-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
válasz BigBlackDog #134799 üzenetére
A teljesítmény egy számított érték ami az adott fordulatszámhoz tartozó nyomatékból következik.
Ezért röhögök a VTEC kicked in yo' majmócákon akik megmagyarázzák, hogy milyet nyom a motor amikor a szelepvezérlés vált. Más hangon kezd el zümmögni a motor, yeay Mondjuk igen kellemesen zümmög azt el kell ismerni.
turbodízelben pl rögtön megérzed amikor betölt turbo, hogy megjött a nyomaték és hozzá természetesen a teljesítmény is adott fordulatszámon. A másik véglet amikor már túl sok levegőt kér a motor (magas fordulatszámon), de a feltöltő nem tudja kiszolgálni, akkor elkezd esni a nyomaték és a teljesítménygörbe is csökkenve nő, majd egy ponton túl hiába forgatod a motort, csak csökken már a teljesítménye.
Ezért van az a feelingje az embernek a dízelekben, hogy nagyon megjön beléjük az akarat aztán egyre inkább fogy, holott 4000-4300-ig szinte mindnek nő a teljesítménye, csak csökkenő ütemben.Power (kW) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488
Pl a 150 lovas epica dízelemnek már "csak" 250Nm nyomatéka van ahol a max teljesítményét leadja, holott a maximális nyomatéka 320 nyúlmókus.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
- DIGI kábel TV
- Olcsó M.2-es SSD-hűtő érkezett az Arctic logójával
- Call of Duty: Warzone
- Filmvilág
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen légtisztítót vegyek?
- Politika
- További aktív témák...