- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #52898 üzenetére
Nekem nincs a gépemen Word, mert nem telik rá.... A Tűzróka ellenben egész jól ismeri a magyar nyelvet. Ha aláhúz valamit, akkor vagy ő tudja jól, vagy én, de meg szoktam itt nézni. Ez majdnem 100%-os.
Mondjuk a kötözködést szvsz. véletlenül nem lehet elütni kötöszködésnek, de mindegy....
Itt konkrétan a motorfékkel 0 fogyasztás tagadását akarod rám húzni. Ezt az állítást keresd meg légy szíves a threadben, hol állítottam, hogy ez nem igaz?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #52897 üzenetére
Vészfékezésnél a következők miatt mindenképpen érdemes nyomi a kuplungot is (persze mindenképpen a fékezéssel kell kezdeni, a kuplung miatt az ne szenvedjen késedelmet):
- a motornak van tehetetlensége, így egy vészfékezésnél a motort is le kell(ene) lassítani;
- ha a motor fordulata nagyon leesik (alapjárat alá), a fékrásegítés/kormányszervó nem (jól) működik (autófüggő nyilván: van, ahol elektromos);
- előfordulhat, hogy az erős fékezéssel nem a megállás a cél, ilyenkor utána kellhet a motor vonóereje is, ilyenkor nem jó, ha az lefulladásközeli állapotban van.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
-
Hmm emlékszem rá hogy se a Calibrámban sem a későbbi Astrámban nem működött a lambda szonda, hiába cseréltem márkasra, márkátlanra. Az ecu meg szépen ment átlag értéken, igaz túldúsította és lehet hosszú távon ölte a katalizátort. Álítólag többletfogyasztást okoz, gyakorlatban az astrám kevesebbet evett az átlagnál. [link] (Calibránál meg nem nézünk fogyasztást) Valamit ami a légszűrő után van szenzor is döglődött de valami csoda folytán ment rendesen a járgány. Ja meg a pillangószelepre is dobta a hibát de csak takarítani kellett mert már annyira szar volt az alapjárat hogy az autómata váltó is hülyeségeket csinált. (1.8 125le autom. Kombi G astra, szerettem 350e vettem rá két évre már csak 300e ért adtam el)
Hogy on is legyek, még így szonda nélkül sem volt büdös és füstös a kocsi.
A mostani Avensis meg 4 lambda szondás de nem is nagyon romlik el, annak enni lehetne a kipufogóján.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Chris Kiki
senior tag
Szerintem nincs igazad, nagyon is fontos a pontos mérés és szabályozás. Az, hogy Lambda szonda ad visszajelzést, és a vezérlés ennek az adatnak az ismeretében is kalkulál az igaz, de ennek semmi köze ahhoz, hogy mennyire pontos maga a befecskendezés.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Chris Kiki
senior tag
Néha úgy érzem direkt értetlenkedsz. Igen, mindig van mérési pontosság, ha van mit mérni.
Motorfüggő a dolog.
Tényleg? Az 50-es évekbeli Zetor traktornál nem így működik? Meglep.Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
mezis
nagyúr
válasz MasterDeeJay #52904 üzenetére
Nekem az 1.4i-is Citroen BX-em (1989) FC-ét kellett "resetelnem" (kábel fél percre le) kb 500km-enként. Hideg indításkor alapjáratot túl sokáig tartotta túl magas értéken. Reset után a "kályhától" indult, kb 1 percig alapjáraton kellett járatni. Az alatt alkalmazkodott az aktuális körülményekhez.
Autó elektromos műhely már a Lambda szonda cseréjét javasolta, amikor rájöttem az FC gyengeségére. A jó nevű gyárat akkor már nem érdekelte a problémám (1998?)...mezis
-
félisten
válasz Chris Kiki #52906 üzenetére
Nincs ebben értetlenkedés. Neki nulla fogyasztást jelzett a fedélzeti. Ez adódhatott mérési pontatlanságból, vagy abból, hogy valóban nem fogyasztott abban a pillanatban üzemanyagot a motor.
-
MasterMark
titán
A fogyasztás mérő valójában nem egy mérő mivel az egy kalkulált érték.
Motorféknél pedig nincs befecskendezés.
Switch Tax
-
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52905 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a befecskendezett üzemanyag mennyiségét a befecskendezés IDEJÉVEL (szelep nyitva tartásával) szabályozza. Az időtartamnál is relatív a dolog. Sok volt? Valamivel kevesebbet. Mennyivel ? Van egy gyári alap táblázata (több dimenziós) és egy aktuális, az utóbbi időben "bevált" nyitva tartási értékekkel. Oszt, szoroz,..., és nyit - zár. A kalkulált miligrammot (millilitert) meg hozzáadja az elfogyasztott üzemanyag aktuális értékéhez.
Gondolom valahogy így működik.[ Szerkesztve ]
mezis
-
Chris Kiki
senior tag
Ismerjük a nyomást, a folyadék tulajdonságait, az áramlási tulajdonságokat, a befecskendezések számát, idejét. Hogy ezek miként kerülnek kiszámításra, most nem lényegesek számunkra, ne keverjünk ide Lambda szondát meg holdfázist. Ezekből az adatokból igen nagy pontossággal ki lehet számolni a befecskendezett üzemanyag mennyiségét.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
MasterMark
titán
válasz Chris Kiki #52913 üzenetére
Azt viszont nem ismered, hogy mennyire kopottak az alkatrészek, mennyire kopott az injektor. Ezért kalkulált az érték és nem mért.
szerk.: És a lényeget kifelejtettem, hogy sosem lesz pontos, csak közelítő az érték.
Ja és a kosz sincs számolva.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
dh66e
veterán
Lehet On-ban is hozzászólni?
-
Chris Kiki
senior tag
válasz MasterMark #52914 üzenetére
És a lényeget kifelejtettem, hogy sosem lesz pontos, csak közelítő az érték.
Tudjuk, hogy vannak eltérések az alkatrészek kivitelezésében, létezik kopás vagy egyéb műszaki probléma. Hol olvastál olyat, hogy pontos lesz az érték?
Mondjuk ha az injektor olyan szinten kopott, akkor vélhetően a mért és valós mennyiség közti különbség lesz a legkisebb probléma számodra. (És a kopási romlás is a megtett kilométerek alapján akár előre számolható)
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
MasterMark
titán
válasz Chris Kiki #52916 üzenetére
Többször is írtátok, hogy pontos. Nem pontos, csak közelít.
A kopást nem lehet előre jósolni, mert túl sok mindentől függ, főleg az üzemanyag minőségétől.
szerk.: Az viszont igaz, hogy elég pontos a közelítés. (Kicsi az elhanyagolt váltózók miatti eltérés.)
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Elemental
addikt
válasz Elemental #52897 üzenetére
A helyes válasz az, hogy vészfékezéskor is kell kuplungot nyomni. Ugyanis a vészfékezés nem minden esetben arról szól, hogy beletaposunk a fékbe és imádkozunk. Van sok esetben, hogy kormányt is kell használni, kuplung nélkül fékezve lefulladhat a motor, ilyenkor nincs szervokormány, sokkal nehezebb kormányozni. Vannak helyzetek, amikor vészfék után el gázt kell adnunk. A lényeg, hogy a motor nem fulladhat le.
-
Reggie0
félisten
válasz Elemental #52921 üzenetére
Nem kell nezni, eleg azt tudni, hogy mennyivel mesz es milyen fokozatban vagy. A tobbit mar tapasztalatbol tudod.
Amugy veszfekezni havas/jeges uton is lehet, ott mar 10-20 masodperc is eltelhet. Mondjuk speciel pont ilyen korulmenyek kozott ki nem nyomnam a kuplungot, a negykerek hajtas sokkal jobban osztja el a nyomatekot, mint a fek, iranyithatobb marad az auto.
Jogi szempontbol nezzuk, akkor fekezesen kivul mast nem erdemes csinalni, mert elmeszelnek. Ha gyalogos miatt csinalsz egy kitero manovert es gazt is adsz, hozza, hogy stabilizald a jarmuvet, akkor egyenes utad lesz a sittre, mert a birosagon csak azt mondjak, hogy miert nem fekeztel, ugy hatha elkerulheto lett volna, vagy kisebb a serules. Nemreg is volt egy ilyen eset.
Szoval, ha a sajat eleted a tet, akkor elsodlegesen csinald azt, amivel a legtobb eselyed van. Ha mas eletet kell megmenteni, akkor elsodlegesen csinald azt, amiert nem te leszel a hibas.[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
Most kábé ezt is mondhattad volna:
Azt gondolom, hogy igazi vészhelyzetben az embernek nincs arra elég agyi kapacitása és ideje, hogy a FÉKET nyomkodja. Ha tudtál erre figyelni és kinyomni a kuplungot, akkor az nem volt igazi vészhelyzet.
Amúgy szerintem az a lényeg, hogy ne kelljen külön figyelmet fordítani erre, legyen automatikus. Minden egyes döntéshelyzet időt vesz el az embertől. Ezért kell gyakorolni. Ezért közlekedek gyorsabban, mint az átlag, hogy gyakoroljak, fejlődjek -
nagyúr
Vótmá'?
Ha előzés közben ránk gyorsít a megelőzendőszerk.:
Akkor jól tudtam:
"Természetesen a KRESZ egyértelműen tiltja az előzés végrehajtásának ilyen jellegű akadályozását"
Na és ezt javasolják (naugye, hogy zene!):
"Kapcsoljon be valami jó zenét és érjen oda 10 perccel később."[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Elemental
addikt
válasz Reggie0 #52925 üzenetére
Nem vitatkozni akarok veletek, csak leírtam, hogy mit oktatnak a tréningen, ami az én véleményem is. Persze, havas úton jót tesz a motorfék, bár, most az abs mellett nincs akkora szerepe, abs nélküli autóban paraszt abs-nek lehetett használni, nem blokkolt a kerék olyan könnyen fékezés közben.
Amúgy a tréninget mindenkinek ajánlom. -
Elemental
addikt
Az a véleményem, hogy aki tesztelgeti az autó, és a saját határait, az váratlan helyzeteket könnyebben megold, mint aki az 50 helyett is 49-cel megy, az abs kerregését még sosem érezte, nem tudja mi az, amikor megindul az autó eleje, vagy a hátulja, és hogy akkor mit csináljon.
-
Viszlát
addikt
Ha figyelni kell rá az már régen rossz, vészhelyzetben reflexből történik a reakciók 90%-a, így a kuplung benyomása is, egyszerre mozdul a két lábad. Persze csak akkor ha beleivódott az emberbe normál helyzetekben a "kuplungkészültség" ahogy régen mondták, nem tudom manapság mennyire tanítják erre a vezetni tanulókat, de gyanítom ez is elsikkadt mint annyi minden más is.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Elemental
addikt
Nem vagyok én olyan vadállat
70-et nem szeretem túllépni városban, de itt nálunk, Szegeden ez elég sokszor kevés. Tapadnak rám, tolnak le az útról. A határok feszegetést inkább a kanyarsebességre értettem, meg a megváltozott körülmények ( eső, hó) esetén szoktam tolni neki. Esp off padlógáz kanyarban, havon esp off kormány megrángatása, ugyanez esp-vel, kis kézifékezgetés. 2002 óta első kerék meghajtású autóim voltak, azóta nagyot zuhant a vezetési élmény. Előtte havon nagyon sűrűn közlekedtem kilinccsel előre. -
Atomgeszi
veterán
Múltkor vezettem más autóját, és megszólt, hogy miért váltogatok vissza kereszteződés előtt, meg, ha olyan a kanyar?
Mondom, hogy minden helyzetben legyen kellő motornyomatekom és ne kelljen annyit fékeznem, mert a motorfék is segít.Aztán megkaptam, hogy ilyet ő csak autóversenyzőknél látott, így a faluban senki nem vezet. Hát mondom nálunk a városban mindenki így vezet.
Tönkreteszem így a szinkron gyűrűket...Mi a véleményetek? Ki hogy lassít belathato kereszteződés előtt?
-
mezis
nagyúr
válasz Atomgeszi #52935 üzenetére
Szinkron gyűrűk kímélése: Aszinkron sebesség váltás. Felfelé két sebesség között üresbe, kuplung felenged, kuplung és mehet a magasabb.
Visszaváltás is hasonló, de üresben még egy gázfröccs is kell.Ha így vezeted "más" autóját, egy szava sem lehet. Ő így szokott vezetni ?
mezis
-
szebe
őstag
válasz Atomgeszi #52935 üzenetére
Nem vagyok autószerelő, de kétlem hogy ez ténylegesen ártana, ha csak nem mindig nyomatékcsúcs közelébe váltottál vissza. De még akkor se.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Csókolom
tag
válasz Atomgeszi #52935 üzenetére
hat hogy melyik sebessegbe tegyed azt az auto sebessegetöl, a domborzati viszonyoktol es a szandekodtol (gyorsitani akarsz, elözes elött ha varhatoan a nyomatek nem lenne eleg stb) függ.
A keresztezödes illetve a kanyarok, ha valtozatlan sebesseggel haladsz at rajtuk: nem szükseges visszavaltani.
Ha kikerülnel a fokozatra jellemzö also sebessegtaromanybol, tovabb csökkentve a sebesseget, ugyis vissza kell valtani.Meg milyen helyzet lenne, ha olyan a helyzet, hogy veszely van, kupplung be es fekezes -minden sebessegnel, motornyomatektol függetlenül
[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
Kereszteződés előtt azt értem, hogy bekanyarodok, nem egy szimpla kereszteződésen áthaladok egyenletes sebességgel Sorry, ha félreérthető volt.
Ha mondjuk megyek az országúton 90-el, és jön egy kereszteződés, ahol le akarok kanyarodni, akkor nem odagurulok 5.-ben és tökig nyomom a féket, majd fulladásközeli állapotban 2-esbe bekanyarodok.
Hanem szépen visszaváltogatok kihasználva a motorféket és, hogy mindig van kellő nyomaték, ha valami történne és szükségem lenne hirtelen gázreakcióra.
Most ez nem vezetési szokáshoz kapcsolódó kérdés lett volna, hanem, hogy valóban ártalmas-e az autónak, ha lassításnál is ki vannak használva a sebességfokozatok visszafelé, mintsem 5.-ből 2-be teszem kanyar előtt rögtön?!
[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz Atomgeszi #52940 üzenetére
az nagyon koptatja a kupplungtarcsakat amit irsz.
Ha bekanyarodsz fekezz elötte le üresben (tehat kupplung le, sebesseg ki, kupplung fel es fekezes pl. 90km/h-rol) arra a sebessegre, amiben varhatoan bekanyarodsz, ha elerted a kivant kanyarodasi sebesseget, be kell tenni a sebessegnek megfelelö fokozatba (pl. kupplung le es pl. 2.-sebessegfokzat be, kupplung fel es kanyarodas, gazadas)[ Szerkesztve ]
-
Chris Kiki
senior tag
válasz MasterMark #52917 üzenetére
Erre mondanám, hogy akkor definiáljuk a pontosság fogalmát, mert ez így csak porhintés.
2107.02.07. óta megvan minden tankolásom adata. Eleinte csináltam összevetést, de mivel hosszútávon is 1dl környékén volt az eltérés a két mért adat között, ezért felhagytam eme szokásommal. Ha neked milliliteres pontossággal kell adat, akkor igazad van, nem pontos.Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
kw3v865
senior tag
válasz Atomgeszi #52940 üzenetére
Arra kell törekedni, hogy minél később válts vissza váltó-kímélés miatt és üzemanyag-takarékossági célból is, nagy fordulaton visszaváltani nem gazadaságos (néha előzés előtt szükséges). Én úgy szoktam, hogy visszaváltás után a fordulatszám ne haladja meg a 2000-est (benzines).
Például lakott területen kívül úgy közelítek meg körfogalmat, hogy 50-ig motorfékkel 5-ösben, ekkor vissza 4-esbe, követlenül a bejáratnál 40-nél 3-asba (természetesen ez motorfüggő). Ha az első kijáraton megyek ki és nem jön senki, marad 4-esben 45-50 körül , így nem is nagyon vesztek lendületet. Ha nincs nagy forgalom és belátható a terep, akkor egyáltalán nem szükséges fékezni. Aki nagyon profin akarja csinálni, az üresben közelíti meg, úgy, hogy közvetlenül előtte 40-45-re lassuljon, majd beteszi 3-asba. Ehhez azonban nagyon ismerni kell az autót és a forgalmat is feltartja egy kicsit, sok türelem kell hozzá, illetve természetesen a domborzattól is függ, meddig gurul. -
mezis
nagyúr
válasz Chris Kiki #52942 üzenetére
"2107.02.07. óta megvan minden tankolásom adata. "
És mit tankoltál Köbüki ? Folyékony elektront ?mezis
-
Csókolom
tag
válasz Csókolom #52941 üzenetére
kiegeszites, mert felreerthetö lehetett: 90-röl autofüggö, kb. 50-60 km/h-ig termeszetesen benthagyott 5-ös sebesseggel fekezhetö mindegyik, utana egyesevel visszvaltogatasok es fekezgetesek helyett 1x kupplung le/üres be/kupplung fel es lefekezes a kivant kanyarodasi sebessegig. Ott kanyarodasi sebessegnek megelelö fokozat kivalasztasa es kanyarodas.
Csak ne üresben legyen kanyarodva, mert ha törtenne vmi tudjal mar ott reagalni is, egy sima fekezesen kivül.. -
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #52927 üzenetére
volt egy kapcsolódó cikk is: mi van ha pl a településtábla előtt kezd a hátsó az előzésbe, amikor a másik kezdené az 50->90 gyorsítást? pl a hátsó egy kisteher, a másik meg egy személygépkocsi, aminek alapból jobb a gyorsulása... papír szerint ilyenkor sem gyorsíthat az előzendő jármű
mutatok egy cifrábbat: régebben soltról kifelé itt a táblánál belekezdtem a gyorsításba, mire a mögöttem (megengedett sebességet túllépve) érkező kamion balra sorolt, indexelt... az lett a vége, hogy fékeznem kellett és lehúzódni, mert nem kanyarodott le balra, hanem a forgalomtól elzárt területen szépen bejött mellém és ha maradok a sávomban, leszorít... (vagy a szemből érkezőt tarolja le)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
brd
nagyúr
Ez egy mai modern (nem is tudom, 30 évesnél fiatalabb? ), jó állapotú autóban felesleges, csak a kuplungszerkezetet koptatod. Egyedül annak van értelme, ha egy kicsit (fél másodperc max.) vársz az új sebesség kapcsolása előtt, de annak sem sok (persze visszaváltásnál a gázfröccs egyéb okokból nem árt, hogy kb. olyan legyen már a motor sebessége, mint a kuplung felengedése után lesz). Hallott már valaki olyan, nem versenycélra és a sebességváltóra megadott teljesítményen belül használt váltóról, amelyben a szinkron gyűrűk koptak el?
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!