- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Atomgeszi #52799 üzenetére
Kíváncsi vagyok, ha ott és akkor balesetbe keveredtek és a szakértő kihozza, hogy többel mentél a megengedettnél, mi lett volna a vb reakciója a bíróságon....
Próbálok én is a forgalom ritmusában menni, de mindig van gyorsabb, ügyesebb, aztán ha baj van akkor jönnek az érvek, hogy mások is...
Ellenben, ha valaki full szabályosan megy, lelke rajta. Ha meg lassabban, annak biztosan van oka/indoka.
Nem kell feltétlenül arra gondolni, hogy ki akar másokkal *ni.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nagyúr
válasz MasterMark #52800 üzenetére
Én előztem a vizsgán, 70-es táblánál 77-tel, 4 sávoson. Az oktatóm kicsit sandán nézett...
Miután kiszálltunk, a vizsgabiztos gratulált, azt mondta, szép volt.@(#52801) philoxenia
Ellenben, ha valaki full szabályosan megy, lelke rajta. Ha meg lassabban, annak biztosan van oka/indoka.
A másik fejével sem árt néha gondolkodni. Én is szállítottam már pár cuccot az autóval, nehezeket is. Ekkor lassan megyek, mert sz.r az út.
Azonban ilyenkor próbálom elősegíteni a többi jármű haladását lehúzódással, de volt már olyan, hogy sokan összetömörödtek utánam, így a közbülső faluban féreálltam a parkolóba, 1 perc múlva meg folytattam utamat hazafelé...[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
updog
senior tag
válasz Atomgeszi #52799 üzenetére
Csak mondom, lehetett volna beugratás is. Másrészt tudtommal a vb nem beszélgethet veled a vizsga alatt, legalábbis mindent az oktató felé kell kommunikálnia, és te sem szólhatsz hozzá.
(javítsatok ki ha tévedek, hivatkozást nem találtam de minden vizsgám előtt külön elmondta a tanár hogy csak neki mondjam ha gondom van, és csak rá figyeljek mert a vb neki mondja majd ha akar valamit).Szintén tanárom mesélte, hogy vb kérdezte az egyik tanulót vizsga közben (csak hogy ellentmondás legyen az előző bekezdéssel ), hogy ha már így bementek egy kis utcába, mi a különbség a harmicas övezet és a harmincas zóna között (hogy vicceskedni vagy szemétkedni akart-e, nem tudom). A srác totál összezavarodott, benézett emiatt egy elsőbbségadást, majdnem koccant, bukó... szóval minimum jobb lett volna itt is ha meg se szólal.
TLDR a vb szabálytalan volt a vizsgádon, ahogy philoxenia írta, elő is vehették volna ha baj történik.
Ja, és nincs nagyobb bullshit a "forgalom ritmusánál" . Kb. ha mindenki a kútba ugrik én is megyek. Jó kifogás hogy nem való életbeli szituáció / nem lehet betartani, aha, főleg ha senki részéről nincs hajlandóság erre.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Reggie0
félisten
válasz szabonagyur #52785 üzenetére
Es be is volt keritve a godor?
(#52803) doeeg: Nem bullshit, hanem defenziv vezetes resze: azzal, hogy egyutt haladsz a tobbi jarmuvel a szituaciok szamat csokkented, igy annak az eselyet is, hogy valami balul sul el.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
7-8 éve nálunk a vizsga előtt mondott kb 3 mondatot nekem: "igyekezzem felvenni a forgalom ritmusát, tartsuk be a kresz-szabályokat, blabla... majd vegyem úgy, hogy ő nincs is a kocsiban" ...innentől végig beszélgettek az oktatóval és csak azután szólt hozzám, hogy visszaértünk a kiindulási pontra, leállítottam a motort és gratulált utána amikor az oktató vezetett vissza a sulihoz és már sehol nem volt a vb, mondta hogy az előző napi teljesítményem alapján úgy érezte, hogy a 3 tanítványa közül én fogok megbukni, végül én mentem át egyedül... mindketten buktak előttem (kaptam én is 1-2 vonalat apróságokra, de belefért... hozzátette, hogy az egyik legkeményebb vb-t fogtuk ki... ja 1 helyen le is fulladtam a lámpánál, de reflexből nyúltam a kulcshoz és már indultunk is: erre nem is kaptam hibapontot)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Elemental
addikt
válasz MasterMark #52804 üzenetére
Azért közlekedünk szabályosan, hogy ne kapjon el a rendőr, vagy azért, mert úgy a biztonságos?
Véletlenül lett válasz.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz MasterMark #52804 üzenetére
Ha viszont mindenki a "kútba ugrik" szituáció merül fel, akkor magadnak kell eldönteni, hogy te is mész-e. Ezt pedig a józanész és az önvédelmi reflex sugallja majd.
Talán ezzel lehetne még kiegészíteni a vonalat, fonalat.Még Ladás emlékem, hogy 60-as tábla volt, a forgalomirányítás rendőri volt, a forgalmo 70-nel ment, a rendőr meg intett, hogy gyerünk, gyerünk. Karmozdulatával nem azt sugallta, hogy igen, vegyél vissza 60-ig, hanem hogy mihamarabb menj, mert nagy a forgalom.
@(#52807) Elemental
Azért közlekedünk szabályosan, hogy ne kapjon el a rendőr, vagy azért, mert úgy a biztonságos?
Ahogy tegnap is írtad az előzésre: adott szituációtól függ.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
nem lepődnék meg, ha kecskeméten hamarosan kötelező tartozék lenne a felfújható gumicsónak az elsősegélydoboz mellett és igazoltatásnál kérhetné a rendőr
küldi majd a belügyminisztérium az sms-t, hogy "most akkor mindenki üljön át csónakba"
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
őstag
válasz cappa72 #52808 üzenetére
"Ha viszont mindenki a "kútba ugrik" szituáció merül fel, akkor magadnak kell eldönteni, hogy te is mész-e."
"Tavaly 2x kihúztak"
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
solena
tag
válasz Elemental #52807 üzenetére
Nem nekem címzett a kérdés, de azért válaszolok is: az utóbbi. A szabályokat nem egy ember hozza, hanem többen, feltételezhetőleg olyanok, akik értenek is hozzá (mondjuk, közlekedési mérnökök? szerintem nem véletlenül egyetemi képzés). Ennél fogva a témában jártasabb emberek dolgára inkább hallgatok, és betartom azokat a nyomorult szabályokat, mert értem, a közlekedésben résztvevőért vannak, nem ellenem.
A sebességkorlátok sem dísznek vannak. Az, hogy te gyakorlatilag állandó jelleggel azokat túllépve közlekedsz, folyamatosan veszélyezteted nem csak a saját, de mások testi épségét, vagyonát - legyél akármilyen jó sofőr. Ha mehetnéked van, menj ki a német autópályára, vagy bérelj időt valamelyik versenypályán, de ne veszélyeztess másokat, nem mindenki van felkészülve rád. Nem fogok könnycseppet ejteni azért, mert esetleg benézel egy tócsát/jeget/akármit, és felcsavarodsz egy fára/oszlopra.
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
brd
nagyúr
Nem egyéni mérlegelés kérdése a szabályok betartása.
Lehet így élni, de az élet azért nem ilyen egyszerű. A gyereknek inkább azt kell megtanítani, hogy mi miért történik, miért vannak a szabályok, nem azt, hogyan kell ész nélkül mindig ragaszkodni hozzájuk.
The only real valuable thing is intuition.
-
Most meg valami időválltozás lehet. Cliós töszmörög 60-al. Megelőzöm erre rágyorsít, mögöttem is tolnak előre. 110-nél jár a mutató a 70-es szakaszon, visszatérek a mögöttem jövő meg elhúz nem is tudom menyivel.
Most meg elöttem egy felment a padkárta mert megijedt a gyalogostól aki bőven messze volt. Másik meg kitolja az orrát oldalról hogy vigyem le neki.
Jönnek nyaralni és megsüti őket a nap. Tény hogy tényleg erős lehet a fronthatás.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Reggie0
félisten
válasz MasterDeeJay #52814 üzenetére
Hidegfront van.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Kicsit parafrazeálva Cromwellt :
"Bízz a többi közlekedőben, de kicsit tarts középre." Azaz ne legyél a leglassabb, de a leggyorsabbnak sem érdemes lenni. Nem a HVCS-ket kell követni, de a vasárnapi mamikat sem, hanem a többséget.
A HVCS-t hagyom elmenni, a mamikára vigyázok, de amint lehet, otthagyom.
Szolnokon ellenben amikor én tanultam 2001-ben buktattak vizsgázót, mert lakott területen hatvannal ment.
Vizsgán sem érdemes se nyuszinak lenni, se oroszlánnak. Ja és a vizsgáztatónak mindig igaza van. Ha megbuktat, akkor már persze nem....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz szabonagyur #52816 üzenetére
Persze. Mondjuk szep mutatvany lehet a szalagon bottal atkelni.
-
mephi666
nagyúr
1-2 belefér, de ha gyakori, akkor adhatja a hibapontot, mert nem tudod normálisan kezelni az autót... (így tudom)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
félisten
válasz MasterDeeJay #52826 üzenetére
Az itt felsorolt "hibákért" adhat hibapontot a vizsgabiztos. A második amit írtál az már alapból bukási ok. Nyilván ha úgy ítéli meg a vizsgabiztos, hogy jól megy a vezetés, csak ideges voltál stb stb, akkor eltekinthet tőle. A gyakorlati vizsga mindig szubjektív, melyik vizsgabiztos hogy látja a helyzeteket és a felkészültséget.
[ Szerkesztve ]
-
Hát mondta is az oktató hogy tudok vezetni csak legyek higgatabb. De ez már jó régen volt és rá pár évre kezdtem csak aktívan vezetni, de vettem plusz órákat. Olyan 50ekm talán összejött tizenx év alatt nem is tudom már mennyi autóval. Annyi biztos hogy nekem nem volt szerintem elég a kötelező óraszám, de hát nem vagyunk egyformák, nehezen tanultam és féltem is a vezetéstől az első pár évben. Ma már napi szinten megyek 50km-ert bejárni melóhelyre odavissza meg rendszeresen céges autókkal is ide oda.
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
félisten
válasz MasterDeeJay #52828 üzenetére
Egyetértek. Nem vagyunk egyformák, nincs azon semmi szégyellnivaló, hogy ha valakinek több idő/km szükséges ahhoz, hogy "megtanulja" a dolgokat. A megtanulja nem véletlen idézőjeles. A jogosítvány önmagában csak azt jelenti, hogy onnantól fogva már oktató nélkül gyakorolhatjuk tovább a vezetést, a közlekedni tudást.
-
szabonagyur
félisten
válasz Reggie0 #52818 üzenetére
Ha nem saját szemmel látod elhinni is nehéz tudom
Ma is láttam egy érdekeset mivel minden este itt futok vagy 40 percet.
Az a lényeg, hogy csinálnak mindenféle felújítást, járdát is felszedték, térkő lesz majd végig, emiatt az utca forgalma is kb. 0-ra van korlátozva.
Erre mit látok asszony palival kislánnyal biciklizik a már lerakott térkövön addig a pontig amíg készen van, majd gurulnak le a padkán a most lényegében használaton kívüli, félig feltúrt és lekerített autó útra. Elől asszony, utána a pali majd a kislány a segédkeres biciklivel... mondanom sem kell mekkorát zakózott a gyerek a padkán át.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
kw3v865
senior tag
[link]
Ez egy igazi baromállat. Autózok is, de alapvetően többnyire biciklisként mondom, az ilyet bizony meg kellene verni, ha valaki találkozik vele ilyen szituációban. -
nagyúr
Szép.....
-
mephi666
nagyúr
válasz kw3v865 #52833 üzenetére
azt hiszi, hogy ő az utak királya és neki mindent szabad, táblától-lámpától függetlenül... megérdemelné, hogy egy ilyen m richárd kaliberű pofával összehozza a sors, utána majd a tolókocsiban lenne ideje gondolkodni, hogy talán mégsem így kellett volna
#52834: legalább spaniferrel keresztbe-hosszába rögzítettek volna rajta
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az nem bukási ok. Mondjuk megszívatnám azt aki ezt így leírta.
Leállítom megállás előtt a motort oszt kézifék. Az nincs felsorolva. Ki az az állat, aki úgy áll meg, hogy a sebességben lévő kocsi motorját lefullasztja? Bár ugye az is hiba.... Aki ezt összeállította, vagy a magyar nyelvhez nem ért, vagy az autóvezetéshez....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #52837 üzenetére
Szerintem itt arra gondolnak, hogy míg mozgásban van az autó, addig nem szabad üresbe tenni a váltót. Ezt én is így tanultam, de egyébként hülyeség. Lámpához guruláskor bizonyos esetekben kiveszem üresbe, amikor a motorfék túl sokat lassítana. Van számos olyan helyzet, amikor előnyösebb, mint a motorfék.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kw3v865 #52839 üzenetére
Műszerekkel mérném azt a vizsgabiztost, aki ezt meg tudja csinálni...
Ugye mértékről nincs szó... Ha egyet fordul a kerék üresben bukás lenne, ha lefullad szintén....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nagyúr
válasz kw3v865 #52839 üzenetére
Illetve vezetéstechnikailag 1500-as fordulat alatt nem illik motorféket sem használni már - legalábbis többen ezt mondták (meg olvastam).
Volt olyan főkököm, aki 130-nál at autópályán lefelé üresben gurult...
Kereszteződéset meg úgy közelítette meg, hogy sebességben hagyva kinyomott kuplunggal gurult oda...
Jóval fiatalabb volt mint én, igazi manáger típus, "ő a nagyesze jobban tudja", de én féltem mellette... Ja, és azért adta nehezen oda nekem a céges autót ügyintézésre, mert én gyorsan megyek.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
félisten
-
Reggie0
félisten
-
válasz cappa72 #52841 üzenetére
Hegyről lefele én automatánál is visszaváltok kézzel egyet hogy szépel lecsurogjak(80-90 körül 3.ba 2000-2800 fordulat között. Ekkor 0 a fogyasztás és olyan 1800 körül nyomat bele naftát és látszik pár liter fogyasztás a kijelzőn. Hegymenet végén visszarakom automatába. Ha 4.be megyek le akkor gyorsul nem pedig picit lassul vagy tartja a sebességet. De ez ilyen olajkavargatós automata, gondolom eleve kevesebb a motorféke.
Gyakran látom hogy az elöttem lévők meg nyomkodják a féket, pedig le lehet menni motorfékkel.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #52844 üzenetére
Voltam olyan lejtőn, hogy egyesben se volt elég a motorfék...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #52844 üzenetére
Ez azt jelenti, hogy a vizsgabiztos, az auto tipusa alapjan rogton megbuktathat.
&@(#52843) Reggie0
Maxima meaculpa... az automata váltós társadalomról mindig elfeledkezek.@#52845) philoxenia
Én télen jártam így, valahol Somogy-Tona megyék közötti úton, télen, síkor úton. Féltem is, hogy a balos kanyart be tudom-e venni... de végül sikerült.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
tyielow
aktív tag
1: üresjáratban fogyaszt az autód üzemanyagot. Motorfékes gurulásnál nem. 2: ha valamilyen hirtelen esemény hatására rá kell lépned a gázra, hogy gyorsulj, előtte sebességbe kell matatnod. Nekem is úgy tanították, hogy mozgás közben ne tegyük üresbe. Amita meg DSG-zek, had ne mondjam
YouTube: toty1ka
-
kw3v865
senior tag
válasz tyielow #52849 üzenetére
Alapvetően igaz, amit írsz, de bizonyos esetekben jobb kivenni üresbe: pl. vasúti átjáró látótávolságon belül, és már piros. Inkább kiveszem üresbe és úgy gurulok, ha motorfékkel, visszaváltogatva nem érném el az átjárót, kis szerencsével nem is kell 0-ra lassulni, persze ez is helyzet-függő, kell hozzá rutin. Illetve piros lámpához közeledve, ha ismerem a helyet, és tudom nagyjából mikor vált zöldre bizonyos esetekben jobb kivenni üresbe, és így kevesebb lendületet veszítve, nagyobb sebességgel tudom elérni a zöldet, ezáltal nem kell majd annyira kigyorsítani. Tehát az üzemanyaggal és a fékkel való spórolás szempontjából a két módszert kombinálni kell.