- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
Épp a minap láttam az egyik volán részére készült kimutatást a rendőrségtől (apám nekik dolgozik mint vezetés biztonságtechnikai előadó), arról, hogy hány balesetnél volt okozó a volán és hánynál vétlen. Külön kimutatás volt a motorosokkal kapcsolatban (engem meglepett, hogy motoros-busz találkozás a leggyakoribb), és 2006.09-2007.09-ig tartó időszakban 87 motoros-buszos baleset volt, ebből 0 azaz nulla történt a volán hibájából. A leggyakoribb az, hogy buszunk kanyarodik ki főútra, aztán egyszercsak ott terem valahonnan egy motoros. A legdurvább esetnél, ahol a motor vezetője és utasa is meghalt, a féknyomokból és az ütközés mértékéből kb. 210-230 km/h-ás sebességet állapítottak meg a motor részéről - lakott területen belül.
Lehet védeni a motorosokat és vannak bunkó autósok, de az tény, hogy nincs gyorsasági motoron ülő ember, aki betartaná a szabályokat. És lehet sírni, rinyálni, de tessék tudomásul venni, hogy aki motorra ül, sokkal nagyobb kockázatnak teszi ki magát. Értelmes ember ilyenkor elgondolkodik és azt mondja, hm, kevésbé vagyok védett, úgyhogy nemhogy nem száguldozok, inkább kétszer meggondolom, hogy egyáltalán átlépjem-e a megengedett sebességhatárt egy előzés kedvéért...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz parandroid #3484 üzenetére
Jómagam 2-3 alkalommal vezettem gyorsasági motort, ami nem sok tapasztalat, de ahhoz pont elég, hogy tudjam, soha nem fogok ilyet vásárolni. Autónál is tapasztalható ez a jelenség, kezed közé kapsz egy nagyobb autót, aminek nem nehézség 170-180 körül kényelmesen autókázni és onnantól fogva nehéz nem annyival menni, de muszáj... Ezt kéne a motorosoknak is belátni: nehéz, de muszáj. Vagy nem, de akkor meghal...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz parandroid #3507 üzenetére
Az a baj, hogy káosz lenne az utakon... Mivel a KRESZ abszolút elavult, ha mindenki betartaná (vagy betartatnák), összeomlana a közlekedés, főleg a nagyobb városokban és forgalmasabb utakon.
Egyébként nem rossz ötlet, bár én is szeretek hajtani adott körülmények között.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Ez mókás, én pont ezért költöztem fel, hogy ezt megússzam. Minden reggel/este végigkocsikázok a körúton, ott nem ér ennyi inzultus, mivel nem is lehet hajtani, általában akkora a forgalom, hogy meg is adja a 40-50-es alaptempót.
Csak a motorosokkal van tele a tudatom, tegnap is nekem jött egy, mert a társa a másik oldalon próbált elmenni (két sáv között), én meg lehúzódtam a szélre, hogy biztonságosan elférjen, de ez a barom meg ott akart elmenni. Aztán persze még neki állt feljebb, 4 generációig visszamenőleg csuklott minden felmenőm pár percig, az tuti....
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz dabadab #12477 üzenetére
Ja persze, aztán a körúton méginkább megáll az élet. Ekkora baromságot mint ez a szabály régen láttam már, komolyan. Teljesen úgy kezelik a gyalogosokat, mintha ők nem is a közlekedés résztvevői lennének, hanem tehetetlen, jelezni képtelen bábuk. Szánalmas.
Vagy akkor büntessék meg azokat a gyalogosakat is, akik a zebra mellett állva trécselnek, cigarettáznak és hasonló dolgokkal foglalják el magukat, de átkelni eszük ágában sincs, de az autósnak meg kell állni miatta...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz dabadab #12479 üzenetére
Amik este 10 után többnyire nem élnek, csak a forgalmasabb kereszteződéseknél.
Egyetértek, hogy valamit tenni kell, de ezt nem szabályokkal és büntetésekkel kellene megoldani, hanem a sokat emlegetett képzés során...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz dabadab #12481 üzenetére
Nem csak emiatt, de bizony nagyon is kéne egy utólagos átképzés mindenkinek, aki 5 évnél régebben szerzett jogosítványt (mindezt folyamatosan, tehát ha valaki eléri az 5 évet, annak mennie kell). Tisztában vagyok vele, hogy ez meglehetősen álomszerű elképzelés, de hosszútávon nem nagyon látok hatásos megoldást.
A mentalitást is lehet nevelni, ha nem is egyszerű, de a legalkalmasabb időpont erre maga az oktatás időszaka, az emberek többnyire be vannak tojva még az oktatótól is, ezt kellene kihasználni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Zozzant #24579 üzenetére
Eszem ágában sincs védeni az autósokat, nagy részük megérdemli a kritikát. Ami engem mindig zavar amikor ez a téma felmerül (és ez nem konkrétan neked szól, hanem a nagy többségnek), hogy a gyalogos szentnek van beállítva, pedig ez távolról sem igaz.
A szabályok egyértelműek mára, a zebra és környéke fokozottan veszélyes terület, csökkentett sebességgel kell megközelíteni és áthaladni rajta. Az autóstól minden apró részletet számon kérnek, ha nem ennek megfelelően vezet, míg a gyalogosokon az egyik legalapvetőbb dolgot sem ellenőrzi senki, vagyis azt, hogy neki az úttesten a zebrán KELL átmennie. Főleg lakott területen tapasztalható, hogy 5 méterre a zebrától vonul át a nép, mert hát 10 méter kerülő, az nagyon durva. A pofátlanabbja ha szóvá teszem, mutogat az 5 méterre lévő zebrára, hogy mit akarok én... mindig javaslom a rendőröknek, hogy a trafizás mellett álljanak ki egy kis kompakttal néhány forgalmasabb - nem hivatalos - gyalogos átkelőhelyhez is, nem fognak zsebre tett kézzel unatkozni.
Nem véletlen ám, hogy nincs tisztelet a közlekedés különböző résztvevői között, hiszen semmilyen irányban nem működik. És akkor olyan finomságokról nem is beszéltünk (mert hát magyarok vagyunk), hogy a gyalogosok 99,9%-a nincs tisztában azzal, hogy ő is a közlekedés aktív résztvevője. Sajnos a kresz ilyen szempontból is gyatra, nincs tisztázva például, hogy mit is értenek a ráutaló magatartás alatt. Emellett ahogy az autósok nagy részébe berögzült már a gyalogos utálat, ugyanez igaz ellenkező irányba is: engem már köptek le (az autómat), mert nem álltam meg a zebránál. Az nem számított, hogy utánam látótávolságon belül sehol senki, a bunkó autós nem engedte át a gyalogost, mekkora egy köcsög.
Amúgy én a hivatalos szerveket tartom a leginkább hibásnak. Egyszerűen nem lehet így alapvető közlekedési helyzeteket megváltoztatni, hogy nem egyértelmű és szinte úgy kell nyomozni, mi is és miként változott meg...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz jozefgucci1 #24589 üzenetére
Az utolsó bekezdésem pont erről szólt, pontosabban a problémának egy része. Például régen a közszolgálati tévében rendszeresen voltak magyarázó és oktatófilmek, szerintem nagyon hasznos volt.
Az utolsó mondatoddal sajnos kénytelen vagyok vitatkozni, gyalogosból is legalább annyi bizonytalan, béna, figyelmetlen, rosszindulatú, paraszt van, mint autósból.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz dízelracer #24621 üzenetére
Nem csak a pestieknek jönne ám ez jól, rengeteg ingázónak legalább felére zuhanna az üzemanyagköltsége. Az tuti, hogy lenne egy-két idióta is, de ez elkerülhetetlen, bármiről is legyen szó, a haszna pedig megkérdőjelezhetetlenül nagy lenne. Én már aláírtam.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz deicide #28278 üzenetére
A magyar szisztéma nem a biztonságról szól, csak és kizárólag a bevételről. Nemrég egy éjjel beleszaladtam egy villantóba Freiburg környékén, hosszú kanyar, majd hirtelen lakott terület kezdetét jelző tábla és már mosolyoghattam is. 50-es sebességhatár ugye, 97-tel mentem el a tábla mellett (rögzített, tehát csak egy képet csinál, hiába, hogy rögtön fékezni kezdtem). Kemény 40 euró büntetést kaptam... Tudom, hogy ez más téma, csak eszembe jutott arról amit írtál.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Khelben #28282 üzenetére
Keress egy grafikont a gyorshajtások számáról, mert a halálos kimenetelű balesetek esetében a gyorshajtás csak egy tényező sok más mellett, komoly hiba lenne csak a megemelt büntetéseknek tulajdonítani ezt az egyébként örvendetes statisztikát.
De egyébként is, sajnos a lakóhelyemen is jól megfigyelhető a trafis autó kedvenc helyeiből az állításom. Van néhány olyan hely a városban, ahol valóban szükség lenne a rendszeres mérésre, iskolák, forgalmas gyalogátkelők és kereszteződések. Érdekes módon sosem itt mérnek, nincs hova bújni, de a város legkevésbé forgalmas kereszteződésénél, ahol a felújításkor kitett 70-es tábla kint maradt (pedig lassan 6 éve, hogy a munkálatok befejeződtek), ott minden nap üldögélnek pár órát, a környezeti adottságok remek búvóhelyet biztosítanak.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Khelben #28285 üzenetére
Jajj, már emlékszem rád.
Mindenesetre aranyos ahogy figyelmen kívül hagyod a linkelt statisztikát. Nem szép dolog, hogy csak a sajátod tetszik. A következő keresést már tényleg rád bízom, egyben válasz is lesz a kérdésedre: próbáld megtalálni a légzsákok százalékos arányát a forgalomban lévő autókban, 10 évvel ezelőttről és mondjuk tavalyról. Ha sikerült és még mindig van kedved kutakodni, akkor például olyanokat is kereshetsz, hogy mennyit költöttek az autógyárak 10 éve a biztonsági fejlesztésekre és mennyit tavaly (bár ebből csak következtetni lehet az okokra, de legalább el leszel vele egy darabig).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Khelben #28289 üzenetére
Ejnye, hát a házival mi lesz?
Na jó, segítek, mert látom, hogy nagyon elveszett vagy a témában.
A statisztika vonatkozó kategóriája a személyi sérüléses balesetek esetében a sebesség nem megfelelő alkalmazása, amely három alkategóriára bomlik:
- helytelen alkalmazkodás az útviszonyokhoz
- sebességtúllépés
- egyébÉs a konkrét adatok:
2007:
Sebesség nem megfelelő alkalmazása: 8117
- helytelen alkalmazkodás az útviszonyokhoz: 6261
- sebességtúllépés: 247
- egyéb: 16092008:
Sebesség nem megfelelő alkalmazása: 7205
- helytelen alkalmazkodás az útviszonyokhoz: 5243
- sebességtúllépés: 183
- egyéb: 1279Bizony, kemény 64 esettel csökkent a gyorshajtás miatti balesetek száma, ami nagyon szép eredmény önmagában, viszont tekintve, hogy a csökkenés ezres nagyságrendű, abszolút elhanyagolható tényező.
Javaslom, hogy nézz körül pl. az ittas vezetésből származó balesetek számának, hátha megvilágosodsz.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Már vártalak.
Sajnos a részletes adatok 2008-ig elérhetőek, de azért ez nem olyan nagy gond, mert a legnagyobb csökkenés pont a 2008-as évben volt. Szimplán elég összevetni a számokat, de gondolkodni nem tudok helyettetek, én kérek elnézést. Persze nincs egyszerűbb mint bedőlni a propagandának, meg hát a TV is bemondta.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
A halálos kimenetelű balesetek száma csökkent, összességében. Ez az adat rendelkezésre áll egészen 2011. harmadik negyedévig, én kérek elnézést, hogy nem sikerült megértened az összefüggést. De így legalább igen viccesre sikeredett a tippeléses körmondatod.
No de akkor magyarázat ovis szinten bekapcs:
Arra próbáltam rávilágítani, hogy vagy hozzá nem értésből, vagy szándékos félrevezetési szándékkal, ezt nem tudom, de a legtöbb esetben a sebesség nem megfelelő választását egy az egyben a gyorshajtással azonosítják be. Ez komoly hiba, mint látható a lentebb bemásolt adatokból, 3-4% körül mozog a ténylegesen gyorshajtásból származó balesetek száma csupán kategóriáján belül. A sebesség nem megfelelő választása a 2010-es évben 27%-a volt az összes olyan közúti balesetnek, amely a járművezető hibájából történt. Nem vagyok egy matekzseni, de még én is könnyedén kiszámoltam, hogy az összes balesetet tekintve a gyorshajtás nem éri el az 1%-ot.
A másik, hogy 2008-ban 996 halálos kimenetelű baleset volt, miközben a gyorshajtásból fakadó személyi sérüléses balesetek száma összesen 183. Tehát még ha botor módon azt is feltételezzük, hogy az összes személyi sérüléses gyorshajtásos baleset halállal végződött, akkor sem éri el a 20%-ot ez az ok.
Remélem így már mindenki számára érthető.
Bónusz kérdés: vajon csak a gyorshajtás kapcsán vezették be 2008-ban a zéró toleranciát?
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Még egy kis adalék (tudom-tudom, kit érdekel 2007-2008, de akkor is):
Halálos balesetek száma a járművezető hibájából 2008-ban: 768.
Ebből a sebesség nem megfelelő alkalmazása 300,
a sebesség túllépése 16!!! alkalommal volt az ok. Ugyanez az adat 2007-ben 29 volt... Ha még ebből sem, akkor kérem kapcsolja ki.Sajnos mennem kell, remélem sikerült megvilágítani pár dolgot. Beismerni nem kell semmit, nekem elég a tudat, hogy segíthettem.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
ksh.hu a barátod.
khelben: nem tudom eldönteni, hogy ennyire sötét vagy, vagy csak simán nem olvasod el a hozzászólásaimat. Mert mondj nekem még egy lehetséges okot arra, hogy képes vagy leírni egy olyat, hogy nyilvánvalóan azért kevesebb a halálos balesetek száma, mert lassabban mennek az emberek, miután egy mindenki számára elérhető forrásból kiderült, hogy 29-ről 16-ra csökkent egy év alatt a gyorshajtásból eredő halálesetek száma, miközben az egyéb okok miatt szerencsétlenül végződött esetek száma megközelíti az ezret. Sőt, a csökkenés mértéke is százas nagyságrendű, de te kötöd magad, a gyorshajtás visszaszorítása miatt lett kevesebb a halálos baleset. Persze, hajtogathatod továbbra is a magad igazát, de ne várd, hogy komolyan is vegyenek...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Khelben #28335 üzenetére
Járj utána, hogy állapítják meg a balesetek okát illetve okait, mert jelenleg nagy tévedésben vagy a statisztikát illetően.
Rick4: Én kérek elnézést, megzavart, hogy számon kérted rajtam a valós adatokat, miután közöltem a forrást, de nem gond.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Mi lenne, ha felhagynál a trollkodással és esetleg megtisztelnél bennünket a ksh adatait cáfoló statisztikákkal? Ha léteznek ilyenek, biztosan nem lesz nehéz dolgod, szerintem érdemes lenne megpróbálnod, a változatosság kedvéért.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Khelben #28356 üzenetére
Valóban! Már 2008-ban is "csak" 16 halálos kimenetelű baleset történt gyorshajtás miatt, de szerintetek mégis az objektív felelősség bevezetése indokolja az utóbbi években, a halállal végződő balesetek százas nagyságrendű csökkenését.
No mindegy, én megpróbáltam, mindenki láthatja. Innentől DNFTT üzemmód...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz AMD Power #28399 üzenetére
Pfff... Milyen remek lesz ez is, már eddig is igen mókás volt, hogy a rendőrre volt bízva a helyzet megítélése, sokszor röhejes távolságból, most még egy vagyont is kapcsolnak a dologhoz. Idióták.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz hallari #28479 üzenetére
Mármint az USA-ban hol? Még egy Szlovénia méretű országban is van különbség a közlekedés-kultúrában a különböző területeken, akkor mi lehet egy akkora böszme nagy országban?
Európa nyugati felén egyébként a belgánál nincs rosszabb...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz hallari #28503 üzenetére
Ne haragudj, de ez ugyanaz a mese, mint még az átkosban, nagy sóhajtás, óóó ámerika...
De ugyanezt hallgattuk a németekről, a kilencvenes évek közepén a francia pályákról és még sorolhatnám. Ez se volt igaz és bár még nem jártam odaát, erősen kételkedem ebben a népmesében. Persze, biztosan igaz néhány vidékre, kisvárosokra, de ezek a különbségek bármelyik országban meg vannak. A magyarországi helyzet semmivel sem rosszabb, mint bárhol Európában, sőt, bizton állíthatom neked, hogy magyarként idegrohamot kapnál akár az olasz, akár a francia nagyvárosi közlekedéstől, közlekedési (és parkolási) kultúrától. A belga böszmeségtől, az angol rátartiságtól, a német felsőbbrendűségtől és még sorolhatnám.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Drizzt #28510 üzenetére
Az valószínűsíthető, hogy az utak állapota és egyéb körülmények jobbak, Pesthez képest nem nehéz egyébként sem.
Összehasonlításban egyébként engem egy hasonlóan szűk, zsúfolt várossal érdekelne, ha már Pestről van szó. Mondjuk beülnék egy manhattani dugóba és kíváncsian figyelném, vannak-e ott is dudába könyöklő, cikázva araszoló, narancssárgán áthajtó, türelmetlen népségek.
hallari: nem vonom kétségbe az ismerősöd élményeit, de számomra ezek a túlontúl általános kijelentések mindig gyanúsak maradnak. Mint írtam már, biztos vagyok benne, hogy ott is vannak olyan helyek, ahol nyugisabbak az emberek, de a meggyőzésemhez konkrétabb, objektív beszámolók kellenének.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
A legnagyobb baj, hogy az autósok ippencsak, a gyalogosok meg semennyire nincsenek tanítva a közlekedésre.
Épp a héten jártam egy svájci kisvárosban, ahol 6-7 éves forma gyerkőcöket tanított egy rendőr a zebrán átkelésre. Szépen kettesével engedte őket, a forgalmat is kettesével engedte (magyarul átment egy párnyi gyerkőc, utána két autót elengedett). Szépen meg lett nekik mutatva, nagyon ügyesek is voltak: megközelítették a zebrát, az úttest szélén megálltak és kézfeltartással jelezték az átkelési szándékot. Én szépen megálltam, ők átkeltek és így tovább.
Itthon a kézfeltartásra akkora felhördülés volt anno, hogy a szegény nyugdíjas majd még emelgesse a kezét, hát hogy képzelik azt? Pedig megoldana egy kritikus szituációt és egyértelműsítené a helyzetet...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Drenadar #28579 üzenetére
Túl nagy különbségek nincsenek, ott is emberek élnek, ugyanolyan pitiáner közlekedési hozzáállással, mint nálunk (ld. hátsó ködlámpa használata). Viszont legalább amíg a saját országuk határain belül vannak, addig betartják a szabályokat. Hogy azon kívül milyenek, azt inkább hagyjuk...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
-
Viszlát
addikt
250k az nagyon sok, bár valószínű, hogy nem egy évre értetted. Én körülbelül 230-at mentem az elmúlt évben, de úgy vagyok vele, hogy ha most egy évig nem kellene volán mögé ülnöm, akkor is jól meglennék.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29329 üzenetére
Ez akkor gáz, ha éppen előzni készülsz. Mert ugye olyankor nincs követési távolság...
Már hogy ne lenne. Az ne tévesszen meg, hogy a sok makkmarci az előzni kívánt jármű mögött gyorsít és az utolsó pillanatban megy át a szembejövő sávba.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Az ellentmondás ott van, hogy ha te is így csinálod, akkor nem tartasz akkora távolságot, hogy meg tudj állni. A baj ott van vele (azonkívül, hogy szabálytalan), hogy ha kifogsz egy ilyet, mint a cikkben említett, bumm van és te vagy a felelős a balesetért.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Persze, de mivel azt írtad, te is így csinálod (utolsó pillanatban váltasz csak sávot), mi van akkor ha, az utolsó pillanat előtt fél másodperccel az előtted haladó összekeveri a féket a kuplunggal? Ha erre az jön, hogy te akkor is meg tudsz állni, akkor természetfeletti reflexekkel és gyorsasággal rendelkezel.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Igyekszem. Egyrészt defenzív vezetésre tanítottak, másrészt egyszer majdnem pórul jártam (őz szaladt át az előttem haladó előtt és ijedtében besatuzott), pedig nem is volt utolsó pillanatos szitu.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Akkor itt a félreértés. Én azokra gondoltam, akik centiméterekre megközelítve kezdik el kikerülni az előttük haladót. Tiszta sor, hogy így gyorsabb az előzés, csak rendkívül veszélyes és könnyen nagy a baj...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Igen, megtartom, de vannak olyan közlekedési helyzetek amikor átmenetileg nem lehet ezt megtenni, ezért írtam, hogy igyekszem.
Egyébként példa egy ilyen helyzetre: belekezdtem egy kamion előzésébe (és láttam, hogy a mögöttem jövő autós is), de amikor már majdnem mellé értem, akkor láttam, hogy teljesen ráállt az előtte haladóra és én oda nem fogok beférni, viszont a két járművet sem tudom megelőzni a szembejövő forgalom miatt. Jelzésértékű fékezéssel óvatosan lassítottam, de a mögöttem jövő - mivel miattam nem látta, hogy mi is a helyzet -, erőszakoskodott és annyira közel jött hozzám, hogy láttam az ősz hajszálakat a szemöldökében. Végül sikerült azért visszasorolnom, de csak közvetlen a kamion mögé, volt talán közöttünk 1-2 méter és csak fokozatosan sikerült visszaállnom a normális követési távolságra, mert a mögöttem haladó továbbra is idegbeteg volt attól, hogy nem jött össze az előzés.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29342 üzenetére
Tudom, hogy sokan gondolják így, ahogy leírtad, de sajnos ez rossz elképzelés, nem mellesleg szabálytalan is.
Egy idevágó idézet a Kreszből (kiemeltem a témához kapcsolódó két legfontosabbat):
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
Azt írod, hogy gyenge autóval kell a lendület és nem is tudnál előzni. Van ám egy olyan lehetőség is, amit nem sokan szoktak megfontolni, mertkihaénnem, de ha gyenge az autóm a biztonságos előzéshez, akkor nem előzök szabályokat áthágva, hanem kivárom azt a helyzetet, amikor minden feltételnek eleget tudok tenni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29345 üzenetére
Nézd, maximálisan tisztában vagyok vele, hogy nem foglak tudni meggyőzni, nem is ez a célom. Amíg nem mögöttem jössz és baj esetén nem mögöttem nem tudsz megállni, addig meg igazából károm sincs abból, hogy rossz gyakorlat rögzült be.
Az, hogy az előzésnél nem tér ki a KRESZ a követési távolságra, semmit nem jelent, hiszen az általános rendelkezés szerint:
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
Az utolsó bekezdést is félreértetted, az az előzőnek szól, nem az előzöttnek.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
És?
Szándékosan azért írtam egy ilyen kikényszerített helyzetről, hogy jól érzékelhető legyen a különbség a nagy többség által gyakorolt, mindenféle kényszerítő tényező nélkül elkövetett egymásra mászáshoz, utolsó pillanatban elhúzott kormányhoz képest.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29349 üzenetére
Elnézést, de ez nem az én módszerem. Nincs is azzal gond, hogy te így csinálod, csak ne akard a KRESZ-szel megmagyarázni kérlek és akkor tiszta ügy.
Valóban 1000 km-en hatalmas időveszteséggel jár, viszont legalább odaérsz. A másik, hogy ez így sarkított, valójában mennyit is haladsz egy ilyen úton?
Vezetek én is eleget, láttam is elég sokféle helyzetet, utat, szituációt. Ha van időd, csak kattints rá a blogomra és megérted miről beszélek.
Lauda: durranni bármikor lehet, de ha nem egy ilyen kikényszerített gáz helyzetről van szó és betartod a követési távolságot az előzés előtt, akkor nem fogsz durranni. Ennyi lett volna a mondandóm lényege.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29354 üzenetére
Ok, az előbb félreértettem a választ.
250 km-en egyébként ha az alapvetően elérhető 65-70-es átlag helyett az előzési nehézségek miatt csak 55-60-at tudsz produkálni, akkor buktál nagyjából fél órát. Egy eleve 3,5-4 órás úton ez katasztrófa, plusz ez is sarkított, mert nyilván nem haladsz ilyenek mögött az egész úton.
Volt egyszer egy Pozsony-Kassa fuvarom, tény, hogy vannak arrafelé igen lassú szakaszok és kevés az autópálya, de azért meg lehetett oldani az előzést, még furgonnal is.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #29357 üzenetére
Na itt a bibi, hogy aki szabályosan, defenzív szemlélettel közlekedik az puhány meg béna. Ehhez csak gratulálni tudok.
Attól egyébként, hogy most behoztad Varsót a képletbe, még ugyanúgy csak fél órát bukhatsz el maximum egy négy órás szakaszon.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080