Új hozzászólás Aktív témák
-
Cicero
őstag
+1. A joggal kötelesség is jár, nem hiába van a kreszben, hogy akkor léphet le, ha meggyőződött róla, hogy biztonságos. Ez sokaknak kimarad. látok tagokat, úgy lépnek le, mintha a Föld meg kéne álljon nekik.
Én pl. ha egyedül megyek át, a buszoknak, kamionoknak szoktam inteni, hogy menjenek.
-
aprokaroka87
nagyúr
válasz mephi666 #45399 üzenetére
Múltkor pontosan így jártam gyalog.
Zebra, tőlem balra két autó megáll, átenged, másik sávban látom hogy jön egy autó elég nagy sebbeséggel.
Azt is megkockáztatom hogy jóval túllépve az ott megengedett 40km/óra sebbeséget.
Kb útközepén megáltam a zebrán.Inkább elengedtem.
Persze mikor odaért egy jó hangos k.anyáddal dijjaztam ezen cselekedetét. -
mephi666
nagyúr
igen, akiben van életösztön, az óvatos... csak dühítő, ha az ember látja, hogy a szerencsétlen ott áll, folyamatosan tekergeti a nyakát jobbra-balra, hogy átengedi-e végre valaki... amit még furcsállok mindig, amikor megköszöni, hogy átengedtem... alapvető dolog, hogy átengedem, mivel elsőbbsége van: nincs ezen mit köszöngetni... így nevelte az autós kultúra a gyalogosokat, hogy hálálkodjanak, ha valaki véletlenül megadja nekik az alapból járó elsőbbséget
#45402: gyalogosan zebra mellett állva ha a túloldalt már megállnak és a balról érkezők nem akarnak elsőbbséget adni, azoknak is jelezni szoktam, hogy gondolkozzanak... legtöbbször a tekintetükből leolvasva azt sem értik, mi van egyszer venni kellene összetörési célra egy rozoga babakocsit és üresen kitolni egy ilyen elé... lehet utána máshogy viszonyulna a zebrákhoz
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Cicero
őstag
válasz Mr.Csizmás #45405 üzenetére
ahogy azt írja is a kresz: a lehető leghamarabb át kell haladni. de a szitu egy parkolóban volt és konkrétan úgy nézett ki a jelenet, mintha az életükért szaladnának. plusz a gyerekek nem értették, mit ütött anyába; kellemetlen volt nézni.
azért írtam le, mert valahogy úgy látom, hogy kétféle, a végletekbe menő értelmezése van a jogszabálynak: vagy a leléptem és álljál meg; vagy a hálát adok, hogy nem ütöttél el. szerintem valahol a kettő között lenne az egészséges.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Cicero #45406 üzenetére
megvan az a videó, amikor vmelyik külvárosi utcán a busz megáll a zebra előtt (dashcam felvétel), elindul a gyalogos, majd a kollega kitekeri szaporán balra a kormányt, és felengedi kúszásra a féket? na mert hülye bmw-s paraj ki akarta kerülni, repült is a túloldali árokba
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
mephi666
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #45407 üzenetére
keresem, nem találom, közben akadt egy gyöngyszem
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
addikt
válasz Cicero #45401 üzenetére
Ebből az integetésből is volt már baleset, addig vártak egymásra, míg egyszerre indultak el...
Ha látom hogy 1-2 autó jön csak, és udvariaskodni támad kedvem, inkább lassabban érek oda, hogy "észre se vegyenek".
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
nagyúr
Erre felénk (Budaörs, Érd, Diósd) nagyon normálisan kezeli szinte minden autós a gyalogátkelőket, gyalogosokat (amelyik nem, az nagy valószínűséggel turista, vagy eltévedt) így én is ebben szocializálódtam. Aztán amikor mentem haverokhoz Tiszaújvárosba, Miskolcra, Nyíregyre, voltak nagy meglepetések... Kétszer két sávos főút Tiszaújvárosban, mennénk át a zebrán. Balról kb. 150-200 méterre jön egy autó, mondom akkor menjünk át, haverok egy emberként hördültek fel, ne b*ssz, elütnek, ezek ilyenkor dudálnak és gyorsítanak!
És tényleg durva, mennyivel rosszabb a közlekedési morál ebből a szempontból az említett városokban. Lehet persze, hogy máshol is, de ezekről van személyes tapasztalatom, ami különösen az általam ismert közlekedési kultúrával összehasonlítva válik szembeötlővé.[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem vezetnek át főutak gondolom felétek, míg az említett helyeken igen. Lakóövezetben szerintem ott sincs akkora gond.
Szolnokon például már szinte nincs lámpa nélküli gyalogátkelőhely a főbb utakon, csak a körforgalmaknál.
Az 1-2 lámpa nélküli, meg 30-as táblával "védett", persze az ér a legkevesebbet... -
Cicero
őstag
válasz philoxenia #45412 üzenetére
Budaörsöt kettészeli a régi 1-es, aminek a forgalma 2015 óta, a megyei matricás rendszer bevezetése miatt megnőtt. Körforgalom körforgalom hátán és zebra szinte 200 m-enként.
-
nagyúr
válasz philoxenia #45412 üzenetére
Csak az 1-es, a 6-os és a 7-es.
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
philoxenia
MODERÁTOR
Persze, csakhogy ott az M0, M6, M7 is...
Felénk keleten még elég random és szakaszos a négysávos út is, az M4 meg a holdban. Millió terv rengeteg útvonallal, de a megvalósulás nulla. Például a 4-es szolnoki hídján nemrég aszfaltoztak, zutty be a forgalom a városba. Most olyan ügyesen megoldják, hogy Szolnokig lesz négy sáv, de ha van egy baleset az elkerülőn, akkor csak a város marad a továbbhaladásra. A Romániába és tovább tartó forgalom fele meg erre jön...
Mi van akkor felétek, ha beáll a nullás teljesen és bemondja a rádió? Nálunk ez az alapállapot kb.
Ráadásul a városban is rengeteg a kocsi, a buszjárat, útvonal meg alig. A városi híd és a rávezetők borzasztóan szűk keresztmetszet. -
nagyúr
válasz philoxenia #45416 üzenetére
Ez igaz, de a "régi" 6-os, 7-es forgalma így is nagyon nagy errefelé, elsősorban azért, mert ha itt a környéken mész erre-arra, akkor nem érdemes felmenned az autópályákra, mert az mindenképpen nagy kerülő, másodsorban azért, mert nem mindenki szeretne pályadíjat fizetni ugye, harmadrészt pedig azért, mert péntek délutántól hétfő reggelig kvázi folyamatos a dugó és az araszolás az M7-esen, így rengeteg autós errefelé próbál menekülni, de így persze már itt is dugók lesznek. Ettől függetlenül bármelyik erre haladó főúton relatíve biztonságosan és gyorsan át lehet kelni a gyalogátkelőkön, mert már az első autó megáll rendszerint.
Ami nálunk hiányzik, az az M0 "befejezése", vagyis az északi rész. Node az is kb. csillagháborús elképzelés.
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az M0 teljessé tétele az rettentően sokba kerülne gondolom, pláne a félkész M4 szakasz befejezéséhez képest.
-
Elemental
addikt
válasz Cicero #45410 üzenetére
Azt nagyon nem szeretem, ha megfékezem az autót, a zebránál, gyalogos meg elkezd legyezgetni a kis kezével, hogy menjek tovabb. Ha már annyi energiát elpazaroltam, hogy megállítottam egy 1,5 tonnás járművet, amit utána mozgasba is kell hozni, akkor már húzzon át a zebrán.
-
Cicero
őstag
válasz Elemental #45419 üzenetére
Buszokkal és kamionokkal szoktam csak csinálni, kellő távolságból, ha egyedül vagyok. Meg szokták köszönni, mivel értik a szitut.
Amúgy meg az autót zebránál mindig meg kell fékezni, mivel:*43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben
[...]
(2) ... a kijelölt gyalogos-átkelõhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármûvel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelõhely elõtt meg is tudjon állni.
[...]* ez így nem korrekt, de ne firtassuk. Rólam meg ne gondold, hogy kreszbzi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz Cicero #45420 üzenetére
Ha nincs gyalogos, akkor is meg szoktál állni az autóval?
Amúgy akkor volt az igazi, amikor jogsim lett (96). A gyalogosnak akkor volt elsőbbsége, amikor a járdára lépett. Nem is tudom mikor vezették be ezt a jelenlegi szabályt, hogy ha a zebra felé viszi a szél, már meg kell állni.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Elemental #45421 üzenetére
Jelenleg is csak akkor van elsobbsege, mikor az uttestre lelep. A jardan hogy lenne elsobbsege, kivel szemben? Felesleges tulreagalni ezt a megfogalmazast, annyi, hogy megfelelo figyelemmel es ovatossaggal kozelitsd meg az atkelot es ha szukseges, megallassal eleget tudj tenni az elsobbsegadasi kotelezettsegednek.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz philoxenia #45422 üzenetére
Járdára lép helyett zebrára lép. Jelenleg akkor is elsőbbsége van, ha a zebra mellett áll, nem?
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #45424 üzenetére
Nem, nincsen elsőbbsége és lassítanod/megállnod sem kell egyértelműen, amíg a járdán tartózkodik. Ellenben úgy kell megközelíteni az ilyen helyeket, hogy ha bármikor lelép az úttestre, meg kell tudj állni, hogy elsőbbséget tudj adni.
The only real valuable thing is intuition.
-
Cicero
őstag
jaj mit tettél!
az ebben idézett szakasz azonban még mindig él!!!
és logikus is, mert dönthet úgy a gyalogos, hogy rálép a zebrára, onnantól meg neki van elsőbbsége, neked meg úgy kell megválasztani a sebességed, hogy ha rálép, akkor meg tudj állni! ha mész mint a golyó, akkor gyakorlatilag a gyalogos ítélőképességére bízod az egész szituációt - azaz, hogy felmérje, biztonságos-e lelépni.
én inkább a defenzív vezetést ajánlom!
[ Szerkesztve ]
-
jozefgucci1
addikt
Siroki motoros tali és mennek mint az állatok [link]
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Popes
őstag
válasz jozefgucci1 #45433 üzenetére
És az miből derült ki hogy “mennek mint az állatok”? A cikkben nem láttam utalást rá hogy mi vagy ki miatt következett be a baleset.
Deus ex machina
-
Popes
őstag
válasz jozefgucci1 #45437 üzenetére
Telefonon csak a cikket olvastam,(my bad ) viszont akkor is zavaró az általánosítás hogy egy-egy hülye motoros miatt már mindre rá van húzva hogy mert "mennek mint az állatok".
Deus ex machina
-
Popes
őstag
Nem tudom hány motoros ismerősöd van de az én ismeretségi körömben nagyon nem állja meg a helyét amit írsz.
Vannak valóban a haverjaim között is "állatok"(köztük én is) akik szeretik a sebességet, viszont! értelmes ember tudja ennek hol a helye. Ha ki akarjuk élni ezeket a vágyainkat befizetünk pályanapra vagy aki meg akarja méretni a tudását az elindul akár versenyen is.
A túrázások közben, vagy napi közlekedésben, a felesleges száguldozás nem jellemző.Igen elismerem vannak száguldozó motorosok(autósok is), viszont az általánosítással még mindig nem értek egyet. (de ha mutatsz statisztikákat amiben számszerűen benne van hogy a motorosok hány százaléka gyorshajtó, vagy okoz balesetet gyorshajtás miatt, és ez a valóban olyan nagy százalék amiről te beszélsz, akkor hamu a fejemre )
Deus ex machina
-
talpas
aktív tag
Ma jöttem Gödöllő felől Hatvan irányába 3-as főút és tök kulturált volt a motorosok szembejövő közlekedése, gondolom a roringre mentek. Aztán Aszód, Hatvan jöttek a 40-es táblák mindegyik mezőgazdasági kijárónál megismételve és sok van belőlük (nem tartottam be) Sok év óta most rakták ki ezt a korlátozást a kijárók miatt és ez nem időszakos táblázás! Erre is rámelőzött egy donor Sajnos láttam már lábszárcsontot kifigyelni a motoros ütközés után itt, ezen a szakaszon. Ordított is akkor rendesen, míg a mentős bele nem döfte az ordításkorlátozót. Összerakták mint később hallottam, majd még kapott a szülőktől másik járművet kiengesztelésnek.
"Veled, Uram, de nélküled..."
-
Mr.Csizmás
titán
kb. 1-2 hete volt tárgyalva, javuló a baleseti statisztikájuk, de sajnos sokszor az első balesetük egyben az utolsó is vagy olyan sérülést szenvednek el, hogy az további életben leveszi őket a gépről, vagy Szt.Péter.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Cicero
őstag
amikor már azt hinnéd, nem lehet tetőzni: [link]
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Cicero #45444 üzenetére
ha csak saját magukban tennének kárt, azt mondanám, hogy "természetes szelekció"
itt meg a 44-esen haltak meg 3-an ...már nagyon várom, hogy meglegyen az m44, mert durva ami itt zajlik... hetente minimum 1 anyagi káros baleset, havonta minimum 1 halálos kecskeméttől szarvasig kb 6 olyan szakasz van, ahol gyengébb kocsival biztonságosan végrehajtható az előzés és rengeteg olyan, ahol erősebbel meg lehet próbálni életveszélyesen... ez történt megint elszámolták
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
jozefgucci1
addikt
válasz Cicero #45444 üzenetére
Sajnos még mindíg isznak vezetés előtt alkoholt .Pár hete egy céges ügyfél hívott ebédelni és rendelésnél simán kikért kaja előtt egy üveg sört Szóltam is neki , hogy kocsival jött ,de erre az volt a válasz , hogy ő ezt kikísérletezte ez még belefér és úgy is eszik rá.
Motoros témához . Simán elhiszem , hogy sok motoros nem nyélgázon szeret menni a városokban és tud normálisan is közlekedni ,de tapasztalatom szerint akinek sok ló van a segge elatt az néha-néha elhúzza .Nekem ezért nincs már motorom , mert egyszer nem adta ki és még ültek is mögöttem .Szerencsére kisebb törésekkel megúsztuk ,de 10 éve nem ülök fel mocira hosszú távon és venni sem fogok soha .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz jozefgucci1 #45446 üzenetére
1 üveg sör kaja előtt valóban belefér, ha előtte tiszta vagy. Pláne egy 0.33-as. Igazából nem ennyi alkoholtól lesz baleset. Sok országban nincs nulla tolerancia, de ott sem több az ittas vezetésből eredő baleset.
A gond inkább az, mikor tényleg molyosan ülnek emberek a volán mögé.1 sör 80kg férfi
Alkoholos befolyásoltság:
Az alkoholos befolyásoltság megállapításánál a következő határértékeket célszerű
figyelembe venni:
0,2‰ (20 mg%) = az alkoholfogyasztás nem bizonyítható,
0,21-0,50‰ (21-50 mg%) = ivott, de alkoholosan nem volt befolyásolt, [link] -
Cicero
őstag
válasz philoxenia #45448 üzenetére
Orosz ismerősöm mesélte, náluk kiváltható szakorvosi felmentéssel a zéró tolerancia. Értsd: pia nélkül remegne a keze
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #45448 üzenetére
"ifjúkoromban" képes voltam meginni egymás után úgy 3 üveg bort, hogy épp csak spicces voltam utána az a baj az alkohollal, hogy máshogy tolerálja más-más szervezete... ugyanaz a mennyiség 2 hasonló felépítésű ember közül az egyiken meg sem látszik, másik meg már szédeleg és jócskán leromlik a reakcióideje... (épp ezért legbiztosabb tiltani és "zérótoleranciázni")
van, hogy iszok és utána még aznap vezetnem kell, de általában nézek valami kalkulátort és kiszámoltatom, mikor megy le 0-ra aszerint is az érték... pl délben megiszok 3 sört, akkor az este 6-7 utánra már kimutathatatlan...
ui: egy szélsőséges kérdésem van... az ittas vezetést bünteti a törvény... mi van abban az esetben, ha gatyarészegen lemegyek a kocsihoz, beülök, be sem kötöm magam, beindítom a motort és eszem ágában nincs elindulni, viszont meglát a rendőr? igazoltathat, ha akar, viszont elvileg amíg nem gurulok legalább 1 centit, addig nem büntethet ittas vezetésért? (lehet csak a nemlétező V8-as hangját támadt kedvem meghallgatni abban az állapotban )
#45449: az igen... és akinek stabilan kell az alkohol, hogy ne remegjen a keze, az ihat menet közben is félóránként egy kőműves actimelt?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell OptiPlex 3080 MFF Intel Core i5-10500U / 8GB DDR4 / 240GB SSD nagyon szép állapot TÖBB DARAB!!
- Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition
- Thrustmaster tx
- Dell Precision 7550 Tervező Vágó Lakberendező Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB
- Thrustmaster Ferrari F1 add on
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest