Új hozzászólás Aktív témák

  • Rover623

    félisten

    válasz Eagl3 #2888 üzenetére

    Az 525tds-re találtam 1550kg-ot is...az 520-ra meg 1533-at...:DDD
    Egyébként: minden kiló számít...:(
    Mintha pont a BMW-nél (vmelyik sportkupénál) vesződtek volna egy facelift során hogy a tetőt (ami egy 2 ajtós járgánynál már igen nagy is lehet;]) könnyebb anyagból készítsék...nagy nyereség lehetett...:C
    Az eltérések onnan adódnak, hogy minden ország, minden tesztszervezet, minden gyártó mást és mást tart "önsúlynak"...
    Van aki teljesen üresen méri, van aki olajjal, vízzel feltöltve...van aki teletankolva...van aki félig tankolva, de egy 75kg-os sofőrrel nehezítve, stb...
    De egyet kijelenthetünk: azonos hengerszámú és hasonló térfogatú szívó benzin és turbós diesel motor esetén a diesel nehezebb...a kialakítása miatt, a segédberendezések miatt (pl. aksit is nagyobbat szoktak tenni a dieselekbe:P), stb.

    Érdekes: az adatok keresgélése közben találtam egy jópofa dolgot...a BMW szereti úgy reklámozni az autóit, hogy többek között azért jó a hátsókerékhajtás, mert így az első kerekeknél csak a kormányzásra lehet koncentrálni...a vezetés közben is, meg a tervezés/fejlesztés során is...
    Erre mit találok? Az E34 (speciel pont egy 520i) balra 11.4m, jobbra pedig 11.6m sugarú körben tud fordulni...:Y
    Nem voltak képesek megoldani a szimmetrikus kormányművet...? Pedig még egy motor sem zavarta ott őket...:DD

    primus inter pares

Új hozzászólás Aktív témák