Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2900 üzenetére
Szevasz
Az adagoló projektről nem készítettem fotókat, hót trutyi volt a kezem, nehezen is tudtam volna.
De valóban nem lett volna rossz, ha készítek.De kb. tényleg úgy néztek ki benne a cuccok, ahogy a szervízkönyvben le van rajzolva, fotózva.
Az kérdés, hogy mi mennyire kopott benne, de az biztos, hogy meg lett pucolva alaposan, afelöl működhetne, csak még ezt is be kellesz majd állítani, amire már vannak infóim, hogyan kell "házilag" véghezvinni.
egyelőre nem tudok típust mondani, nincs itt az adagoló, de majd megnézem, előre is kösz a segítséget !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fecosan
csendes tag
válasz Batman2 #2891 üzenetére
Szerbesz.
nos passz.
mondtam hogy nem értek hozzá
meg mutatam t egérnek s azt mondta szte jo.anno.igy elküldtem.ezt én még ugy vettem egy futonyi alkatrésszel együtt egy gyerektöl aki 123-asakat bontott .volt kb 4 adagolo amit megmutatam t.egérnek.erre rámutataot és innentöl én letudtam a dolgot.hogy milyen volt belül ?passz .
bocs de nem tudok ebbe segiteni.a müszaki dologhoz hülye vagyok .azt tudom hol kell elforditani a kulcsot meg nyomni a gázt.w123 2400 D 78
-
dpek
tag
válasz Babszivacs #2895 üzenetére
Hello!
Öcsémnek van egy.
Csak meg kell nézni milyen állapotban van.
Meg ki kell szerelni82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
válasz fecosan #2902 üzenetére
Szevasz
Semmi probléma, mindeképpen hálás vagyok, hogy küldted, legalább tanultam egyet, és megismertem egy adagolónak is nagyjából a belsejét !!!
Nyilván trutyis volt belül, ezt nem felróvóan írtam, csak leírtam, hogy kipucoltam.
A most a motoron levő adagolóüm is nyilván már kicsit trutyis belüle, ha nem is ennyire, mivel az elvileg nem kap kormot az olajba, de az biztos, hogy már kuka az olaj benne.Ha fogom tudni használni is, az meg még jobb lesz.
T.egér bizonyára azt nézte, hogy az újabb fajta, az egysezrűbb, vákuumleállítós legyen és nem a parittyás, bonyolult változat, mivel nekem az előbbi van.
Ez már csak egy plusz adalék, hogy a kenése hogy van megoldva, de szerintem, ha ezen bezárom a két kenőolaj csatlakozót, akkor simán független kenésű lesz belőle és kész.
Akkor már használható az én motoromhoz is.Amúgy nagyon kiváncsi lennék már felszerelni, hogy mit csinál vele a motor !!!
Mégegyszer köszi !
Ha esetleg T.egértől meg tudod kérdezni ezt a kenős témát, vagy tudsz neki szólni, hogy látogasson el ide a forumra, azt is megköszönöm !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
van egy nagy kérdésem
Adott egy benzine autó szeretném dieselesre alakítani megvan hozzá minden motor váltó difi.
Az autó rendelkezik rendszámmal forgalmival.
Mi ennek a hivatalos módja tudja valaki???Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
w123coupe
csendes tag
válasz Goliat24 #2906 üzenetére
Hello, átszereled, elmész a kpm-hez, kapsz egy új műszaki adatlapot, ez alapján az okmányiroda bejegyzi az új adatokat egy új forgalmiba. A lényeg, hogy tipusazonos legyen az a motor, mert akkor nem kell tipusváltást csinálni. Pl. van nekem egy 1977-es w123 200D típusú kocsim 240D motorral átszerelve, attól még a típusa 200D maradt mert típusazonos.
Üdv, w123coupeMB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Goliat24
csendes tag
válasz w123coupe #2907 üzenetére
hát akkor mondom.
W108 nem eredeti benzines motorral.
Szóval már itt megbukik a veterán téma mert a motor vmi későbbi gépé.Na én szeretnék belerakni egy 240D-s motort ami 123 ból vagy 115 ből származik majd megnézem pontosan a papírját.
Szóval erről lenne szó.kérdés hogy kb miből jönne ki, mert egy elég szép autóról van szó csak ez a motor ami benne van egyrészt sokat is eszik másrészt túl modern ebbe az 1971 es szörnybe.
Az autónak van papírja érvényes forgalmija rendszáma. A motornak amit bele akarok rakni szintén megvan mnden papírja nemrég vonták ki a forgalomból frissen fel van újítva ( nem tudom ki csinálta, de totál szét lett kapva és totál fel lett újítva vhol gyöngyös mellett faragták)
Na ez van, hogy a teljes szituval képpen legyetek.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Goliat24 #2906 üzenetére
hali
közlekedési felügyelet. Volt régebben egy másik autóm( lada 21011) friss műszakival vettem és rövid idő mulva motorcserés lett,s véletlenül kéznél volt egy másik motor
(2101 ) beszereltem. átalakítási engedély ,ujj műszaki, ujj zöldkártya ,igazolás
autószerelőtől,hogy midenféle szabályoknak megfelelően szerelte be a motrot, ja meg lóvé
de hát ez 95 ben volt.
Most le tudom képzelni ,hogy a regadó külömbözetet is megfizettetik veled,
Nézegettem egy benzines kombit ,mondom a havernak,hogy beledobjuk a mostani autóm dizelmociját, hát lebeszélt róla mert kb 2 -300e-körül lett volna a papírmunka,
Ugyhogy nagyon nézz utána mivel is jár ez pontosan,de ha kell megkérdezem tételesen.üdv :zsolti
MB 123 3.0d
-
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2909 üzenetére
Szevasz
Kösz az érdeklődésed, tegnap visszakaptam a szerelőtől, kicsit más, de még nem lehet tudni igazán, hogy milyen lesz, és még mindígh nincs minden kérdés letisztázva, többek között ez a bizonyos kopmpresszió sem, de benn mostmár nagyon nem látok tisztán !!!
Az is biztos, sajnos, hogy az adagolóm a jelen állapotában kuka, szóval le kéne szerelni, legalábbis, megpucolni, nagyon szükséges dolgokat cserlni, és főképpen egy kitakarítást és olajat mindenképpen,
de leginkább már fel kelle újítani, ha még egyáltalán fel lehet és nem kopott olyan helyen, annyira szét.Több jel is arra utal, hogy az már igen rossz.
No, majd bővebben beszámolok délután, most dolgozni kell.
Talán maj képeket is lesz végre időm felrakni.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Íme, a múltkori (mostani szétszedés előtti) kompresszió mérérs eredménye: [link]
Továbbra sem egyértelmű számomra, hogy akkor hogy is van ez a kompresszió mérés és hogy is kell értelmezni a kapott eredményt !!!
A szervízkönyvem szerint a sűrítési viszony: 21.5:1
ez azt kellene jelentse, hogy akkor 21.5 szörös nyoomás van a hengerben besűrített állapotban.
Az szerintem megfelele 21.5 atmoszférának, az atmopszféra pedig szerintem egyenlő a bar-ral !E szerint max lenne a nyomás, csak akkor nem tudom mi az a 25-30bar az eredeti leírásban ??
Amúgy a szervízkönyvemben a dugattyúgyűrű hézagra 0.2-0.4mm van írva, 1.5mm-es kopáshatárral az első kompresszió gyűrűnél, a többinél csak 1mm a kopáshatár !
E szerint viszont nem mondott hülyeséget a szerelőm, ő azt mondta, hogy 0.3-0.4mm a gyűrűhézag.
Templomegere, vagy aki még pontosabban érti ezt a papírt, az mondja már meg, hogy akkor mi is a helyzet, ha egyáltalán lehet tudni ???
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ATA123
csendes tag
válasz Batman2 #2913 üzenetére
Szia Batman2!
Említettem már,hogy kompresszió méréssel nem érünk el semmit.Kapsz egy kis cetlit és kész.A kompresszió nagybann függ az akumlátor állapotától is,és még sok mástól.
Ezért kell mindenképpen nyomás-veszteség mérést csináltatni.A hengereket megnyomják kb 10bár-al és a müszer mutatja mennyi levegő távozik el,és hallani lehet,hogy hól.Ha a kipufogónál lehet hallani,akkor kipufogó szelepek nem zárnak rendesen stb,ha a légszűrőnél,akkor a szívó szelepeknél van baj.Ha pedig az olajbeontő nyílásnál lehet hallani,illetve a nívó pálcánál akkor nagy baj van,mivel a henger,illetve a dugattyúgyűrű nem illeszkedik megfelelően vagyis nagyon kopott.Ebben az esetbenn újra felfúrni a blokkot,és új dugattyú, gyűrűk stb. -
WillyX
tag
Valaki nem tud vmi korrent alkatrész forrást? Mert most szétküldtem néhány e-mailt és egyelőre 2 helyről kaptam visszajelzést, de mindekettőtől égnek állt a hajam.
Kellene nekem egy komplett zárszett (2 ajtó, csomagtartó, kesztyűtartó, gyújtás+kulcsok).
Egyik helyen 60-150 közötti árat mondtak (nem tudták pontosan megmondani). Másik helyen 55k-t mondtak a zárra, de náluk kellene beszereltetni, ami 50k-ba kerülne.Szóval olyan kellene, ami korrekt áru, de én is beszerelhetem.
-
Batman2
őstag
Szevasz
Igen, szándékomban állt azt is csináltatni, csak a Mercedes szervízben aranyárban számolják a munkadíjat, ez is 8500Ft-omba került, ha a másikat is megcsináltatom, az meg mégtöbbe !
Amúggy ott a szerelő fazontól kérdeztem meg, hogy mit érdemes csinálni, melyik mérést, ő a kompresszióra szavazott, szerinte az mutat többet !
Az tény, hogy a kompresszió a forgatási sebessgétől és a beszívott levegő mennyiségétől is függ, de ennek a méréskor és most is nagyon jól teker, és tulajdonképpen az a leglényegesebb, hogy az indításnál, indítómotorral tekerve mekkora sűrítést tud produkálni, hiszen ettől függ, hogy beindul e, vagy sem !!!
És olyan kell legyen a motor, hogy az indítómotor tempójával megforgatva is meglegyen a megfelelő kompresszió, mert csak akkor van meg a robbanási hőmérséklet, ehez ráadásul még hozzásegít az ízzítógyertya is !
A beszívott levegő mennyisége az esetemben mindíg 100%, mivel nincs pillangó szelep.Az igaz, ha jobban meggondolom a veszteség mérést az biztosabb eredményt ad elvileg, mivel ott feltételezem stabil a nyoműs amivel megfújják, tehát az ezután mért nyomás veszteség gyorsasága elvileg hitelesen kellene mutassa, hogy milyen tömítettségű a motor !
Az a baj, hogy megkérdeztem, és a fazonnak nincsen kompresszió mérő készüléke, azt meg még az egyik segédjétől kérdeztem, hogy tudnak e veszteséget mérni, és azt mondta, hogy ő nem tud róla, nekik amúgyis csak mx. 6bar-os kompresszoruk van, az meg nem elég !
Szóval semmit sem tudnak mérni, a havert, akinek van kompresszió mérője, arra meg azt mondta ez a koma, hogy ő annak a mérésében nem bízik.
Ezek után nem tudom, hol tudom megméretni, úgy, hogy az ne kerüljön nekem megint ki tudja mennyibe ???Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
WillyX
tag
válasz Babszivacs #2917 üzenetére
Sajnos nálam Szabolcs, ill Hajdu megye jöhet szóba vagy posta. Meg elfelejtettem írni, hogy 124-es mercihez kellene ez.
-
w123coupe
csendes tag
Valaki segítsen!
W123 sedan elekromos ablakemelő szerkezete jó-e W123 coupeba?
Fontos lenne, válaszokat előre is köszi!Üdv, w123coupe
MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2912 üzenetére
van adagolóm , és el is tudom neked intézni hogyha érdekel hogy mielőtt megvennéd előtte beállítsák rendesen . A kompresszióra nem akarok hülyeséget írni , de ez ugye a végnyomást méri , szóval ha a könyv 28-at ír akkor annak annyinak kellene lennie . Más a kompresszió viszony , és más a végnyomás , bar mértékegységnél csak nyomásról beszélhetünk . viszonynál meg arányról ami azt jelzi hogy a beszívott levegő mennyiséget hányad részére sűríti össze .
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2920 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen a választ !
Azt nem tudfom, hogy átlag nyomást, vagy végnyomást mért a készülék, de feltételezném, hogy végnyomást, illetve a legmagasabb nyomást, amit egyáltalán elért a sűrítéskor.Mennyi lenne az az adagoló + a beállítások ??
Érdekelne !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2920 üzenetére
A Fecosan féle adagolóra mit tudsz mondani, mármint arra, hogy lehet e üzemeltetni egyszerűen önálló kenésűként és az nem okoz e problémát, hogy csak benne lötyög az olaj és nem nyomással megy bele ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ATA123
csendes tag
válasz Batman2 #2916 üzenetére
Hali!
Biztos említetted már,de én még nem tudom merre laksz.Budapesten a fővárosi autópiaccal szemben van egy Böröcz János nevű mester ember mercédeseket javítanak,már elég rég.
Én is ott mérettem nyomás-veszteséget 4500Ft.volt kb 4éve.Nem tudom,hogy azóta mennyit drágulhatott a dolog.Ha érdekel adok telefonszámot.Ott pontosan megnondják neked,hogy mi a helyzet és akkor lehet elkeseredni,vagy reménykedni a feltámadásbann.
A szervizelésbenn nem tartoznak az olcsó helyek közé,de eddig nekem nem szartak el semmit.
Üdv ATA -
WillyX
tag
válasz bokonon #2925 üzenetére
Az a baj, hogy 2 záramnak annyi, mert feltörték/fel akarták törni. Ami jó, abban pedig már lötyög a kulcs. Szóval ezért gondoltam újra, hogy jó legyen minden. De ha jóval olcsóbb bontóban és nem túlzottan kopottat találok, akkor lehet az is jó lenne.
Debrecen/Nyíregy környékén ki tud ajánlani jó bontót?
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi szépen, hogy segíteni probálsz !
Én Debrecenben lakom, az elég messze lenne.
Van itt a közelünkben Józsán egy tippem, amit kaptam a Mercedes szervizes fazontól, és a motorfelújító koma is ismeri, mondta is, hogy nyugodtan hivatkozhatok rá, hogy ő újította fel, szóval valszeg nincsenek haragban egymással.
Meg a koma javasolta, hogy van egy adagoló szervíz valahol Hajdúszoboszlón és az is megjátszható, kb. 20km-re van tőlünk.Csak találok már remélem erre felé is egy normális szerelőt !
Mégegyszer köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2927 üzenetére
Igen, 200D és újabb fajta adagolóval, önálló kenésű (nincs a motor kenőkörével összeköttetésben (legalábbis kívülről), a befecskendezés beállítása ezen nem kül. vastag lapocskákkal van, hanem gondolom, hogy ki-be csavarható a nyomóhenger).
Azért megpróbálom még a Fecosan féle adagolót is, hátha fel tudom tenni rá és jól is menne vele.
Az összeget meg majd várom, hogy mennyi lenne !
Köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2928 üzenetére
Ok, köszi !
Olyan lehet e egyébként, hogy az adagoló gázolajos része és a motorolaj által kent része között, a befecskendező hengerek aljánál levő szimmering gumi esetleg átereszt és keveredik a gázolaj a motorolajjal és fordítva ??
Mert múltkorában, mikor mentünk vele hosszabb utat, akkor előszőr baromira büddös, aszfaltszerű, szurkos jellegű füstszaga volt, aztán az út egy része után ez megváltozott (úgy kb. 150km után) és sokkal inkább már keronzin, vagy petróleum jellegűá szaga kezdett lenni, mintha a motorolaj keveredett volna gázolajjal !?
De az is lehet, hogy csak kiégett a vorsi menetek közben a kipufogóban lerakódott sok olaj.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2933 üzenetére
Tényleg, azt ki is felejtettem a számításból !
Ahoz lehet dugattyút kapni, vagy csak tömítéskészletet ?
A dugattyút nyomkodó tüske, az szimmering gumival el kell legyen szigetelve az olajban mozgó gérgős végétől ??
Mert ha isgen, akkor ez nem jó, mert ennél átfolyt a mosóanyag.
Köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2935 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen, szétszedem, meg fogom nézni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz fecosan #2936 üzenetére
Szevasz
Mindegy, hogy nézki a járgány, vagy egyéb hasonló problémák, lényeg hogy Te is gyere, és minél többen összejöjjunk, dumáljunk egy jót, terméstesen megszemléljük egymás járgányait , és kiránduljunk, akár csináljunk egy tábortüzet, sütögessünk valami (no nem gázolajjal )
Hozdd az asszonyt is és kiránduljatok egyúttal egy jót hétvégén !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jövőhéten kirándulok egyet ismerősökkel, fotókat a motor javításról már csak utána teszek fel.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ATA123
csendes tag
válasz Batman2 #2938 üzenetére
Kedves Batman2!
Meg szeretném kérdezni tőled,hogy tudnál e nekem segíteni a következőkbenn.
Mivel te Debreceni vagy,én meg Budapesti a következőről lenne szó.
El kellene menned majd az álltalam megadott címre és az autódról egy spoiler készítő levenné a mintát.Majd elkészíti az álltalam küldött képek alapján a hátsó spoilert.Én úgy beszéltem meg vele,hogy ez kb 3 nap.Nekem Debrecen nagyon messze van,és mi a fenét csinálok ott 3 napig,szállás,plussz költségek stb.Ezért szeretnélek téged,vagy valakit megkérni,hogy segítsen nekem.Én akkor utaznék le ha már kész van.Ha benne lennél akkor a többit megbeszéljük telefonon.Szerintem a 123 mercédeszek hátúlja egyfórma ezért szerintem nem lehet probléma ha jól áll a tiedén akkor nekem is jól kell illeszkednie,hacsak nem volt szarrátörve. -
fecx
csendes tag
mi hibásodott meg akkor ha a kuplungpedál beesett?
Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
fecx
csendes tag
válasz Templomegere #2943 üzenetére
milyen árulkodó jelekből derítem ki hogy melyik részével van a baj?
Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
fecx
csendes tag
válasz Templomegere #2945 üzenetére
szervizbe el tudnék saját lábán menni vagy szállítani kell?
Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
Der Bosss
csendes tag
Én legutóbb haza alig jutottam! Először elment a hátramenet, majd egymás után a sebességek.
Szétszed, kiderül, hogy a felső munkahenger ,másnap (haverral) irány a bontó, 3000 Ft, majd beszerel, légtelenít, és azóta "király vagy sanyiiii".
Ha szervizbe el tudsz menni, az az első váltásnál kiderül.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
WillyX
tag
válasz vvv@free #2941 üzenetére
Köszi. Ide el fogok menni, bár érdekes a nevük.
Egyébként mi a neve annak a szivacsos (hőszigetelő/hangszigetelő) anyagnak, amit a motorháztetőre ragasztanak? Az enyémen teljesen szétmállott mostanra, úgyhogy cserélni kellene. Lehet ilyet kapni típusra, vagy vágni kell?
-
Babszivacs
csendes tag
hi!
ezt nézzétek mit találtam!
http://video.racing.hu/w123