Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2798 üzenetére
Szevasz
A video sajnos már valami miatt nem tölthető le, légyszi tedd már fel mégegyszer !
Én is gondolkoztam már azon, hogy a kartergázt nem kellene visszavezetni a légszívó torokba, mivel olajos égésterméket kever a tiszta levegőhöz és ezzel rontja a hengerben zajló égést. Az pedig fogyasztás növekedéshez is vezethet.
Ez szólna a szűrés illetve az elvezetés mellett.Viszont van egy másik szemlélet is, miszerint a visszavezetett motorolajos gázból a motorolaj részt vehet a henger és a szelepek kenésében, ami miat is lehet, hogy olyan hosszú életűek ezek a motorok.
Ez meg a szűrés ellen.Ki-ki döntse el, hogy szerinte mi a jó !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2799 üzenetére
Szevasz
Azért az, hogy a hengerek, nem csak maguk szívják, kényszerből a levegőt, hanem a turbó is tölti az mindenképpen jbb égést sejtet, feltéve, ha nem nyomunk neki padlógázt, mert akkor tényleg gyárkémyénnyé és GO temetővé válhat.
Az amúgy teljesen igaz, hogy így időegység alatt több gázolajat tud ugyanakkora térfogatban (3 l) elégetni, tehát ha kihasználják a 125 pacit akkor kb. 1.4-szer fog többet enni a szívó 300D-nélAzért szivesen kipróbálnék egyet, hogy az én vezetési stílusom mellett mennyit enne ?!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
hellinger
csendes tag
arany merci nagyon készülőben a / www.hellingerveteranauto.eoldal.hu/ február hónapban kezdőtek a munkálatok,és még van hátra bőven feladatt!!!!!!!!!
[ Szerkesztve ]
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
Mintcar
tag
Ezt a cikket olvastátok?
w123 200D 1.1millió km+
-
Goliat24
csendes tag
válasz Babszivacs #2798 üzenetére
szia,
ez a szűrő téma engem is érdekel. nekem lejött a video is meg a képeket is sikerült letölteni.
A szűrőpohár milyen gyakran telik meg??
Ki szedi rendesen a vizet meg ami nem kell?
Mit tapasztaltál???Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
Milyen időközönként cseréljem benne azt a marék rezet???
Ja most indulok a boltba megvenni hozzá a cuccott én is kipróbálom a tapasztalatokról majd írok.Asszem hétvégén megépítem a rendszert.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz Babszivacs #2811 üzenetére
na megvettem a cuccert.
Hát 4950 Ft volt csak a szűrő a házzal meg végekkel +a bilincsek.
Hála az égnek van otthon teflon szalagom és van olajálló csövem is.
Szóval elvileg 5000Ft ből én is megúszom a projektet ha bejön.
Remélem behozza az árát.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
asszem vennem kell egy másfajta szűrőt egy kisebbet ezzel asszem benézetem a dolgot nagyon nem ilyet kértem. Na mind1 holnap visszamegyek a boltba és kicseréltetema szűrőt a többi jó még mondjuk kell egy olajálló tömítés is.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
Amúgy most jöttem a mototrszerelőtől !
Eddig annyira jutottak, hogy levették a hengerfejet és látható benne, hogy mninden kipufogó üregben a szelepszár vezető becsatlakozásánál a gáz áramlásának megefeflő irányban olajos a felület, tehát a szelepszár szimmeringeknél valami maitt ömlik be az olaj és a forró, távozó kupufogógáz elkezdi égetni azt, ettől füstől fehéres kékeset és ettől olyan oltári büdös !
Azt nem tudom, hogy azok a sziommeringek miért nem fogták meg az olajat, de tesznek rá újakat. A szelepvezetőketz is kivették, de úgy tűnik, azok teljesen rendben vannak, úgyhogy vissza is nyomták a helyükre.
Ezzel az olajfogyasztás feltehetően orvosolva lesz, de még akkor is ott van az alacsony kompresszió.
A főnők azt mondta, hogy gyanakszik valamire - azt egyelőre nem mondta, hogy mire - honap legalább egy dugattyút kifűznek, arról ki kell derüljön, mi a probléma forrása.Remélem, holnap meg is történik és kiderül az is, amúgy rendesnek nézett ki a henger belseje és a dugattyúk felszíne, látszott a hornyolás nyoma is jól a henger falán.
Kiderült egy másik dolog is, hogy a másik szerelő nem cserélte ki az egyik vezérműlánc feszítőt, vagy vezetőt, pedig már be is van maródva a felszíne és ahogy mondja, az nem a felújítás óta megtett 2000km alatt kelekezett !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
dpek
tag
válasz Batman2 #2803 üzenetére
Sziasztok!
Tegnap találtam erre a fórumra, sikerült nagyjából végig olvasni(nem volt könnyű).
Nagyszerű társaság. Jó volt olvasni az írásokat.
Nekem ugyan nincs mercim, csak egy 1.6-os A vectrám, de a faternak van egy 123 300D-je.Ezt a szűrő témát én írtam a másik mercifórumba, így ide is beteszem.
A videó letölthető továbbra is.
www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/Nem vagyok merciguru, de szeretem ezt a típust, néha szoktam is vezetni.
A szűrőhöz annyit, hogy tegnap én is mentem a mercivel, és tényleg sokkal jobban megy és finomabb a hangja is, mint előtte.
Ma egy 97-es 1.8-as benzines mondeóba rakom be, holnap meg egy 123-as 240D-be.
Jövő héten meg az öcsém 310D(az újabb motoros) mikróbuszába.
A kocsi szereléssel, lakatolással fényezéssel én is szívtam pár szerelővel, és az lett a vége, hogy csináltam egy kompresszort, (tartály méh telepről, kompresszor meg zilé), vettem festékszóró pisztoly, meg egy Co hegesztőt.
Azóta mindent én csinálok a kocsimon.
Ezt csak azért írtam, hogy bátorítást adjak annak aki hasonló szituban van.
Sajna ezeket az öreg vasakat nem nagyon szeretik javítani, ezért is nem úgy csinálják ahogy kéne. Megfelelő minőségben az ember csak saját magára számíthat, és persze így csak anyag árat kell fizetni. Nem utolsó sorban a sikerélmény is hajt ilyenkor.
Majd még lehet lesz kérdésem mercivel kapcsolatban, mert a faterét is szoktam néha javítani.Üdv.
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
dpek
tag
válasz Goliat24 #2809 üzenetére
Ennek a mercinek előrehaladott olajfogyasztása van.
Ha csak helyben finoman járnak vele akkor 1-2000km-en 1 liter, de pályán 100-120-nál képes 2 litert lenyelni 1000km-en.
Így a tartály alján lévő mennyiség 100km -es helyi finom menet alatt jött össze.Vizet nem igen láttam, csak sűrű fekete olajat, de azt rendesen kiszedi.
A videón látszik a különbség a szűrő előtti meg a szűrő utáni tenyeres tesztnél alapjáraton.
kb 90-95%-os a szűrése.
Szóval majdnem tiszta levegő megy a szívócsőbe.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
dpek
tag
A szűrőhöz még annyit, hogy nekem a benzines vectrán inkább csak vizet szed össze, és kb. 600km alatt annyit, mint a merci 100km alatt olajat.
Nekem nincs olajfogyasztásom.
Én nem is nagyon vettem észre teljesítmény változást egyenlőre. De hozzá kell tenni, hogy előtte el volt dugulva a kartercső már több éve, csak nem vettem észre.Örülök, hogy felkeltettem az érdeklődést a szűrővel kapcsolatban.
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
lazka222
csendes tag
válasz Danny_L.hu #2751 üzenetére
Van egy képem 300 TDT-ről. "Kitűnő" állapot. Láttam már többet is, de mind át volt építve 300TD-re, 200TD-re .[link]
W 123 240TD 1983
-
Babszivacs
csendes tag
Hi!
Batman2 írásához mit szóltok? Nekem zavarja a fantáziámat
"Viszont van egy másik szemlélet is, miszerint a visszavezetett motorolajos gázból a motorolaj részt vehet a henger és a szelepek kenésében, ami miat is lehet, hogy olyan hosszú életűek ezek a motorok."
-
dpek
tag
válasz Babszivacs #2826 üzenetére
Újkorában nem igen van kartergáz.
Ha jó olajat kap rendszeresen, akkor nem lehet gond.
szűrővel tény hogy jobban megy és kevesebbet eszik.
Ez meg nem ok arra, hogy hamarabb elkopjon.
Az is lehet, hogy nem hogy javít, hanem ront a helyzeten a nagy kartergáz.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
dpek
tag
válasz Babszivacs #2826 üzenetére
Ezt a választ kaptam, a szűrő magyar feltalálójától.
"A henger és a szelepek ott vannak kenve, ahol kenve kell lenniük. Az égéstérben semmiképpen, mert ott csak ráég mindenre, dugattyú tetejére, gyertyára, szelepnyakra, stb. Köze nincs a hosszú élettartamnak ahhoz, hogy visszavezetik a kartergázt. Sajnos épp ellenkezőleg"
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Babszivacs
csendes tag
Mindent a CWG boltban vettél?
-
dpek
tag
válasz Babszivacs #2830 üzenetére
Én vidéken lakom Dorogon, egy sima víz-gáz -fűtés boltban (Jansa Bt), vettem.
Nem spec cuccok.
ahol vízszerelvény cuccot lehet kapni, ott vannak ezek is.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #2815 üzenetére
Hali!
Ezt most garanciában csinálják meg, vagy a további alkatrészeket és szereléseket kifizettetik?
Az még nem irtad meg hogy, mennyi lett az üzemanyag fogyasztásod, van változás a régi motorodhoz képest?
Egyépként a mostani szerelöm szerint a kompresszió mérés az inkább kiegészitő információ, a veszteség mérés az ami elárul néhány hasznos dolgot a motorrol.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Már akartam kérdezni, hogy nem szokott valaki egy fehér w123-mal járkálni Erzsébeten, útoljára csütörtökön találkoztunk szembe a Nagysándor József utcában.
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2833 üzenetére
Szevasz
Ezt garanciában csinálják, legalábbis arról volt szó, csak a közben észrevett, erősen megkopott láncfeszítőt, amit a másik komának cserélnie kellett volna felújításkor, azt kell kifizetnem (10300Ft-ot mondtak rá).
A problémám csak az, hogy tegnap kivették a a dugattyút az egyes hengerből és szemrevételezték, talán még mérték is, látszatra rendben van, az első kompresszió gyűrűig tiszta korom a dugattyú, de az első és második gyűrű között már nincs korom, csak egy pici, egy rövid szakaszon, valszeg ott van az első gyürü rése.
Bele próbálták a levett első gyűrűt a hengerbe, kb. 1mm a rés. Ez normál érték ?
A dugattyú a lejjebbi részeken teljesen tiszta, ami kicsit zavar, hogy a két oldalán van egy-egy sötét zóna, aminek a felületén már látszik kicsi kopás, tehát ott már fém színű kezd lenni !!
Ez arra utal számomra, hogy a dugattyú kicsit két oldalra kovályoghat a hengerben, nem tudom, hogy ez normális e 2000km után ??
Arra, hogy csak 22 bar a kopmresszió nem igazán tudtak mit mondani, inkább azzal próbáltak érvelni, hogy az nem annyira lényeges, attól is függ, hogy teker az indító motor, mennyi levegőt tud szívni a motor (amúgy nincs a szívó torokban semmilyen szelep, tehát 100%), és hogy az 50 bar-os múszerben lehet 60 bar-os beosztású papírt használtak és ezért mértek kevesebbet ???
Ez szerintetek reális, hogy egy Mercedes hivatalos szakműhelyben nem tudják, hogy kell kompressziót mérni és adott múszerhez nem megfelelő skálát használnak ??
Én nem nagyon hiszem.
Szóval arra gondoltam, hogy ha mást nem tudok a komával kezdeni, akkor a szavát kérem arra, hogy szerinte akkor ez a motor, ilyen értékekkel biztosan be fog indulni -10-ben is !!!
Amúgy a dugattyú falán szépen látszik a hornyolás, de ezt már írtam asszem és ami új, hogy a hengerfejet állítólag megint utánmarták, mivel hogy a szelepvezetők ki lettek véve és így a szelepek már nem zártak tökéletesen. Amúgy vákuumtesztelték tán a hemgerfejben a szelepeket és így már tökéletesek.
Sajnos jövőhétre tolódott az összeszerelés további része, én meg nyaralni megyek, de telefonon még megpróbálom megbeszélni a fazonnal ezt a hideindulást és hogy ne megint 20W50-es olajat, hanem normális 15W40-eset tegyenek bele.
Röviden ennyi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2816 üzenetére
Szevasz
Azt nem tudom megállapítani, hogy cseréltek e a szelepvezetők, nem tudom, hogy mi a látszatja, amúgy teljesen tiszta, fényes a külső felszínűk, ahogy ki voltak véve.
Tudsz valami megállapítást rá ?
A szelepszár szimmering is állítólag új volt, mégis folyt mindnél az olaj, most tán gyári újat tettek rá, de fiatal szerelő koma azon problémázott, hogy azért foyhatott át az olaj, mert hogy kevés az olajlefolyó nyílás a hengerfejen és megáll a tetején az olaj és a szimmeringek olajban állnak !!??
Momdtam neki egyből, hogy akkor gyárilag hogy nem fogyasztott ez a motor olajat és egyáltalán miért nem fogyaszt minden 123-as ennyi olajat, mert akkor mindegyiknél így kellene legyen.
Jó, hogy nem már azt mondta, hogy túl sok olajat nyom az olajpumpa, vegyük már ki.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor végülis ez az olajleválasztó egyszerűen annyit tenne, hogy hírtelen meghajlítja a levegő útját a tartályában és az olajcseppek nem tudják követni és tehetetlenségüknél fogva a tartály aljába csapódnak és ott felgyülik az olaj ?
Namost egy új, vagy jó állapotú motor esetében elvileg nincs kartergáz, vagyis ebben az esetben lehet nem igazán érdemes egy ilyet beszerelni, mert nincs mit megfogjon ?
Amúgy azzal teljesen egyet értek, hogy a négyüteműmotorolaj nagyobb mennyiségben a hengerbe való jutása nem előnyös, mivel az direkt úgy van adalékolva, hogy ne égjen el, oxidáció gátló anyagokat tartalmaz többek között, tehát ha mégis elkezd égni, akkorsem tud tökéletsen és való igaz, hogy sok kormot és vastag koksz lerakódást termel, ami egyrésztkitámaszthatja a szelepeket és akkor már nem zárnak rendesen, mésrészt, mivel szén, csiszol és koptatja a szelepek és a gyűrűk felszínét, szóval fokozza a motor tönkremenetelét !
És az is igaz, hogy a jó, új motornak nincs kartergáza, vagyis nemigazán kerül vissza olaj, tehát ott ez a fajta "kenés" nem iagzán jön szóba, csak ha már kopott a motor, az meg már nem jó.
Fótókat tegyetek fel légyszi, aki vett, beszerelt ilyet !!!
És hogy pontosan hol vette, mi a neve ennek a készüléknek ??Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Hali!
Nem volt szakadt, hirtelen ránézésre, ami tuti hogy új lámpás volt, és nem biztos csütörtökön volt lehet hogy szerdán
w123 200D 1.1millió km+
-
bokonon
csendes tag
Sikerült letölteni a Discovery-s Merci szerelős klippet. Respect a felrakónak
Külön élveztem, mert ugye nekem is 230E automata van Mintha csinos lányok maszíroztak volna amikor a filmben a sok dicséretet mondta az autóról
-
Babszivacs
csendes tag
Hi!
Egy pesti találkozóban én is benne vagyok! -
Batman2
őstag
* TALÁLKOZÓ *
Mivel nem mozgolódott igazán senki és semmi korkrét helysziín időpont nem alakult ki, így döntöttem, MISKOLC - AUGUSZTUS 9, SZOMBAT, 14-18 óráig lesz a talákozó helyszíne és időpontja, ha igény van rá, akkor még a vasárnapot 10.-ét is hozzá lehet tenni és lehet 2 napos is !
Én úgyis ott leszek mindkét nap.Program:
Aki tud, és szeretne, az jöjjön el !!!
Csanyikban képzeltem el az összejövetelt, az már eléggé kinnt van a városból és ott van egy jó nagy, viszonylag forgalmatlan parkoló, ahol sokan el tudunk majd férni egyszerre és onnan jó kis túrát lehet szervezni Lillafüredre, Ómassára, de akár Egerbe is (persze a sokkal érdekesebb és izgalmasabb hegyi úton ).
Mindenképpen gondoltam egy jó kis együtt autózást !Aki már most tudja, hogy tud jönni, az jelezzen vissza !
Szállást, stb. mindenki magának intéz.
Asszonykákat lehet hozni, ahogy mondom, akár egybe lehet kötni a találkozót kis 2 (több)napos kirándulással, amit ők is élvezhetnek és ha többen is vannak, akkor legalább egymással el tudnak beszélgetni. . .,
mi meg közben nyugodtan tudunk foglalkozni a járgányokkal !
További program lehetőségek:
A közelben van a Miskolci Vadaspark is, azt is meg lehet nézni, érdemes, lehet csónakázni, vizibiciklizni a Lillafüreden, a Hámori tavon, a Palota szálló, és a mögötte levő vízesés (már amikor van benne víz ) is meg ér egy kis nézelődést, továbbá meg lehet még tekinteni ómassán az őskohó maradványait és akár szalonna, kolbász (ki mit szeret) sütést is lehet rendezni (a közeloben van tüzelőhely) szabadidős programként !Ízelítőnek ennyit, gyertek minnél többen !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- GTA V
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- PlayStation 5
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nők, nőügyek (18+)
- Sorozatok
- Milyen processzort vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...