Új hozzászólás Aktív témák
-
Odiepapa
csendes tag
Én is 17"eseket néztem. Persze hogy nem kell elfelejtened ezeket a felniket, viszont az ET szám max 30 legyen!
Az ET szám a felni középvonala és a rögzítési vonal között lévő távolság. Ha túl kicsi, akkor könnyen a kaszni peremét kajálhatja, ha nagy, akkor pedig a futómű miatt nem tudod felrakni, mert beleér.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Mivel a felfogatási sík általában kijjebb van a felni középsíkjához képest, ezért minél nagyobb az ET szám, annál beljebb kerül a középpont és belső perem is.
Amúgy "normális", nem szélesített kasztninál elöl 8", hátul 10"-os kerekek még elférnek. Nekem 8"-os van és elöl éppenhogy elfér 40mm-es ültetéssel. Természetesen mindenhol beleszól az ET szám. Az én felnim ET25 8" széles. Ez kívül és belül is nagyon a határon van, de még éppenhogy elfér. Ehhez képest érdemes számolni és nézegetni a felniket.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
!Overdose!
őstag
Gyári AMG-t valószínűleg sehol nem fogsz találni!
Ilyen esetben a legegyszerűbb megoldás, ha egy nagyobb képpel a netről elmész egy olyan helyre ahol kép alapján legyártják üvegszálból neked! Tele van ilyen helyekkel az ország!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
Szevasz
Az a baj, hogy leginkább sehogy !
Én vettem az elmúlt hónapokban egy tucat karosszéria elemet, elvileg mind Klokkerholm, de csak abból tudtam, hogy rá volt nyomva egy cimke, amin rajta volt a Klokkerholm név, meg a gyári száma, a lemezben konkrétan semmiféle jelzésről nem tudok.
Amúgy a feltételezésed jogos, hogy simána átragaszthatják a cimkéket, de jobb azonosítást én sem tudok.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Hát az a helyzet, hoigy én is elgondolkodtam már ezen, mivel ha nagy tempóval megyek tartósan, melegben, akkort azért megemelkedik a hűtővízhőmérséklet jelentősen és az olaj is igencsak, mert jelentősen csökken az olajnyomás !
Theát ilyenkor nem ártana, ha az olajat is hűtené valami, jobban tömítene, kenne és kasabban menne tönkre.
Viszont nem tudom, hogy a levegő olajhűtős rendszerben van e valami termosztát, szóval valami hőmérsékletteől függő szabályozó elem, mert ha normál a hőmérséklet akkor viszont nem kellene, hogy üzemeljen !
Amúgy lehet az is a baj, hogy hiába mostam már többször ki a hűtőrednszerét a járgánynak, a belső felületeken barnás lerakódás van mindehol, gondolom rozsdás vízkő, emi nyilván gátolja a megfelelő hőátadást a víz és a fémfelületek között, szóval ki kellene főzni valami vízkőoldóval a motort kicsit, mondjuk híg ecettel, vagy citromsavval, hogy ez a réteg eltünjön és akkor még erős tereheléskor is lehet elég lenne a sima vízhűtés.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
A termosztát nem árt, ha megvizsgálod, esetleg cseréled is, de amúgy szerintem mindenképpen érdemes bennehagynod !
Mőndjuk legfeljebb azt tudod letesztelni rajta, hogy felforralod vízben és nézed, elkezd e nyitni 95 fok körül, közben hőmérővel méred a víz hőmérsékletét, mert vízben feljebb már nem megy, olajat meg nem javaslok, hogy melegíts !
Amúgy 200-as vagy 240-es a járgány ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Igen,
emberek, csak erősíteni tudom, sajnos látom, sokan járnak, jártak még így, ahogy én is, csak én még nem festettem, de eddig a karosszériással nagyon megszívtam és a motorral is kinlódok még mindíg, abban azért még reménykedek, hogy csak elismerik és végre nekiállnak és alkotnak valami elfogadhatót !
Sajnos én hiába mentem ki a 4 hónap alatt x-szer a karoszsériás komához, látszólag haladft a dolog, de a végén aztán nagyon elszarta.
A motornál is többször kimentem, fotókat is készítettem, mint a karosszériánál is, de ott is csak becsúszott valami gikszer, pedig látszólag rendben volt a blokk, amikor láttam a belsejét szép fényes csillogóan.
De mégsem jött össze valami.
Egyszerűen nem értem, hogy valaki hogy lehet ennyire igénytelen, trágya, semmit nem érő ember, mint amilyen a mai szerelők többsége, hogy a pénzt elkéri, de csak szart ad érte.
A saját idejét és munkáját sem becsüli, mert aki szart alkot, annak nincs értelme, nem tudom, hogy lehet ilyen lelkiismerettel lenni.
Bocs mindenkitől, nem szoktam ennyit mocskolódni, csak már belőlem is nagyon kijött.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Hát az sem volt akkor egy szerencsés felújítás, de legalább a második szerelő már rendbe tette akkor.
Ebben meg könnyen lehet, hogy nem hogy szorulna, hanem sokkal inkább lötyög a dugattyú, túl nagyra sikerült a fúrás, illetve a hornyolás !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Igen, szándékomban állt azt is csináltatni, csak a Mercedes szervízben aranyárban számolják a munkadíjat, ez is 8500Ft-omba került, ha a másikat is megcsináltatom, az meg mégtöbbe !
Amúggy ott a szerelő fazontól kérdeztem meg, hogy mit érdemes csinálni, melyik mérést, ő a kompresszióra szavazott, szerinte az mutat többet !
Az tény, hogy a kompresszió a forgatási sebessgétől és a beszívott levegő mennyiségétől is függ, de ennek a méréskor és most is nagyon jól teker, és tulajdonképpen az a leglényegesebb, hogy az indításnál, indítómotorral tekerve mekkora sűrítést tud produkálni, hiszen ettől függ, hogy beindul e, vagy sem !!!
És olyan kell legyen a motor, hogy az indítómotor tempójával megforgatva is meglegyen a megfelelő kompresszió, mert csak akkor van meg a robbanási hőmérséklet, ehez ráadásul még hozzásegít az ízzítógyertya is !
A beszívott levegő mennyisége az esetemben mindíg 100%, mivel nincs pillangó szelep.Az igaz, ha jobban meggondolom a veszteség mérést az biztosabb eredményt ad elvileg, mivel ott feltételezem stabil a nyoműs amivel megfújják, tehát az ezután mért nyomás veszteség gyorsasága elvileg hitelesen kellene mutassa, hogy milyen tömítettségű a motor !
Az a baj, hogy megkérdeztem, és a fazonnak nincsen kompresszió mérő készüléke, azt meg még az egyik segédjétől kérdeztem, hogy tudnak e veszteséget mérni, és azt mondta, hogy ő nem tud róla, nekik amúgyis csak mx. 6bar-os kompresszoruk van, az meg nem elég !
Szóval semmit sem tudnak mérni, a havert, akinek van kompresszió mérője, arra meg azt mondta ez a koma, hogy ő annak a mérésében nem bízik.
Ezek után nem tudom, hol tudom megméretni, úgy, hogy az ne kerüljön nekem megint ki tudja mennyibe ???Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi szépen, hogy segíteni probálsz !
Én Debrecenben lakom, az elég messze lenne.
Van itt a közelünkben Józsán egy tippem, amit kaptam a Mercedes szervizes fazontól, és a motorfelújító koma is ismeri, mondta is, hogy nyugodtan hivatkozhatok rá, hogy ő újította fel, szóval valszeg nincsenek haragban egymással.
Meg a koma javasolta, hogy van egy adagoló szervíz valahol Hajdúszoboszlón és az is megjátszható, kb. 20km-re van tőlünk.Csak találok már remélem erre felé is egy normális szerelőt !
Mégegyszer köszi !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Templomegere
senior tag
Ritka és drága is . Magyarországon nagyon ritkán fut bele az ember ilyenekbe , mivel engem különös képen nem izgatott a dolog , ezért soha nem is kerestem , és nem is futottam össze ilyenekkel sehol . Azt tudom hogy az ebay-en fel szokott tűnni ilyen garnitúra , de aranyárban szokott elkelni .
Ami elérhető még itthon is igaz ez is ritka az a 15" gyári barok alufelni , az még megér egy misét -
w123coupe
csendes tag
Szia ATA!
Én éppen most találtam egy garnitúra Penta 8Jx16 ET11 felnit. Elég régóta keresem, de kb fél év alatt sikerült. Most egyetlen problémám, hogy elől nem fognak-e túlságosan kiállni?
Amúgy tudom ajánlani a Ronal gyártmányú Penta jellegű felnit az is nagyon szép.
Pl.ha szerzel nekem egy garnitúra Ronal 2 db. 8Jx16 ET23 és 2 db 9Jx16 ET13 felnit akkor szívesen elcserélem veled a Penta felnijeimet!!!Templomegere!
Elől jó a fent említett felni? Felpróbáltam a mostani hátsó kereket előre, hát meglehetősen kint van, igaz 225/55 R16-os gumikkal. Elől jelenleg 7JX16 ET23 Rial pókhálómintás van 215/55 R16-os gumikkal, ezt a gumit szertném a Penta felnire feltenni.
Szerinted? Vélemény?
Előre is köszi!
MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
w123coupe
csendes tag
ATA123!
Hogy ne keseredj el: 30 E-ért vettem a Pentákat, persze felújítandó, de én ilyet kerestem, mert teljes mértékben felújítani és políroztatni akarom, de hajlandó lettem volna akár jóval többet is fizetni érte.
Ezeknek a felniknek a beszerzése elég körülményes, amúgy a használtautón találtam, szerencsém volt aznap tette fel a gyerek amikor én éppen ott nézegettem a felniket. Felhívtam és látatlanban a paraméterek és az elmondottak alapján már meg is vettem. Hollandiából van a felni, a gyerek megígérte, hogy szól ha még lesz, én meg szólok neked. De azért sűrűn nézegesd: vatera, használtautó, expressz, autókereső, tesz-vesz stb. Most is találtam pl. egy garnitúra Ronal-t a penta paramétereivel, 80 E-ért adja a srác.
Üdv.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
!Overdose!
őstag
Természetsen igen, de kisebb mértékben!
Egyébként az a legnagyobb baj, hogy ilyen kis méretben nem lehet kapni UHP gumit, én többek között ezért használtam 8x16-os Lorinser felniket, 205/55ZR16-os gumikkal. Mivel váltóméret, így csak 3,7mm-rel tértem el az ajánlottól!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
Teljesen igaz és teljesen érthető szerintem minden !!!
Én is régóta gondolkodtam már ezen a témán, dízelbe fordulatszám mérő, de mindíg megakadtam a jelforráson, és valahogy a generátor, mint jelforrás lehetősége nem esett le.
Pedig teljesen logikus !
A három fázisú, váltakozó áramú generátor, ami a régebbi, kétütemű trabantokon kívül a legtőbb autóban adja az áramellátást, tényleg alkalmas lehet erre.
A háorm fázis egymáshoz képest 120 fokos szöget zárnak be, vagyis minden harmad generátor tengely fordulatra esik egy szinusz hullám csúcs, vagyis ebben az esetben jel !
Szóval egy fázis az fordulatonként egy impulzust ad le., Csak annyi a probláma, amit a márnők úrral szépen megoldottatok, hogy a generátor gyorsító áttétellel van a motor főtengelyével összekapcsolva, szóval olyan 2.3-2.5 szörös körüli fordulattal teker a motorhoz képest.
Ezt kellett leredukálni, mert emiatt mért a műszer átalakítás nélkül sokkal többet a kelleténél !
Mondjuk azzal magamtólle azért nem lettem volna tisztában, hogy a generátor által előállított színusz hullám az alkalmas a megszakító által előállított impulzust helyettesíteni és képes működtetni a fordulatszámmérőt.
Igaz, én nem is vagyok szakember, legalábbis elektronikai, csak lelkes amatőr.Amin én gondolkodtam az egy más megoldás lenne.
Pontosan az előtöltés mérő műszerből kiindulva, egy piezo érzékelőt gondoltam rátenni az egyes befecskendező csőre és annak a jelével lehetne meghajtani a műszert, persze megfelelő jelszint-illesztés mellett.
Ez a jel elméletileg direktben alkalmas a műszer meghajtására, mivel az impulzus mindíg fordulatszámonként 1.
Azt nem tudom, hogy ebben az esetben a skálát kellene e módosítani, de elgondolásom szerint nem feltétlen, legfeljebb sohasem fogja elérni a 7000-et !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Én nem jutottam el odáig, hogy vegyek egy benzines mérőórát és megnézzem a kapcsolását, de valóban, ha azt megrajzoltátok, akkor tényleg érthetővé válik, az egyes alkatrészek funkciójának és működésének ismeretében tényleg lehet sejteni, hogy milyen jellel tud dolgozni, illetve, hogy mit csinál a jellel.
Ez szép munka volt !!!Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Hali!!
Nekem itt állitották először, teljesen megvoltam elégedve. A beállitás elötti, és utáni értékekröl kaptam egy igazolást is.
De elég szarul lehet megközeliteni.Csepelen is tudok ajánlani: Bp. XXI. Határ u. 80. Tel.:277-23-37
Nála ellenörzésen volt kb. fél éve. ezek csak futóművel és fékekkel foglalkoznak, elég jokat halli róluk. Ja és nem küldenek ki a mühelyből a beállitás vagy ellenőrzés alatt!w123 200D 1.1millió km+
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt