- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Ubuntu Linux
- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Linux kezdőknek
- Milyen program, ami...?
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3698 üzenetére
Szevasz
Rémlett, de nem voltam benne biztos, hogy Te mondtad.
Én beindítva próbáltam tekergetni a kormányt, előszőr csak az udvaron próbáltam kis manőverezgetés közben tekergetni, hogy ne helyben tekergessem a kormányt és forgassam a kereket, az erőlteti a kormányszerkezetet.Amúgy lefotóztam az összes alkatrészt, szépen sorban, majd felteszem a fotókat.
Karamell színű és méz sűrűsgéű, átlátszatlan, koszos volt a benne levő olaj, volt egy szaga is, bár igaz, a frissnek is van egy érdekes szaga.
Az új lötyi piros színű, de hogy elkezdtem járatni, látszott, higy szépen kezd zavarosodni, kezd belekeveredni a trutyi a rendszerből !
Szóval ezt is párszor le kellene cserélni, vagy méginkább darabokra szedni és minden porcikáját megpucolni, akkor tiszta lenne a rendszer.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tényleg, mi a helyzet azzal az olajleválasztóval, amit már páran beszereltek ???
Hogy szuperál, nyilatkozzatok !
Jah és hol lehet beszerezni ?
Megprobálom visszakeresni, tán már volt írva, de azért jó lenne, ha valaki megint megadná !
Valszeg beruházok egy ilyenbe, ha továbbra is jók a tapasztalatok, hasznos az felújított motornak is, ha nem köpi tele a szívórészt motorolajjal és tiszták maradnak a szelepek is !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
-
CYBERIA
őstag
válasz Danny_L.hu #3703 üzenetére
Attól még a kenésnek meg kéne maradnia.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
dpek
tag
válasz Batman2 #3702 üzenetére
Faternak szépen gyűlik a fekete dzsuva a tartályban.
Azóta is marha jól megy a gép a régebbi állapothoz képest.
És fele annyira füstöl.
A helyi városi fogyasztása szépen beállt 8-ra a 10 helyett. Országút papásan 6 100-120-al 7.
Egy 700E-et futott gyári motortól nem rossz. Egy baja van, hogy zabálja az olajat ha 100 felett megy.A szelepkenés meg hülyeség. Már ki lett tárgyalva.
Nem úgy vannak tervezve hogy a szelepet a kartergáz kenje. Sehol nincs ilyenről szó.Itt a link ahol lehet venni.
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/De jobb víz-fűtés, boltban van minden hozzávaló.
[ Szerkesztve ]
82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3703 üzenetére
Éppen ezt vetettem fel valamikor még x (felt több, mint 100) hsz.al ezelőtt, de végülis kitárgyaltuk, hogy nem valószínű hogy ez a szelepek kenésében részt venne, inkább csak egy szükségtelen melléktermék, ami inkább a kox lerakódás és tökéletlenebb égés irányába vezet.
Az én alap teóriám az volt, hogy a kartercsövön vizzsakerülő olajpermet részt vehet a szelepek kenésében és esetleg azért is ilyen hosszúéletűek ezek a motorok !
És a mai járgányoknál csak környezetvédelmi okok miatt szűrik a kartergázt mai jó, de ezzel rövidebb élettartamú lesz a motor !
Na most ezzel a teóriával az a probléma, hogy ez legfeljebb a szívó szelepek esetében működik, mivel csak azok kapnak az olajpermetes levegőből, akkor a kipufogó szelepeknél mi a helyzet ???
Azokat mi keni ??Éa az tény, hogy a kartergáz az egy nem előnyös dolog, szóval amikor már az megjelenik, akkor kerül egyre nagyobb mennyiségben olaj a légszívó rendszerbe, ami egészen biztosan káros hatású, legalábbis a hengerben zajló égésre !
A szelepet igaz, hogy kenheti az oda kerülő olaj, viszont ha az olaj ráég a szleleptényér peremére és kox keletkezik belőle, aminek jó esélye van a robbanások soránkeletkező nagy hő hatására, az biz nem jó, rontja a szelepek záróképességét és hosszútávon bemaródásokat idéz elé, ami még rosszabbá teszi a szelepek zárását, és folyamatosan csökken a kompresszió !Addig rendben van. hogy a dugattyú gyűrüknek is kell kenés, kell a motorolaj, akkor miért ne lenne a jó a szelepeknek is, csakhogy a gyűrűknél a fölös olajat az olajlehúzó gyűrű eltávolítja, így tul. képpen egy igen vékony olajfilm marad csak a henger falán, az is elsősorban a hornyokban (barázdákban) tehát nincs nagy mennyiség, ami ráéghetne a kompresszió gyűrűkre és az a minimális olaj elég a kenésükhöz !
És mégegyszer hangsúlyozom, erről csak a szív szelepek esetében beszélhetünk, de akkor mi van a kipufogó szelepeknél ??
Azokat mi keni ??
Ahol ráadásul sokkal magasabb a hőmérséklet és rosszabb a hűtésük, mivel csak a forró gázzal érintkeznek a szívókat pedig hűti a beáramló levegő !Szóval lehet, hogy a motor éllettartamán nem sokat változtat, hogy van e karter szűrő, vagy olajleválasztó, de az égés minőségén és ezáltal a fogyasztásán mindenképpen.
És ha jobb a hengerben az égés, kevesebb korom keletkezik, tisztább az égéstér, kevésbé az már eleve a hosszabb életű motor egyik titka, ráadásul még az olaj is tisztább marad, mivel abba is kevesebb korom oldódik bele, szóval többszörösen hasznos elvileg !De természetesen nem vagyok motortervező mérnök, nem én terveztem ezt a motort, szóval nem tudom biztosra, hogy mi az igazság, egyszerűen csak józan paraszti logikával végig követve ez a konklúzió tűnik jobbank !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
T.zsolti !!!
Meg tudod kérdezni a szerelő ismerősödet, hogy mi a véleménye erről a karter szűrő és olajleválasztó témáról és szerinte hogyan is van a kenése ezekben a motorokban a szelepeknek ???
Akár ki is nyomtathatod az eszmefuttatásomat és megmutathatod neki nyugodtan, kivácsi vagyok nagyon, hogy neki mi a véleménye, úgy láttam, hogy eléggé ért a munkájához !!!
Amúgy hogy áll a mtorod ???
Visszakaptad már a felújított blokkot ?Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #3694 üzenetére
Szia!
Ha megvan még az Auto-kereskedök w123-as része ott pontosan elmodja a szervo kormány légtelenitésének a modját, de Danny_L.hu jól mondja.
Köszi a tanácsot az üzemanyag szint jelzövel kapcsolatban, tényleg könnyen hozzá férhető volt. Nekem is hasonló állapotok uralkodtak mint a képeiden mutatad!
Szétszedtem kitakaritottam, most nem ingázik a mutatom.
Egyépként ha a jelző alján ez volt, mi lehet a tank alján???w123 200D 1.1millió km+
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #3703 üzenetére
basszus akkor nekem nem is kap olajat a szelep ????? nincs érzékelhető kartergáza a motornak ......
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #3712 üzenetére
hát elképzelhető
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3711 üzenetére
Micsoda az ??
Valami papír alapú újság, vagy netes cikk ?
Amúgy nincs meg.De tegnap este megint nekiláttam a dolognak.
Külön légtelenítettem a kormánymű részt !
Az egyik csövet a szervó olajba lógattam, a másikon pedig lessan szívtam fel az olajat egész míg fel nem ért.
Aztán mindkét csövéget egymagasságba hoztam és még a maradék, hiányzó olajat fecskendővel beletöltöttem.
Ezek után szereltem vissza a pumpára.
Így sem működött, de legalább már biztos volt, hogy légtelenített.Végül, akármennyire nem tűnt logikusnak, de megfordítottam a szivattyúban a szelepet és láss csodát, mihelyst beindítottam a motort, csak úgy repült a kormány.
Szóval ezek szerint ez a megkerülőszelep, és fordítva betéve állandóan átengedhette az olajat és nem volt nyomás a kormánymű felé.
Az látszott, hogy a pumpa kavar, mert kicsit buborékos volt az olaj a tartály szélén, de csak helyben.
Most nagyon jól megy, jobban, mint előtte !Igaz, már azonnal zavaros az olaj, mihelyst átjárta rendesen a rendszert, szóval ezt is úgy lehet csak tisztábbá tenni, hogy párszor le kell benne cserélni az olajat.
Majd egy idó után, valszeg mégegysezr lecserélem.
Végülis nem ment bele egy liter sem tán, pedig üres volt a rendszer és tele töltöttem a tartályt, és vettem két litert, szóval van bőven.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3712 üzenetére
Jelenleg, így felújítva nekem sincs érzékelhető kartergáz, de ezért egy kis olajpermet lassacskán csak megy a kartercső felé.
Mivel csak olajos lett megint a már egyszer kitörölt karterkivezető a szelepház belsejében !
Végülis a szelepházban az olaj rápermeteződik az alkatrészekre és ott méginkább szétcsapódik, és ebből elég finom permet keletkezhet, pláne, mikor jó nagy tempóval megy tartósan a motor és maximumon van az olajnyomás és meleg is.Azt én sem tudom, hogy igazán mi is keni a szelepeket, vagy hogy azoknak mennyire kell kenés, de az nem biztos, hogy a motorolajpermet az jó neki, pláne ha idővel kokszot képez, a tökéletlen égése miatt, mert az tuti nem jó, ez viszont biztos.
A keletkezett koksz elemi széntartalma finoman, de remekül csiszol, szóval hosszabb távon a vele érintkező alkatrészek erőteljes kopását erendményezi !!!És az, hogy az olajleválasztóval jobb a fogyasztás, tehát ha nem kerül a hengerbe motorolaj permet, az egyértelműen azt igazolja, hogy a motorolaj égéstérbe kerülése rontja az égést !!!
Azt meg tudjuk, hogy a rossz égés fokozott lerakodásokat, koxot eredményez, tehát kerülendő !
Mondjuk ez érthető is, hiszen a négyütemű motorolajokat mindenféle oxidáció gátló adalékokkal látják el, pont szért, hogy hoszabb idő után, többszöri, akár erőteljes felmelegedés esetén se kezdejenek bomlani a molekulái, és ne kezdjen oxidálódni, mivel akkor egyből romlanak a viszkozitási, és később majd a kenési tulajdonságai is !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #3715 üzenetére
Valahol még tán fenn vannak a fotók a motorfelújításomról, ott szépen látszik, hogy a szívó szelepeken a kartergáz által szállított olajpermetből, ami ráadásul igen koszos is volt, hatalmas lerakódás keletkezett, ami a szeleptányér pereme és a szelepülés pereme közötti megfelelő zárást is igen kétségessé tette !!!
A kipufogó szelepeken ugyan nem volt közel sem akkora lerakódás,de feltehetően gyak már részlegesen elégtek, legalábbis a peremükön igen sok apró kopás és beégés volt már.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3711 üzenetére
Szerintem a tank alján azért nincs ekkora trutyi, mivel azért az csak kiöblítődik, lötyög benne az üzemanyag, legfeljebb egy vékonyabb réteg lehet, ami máér keményen rárakodott és azt enyhe lötyögéstől nem oldódik le.
A szintjeladóban viszont szépne fel tud gyűlni, mivel apró furaton tud csak közlekedni az üzemanyag és a sokkal lassabb áramlás miatt szépen le tud benne minden cucc rakódni, másrészt ha be jutott, nehezen tud kijutni.
De természetesen azért én is megnézném egyszer a tank belsejét is, lehet, hogy lenne azért mit pucolni rajta.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #3718 üzenetére
Szevasz
Valami, tán angol, benzines, ezüst 123-as vásárlása, némi felújítása és eladása volt abban a videóban, amit én láttam, azt is valaki linkelte. Volt benne szélvédőcsere is, csak a részletek nem látszottak, de szervó javításra nem emlékszem !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No, itt vannak a fotók a szervó szivattyú alkatrészeiről: [link]
alul balról jobbra van a tető szárnyas anyája, aztán a pumpa tető, következő egy leszorító alátét, aztán a szűrő szorító rugó, majd a szűrő, ebben az esetben a régi szűrő darabokból épült fel és ez volt a teteje, aztán jött a szűrő és az alja, a tartó kosár, ezek már nincsenek a fotón.A fotó felső részén pedig a megkerülő szelep és a hozzá tartozó darabok vannak.
Jobbról balra a szelep van legbelül, mint, ahogy mostmár tudom, a hegyes végével befelé ( és nem úgy, ahogy a fotón látható ), aztán jön a nyomó rugó, majd a rugót tartó csavaros kupak, rajta egy réz alátéttel.A megkerülő szelepet ugyan nem szedtem szét de valszeg van benne még egy golyó, egy rugó, ami a golyót szorítja és a külső végén egy sűrű szövésű drótháló.
A megkerülő szelep mégegyszer, közelről: [link]
A szervópumpa háza belülről: [link]
És kívülről, szabad csőcsonkokkal: [link]No, hát ez a szűrő volt benne: [link]
Egy teljesen elmerevedett, törékennyé vált valami, úgy nézki, mint egy műanyag gyűrű, de ha megnyomom akkor látszik rajta, hogy porózus szerekezetű, mivel egyből olajat nyom ki magából.És ez került bele: [link] [link] [link]
A régi szűrő tetejét és alját nem fotóztam le, bár a tetej az rajta volt a darabokat mutató fotón.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #3708 üzenetére
halihó
köszi az érdeklődést,a motor már visszajött 29 -én.Lassan alakul mert ugye a "zsé" az
nem korlátlan,de meglessz.SRÁCOK létezik az ,hogy csillagdugót nem lehet kapni!!!!
A kartelgázas témához csak annyit ,hogy szerintem csak környezetvédelmi okokból
van visszavezetve.(volt olyan autó,hogy csak akkor volt alaplyárat ha a kartelg. csövet
lehúztam a légszűrőházról) amikor már kartelgázas egy motor az már közelít a
pályafutása végéhez.
üdv :zsoltiMB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #3712 üzenetére
lehet ,hogy különolajozású men,,,,,???????????????hehe
MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #3723 üzenetére
Szevasz
Nemtom. nekem simán tudott a szerelő szerezni, nem is volt kérdés, hogy mi kerül bele !
Szerintem inkább a másikfajtával lenne probléma, azt sem tudom, hogy gyártják e még a régebbi fajtát !
Végülis, minek, mikor az újabb jobb és simán berakható a régebbi típus helyére !??Ha gondolod, utánanézhetek nálunk, ismerek olyan boltot, ami kifejezetten dugyattyúk, dugyattyúgyűrűk, stb. motoralkatrészekre szakosodott kifejezetten !
Ha tudsz, fotózgass, kiváncsi vagyok nagyon, hogyan alakul a motorod !!!
Milyen munkát végeztek rajta, jól csinálták meg ??
Ha meg arra járok, akkor felhívlak, aztán ha ráérsz, akkor szivesen meg is nézném személyesen !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #3724 üzenetére
Na !
Zárjuk már le ezt a nyügődést a kartergázzal ....
Nagy kartergáz van akkor van ennyi , minden motornak van , ugyanis létezik a résveszteség . Aki azt mondja hogy nincs az hülye , és vak . Ha pedig van kartergáz akkor az visz magával egy minimális olajpárát , ennyi . Nem kell ezt ennyit körbejárni . Ha valaki csinál olajlecsapót , ám tegye , rosszat biztosan nem tesz . A szelepeknek olajzás szempontjából semmi közük a kartergázhoz , sőőt semmi fémnek kenés szempontjából semmi köze nincsen hozzá . A vezértengely fölött megy egy kis cső végig , azon vannak kicsi furatok onnét folyik az olaj a veztengely bütykeire , a himbákra és onnét le a hengerfejre , ahol szépen nyakoncsapja a szelep szárakat is , majd elfolyik a olajelvezető furathoz , onnét pedig a karterba .
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3727 üzenetére
Mármint az olajelvezetőből nem a karterba folyik az olaj, az igen nagy baj lenne, bizonyára véletlen elírtad !!!
Onnan forgattyúsházba és az olajteknőbe kell hogy follyon, vagyis vissza a forráshoz, különben elfogyna az olaj !
Csak az alkatrészeken szétfröccsenő és a lyukakon kiporladó olajpermet egy része távozik a kartercsőbe.
Sőt, ha jól emlékszem, akkor a kivezetőcső is úgy van betéve a szelepház tetejébe, hogy hátúlról előre vezet, a motor pedig előlről hátrafelé enyhén lejt, vagyis az ott lecsapódott olaj egy része is még visszafolyik a szelepházba, csak a még ezen is túl jutott maradék megy a légszívó torok felé és be az égéstérbe.Legalábbis ahogy láttam az alkatrészeket és ahogy emlékszem, abból logikusan ez következik.
De arra tényleg kiváncsi lennék, hogy igazából a szelepeket mi kenné, vagy hogy van ott a kopáscsökkentés ???
A régebbi benzineseknél, ahol szükséges volt at olmos benzin, ott az ólomvegyületnek fontos feladata volt a szelepfek felületének kenése is, legalábbis állítólag, mivel egy vékony réteg alakult ki az összes égéstérrel érintkező alkatrész felületén, mikor a benzinnel együtt ez a vegyület is elégett, illetve átalakult !
Az mit tenne, amit az egyik szervízkönyv ír, hogy "rotocap szelepforgató készlék" ??
Ez olyat jelentene, hogy miközben a szelepszár le-fel mozog, közben kicsit el is fordul minden egyes mozgáskor, ami gondolom, arra lenne jó, hogy ne tudjon helyenként bekopni, hanem egyenletesen kopjon az egész felületen ??
Lehet, hogy ez oldaná meg a szelepkenés, illetve az egyenletes kopás, biztos zárás kérdését ??Nem idegesíteni akarlak a témával, nyilván megoldották ezt annak idején a tervező mérnökök, különben nem lennének ilyen hosszú életűek ezek a motorok, csak tényleg érdekel hogy is van ez megoldva !?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #3729 üzenetére
Hello
Tegnap hívtalak telefonon, csak nem vetted fel. A szervóolaj leengedése miatt hívtalak volna, de megoldottam. Lehúztam a szervóból kifelé menő csövet, belelógattam egy edénybe, motort beindítottam és a szivattyú kiürítette magát. A hangján hallani lehetett mikor ürült ki, motor leállít, szűrő ki, új szűrő be, olaj be, légtelenítés és kész is.
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3730 üzenetére
Szevasz
Akkor Te voltál az a 70-es szám ?!
Bocs, ne haragudj, vettem volna én, csakhogy egy csengetés után kimerült a telegrács és már nem tudtam visszakapcsolni annyira sem, hogy megnézzem, ki keresett !
Aztán már nem is volt hajlandó egyáltalán visszakapcsolni, töltőre pedig csak este 10-kor tudtam tenni, akkor néztem meg és láttam az sms értesítőben is, hogy két nemfogadott hívás volt egy 70-es számról !
Gondoltam, hogy visszahívom, de este tízkor azért már mégse.Bedugtam még előző éjszaka tölteni, mert már láttam hogy kimerülőben volt, csak éppen a hosszabítót felejtettem el felkapcsolni, így nem töltött rajta semmit.
No, mindegy, nem gyakran fordul elő.Ezt a számodat akkor elmenthetem a neveden ?
Amúgy én a szivattyú elején, a tengely mellett levő nagy csavart is kicsavartam (30-as), ott van a megkerülő szelep és úgy még a maradék olaj is kijött a szivattyúból, meg injekciós fecskendővel is szipókáztam a folyadékot és végül kitöröltem az egész ház belsejét, ameddig értem.
Bármi van, nyugodtan keress, amúgy este tízig rendszerint elérhető vagyok !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #3731 üzenetére
Igen én voltam az a 70-es, nyugodtan elmentheted. Hát 30-as kulcs éppen nem volt nálunk, de így is megoldódott a dolog, tüneti kezelésnek egyenlőre ez is megfelel, mert hát szegényke kissé könnyezi magából az olajat. Az adagolómból is kezd itt-ott folyni a gázolaj, a motor kartergázosságáról ne is beszéljünk. Szóval lesz itt jövőre meló, idén már nem vagyok hajlandó nagyobb összegeket ráfordítani a kocsira.
-
(Kolombusz)
veterán
Ma láttam egy W140 600SEL AMG-t.
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkienk !
Ha valakinek 123-as cuccok kellenek, akkor tudom ajánlani Debrecenben az Albert autóalkatrész boltot, még van egy rakás különféle alkatrészük polcon is, amit akár kedvezménnyel is odaadnak, és mindenféle cuccot meg tudnak rendelni, ami csak szerkezeti rajzon megtalálható !
Nem akpok tőlük semmi bónuszt, nem reklám cáljából írtam ide, csak ha valakinek kell valami, és épp debrecen környékén (is) szokott járni, akkor érdemes betérie, mindenkienk jó, a vevőnek és a boltnak is !Tegnap megnéztem tegnap a készletüket, van pl. egy garnitura Kolbenschmidt dugó és gyűrűjük is 200-220D-hez, nekem az pl. épp jó lett volna, de hát én már felújíttattam a motorom, és remélem azért, nem kell egyhamara megint dugót és gyűrület cserélnem !
Szóval ha kell valakinek valami, amit máshol nem nagyal kap meg, akkor szóljon aztán megkérdezem, vagy neten utánanéz a bolt tel. számának és megkérdezi, aztán az eljuttatásban segítek, ha szükséges.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3732 üzenetére
Szevasz
Az adagoló generál az nekem is elkellne már, lehet, nemsokára sor is fog kerülni rá !
Meg yugyan a játgány, két probléma van csak, kicsit nehéz a hideginduláda, mert össze-vissza kap az elején üzemanyagot, és egyenetlen a járársa, mivel nem egyformán nyom mindegyik dugattyúja, vagy koszosan, vagy kopttak de inkább mindkettő !Emellett azért mág az üzemanyag szivattyú is kérdéses, hogy nyom e elég üzemanyagot és mennyire marad meg a nyomás a rendszerben !
Üdv.:!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3736 üzenetére
A nyomástartó szelepet egyszer már kiszedtem és szédszedtem, megszemléltem, megpuceváltam !
A golyó látszólag teljesen ép az ülését is fapálcikával végigdörzsölgettem, persze lehet, ennek ellenére már nem stimmel, lehet, hogy amúgy tiszta, de már fémes kopás van benne, ami elsőre nem tűnik fel, hogy pl. a golyó már nem pontosan golyó !Az üózemanyag pumpáját még sohesem szedtem szép, nem pucoltam, nem néztem, hogy látszólag mennyire ép !
Az a hülye dolog, hogy valóban vanm javítókészlet 2 ezer forintnyi ár körül, de az csak a két műanyag szelepet és a két rudót, meg nehány réz alátéttet tartamlaz, azt a gumi tömítést, ami az adagoló motorolajjal kent részét az üzemanyagot pumpáló dugattyútól elválasztja, azt nem !
Éa azt nem is ismereik, mert az ábra, amiről nézik, az nem mutatja azt az alkatrészt !
Pedig azért nem hiszem, hogy mindegy lenne, hogy el van e rendesen választva egymástól a két tér, vagy sem.
Amúgy megérdeklődtem már korábban a nyomástartó szelepet is, arra háromésfélezer forint körüli árat mondtak, szóval azért nem mindegy, hogy cserélni kell vagy sem !
Mondjukk ez, hogy kb egy nap alatt valahol feltehetően elvesztheti a nyomást, mivel annyi állás után már dadpgva indul, az vajon csak a nyomástartó szelep hibája lehet, vagy esetleg más is szóba jöhet szerintedf ???
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #3737 üzenetére
Mondjuk az is igaz, hogy ha indításnál nagyob gázt nyomok nekei és nem csak emelt alapjérattal próbálkozom, akkor hamarabb összeszedi magát a motor, felpörög, de ha visszaengedem azonnal alapjáratra, akkor megint dadog még egy darabig !
Ez meg talán inkább a nyomó, vagy fejszelepek kopására, tömítetlenségére utal tán nem ???
Mivel ha nem tartaná a rendszer a nyomást és nem lenne kezdetben elég gázolaj készenlétben, akkor ha nagyobb gázt nyomok, sem tudna rendesen menni !
Menetközben pedig olyan tünet van, hogy ha viszonylag gyorsan padlógázt nyomok, akkor sem kezd erőteljesebben gyorsulni, de kormolni, morogniu sem, szóval csak szépen komótosan kezd húzni, vagyis mintha nem lenne képes elég üzemanyagot benyomni, csak ahogy nő a fordulat, azzal együtt kap folyamatosan némi többletet !
Szóval nem 100%-ot nyom be, ha padlógázt adok neki, hanem a padlógáz állásnak csak mondjuk egy 30-40%-át.Ez pl. tesztapadon egyáltalán kiderül ??
Mivel ott terheletlenül állítják be az adagolót, tehát csak az egyenletes adagolást nézik, azt nem, hogy mekkora nyomással tud adagolni, vagy kül nyomásnál mekkora a résveszteség !!
Legalábbis, akinél korábban javíttattam, az csak az egyenletességet tesztelte a masinájval, azt amúgy nem tudom, hogy az a gép képes lett volna egyebek vizsgálatára is !
Amúgy azt a bizonyos, készletből hiányzó tömítő gumit hol tudom beszerezni, vagy mivel tundám helyettesíteni, Te honnan szerzed be ???
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Felszereltem a légterelőt a hűtőre, a ventilátorlapát köré és csináltam egy ideiglenes folytatást a légszűrőtől a motorház elejéig a hűtő mellé kivezetve, 5cm-es, keményfalú, gégecsőből !
Totál megváltozott a járgány motorhangja, sokkal csendesebb lett, sokkal kevesebb benne a csattogás !!!
Meglepődtem, hogy ezek ilyen változást hoztak.
Így már elvileg hidegebb levegőt kap a motor, mert nem direktben a hűtő által felmelegített levegőt szívja, bár ígyis kicsit melegszik a levegő és a cső is, közvetlen a hűtő mellett, az eredeti légyszívó cső az nem is innen veszi a levegőt, az eredeti helyről garantáltan mindíg környezeti hőmérsékletű, hodeg levegőt szív.Csak egy kételyem van hogy elég e ez az 5cm-es átmérőjű cső ??
Nem tudom, az eredeti légszívó cső az mekkora átmérőjű vajon, csat azt tudom, hogy a légszűrő ház csonkja az 5,4cm-es.
Akinek van eredeti légszívója és megtudja mérni az étmérőjét az tenye már meg nekem és ha lehet tegyen már fel egy fotót a csőről és a fejről (végről) !
Köszi !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #3740 üzenetére
nem tudom minek kínlódsz ilyen vackokkal , ha már ilyeneket csinálsz akkor menj el a bontóba és vegyél egy eredetit . az gyári , az ki lett találva . Nem hülyék csinálták , gondolj bele a zsigulikba is volt ilyen hideg meleg levegő állító , hogy honnét szívja , akkor a mercinél nem tudták mi az ??? dehogynem , csak ugye ez egy diesel és minél hidegebb levegőt szív annál több benne az oxigén vagy mi Szakitsad le onnan azt a csövet és szerezz egy gyárit , hidd el az lesz neki a legjobb
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3741 üzenetére
Nem hiszem el, hanem tudom, hogy a gyári a legjobb !!!
Nem azért maszekolok, hogy legyen mit megszólnod, hanem azért mivel eddig egyik bontóban sem tudtak ilyet eredetiben adni, azt mondták, ne is keressek, nem szokott lenni.
Ürömön is azt mondta, a fickó, hogy általában nincs, legfeljebb megadhatom a tel. számomat, aztán szól ha esetleg előfordulna.Szóval ha tudsz nekem ilyet keríteni, elfogadható árban, akkor megköszönöm és máris küldhetet !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Amúgy meglepődtem tegnap ismét !
Mentem pár kilómétertt a járgánnyal, épp hogy csak üzemi hőfokra melegedett a motor.
Kb. fél órás állás után mentem vissza a járgányhoz, közben elintéztem a dolgom.
A hátsó lámpatáblát kellett javítani, mert nem világított és addig lehúztam a csatlakozást az ízzító reléről, hogy ne fogyasszon fölöslegesen, amíg szerelek és rajta a gyújtás.Aztán elfelejtettem visszatenni és indítottam.
A motor indult simán, egyből !!!Csak később jutott eszembe, mikor már másodjára áltam meg, ekkor is vagy legalább 10 percre, hogy nem is dugtam vissza az ízzító csatlakozóját és akkor ízzítás nélkül indult !
Aztán kipróbáltam kiváncsiságból direkt.
Leállítottam, majd újra indítottam és indult simán.
Aztán visszadugtam az ízzító csatlakozót és megint újra indítottam.
Annyi különbséget vettem észre, hogy azért, minthí ízzítással után indítva kicsit simábban járna a motor, análkül egy lehelletnyit remegős a járása.Addig rendben van, hogy a jó dízel az a sűrítése folytán keletkezett hő miatt azonnal indul, csakhogy ez egy előkamrás motor, aminek tudtommal mindíg kell az ízzítás, mivel az kompenzálja a hengerből az lőkamrába átnyomuló, besűrített levegő hőveszteségét !
A kozvetlen befecskendezésű motorknál egyértelmű, hogy melegen már nem kell ízzítás, csak a hidegindításkor segít rá, akkor is beindulna anélkül is, csak nehezebben.A mostan tapasztaltakhoz képest a motorom a régi állapotában hidegen egyérzelműen esélytelen volt, legfeljebb, ha keményen betoltuk, vagy behúztuk, melege is csak, leállítás után pár másodpercig volt hajlandó ízzítás nélkül azonnal indulni, utána már hoszabban kellett forgatni, míg aztán hatalmas csörrenéssel begyulladt !
Ehez képest ez nagyon meglepő volt számomra, ezek szerint is most nagyon jó a kopmresszió !
A múltkori mérérés 26.5 és 27.5 között volt, meleg motornál.
Ez benne van a 25-30bar-os tartományban és a max. 3bar-os megengedett hengerek közötti eltérésben, és üzemmeleg motornál, ahogy az eredeti szöveg írja.Ezek után motorfelújításhoz a Moto-Rock gépműhelyet tudom ajánlani Debrecenben, mert igaz, hogy nem stimmelt minden azonnal, de tényleg utánajártak és addig viszgálták, javították, míg csak jó lett !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #3741 üzenetére
Amúgy való igaz, a hidegebb levegő sűrűbb, az oxigén is több benne valóban és ha a sűrübbet sűrítjük össze az nagyobb nyomás érték lesz, mint ugyanazon sűrítési viszonny mellett ritkább levegőt összesűríteni.
Épp ezért van, hogy azok a légijárművek, amik nagy magasságokba is felmennek, külön sűrítővel rendelkeznek, ami az ott levő, a földfelszínihez képest jóval ritkább levegőt elősűríti, hogy kb, azonos nyomásról induljon a folyamat !
Igazából, ha elé tennék a légszűrőnek egy kompresszort, akkor mégnagyobb teljesítményt lehetne akár kihozni belőle, mivel nagyobb kezdeti nyomásról nagyobb nyomásra sűrítene, ugaz valamivel a veszteség is növekedne a motorban, minél magasabb a nyomás, de kétségtelen, az ebben atérben elégetett üzemanyagot mégnagyobb munkára lehetne fogni !
A gáznál is ugyanez a helyzet, ha egy benzinesben égetjük el ugyanazt a gázmennyiséget, mint egy eleve gázra kialakított busz motorjában, akkor ez utóbbiban nagyobb energia nyerhető ugyanabból a gázmennyiségből mivel közel duplája a sűrítése !
A benzinesek sűrítése tudtommal 9-11 szeres körül van, a gázos buszok motorjáé pedig 22 szeres !
Amolyan benzine és dízel motor keverék, mivel a sűrítési viszonya a dízelekéhez hasonló, viszont gyújtógyertya gyútja a gáz-levegő keveréket, a benzinesekéhez hasonlóan és nem öngyulladás történik, mint a dízelekben.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
WillyX
tag
Észrevettem, hogy nem jó a hátsóablak-fűtésem (w124). Van vmi olyan hiba, ami gyakori szokott lenni ebben az esetben? Mit érdemes megnézni először?
-
Batman2
őstag
Előszőr is tedd szabaddá a két csatlakozóját a szélvédőnek és egy multiméter segítségével, feszültségmérés üózemmódban mérj feszültséget a két vezeték között !
Ha a kábelvégre ráerősített csatlakozókon nem mérsz feszültséget, vagy az enagyban eltér az akkun mérhetőtől, akkor nem jut áram a fűtőszálakra !Ha áram van, akkor pedig kötsd le a csatlakozóját a szélvédőnek és mérdd meg a szélvődő csatlakozásain a fűtőszáll ellenállását 200, vagy 2000Ohm állában a műszeren !
Ha mérhető ebben a tartományban ellenállás, akkor az rendben kéne legyen, ha nem, akkor valahol szakadás van és valszeg csak a csere oldja meg a problémádat !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Olvasgatom ezt az olajleválasztós témát !
Olavstam a leírást, hogy hogyan is alakult ez a kartergázos dolog és olvastam, hogy levegő bemenetnek is kell lennie, nem csak kartergáz kimenetnek !
Ez valahogy bennem nem merültfel, mivel én abból indultam ki, hogy az olajtér zárt és csak az oda működés közben beszivárgott gázt és keletlekezett víz és olajgőzt kell elvezetnie a kartercsőnek !
De ezek szerint kell legyen egy levegő menet is, hogy átöblitődjön az olajtér.És felmerült bennem a kérdés, hogy a 123-asban is van e ilyen, tehát van e levegő bemenet, netán az olajbetöltő kupakon keresztül, vagy csak a plusz (működés közben keletleztt) gáz és gőz távozik a kartercsövön ???
Ha az olajbetöltő nyílás egyúttal levegő beáromlási pontnak is számít, akkor itt is fennáll az a probléma, hogy azon szűretlen, koszoos levegőt szívhat be a motor és koszolódik !
Bár, mivel az olajbetöltő és a kartegáz elvezető cső egymáshoz közel van és ugyanabba a térbe nyílík, sok értelmét nem látnám a szellőzésnek, tehát az olajbetöltőn való levegő beáramlásnak, mivel az nem öblíti át a az egész olajteret, csak a szelepházat, a fogattyúsházat nem, mint ahogyan az írva van abban a cikkben !
Szóval ennél vajon hogy is van ez ??
Amúgy egyértelműen megfigyelhető a járgányon, hogy mikor hidegen beindul a motor, közvetlen utána, a kezdeti kicsi szürke pamacson kivül semmi láthatót nem adagol a kipufogón, csak pár másodperccel később, mikor már van olajnyomás és beindult a kenés !!!
Bárki megfigyelheti !Szóval akkor ez nagy valószínüséggel az olajozásból a kartergázhoz adódó termékek megjelenését jelenti és amíg hideg a motor, addig még nehezebben ég el benne a mindenféle motorolaj származék !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Értem, akkor jól gondoltam előbb.
Az mondjuk annyiban talán előnyösebb, mert magasabb a kibocsájtott kartergáz hőmérséklete, mivel nem hűti a beáramló levegő, így nagyobb az esély a minél hatékonyabb katalitikus reakcióra, legalábbis szerintem !!!
És a nagyobb hőkülönbség miatt fokozottabb lehet az edény falán a pára és egyéb gőzök lecsapódása is !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
hellinger
csendes tag
A 123-as mercedes úgy jó ahogy a tervezők kitalálták gyárilag.Ha hozzá értő szerelő babusgatja és gondozza, akkor ez a világ legstrapásabb autójaaaaa.Nekem 29 éve van mercedesem és nem is kell másik autó.Soha nem jutott eszembe, hogy szűröt épitsek bele és isten örizzen attól, hogy bármi féle mosó olajjal ki mossam a motor belsejét.... 8-10000km-ént belevaló olajat használok(nem szintetikust) és szürőket cserélek,a mai napig 15-20 másodperc után is pöcre indul.Ha nincs a diesel agyon forgatva,(pláne hidegen tilos) ,akkor bizony nektek is sokat ki fog birni!!!!!! Üdvözlettel:hellinger Ferenc és a MERCEDES.........
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /