Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #2042 üzenetére
Szevasz
Én is örülök, hogy egyre többen vagyunk !!!
Ahogy Templomegere is írta, lehet gond a befecskendezéssel is, de amit Puttyos írt, az is igaz, hogy egyszerre kéne cserélni az egész garniturát, mert a gyengék mindíg túlterhelődhetnek, ha egyenként van a csere, még akkor is, ha párhuzamos kötésben vannak !!!
Meg kell nézni a gyertyákat, hogy nézki a végük (gondolom, toll típusú (pencil type)), ha azon adott ponton egyértelmű berágódás/ok láthatóak, akkor ott tényleg probléma lehet a befecskendezéssel, vagy az adott gyertya nem megfelelő típus a járgányod motorjához !
Milyen fajta van benne (gyártó cég, számjelzés) ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #2049 üzenetére
hello nem válaszoltál a box kérdésre nekem csak az a műanyag kellene amelyken a három tekerentyű van {fűtés .ventilátor hideg-meleg }gyárilag álltalában szegecselve van.végeredményben csak az kellene ha két csuszkás a box,mert egyesből van 4db
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #2049 üzenetére
hidegen fürge a szekér,de ahogy eléri az űzemi hőfokot egyre lustább, az olajnyomás 2-re leesik alapjáraton ,gázadásnál 3-ra vissza áll. fos az olaj?
.
-
-
sanya116
csendes tag
Üdv mindernkinek!
Én is Merci megszállott vagyok és szeretnék hozzátok tartozni.
Épp most újítok fel egy USA 123-ast.
Amit debrecenben láttál fehér Mercit olyan az enyém is.-
-
Batman2
őstag
Szevasz
Az enyém is így viselkedik, mióta felújították, de nem tudom miért !
Én is az olajra gyanakodtam, hogy túlságosan meghígul, lecsökken a viszkozitása melegen és nem tömít eleget.
Megpróbálhatsz 15W50-eset (sűrűbb (pl. Vavoline)) tenni bele, én azzal jártam felújítás előtt és nem rémlik ilyen jelenség.Ez is meg lehet, de az is lehet, hogy a befecskendezési idő nem megfelelő, netán tulságosan hamar nyomja be a gázolajat, ami hidegen éppen jó, de melegen már hamarabb gyullad, akkor már nem jó.
Der az is lehet, hogy a porlasztó nem porlaszt eléggé, ami szintén hidegen még elmegy, mert akkor amúgy is nagyobb az üzemenyag lecsapódás a belső felszíneken, de melegen, már túl kövér cseppeket kellene elégetnie, ami sok kormot eredményez és rontja a további égést.
A motorszerelőm csak annyit tudott megállapítani a befecskendezőről, hogy megfelelő nyomáson nyitnak, de hogy megfelelő méretű cseppekre is porlaszt e, az már kérdés, abban nem vagyok biztos, hogy arról meggyőződött e.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Hali123
csendes tag
sziasztok egy kis segítsére lenne szükségem.nincs ötlete valakinek hogy honnan lehet fa középkonzolt meg hamust szerezni kösz előre is
-
-
Templomegere
senior tag
a 2-es olajnyomás alapjáraton nem teljesen korrekt , de nem is nagy baj . Szóval ilyen koru motoroknál ennyi km-el nem csoda ha leesik 2 -re alapjáraton . Ha 1-re esne akkor sem lenne nagy baj , a lényeg hogy gázadásra rögtön verje a 3-ast a mutató . Kicsit már nöttek a hézagok mindenhol , kicsit lazábbak már az illesztések , na és az olajpumpa sem új már . A motorolaj is lehet ludas , nekem példáúl a w126 500SEL-ben most volt egy motorgenerál mert zabálta az olajat és füstölt , castrol olajakat raktam bele elötte 10w40 , majd 15w40-est de mindkettővel ugyanazt tette , de az olajnyomás az alapjáraton 1,8 -2,2 között volt . Felújítás után egy olcsobb olajat tettem bele Q8 15w40-est na ez egy igazi fos , alapjáraton 0,8- 1,0 bar melegen egy kisebb menet után . Hidegen semmi gond vele . Tipikus esete a gyenge olajnak , magas hőmérsékleten ilyan szinten veszit a viszkozitásából hogy csuda . még 3-400 km és dobom is ki belőle , arra jó hogy a cuccok összekopjanak vele , másra nem . Aztán megy bele a Castrol 10w-40-es , ezzel nem volt semmi gond.
-
BITBOYS
addikt
Sziasztok!
Szerintetek megéri az árát ez a C180-as Mera? [link]
174.000 Km van benne, ami ugye közel sem biztos.Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
-
BITBOYS
addikt
válasz Batman2 #2066 üzenetére
Tényleg kifinomult ízlésre utal a belső talán lehet kezdeni vele valamit.
Vasárnap megyünk megnézni, de még nem biztos. Eddig nem sokan ajánlották, gondolom a belső miattÜdv
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
Gyurikk
újonc
Sziasztok!
Már elég régóta érdeklődöm a Mercedesek iránt és hálistennek a közeljövőben lehetőségem lesz egy saját vásárlására is. Szívem szerint w124 esekből szeretnék válogatni. Eléggé szimpatikus a 2,5 szívó / turbodiesel... Nincs valakinek ilyen téren tapasztalata, tanácsa? Vagy akár ajánlata? A benzinesek mennyit esznek?
Előre is köszönöm! -
Tvgabi
csendes tag
Sziasztok!
Jó öreg diesel ha hidegen jól indul és jól megy, melegen pedig veszít az erejéből, az az adagolóelemek kopottságára utal,csere drága, egyszerűbb rápattintani egy másik adagoló. -
ákos123
csendes tag
Sziasztok.
Ma kemény terepen is megmutatta az öreg, hogy mit tud.
Földút, elakadás. És kijött
Saját erőből ..
Nagyon elégedett vagyok a teljesítménnyel. Ötös.
W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
Dawess
csendes tag
Szevasztok!!!!
Találtam egy figurát, akinek van 6 db. 123-sa, több fajta féle,de van neki egy 5-ös váltója .Lehet licitálni...8000-t kér már csak azért, hogy kiszereli! Aki képes kiadni érte egy kisebb vagyont szóljon.Én egy kiváló 300-as blokkot akarok venni tőle, csak nemtom mennyit ér egy motor pusztán...adjatok lécci valami indulási pontot rá...
Egyébként meg kérdezzetek, mi kell...van minden,de ez komoly...
Akinek van 300D-je mondjon róla valamit, milyen hangja van, hogyan megy, vannak-e hibái...[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Dawess
csendes tag
válasz Mintcar #2077 üzenetére
Nem láttam a gépeket, de a figura az megbízható, egy ezermester.Beszéltem vele úgyhogy látom, hogy vágja a MB123-as témát...Ott dolgozik ahol nekem is van a cégem, nyergesvontatókat javítanak.Egyébként meg 30 km-re Párkánytól, Csúzról van a figura....
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
Szevasz
Lehet, iagazad van, erre bizony még nem gondoltam !
Az adagolót is a motorolaj keni, vagy azt csak a rajta átfolyó gázolaj ???
Errem már nem emlékszem pontosan, de mintha is-is lenne.
Szóval, ha keni a motorolaj is, akkor érthető, hogy vacakabb lesz melegen.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Szevasz
A kiszerelési összeg még rendben is lenne, node mennyit kér magáért a váltóért ???
Amúgy egy kopottabb, ki tudja milyen állapotú motor az olyan 50-80EFt körül szokott lenni, ha tényleg jó és ezt le is lehet tesztelni, mert még be van szerelve és megy a járgány, akkor megérhet 70-120EFt-is pláne, ha ez egy 5 hengeres, 300-as diesel !
Annak elvileg nagyon szép, finom zenéje kell legyen, nagyon jó egyenletes kell legyen a járása, kisebb hang, mint a többié, kevésbé is csattogó mindenképpen !!!
És a többi járgánnyal mi van ?
Milyen állapotban vannak ?
Ad e róla darabokban cuccokat ?
Gondolom, ez nem az a fazon, akinél összel az ajtók lettek volna, amik kiderült, hogy megrohadtak ?
Egyébként hogy megy a bót ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Most azon bosszankodom, illetve tanakodom, hogy mit csinálják, mert a karosszériásom betette ugyan már végre az első szélvédőt, de a merevítő alu lécet össze-vissza hullámosan nyomta be, hogy hogyan lehetne azt helyre hozni és miért lett ilyen, pedig az teljesen sima, normális volt !!!
Ki mit tud a szélvédő helyretételről ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
ezt most kérdezed vagy mondod ?
Amúgy ha egy adagoló elem kopott akkor az hidegen is kopott .....
szerintem hidegen inditózásnál lenne neki a legnagyobb szüksége a jó elemekre , melegen már leketyek szinte bármilyen szar elemekkel .
Meleg motor visszagyengülése hideghez képest , lehet elötöltés , lehet porlasztó, lehet szelephézag , stb
Adagoló hibára max akkor gyanakodnék ha el lenne repedve az adagolóház , de az meg nem szokott .
Az adagolót amúgy a motor olaj keni , régieknél zárt rendszerü , tehát beletöltesz az adagolóba kb 0,5-1,0 decit (oldalán van nivócsavar , na meg le is van dokumentálva mennyit kell ) és az az olaj keni , abban fürdik a forgatyústengelye és a csapágyai , amig le nem cseréled . Az újaknál már be van kötve a motor olajkörébe , azoknál nem kell öntözni az olajat . jobban szeretem a régit , mivel ha itt szarakszik a tápszivatyú és belefolyik az olajba a gázolaj , az nem olyan nagy gond , de az újaknál már az olaj viszi magával mindenhova a gázolajat , idővel szépen felhigul a motorolaj és kuka , na meg növekiszik az olajszint
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2084 üzenetére
Ok.
Nem örülök neki, de beszélni kell vele, az tény !Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Érdekesek a karosszéria lakatosok.
Az utóbbi 1 hónapban 3 lakatossal beszéltem. Ebből 2 csak úgy hajlandó foglalkozni korrodált kasznival, hogy csak hétvégente, vagy ha épp nincs melójuk, akkor csinálják az enyém.
A másik az elég szimpatikus volt, elejétöl a végéig átnéztük a kasznit, azzal váltunk el 1-2 napon belül visszahív az árajánlatával, de ez 2 és fél hete volt, úgyhogy nem hiszem hogy vállalja .Az alu lécre azt monda az egyik, hogy elég nehéz visszatenni éppségben
w123 200D 1.1millió km+
-
Tvgabi
csendes tag
válasz Templomegere #2083 üzenetére
Szia Templomegere (Balázs)!
Ideírtad az okosat, bár ebben a nagy büdös Mercedes-társadalomban pont Te tudod a legjobban, hogy nem egy adagolót dobtam már ki a szemétre, mert olyannyira elkopott, hogy már melegen leált és csak tolásra indult, illetve ha az adagolót nyakonöntöttem hidegvízzel.
Ja és ezek az adagolók hidegen mind jól indultak.
A jelenség magyarázata nagyon egyszerű, melegen sokkal nagyobb a résveszteség az elemekben.
Az ilyen halott adagolók sűrűbb anyaggal még egészen jól működtek. -
sanya116
csendes tag
válasz Batman2 #2082 üzenetére
Üdv! Szerintem a szélvédők kivételéhez nem kell kivenni a króm részeket mert utánna nem lehet hajlás és görbülés nélkül visszarakni. Én mindkét 123 -asnál anélkül vettem ki és pofonegyszerű az első és hátsó vagy 15 perc volt
Belülről a gumiélt kifelé kell nyomkodni körbe és kipattan az egész.-
-
Dawess
csendes tag
válasz Batman2 #2081 üzenetére
Szevassz!!!
Nah azt nem tudom, hogy a váltóért mennyit kér, de megérdeklődöm.Adja egyébként szét őket, egyet akar csak megtartani magának.Majd meglátogatom őt valamikor, és átnézem a verdákat...
Egyébként meg köszi kérdésed, megyeget a bóót, csak még a reklámos figura valahogy nem birja elkészíteni a reklámokat... Ez egy picit kiakaszt de nem vészes Bejelentem mindenki a fórumról 20%-os kedvezménnyel jöhet hozzánk egy autómosásra ha erre járMB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
WillyX
tag
Némi segítség kellene.:] Lepolíroztattam a gépet, mert lemattult. Állítólag jó lett, de én még nem láttam. Viszont a polírozás állítólag csak néhány hónapig ér valamit. Mit lehetne csinálni, hogy szép csillogó maradjon anélkül, hogy újra kellene festeni?
-
Templomegere
senior tag
Biztosan igazad van , te a környék összes bontószökevény adagolóját kiprobáltad már
Amit én tudok az az hogy az én adagolómat amikor felújitották az általam odavitt Bosch felujitókészlettel akkor a kiszedett elemekre a fószer azt mondta hogy ő ki nem szedte volna mert semmi bajuk , és ezekben 300e km fölött volt már . Azt mondta hogy ezek soha nem mennek tönkre , csak ha nem adják meg nekik azt ami jár . Ki tudja lehet hogy a sok gány amit beletankoltál (használt étolaj és barátai) az nem tett nekik jót és attól koptak el olyan szintre hogy tényleg semmire nem lehetett őket használni max dobálózni .
De nem akarok vitatkozni , nem ismerem a pontos illesztésüket és a adagolóban alkalmazott anyagok hőtágulását sem , innentöl kezdve csak az általam tapasztaltakat tudom leírni , és mivel én nem gyilkolom le a gépet étolajjal meg ilyenekkel ezért lehet egészen mások a tapasztalataink.
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #2092 üzenetére
. . .Esetleg valami védő lakk réteget, vagy ilyesmit nem lehet rá tenni, vagy nem hallott ilyesmiről valaki ??
A Turtle vax az elég jónak számít ??
Én azzal kentem már párszor, de volt, hogy valami Amway tarmékkel kentem, attól tényleg egész jó lett, bár már nagyon vacak a festés, porózus lehet a felszíne, elégette a sok nap, meg kikezdte a sok kosz.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Fecosan !
Mél ment !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Dawess
csendes tag
válasz Batman2 #2093 üzenetére
Nincs mit...
Egyébként meg beszéltem vele, 88000-et kér az ötös váltóért, kevesebbet semmi esetre se...ez van de én megvenném az biztos, ha nem lustult volna el a seggem az automata váltó alatt
WillyX: Hozd el hozzánk a kocsid oszt majd én megoldom..kapsz 20%-os kedvezményt...otthon úgy se fogod tudni úgy megcsinálni mint én... Rivax, Sonax és 3M-et tudom ajánlani, főlleg az utóbbit ha meg birod fizetni.Nah meg meg a Nilfisk...bla,bla tudnám sorolni a jó márkákat.[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
-
fecosan
csendes tag
válasz Batman2 #2096 üzenetére
heloka.bocsi hogy még nem küldtem el csak a merga ép kaszni és festés elött áll.amit mondtam természetesen állom csak még egy kis türelmedet kérem mert kicsit nehéz összehoznom mindent rohangálok egész nap minden fele.bár ez az én bajom .természtesen küldöm mert nem szoktam a számbol segget csinálni .remélem a héten fel tudom dobni.mégegyszer bocsi.de küldöm.
w123 2400 D 78