- Milyen routert?
- Milyen program, ami...?
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Proxmox VE
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz rbalint88 #303859 üzenetére
Délutáni programötlet a gyerekeknek és a pitbullnak, meg persze felnőtteknek: Kincsem Park. Pénteken volt agár, ha előre tudom, arra megyek, tegnap ügető, ma galopp.
Teljesen kulturált, tudsz parkolni, nincs belépő, food truck show, érdekes sörök, stb. -
-
őstag
válasz rbalint88 #304122 üzenetére
jó, hát akinek E100 folyik az ereiben, meg Vatanen közvetlen leszármazottja, ott megértem
de a feleségemen is látom, hogy a két autónkat egyészen másként vezeti, és jellemzően az a különbség csak, hogy az egyik halkabb és automata.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
veterán
válasz rbalint88 #304486 üzenetére
M7 - rosszabbra számítottam a pesti tapasztalatok alapján, az érdi emelkedő volt rosszabb, de nem igazán tragikus. Utána fel tudtam a venni az MX-szel kellemes tempót, lehetett előzni, nem volt tumultus.
(Fogyi a pesti szarral együtt 6,1; előtte tankoltam, az 9,3.) -
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #304510 üzenetére
Kipu: sajnos nem jo az enyemre, mert az pfl verdarol van az enyem meg fl-es es nem kompatibilisek.
Tpms: ha kimulik a most benne levo bekerul (vegig ki van fizetve ).
Uj gumi: 2 eve volt uj... de oszre rakom fel, nyarra jo meg a mostani.Inkabb az alufelni a kerdes...
#nincsbennetarcsi
-
-
AXisBOLD
addikt
válasz rbalint88 #304402 üzenetére
köszi, mivel low budget megoldást keresek, előbb megpróbálom FM transmitterrel, ha az nem lenne jó, akkor keresek egy autóvillamosságist.
#304403 426os: köszi a konkrét típusokat!
#304407 tboldi: ez lenne a legkirályabb, de sajnos nincs aux csati, semmilyen sincs
#304459 grizlisandor: ez az Alzás nagyon tetszik, köszi
AKAI FMT-52BT-t néztem még, de az Alzásra fogok rápróbálni, meg is rendeltem!
Aurea mediocritas
-
veterán
válasz rbalint88 #304590 üzenetére
Én is elmentem a Concours mellett, láttam pár autót trelerre rakni, ill. tréleren, szépek voltak. Kirándulós fogyi Füredig 5,0 [kép] (majd az M7 után 5,7, 120-150).
M7 visszafelé is nyugodt volt, sőt a Budaörsi út sem állt be.M7-en elgondolkodtam, hogy milyen balfaszul néz ki az új Q5 (vagy ez Q6?):
Virsli gumik. A kerekek behúzva a kasztni alá, mint egy csámpás kiskutya. Magasabb, mint széles. Csillogó műkróm hegyek.
Felüdülés volt látni utána egy versenykék X5M-et, ha már tégla, legyen ütős. -
sagesz93
addikt
válasz rbalint88 #304590 üzenetére
Nálunk is megvolt ma az Abarth-al, Győr-B.füred-Tihany-Győr trip, 7,5 lityis fogyasztással(végig sport mód, előzések stb. de azért annyira nem siettünk), hál isten ma nem volt nagy tömeg, szépen el lehetett lenni a rendezvényen, pont láttuk a 13:00 eredményhirdetést amihez felvonultak, a felhozatal idén sem volt rossz.
Tihanynál nyitott tetővel hagytam a parkolóban a kocsit, kb 1,5 órát voltunk távol, visszafele menet láttuk, hogy kb 5-10 fő nézi az autót közelről-távolról (nem rossz arcúak, félreértés ne essék), nekem kicsit meglepő volt, máskor lehet inkább nem hagyom nyitva De jól esett az 1-2 szép szó, a többségnek nagyon tetszik az autó
Ja és egy 8as számokból álló fotó is elkészült 88888kmMég gyorsan reggel sikerült autót is venni, párom öccsének néztük már egy ideje, pont helyben (Győr) tettek fel tegnap este egy 1.4 t-jet bravot, újkora(2008) óta 1 tulaj, 145k km, gyöngyházbordó+sport csomag, gyári állapot, hibamentes gép, esküszöm még irigykedtem is . Sikerült kora reggel az első telefonálónak lenni és oda is érni. 1,290-ről lealkudtuk 1,1-re (vezérlést kell cserélni ha az időt nézzük, de a szíj amúgy szép volt), bomba vételnek könyveltük el
[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz rbalint88 #304783 üzenetére
Lexusban gyári van (18 év, 205e km) és azzal haladni is szoktam, ezzel meg 120 tempomat és jóccaka'. Oké, más a szélvédő dőlésszög, de na, azzal kaptam olyan kavicsokat és olyan tempónál, hogy egy szavam se lehetne ha már pókháló lenne az egész. Ez meg egy új szélvédő volt, egyiket 80-nál kaptam, a többit olyan 100-as tempónál és ahány követ hallottam, annyi nyom is van rajta. Ez szomorít el, legalább minden második látszana meg
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #304783 üzenetére
Én nem osztom ezt a véleményt. A gyári (értsd amivel a kocsi érkezik) sokkal erősebb mint bármelyik utángyártott.
Focuson 19 évig bírta a gyári szélvédő. A gyalogost már nem bírta el.Gyári beszállítóit kapott helyette (Saint Gobain) kemény 40k Ft-ért.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Gergőke88
addikt
válasz rbalint88 #305840 üzenetére
+Tsebacsi
alapvetoen fikazza az egészet, miközben egy tucat villanyos bármit halálra szopkodnak. Ha céges autót szeretnél, sokat mész vele nincs alternatíva a superb/passat vonalon túl ha Octavia felett szeretnél de 20+ m Ft-os kereted nincs. Én örülök neki, hogy lehet meg dizel kombit(nem csak valami emelt szart ((RAV4 geci hangos már 130–50 között is) kapni amivel 1000+ km a hatotav és nem kell minden nap tankolni 20 percig mert mindenki hotdogot vesz előtted. Persze arról nem ír benne, hogy 5 liter alatt tud fogyasztani normál tempóval és egy rline csomagos megáll 17-18m Ft között. De byd forgó kijelzőtől elajulunk….
(((mindenesetre ma kikovettem a TC-t mindenhonnan)
jah egy normális tesz is..https://youtu.be/wuFhJj3BYrc?si=z3w70uz-gLDK29_3[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #306236 üzenetére
E-tron kimaradt meglepően értelmezhető áron van az 55-ös. Mindről van igazából véleményem, este kerítek időt, írok egyesével nekem melyikkel mi a pro contra.
Skoda enyaq rs az mozgatna engem is, de az megint keret fölötti. I4-ek fognak esni mert itt az új… azt is érdemes fejben tartani szerintem.
Más, ma délelőtt egy barátom Tesla M3P-át zúzták be ráfutásos baleset pályán , még meg se tudtam nézni… 4-én kapott magyar rendszámot, vélhetően tk. elment az egész hátsó része kerekek még egybe maradtak… hiteles, benne rakás spórolt pénz, ilyenkor mindig felhördül bennem a hang, kocsiba pénzt tenni nagyon kockázatos…
Mindent is megcsináltak rajta behozatal után, első szélvédő csere, karbantartás, hajtóműolaj, felni felújítás, polírozás… pont olyan amit vennék én is szívesen, FL csak még nem Ryzen.
Ez a hónap kemény másik barátainknak meg kigyulladt az Audija, szénné égett az eleje (régi A3, 2005-ős talán)… azt is 1 hónapja fényezték újra eladásra felkészítve.
Képeket nem ”tudok” betenni, de ezek inkább a minél kevesebb pénzt tartsak kocsiba irányt tolják. -
-
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #306335 üzenetére
Kicsit hosszú lett, I3-hoz viszonyítok illetve a saját preferenciáim szerint ezért szubjektív is lesz, de hátha mondok vele bármit.
10M alatt:
Hyundai Ioniq facelift
Előnye az ajtók, csomagtartó nyílása, DC tölthetőség viszont csak 44 kWh, az akku méretben sem látom a nagy előrelépést +10 kWh, illetve AC tölthetőség is 7,2kwh csak, valamint lomha 10 sec a 100km/h.
Előnye, hogy 7M körül megáll.Kona 64kwh
Méretben ugye sokat nyernék, akku méret terén is, leginkább az elsőkerék hajtás nem tetszik, meg a forma se, beltér se, de árban ez is emészthető, legyen 8M. Tölthetőség ac-ugyanaz mint az ioniq, dc 77kwh se hoz lázba, ekkora akku esetén, viszont jobban gyorsul, pályán meglepően keveset fogyaszt, végsebesség még itt is gyengusz 167 km/h. Építményben viszont mivel kiesett a kanyarvadász ezért nem biztos, hogy egy “hintázó csónak” annyira örvendetes lenne állandóan, ha vezetési élményt próbálnék keresni, ez sok másikra is igaz.Kia Niro es Soul 64kwh
Niro kb ugyanaz mint a Kona csak nagyobb picivel, első kerék ez is, formára jobban tetszik, de ami hátrány dc töltése itt is csak 80 kWh, cserébe ac meg 11kwh, azt gondolom, hogy 50+ kWh netto akku felett legalább egy 100kwh dc töltés szükséges, mert sose végzel és hiába a nagy akku, ott rostokolsz a töltőn ha egyszer lekerül.
Ez a soul rettenetesen néz ki teljes defekt az én nézetemben. :)Nissan Leaf 62kwh
Itt ugye már inkább 9M körül járunk... fürgébb mint a 40 kWh-s verziók, végsebesség is alakul, de első kerék hajtás, és a fekete leves a chademo, elkerülném messzire, jah nincs akku hűtés, töltési görbékben ez is megmutatkozik.sok km-es Model3
Egy std range 130e km-el 9M alatt is van már, hátsó kerék, töltőhálózat előnye, akku fűtés töltőre, technikailag rengeteg jóság van. Ez már kellően gyors, 225 km/h a vége több mint kellhet. DC tölthetősége messze jobb az előzőeknél, 170kwh, persze mindegyiknél hozzáadódik, hogy milyen környezeti viszonyban, meg töltöttségi mértékben állsz neki tölteni, de akkor is előbbre vagy az előzőekhez képest. Keveset fogyaszt, méretben elegendő nem feleslegesen nagy, de ennyi pénzért ez pár évvel idősebb ergo garancia lejárat is ehhez mérten értékelendő már.Id3 Pro S kimaradt 10M alatt is van már, létezik pl 82 kWh-s akkuval (ezt láttam 9,9-ért pl ma, igaz km is volt benne)
Nekem ez formára nagyon bejön, ac/dc tölthetőség remek, gyorsulás végsebesség nem igazán előnye, viszont igazi hatótáv bajnok… 120-al 300+ km megtehető, ami azért kifejezetten jó, jól pakolható, de még pici auto, többet fogyaszt mint az előző azonos áru Tesla kerek 10M ársávban, viszont nagyobb az akku, bár van LR-is ennyiért azzal kb pariban van ezen a téren, minél nagyobb a pályatempó annál szerencsésebb a Modell 3 felépítése Id3-al szemben. Szerintem ez a kettő a dobogós 10M alatt nálam, dobfék ide vagy oda, na meg csak 4 személyes az akku mérete miatt. De pl ez jó vétel: [link]10-15M savban:
Cupra Born, Mustang mach-e, Hyundai Ioniq5, Kia EV6, uj Niro, faceliftes Leaf 62kwh, Polestar 2, Renault Megane e-tech 60, Skoda Enyaq iv60, Tesla Model 3, Model Y
Itt nagyon szélesedik a paletta, kb ez a sorrend nálam:
Modell 3 perf., Ioniq5, Modell Y, itt viszont pikk-pakk inkább 15M-nál és felette vagyunk, pl ha összkerekest veszünk akár csak az ioniq 5 esetén.
Born, Mach-e túlárazott ahhoz képest amit ad biztosan nem venném, Polestar, Renault nekem nagyon nem, 10M alatt kerülnének képbe kb.Állami támogatás nekem nincs, ezt se rám szabták, új autó kiesett az első pár éves értékvesztést meghagyom másnak, így a Volvo EX30 is.
Mivel én nem vagyok egy spórolós lábú, ezért minden ami nagyobb légellenállás és hajlamos ugrás szerűen növekedni fogyasztás terén az annyira nem jó választás.[ Szerkesztve ]
-
-
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #306443 üzenetére
Ez nem egyedi eset... elmúlt pár éves tendencia, sok gyártónál.
Ennyi pénzért, kapsz egy normális méretű, 4 embernek elfogadható méretű, 82 kWh-s akkuval szerelt elektromos autót... ez így árkategóriában nem igazán van itt.
Mindegyiknek van baja... Teslának is, de szerintem a prémium gyártók is elbújhatnak... mert túl van nagyon misztifikálva ez a prémiumság sokszor.
Szóval igen, én megkóstolnék vagy egy ID3-at, azt lehet pakolni, nagyobb mint az I3, hátul hajt és batár akku van benne, vagy ugye a Modell 3, S-t nem mernék bevállalni, az jobban pakolható, de többet fogyaszt, régebbi konstrukció.
Meglesem a Meganet azért.bandus
Jogos teljes mértékben, túl fáradt voltam, örülök, ha bármi is érthető volt belőle.
Az a baj, annyira szét lehet cincálni ezt a sok elektromos autót, de teljes átfogó lista nem is nagyon van, mert jön egy FL, vagy pl van 2-3 akku méret, ami visz magával egy csomó mást is... töltési sebességeket, nehéz nagyon összevetni. Arról nem beszélve, hogy melyiknek milyen az agya... mennyire gyors, mennyire megbízható, az külön megér egy misét.
A csomagtartóra megoldás az S azonos árkategóriában, de én meg azt nem merném bevállalni, pedig külsőre jobban tetszik, itt van pl ez így hirtelen: [link] .Qru
Pedig nem vicc, annyi. Miért a Dacia Spring 19 sec akkor micsoda?
Szerintem rá lehet kattanni, meg lehet találni benne a jóságot, eltöltesz vele pár napot, hetet, hónapot és sok dolog van amit tudsz értékelni, átértékelni és utána nem érted a robbanó motoros hátrányokat. Szerintem pl az instant nyomaték az annyira jó tényezője, hogy rengeteg dolgot tud feledtetni... és persze a fordulaton érkező erő is hasonló érzés, csak más.
Nem zavar a FWD, csak társuljon mellé egy RWD is. Amúgy nagyon megszoktam az évek alatt, hogy hátul hajtanak az autók, régen is nagyon szerettem, családi autó amin a friss jogsival tanultam is egy kocka Lada volt, egyszerűen az érzés, mikor kanyarba megtaposod... annyira más, mint egy első kerekesnek és nem kell keresztbe menni, csak egyszerűen nekem valahogy nagyon adja. Meg amúgy I3-al is szoktam picit csúszkálni kanyarokba, ha épp olyanom van, no nem kilinccsel előre, csak úgy jelképesen engedem megindulni... ezt nem biztos, hogy elengedném.
Az összkerék meg azért lenne szimpatikus, mert az tényleg megindul, megtapad... Z4 is meg az I3 is ebben volt gyenge, egyszerűen a rajt eleje azért pocsék, mert nem tapad be 2 hajtott kerék igazán csak az összkerekes. -
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #306547 üzenetére
Vhogy elkopott az Merdzsón a hátsó gumi (ne kérdezd)... Ja műszakira kién vinni, oké megoldjuk főnök. Így elöl BS Potenza hátul GY Asy. 3 (igen, 3 miközben már 6-nál járunk). Na hogy azt honnan kukázták nem tudom. Műszakin átment, jöhet 4 egyforma pacsker.
#nincsbennetarcsi
-
válasz rbalint88 #306547 üzenetére
Az új skoda fabia Barummal jött(2006), a kia ceed Michelin (2011), a fiat tipo Goodyear (2018) és nexen 2021
A nirot holnap megnézemEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen