-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #191560 üzenetére
Akkor innen már minden km ajándék?
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #191837 üzenetére
Nekem a 8 szelepes (C20NE) GSi-ben foglalatos az EEPROM, így lehet cserélgetni. Ebbe megelözés jelleggel került egy "közdarab" EEPROM foglalat, így nem a gyári ECU csatlakozói kopnak a cserélgetéstöl.
Illetve ismerösnek lett EEPROM emulátoros eszköze is, így élöben, menet közben lehet finomhangolni a paramétereket, ha egyszer bekerül az ITB a helyére. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #191858 üzenetére
De, gyárilag foglalatos, bár elképzelhetö, hogy az XE-ben volt eltérés, ami nekem van a saját mellett 3-4 tartalék ECU az is mind foglalatos.
tboldi már megírta, egy ilyen dBilas hengerenkénti pillangószelepes szívósor várja a sorát:
@tboldi (és focvis):
Nem Weberes lesz, ezzel marad a befecsi és a vezérlés "gyári", a szívócsonk furataiba megy a gyári befecskendezö-sor, a tengely végére a gyári gázpedálállásérzékelö, a doboz elé a légtömegmérö. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #191873 üzenetére
Igen a fekete dBilas feliratos doboz gyakorlatilag az SFI doboz kiváltója, erre csatlakozik a "gumicsö" a légtömegmérövel és a légszürövel
A gyári kialakításnál egyetlen központi 60mm átméröjü pillangószelep van a szívósor elején, ami után a levegö a szívósor csatornáiban áramlik, örvénylik, míg elér a motorig.
A dBilasnál 4 db 45mm átméröjü pillangószelep van, amik gyakorlatilag direktben a szívószelepre zúdítja a levegöt, az elötte levö fekete dobozban "felgyültböl". A gázreakció lesz sokkal durvább, magasabb fordulaton javul az öblítés, viszont cserébe veszít az alsó tartomány nyomatékosságából.
A srác, akitöl vettem elküldte az átépítés számláját, illetve a méresi jegyzökönyvet is 2007-böl, Calibra C20NE plusz ez a dbilas ITB, hozzá egy Bastuck teljes kipurendszer és megírt program után tudott 118,5 kW-ot 6250-es fordulatnál. A gyári 85 kW helyett.
Nekem a GSi-n pluszban van egy relatíve nagy nyítású CatCams sporttengely, illetve a hengerfej is némileg át van dolgozva, kíváncsi leszek az eredményre.
-
Szada85
aktív tag
válasz buci30 #191907 üzenetére
Ne haragudj, de pont Te nem érted.
Nem kizárólag az autó kora és futott kilométere határozza meg, hogy egy autó jó, vagy rossz. Hanem, hogy miként volt használva és karbantartva.
Nekem volt egy 2003-as (akkor 14 éves) szívó V6-os Vectrám, 120ezer(re visszapörgetett) km-rel vettem, hogy valójában mennyi volt benne a jóég tudja, rendesen karbantartottam, és 2,5 év alatt ~80e Km-t mentünk vele, megtette tucatszor a Frankfurt-Budapest távot, bejártuk több külföldi országot, és egyetlen egyszer volt baja, azon kívül becsülettel tette a dolgát.
A 29 éves F Astra GSivel is többször megtettem már ugyanezt az 1000 km-es távot, 350+ ezer km van benne, és egyszer nem hagyott az út szélén, igaz az is rendesen karban van tartva.
Sokkal fontosabb a szerviz és karbantartás megléte és követhetősége, mint hogy mennyit mutat épp a kilométeróra. -
Szada85
aktív tag
válasz Snoop-y #193626 üzenetére
És mennyi ilyen lehet, akiröl ki se derül, hogy úgy vezet...
Mondjuk a [pomázi BMW-s arcot] se zavarta, hogy nincs papírja, ráadásul ha igazak a hírek, két éve már okozott egy halálos balesetet...
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #194152 üzenetére
Pályán menet közben nekem is 101-102 fok körül mutat, utána dugóban állva ment fel 105-106 fok környékére most a téli hónapokban, nyári tapasztalat még nincs.
A GTI-ben a hegyen megkergetve felkúszott 115-116 fokig is annó. -
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #195080 üzenetére
Pedig "gyáriban" ilyenek vannak:
[link] [link]
Képekröl ezek is "lecsapottnak" látszódnak.Én annó a Golfra vettem ilyen toldatot, a gyári vég annál egy-(két?) pöttyel van a csöhöz hegesztve, erre 3 csavarral kellett volna ideálisan belöni a pozíciót, de annyira a végén nem tünt stabilnak, szóval elengedtem a projektet.
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #195190 üzenetére
Most az elöbb azt írod, hogy "Szóval mióta rossz a kis e11 a mazdát használja.", majd most azt, hogy nem járóképes az autó.
Szerintem, ha ennyi sebböl vérzik az autó, akkor a saját nyugalom megörzése érdekében lehet érdemesebb lenne magad kivonatni, és eladni "alkatrésznek", ha a motorja tényleg jó kondiban van, annak lehet értéke, cserébe nem csenget késöbb Lakatos Dzsézönsztethem egy karddal.
-
Szada85
aktív tag
válasz cappa72 #195229 üzenetére
Elég csúcsos fogalmazás valóban, viszont annyi "igazság" van benne, hogy - figyelembe véve, hogy az autók bonyolultsága, összetettsége mennyit változott - igenis fontos (lenne), hogy az ember legalább annyira legyen alapos/elövigyázatos, hogy pár sarokpontot megnéz a kinézett, szóba jöhetö autóval kapcsolatban.
Különösen annak fényében, hogy az internet mára akkora tudásbázissá nötte ki magát, hogy gyakorlatilag pár óra ráfordítással könnyedén összeszed az ember annyi "tapasztalatot", amivel el tudja dönteni, hogy ezzel együtt tud-e élni, vagy nem.
-
Szada85
aktív tag
válasz Integrale #195235 üzenetére
Ezért is írtam úgy, hogy az olvasottak függvényében az ember el tudja dönteni/fel tud készülni a leendö dolgokra.
Én is azt gondolom, hogy gondtalan motor nem nagyon van már a piacon. A kérdés az, hogy a tulaj ismeri ezeket a gyengeségeket (amikre a legtöbb esetben van megoldás/javítás) és ezzel meggátolja a nagyobb rollereket.Ott volt példának a V6 Vectra, az is kényes az olajra, hütésre, idövel a höterhelés "megeheti" a szelepefdéltömítést. Így leírva egy tök nyügös, problémás motornak tünhetne, de kicserélt tömítéssel, 10 ezres olajcserékkel 2,5 év alatt ~90 ezer km-t mentem vele, és soha egy ütemet nem hagyott ki a motor.
-
Szada85
aktív tag
válasz MasterMark #196472 üzenetére
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #196587 üzenetére
Mi a GSi-nél próbálgattunk több megoldást is, ugyanígy légszüröház "nyitogatást", direktebb levegö bevezetést a gyári dobozba, de a "leghatásosabb" megoldás végül a "nyitott" szürö lett:
Hozzátéve, hogy a többi módosítás (nagyobb vezérmütengely, növelt kompresszió, bövített HF csatornák, más kipu) miatt kellett is a több levegö, és a mérések alapján ez a megoldás szolgálja ki a legjobban. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #196643 üzenetére
Rámegy elvileg simán, kapni is lehet, csak - legjobb tudomásom szerint - szélesebb az öntvény, és "letakarja" a motorszámot, így vizsgán problémás a dolog.
Padon nem volt, a rugalmassági mérések alapján most kb. a 16V gyárija körül lehet eröben (az eredeti 115-röl), eddigi "legjobb eredménye" egy C20XE-s B Corsával sikerült ~140-150 km/h-ig tartani a lépést.
Ha kész a karosszériamunka, és bekerül a korábban linkelt pillangósor, illetve hozzá lesz optimalizálva a program lehet elviszem majd leméretni is, pusztán kíváncsiságból.
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #197217 üzenetére
Hozzá kötelezö jelleggel M Packet.
(Ma a mosóban egy új 320dödöllét törölgetett srác (M csomag, 19-es gurigák, ami kell) mellettem a porszívóknál, olyan lefitymálóan nézett át a Leonra Ö is, meg a jobb1-ben lapító kisasszony is, ahogy az a tankönyv "sztereotípia" szóbéli bejegyzésnél meg van írva. )[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #197514 üzenetére
Ahol nekem vizsgáztatták az autókat, az egy hagyományos autószerviz volt, aki AU/HU témával is foglalkozott.
Öket felhívtam, általában elötte csináltak egy gyors átnézést is, biztos, ami biztos, a megadott nap odavittem (náluk kijelölt "vizsganap" volt, amikor ment hozzájuk a biztos), másnap pedig elhoztam, semmi extra.De van TÜV központnak is állomásai, oda pedig rajtuk keresztül kell idöpont úgy tippelem.
-
Szada85
aktív tag
Én azt nem értem az elmúlt órák dührohamában, hogy mivel töletek nem gyakran olvasni, hogy ilyen szituációkba (büntifék, letolás, járdán elözés, hasonló kamikaze akciók) kerülnétek, akkor miért húzzátok fel magatokat ilyesmin?
Nem arról volt szó, hogy minden piszlicsáré index elmulasztást ezentúl fillérre bevasalnak, hanem arról, hogy a cikkben is említett, járdán rodeózást, vagy a tényleg életveszélyes szabálytalanságoknak ezentúl picit nagyobb részét LEHET(!!!), hogy fülön csípik.
Eddig mindenki amiatt panaszkodott, hogy a Porschés büntifék után átmegy a piroson, hogy a két Opeles a piros ellenére behajt a keresztezödésbe a forgalom közepére...
az ilyen esetekröl én azt gondolom, hogy igenis legyen következménye, ugyanis "épeszü" ember nem csinál ilyet, aki meg igen, az egyébként sem biztos, hogy a közlekedés nevü társasjátékba való. -
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #198035 üzenetére
Én ennek a nyugatozásnak sem feltétlen érzem létjogosultságát már.
Az, hogy egyértelmüen jobb lenne a közlekedés, azt -itt közlekedve- egyre kevésbé érzem így. Az agresszió/versenyszellem az, ami valóban enyhébben van jelen, bár azért itt is bele lehet futni böven.
Ugyanúgy tojnak a parkolási szabályokra, rengeteg táblára, sokszor a lámpákra is, ugyanúgy látsz sárgán, piroson áthajtót, mert Ö siet, és a világszinten is tapasztalható Önzöség itt is ugyanúgy megvan böven.Pár példa:
- Mindenki annyival megy, amennyit Ö maga biztonságosnak érez, emiatt a föutakon 50-es limit helyett sokszor 25-30-cal megyünk, mert Ö telefonál, nézelödik, vagy egyszerüen csak retteg a volán mögött.- Lekanyarodáskor megáll az úton (feltorlódik mögötte a sor), majd 5-tel kezd bekanyarodni, mert nem tudja lekezelni a szituációt, nem látja át, honnan jöhet valaki, vagy Ö biztos oda akart-e befordulni.
- A minap a körforgalom kihajtójához (közért parkolojába vezetö elágazás) érve kisasszony megállt, és onnan kezdte nézni, hogy hol van parkolóhely, Ö most hova tud megállni. Közben beállt az egész körforgó, meg a másik 2 behajtósáv is feltorlódott.
- Az úton haladsz, de Ö kitolat/ kifordul eléd, mert vagy nem is vesz észre, vagy leszarja, majd megállsz/fékezel, csak nem mész neki.
- Az autópályán ugyanúgy "ciki" a külsö sáv, a középsöben tobzódik mindenki, belsöt még úgy, ahogy tisztelik, kétsávosnál meg ugyanaz a tragédia, mint egy M1/M7-nél otthon.
Írom ezt Frankfurt és környéke tapasztalata alapján, lehet hogy rossz helyen élünk ,és N.o. más részein, vagy még nyugatabbra jobb a helyzet.
-
Szada85
aktív tag
válasz #89309696 #198123 üzenetére
Nem értek Veled egyet mindenben, való igaz, hogy a szervet az adóforintokból tartják fenn, így elvárható lenne, hogy ezt a folyamatot maguktól, minden külsö segítség nélkül elvégezzék, abban azonban szerintem egyetérthetünk, hogy mára olyan szintre süllyed a közlekedési (és viselkedési!) morál, és annyira elharapózott, hogy egyszerüen ha akarnának sem tudnának ott lenni minden ilyen esetnél.
És, ahogy mások is írták, pontosan azért szakad el a gyeplö mindenkinél, mert pontosan tisztában vannak vele, hogy porszemnyi esély van arra, hogy "elkapják", lebukjon, így azt csinál, amit akar.
Én most sem azt érzem, hogy "kiadnák" másnak, mert a bp-i autósok csoport nem büntetést fog kiszabni, nem Ö fog levadászni senkit, pusztán egy platformot ad. A részleteket sem ismerjük, így én (optimistán) abban bízom, hogy lesz annyi "felelösségtudatuk", hogy elsö körben valóban az igazán kirívó eseteket továbbítják. De ezt majd meglátjuk, ha valóban elindul ez az egész, lehet hamvába hal a dolog, és akkor felesleges volt az egész flame.
Ugyanez lehetne egy rendörségi csoport is, egy weboldallal, ahová fel lehetne ezeket töltögetni, az hírértékben lehet jobban mutatna, ez igaz.
Mondhatnánk, hogy tök egyszerü lenne a térfigyelö kamerákat is ilyenre használni, de ugye akkor megint azzal verné mindenki a palávert, hogy "Totális megfigyelés", "Nagy testvér", stb., az se tetszene sokaknak.De továbbra sem értem, hogy miért kavar ekkora port, ha - ráadásul ugye a YT, egyéb oldalakon is az összes kommentelö saját bevallása szerint teljesen szabályos, és soha nem követ el semmi ilyen - mi fórumozók nem jellemzöen kerülünk ilyen helyzetbe, ergó nem igazán lesz mitöl félni.
De ott van a Gabesz87 által [linkelt] két videó is. Az ilyenekröl mi a véleményed, miként lehetne elejét venni az ilyennek, különösen a második videón "poroszkáló" versenyzöt figyelembe véve.
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #198183 üzenetére
Ne aggódj, az új "One-Box" fékvezérlökben már elektromos a fékrásegítö/vezérlönyomás, szóval nincs már az olyan messze.
A mechanikus kapcsolat egyelöre megvan még a pedál és vezérlö között (legalábbis "nálunk"), de a következö generációkban már csak potméter lesz a fékpedál végén itt is. -
Szada85
aktív tag
válasz szabonagyur #198348 üzenetére
Azért a 2.8-akkal (jellemzöen OPC-kröl olvastam) érdemes óvatosnak lenni, Insi fórumokon/ Fb csoportokban jópár rollerröl olvasni, diffi gondok, a motorral is sokaknak volt kisebb-nagyobb problémája (bár ez itt is összefügghet a korábbi tulajokkal is).
Én is sokáig szemeztem vele, hogy de jó lenne egy OPC, de végül az erejéhez képest "szerény" menetteljesítmények, és hozzá "nem passzoló" fogyi miatt inkább elvetettem.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #198908 üzenetére
OBDEleven oldala szerint új Golfon tud hibakódot olvasni/törölni, élőadatot is nézni.
Szerviz reset és az előre programozott appok még nem elérhetőek rajta, de gondolom idő kérdése csak.Egyébként elég minőségi cucc, én nem bántam meg a vételét.
@bitpork:
Q7tel meg elvileg full megy minden funkció. -
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #199506 üzenetére
És mennyi ilyen volt, nem sokkal az elsö néhány F&F film után közröhej tárgya volt az autók alatti neon, a mindenféle strobi a lámpába, a müszerfalra ragasztható szivargyujtós LED-szalag.
Aztán eltelt még pár év, és ma már ez utóbbit szériában dobálják az autókba, (még ha szofisztikáltabban is van megoldva), futófényes az index, parasztvakító koreográfiával kapcsol be a helyzetjelzö az Audiban, a BMW világító veséket kínál extra pénzért, az új Golf hütömaszkja felett is LED-csík fut, és kamu motorhang jön a hangszórókból.
Vicces, mennyit képes változni az "ízlés"...
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #199747 üzenetére
Nyilván ez sem “releváns” tapasztalat, de anno mikor kiköltöztünk, az első időben én is a magyar rendszámos GSimmel mászkáltam.
~3 hónappal később átugrottam Frankfurt másik végébe Bauhausba, előtte kiszedett a rendőr.
Az igazoltatás alatt kettő dolgot emelt ki:
- Keresztülmentem-e Frankfurton, vagy körbe? Mondtam körbe. Mázli mert akkor még nem volt rajta Umweltplakett, így ha átautóztam volna, írta volna a papírt azonnal.- Tisztában vagyok-e vele, hogy max 6 hónapig használhatom az autót külföldi rendszámmal? Mondtam igen, így nem volt ebből sem gondatlan végén, de rögtön jött a szóbeli figyelmeztetés, hogy később ebből gond lehet.
Szóval a lakcimbejelentődből simán látja, mióta laksz kint...onnan meg csak oroszrulett, hogy beveszi-e a mesét, hogy Te csak pont most hoztad ki az autót egy karikára.
Magyarországon azért ritkán hallani ilyet, hogy német rendszámos autókat vegzálnának, na meg amennyi “schwéd” cserediák grasszál angol, francia rendszámokkal... -
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Most ~1 hét állás után feltünt, hogy induláskor a hátsó betét - tárcsa kicsit "össze volt tapadva", induláskor jött a szokásos "röccenés".
Kérdésem lenne, hogy szabi miatt két hétig fog állni most az autó (fütetlen mélygarázs), hogy érdemes lerakni pihenni?
Ugyanígy kézifék+P, aztán majd nagygáz elsö induláskor, vagy
simán P-ben hagyni kézifék nélkül (nem feszíti a technikát?)Sorry, ha volt már téma, átsiklottam felette.
@BBD: Szerintem kinyomócsapágy lesz az.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Gabesz87 #200406 üzenetére
A Leon 5F-nél (illetve gyanítom a vele azonos korú/platformú konszerntársaknál) is felkapcsolt fényszórónál mossa, akkor viszont minden indítás utáni elsö ablakmosásnál fixen, utána pedig X szélvédömosásonként mossa újra a lámpát is. (Az intervallumot VCDS-ben, de az OBDEleven-emmel is be lehet állítani.)
-
Szada85
aktív tag
Na ez kezd érdekes lenni:
[Bűncselekmény lett Magyarországon jogosítvány nélkül vezetni].Ugyanakkor "ijesztö", hogy egy kicsit "jobban odafigyelve" a témára rögtön ki is kaptak 3 mókust egy nap alatt.
Ezek után lehet jobb bele sem gondolni, hogy országos szinten az utakon közlekedö autók vajon hány százalékának volánja mögött ül hasonló "képességü" soför... -
Szada85
aktív tag
válasz diegho #202186 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy a 7000 bruttó "sima mérnöknek" itt sem terem minden bokorban.
Ez az IGMetall (fém és elektroipar) tarifatáblázata (tartományfüggö is a dolog): [link]
Az egyik legnagyobb autóipari beszállítónál 5év tapasztalattal E10-es szint körül/fölé lehet magad pozícionálni.Mellé némi "halandó" meló fizu szintén "elsökézböl":
3 csillagos hotelben recepciós: ~1700-1900€ bruttó,
5 csillagos superior hotelben foglalási ügyintézö: ~2250-2350€ bruttó.Csak pár példa.
-
Szada85
aktív tag
válasz Richard! #202311 üzenetére
Pedig a le-, és felhajtókra nem lenne különösebben bonyolult beépíteni egy-egy ilyen tüskesort, amivel pikkpakk helyben meg lehetne állítani az ilyet, nem holmi fényvisszaverös praclis táblát tenni a két oldalra, hogy "légyszi itt ne hajts fel"...
Nyilván az orvosi vizsgálat szigorítását nem helyettesítheti. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #202334 üzenetére
Ilyenek ezek a "rögtönítélö" dolgok (vonat, tüskesor...)
De egye fene leírom az ultimate lifehack-et erre az esetre, csak Neked, csak most:
Tüskesor elött megállsz, majd ha van másfél autónyi hely a tüskesor után, akkor továbbgurulsz.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #202924 üzenetére
Leginkább német rendszámmal.
A Vectra C, Signum Klub Hungary vezetöjét is kikapták a kis Signum-félSignum kamionjával, és bár a futó papírjait nem vehették el (az is német rendszámmal fut), az autó forgalmija ugrott így is, és mehetett vele szigorított KPM vizsgára.
[link][ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #203073 üzenetére
Szerintem meg pont, hogy tök "korrekt" (nyugati szintü) megoldás, hogy mivel egy bevásárlás sem nagyon tart többet, mint fél óra (egy Lidl méretü boltban), így addig adnak ingyen delejt, míg közben "cserébe" pörgeted a forgalmukat...
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #203114 üzenetére
Esetleg egy ilyen tartót ~3500Ft-ért?
[link]
Nekem is ilyen van, kis kompakt méretü, GTI kompatibilis, a középsö szellözöbe tökéletesen passzol, masszívan tartja a telót (Iphone 7-tel használtam, most a Cuprában Iphone12-t is stabilan megtartja), forgatható a pofája (álló/fekvö), szerintem ár/érték arányban atom. -
Szada85
aktív tag
válasz szőröscica #203208 üzenetére
Bár tudom, hogy ez a hanyatló nyugat, meg egyébként is, de csak érdekességképp Frankfurt és környékének "tömegközlekedése":
9 metróvonal, 9 S-Bahn (félig föld alatt, félig HÉV-ként), meg az apró (zónázók, stb.)
És még itt is vannak olyan régiók, amihez elöbb be kell utazni, hogy beljebb átszáll és megint kifele tudj utazni. -
Szada85
aktív tag
Persze fontos szempont, hogy 8x (vagy a valós számokat nézve inkább 9-10x) annyi adó meg fogyasztásból származó egyebek folynak be az államkasszába (mondjuk érdekes lenne látni, hogy valóban mekkora mennyiség megy be, de gondolom kevesebb a simlizés mint otthon), amiböl "könnyebb" ilyen fejlesztéseket megnyomni.
Ami szerintem kimondottan hasznos közlekedési megoldás az a keresztezödéseknél a betonba épített érzékelö, jellemzöen nagyobb forgalmú utakba csatlakozó kisebb utaknál látom hasznosnak, hogy csak akkor töri meg a nagy forgalmú utat, ha tényleg jönnek a kisebb úton.
Azért 2021-ben a technológiai boom korában élve nem tartanám lehetetlennek, hogy algoritmusokkal, AI-vel úgy szabályozni a közlekedést, hogy reggelente a városba befelé haladókat, délután pedig a kifelé haladóknak kedvezzen.
De álomvilág, tudom... -
Szada85
aktív tag
válasz Stylewars_kp #203263 üzenetére
Én alapvetöen nem gondolom, hogy itt csak, és kizárólag szentek dolgoznának, itt is buknak ki simlis dolgok, inkább a kivitelezésre fordítot/zsebrerakott arány más, de nem szeretnék politikai irányba elmenni.
Azt viszont szemmel látható, hogy reszelik a dolgokat, az egyik legforgalmasabb frankfurti parkolóházban (lehet azóta több is követte) pl. nemrég átálltak a teljesen "papírmentes" rendszerre, kamera olvassa le a rendszámot behajtáskor, kifelé az automatánál csak beírod a rendszámod, fizetsz, és kifelé szintén kamera alapján nyílik a sorompó.
Apróság persze, de mégis jó irány a felesleges szeméthulladék csökkentésére. -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #203674 üzenetére
Jövö héten szerda-péntek között otthon járok én is, ha épp ezek valamelyikére esne a döntés elképzelhetö, hogy kinéznék.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- TCL LCD és LED TV-k
- Politika
- EA Sports WRC '23
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest