- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
robita
csendes tag
Állítólag a rossza utakon tönkremegy ez a műanyag gyűrű a kormányműben.
Típushiba volt, pár nem európai országban márkaszerviz javította, itt nem is hallottak róla.Ha elűzöd az összes démont, az angyalok is tovaszállnak. _No SMS, No Viber_
-
Akula
őstag
ez a műanyag gyűrű arra való, hogy a végállásban "koppig" kitekerve a kormányt ne legyen fém a fémen ütközés. semmi köze a rossz utakhoz. a teremgarázs tehet a haláláért. amúgy ez szemmel láthatóan egy gyenge konstrukció. sportkocsikban olyan darab gumiból van, mint a motortartó szilent.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Sziasztok!
Kicsit OFF , de autóbuzulás és PH így remélem megfér itt is!Idén is lesz márkafüggetlen ph autós tali Balatonon - minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
gbela
senior tag
sziasztok,
hátha valaki tudja:
2005-ös Hyundai Tucson távirányítóját szeretnénk cserélni mert már nagyon esik szét. Lehet rendelni hozzá, de kétféle frekvenciával van, 433mhz és 315mhz. Ugyanahoz az évjárathoz ajánlják, ugyanúgy is néz ki. Honnan tudom, hogy ami van az milyen frekin kommunikál?Illetve felprogramozása mennyire macerás? Csak Hyundai szerviz tudja?
koszi
-
hazger87
csendes tag
Sziasztok!
Terveim között van egy 2013-as Ceed beszerzése, ami gyakorlatilag azonnal megtetszett, amint megláttam a hirdetést. Nemrég került fel egyébként a szokásos platformra, meg is néztem, ki is próbáltam, a kereskedő jófej volt... de mielőtt döntök, úgy éreztem jobb, ha felteszek pár kérdést néhány fórumon, mert néhány dolog kissé nyugtalanít...
1. Alig több, mint 100 ezer km-rel van meghirdetve az autó. Sosem volt KIA-m, így nem tudom, ennyi idő alatt mennyire reális az, hogy a kormány kissé megkopott? Illetve ami igen szemet szúrt, az az, hogy lötyög a középső tükör, illetve a vezető oldali ablak kissé darabosan jár le és fel...2. 1.6 GDI-vel van felszerelve, külön ilyet kerestem. Indításkor kicsit csörgött - hidrotőke? -, aztán ahogy bemelegedett, alábbhagyott ez a zaj. Ilyet eddig csak Suzukinál tapasztaltam, és általában sokat futott modelleknél. Szerintetek?
3.EX-felszereltségű az autó, tömve elektronikával. Ezek mennyire számítanak megbízhatónak? 2013-as autóról van ugye szó, immár 6 éves, még 1év garancia van rajta.
4. Lekérdeztem carVertical-on, de km-óra állásról nem találtam infót, viszont azt mutatta a rendszer, hogy nem volt törve. Megbízható ez az oldal szerintetek, ha már fizetős? Totál laikus vagyok, gőzöm sincs egyébként, hogy egy ilyen relatíve modern autónál lehetséges-e egyáltalán a km órával játszani...
Segítségeteket előre is köszönöm!
-
IreN!CuS
őstag
válasz hazger87 #762 üzenetére
Nekem dízelem volt így a csörgő motorhoz nem tudok mit hozzátenni - viszont mivel a garancia elméletben még él a kocsira érdemes lenne felkeresni egy márkaszervizt egy átvizsgálásra - bár ez akkor is jó lépés ha már lejárt a garancia.
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
hazger87
csendes tag
válasz molnarpeter #764 üzenetére
Német. Van szervizkönyve is, amit vezettek 90e km-ig.
-
skitzoo
senior tag
Sziasztok. 2012-2013-as Santafét nézegettünk. Automata váltósat. Mire figyeljünk?
"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"
-
Czimby
addikt
Sziasztok!
Kollegám szeretne kombit venni, i30 vagy CEED amiket nézeget 1.4 benzinnel, kézi váltóval, anyagi okokból fapados felszereltséggel
Éppen futná neki egy 2013-as évjratra is(2.8 a Max keret)
De 2M körül van jópár előző modell is, kevés futással stb.A régebbi 2012 előtti autók is jók vagy érdemes az ujabbakat nézni?
Esetleg valami utbaigazítás, hogy i30 vagy Ceed a jobb azonos évjáratból?
Vagy ha tudtok eladó autót az is érdekelhet ha megfelel a követelményeknek.Ő ezt nézte ki, de nekem nagyon nem szimpi.
Szerintem ha normál allapotúnak van írva, az már rosszat sejtet.
Ráadásul behozott kocsi, semmi infó az előéltről.
A szervízkönyvbe is 2 bejegyzés 30eKm csereperiódussal...
Téli gumikon van.De ha kicsit tenne még félre 3.1-3.2M-ért már elég nagy választék lenne a 2013-as modellekből.
Viszont jön a kicsi, és sürgős a vásárlás...Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
kisza25
félisten
2013-as ceedből még lehet garisat találni, akkor azt venném.
A vezetett szervizkönyv 20eFt (papír alapú) ,amúgy a hyundainál digitális van, nincs fizikai szervizkönyv.
Nagyon drágák ezek, én 4 hónapig árultam tavalyelőtt a 2013-as i30 sw-t és 2,5M ment el, akkor még garis volt és 98ekm volt benne, digitális szervizkönyvvel.Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
Ez a my hyundai, ehhez a forgalmit kellett beszkennelve elküldenem, de magyar forgalombahelyezés esetén ezt bármely hyundaiban megmondják neked
Ja alvázszám, vagy rendszám kell.
Amúgy ha felhívsz egyet és megmondod, hogy most vetted, bemondod a rendszámot+ alvázszámot, hogy mondják már meg mi a következő szervíz, akkor már legalább azt tudod mikor volt utoljára szervizenEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
merqree
őstag
Sziasztok,
2019 Tucson Travelben meg lehet valahogy erőszakolni a navigációt, hogy forgalmi adatokat használjon a tervezés során? -
spiky03
veterán
Mas talakozott mar olyan jelenseggel, hogy ha nem megy a futes sem a klima akkor is jon be meleg a legbeomlokon?
Mi okozhatja ugyan ezt a hibat? Othon orvosolhato ugyan?
Valaki azt mondta, hogy a fotocsap vagy mi nem zar vissza.Hyundai i30 - 2011es
Koszonom!
SuperHeRo - Eladó! Lapp ölflex classic 110 CY tápkábel Oyaide dugókkal
-
Gombinyó
őstag
Új Kiara még mindig csak az a minimális kedvezmény van, mint 2 éve? Őstermelői kedvezmény játszhat pl, mint a vw-nél?
-
r6man123
senior tag
Sziasztok!
Elég régóta húzom az autóvásárlást, nagyjából 2 hetente változik bennem valami.
Hyundai VS Kia
I30 fastback VS ProceedEgy Tucson-tól jutottam el ezekhez a modellekhez. Jól érzem, hogy a Hyundai rendesen alulmarad a beltérben? Már majdnem aláírtam egy TGDi Prime-ra, de valami miatt mindig toltam a dolgot. Ma rájöttem: a beltér kopogós és (picit) gagyi ahhoz, hogy 9 millkót adjak érte.
A Sportage nem tetszik, viszont a Proceed 20x lovas GT-je megmozgatott. Tapasztalat?
-
kisza25
félisten
válasz r6man123 #780 üzenetére
mai, hátha segít
jól néz ki, el lehet benne férni és majdnem 600 literes a csomagtartó, olyasmi, mint a skoda oktávia rs, csak jól is néz ki, szerintem, én nekem kellene nagyonEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
CsakEgySrác
csendes tag
Sziasztok,
Első generációs i30-at vagy ceedet szeretnék vásárolni. Mind a kettő tetszik, de talán picit a ceed felé dől a mérleg. Mik a típishibák? Mire kell odafigyelni? Sajnos kevés cikket találok róluk. Köszi a segítséget!
-
robita
csendes tag
válasz CsakEgySrác #783 üzenetére
Nekem első generációs i30 van, alapvetően motor rendben, kasztni rendben DE a futómű kopog.
Ezt azért írom mert egyre több helyről hallom, olvasom hogy kicserélik a kopó alkatrészeket de a kopogás nem szűnik meg teljesen, és nálam is ez van.Ha elűzöd az összes démont, az angyalok is tovaszállnak. _No SMS, No Viber_
-
kisza25
félisten
válasz CsakEgySrác #783 üzenetére
az első generációban már sokban annyi a méter, hogy hallani már szakadt láncokról s átugrott okos kerekekről, elfáradt láncfeszítőkről, szóval vételbe érdemes beleszámolni egy lánc cserét, vagy feszítő cserét, de legalábbis ránézetni, hogy rendben van-e a lánc feszesség
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy akinek i30-a van, annak mennyi üzemanyag megy bele tankoláskor, ha éppen felvillan a tankolást jelző lámpa és ilyenkor tele tankolja, első kattanásig?
-
AthlonXP
őstag
Nagyon lehalt a topic, mindenki szabin van, kezdődik a suli, vagy mi van?!
A fenti kérdésemre tudna valaki válaszolni esetleg?
Lenne egy másik is időközben.
Új autónál (i30), az első olajcserét, szerintetek mikor érdemes elvégeztetni, hány km. után?
A kereskedő azt javasolta, hogy 5-6000 km-után kéne, gyárilag 30000 km a csere periódus (persze ez egy vicc nyilván, jó lesz annak a fele is majd bőven később), de pl. az olajdoki az autómánia facebook oldalán, az ilyen kérdésekre, mindig azt mondja, hogy egy év után ráér a csere ( 12-15000 km -után ) az első esetén is.Szóval mi legyen, mert nem tudom...
-
kisza25
félisten
válasz AthlonXP #791 üzenetére
A kia ceed-nél (2011) 1év után cseréltem, kb 10-12ekm után, de ott nem is éreztem a motoron, hogy nagyon "reszelős" lenne
A skoda fabia (2006) nagyon reszelős volt, ott ajánlották is a cserét 1000 km után
A tipo meg olyan erőtlen volt 3000-ig és a cserét is 3000-3500-nál ajánlották, le is cseréltem és utána a hangja is más lett.
Amúgy egy éve nem vagyok kóreai tulaj, de előtte 8évig az voltam[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
AthlonXP
őstag
Hát elég nagy a szórás így akkor..
Ismerősömnek a barátja ( nem én, egy másik.. ), Suzuki-t vett, SX4-et vagy Vitarát, már nem tudom pontosan, őneki a kereskedő 1500km-et mondott, az első olajcsere esedékességére. Bár neki azt hiszem, kötelező volt a csere, mert tán úgy volt érvényes a garancia...Nekem az autóban, most 6000 km van, fél éve van meg, motorikusan és menetdinamikailag, semmit nem tapasztaltam, nincs "reszelős" hangja, szépen megy, húz, az olaj gyakorlatilag olyan tiszta benne, mintha most öntöttem volna bele, alig látszik a sárga nívón..
Nem tudom mi legyen.
A csere az én esetemben, nem kötelező, csak ajánlották, hogy érdemes lehet. De sok helyen meg olvastam, hogy elvileg nem is lenne szabad az első olajat idő előtt lecserélni, mert abban egy különleges adalék is van, ami a motort védi, vagy azon képez egy védő bevonatot, az első, bejáratos időszakban, ami hosszabb távon jót tesz a motornak, ha hagyjuk, hogy dolgozzon benne..
Fogalmam sincs, hogy ez igaz-e...
Szokták írni, hogy ez a bejáratás dolog és az első korai olajcsere sem kell már, mert a mai motorok már lényegesebben precízebben vannak legyártva, mint a régiek és nem keletkezik bennük olyan fém reszelék a bejáratás alatt, mint régen...
Nem tudom, lehet..
Mondjuk a kezelési könyv nálam is csak azt írta, hogy az első 2000km alatt, ne hajtsuk a motort 4000-es fordulat felett és váltsunk fel korábban, az alatt már. De semmi többet, az első olajcsere idejét se írja, csak a 30000-es periódust. De az meg nyilván vicc, annyit nem várunk! -
Akula
őstag
válasz AthlonXP #796 üzenetére
Ez a nagy szórás azért van, mert mindenki okos és ért hozzá.
A mai modern motorok nagyon precízek, nem kell lecserélni idő előtt -> ha ha ha. Majd egyszer menj el az AVL-hez, ahogy tesztelik és fejlesztik a belsőégésű motorokat és rájössz...
A Suzuki nem véletlenül írja ki a "bejáratós olajcserét". Egyébként régen a többi márka is előírta. Nincs olyan, hogy precíz motor, mert a gyárban az EoL teszt az egy nagyon rövid ideig tart és a fő funkciókat ellenőrzik, meg egy akusztikus tesztet végeznek rajta és ezt regisztrálják. De nem Bugattit vettél, úgyhogy a bejáratást te csinálod a közúton. 3000km-nél le kell cserélni a gyári olajat. A motor ekkor tulajdonképpen "kiég". Beállnak a nagy hűmérsékletű illesztések, tomítések és még sokminden. Én a Rio-nál simán lecseréltettem. Szervizes gyerek csak nézett, hogy ilyen sok pénzem van? Kérdeztem tőle, hogy ő mennyire gyakran cserélgeti a kocsiját. Azt mondta, hogy fél évente, ha jön valami olyan amit ki tud pofozni, akkor megveszi olcsón. Na, én tíz évig ezzel járnék, úgyhogy tolja be alá a teknőt. Filléres tétel.
Gyári speciális olaj: ez is félreértés. A gyár előírja, hogy milyen kenőanyag kell és ezt folyamatosan felülvizsgálják, tesztelik az új lehetőségeket. Amikor megveszed a kocsit, a márka legfrissebb sorozatgyártású know-how-ját vásárolod meg. Hogy miért jobb a gyári, mint a szervízben kapható? Mert a gyártó nem tudja garantálni, hogy az olajcserénél tényleg azt az olajat kapod meg amit ők előírnak. Majd egyszer menj be hátulra a szervízbe és nézd meg milyen felirat van a hordókon. Semmilyen! Vagyis te soha nem tudhatod, hogy mit veszel a pénzedért. És ide tartozik az ún. olajhamisítási biznisz is ami sokmilliárdos üzlet. Szóval vidd jó nevű, régen piacon lévő márkaszervízhez, ahol nem is fordul meg a fejükben, hogy kockáztassanak. Ők elő tudják venni a műbizonylatot és a beszerzési útvonal is ismert. Nem akarok cégeket felsorolni, de volt olyan szervíz, ahol megkérdeztem, hogy mit öntenek bele és a munkafelvevő elővette a szervizfüzetet, kilapozta és mutatta az ujjával, hogy Shell Helix Ultra van ide írva. A valóságban Total Quartz-ot öntöttek bele. Fogalma sem volt. Szóval nem különlegesebb a gyári motorolaj, mint az eredeti boltban kapható, csak meg kell bizonyosodnod róla, hogy eredeti. A noname tesco-ban kapható cuccok meg gondolom, eszedbe sem jutott.
Csereperiódus: a VW "fejlesztette" a Castrol-lal, mint gyári OEM beszállítóval az ún. Edge sorozatot ami két éves csereperiódust tesz lehetővé. Ez azért jó, mert így négy évente gyakorlatilag új autót kell venni, ami ugyebár pörgeti az autóipar bizniszt. Nekem a Tiguan-nál évente cserélték kb. 12000 km-enként, hiába szerepelt rajta, hogy 30000-t bírna menni. Kamu.
De ha már lecseréled, akkor a szűrőt is. Filléres tétel.Szerk: még annyi eszembe jutott, hogy a bejáratásnál nem szabad értelmetlenül követni a használati útmutatót. Azt írják, hogy kerülni kell a magas fordulatszámot. Ezt a kedves user úgy értelmezi sok esetben, hogy már felkapcsol 1200-nál, hogy kímélje a motort. Na itt a gond! A magas fordulatszám bejáratási időszakban 5000-nél kezdődik. Azt kell kerülni. Az alacsony fordulat és nagy gázadás hamarabb öli meg a motort, mint az üveghangon pörgetés. A legjobb, ha a teljes fordulaszám tartományt bejárja a motor a bejáratás alatt és váltakozva. Ezért nem jó pl. az autópálya a bejáratásra, ahol beállítod a tempomatot 120km/h-ra és levezetsz horvátországba. Sokkal jobb a pesi közlekedés, ahol van dinamika és a sebességet is váltogatni kell (már ha nem automata).
[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Yose Power 350w (hátsó kerék) Feat Imotor2 240w (Első kerék) 26" + 36v24ah , 36v10ah
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
- Hikvision kameravezérlő egység 1 TB HDD-vel féláron!!!
- Eladó 3 szobás lakás Bp. 11. kerületben Őrmezőn!
- DXRACER Prince Series L kék fekete gamer szék
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest