-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Sleek #144911 üzenetére
Ha a kényelem számít akkor szerintem inkább gravel irányba menj. A CX az egy elvileg versenyzésre kitalált típus bár biztos van belőle is "komfortosabb" de a gravel legalább eleve túrázásra van tervezve.
Sajnos árban most a divatossága miatt kissé feljebb van mint a CX.
Miket nézegetsz és milyen ársávban?Més que un club!
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144911 üzenetére
a CX gépeknél általában jobban fókuszban van a versenyzés, ennek rendelnek alá dolgokat pl:
-magasabb BB, hogy nagyobb akadályokon is át tudjon menni
-gyorszár
-kisebb tyre clearance (vékonyabb gumikat fogad mint a gravel)
-magasabb/vízszinteshez közeli felsőcső, hogy hónod alá tudd venni - ez mondjuk bikepackinghez jól jöhetha nem akarsz cyclocross versenyekre menni, én is inkább a gravel irányba mennék, bár sajnos az áruk még mindig elég irreális egy sima országúti bringához képest, de általában a CX gépeknél is drágábbak kicsit.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144915 üzenetére
300-ért ami vállalhatót láttam azok a
-merida silex 200
-kellys soot 30de itt meg kell jegyezni hogy ezek elég belépő szintű cuccokkal (claris, sora) szerelt cuccok, ami a vételár fényében, hát elég ciki...
én elvileg építeni fogok majd a tél folyamán egy gravel, de én leereszkedek az ebay/aliexpress bugyraiba is, csak hogy alacsonyabban tartsam a költségeket
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
HEAHEA
tag
válasz Sleek #144915 üzenetére
Szia! Egykor olvastam Bikemagon egy összehasonító cikket: gravel vs. CX. érdemes nézni, hátha találsz valamilyet akcióban. Külföldi, vagy hazai vásárlást tervezel?
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144920 üzenetére
a Silex ne legyen referencia szerintem, annak nagyon ormótlanul magas a fejcsöve. M-es méretnél (gondolom 170cm körüli mérethez nézel) 12-14cm között van az átlag fejcső hossz - persze hézagolókkal valamennyit tudsz tolni felfelé, bár sokat nem érdemes.
vannak a gravelek között is "sportosabb" geometriák is, amivel úton szép mély aeroba le tudsz menni, de gondolom azzal terepen nagyobb szívás.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
nagyúr
válasz Sleek #144920 üzenetére
Ez mondjuk már 300 fölött van némileg de még aránylag korrekt cuccokkal: Canyon Grail AL 6.0
Sajnos ezek a gravel gépek tényleg elég húzós áron mennek.Més que un club!
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Sleek #144925 üzenetére
másik dolog amit még érdemes figyelembe venni, az a hajtás. a legtöbb gyártó jobb híján csak ráhajít valami országúti szettet 50/34-es hajtóművel amit gravelen az életben ki nem tekersz. emiatt elég népszerű az 1X hajtás a graveleknél, bár árban azok nem a belépő szinten szoktak lenni.
specinek van a diverge comp ami gyárilag kisebb hajtóművel jön, árban kb ott van mint a lentebb linkelt canyon, bár cserébe nem hidrós tárcsával van szerelve.
ha esetleg építenél, egész vállalható áron van már 46/30-as hajtómű is
#144927: vázszettből nem nagyon van kínálat ami itthon beszerezhető és nem az irreálisan drága kategória, az csak a silex.
külföldről van pár opció, én egy olasz alu vázat néztem ki, meg hozzá majd egy alis karbon villa. illetve opció még a full kínai fullkarbon váz, de azért az is elég drága, és nagyon rizikós.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
dunkel
őstag
válasz Sleek #145456 üzenetére
A modern cx gépek jók gravelra is. Befér 42 külső, cx geó és csomagtartószemek igény szerint. Utóbbi sem divat ma már annyira a bikepacking hullámon lovagolva.
Pont pár napja veséztem, hogy a diverge és crux közt sincsenek eget rengető különbségek. Ha megvan a geó azon csak rontani lehet. Lásd Silex ami egy koskormányos trekking, te se azt nézegeted a Meridából, pedig ők arra teszik a gravel matricát.A London kissé elavult a gyorszáras kerék befogással, pm fék rögzítéssel. Rival22 konfigban viszont kiszolgál, ha nem tervezgeted bővítgetni a jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz Sleek #145467 üzenetére
Az 1x-et próbáld elengedni. A vegyes felhasználás miatt sokkal univerzálisabb a 2x. Kompakt vagy szubkompakt hajtóművel, 11-34/36 sorral el lehet menni ahova egy ilyen bringa való. Nem kell a csomagtartószem, egy kritériummal kevesebb.
37-42 közti gumma menjen be, geót, méretet tudod innentől kezdve webshopból is tudod rendelni, számtalan lehetőség van. Ne a gravel matricát keresd, hanem amikről itt beszélgetünk. -
ZolkoW
őstag
válasz Sleek #146579 üzenetére
van vagy 4 féle, de annyira nem tetszenek. sokan a csíkosat ajánlják biciklire, de az szerintem teljesen alkalmatlan bármire is. (fölöslegesen széthúzza vízszintesen, függőlegesen még talán) A 8 fokos egész jó, de optikailag nem túl jól illeszkedik a rendszerbe, több a (felesleges) szórt fénye, mint a gyári tükörnek egy kisebb méretű leddel. De mind közül, amiket próbáltam, ez legalább közelítette, amit vártam :)
Azért is leszek kíváncsi a nyuszis lámpára, úgy tűnik, kezdek kiöregedni ezekből a barkácsokból :) De legalább lesz összehasonlítási alapom.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
itouchfan
senior tag
-
truefx
aktív tag
válasz Sleek #161114 üzenetére
Nekem most 5000 km-en keresztül egy Vittoria Rubino Pro grafén külsőm volt, ez alatt "csak" 2 defekt, de amúgy frankó, nem nagyon kopott. Most épp GP5000 van, nagyon komoly, az első ride-on érezhető volt, hogy egy gyors, szuper tapadási jellemzőkkel bíró gumi. Ha túl gyorsan kopik, akkor visszatérek a Rubino-ra, vagy Panaracer Evo, azt az LBS (local bike store) képviselői nagyon dicsérik. (Vagy Pirelli P Zero Velo, erről is lehet jókat olvasni)
-
jjeahh
nagyúr
-
Maximum1
őstag
válasz Sleek #162592 üzenetére
Van országútid?
Akkor 29er
Ilyen utak egy 60km es karikából jó ha 6km lesz, ultraszopás a terep gravellal.
Válaszd külön a dolgokat, egybe nem lesz nagy élmény.
Ez pl. qva jó kép/tegnapi/ ordas nagy szívás egy ilyen sziklaágyon lejönni a grévölel.
gondolom az átlagsebesség sokat elárul.
Azért ennyi a track mert a navi IS lemerült, szép nap volt....sokat erősödtem[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz Sleek #166673 üzenetére
Még a 26"-os montimban volt Conti belső, na az annyira jó volt hogy még most is benne van, nem ereszt különösebben, nem foszlik, nincs a világon semmi baja, pedig elég régi. Mondjuk a bringát sem használom már sokat.
A 28"-as crossban már volt velük felütéses defektem, szétnyílt a belső a forrasztásnál, az országútiban meg kicsit ereszt pár nap alatt, plusz ott is volt egy defekt már, reggelre leeresztett, de előtte még hazahozott.Szóval régen jó volt, most nem annyira, csak szinte minden boltban ezt lehet kapni.
Legközelebb utánajárok, veszek Schwalbet, azt sokan dicsérik. -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #167734 üzenetére
Enyém a Bryton...ja,hogy ne csaljon?...akkor mégsem.
Ami a farokcsontfájást illeti,azt furcsállom,ott még nyomni sem igazán tudod a nyereggel,[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #183928 üzenetére
Csak ugye könnyebb egy ujjbegynyi csapágyat bedobni a fagyasztóban mint hőlégfújóval ágyat melegíteni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz Sleek #186447 üzenetére
Engem ez a másik oldalról érdekelne, lesz egy eladó országútim, csak még kicsit szépíteni kéne rajta, de ilyen hidegben nem fogok bringát mosni az udvaron Mindenesetre egy használt Trek OCLV 3x10-es 105 szettel, nagyjából 200-ért tervezem majd piacra dobni, ahogy elnéztem a hirdetéseket, talán nem lövöm túl magasra.
Persze ilyenkor az a bosszantó, ha két nap alatt elmegy, mert akkor túl alacsony volt az ár
-
válasz Sleek #186694 üzenetére
Nem ismerem a magyar használt piacot, de az az érzésem, hogy hasonló a helyzet, mint az autóknál: a kínálat túlnyomó része dömpingben felvásárolt nyugati import. Ott meg ugye azt éri meg megvenni, és bevinni, ami kiugróan olcsó, elfedni az esetleges hibákat, hiányosságokat, és normál áron továbbadni. És akkor ebben a sötét múltú példányok még benne sincsenek...
Ne érts félre, nem akarok a valósnál sötétebben látni mindent, de nekem mindig ide fut ki a dolog...
Az ismert előélet, meg első, gondos tulajdonos egy olyan kombináció, amitől az ár is prémium lesz. Most meg, aki képben van, az azzal is tisztában van, hogy rendelhetsz te most új bringát a saját igényeidnek mindenben megfelelő specifikációkkal, de ne várd, hogy nyáron már azt hajtod. Akciókról, meg kiárusításokról meg ne is álmodj.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
FerNandor
őstag
válasz Sleek #186698 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyiért keresel és pontosan milyet, (lemaradtam), de a decathlonban van van rysel shimano 105-tel. 379ezer, azt hiszem. Ha jól láttam, van minden méretben készleten. Ha nem lenne biciklim és újat akarnék én elgondolkoznék rajta, nekem tetszik.
Közben megkerestem [link]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
xy.zsolt
őstag
-
Alg
veterán
válasz Sleek #186698 üzenetére
Nem tudom hol nézelődsz, de mostanában ebben a FB csoportban láttam pár elég jó vételt. Pl. az a 2013-as S-works tarmac SL4...
Azt sem tudom milyen alu géped van, de kétlem hogy hatalmas lenne a különbség árkategórián belül...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
válasz Sleek #186710 üzenetére
Novemberben váltottam egy karbon 105-re, 2100 eur volt újan. 2000 alatt nem volt karbon bringa. És örültem, hogy találtam valamit a méretemben. Forintra át sem merem számolni. Az áfa meg itt akkor éppen 16% volt.
Így is kompromisszum volt, jobb lett volna egy ultegra, de őszintén belegondolva, nem az lesz a szűk keresztmetszet a KOM-oknál. Felárban meg olyan 500 eur fölött kezdődtek az ultegrás modellek. Ha még ilyen nyalánkságok is kellettek volna, mint a di2, akkor már 3k eur fölött vagyok. Jó, ott már ez-az még könnyítve van, a kerékszett is biztos jobb kicsit, de az forintban már a milliós nagyságrend. Hagyjunk valamit következő ötéves tervnek is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsocy
őstag
válasz Sleek #186714 üzenetére
Azok a facebook csoportok tényleg jók, amióta megvettem az új outit csak úgy ontják a jó vételeket mint
pl. az a Tarmac sl4, vagy ma egy Bianchi Intenso... Wilier is van sokszor, de a múltkor több Pinarello Gan is felkerült "normális" áron.Azt meg sajnos el kell fogadni hogy elszált az árfolyam, nincs új bringa, lassan mondható hogy eladói piac van, ezt sokan ki is használják. Pedig ekkora értéknél én is ragaszkodnék a papírhoz.
Ha te mégis újat akarsz és hajlandó vagy elmenni 550 körülre akkor nézd meg a Biondoban a Wilier Gtr teameket, a 105 szettesből van nekik raktáron is akár.
A használtautós példád pedig sógornál valósággá vált, 2 éve vett egy autót szalonból, és most 2 évesen többért mennek a használtak mint ahogy vette. Kereshetne rajta, mondjuk újat nem vehetne utána mert az is drágább lett...
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Sleek #186709 üzenetére
csak vázszett? Canyon Endurace. S-es, 2018 novemberi, számlás. esetleg mág pár alkatrész (kerék (Fulcrum) fékváltókar (Tiagra)) megegyezés szerint.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Sleek #186730 üzenetére
megértem, az alkatrészellátás se problémamentes ebben a hülye covid helyzetben a hajtókaron és a fékeken kívül amúgy minden vihető a vázszetthez, ha mégis......
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #186855 üzenetére
Meg kell kérdezni az adott cégnél, de valószínűnek tartom, hogy van ahol tulajtól függetlenül garis a váz ha megvannak eredeti papírjai. Karbont venni használtan pedig csak megbízható helyről, jó szemű hozzáértővel.
#186857hl225...én többször is rendeltem tőlük, elégedett vagyok velük, de olyan amit kérdezel még nem fordult elő. Meg kell kérdezni őket, bár sem angol tudásuk sem gyors reagálásuk a levelekre nem erősségük.
#186862jjeahh...megy oda is a tavasz vasárnaptól.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Sleek #186855 üzenetére
a használt karbon országútival az is a baj, hogy nem tudod, hogy használták-e görgőzésre
ott ugyanis a váz be van rögzítve a keréknél fixen, te meg sprintelsz lefelé a hegyről vagy mászol a Mont Ventoux-ra a Strava-n akkor úgy terheled a vázat, ahogy az nincs tervezve. mert bizony a "szabadban" amikor belelépsz a pedálba, és megcsavarodik a váz, akkor a vázpapus is elmozdul jobbra vagy balra. de a görgőben sehova nem tud elmozdulni....“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz Sleek #186853 üzenetére
Ha üzleti oldalról nézem a dolgot, akkor nekem a vevőköröm elégedettsége és ügyfél élménye lenne a fontos. A vevő pedig az, aki tőlem megveszi a bringát a boltban, vagy a neten újonnan. A második harmadik tulaj hol érdekli a gyártót? A gyártó annak a pénzét kapja meg, aki újat vesz. Ezért cserébe pedig az új bringa szagán kívül azt a plusz érzést is adhatja, hogy neki élettartam, vagy hosszabb vázgarit ad. Miért adná meg a második, harmadik tulajnak egy gyártó ugyanezt, aki nem is vásárolt tőle semmit és egy fillért se hagyott a gyártó kasszájánál?
A hosszú vázgari a legtöbb gyártónál a vásárló (ügyfél) privilégiuma és nem átruházható.
Ugyan ez szokott vonatkozni a baleseti váztörésekre, amikor nem garis a sérülés. A bringa vásárlója ilyen esetekben (mtb-nél azért nagy zakóknál benne van a rottyratörés kockázata, ami néha be is következik), kedvezményes áron tud új csere vázat venni, ha meg nem kell teljes váz, akkor váz részeket. Ez az úgynevezett crash replacement akciók.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Háztartási gépek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Mobil flották
- Autós topik
- Motoros topic
- Milyen egeret válasszak?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Projektor topic
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest