- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Facebook és Messenger
- DIGI kábel TV
- Synology NAS
- Direct One (műholdas és online TV)
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Videó stream letöltése
- Kína miatt izzad a német robotipar
- Blender 3D
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #222874 üzenetére
Egy hónapja még itt is úgy mentem bicajozni, hogy tartalék pulcsi, téli kesztyű. És guruláshoz fel is kellett venni.
Inkább ez, mint az.Mondjuk némi eső nem ártana, ez az idei monszun igencsak elmaradt. És előtte még egy félévnyi csapadék. Rendszeresen járok elhagyott gyümölcsösök felé, dobálják le a fák a termést.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #222922 üzenetére
+#222921
-FLY->...értem én, hogy gyengébb, na de ennyire?! ...a mai izmosabb kanyar után imbolyog is a legnagyobb tányér..."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vhunor
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz
jjeahh #222887 üzenetére
Ha eleresztem a féket, nincs időm kikerülni a köveket és eldobnak. Szerintem lassú a reakcióm, vagy túl kezdő vagyok még ehhez és még nincs meg hozzá a technikám.
Azért érzed az ereszkedést bizonytalannak, mert valóban nincs meg hozzá a technikád, közben a megoldásban más felé kell gondolkozni, mint a reakcióidő és a kerülgetés. Amikor gyorsan mész lefelé, akkor azt el kell engedni, hogy kikerüld a köveket főleg egy laza talajon, ami nem tart oldal irányba, egyszerűen át kell menni rajtuk. Egyrészt a sebesség stabilizál, csak aki ezt nem tapasztalta még azt nehéz elhinni, mert félelmetes belegondolni, hogy még sokkal gyorsabban kell ereszteni ahhoz, hogy működjön.
Másrészt neked mint rider a kerülgetés helyett arra kell készülnöd, hogy a köveket te a kezeddel, lábaddan az ütemnek megfelelően kimozogd, engedni kell a bringát mozogni magad alatt. Akármekkora is a rugóút a nagy rugóutas gépekkel is ki kell mozogni a köveket, aki mereven áll a gépen az csak pattog össze vissza és előbb utóbb elesik.
Ezt a kimozgás mozdulatsort pedig a legjobban, legkoncentráltabban és biztonságosabban egy pumpa pályán lehet megtanulni és begyakorolni. Nagyon sok pumpálás gyakorlás kell hozzá. Neked a merev géppel ez a technika kiemelten fontos, a pumpa pályán pedig előnyben vagy, mert a merev gép hatékonyabban mozgatható egy ilyen pályán.A pumpa pálya használatának és a technika elsajátításának minden montisnak egy kötelező elemnek kéne lennie.
-
parandroid
nagyúr
válasz
jjeahh #223031 üzenetére
A tubeless résszel nagyon nem értek egyet, országútis / trekkinges szempontból a hátamon is feláll a szőr ettől a tejes megoldástól. Ha sokat közlekednék a vadonban, egyedül akkor lennék hajlandó foglalkozni vele, de akkor is gyűlölném, mint a rossebb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #223031 üzenetére
...mintha vhs kazettát néznék...mondod te aki 3x9es alut hajtasz.🤭
Ami a gumit illeti a tejmentes lenne az igazi, csak hát ott egy szúrást nem lenne mi bejavítson.#223032sebgutkopf...nónéjm hát, kínai xar....de azért a BikeINN forgalmazza.
#223039Ringman...na ezt jól megkaptam, pedig tegnap is voltam tekerni mikor a hőmérő a kormányon 33-40°C között ingadozott végig.
...igaz egyik legnehezebben összekapart 500m mászásom volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz
jjeahh #223035 üzenetére
Erre utaltam a pumpa mozgással. Ha tehermentesíted a bringa elejét a kőre ráhajtáskor, akkor nem tudja megdobni a kerekedet, se kifordulni nem fog, majd a mozdulatot a kő után lenyomod a bringa elejét és folytatva a hátsónál ütemben azt tehermentesíted, akkor szó szerint átfolysz a kövön, vagy felette. Ha van hely mögötte, akkor meg át lehet bunnyzni.
-
itouchfan
senior tag
válasz
jjeahh #223086 üzenetére
Köszi, Mavicnál viszont nem nagyon találtam 15x100-as első kereket.
Lehet, hogy én vagyok vakond, de olyanra nem emlékszem ami nem 1900+ gramm lett volna és normális áron volt
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #223082 üzenetére
Galfer FD293-at de még filózom, hogy a pirosat vagy a zöldet. Helyben meg tudom őket venni, (19€ a piros, 30€ a zöld) és a zöldtől egyedül amiatt ódzkodom kicsit mert félek, hogy ha kap egy kis vizet, sarat stb. akkor rohadtul megjönne a hangja. Viszont ha jön az új betét akkor jön az új tárcsa is. Én épp elvagyok a 180/160 Deore tárcsákkal, de páromnak a 160/160 RT26 kombó annyira nem jön be. Kap helyette SLX tárcsákat (szép kombó lesz, Galfer racse betét, SLX tárcsa, alja féknyereg
) aztán még gondolkodom kicsit mi legyen féknyereg terén. Tudok most olcsón XTR szettet (alig használt nyergek, minden más új), MT500 nyerget olcsón (ehhez nem kéne még fékcsövet sem cserélni), de amire igazán pályázom az egy SLX vagy XT szett nyereggel, karokkal, mindennel, de pont az nem akad sehol.
itouchfan: DT Swiss agyaknak pont az a szépsége, hogy kupakot lehet rajtuk cserélni. Nemrég én is belemásztam eléggé mert nekem meg Boost QR van hátul amiből alig találni valamit, de még a Boost agyakat is át lehet kupakozni Boost QR-re minden gond nélkül. Magáról a kerékről nem tudok nyilatkozni, azt megteszik mások, de ha emellett döntesz akkor ez a szett mit összeraktál működni fog.
MPowerPH:
Szabványosak a bitfejek. 1/4, 3/8 vagy 1/2", ez a kép szemlélteti legjobban. Csak meg kell állapítanod mekkora kell a tiédre aztán rendelni hozzá fejet. Barkácsáruházban, autós boltban szerintem tuti kapsz. Ezek ráadásul az esetek nagy részében ütvecsavarozóhoz való fejek szóval sokkal erősebbek mint egy bármilyen alsó polcos bitfej. A baj leginkább az szokott lenni, hogy sokszor ezek úgy hosszúak, hogy a száruk szabványos és csak a végük van méretre alakítva, azzal meg nem vagy előrébb. De én például simán meg merném rendelni az RS-től amit linkeltem.Hasaggymeg: Biztos vagyok benne, hogy számít valamennyit de azt nem tudnám megmondani, hogy mennyit.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #223102 üzenetére
Pontosan emiatt gondolkodom inkább a pirosban. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy melegen fog jól a zöld csak, és érzékenyebb is szennyeződésekre. Helyben piros, zöld és kék van csak. Feketét csak rendelni tudnék.
*100-as szériára gondoltam mindből. Az XTR szettre az overkillt úgy értettem, hogy 9120-as 4 dugattyús nyergekről beszélünk, az nem való XC-re.
Gyakorlatilag 500/6100/7100/8100 játszik de azért hajlok az utóbbiak felé inkább mert le akarom dobni a fékkart is. Nekem M4100/MT410 kombó van, nem nagy eresztés de elmegy. MT500-at nem tartom akkora upgrade-nek, hogy megérje, minden máshoz viszont csövet is kellene cserélni. Szóval nálam maradnak amíg nincs gond velük vagy nem jön egy rohadt jó akció. Páromnak viszont az MT200 + RT26 kombó borzalmas. Még kezdőként is panaszkodik rá, hogy nem lehet rendesen adagolni. Viszont ha már veszek valamit akkor inkább fentebbről szeretek válogatni. Volt egy ugyanolyan szett mint nekem van 0km-esen ledobva új bringáról de a koma nem akarta postázni, és 1800km-t meg nem igazán érte volna meg autózni.
MPowerPH: Azzal sajnos nem vagy előrébb. Amiről én beszéltem az más cucc. Sok hosszú imbusznak olyan a kialakítása mint ennek. Maga a test hosszú, de a “hasznos rész” ugyanúgy rövid egy bizonyos méret alatt ami általában 7-8. Neked olyan kéne ami végig 6-os mint amit linkeltem korábban.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
bardi
aktív tag
válasz
jjeahh #223132 üzenetére
Itt a környéken is egyre több ösvényt basznak szét az erdészek, hangulatos, szép turistautakból csinálnak országutat, hogy teherautóval hordják a kivágott fát... lassan a szokásos ösvényeimen egy kemping biciklivel is el lehet tekerni, teljesen elvette a kedvem.
'92 Honda VFR 750
-
cSuwwi
aktív tag
válasz
jjeahh #223221 üzenetére
Van értelme a dudának? A régimódi biciklicsengő és az újabb pöckölős csengő hangját kb. mindenki ismeri, és tudja hogy kerékpáros jön, félreállnak.
Ha valami ismeretlen hangú dudával odapirítasz lehet megáll hátranézni, hogy wtf, addig meg véletlenül elsodrod, vagy buksz. -
andrisbandi
őstag
válasz
jjeahh #223242 üzenetére
Inkább az meséld el, h az őserdei montizások bugyiban című végtelen sorozatban, hogyhogy nem esznek meg a bogarak?
Főleg a vérszopók!
Be mersz menni a füves, bokros ösvényekre is?Én nem. Nyáron is hosszúban nyomulok, igaz full fehér.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz
jjeahh #223291 üzenetére
Egyelőre 26"-os XL-es váz, klasszikusabb XC geó. Mivel belefér a 27.5-ös kerék simán, majd lesz upgrade rá, úgyis kell új kerékszett, ha tárcsafékre állok át. Akkor meg már nem érdemes 26-ost venni. Ez a 600 mm széles szerintem kicsit régimódi szélesség, lehet átállok 740-780-ra. Régi vintage bicikliről jött az XLC, de újonnan vettem. Arra még illett a keskeny kormány.
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #223282 üzenetére
Fullyval le lehet jönni simán, szerintem még rettentő nagy rugóút se kell hozzá (Tampere városában fellelhető DH bringák száma szerintem 0-hoz van közelebb mint a 2-höz) de nem kezdőknek való terep. Van egy koma aki rendszeresen arra jár páldául egy Supercaliberrel. Hardtaillel szerintem járhatatlan. Vannak részek ahol nem érinted a földet hanem gyökér pókhálón ereszkedsz végig éles sziklákkal tarkítva amik sokszor BB-ig érnek.
stickermajom :
Grat a géphez, nagyon baba.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Talala
senior tag
válasz
jjeahh #223335 üzenetére
Köszi (Hasaggymeg, Gaben92 nektek is a megerősítést). Simán a boardman mellett döntöttem volna, mégis csak újabb.
Tudom, hogy képről nehéz megmondani, de ez az lánckerék mennyire számít kopottnak?
a hátsó sor nekem bőven jónak tűnik, arról nem is dobok be képet.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
jjeahh #223321 üzenetére
De van. Legalábbis Brytonnál meg lehet adni a computerben is meg az Active alkalmazásban is. Én is megadtam, amikor hajtást cseréltem. Garminnal nincs tapasztalatom, de úgy rémlik a Giant és az iGPSport is tudja.
Talala: Kopott az a tányér, de lehet cserélni és kiváló indok egy alkura. A Cube nekem is jobban bejön, ismertebb is, kapni akár itthonról is hozzá alkatrészt. Mármint a Cube specifikus dolgokra gondolok. Nyilván Shimano alkatrész szinte bárhol van.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz
jjeahh #223341 üzenetére
Én most ezt a zsebes nadrágot szeretném kipróbálni.
Kantáros combnadrág gravel kerékpározáshoz GRVL500 Cargo, feketehttps://barbieripnk.hu/
-
válasz
jjeahh #223321 üzenetére
Dehogynincs, a kis vacak iGPS10S-em is képes azt közölni, hogy a vásárlás óta mennyit mértem vele.
Durva bénaság lenne, ha egy Garminban ez nem lenne. Persze hozzászerkeszteni nem lehet korábbi számokból, de én ezt már rég elengedtem.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
JoinR
senior tag
válasz
jjeahh #223231 üzenetére
Köszi, végül innen rendeltem. Sokat vaciláltam, hogy karos legyen vagy remote, (meg ha remote, akkor külső vagy belső, nem akartam szétbontani a bringát nagyon), de 1 nap olvasgatás után arra jutottam, hogy ez a legjobb ár/érték arány (XLC, KS, Giant hasonló árú termékeihez képest).
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #223400 üzenetére
Oda jó nadrág kell nem lapos fejcsőszög.
#223369 stickermajom...módzsód lehet elveszett de legalább maradtak bordáid.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz
jjeahh #223427 üzenetére
Na OTT aztán lehet montizni
És hogy néz ki az ottani piac az ittenihez képest? Árak, állapotok, kínálat, stb. tekintetében? Ez nagyon érdekes számomra#223429Gaben92 - Köszi, hatalmas pacsi ezért a pár összeszedett gondolatért! Ez igazán jól esett
Amúgy az a konkrét kétkerekű sajnos pici lenne nekem méretben, úgyhogy arra nem tudok komoly érdeklődő lenni, de egy nagy L vagy XL-re már az lennék -
Pszihonaranc
senior tag
válasz
jjeahh #223432 üzenetére
Ez elég furi, pedig tudtommal Erdélyben sincsenek sajnos nyugat-európai bérek, és mégsem pörög a használt piac. Vagy csak azért nincsenek, mert a német- osztrák bringák csak idáig jutnak, innen meg már nincs tovább nekik
Az meg hogy az újbringa piac ennyire megy, az meg gondolom erősen összefüggésben van azzal, hogy a használt meg nem :p
Bár az meg a szégyen #2, hogy Németországból olcsóbbak a cuccok... Pedig a jól tudom Erdélyben is 19% az áfa. (ebben meg tudsz erősíteni?)#223434andrisbandi Ezt általánosságban érted a használt piacra?
Mielőtt megvetted nem volt lehetőséged kipróbálni? Vagy volt, csak nem érződött látszódott semmi?#223433Manitou Haaatalmas köszi Manitou!! Nagyon jó volt olvasni az összehasonlításod, és külön köszi, az aprólékos munkát, hogy utánanéztél a konkrét bringának is! Én is a canyon felé hajlok, (márcsak a méret miatt is) de abból még nem biztos, hogy fully vagy hardtail. Illetve semmi sem biztos
Olvasok, figyelek, okulok, tanulok. És örömmel fogadom az ajánlásokat. Meghívhatlak egy gatorade-re?
Illetve mondd Manitou, jók a manitou teleszkópok? De csak elfogulatlanul
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
jjeahh #223548 üzenetére
35, nagyon jó a mobilos verziója mobilon(jobb mint böngészőből megnyitva mobilon) leszámítva hogy enélkül a funkció nélkül használhatatlan...ergo kár mobilra elerhetővé tenni az appban. Ezt igazán tudhatnák a garminnál, akarsz egy útvonalat leteszed 20 30 m re egymástól es elvisz 12km es kerülőre...normalis(?)..garminnal **nem dolgozik senki aki kerekparozna(?)
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #223554 üzenetére
Jobb a Komoot mint a Strava prémium tervezője?
Elég sokat tervezgetek mostanában az útvonal keresgélés miatt és egy-két dolog idegesít a Strava tervezőjében. Leginkább az mikor dob egy hibát ha nem tetszik neki a zoom, szétcseszi az útvonalat és nem lehet visszavonni, de van még pár apróság.Nem zavar ha fizetni kell, Stravára is előfizettem pedig az útvonal szerkesztő az egyetlen dolog ami érdekel benne, de ha van jobb alternatíva akkor kipróbálnám.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz
jjeahh #223569 üzenetére
tej< kukac< belűlről folt
- Volt már ugratásból leérkezéskor instant flat. Kilőtte a beszáradt tejdugót. Szervízben töltötték be, nem tudom milyen márka lehetett, de ammóniás szagú volt. Ezen kívül jól szolgált.Akkor néztem utána, és a jutúbos szakértők szerint a kukac sem számít végleges megoldásnak, "csak" nagyon jónak. Ha évekig megtartanánk a külsőt, egyszer majd érdemes belülről foltozni a külsőt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #223647 üzenetére
Canyon, Cervelo, vagy akár Scott is elképesztően silány minőségű vázakat "gyárt"...muti.
Enyém aztán biztos nem hájend váz, de olyan pontos kidolgozások vannak benne (csapágyházak, furatok stb.) és olyan gyönyörű belül ha belevilágítok egy lámpával, hogy kötve hiszem az említett márkák röhögtetnék magukat xarabbal.
...aztán persze minden és minden ellenkezője is lehetséges, de én ilyenről nem olvastam.🤔 Majd készítek pár képet is a vázamról.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz
jjeahh #223647 üzenetére
Mindenki bérgyártat Kínában, példul a Cube is. Csak az a nem mindegy, hogy ki tervezi, mik a minőségi követelmények stb ...
Bár mára már a Cube nem csak vázat, sok mindent maga tervez, így a lámpák, sárvédők, csomagtartók, táskák .... Láttad az az összeszerelő üzemet, mi több gyárat?
Na az nem semmi és a tulaj is mindig ott pörög...[ Szerkesztve ]
-
-
andrisbandi
őstag
válasz
jjeahh #223658 üzenetére
Még ha így is lenne;
Kínából kínai váz = azonos minőség = elismert nagynevű márka vázával
>akkor is különbség a gari<Mármint a márkásokra tényleg van garancia.
A Kínából hozatottra meg ahogy sikerül kijárni magadnak ...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY