- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243699 üzenetére
Elég sok pressfit-et beraktam már, karbon vázba, sima karbon pasztával, és panasz még nem volt. Ragasztani akkor kell ha ki van tágulva, vagy esetleg gyárilag nem pontos a fészek. Ez ugyan így működik forgáspontoknál, kerékagyaknál is. Erre a célra a Loctite 648-ast használom. Akkor is tud recsegni a csapágy ha valahogy bejut a belsejébe egy kis szennyeződés, esetleg a préselendő felület nem volt alaposan megtisztítva. Egy passzentos fészekbe még ragasztót is tenni, nem biztos, hogy a legjobb ötlet, véleményem szerint, de ha már sokat szívtál recsegés miatt, akkor próbáld meg.
Ja még valami, az alis prés, amiről beszéltetek, jó cucc, de az inkább forgáspontokhoz és kerékagyakhoz passzol. Ott se mindenhol, de a legtöbb helyen. Pressfit hez ennél masszívabb cucc ajánlott, például: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243907 üzenetére
De olyan is előfordul, hogy valaki nem egész nap 3 monitor előtt tesped, hanem mondjuk kemény fizikai munkát végez. Nem biztos, hogy utána analóggal akar menni 1500-2000m szintet.
Abban egyetértek veled, hogy van sok gyökér pedelec felhasználó. Bevonzott egy csomó olyan embert is, akinek előtte tesco szintű bringája volt maximum, most meg megvette akár több millióért a pedelec gépet. Mondhatni első normális bringája. Tényleg megmosolyogtató ezen felhasználók szerencsétlenkedése, meg akár unszimpatikus is lehet a nagyképűségük adott esetben, de ez nem az eszköz hibája. Erről nem a pedelec tehet, mert ez egy csodás találmány, ami rendkívül széleskörűen felhasználható. És igen, lehet vele sportolni is! Minden azon múlik ki hogyan használja. Teljesen értelmetlen ellene küzdeni, előbb utóbb Te is ilyenen ülsz majd.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #261557 üzenetére
Ki kell cserélni a villalábat, gariban simán cserélik. Nekem is kotyogott a Marzocchi (FOX). Ezt újonnan nem fogod érezni, akkor még jó szokott lenni, aztán a selejtesebb darabok az első 500-1500km között elkezdenek lógni. Eleinte csak akkor érzed ha a féket behúzod és megmozgatod, aztán később már menet közben is.
Sok a melóm, családi dolgok, sajnos nincs nagyon időm fórumozni, ennyi az oka. Most valóban nincs e-bike-om, csak egy analóg fitness, de tervben van egy új gép, nemsokára jön az új eone sixty, arra kíváncsi vagyok, aztán meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz mauimagic #264522 üzenetére
Én sokkal szívesebben látnék egy olyan rendszert, ahol a csapágyazás értelmesen van megoldva, gondolok itt arra, hogy nem kell külön motor felújító műhelybe küldeni a motorokat. Jelenleg annyira macerás egy teljes motorfelújítás, hogy még a komolyabb kerékpárszervizek sem mernek hozzá nyúlni. A Shimano annyira kompakt, hogy a legtöbb esetben még az erre szakosodott műhelyek sem tudják kicserélni a csapágyakat a motor károsodása nélkül. Nem "eldobhatóra" kéne tervezni a motorokat. Mivel a gyártók azzal számolnak, hogy az emberek pár évente cseréljenek komplett bringát, így ezt a kérdést úgy kb le is sz@rják. Old meg ahogy tudod, ők maximum új motort adnak, vagyis vehetsz 300-500k-ért ha már nincs gari. Na most ezt még egybe építeni egy gearbox-al is. Jól hangzik, de ki fogja majd karbantartani? És persze mennyiért? Szerintem amíg nincs megoldva a csapágycsere, de úgy, hogy erre teljeskörű gyártói támogatás van, mind célszerszámok, mind alkatrészek szintjén, addig ez az építsük egybe a motort a váltóval egy újabb szop@s. Azzal egyetértek, hogy lehet ez a jövő ebike szinten, de ahhoz előbb meg kell oldani egy-két problémát, nem tovább bonyolítani a helyzetet. Vagy akkor csináljanak olyan egységet ami garantál egy hosszú élettartamot karbantartás mentesen, mondjuk 50 ezer km/5év. Akkor azt mondom ok, de így, hogy van 2 év garid.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #264527 üzenetére
Az a gond, hogy sok esetben azt sem tudják megoldani, hogy az első tulajdonos 3-4 éve vidám legyen. Senki sem azt várja, hogy 20 évet túléljen, de egy ilyen drága alkatrésznél a 2 év garancia kicsit kevés. Vagy hosszabb garanciális idő, vagy jobb szerelhetőség/gyártói támogatás kellene szerintem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Friczy #267725 üzenetére
Ez egyébként egy hitvita a szerelők között is, hogy kell e a négyszögtengelyre zsír vagy sem. Én azt gondolom, hogy egy kicsi azért kell, ahol fém a fémmel érintkezik, oda nem árt. A lelazulás nem amiatt szokott lenni, hogy van e ott zsír vagy nincs, hanem mert például egy új bringa esetén vagy új monoblokk/hajtómű esetén nem húznak utána. Vagy eleve nincs is ráhúzva rendesen. Nagyjából egy 100km használat után rá kell nézni azokra a rögzítő csavarokra és szinte biztos, hogy tudsz még rajta húzni. Utána már aligha lazul le. Ha ez elmarad akkor sem törvényszerű, de esetleg lelazulhat annyira, hogy elnyalódik a hajtómű. Egyébként a kerékpárokra a garancia is csak úgy érvényes ha megtörtént a 100km-es ellenőrzés. Nem mindenhol hívják fel erre a figyelmet, de fontos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ixion77 #267763 üzenetére
Amit f4lcon ajánlott, szokott működni ha már nincs menet a hajtókarban, de amíg van benne menet én inkább egy leszedővel próbálkoznék. Illetve melegítéssel. Egy méretes erőkart tegyél rá a kulcsra amikor próbálod leszedni a hajtókart.
Illetve ha megpróbálkoznál azzal, hogy rögzítő anya nélkül tekersz vele, óvatos tekeréssel nem fog lelazulni, csak úgy ha megtaposod, kicsit ugrálsz rajta. Épp ezért azzal a megoldással csak óvatosan, kis ugrálás aztán ellenőrizd, hogy nem lazult e meg.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Volt már olajcsere az agyváltóban? Az Alfine erre nagyon érzékeny. Amikor új az agy, az első 1000km után le kell cserélni az olajat, majd pedig minden 5000km után. Ha kicsit több benne az olaj az nem jó, mert van benne egy alkatrész ami nem zár megfelelően és annak lehet hangja. Ezért fontos a megfelelő mennyiség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz mauimagic #268934 üzenetére
A szimmeringekre, o-gyűrűkre teljesen jó a sram butter, vagy egyéb hasonló zsír. Például rs dynamic seal grease, slick honey, stb. A fluid az a légkamrába kell, csak annyi ami épp elfedi a dugattyú alját. Kb 2ml. Olaj viszont ide mindenképp kell, szerintem nem fontos a fluid, bár nekem az a kedvencem rs és fox esetében is, működik egyéb sűrű teló olajjal is. Például a motorex supergliss 100k is megfelelő.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #269148 üzenetére
Nem egyforma. Van 1.1 és 1.2mm vastagságú. Ráadásul az 1.1mm vastagságú általában köszörült, polírozott felületű ami miatt sokkal jobban siklik a házban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #269155 üzenetére
Nyilván megszorulnia nem kéne az 1.2-nek se. Ha szorul és új a bowden ház, akkor érdemes megnézni a végeit, nem lehet e tágítani rajta. Illetve vannak házak amiben zsír van gyárilag. Szépen meg tud tőle szorulni a vastag bowden, főleg ha kicsit besűrűsödött. Ilyenkor egy kis hígabb láncolaj csodákra képes. Ha meg használt, lehet el van koszolódva, csere.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dom1n0 #269822 üzenetére
Minden esetre, belsőt érdemes vinni. Montival 100km-es túrára is el mertem menni úgy, hogy egy db belső nem volt nálam, annyira bíztam a rendszerben. Ugyan ez sajnos outi esetében nem mondható el. Bár hozzáteszem, a fitness bringámon egész megbízhatóan működik a panaracer race c 700 x 28, pedig ez a külső elvileg nem is támogatja a tubeless-t. Vannak furcsaságok.
#269824 Ixion77
Ez a Tesa 4289 pont úgy néz ki mint a stans, amit amúgy nagyon utálok, mert nem tapad rendesen. Hasonló anyaga van még a DT-nek is, de az legalább jól tapad. Viszont a ROTO Hercules teljesen más anyag (szerintem semmi köze a tesa 4289-hez), kiválóan felveszi a felni formáját, tökéletesen lehet illeszteni, tökéletesen tapad, erős, megbízhatóan működik és olcsó.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balazs1022 #272159 üzenetére
A Marzocchi 2007-ig volt kiváló, amíg Olaszországban gyártották. Utána voltak hullámvölgyek, Suntour lett a bele, majd később Fox.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mozaart #273107 üzenetére
Igen, olvastam mit írtál és erre reagáltam. Hiába fedett a terasz, a pára meg fogja találni a bringát, hiába teszel rá ponyvát. A kerékpárnak nem tesz jót a szabadban tartás, hiába van fedett terasz, meg ponyva, nyilván jobb mintha csak a szabad ég alatt lenne, de ezzel a probléma nincs megoldva. Persze megértem ha nincs máshol hely, csak azért írtam, hogy legyél tisztában azzal, hogy ettől még a bringád nem tudod megóvni a korróziótól. A hajtás berozsdásodhat, a bowdenek összerohadhatnak, csapágyak is berozsdásodhatnak, ha nincs bennük elég zsír stb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #273120 üzenetére
Egy feminista most felsírt valahol.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zsamiatt #273124 üzenetére
Hát én meg pont azt látom, hogy mindig azok a bringák vannak a legrosszabb állapotban amelyek közvetlenül a szabad levegőn vannak, erkélyen, fedett terasz stb, ponyva alatt. Pont ha használod a nyirkos, téli időben, az még rosszabb, mert hónapokig vizes lesz a bringa, nem fog tudni kiszáradni egy ponyva alatt. Ha szárazon elteszed és nem használod, le van takarva, az még a jobbik eset. Számtalanszor látok olyat, hogy alig 1-2 éves bringák úgy néznek ki mint egy 6-7 éves a rideg tartástól. Az meg, hogy mi rozsdásodik be és mi nem, sok mindentől függ, egyrészt a rajta lévő alkatrészek minőségétől, kenőanyag mennyiségtől, csapágy tömítettségtől stb stb. De simán be tud rozsdásodni akár egy tél alatt is, bowden is össze tud rohadni, gumik is jobban öregednek, műanyagok mattulnak. Nem állítom, hogy minden esetben egy pár hónapos leponyvázás a szabadban, tönkreteszi a bringát, de jót nem tesz neki. A kerékpárnak nagyon fontos, hogy legyen egy hely ahol ki tud száradni. A szabad levegőn hagyni még nyáron se jó, mert pára akkor is van.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Wombath #273143 üzenetére
Az már sokszor megvolt, most valami nagyobb kihívásra vágyom.
#273144 jjeahh
Abszolút, szerintem már a 29" geók régen meghaladták azt a kort amikor nem szabadott kicsi vázat nagy kerékkel venni. De azt elfogadom, hogy talán egy nagyon koca bringás csajszinak a kisebb kerékkel könnyebb lesz elkezdeni bringázni. Ad neki egy kis plusz biztonságérzetet. Bár amint belejön a 29" inkább előny mint hátrány, de gondolom itt nem kezdő felhasználóról van szó. -
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #274477 üzenetére
Az biztos, hogy nyugodt akkor lehet az ember autó szempontjából ha újat vesz, a mai középkategóriás autók már akár 5 évesen, 100-150 ezer km futással tudnak motor vagy váltó cserések lenni, esetleg mindkettő. Amíg van garancia, addig lehet anyagilag tervezhetően, nyugodtan autózni. Amint lejárt a gari, fontos, hogy mindig legyen egy zsebed amiből bármikor előszedsz 1 milliót. Máskülönben könnyen lehet, hogy az autód le kell tenni egy időre, amíg nem lesz meg a pénz a javításra. Ehhez még csak 15 éves autó sem kell. Szerintem nem feltétlen az évek számítanak egy autónál, hanem, hogy mennyire stabil konstrukció, illetve van e rendes gazdája. 15 évesen egy autó még lehet makulátlan, meg 5 évesen is lehet egy trágyadomb. Mindkettőre láttam már példákat. Nem rég cseréltem le egy 20 éves VW Polo-t, abszolút hibátlan autóként adtam el. Nem rohadt, műszakilag minden rendben volt vele, mondjuk rendszeresen költöttem is rá. Nekem tulajdonképpen még megfelelt volna, autóban nincsenek nagy igényeim, csak azért adtam el, mert be kellett látnom, kicsi a családnak. Új autó árakat végig nézve, hasonló érzésem támadt mint a mai felső kategóriás bringák esetében, át akarnak verni. Szó sem lehet róla, hogy 20 milliót adjak egy normális méretű motorral szerelt, családi autóért. Így maradt a használt.
3 millióért vettem egy 10 éves VW Touran-t. 2.0 CR TDI motorral, 6 sebességes, olajos kuplungos DSG váltóval, 275 ezer km-el. A Polo után ezt brutálisan jó autónak érzem, pedig azt sem tartottam rossznak. El nem tudom képzelni, hogy ennél többre bárkinek is szüksége lehet. Sokat olvastam ezekről a motorokról, váltókról és úgy gondolom van esély rá, hogy engem még sokáig kiszolgál, komolyabb hiba nélkül, de benne van a pakliban, hogy bármikor ki kell húznom a fiókot és kivenni belőle 1 milliót. Az autózás nem olcsó dolog. -
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #274716 üzenetére
Csapágy préselés, kiütés egy összetett téma. Nem mindenhol alkalmazható egy csúszó kalapács. Van ahova vékonyabb menetes szár kell mint ami a prés készletben van. Előfordulhat, hogy a prés készletben lévő adapterek közt nem lesz megfelelő méret. Akkor szükség lehet alátétekre, dugókulcsokra, különböző méretű menetes szárakra stb.
Csapágy kiütés esetében az sem mindegy mire fekteted fel az agyat, hogy kiütés közben ne keletkezzen rajta sérülés. Én erre használt shimano pressfit csapágy házat szoktam alkalmazni, tök jól felfekszik az agy és semmi nyom nem marad. Kerékagy esetében nagyjából bármilyen csapágyzsír jó, én a zöld motorex bike grease 2000-et használom általánosan. Pressfit-hez alu váz esetében a motorex anti seize-t, karbon váz esetében a motorex carbon paste-t.
Press fit préseléshez én inkább ezt használom: [link]
Présből amit linkeltél, azt elsősorban kerékagyakhoz és váz forgáspontokhoz jó használni, de ott sem tudod mindenhol.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #274841 üzenetére
Azért az a Park Tool prés sokkal masszívabb, most ez így képen lehet nem jön át, de ég és föld. Sokkal jobb press fit-hez, meg ugye elég hosszú a fejcsövekhez is, kormánycsapágy préseléshez. Ettől függetlenül az alis készlettel sincs semmi baj.
Én annyit fizettem érte amit az oldal írt, nem voltak plusz költségek emlékeim szerint.
Használom igen, nincs vele baj, de mint írtam, használok mindent, ahogy a helyzet megkívánja.
A Shimano prés azért masszívabb mint az alis. A masszívabb prés biztonságosabban húzza be a csapágyat, párhuzamosan. Kerékagyakhoz bőven elég az alis, de pressfit-nél szerintem nem árt ha masszívabb az a menetes szár.
Az eltávolításhoz tökéletes amit linkeltél, én is ilyet használok, csak super b [link]A shimano pressfit csapágy három részből áll, a két csésze (csapágyház) amit behúzol a vázba és az összekötő cső. Félre szoktam tenni a kiütött, használt shimano pressfit csapágyakat, az egyik csészét lefekteted egy asztalra, ráteszed az agyat és ki tudod ütni a csapágyat úgy, hogy az agyon nyomot hagyna, mivel műanyagból van.
Cserélni akkor kell a csapágyat ha vagy elkezd lógni, kotyogni, vagy elkezd darálni. Kézzel megforgatva ha nem tökéletesen simán forog, itt ott kicsit darál, az még bőven használható. Ha cserés, annak már hangja is szokott lenni, meg a kerék forgása közben átadja a rezonanciát a bringának, érzed a kormányon, villán, hogy darál a csapágy, na akkor kell az új.
Erre nem lehet egyértelműen válaszolni, hogy egy csapágy mennyit megy el, mert ez nagyon sok mindentől függ. Például a csapágy minőségétől, gyárilag sem mindig használnak prémium japán csapágyat, van, hogy kínai kerül be egy márkás agyba vagy vázba. Az nyilván nem fog annyit kibírni. Attól is függ az élettartam, hogy aszfalt vagy terep, mennyit mész esőben, kap e nagynyomásút, optimális nyomatékkal van e rögzítve a kerék, a pilóta súlya stb.
Az újrakenésnek sok értelmét nem látom, ha elkezd darálni, az a kopás miatt lesz, hiába kened újra, darálni fog. Egyébként az újra kenéshez nem kell kiszedni a csapágyat, csak a porvédőt kell kipattintani. Arra is célszerű figyelni, ha egy csapágyat kiütsz, sérülhet. Tehát ha egy új csapágyat beteszel és pl valami miatt ki kell szedni, mert kihagytál egy távtartót, vagy kifelejtetted a tengely stb. Valószínűleg új csapágy is kell majd.
Pressfit-nél is figyelni kell, hogy párhozamosan menjen be, mert különben az összekötő cső kimozdul a helyéről és sérül. Ilyen esetben kénytelen leszel kiütni az új pressfit-et is, ami valószínűleg el fog törni és vehetsz újat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #274863 üzenetére
Jól látod a kérdést, valóban biztonságosabb a préselés ha az adapter túlnyúlása pont passzol a csapágyba, így középen tartja a menetes szárat és biztosan nem húzod be ferdén. De kis odafigyeléssel megoldható akkor is ha lapos az adapter. Nekem van egy csomó adapterem ami jó a HHP-3-hoz is, amúgy a HHP-2 a profi, csak azért nem vettem ezt, mert a plusz adapterekkel a HHP-3 is tökéletes.
Ha csak shimano pressfit-hez kell a szerszám, lehet a shimano préssel jársz a legjobban. -
Runner_fxr
Ármester
Ha a középcsapágy recseg, akkor az általában reprodukálható ha oldal irányban rálépsz a pedálra. Előszőr egyik oldalról taposd meg, aztán a másik oldal. De ezt teljesen kizárni csak akkor lehet ha leveszed a hajtóművet és úgy ellenőrzöd a csapágyat.
Ha tekerés nélkül is recseg, kattog, akkor vagy kerékagy, vagy szabadonfutó probléma lehet. Esetleg küllő. -
Runner_fxr
Ármester
A monoblokk általában azért tud recsegni mert fellazul a csésze vagy a menetben valami szennyeződés van, vagy magával a csapággyal van valami probléma, kopás, esetleg oda jutott be szennyeződés. Erő hatására minimálisan megmozdul és már pattan is egyet. Az oldalirányban rálépést úgy értettem, hogy nem a bringán ülsz, hanem mellé állsz, kicsit megdöntöd a bringát és rálépsz a pedálra. Kicsit megtaposod, aztán utána a másik oldalról is. Amikor a monoblokk adja a hangot, általában csak egyik irányból szokott pattanni. Mivel neked ez tekerés nélkül is előjön, nem a monoblokkra gyanakodnék, hanem a kerekekre. A szabadonfutó tud olyat csinálni, hogy még működik hibátlanul, de már furcsa hangja van gurulásnál. Oda is be tud jutni apró szennyeződés, esetleg a kopásából adódó fém sorja, bármi hasonló. A monoblokk terhelésre tud kattogni, gurulás közben nem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #274977 üzenetére
Ugyan azért "rossz" amiért egyéb felnifékek is azok, a tárcsafékhez viszonyítva. Nedves körülmények között például jobban kopik a pofa és csökken a fékhatás. A fejlesztések is a tárcsa irányába mennek, idővel nehéz lesz olyan modern karbon felnit találni amin lesz fékezőfelület, mert evidens lesz a tárcsafék használat. És azért egy minőségi hidraulikus tárcsa mindenképpen komfortosabb használatot eredményez. Nyilván a patkófék előnye az egyszerűbb felépítés, szerelhetőség, nem azt mondom, hogy használhatatlan egy minőségi patkófékes outi, sok évig jó volt az mindenkinek, de túl sok pénzt tényleg nem érdemes adni érte.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #274989 üzenetére
Nyugodtan megvehetsz egy felnifékes outit, nem erről van szó, csak azt érdemes figyelembe venni, hogy a felnifék ma már egy értékcsökkentő tényező. Hiába magas a felszereltség. Hasonló dolog ez mint egy 26"-os monti, lehet rajta akármilyen magas felszereltség, de csak nyomott áron lehet eladni. Ha nem mész nagy hegyekre, teljesen jól elleszel a felnifékkel is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ReFleXx #275258 üzenetére
12 sebességes rendszer mellé nem árt egy minőségi váltópapucs egyengető szerszám: [link]
#275260 Csokicsibesz
12-es XT tényleg egy jól sikerült rendszer. Szerintem a mechanikus 12-es montis váltások közt a legstabilabb. Jobb mint a Sram, kizárólag az elektromos GX és társai tudják megszorongatni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Speedy007 #275769 üzenetére
Miért lenne csáré? 2mm különbségnek kell lennie a két oldal közt egy váltós hátsó kerék esetében. Jobb oldalt meredekebb szögben állnak a küllők. Oda rövidebb kell. Teljesen jó a gondolatmenet, a 297,8-at 298-ra kell kerekíteni, a 296,4-et meg 296-ra. Persze kérdés, hogy pontosan mérted e? Illetve néha előfordul, hogy nem jó méretet ad meg a kalkulátor és egy mérettel rövidebb vagy hosszabb kell. Ez akkor derül ki amikor elkezdik befűzni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Speedy007 #275776 üzenetére
Az úgy nem lesz jó, pontosan meg kell mérni az agyat és felnit, majd egy küllő kalkulátor programba (sapim, prowheelbuilder stb) beírni az adatokat, majd az ott kapott küllőméretet kell használni. És sajnos néha még így is felül kell bírálni, mert egy méretet tévedhet. Valóban szerencsésebb ha a küllő számítást arra a szervizre bízod ahol fűzik a kerekeket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szemezgetek az új Merida Silex-el. Használ valaki ilyen bringát?
Konkrétan ez a kiszemelt: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #275971 üzenetére
Teszteket én is olvastam róla, jobban tetszik mint az előd, de gondoltam hátha használ már valaki itt ilyen vázat és van gyakorlati tapasztalata. Concept store-ban mindenképp ráülök, meg valószínűleg el is hozok egyet tesztre, a méret miatt is, de elméletileg az M-es lesz a jó a 178cm-es magasságomhoz.
Igen az előző generáció karbon változatán is gondolkodtam anno, de aztán annyi minden dolog összejött, hogy semmi időm nem volt bringázni.
Viszont az idei fogadalmam, hogy mindenképp nekiállok rendesen edzeni, mert ez így nem mehet tovább. Montizás most kicsit háttérbe fog szorulni, XC bringázás engem nem hoz lázba, Enduro gépem meg most nincs. Meg akarom várni a 2025-ben megjelenő új 3. generációs Merida E-Enduro gépeket (nagyon komolynak ígérkeznek, hatalmas változások lesznek), addig biztosan nem veszek montit. A gravelezés már régóta mozgatja a fantáziám, annak ellenére, hogy nem vagyok a koskormány híve, de a gravel pozíciót kifejezetten kényelmesnek látom. Meg párszor ráülve is ezt éreztem. Persze itt majd a hosszútávú tapasztalat dönti el, hogy tényleg tetszik e. Tulajdonképpen a fitness bringám is alkalmas lenne általános edzésre, de az az igazság, hogy rájöttem, a fitness bringákon valahogy nem találom a helyem.#275968 Dark Archon
Nem vagyok magas (178cm), de a végtagjaim hosszabbak az átlagnál, montiból például kifejezetten az L-es méret a jó. Én örülök neki, hogy hosszabb lett a geo, szerintem jó lesz. A villaszög is viszonylag lapos.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #275993 üzenetére
Fitness-ből volt M/L, nekem is az van, az méretben jó, de ettől függetlenül igazán jól sosem tudtam elhelyezkedni egy fitness bringán, legalább is hosszabb távon. Rövid távra nem rossz. Az előző silex-hez képest azért sok ponton változott a geo. Itt az M közepe a gyári ajánlás nekem, a régiből M-es teteje. Táblázat alapján szerintem az M-es jó lesz, a régiből biztosan L-est vettem volna. Persze mindenképp rá akarok ülni vásárlás előtt, meg menni vele. Gondolkoztam a karbon verzión is, de szerintem elég lesz az alu, azért a gravel kerék szerintem tompít annyit, hogy ne legyen zavaró az alu váz nagyobb merevsége. Ja ez a 45-ös gumi így nekem is kicsit szélesnek tűnik, de azért egy próbát majd teszek vele. Valószínűleg a 35-ös méret lehet az igazi aranyközépút.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ringman #276309 üzenetére
Szerintem ennek semmi baja nincs. Lehet kicsit feszesebb mint az átlag, de egy új csapággyal nem szabad teljesen ellenállás nélkül forognia, hasonló mint egy pedál, az is akkor jó amikor kicsit passzentos. Menjél vele pár száz km-t, aztán utána nézd meg. Biztos, hogy kicsit lazul. Utána jobban fog forogni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #276296 üzenetére
Menetfésűvel szokás rajta átmenni, de amikor erre szükség van, akkor eleve be sem tudod tekerni a csészét. Ha bemegy könnyen a helyére, akkor nem kell menetfésülni. Amúgy ha gyárilag pontatlan lenne a két oldalt a menet és nem teljesen párhuzamosak, azon a menetfésű sem sokat segít.
Ringman
Használd nyugodtan, nem lesz annak semmi baja.[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #277762 üzenetére
Illetve még egy dolog, az agyakban a csapágyfészek sem hajszál pontos. Van amelyikbe passzentosabban ül be a csapágy, ha a fészek egy minimálisan szűkebb, abba a csapágy is kicsit nehezebben forog. A csapágy külső házára ható erő befolyásolja a forgását. Erre a legjobb példa, hogy mondjuk adott egy darabosan forgó, szétkopott csapágy egy agyban vagy váz forgáspontban. Sokszor kézzel alig lehet megforgatni, annyira rossz, majd kiütöd vagy kipréseled a fészekből és utána meg könnyen forog. Szóval simán lehet különbség az első és hátsó agyad csapágyfészke között és épp ezért mindig lehet egy kis különbség a két kerék forgása közt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #277889 üzenetére
A kerekeket kivéve ha kézzel forgatod a tengelyeket, érzel különbséget az első és hátsó kereket illetően? A váltó tartó fül ellendarabja a vázban kotyogni szokott, ennek a mértéke lehet változó, de nem szoktak túl passzentosak lenni. És az, hogy a hátsó átütő tengely menete nem talál be azonnal, hanem kicsit játszani kell vele, az szintén jellemzően előfordul ha az ellendarab fixen meg van húzva. Én inkább arra gondolok, hogy a csapágy/csapágyfészek passzentosabb hátul és amikor ráhúzod a tengelyt azért szorul meg jobban a hátsó kerék. Persze azt sem zárom ki, hogy tényleg van valami pontatlanság a váltó tartó papucsban esetleg a vázban, de erre kisebb esélyt látok. Ha ez megnyugtat írd le a tapasztalataid a Cube-nak, a videón úgy is látszik a lényeg, ha nem értik mit mondasz akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #277968 üzenetére
Én még annyit megpróbálnék, hogy szétszedném az agyat és kézzel megforgatnám azokat a csapágyakat. Illetve ha már szét van szedve, rápréselnék azokra a csapágyakra, hogy biztosan a helyükön vannak e. A kazetta testben lévő külső csapágyat is megnézném.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Speedy007 #278139 üzenetére
Amikor 2015-ben megvettem az első bosch motoros Trail MTB kerékpáromat, akkor Magyarországon még tényleg csak egy szűk réteg ismerte, használta ezeket a bringákat, legalább is a prémium szegmensből. Akkortájt iszonyatos indulatokat gerjesztett, számomra teljesen érthetetlen módon. A fórumokon csak nem halálosan megfenyegette egymást a két tábor. Volt idő amikor én is keményebben beleálltam ezekbe a vitákba, de talán csak azért, mert baromira idegesített az emberi butaság és igazságtalanság. Amikor azt láttam, hogy tapasztalt montisokat kezdtek el gusztustalan módon ócsárolni (csak mert vett egy E-MTB-ot) olyan muglik akik életükben nem mentek rendes terepen és azt sem tudják milyen egy minőségi MTB, akkor azért párszor kinyílt a bicska az én zsebemben is. Aztán eltelt pár év, finomodtak az indulatok is, nagyon sok károgó maga is kipróbálta, belátta, hogy nem az ördög műve ez, és esetleg azóta vásárolt is magának. Viszont annyiban már igazat kell adjak az ellentábornak, hogy sajnos tényleg lett egy olyan ebike felhasználói kör, akik bringás szemmel nézve nem túl szimpatikusak, és nagyjából igaz rájuk az összes sztereotípia amit az ebike ellenzők felhoznak. Én talán azzal nem vagyok megvádolható, hogy nem szimpatizálok az ebike-al, de amikor azt látom, hogy fiatalok a velencei tavat is ebike-al kerülik, meg a 3-5 milliós csúcs E-Enduro-ra csomagtartót, villanyak toldót/trekking kormányszárat tesznek, az azért engem is megmosolyogtat. Anno teljes mellszélességgel kiálltam az ebike felhasználók mellett, mert akik terepen mentek vele, azok sportszerként használták és tudtak bringázni. Ma már ez kevésbé mondható el, bár tulajdonképpen ma is megvannak azok a felhasználók akik jól használják, csak lett mellette rengeteg barom is.
De ettől függetlenül, azt talán érdemes leszögezni, hogy arról nem az eszköz (jelen esetben egy ebike) tehet, hogy idióta a felhasználó. Ma már egy prémium ebike motorja olyan szinten konfigurálható telefonról is, hogy 100%-ban az edzettségedhez tudod igazítani, aki akar az tud vele sportolni. Annyira természetes a működése, annyira tökéletesre finomították mind szoftveresen mind hardveresen, hogy gyakorlatilag analóg érzetet tud adni. Komoly bringások is elismerően nyilatkoznak és használják is edzésre főleg Enduro/DH kategóriákban. Nagyon el lehet fáradni ezekkel a gépekkel ha tudod mit akarsz és van eszed a használatához. Aki hülye, lusta stb az meg idiótán fogja használni, ezzel nem lehet mit kezdeni.
Azt azért nem gondolom, hogy a hagyományos bringákat teljesen ki tudná szorítani az ebike, mert vannak kategóriák ahova egészen egyszerűen nem való. Ilyen például az országúti/gravel kategória, illetve az XC MTB. Könnyű, gyors bringába nem való, ez tény. Meg az akkutechnológia sem tart még ott.
Idén tavasszal akarok venni egy gravel-t, eszembe nem jutna rásegítésest venni belőle, de Enduro montiból már analógot nem vennék. Egyszerűen Enduro-ban sokkal több előnye van mint hátránya.
Ezt amúgy nem csak neked írtam, úgy általánosságban a téma kapcsán.Ezzel az állításoddal viszont vitatkoznék: "az elektromos járművek teljes életciklusuk alatt több káros anyagot bocsátanak ki mint a robbanó motoros társaik teljes életciklusuk alatt mivel az elektromos áramot továbbra nem környezet barát módon állítjuk elő java részt"
Egyrészt ez nem igaz, az elektromos járművek, például autók a teljes életciklusuk alatt jóval kevesebbet szennyeznek, az előállítás során tényleg több energiát használnak el, de után ledolgozza a hátrányát. A diesel, benzin sem környezetbarát módon készül, viszont elektromos áramot állítanak elő környezetbarát módon.
Másrészt kicsit álszentnek érzem amikor egy jóléti, fogyasztói társadalomban élő ember kritizál egy ebike-ot az akkumulátor miatt. Miközben ugyan úgy éli a pazarló életmódot.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #278221 üzenetére
Ha mezítláb gyalogolsz, egy szál ágyékkötőben, akkor esetleg igaz lehet, hogy a gyaloglással nem károsítod a földet, de ha rendszeresen vásárolsz divatos ruhákat, akkor már ez sem igaz.
Napfénysüti
Nyaranta párszor le szoktunk menni asszonnyal, aki aztán tényleg nem egy edzett bringás, akármikor körbe tekeri egy sima trekkinggel. Akkor mit tud ehhez hozzátenni egy ebike? Ez nekem is magas, de tulajdonképpen nem az én dolgom. Nem bonyolult a képlet, ami megy saját erőből, oda nem kell segítség, ami már nem megy, ott nem szégyen egy kis segítség.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Wombath #278224 üzenetére
Pedig a Surron-t is lehetne ésszel használni, az tulajdonképen egy cross motor, csak nyilván nem ott kéne vele száguldozni ahol gyalogosok és bringások közlekednek, de itt sem az eszköz a hibás alapvetően.
Tin
Egy komolyabb felszereltségű Enduro gép is 15-16kg tud lenni. 160-180mm rugóút, széles, tapadós, puha gumik, lejtőzős geo, tekerés közben az erőt elnyelő, himbálózó telók. Hogy egy ilyen paraméterekkel rendelkező, teljesen analóg hajtású bringát élvezettel tekerj, mondjuk egy egész napos túrán, 50-100km távon és 1500-2000m szinten, ahhoz azért elég brutál kondi kell. Az úgy nem fog menni, hogy jó esetben egy héten egyszer van időd elmenni egy nagyobb körre. Márpedig ahhoz, hogy ehhez a géphez hozzáedződj, hegyre kell menni, nem keveset, a sík úton munkába járás lófütty lesz. Tehát hiába mész egy héten többször is bringával, az átlag, dolgozó, családos ember nagy valószínűséggel a büdös életben nem ér fel edzettségben ehhez a bringához. Vagy azt csinálja, hogy megelégszik sokkal kisebb távokkal, szintekkel, amit még megtud csinálni infarktus nélkül, vagy túlhajszolja magát ami már nem lesz élvezetes, inkább egy gyötrelem, és a lejtőket sem fogja tudni élvezni, mert a pulzus az egekben lesz. Ráadásul a sérülésveszély is sokkal nagyobb lesz, mert ebbe bele van kódolva a baleset. Ehhez képest egy modern E-Enduro pont ott fog segíteni ahol amúgy vége lenne a bringázásodnak vagy kezdődne a túlélésért a harc. Nem véletlen lett ez a kategória olyan népszerű. Aki ezt lenézi, az nem tudja mit beszél. Nincs tisztában azzal, hogy milyen kondi kell egy analóg Enduro géphez. A 7-8kg-os országútik és 9-10kg-os XC rakáték nyergéből nézve ez egy elképzelhetetlen dolog.Hozzátenném, a zsömle család, meg a tankseggű lányok (mekkora duma ), hiába kapcsolják lusta üzemmódra az ebike-ot, még a legnagyobb 750Wh-s Bosch akku sem fogja őket 100km-en meg 2000m szinten keresztül végig segíteni turbo fokozatban, mert lemerül. Arról nem is beszélve, hogy ha felmennek a hegyre le is kell tudni jönni, márpedig ahhoz bringázni is tudni kell.
"Szerintem jó dolog, de lustaságból használni gáz."
Pontosan, röviden, tömören, igaz![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest