- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- DIGI kábel TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Synology NAS
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #236484 üzenetére
Én nagy gondban lennék ha itt a Pilisben is tele lenne pásztor kutyával meg medvével az erdő. Nem is tudom, hogy egyáltalán tudnék e nyugodtan montizni. Az egész kapna egy olyan feelinget, mintha háborúba indulnék. Volt pár kutyatámadásom, itt is előfordul 1-2 tanya azért, kuvasz is kergetett már, szerencsére annyira kitartó nem volt, de ezek nagyon ritka esetek, az elmúlt 30 évben néhány alkalom.
Viszont rendszeres kutyatámadások, meg medvék jelenléte mellett, mindössze egy paprika spray-el felfegyverkezve sem érezném magam valami nagy biztonságban. Valószínűleg vinném magammal az otthoni birtok/műhely védelmi fegyverem. Még ha nem is legális magamnál hordani, akkor is ott lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #236516 üzenetére
Ezzel bárhol találod el a kutyát, szerintem nem akar már utána támadni. Na az mondjuk biztos, hogy egy medvének a gumilövedék kb annyit ér, mintha puszta kézzel akarnám lebirkózni. De talán a hangja az ami elrettentő lehet számára.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #236532 üzenetére
Kemények vagytok. A gumis fegyver hordásához itt is engedély kell, de ha ilyen állapotok lennének itt nálam, pont nem érdekelne, biztos, hogy magammal vinném.
Sajnos sok a felelőtlen kutyatartó. Én is azon az állásponton vagyok, hogy alapvetően nem a kutya a hibás hanem a kutyatartó, de ha egyszer támad a kutya, valamit tenni kell. Meg aztán vannak különösen bolond, veszélyes kutyák, még jó nevelés mellett is. Unokatesómnak van két Közép-ázsiai juhászkutyája, jól vannak nevelve, ugyan azzal a határozottsággal, de szeretettel, gyakorlott kutyatartó. Az egyik kutya jámbor jószág, a másik meg olyan veszélyes, hogy 3m magas kerítés kell a ház köré. A postás a levelet nem meri bedobni a postaládába, hanem leteszi a járdára 1,5-re a kerítéstől, annyira félnek tőle.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #236678 üzenetére
Én így vagyok a kamerázással, egy csomó ismerősöm vesz fel gopro-val, nekem is volt én is vettem fel, aztán rájöttem, hogy sokkal szabadabban és jobban tudok bringázni ha nem pöcsölök a kamerával. Aztán el is adtam. Azért a modern technika sokszor eltereli a figyelmet a lényegről.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz motoflug #236840 üzenetére
Szerintem felesleges kiadás a speciális tisztítószer. A szappanos víz is megteszi, vagy a clin ablaktisztító. Ha nagyon saras a bringa úgy is csak bő vízzel jön le a nagyja.
Ha rendesen használva van egy bringa egész évben, akkor ajánlott minden évben teljesen szétszedni, és nagy szervizt csinálni rajta. Kónuszos agyakat, kormánycsapágyat szétszedni, újra zsírozni, iparicsapágyakat ellenőrizni, átforgatni, ami rossz azt cserélni. Össztelós vázat is ajánlott szétkapi, rendesen csak úgy lehet kitisztítani és bezsírozni.
Ha a vázat óvni szeretnéd, akkor meg fóliázni kell a vázat prémium, öngyógyuló fóliával. Akármilyen tisztítószert használhatsz, akármilyen óvatos lehetsz, a tisztítás össze fogja karcolni a lakkozást is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz togvau #236980 üzenetére
Pedig pont a Shimano gyártja az egyik legmegbízhatóbb és legkönnyebben légteleníthető, beállítható hidrós fékeket a piacon. Semmi bonyolultság nincs ebben. Ennyit kell tenni: A fékkart vízszintbe állítod, letekered a légtelenító csavart, be a tölcsér. Féknyerget lecsavarozod a helyéről, ha nincs célszerszám, akkor egy nagy lapos csavarhúzót a betétek közé tolsz és óvatosoan szétfeszegeted, ezzel a dugattyúk alaphelyzetbe állnak. Lehet betét kivétel után a dugattyúkat is visszatolni közvetlen, egy kisebb csillagvillás kulcs csillag részével, de nem kellő tapasztalattal ott könnyebb kárt okozni, mert megrepesztheted a dugattyút. Majd be a shimano bleed block a betétek helyére.
Legolcsóbb ha veszel a praktikerben vagy az obi-ban vékony gumicsövet, ami passzol a shimano féknyereg légtelenítő szelepéhez, illetve gyógyszertárban fecskendőt. Vagy veszel légtelenítő szettből valami olcsót: [link]
A fecskendőbe felszívod az ásványi fékolajat, kinyomod a bubikat, rányomod a csövet a féknyereg légteleítő szelepére, megnyitod a szelepet (3-as imbusz, vagy 7mm-es villás kulcs kell hozzá, típus függő), benyomod az olajat a nyeregnél, a tölcsérben kijönnek a bubik, elzárod a nyergen a szelepet, leveszed a fecskendőt, a fékkart 3 állásban megpumpálod, lefelé, fölfelé és vízszintben. Leveszed a tölcsért, vissza a csavar. Kész van a légtelenítés. Ha a fékkarnál a tölcsérbe koszos olaj megy amikor tolod át az olajat, akkor értelemszerűen, annyiszor tolsz át friss olajat amíg nem a tiszta jön ki a tölcsérbe. Utána féktisztítóval alaposan letisztítod a nyerget, fékkart és biztonság kedvéért a tárcsát is. Mehet vissza a betét és beállítod. Hasonlóan egyszerű még a Tektro-t, bár azok néha hisztisebbek és túl kell tölteni. Minden más fékkel többet fogsz szórakozni mint a Shimano-val, azt garantálom.Motorokon túlméretes minden, ott a levegő egyszerűbben kijön, bringán kis pöcs alkatrészek vannak, jobban megreked a levegő, ezért kicsit macerásabb, de a Shimano egyszerű mint a faék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #237113 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
Shimano viszonylag igénytelen, a legegyszerűbb fecskendővel, csővel megoldható.
Komplett szettből a shimano sajátja van: [link]
De simán jó bármilyen utángyártott. [link]
Sram esetében ajánlott a gyári pro bleed kit, azzal sokkal precízebben lehet dolgozni.
Nincs semmi baj az MT200-al, amire kitalálták, átlagos felhasználásra, arra tökéletes. Megbízható, könnyen beállítható rendszer. -
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #237239 üzenetére
Mondjuk már én is jártam úgy RS Deluxe taggal, hogy megrendeltem a cikkszám szerint hozzá ajánlott full service kit-et és az IFP szelep tömítés nem stimmelt, kénytelen voltam bent hagyni a régit. Szóval a gyártói tévedés benne van. Viszont az szinte hihetetlen, hogy túl szoros és összekarcolta a becsúszód. Túl szoros rs szimmeringgel még nem találkoztam, pedig nem keveset építettem már be. Az Enduro szimmeringek valóban elég szorosak tudnak lenni, de azoknak is hosszabb idő kell mire esetleg megkoptatnak egy becsúszót. A szorosság miatt tényleg tud szarul mozogni. Még az jutott így eszembe, hogy talán véletlen 30-as szimmeringet adtak 32-es helyett. Bár nem mértem még meg őket kívülről, meg leginkább 32-es, 35-ös szimmeringekkel dolgozom.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #237523 üzenetére
12 ezer ft-ért 30ml olaj. Simán helyettesíthető bármilyen hajtómű olajjal, amiből 1 liter kb 3500-4000ft, pont ugyan az a sűrűség. Bár mondjuk az is igaz, hogy a szabadonfutóhoz olyan kevés olaj kell, hogy otthoni használat mellett a 30ml is sokáig elég lehet.
Azt is szoktam csinálni, mondjuk ezt kalapácsos szabadonfutó esetén, hogy a kalapácsokra egy két csepp olaj, és az agyba a fogazásra meg egy kis DT zsír. Így még egész jó hangja lesz, de kicsit tartósabb mintha csak olaj lenne benne. Rachet-re viszont csak DT zsírt érdemes tenni, vékonyan.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #237528 üzenetére
Én nem azt mondtam, hogy spórolni kell, hanem, hogy az a freehub olaj kb sima hajtómű olaj. Így a legtöbb esetben simán helyettesíthető. Van amit nem érdemes helyettesíteni, olcsóbb kenőanyagokkal, de az pont nem a freehub olaj. Egyedül a Mavic esetében érdemes a saját olaját használni, mert az a fehér bushing iszonyatosan tud rezonálni ha elfogy a kenése és csak a saját olajával marad csendes.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #237530 üzenetére
Akkor lehet én is félreérthető voltam, mert segítő szándékkal írtam, ne vedd kötekedésnek, mindenki arra veri el a pénzét amire akarja.
#237532 Hasaggymeg
Ahhoz teljesen jó, a régebbi mavic agyaknál volt fontos a saját olaja, amiben az a fehér persely van. A Mavic olajat is arany árban mérik, de sajnos anélkül egy idő után olyan hangja lesz, hogy azt hiszed mindjárt szétesik.#237553 Lacerta
Abszolút, nekem is az vált be, ha olaj és egy kis zsír is van benne. Ez tűnik a legtartósabb megoldásnak a kalapácsos rendszerekhez. Hajtóműolajból nekem a levegő kompresszorhoz való vált be. Annak pont ideális a sűrűsége, még soha nem volt probléma belőle.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dark Archon #237567 üzenetére
Őszintén szólva, ilyen kereket még én sem adaptereztem gyorszárhoz, de a mavic oldalán is azt írják a kerekednél, hogy kell az a tengely. Érdekes amúgy, mert általában csak adapterezni kell az agyakat. Cikkszám szerint elvileg ez az a tengely: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Lacerta #237566 üzenetére
Én DT zsírt használok. Ez sem olcsó alapból, de viszonylag olcsón szereztem belőle nagyobb kiszerelést. Viszont az a forrásom megszűnt és következő alkalommal amikor veszek, ki fogok próbálni valami vékonyabb zsírt. Azok alapján, hogy itt is többen használják a Sram Butter-t, és működik. Biztosan jó lehet egyéb 0-1 körüli zsír, mivel a Sram Butter és a Slick Honey is kb ilyen kategóriába esik.
#237587 sebgutkopf
Van annyi Sram Butter-em, hogy kb sose fogy el, lehet én is kipróbálom kazettákhoz. Telókhoz meg már inkább a Slick Honey-t használom.Ami Dynamic Seal Grease-t illeti, érezhetően sűrűbb (itt épp tagra kenem) cucc mint a Butter, nekem amúgy jobban is tetszik, mert tartósabb. Nem véletlenül ajánlják a tagokhoz, mivel ott feszesebb minden, a szimmering is. Villához még én sem próbáltam, már nekem is eszembe jutott, hogy talán oda is jó lehetne, de még senkitől nem láttam vagy halottam a használatát villa esetében. Talán azért nem ajánlják, mert a kenő olajjal keveredve túl sűrű elegyet képezhet. Vagy ha mondjuk belekeveredik a nyílt olajfürdős villa esetén a csillapító olajba, akkor ott lassulhat a csillapítás vagy valami zavart okozhat. Fox villáknál általában a patron oldalán csak 5W olajat szoktak ajánlani kenésnek is, mert az olaj bekúszhat kicsit a patronba is, lehet itt is okozhat gondot a sűrűbb zsír. Másra nagyon nem tudok gondolni, mert amúgy a tartóssága a szimmeringen csak előny lenne, villánál is. Aztán az is meglehet, hogy semmilyen probléma nem lenne ha villánál alkalmaznád a Dynamic Seal Grease-t.
#237573 MPowerPH
Jó kis videó. Ahogy nézem a technológia ma is hasonló mint amikor 2007-ben itt dolgoztam. Bringa vázak nem készültek, de a folyamat kb ugyan ez volt, lézer vágó géppel kivágták a szövetekből a megfelelő darabokat az adott alkatrészhez, aztán jött a laminálás a szerszámba. Majd vákuumozás, aztán ment be a prés gépbe kisülni. Illetve volt pár alkatrész ami prés gép helyett az autokláv gépbe került.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #237616 üzenetére
Valóban, egy két helyen ajánlja azt is. Rég néztem már pdf-et, emlékeimben kizárólag PM600/Butter volt.
Kiváló cucc a dynamic seal grease. Szívem szerint minden telóhoz ezt használnám, de a sűrűsége miatt ódzkodok tőle itt-ott, ahogy fentebb részleteztem. Maradok a jól bevált Butter/Slick Honey mellett.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ringman #237620 üzenetére
Nem hiszem, hogy az én jóváhagyásom kellene hozzá.
Szerintem ami a lényeg átlag felhasználónak. Csapágyakba, összeszereléshez zöld motorex, ennél jobbat még nem láttam. Levegős tagokhoz Dynamic seal grease, Slick Honey, Sram Butter. Villákhoz Slick Honey, Sram Butter. Karbon cuccokhoz motorex carbon paszta. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #237625 üzenetére
Az én kenyerem nehezen tudod elvenni, mivel ami egy szakmai topikban megy, az a felhasználók 0,1 százaléka. A hétköznapi valóság az, hogy egy átlag családapa azt nem tudja hogyan néz ki egy gumileszedő, meg, hogy a kerékpár pumpát hogyan kell használni.
A Shimano-ból a premium grease az kb ugyan az a zöld motorex, az is lehet pont ugyan az. Freehub grease-t még nem használtam. Viszont azt a PrepM-et ne vidd értelmes teló közelébe, maximum a rugós suntour és társait érdemes kenegetni vele.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #237631 üzenetére
Elhiszem neked. De az biztos, hogy nagyon hasonló a két cucc, nálam a motorex bevált, marad is.
#237634 chubby2o6
Szerintem ez lesz a jó: [link]#237636 fulton
Persze, állítom neked, hogy egy csomó kerékpár boltban a szezonálisan beugró "szerelők", "eladók" fele annyit nem tudnak mint itt a kemény mag. Aztán azzal a minimális tudásukkal ellavíroznak valahogy. Nyilván vannak profi szerelők, de azok általában 15-30 éve a szakmában vannak és nem is ugrálnak egyik szervizből a másikba, persze még ők sem tévedhetetlenek és nekik is lehet néha újat mutatni. Alapvetően a kerékpár szerelés nem agysebészet, ha megvan a türelem, egy kis kézügyesség, meg egy józan paraszti ész, mindent meg lehet tanulni, viszonylag gyorsan (pár év alatt), főleg az internet korában. A nehézsége a szakmának inkább terheléskor jön elő, amikor mondjuk bemész reggel a munkahelyedre, ott lóg 10 bringa arra a napra, van rá 8-9 órád. Van közte minden féle, ezer éves parasztkergető, hülyegyerek fixi, országúti, karbon fully, esetleg bmx, sőt lehet tandem, ebike, bármi. Az idő gyorsan elmegy, itt nem nagyon lesz időd pdf-et, meg youtube videókat nézegetni egy kávé vagy sör mellett, hanem folyamatosan csinálni kell, nem férnek bele az üresjáratok, szükséged lesz a probléma megoldó készségre és akkor a 8 órád alatt meg tudod csinálni a melód egy nehezebb nap is. Beleértve a szezonban napi rendszerességgel betérő apróságokat is amivel még pluszba megtalálnak. Volt olyan kollégám aki elméletben nagyon profi volt, versenyzett is és gyerekkora óta saját maga szerelte a bringáit amik elsősorban felső kategóriás montik voltak, viszont kerékpár szervizben nem sokat dolgozott, azt sem igazán forgalmas helyeken. Közel 1 évet dolgoztunk együtt, ez alatt az idő alatt teljesen megrogyott, mondhatni összeomlásnak lehettünk szemtanúi, terhelés alatt azt is elfelejtette amit tudott, rengeteget hibázott, utána már a stílusával is voltak bajok, mert nyilván az ego is közbe szólt. Nem bírta a terhelést, ha nyugodtan tudott szerelni, bármit megcsinált, ha időhöz volt kötve, semmi nem ment. Nem mindenkinek való.
Márpedig ha alkalmazott vagy, ott kő keményen termelni kell, főleg szezonban.A ratchetnél különösebb bajod nem lesz, de kalapácsosba csak óvatosan bármilyen zsírral.
#237641 stickermajom
Én nem szeretem ezeket a fehér zsírokat, semelyik márkából. Biztos használható, de nem lesz olyan víztaszító képessége és élettartama mind a zöldnek. Illetve a fehér hajlamosabb arra, hogy bekeményedik és amiatt szorul a csapágy. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #237659 üzenetére
Persze, teljesen más amikor hobbiból, szórakozásból szerelsz, főleg a saját bringáid, amiket szeretsz, meg az is más amikor ez a fő állás, mondjuk alkalmazottként. Sokan bele is esnek ebbe a hibába, hogy azt gondolják, hogy milyen fasza lehet ebből élni, mert azért fizetnek amit szeretsz. Csak azt felejtik el, hogy ha ez lesz a munkád, akkor lehet, hogy többségében olyan bringákat kell szerelni amik nagyon távol állnak tőled. Meg nincsenek tisztában a mennyiséggel amit meg kell csinálni egy nap. Aztán amikor bedobják őket a mélyvízbe, rájönnek, hogy ez egyrészt egy kemény fizikai munka, nem annyira happy, másrészt meg egy csomó mindenhez nem értenek, főleg amikor szorítja őket az idő.
Azt mondjuk hozzáteszem, hogy azért nem kevés esetben a bolt tulajdonosok elvárásai is irreálisak az alkalmazottal szemben, és fizetni sem annyira szeretnek, nem véletlen vesznek fel kevesebb tapasztalattal rendelkező embereket is, mert aki ért is a szakmához az kineveti a munkabér ajánlatukat.#237662 chubby2o6
A felnire írt küllőméret csak ahhoz az agyhoz jó, amivel gyárilag szerelték azt a felnit, de néha akkor se, azzal sokra nem mész.
Miért szeretnél küllőket is venni hozzá? Magad fűznéd meg a kereket? Azt is megteheted, hogy amikor megjön az agy, bemész egy kerékpár boltba és viszed a felnit meg az agyat, megkéred őket, hogy számolják ki a küllőhosszt és megvennéd a küllőket. Valamit biztos felszámítanak a küllőhossz kiszámításáért, de biztos, hogy jóval kevesebb lesz mint a fűzés munkadíja. Ha meg úgy is szervizre bíznád, akkor teljesen mindegy.
Én azt javaslom, hogy ha nem vagy kifejezetten tapasztalt a kerékfűzésben, akkor bízd szervizre, máskülönben sok bajod lehet azzal a kerékkel.#237663 DAni198
Nem jó minőség, anno szerintem is egy jó kenőanyag volt, de manapság valami mézszerű ragacs. Egyáltalán nem ajánlott a modern, felső kategóriás teleszkópokhoz. Ráadásul a fekete becsúszókat hamar meg is eszi. Nem tudom mi van benne, de ha fekete becsúszós villába használod, akkor meg tudja koptatni. Minden komolyabb teleszkóp szervizes irtózik tőle mint az ördög a tömjénfüsttől. Az ilyen hulladék villákba elmegy, nekem is van, de csak kizárólag a hulladékokra fenntartva. Nem olyan drága a Sram Butter, az meg kb mindenre jó ami teló. Nem is értem a Motorex, hogy adhatja a nevét ahhoz a prepm-hez.#237675 Fall-N
Az úgy tényleg nem működik, hogy nyitsz egy boltot és egy személyben szerelsz meg el is adsz a boltban. Főleg úgy nem működik, hogy a bolt valami forgalmasabb helyen van. Mondjuk általában a legtöbb kerékpárboltban az a helyzet, hogy rád sóznak több munkakört, de legalább ha vagytok többen, valahogy megoldjátok. Én is csináltam mindent amit csak lehet egy kerékpár boltban. Nekem is voltak húzós időszakaim, például amikor elkezdtem építeni az itthoni műhelyem. Dolgoztam fő állásban egy elég forgalmas Budapesti boltban 10-19-ig, utána hazajöttem és itthon már bringával vártak a kapuban. Akkor itthon folytattam a szerelést, egészen éjfélig, hajnali 1-2-ig. Aztán előfordult, hogy már reggel 6-kor kelnem kellett, hogy folytassam itthon, aztán 10-re be. És így tovább. Ez nyilván tarthatatlan volt hosszútávon, de muszáj volt egy ideig, amíg összeáll, kialakul az itthoni szervizem. Most sem lett azért könnyű az életem, mert egyedül csinálok mindent, szerelés, bringák átvétele, weboldal, facebook oldal, alkatrész beszerzés, de mivel a rezsim minimális, mert itthon van a műhely, nem is kell annyi munkát vállalnom mint egy nagyobb boltnak. Viszont nyilván szeretnék folyamatosan fejlődni, és egyre többen jönnek, nem tartom kizártnak, hogy előbb utóbb már nekem is kell felvennem egy segítőt. Összességében nekem sokkal jobban tetszik ez így, még ha mindent magam is csinálok. Én alapvetően a precízség híve vagyok, nem szeretek kapkodni és egy olyan helyen ahol hegyekben állnak a bringák, nem lehet mindig mindent precízen megcsinálni. Viszont muszáj a termelés egy nagy boltban, komoly rezsi mellett, hogy kijöjjön a matek, nekem annyit nem kell termelnem, így több figyelem jut 1-1 bringára, de kérdés, hogy ez is meddig fenntartható így, mert embereket sem szeretek elküldeni, meg a nagyon hosszú határidők sem jók. Sehogy sem könnyű ez a szakma, egyvalamiben biztos vagyok, nem mennék már vissza másnak szerelni, abból elég volt. Ha valami miatt be kéne zárnom a saját műhelyt és újra alkalmazotti státuszba kéne lépjek, biztosan más szakmába mennék vissza.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dark Archon #237726 üzenetére
Ahhoz a center lock anyához ami kívül is fogatott, a túlméretes szerszám kell, a tl-lr11, a csak középen fogazott centerlock anyához pedig a sima kazetta leszedő szerszám a jó. A kívül is fogazotthoz értelemszerűen jó hollowtech II shimano szerszám is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz chubby2o6 #237681 üzenetére
Általában egy normális kerékpárboltban van küllő is, ha pont nincs az a méret, akkor maximum pár nap alatt beszerzik. Márkát illetően lehetnek különbségek, van aki DT-t használ van aki Sapim-ra esküszik. Én a DT-t szoktam használni. Amit még javaslok, hogy vidd a külsőt is, fűzés után tegyék fel a kerékre és fújják fel. Picit vissza szokott lazulni a küllő ilyenkor és még rá lehet húzni. Lelkiismeretesebb szervizek a küllőket feszültségmentesítik is, e nélkül nem lesz tartós a kerék, mert visszalazulhat, könnyen kerülhet bele nyolcas, elmehet a közepe is. Érdemes ezeket átbeszélni, hogyan végzik a fűzést.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #237746 üzenetére
Ha jól van megcsinálva, akkor sokáig nem is kell, de ha nyolcas/tojás van benne, vagy úgy látod nincs középen, esetleg lazának érzed a küllőket, akkor érdemes. Mondjuk most még szezon előtt szétszedtem megint a műhelyt, mert lesz egy kis átalakítás. Ez kb eltart még 1 hétig, utána szívesen ránézek.
#237747 Ringman
A térdrögzítőkkel óvatosan, mert könnyen hozzászokik a térd és csak gyengébb lesz. Érdemes inkább a kiváltó oknak utána járni és azzal kezdeni valamit.#237765 Hasaggymeg
Nem kell kidobni, ha esetleg kezed közé kerül egy alap teló, oda jó lehet, de a Reba-ba semmiképp nem ajánlom. Vegyél hozzá Sram Butter-t vagy Slick Honey-t.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #237795 üzenetére
Akkor vegyél hozzá egy kis tégely buttert, ez talán nem megfizethetetlen [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #237797 üzenetére
A villa alján lévő csavarok benne vannak a 200 órás full service kit-ben. A gyári ajánlások a verseny felhasználásra lettek kitalálva, átlag felhasználó jobban jár ha km-ben határozza ezeket meg. Durvább felhasználásnál 2000km után kis szerviz, óvatosabb felhasználásnál meg mondjuk 3000km. És minden negyedik szerviz meg legyen nagy. Ami 8-12 ezer km-t jelent. Aki meg tényleg verseny szintű terhelésnek teszi ki a cuccokat, az tartsa be a gyári intervallumokat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #238113 üzenetére
Nagyon durva ez a sztori. Félelmetes, hogy egy ország ennyire leszarja az állampolgárai biztonságát. Én valószínűleg már elmentem volna onnan.
Bár nem vagyok jártas a vadászatban, de nem lenne érdemes megritkítani a medve állományt? Ha nem lenne annyi medve, ennyi pásztor kutya sem kéne. Szóval ez a helyzet a pásztoroknak sem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #238455 üzenetére
"A 27,5" kerék egyértelműen marketing szülte valami"
Szerintem nem a marketing szülte, hanem kellett egy köztes megoldás. Amikor a 29" berobbant a köztudatba és elkezdtek tömegesen ilyen bringákat gyártani, a geometriák még a közelébe nem voltak a mainak. Ezáltal a 29" sok esetben lomhán kanyarodott, olyan volt kis túlzással mint egy vastag gumis trekking. Egy-egy gyártónak sikerült már akkor is jól kanyarodó 29"-et gyártani, de ez ritka volt és kizárólag merev XC-ben sikerült. Azt mégsem mondhatták, hogy hát tévedtünk, mégiscsak jobb a 26" egy montiba, hanem kitalálták a gyártók, hogy legyen akkor 27,5", amihez még könnyebb volt jó geometriát gyártani és ténylegesen volt előnye a 26"-al szemben. Aztán szerintem a 29"-es Specialized Enduro volt az úttörő ebben a kérdésben, amikor megmutatták, hogy bizony lehet jó geo-t készíteni 29"-hez, akár még hosszabb rugóút mellett is. Onnan meg nem volt megállás, szépen letarolt mindent a 29". De a 27,5" egy szükséges kompromisszum volt anno, ami már előremutató volt a 26"-al szemben.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #238972 üzenetére
Én próbáltam a Levo SL-t. Nekem nem jött be. A Mahle motor 35Nm ereje nagyon kevés és az akku is pici. Most persze lehet azt mondani, hogy aki jó erőben van, elég lehet a kis segítség, de a bringa meg ahhoz azért nehéz, mármint ebike mércével könnyű, de ha analóg hajtású társát nézed, akkor már lesz különbség. Az újabb fazua és tq viszont egész jó kompromisszumok. Kellően erősek, de még kicsik és könnyűek. Ettől függetlenül aki megízleli a full power ebike élményt, annak néha hiányozhat az a brutalitás amit tud egy ilyen gép fölfelé. És egy 700-750Wh akkuval rengeteget lehet menni ha okosan haszálod. A kiegészítő akkuval meg nem szívesen csúfítanék el egy ebike-ot, ha már elértünk a szépen integrált szintre. Ha nem számítana a pénz, én most ezt venném: Orbea Wild M-LTD
20,9kg, modern Enduro geo, Bosch CX Race Smart System, 750Wh akku.
Itt megvan minden ami csak kellhet egy E-Enduro bringába. Sokféle rendszer van, szerintem a legjobb ma a Bosch. Mindent lehet hozzá venni, a motort teljesen fel lehet újítani ha kell. A garanciális ügyintézésük is kb a legjobb. Hiba nyilván mindenhol előfordulhat, de figyelembe véve, hogy messze a Bosch-ból fogy a legtöbb, a meghibásodásuk viszonylag alacsony. A többi gyártóról ez kevésbé mondható el.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #240621 üzenetére
Kicsit jobban megborult az olajos flaska, örülj neki, hogy többet kaptál, nem kevesebbet.
Én pont ezért szoktam inkább ml-re kimérni, de sok helyen ezt szemre csinálják, addig töltik, hogy épp ellepje az olaj azt a szelepet ahol zár a lock. Valahol megértem, mert amikor sok a meló, ez így gyorsabb mint kimérni ml-re, esetleg ránézni egy pdf-re, ha nem emlékszel a pontos mennyiségre. Van is benne egy kis tűréshatár, szóval ha a például a gyári előírás 122ml, az nem azt jelenti, hogyha 119 vagy épp 125 kerül bele, akkor bármi gond lesz. Viszont ha jobban eltérsz az előírttól és mondjuk 122 helyett 140 megy bele, vagy mondjuk 110, akkor simán elképzelhető, hogy vagy nem lesz lock vagy nem mozogja ki az útját.#240587 andrisbandi
Szerintem nem kell tőle félni. Aki annyit foglalkozik a bringákkal mint például Te is, annak ez megoldható feladat, hogy kicseréljen egy csapágyat a karbon vázban. Most itt pressfit-ről vagy épp forgáspontról van szó?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #240621 üzenetére
Egyébként sok esetben működik ez szemre feltöltöm módszer, én is csináltam már így, amikor "futószalagon" kellett szerelnem anno, de azért nem szerettem, mert ha megnyomkodva nem tökéletes, elbizonytalanít, hogy vajon most hibáztál e vagy ez így működik normálisan. Illetve vannak villák ahol ez veszélyes játék, mert mondjuk ha egy manitou tpc csillapítást túltöltesz, az konkrétan balesetveszélyes lehet, mert szétdurranhat az egész hóbelebanc.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #240725 üzenetére
A hidraulikus vezeték behúzására a legjobb amit andrisbandi is említett, a reverb barb connector. Ezzel összekapcsolod a régi és az új vezetéket, majd ahogy kihúzod a régit, azzal együtt behúzod az újat. A váltó bowdenház esetén azt csináld, hogy kihúzod a bowdenházat úgy, hogy a bowdenszál bent maradjon, majd a régi bowdenszálra már rá tutod húzni az új bowdenházat. Aztán kihúzod a bowdent és mehet be az új. Ha nagyon rossz állapotú a bowden, akkor kell egy másik bowden aminek levágod a fejét és azt tolod be a régi házba, majd azon vezeted végig az új házat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #240682 üzenetére
Azért általában a forgáspontokkal nem szokott baj lenni gyárilag, persze bármi előfordulhat, én is mindig átnézem nyomatékkulccsal amikor új bringát üzemelek be. Inkább a telókkal, fékekkel kell foglalkozni új bicókon. Ami a forgáspont csapágy cserét illeti, érdemes gyakorolni először kerékagyakon, ott kisebb a hibázás lehetősége. A csapágycsere sokszor igényel némi kreativitást, mert hiába veszel hozzá szerszámokat, adódhatnak olyan szituációk amikor nem passzol a szett, nem fekszik fel rendesen. Ilyen esetekben vékonyabb menetes szárak, ezeket méretre vágva, dugókulcsok, alátétek is előkerülnek. Van amikor a csapágy prés szett, kiegészítve dugókulccsal, alátéttel, vegyesen kerül bevetésre. Érdemes mindig az adott szituációban a lehető legvastagabb menetes szárat alkalmazni, mert minél vékonyabb a szár, annál rugalmasabb és ezáltal könnyebben tud a csapágy elmozdulni a síkjából. Ha nagyon ferdén húzod be a csapágyat, az sokat árthat a fészeknek, főleg egy karbon vázban. A csapágyfészkeket mindig alaposan tisztítani és zsírozni kell. És sajnos vannak szituációk, amikor minimális nyoma marad a préselésnek, mert ahol felfekszik a szerszám, hagy egy kis nyomot. Ettől függetlenül kis odafigyeléssel megoldható feladat egy tapasztaltabb bringásnak. Párszor megcsinálod, utána már álmodból felébresztve is menni fog.
#240752 Hasaggymeg
Igen, ellentétes a menet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #240926 üzenetére
Egyetértek. Lehet itt a kategóriákat csűrni, csavarni, de egy fully soha nem lesz olyan merev mint az XC és súly hátránya is lesz. Ebből következik az, hogy a legtöbb szituációban még mindig a merev XC a leggyorsabb mtb fölfelé. És ezt nem csak én mondom, volt kollégám 20 év Xc versenytapasztalattal is pont így gondolja. Én azt gondolom, hogy a sok kategóriának örülni kell, mert így nagyon egyénre szabhatóak a bringák. Bár tőlem már régóta távol áll az XC, ettől függetlenül nem temetném a kategóriát, abszolút megvan a létjogosultsága, nem csak belépő, hanem top felszereltségi szinten is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz RexpecT #240957 üzenetére
Természetesen nincs minden esetben így, valóban vannak olyan szituációk amikor egy XC fully jobb tapadása miatt előnyben lehetünk, de ahogy írtam is, a legtöbb szituációban biztosan a merev a gyorsabb bringa, ideértve a fölfelét és a sík utat is.
Voltam párszor fatbike-os társasággal bringázni, köves, gyökeres fölfeléken, sokszor láttam, hogy könnyebben felmentek mint normál montikkal akár merev akár fully. Szóval a nagyobb tapadás van amikor jól jön, bár a fatbike esetében a brutális ballonosság is segített, ami átlendít a nehezebb akadályokon.#240963 f4lcon
Összetett dolog ez, nyilván a bringázási tudás és a pálya sem mindegy. De akármennyire is zárod, kis bemozgása akkor is lehet, még az xc fullynak is, az pedig energiát nyel el. Van egy kis súlytöbblete is. Ettől függetlenül a nagyobb tapadás kétségtelenül segít és összességében, főleg technikásabb lefelékkel együtt, kijöhet gyorsabbra is az XC fully. Én azért meg tudom érteni azokat az embereket akik a merev XC mellett teszik le a voksot, én is azt venném, ha XC gép kéne. Fully nekem 130-140mm-től kezdődik, alatta inkább legyen merev.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #241342 üzenetére
Az érdekes, hogy meghúzáskor beletört, mert a 12Nm nem egy eszeveszett érték, az 5-ös imbusz fej sem egy apróság, hogy csak úgy eltörik 12Nm-nél.
Az mondjuk tény, hogy a legnagyobb elővigyázatosság esetén is maradhat nyom, de például körbe is lehet ragasztani a préselés helyén: [kép]
Így szoktam, akár 2 rétegben is körbe megyek egy vastag ragasztószalaggal. Persze ha nagyon be van rohadva a csapágy, előfordul, hogy még a ragasztó szalag ellenére is maradhat minimális nyom, de jóval kisebb mint nélküle.Ettől függetlenül, mindig bele lehet futni macerás esetekbe. Most nem rég egy össztelós Meridával szívtam, a láncvillában lévő dupla csapágyat kellett kiszedni. Kifelé préselés egyik irányba sem működött, mert mindkét csapágy kifelé jön ki, nem lehetett mindkettőt egy irányba kipréselni. Szóval ki kellett kocogtatni, a középső kis pogácsát félretolva. Ráadásul be is rohadt, rendesen kalapálni kellett, közben arra figyelni, hogy ne görbüljön, sérüljön semmi. Többféle méretű fa darabra fektettem fel. Szívás volt, de végül kijött és nem is tettem tönkre semmit szerencsére.
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #241450 üzenetére
Hasznos dolog a féktisztító, nálam is mindig van egy kartonnal, mert gyorsan fogy, de azért ha tisztítás, akkor a rendes alkatrészmosónak nincsen párja. Azzal lehet igazán alaposan tisztítani. Ráaádásul telókhoz is jó, amikor egy nagyon elkoszolódott villalábat akarsz kimosni, oda édeskevés a féktisztító, meg egy begyömöszölt rongy. Belevezetem a mosófolyadékot és egy vékony kefével fémtisztára mosom.
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #241520 üzenetére
A féktisztítónak nem kéne nyomot hagynia a fényezésen. Én ezt használom, aceton mentes. [link] nemrég ez még 500-600ft volt/flakon.
Vagy használj izopropyl alkoholt [link]A telólábak tisztítása nálam úgy néz ki alapesetben, hogy belefújom a féktisztítót majd egy műanyag csőre csavart ronggyal kitörlöm belülről. Utána még fújok bele egy kis féktisztítót, majd kompresszorral kifújom. Viszont vannak esetek, amikor nagyon elkoszolódik a villa, mert elhanyagolták a karbantartást, esetleg elfáradt a szimmering és jobban bedolgozta a koszt. Elfújhatnék rá több doboz féktisztítót mire kitisztulna belülről, hiába törölgetném ronggyal belülről. Ilyen esetben az alkatrészmosó sokkal hatékonyabb, mert miközben ömlik bele a mosó folyadék, egy üvegmosó vékonyabb kefével pillanatok alatt kimosod. Utána még kell bele féktisztító, hogy leoldja a mosófolyadék maradványait. Majd a kompresszorral kifújod.
Az olcsóbb suntour villákat szinte mindig így mosom, mert azokban hatalmas mennyiségű kosz tud összegyűlni. De előfordul drágább villák esetében is.
És nem csak a villalábat lehet átmosni a mosóban, hanem a felső részt, rugót, bármit ami elkoszolódott. Aztán makulátlanul tisztán lehet újrakenni.
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #241558 üzenetére
Lakásban én sem szívesen tárolnám a mosót, nem büdös, de azért van szaga. Azt abszolút megértem, hogy hobbi kerékpárosok, hobbi szerelők nem tartanak otthon alkatrész mosót, de, hogy egy kerékpárszervizben ne legyen, azt már kevésbé értem. Kifejezetten igénytelen dolognak tartom azt, amikor egy szervizben nekiállnak egy tálkában, befőttes üvegben maszatolni, meg mindenhova fújják a féktisztítót. Egy alkatrész mosó alap eszköz egy szervizben. Már legalább is ha igényesek vagyunk a munkánkra.
Az ultrahangos tisztítón épp mostanában gondolkoztam, mert viszonylag sok agyváltót javítok.
[kép]
[kép]
Egy fogaskoszorút vagy hajtóművet pillanatok alatt megtisztítok a hagyományos mosóban, de egy elkoszolódott agyváltó már idő igényesebb. A képek nem adják át, de ilyen szirup szerű ragacs volt minden alkatrészén, kb 10 éve nem volt szétszedve. Az ultrahangos tisztítóba csak bedobom és addig lehet mást csinálni. Hatékonyabb lenne a munka. Szerintem hamarosan beszerzek egyet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #241698 üzenetére
Muszáj valami normális környezetet kialakítani, különben lelassul a munka meg állandóan kupleráj lesz.
[kép]
[kép]
[kép]#243042 csƵ
Sajnos a kónuszos csapágyaknál sokszor van az, hogy játszani kell a porvédőkkel, mert amit kapsz az nem passzol az adott agyhoz. Ilyenkor a régit kell használni, amennyiben rá tud szorulni a kónuszra, van amikor kisebb a kónusz és leesik róla. Akkor van szívás. A régi és az új kónusz közti különbség az oka, hogy mélyebben van a porvédő. Annyit tudsz csinálni, hogy amennyire lehet kijjebb húzod a kónuszon a porvédőt. Illetve jobban jársz ha nem golyóskosarat raksz az agyba, hanem telerakod 6,35-ös golyókkal. 9db megy bele oldalanként. Amúgy az, hogy mélyebben van a porvédő, nem probléma, a funkcióját ellátja. Inkább arra figyelj, hogy a kerék középen legyen, érdemes tolómérővel megmérni az előző tengelyen a hézagolást mindkét oldalon és lehetőség szerint mm-re ugyan annyi legyen az új tengelyen is. Ha nem tudod mm-re pontosan ugyan úgy beállítani, mert nem tudod úgy összelegózni, akkor meg kell egy kerék közepező és középre kell centrírozni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #243070 üzenetére
Volt vele melóm, hogy a sufniból értelmezhető műhely legyen, így kicsit olyan mint a saját gyerekem.
Van természetes fényem, ha kinyitom az ajtót , illetve az épület közepén van egy polikarbonát tető rész, ahol szintén bevilágít a természetes fény, csak a képek este készültek. Majd csinálok még képeket, mert a hátsó részt kell még rendbe raknom (ahol szintén van ablak), így azt most nem fotózgattam.
Nem pince, egy könnyű szerkezetes melléképület. Ablak is volt, de azt kiszedtem, hogy nagyobb lehessen a szerszámfal. Az a fa sajnos egy tartó oszlop. Az előző tulajdonos akitől az egész ingatlant vettem (ház + melléképület) egy asztalos volt és ő építette, neki így tetszett, a mellék épület tartó oszlopai nem gerendák hanem rendes fatörzsek voltak. Amúgy elég nagy tákolmány volt az épület. Gyakorlatilag nagyobb szerszámfalnak, kerékpár műhelynek teljesen alkalmatlan volt. Én meg úgy voltam vele, ha már itt ez az épület, kezdjünk vele valami értelmeset, ne csak egy penészes sufni legyen. A tetővel kellett kezdeni, mert beázott, cserepes lemezzel lefedtük. Aztán kellett a padlót aljzatkiegyenlíteni, burkolni mert volt ahol a csupasz föld volt, leterítve pár raklappal, míg máshol volt beton alap, de hullámos, kesze kusza. Aztán elkezdtem kiszedni a fatörzseket, de azokat helyettesíteni kellett ideiglenes tartó oszlopokkal, hogy ne dőljön össze az épület, aztán bekerültek rendes gerendák, amik a legtöbb helyen rejtve vannak osb lap mögött. OSB-vel szinte mindent lefedtem belül, mert az is borzalmas volt, ilyen olyan darabokból összeeszkábálva. Az az egy fatörzs amit látsz ott a pult közepén, azért maradt ott, mert azon a ponton 4db tető gerenda fut össze és nagyon macerás lett volna kiszedni. Pedig a terv az volt, hogy egy normális gerenda lesz ott is, szintén rejtve, de végül bent hagytam azt az egy fatörzset, mert féltem, hogy ha valamit elcseszek, össze dől az egész hóbelebanc. Aztán inkább köré építettem a pultot, lecsiszoltam, lakkoztam, próbáltam kihozni belőle amit ki lehet. Kellett hűtés, fűtés, így egy nagy teljesítményű hűtő-fűtő klíma is beszerelésre került. Tulajdonképpen még normális bejárati ajtó se volt, csak valami budi ajtó. Az is kellett, egyedi méretre gyártva, meg normális riasztó rendszer. Tulajdonképpen magával az épülettel többet dolgoztam, mint a tényleges műhely kialakításával és még mindig van mit csinálnom. Van még egy hobbim a kerékpár szerelésen kívül, az pedig a sörfőzés. És az épület hátsó részében, ami most a képeken nem látszik, szeretnék kialakítani egy kis mini sörfőzdét. Plusz sörcsap, kanapé stb. Majd ha kész lesz, dobok róla képeket. Még rengeteg vele a teendő, de majd szép lassan elkészül az is.#243071 deny330
Minden is itt készül!#243160 bardi
Ezek a patronos csövek faék egyszerűek, de azért egy Reverb már meg tud viccelni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #243182 üzenetére
"Szerk. közben az jutott eszembe még a végén divatot teremtesz műhelyeddel, ahol a kisebb munkákat a megrendelő egy kézműves sör elfogyasztása mellett akár meg is várhatja"
Ezt már akkor kitaláltam, amikor egyáltalán elkezdtem az egész felújítást.
Viszont vannak ennek komoly feltételei, mert ha hivatalosan sört szeretnék árulni, ráadásul azt amit én készítek (még ha ingyen, ajándékba is adom), akkor is komoly előfeltételei vannak. Érthető módon ANTSZ és egy csomó egyéb vizsgálat. Engedélyek, plusz adók stb. Elég költséges lenne. Szóval ez egyelőre hobbi, meg látványelem lesz, nem leszek hivatalosan sörfőzde, aztán ki tudja. De biztos, hogy csinálok saját, egyedi címkés söröket. Első körben egy Hoplager és egy Ipa lesz. Később egy New England és egy Porter.#243187 Fall-N
Köszi! Van még azért sok teendő, és még sok mindent venni kell, de már nagyjából használható. Egyébként engem is sokszor meglep, hogy viszonylag nagy kerékpárboltok milyen kis apró és nagyon alap szinten felszerelt szerelő sarokkal rendelkeznek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #243219 üzenetére
Százmilliós üzletek mennek tönkre, vagy akár vesznek bele az érdektelenségbe, de a kocsma mindig tele van, legyen az bárhol!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz stickermajom #243551 üzenetére
A váltótartó fület szedd le és kend be alaposan zsírral ott ahol felfekszik a vázra. Ha utána is recseg, lehet, hogy valamelyik forgáspontból jön. A vázad anno nem szedtem szét, mert megoldódott akkor a recsegési probléma. Előfordulhat, hogy szárazon tették össze, vagy csak minimális zsírral, ami már rég kimosódott. Esetleg egyik csapágy rossz a vázban. Előfordul, hogy már úgy jön a gyárból a bringa, hogy valamelyik csapágy hibás, akár gyártási hiba, akár szerelési is lehet. Az mondjuk tény, hogy nincs az az össztelós gép ami ne recsegne, csak idő kérdése és előjön. De mindig megvan az oka, csak meg kell találni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243583 üzenetére
Presfit kiütőnek én nem szeretem a kormánycsapágy csésze kiütőt, főleg nem karbon vázhoz. Könnyen lehet vele kárt okozni.
Én ezeket használom:
[link]
[link]Sajnos a hajtómű csapágy egy MTB esetében nem mindig hosszú életű, ezért is tartom baromságnak a pressfit-et. Én a karbon vázakhoz a motorex féle carbon pasztát használom, alu vázakhoz meg a motorex anti seize-t. Nincs velük baj.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Autós topik
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Okos Otthon / Smart Home
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest