-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz truefx #181702 üzenetére
Nekem az a véleményem róla, hogy országútiba továbbra is értelmezhetetlen a pedelec rendszer. Az akku technológia nem tart még ott, hogy valóban érdemben hozzá tudjon tenni egy országúti felhasználáshoz. Túl hamar le fog merülni, utána csak kolonc a nyakadon. MTB felhasználásnál viszont nagyon jó tud lenni, országútiba egyelőre még felejtős.
Mutatok egy értelmesebb bringát, ez a gép épp ma volt nálunk szervizen.
Specialized Turbo Levo SL
[kép]
[kép]
[kép]
Ebben is hasonlóan kis teljesítményű motor van mint abban az outiban, a Specialized saját fejlesztése. Csupán 35Nm, nagyjából annyit tud mint egy normál pedelec rendszer közepes rásegítésen, viszont jelentősen kisebb és könnyebb a rendszer súlya, kisebb akku is elég neki, mert kisebb a fogyasztása. Kipróbáltam ma egy kicsit, érzetre abszolút analóg élmény maga a bringa, olyan könnyedén irányítod. Kikapcsolva is nagyon könnyű tekerni. Abszolút nincs az az érzésed, hogy egy dög nehéz e-bike-ot hajtasz. Amit tud segíteni az meg bőven elég ahhoz, hogy kitolja a határaid, egy sportosabb felhasználás mellett a normál pedelec rendszert sem használjuk számottevően nagyobb teljesítményen mint ezt a kisebb teljesítményűt. Na ilyennek van értelme, de annak az outinak valóban nem sok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #181724 üzenetére
Trail/Enduro MTB-hoz már szerintem nem is nagyon van értelme mást venni, nyilván ezzel sokan vitatkoznak, de előbb utóbb belátják. Egyedül az XC kategória az, ahova mondjuk nem annyira passzol, de e felett sokkal nagyobb élmény, sokkal többet ad úgy összességében a rásegítős verzió. Megnézel egy mai modern Trail/Enduro gépet, felszereltségtől függően 14-15-16kg-os súlyokat látsz. Ezekkel a bringákkal értelmes szinteket menni feleslegesen nagy erőfeszítéseket igényel. Ha nem mész heti többször is, akkor gyakorlatilag az átlag hétvégi harcos számára egy kín szenvedés lesz, vagy épp teljesíthetetlen kihívás. Míg a segítségnek hála, gyakorlatilag bárhol felmész ahol csak szeretnél, akár a túra végén is lesz lehetőséged még egy hegyet megmászni. Fölfelé meg annyi segítséget kérsz amennyi az adott kondidhoz, vagy épp aznapi kedvedhez szükséges. A mai technológiai szinten, én már nem sok érvet látok egy analóg Trail/Enduro mellett, legalább is a nagy átlag számára.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #181727 üzenetére
Nekem sem alternatíva a merev, és mentem én is eleget dög nehéz analóg fullyval. A 2000-es évek elején még nem volt tejben vajban fürösztés mint manapság ha valaki egy nagyobb rugóutas fullyt szeretett volna. Jó kis Kona stinky, 180mm úttal elöl hátul, közel volt a 20kg-os súlyhoz és tekerés közben olyan volt mint egy hintaszék, de lefelé kivasalt mindent. Na ezzel aztán megszenvedtél az emelkedőkön. Nyilván egy mai Trail/Enduro gép más világ, könnyebb őket tekerni, de ha létezik hatékonyabb megoldás, akkor miért ne válasszuk azt? Az ilyen könnyű E-MTB mint a Turbo Levo SL, olyan szinten elmossa a határokat az analóg és az E verzió között, hogy néhány év és az analóg verzióra nagyon kicsit lesz az igény, ebben szinte biztos vagyok. Munkatársam ma mérte épp a Merida One Forty bringáját, alu vázas, 140mm utas fully, XL-es vázzal, pedállal együtt, 16,2kg. A Levo SL alig volt nehezebb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #181735 üzenetére
Persze, jelenleg még túl nagy az árkülönbség, de ez pár éven belül változhat. A könnyű E-MTB még nagyon prémium termék, de ez is lejjebb fog csúszni. A mostani árazás már kb vicc kategória. Pedig én mindig kiálltam az ár/érték mellett, de jelenleg a közép és felső kategória pont kétszer annyiba kerül mint amennyit ér. És ez nem csak elektromosra vonatkozik.
f4alcon: Orbea Rise bicókat nézd meg, ott már nincs 5 kg-se. Persze azok is baromi drágák.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #181749 üzenetére
Szerintem ez a két irány lesz a jövőben is, kicsit mérsékeltebb teljesítmény, de analóghoz közeli súly, és lesznek a nagyobb súllyal, de nagyobb teljesítménnyel rendelkező modellek. Mindkettőre van igény. Az árak most rendkívül magasak, de úgy összességében a kerékpáriparban. Egyre nagyobb divat a bringázás, egyre nőnek az igények, az árak meg elszálltak. Úgy gondlom, hogy itt az árak normalizálódására csak akkor van esély ha visszaesik a kereslet, mert gazdasági válság lesz. Amúgy amíg ekkora a kereslet, hogy a gyártók alig bírják kielégíteni, inkább csak áremelkedés lesz, de nem csökkenés.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #181751 üzenetére
Úgy gondolom, hogy ha még marad tartósan a vírus, az inkább kereslet visszaesést fog okozni, mert az emberek élete egyre inkább bizonytalanná válik és akkor nem az lesz a legfontosabb, hogy milliókért vegyünk bringát, mindenki tartalékolni fog, nem pénzt szórni.
Az más kérdés, hogy általános közlekedésre most többen vesznek bringát, mert nem mernek annyira tömeg közlekedni, de ettől még a prémium szegmensben nem kéne ilyen eszeveszett áraknak lennie. Több éve, még bőven a vírus előtt elindult a nagyobb igény a komolyabb kerékpárokra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #181784 üzenetére
Országútinál sem feltétlen könnyebb, felni gumi párosítás függvénye. Sőt országútinál lehet csak igazán megszenvedni. Épp ez az egyik hátránya az outi tubeless-nek, ha tekerés közben valami miatt nem fogja meg a tej, utána belsőt beletenni az út szélén, necces lesz. Egyébként vannak olyan esetek amikor még a kopresszorral sem tudod felfújni könnyen, nemhogy sima pumpával.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #181790 üzenetére
Akkor Te még szerencsés voltál, vannak olyan felni tubeless gumi párosítások, főleg outin, hogy irdatlan nehezen megy fel. Kellő rutin és megfelelő szerszámok nélkül az átlag bringás még egy belsőt sem fog tudni beletenni. Na az a szopás.
#181806f4lcon
No no, valamit félre olvastál, Range extender nélkül ez bizony 16,2kg. A plusz akkuval 18,2kg. És úgy már 612Wh-t tud. És a Range extender valami 1,4kg külön. Itt pl mindennel együtt 17,96kg-ot mértek a csúcs M-Team modell esetében. [link]Amúgy abban egyetértünk, hogy ez tényleg az egyik legszebb E-MTB, engem egyedül a szűkös sárférőhely tántorított el kicsit, amúgy valószínűleg megrendeltem volna magamnak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #181829 üzenetére
Bocsánat, igaz, benéztem én is, mert az M-LTD a csúcs modell, mindenhol az M-Team-et tesztelték. Az M-LTD a 16,2kg. Természetesen az alap súlyok az extender nélkül értendőek. Azért a 16,2 extender nélkül nem rossz adat, de a 18kg sem rossz adat. Nem gondolnám, hogy bekamuzzák a csúcsmodellre a 16,2kg-os súlyt. Olyat nem is mondtam, hogy 16,2kg 612Wh akkuval.
[link]
Elég könnyen emelgeti a bringát a tesztelő a videó vége felé, biztos, hogy könnyű a cucc. [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #182137 üzenetére
Idei szezonban jó pár ilyen RC520-at helyeztünk üzembe, mert a decathlonban valahogy nem sikerült, de amúgy egész jó bringák. Kellően merev vázzal. Ennyi pénzért nem rossz vétel.
#182145 sebgutkopf Kollégám 2 éve nyúzza az NX Eagle szettet, 110kg és tapossa rendesen, hibátlanul működik. Persze láncot már kellett cserélni. A Sram még ezen a szinten is nagyon komoly teljesítményt nyújt.
Hozzám is érkezik hamarosan az új bringa, ha minden igaz jövő hétre ideér. Nekem sajnos nem Sram váltás lesz rajta, hanem egy Shimano M8100-as rendszer. Amit eddig ezekből az új 12-es Shimano váltásokból láttam a szerelő állványon az nem annyira győzött meg, de lehet adok neki egy esélyt a gyakorlatban is, hátha összebarátkozunk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #182151 üzenetére
Én személy szerint a DT féle zsírt kedvelem: [link] ,de van ahova még ez is vastag, oda megy a Motorex kuplungolaja, pontosan nem tudom a típusát, mert a kollégám hozza mindig, de ilyen sűrű, motorolaj szerű olaj.
A könnyen szétszedhető, DT, Mavic féle kazetta testeket érdemes karbantartani, de a nehezebben bonthatókat én inkább cserélem ha baj van, persze ez szervizes gondolkodás. Túl sok a macera vele, nem is biztos, hogy sikerrel jársz és egy csomó időt elcseszel, nem éri meg. Viszont az ember saját magának megcsinálhatja ha van hozzá türelme. Felhasználás függő, de én biztos nem bántanám ha nincs baj vele.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #182155 üzenetére
Nem tudom melyik fajta Mavic van neked, de ha könnyen lejön az agyról amit simán lehúzol, akkor azt semmiből nem árt kitörölni és vékonyan bezsírozni pl a DT zsírral.
De amit a körmös kulccsal kell szétszedni, azt jobb békén hagyni.Szerintem nem ez a fajta olaj, ez a sima mineral fékolaj. Ennél sűrűbb cucc ez amiről én beszélek, majd megkérdezem munkatársam pontosan mit használ erre a célra. Úgy emlékszem motorex, de olyan sűrű mint egy motorolaj.
Hasaggymeg: Na arra én is kíváncsi leszek! Ha nem jön be akkor hamar leugrik és jön a Sam AXS.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182174 üzenetére
Köszi! Esélyes volt az Orbea, de nagyon macerás lett volna a beszerzése és árban is jóval magasabb lett volna mint a Merida. Illetve a teszteken azért voltak kivetni valóim, pedig a Wild FS és a Rise is nagyon tetszett. A 2021-es Merida eone sixty-ről negatívumot tulajdonképpen nem is nagyon olvastam egyik tesztben sem. Így meghoztam ezt az ésszerűnek tűnő döntést. Az első generációs modell is jó volt tulajdonképpen, ez meg még jobb lett. Most viszont L-es méretet rendeltem, meglátjuk ez mennyire fog tetszeni.
Santa Cruz is szóba került, de annyit nem vagyok hajlandó adni egy bringáért, akármennyire is tetszik, majd talán használtan valamikor. YT Decoy volt még játékban, de ott valami miatt még nincs EP8.A fék a leírás alapján SLX 4 dugattyús, ez az M7120-as típus. Őszintén szólva nekem még a két dugattyús M7000 sem tűnt rossz féknek, nem hiszem, hogy baj lesz vele. Féktárcsákat cserélni kell az valószínű, az is sokat számít. Viszonylag alap tárcsák vannak a bringán, ezeket biztos cserélni fogom egy 203-as XTR RT-MT900-as szettre. De elnézve a felszereltséget, máshoz nem kell nyúlnom egyelőre, max a váltó, ha a 12-es XT nagyon rossz lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182186 üzenetére
Kompromisszumot nem igazán akartam, amikor egy csomó pénzt kiad az ember, fontos, hogy minden klappoljon, legalább is az adott személy elvárásainak megfeleljen, de ez nem könnyű feladat, amikor ott van egy tetemes mennyiségű pénz amit kiadsz, sokféle bringa és egy kritikus felhasználó. A Meridánál kicsit extrémebb geo-t szerettem volna, ezért nem vettem számításba egy ideje, meg ugye az előző montim is Merida volt, de körbejárva a témát, per pillanat ez tűnt a legjobb vételnek. A geo is pont az arany középút, nem nagyon extrém, de meglehetősen sportos, ugyanakkor kényelmes hosszabb túrákra is.
Tapasztalatom az, hogy alapvetően a márkás pedelec rendszerek elég megbízhatóak. Itt kivételt képez talán a svájci Brose, ezek kerülnek ugye a Specikbe is. Itt volt azért sok gond, rengeteg Specibe halt meg a motor, akár pár hónap alatt. Most állítólag ezen már javítottak, mert a problémás területeken megerősítették a motorokat és a garit is 4 évre hosszabbították. (alapból két év gari van mindegyik márkás pedelec rendszerre)
Azért ez a 4 év gari ad némi nyugalmat, de igazából tapasztalatom nincs benne, hogy mennyire bírják az új Brose motorok, még nagyon friss a dolog.
Ami a többi márkát illeti, Bosch, Shimano és Yamaha nagyon megbízhatónak bizonyult, itt azért elég ritka a gyors meghibásodás. Persze bármi meghibásodhat, de úgy gondolom ha e közül a 3 márka közül választasz, kicsi az esélye, hogy belefuss egy motor vagy akku problémába. Én lassan 7 éve használok pedelec-et is. Bosch és Shimano rendszereket használtam tartósabban, de több Yamaha is van ismerősi körben, nekem ezekkel semmi bajom nem volt, pedig kímélve nem voltak.
Az persze tény, ha webes gyártótól vásárolsz mint Canyon, YT stb, akkor mehet vissza a feladónak ha bármi gond van. Itt annyi kiskapud van, hogy a Bosch és Shimano garanciát tudják intézni neked idehaza is, tehát nem feltétlen kell visszaküldeni a Canyon-nak vagy YT-nek a bringát. Viszont ennek lehet némi költsége, ami érthető is, egy random kereskedő ingyen nem fog dolgozni senkinek sem. Általában egy 20 ezer ft körüli összegért el szokták intézni. Ma már nagyon sok boltnak van hozzáférése a Bosch-hoz, a Paul Lange-hoz meg kb mindenki jár, szóval el lehet ezt intézni visszaküldés nélkül is, de akkor számolnod kell némi plusz kiadással, vagy visszaküldöd és kivárod a sorod.A személyes véleményem az, hogy ha csak nem vagy úgy, hogy neked feltétlenül egy Canyon vagy YT kell, azért jobban jársz ha egy olyan hazai bolttól veszel bringát ahol van korrekt szerviz háttér is.
bardi: 12-es Shimano rendszer még nekem is újdonság, már ami a gyakorlati tapasztalatot, tartósságot illeti. Maga a 12-es Shimano váltó nekem elég gyenge szerkezetnek tűnik a szerelő állványon megvizsgálva, vannak fenntartásaim, de majd az idő eldönti, hogy mi az igazság ezzel kapcsolatban.
12-es Sram-al van bőven tapasztalat, nem csak személyesen nekem, de rengeteg ismerősömnek van, rendszeresen szervizelem, megbízható cucc. Azzal persze számolni kell, hogy a 12-es rendszer nem a tartósságról híres. Itt már olyan vékony a lánc, hogy hamar fog nyúlni. 0,5-nél már érdemes láncot cserélni. 0,75-nél már nem garantált, hogy nem fog ugrani az új lánc a soron.
Én azt mondanám, hogy a sor élettartama szempontjából szerintem mindegy, hogy Shimano vagy Sram, a lényeg a lánc csere, 0,5-nél megtörténjen. Ami viszont biztos, hogy a felső kategóriás, méregdrága Sram sorok, mint pl a 1299-es, nagyon durván bírja, az olcsóbbak hamarabb kopnak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #182233 üzenetére
Nem értem, hogy miért félsz amúgy a hossztól. Én 178 centis magassággal L-es Enduro-t vettem, 460-as Reach-el. 29” elöl, 27,5” hátul. Sokáig M-et használtam, de rá kellett jönnöm, hogy az L a jobb. Persze ez múlik a test arányain is, nekem hosszú végtagjaim vannak. 170 centivel szerintem egy M-es is jó lenne neked. Ha megnézed a mai geokat, ma egy M-es Trail bicó olyan hosszú mint régen egy XL. Ha valamit utálok, akkor az a rövid bringa, kiállva a nyeregből úgy érzem, hogy az ölemben van a kormány, ezért is utálom a régi geokat.
-
Runner_fxr
Ármester
"12 éves gyereknek nem érdekes, hogy milyen 3betűs rövidítések vannak a telóra/váltóra írva meg hogy milyen tartós műszaki megoldások vannak a használt bringáján. Gondolj bele, téged érdekeltek ilyenek általános iskola 6. osztályban?"
Én csak erre az állításodra reagáltam, így jön ide! Ez szerintem hülyeség, mert egy 12 év körüli gyereket már nagyon is érdekelhet, hogy milyen bringán ül, de ha nem is tudja feltétlen, abban egészen biztos lehetsz, hogy sokkal nagyobb eséllyel fogja megszeretni a bringázást és a bringával is kevesebb gondod lesz mintha felülne valami tesco szintű szemétre.
Szóval amiről beszélünk az két külön téma, nyilván nem alternatívaként ajánlottam egy 200 euro-s bringa helyett, csak egy állításra reagáltam, gondolom így már érthető! Engem már 13 éves korom körül bőven érdekelt amúgy, állandóan a helyi montis klubban lógtam.Egyébként nem csak az van oda írva, hogy einsteiger, hanem GRAVITY-einsteiger! A belépő szint a zúzósabb bringázásba, a belépő szint jelenthet többféle bringát is, attól függ mely kategória belépője.
Sokszor látom, hogy bringás szülők, akik amúgy maguknak megveszik a drága, prémium bringát, valami ócska szeméten bringáztatják szerencsétlen gyereket, hogy neki az is elég, hát nem, nagyon nem, ha az a cél, hogy megutálja akkor ja, lehet neki bármilyen ócskaságot venni. Persze ez nem jelenti azt, hogy minimum 2000 euro-ért kell venni, csak egy szemléltető példa volt.
Amúgy így legyen ötösöm a lottón, tudtam ha ezt belinkelem egyből kitör a parasztlázadás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182299 üzenetére
Az biztos, hogy a végtelenségig nem érdemes a hosszt növelni. Viszont azt is szem előtt kell tartani, hogy milyen lapos a fejcsőszög. A hosszba az is nagyon bele tud szólni. Pl megszoksz egy bringát adott Reach-el, majd veszel egy ugyan olyan hosszút, de két vagy akár 3 fokkal laposabb fejcsőszöggel, valószínűleg rövidnek fogod érezni. 63-64 fokos fejcsőszög mellett nem csoda ha nőttek még a bringa hosszok. Én mentem már 63 fokos fejcsőszöggel és 480-as Reach-el, tulajdonképpen jónak éreztem, pedig nem vagyok kifejezetten magas a 178 centimmel. Nem biztos, hogy túlzásba estek a Ghost-nál, de azt azért át kell mindig gondolni, hogy mire akarjuk használni a bringát, mert ha egész napos bringázásra is, akkor talán nem a legextrémebb geo lesz az ideális.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182328 üzenetére
Tudom, hogy mi az a Reach, csőközéptől csőközépig mérik, monoblokk ház és fejcső között, a stucni hossz ebbe nincs beleszámítva. A laposabb fejcső esetén másképp áll a kormány is. Nem véletlenül van a laposabb fejcsövű gépeknek hosszabb Reach-e. Két azonos Reach értékkel rendelkező bringa esetén a meredekebb fejcsövűt hosszabbnak fogod érezni és fordítva is igaz. Én ezt a gyakorlatban is megfigyeltem több bringám esetében is.
Bár nem követem napi szinten a verseny szintű történéseket, de nem olyan rég nézegettem pár bike check-et Enduro-ban és DH-ban is. Általában azt láttam, hogy 175 centitől fölfelé már inkább az L méretet választották a versenyzők, 50mm-es stucnival. És volt néhány kivétel aki lefelé vagy fölfelé méretezett, mint pl Richie Rude 182 centi és M-es Yeti-vel megy. Aaron Gwin meg 178centivel már XL-es DH bringát választott. Persze ezek gyorsan változhatnak, mert évről évre változhatnak a geometriák is, és az sem mindegy épp melyik pályára választja a bringát a versenyző. Én úgy gondolom, hogy bár vannak dolgok amiket érdemes lehet versenyzőktől ellesni, azért túlzásokba sem szabad esni, mert a profi versenyzői szükségletek és igények olyan szinten más kategóriában vannak az átlag riderhez képest, hogy simán félrevihet ha egy versenyzőt veszel alapul amikor magadnak választasz bringát, méretet, beállítást. Abban teljesen egyetértek, hogy a végtelenségig nem lehet növelni a bringák hosszát és a fejcsövek laposodása sem mehet akármeddig. Az idő úgy is eldönti mi fog beválni. A Mondraker anno elindított a modern MTB geo-t a 2010-es évek elején a forward geometry-vel, ezt többé kevésbé mindenki lemásolta, vannak akik túl is próbálják licitálni. Szerintem egy átlag rider akkor jár a legjobban ha az aranyközéputat választja.
-
Runner_fxr
Ármester
Az odáig rendben van, hogy nem vagy fázós típus, vannak ilyenek, de ettől még az ízületeid nem fognak neki örülni ha nem tartod melegen bringázás közben. Ha normálisan fel akarsz öltözködni téli bringázáshoz, az egy normális minőségű új bringa árát is simán elérheti. Sokan megfutják ezeket a köröket, hogy próbálják a lehető legolcsóbban megúszni, vesznek pár olcsó, gyenge minőségű darabot, de végül mindenki rájön, hogy nem lehet megkerülni minőségi téli sport ruházatot.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #182381 üzenetére
A gondolatmenetedben ott a hiba, hogy nem számolsz a kormányszár hosszával. A Rockrideren biztosan van egy 70-80mm hosszú kormányszár, míg egy modern Trail gépen kb 40-50mm hosszú. 400-as Reach egy 80mm-es kormányszárral ugyanaz mintha lenne 430-as Reach-ed egy 50mm-es kormányszárral.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #182504 üzenetére
Motion control nagyon picit berugózik amikor le van lockolva, ez így természetes. Amikor lockolva van, elzárod az olaj útját és nem tud beáramlani az egységbe, de mivel egy pici olaj mindenképpen bent tud maradni, így marad egy kis hely a berugózáshoz. Amikor alacsony benne az olajszint, akkor túl nagy hely marad és értelemszerűen többet is fog berugózni lockolt állapotban, vagy akár semennyire nem tud lockolni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182479 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182562 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zsocy #182596 üzenetére
Köszönöm!
Sajnos ez nem az én műhelyem, ez csak a Budapesti szerviz ahol fő állásban dolgozom, persze rendben én tartom a kollégámmal.Van már saját műhelyem is Törökbálinton, amolyan klub helyiség és hobbi műhely egyben.
Ez viszont teljes mértékben saját, a saját ingatlanomon belül.
Van még mit fejleszteni rajta, sok tervem van vele, de már használható állapotban van.
[kép]
[kép]
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
Az ott egy kemence, nem nyílt láng, zárt térben ég. A mellette lévő bográcsozót nem igazán használom (bográcsozni a kertben szoktam tavasztól), mert visszajön kicsit a füst, még az előző tulaj építette, akitől vettem a házat. De a kemence hibátlan. Vegyszer ott nincs, az az épület túl oldalán van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zsocy #182607 üzenetére
Egy műhelyre mindig lehet költeni, ha a nulláról építed, akkor kb 500 ezer ft az alap, majd még 500 és akkor már egészen használható. De ennél sokkal többet is el lehet költeni ha mindenből prémium szerszámot akarsz és tényleg komoly műhelyt szeretnél, persze az már keveseknek éri meg.
Nincs nekem bajom az országútival, csak lenne hozzá rendes úthálózatunk, akkor néha biztos "megtérnék".#182608 jjeahh Az a Topeak állvány már megjárta a hadak útját, sok éve megvan már, még egy szezonnak nem merek nekifutni ezzel, hamarosan érkezik egy rendes állvány, amit már régóta szerettem volna: [link]
A centrirozó is egy olyan fontos és alap cucc, amiből kénytelen vagy prémiumot venni, az olcsóbbak nem pontosak sajnos, próbáltam, de nem jött be, így abból is a Park Tool lett a megoldás.
Szezonban így is annyi melóm volt, hogy munka után még csomószor éjfélig, éjjel 1-2 ig is akár kint szereltem a műhelyben, Dream Bulidre nem igazán gondoltam, csak a fotelemre meg egy hideg sörre.#182609 tacto Köszi!
#182616 sebgutkopf
Ma azért igyekeztem bepótolni, de még holnap is lesz teendőm, pl egy kis fóliázás.
Ami érdekesség, hogy a mellékelt dobozokat kibontva, a váz hátsó részéhez adtak egy komplett fólia szettet, méretre vágva. [kép]
Ezen felül még pár helyen gyárilag is van fólia.
[kép]
[kép]
[kép]
Illetve a váz aja kb teljesen védett, mert egy elég vastag gumis akku fedél borítja.
[kép]
Az aksit kivéve, látszik a vázban a kábelek rögzítése, ezek zörögni nem fognak és szerelni is egyszerűbb.
[kép]
És hát maga a bringa se rossz, élőben sokkal jobban tetszik mint a gyári fotókon.
Mentem vele egy kis kört, rendben lesz ez, a mérete is nagyon jó, örülök, hogy az L-es mellett döntöttem, nagyon könnyedén fordul, kényelmes, egyszóval jó.
A gyári Lezyne lámpa is baromi jó, pedig csak 310 lumen, de elég jó fénye van.
A rögzítése atomstabil, a kormányszárhoz rögzül egy csavarral.
Pár kép a masináról kompletten:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #182667 üzenetére
Majd megmérem pontosan, de nem könnyű. Gyári pedál, egy egész normális fém platform. Persze azért kap majd valami normálisabbat.
#182672 sebgutkopf
Nekem is nagyon bejön a narancs-fekete, olyan színe van mint a Lamborghini Murcielago-nak. Élőben brutálisan jól néz ki. Viszont a felnin már kicsit sok, lehet leszedem róla a narancs matricákat.
Egy ilyen prémium vázat egyszerűen bűn, ha védelem nélkül használjuk. Az lenne a legjobb ha már a gyárban kapna egy komplett prémium fóliázást. Inkább legyen drágább150 euro-val, nem oszt vagy szoroz ilyen árkategóriában, de legyen rendes védelem mindenhol.
Tudtommal nincs benne flip chip, de nekem annyira nem hiányzik, elég jónak tűnik a geo.#182674 f4lcon Elég régóta dolgozom ilyen állványokon, tudom, hogy az a gumi pofa hajlamos arra, hogy szétmenjen, de azért annyira nem vészes. Viszont maga a fej nekem nagyon bejön. A kollégám is pont azt a feedback sport állványt mutatta, neki is az a fej jön be, viszont nekem a lába nem tetszik. Már rosszul vagyok ezektől a kihajtható lábaktól, sokkal jobb a rendes acél talp, mint amilyen park tool-nak is van. Nagyobb helyed van, könnyebben körbejárod a bringát is, sokkal stabilabb. Elég sok e-bike-ot is szerelek, ezek a háromlábú állványok nem túl stabilak egy nehezebb bringa alatt. Nekem ilyen kihajtható állvány mégeegyszer nem kell. Biztos nem rossz, de rendes műhelybe acél talpas állvány kell, vagy közvetlenül le kell fúrni a padlóba.
Amúgy én sem vagyok azért annyira park tool buzi, hogy ne látnám a hibáit. Vannak tényleg gagyi szerszámaik is, amiket egyszerűen nem értek. De konkrétan az állvány és a centrírozó a két etalon a márkán belül, szinte a világon mindenhol ezeket használják a normálisabb kerékpár műhelyekben.#182683 xy.zsolt Abszolút jól látod, ha valaki pénzt is akar keresni, nem érdemes spórolni a szerszámokon, persze lehet ésszel válogatni, mert nem kell mindenből a legdrágább, de tudni kell, hogy mi az amin nem érdemes spórolni és hol lehet. Rengeteg nyűgtől és kontárkodástól menti meg magát az ember. Amit kerestem a műhellyel az első szezonban, annak egy jelentős részét megint a műhely fejlesztésére fogom költeni, 2-3 szezon alatt fel lehet így építeni egy nagyon komoly műhelyt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182732 üzenetére
Mentem ma egy kisebb karikát, a váltón még egy kicsit kell állítani, egy két fokozatot nem olyan stabilan vesz, de úgy összességében a bringa nagyon rendben van. Semmi megszokást nem igényelt, nagyon kézre áll minden. Ami azonnal feltűnt, hogy az EP8-nak kb semmi hangja nincs, nagyon csendes. A tagot és villát egész jól le lehet zárni, a tag 3 állású karját is nagyon könnyű elérni a bringán ülve. Messzemenő következtetést még nem akarok levonni, mert úgy igazán nem csapattam meg, túl nagy volt a sár és a fóliázás még hátra van, nem akartam teljesen össze sarazni, de azt egyértelműen érezni, hogy olyan könnyedebb, pontosabb az egész bringa irányítása, mint amilyen az előző generáció volt.
Lőttem pár képet:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #182819 üzenetére
Az egy Fox 36 tulajdonképpen, csak Marzo matricával. Nagyon jó, bár a mai csak egy rövid kör volt, még nem rendes teszt. Szerintem érzékenyebb mint az RS, a FOX egy picivel mindig többet ad. Igen XT a kar is, nem tűnik amúgy rossznak, határozottan vált, kellően feszes, de valami miatt még néhány fokozatban kicsit lassú, pontatlan. Valószínűleg kicserélem a bovdent extra vékonyra, az sokat tud segíteni. Illetve a felső görgő távolságon még állítok. Ha sehogy nem lesz olyan mint szeretném, akkor jön az AXS.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #182825 üzenetére
Egyelőre finoman egyesével váltottam, mert ez egy teszt kör volt, arra voltam kíváncsi, hogy mennyire pontos, stabil, terhelés alatt. Holnap már többet tudok mondani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182832 üzenetére
Az irányítást most a motortól függetlenül írtam, maga a bringa irányítása tűnik jobbnak, pontosabbnak, ebbe nyilván beleszól a 29"-es első kerék, kicsit keskenyebb külsők, laposabb fejcső, karbon váz stb. Az EP8 kapcsán ami nagyon durván szembeötlő, az a csendessége. Gyakorlatilag alig van hangja, még boost módban, max terhelésen is kb 0 zaj jön ki belőle. Ez elég jó dolog, mert az E8000 az visított rendesen. Működésileg olyan eget rengető különbséget én még nem tapasztaltam, persze lehet azért, mert annyira semleges, természetes a működése, hogy nem is annyira figyeltem fel rá, csak tette a dolgát. Ehhez még azért hosszabb teszt kell és a szoftverébe is bele kell ásni magam, mert itt sokkal több mindent lehet állítani. Igen ez is egy szembetűnő különbség, hogy sokkal esztétikusabb a bringa mint az előző verzió. A Bomber szuper jó, de a DPX2 is. Itt is szükséges még több teszt, de az biztos, hogy nagyon érzékeny, profin működő cuccokról van szó, a lockolás is meglepően hatékony.
A váltókar lefelé egyszerre 2 fokozatot is tud váltani, fölfelé 4-et is. Persze engem inkább most az egyesével történő váltás érdekelt, mert itt jön ki, hogy mennyire pontos. Amúgy én úgy vettem észre, hogy az nem jelent nagyobb terhelést ha egyszerre többet váltasz. Váltás előtt egy picit érdemes kevésbé taposni a pedált, ennyire kell figyelni, de amúgy azt is jól tolerálja ha taposod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #182838 üzenetére
Tudtommal csak ez van, de a tévedés jogát fenntartom.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #182915 üzenetére
Shimano-nál el kell fogadni, hogy nem javíthatóra tervezték a fékkarokat és a nyergeket. Viszont legalább tartósak, többnyire.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz mobal #183094 üzenetére
Az internet sok hülyeséggel is tele van! Anno triálosok még vízzel is képesek voltak feltölteni a fékrendszert, mert gyorsabb lett tőle. Nem állítom, hogy csak a motorex és csak a shimano ásványi olaja lehet jó, de nálam ez vált be. Egyéb olajaknál történtek furcsaságok. Persze próbálkozni lehet, én a tutira megyek.
Because: A DOT pillanatok alatt tönkreteszi az összes tömítést az ásványi olajos fékben, kuka. Fordítva is igaz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #183118 üzenetére
Gratulálok! Kíváncsi vagyok, hogy neked mennyire fog bejönni a 12-es XT váltás. Nagyjából rendben van a konfig, talán a féktárcsákat cserélném, amúgy a többi részéhez egyelőre nem nyúlnék.
Nekem is hátra van még az első rendes teszt, ha végre lesz időm befejezni a fóliázást akkor a két ünnep között elmegyek egy Gerecse túrára.dbala Neked is gratulálok az új géphez! Év végére jönnek itt az új bringák.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #183202 üzenetére
Magurába is a Motorex-et szoktuk tölteni, még soha nem volt belőle probléma. Shimano olajjal is úgyszintén hibátlanul működik a Magura. Royal Blood-ot viszont még nem próbáltam Shimano-ba tölteni, de szerintem működne az is. Én mondjuk a saját műhelyembe vettem Royal Blood-ot is és ha magura féket csinálok, abba az megy. Amit érdemes kerülni az a különböző olajok keverése.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz J.C.G. #183266 üzenetére
Ha minőségben gondolkodunk és nem kontárkodni akarunk, akkor 2 szettre van szükség, az egyik a Park Tool - SHX-1, ez fog kelleni a a csapágyak kiszedéséhez.
A másik szett a préseléshez kell, ez pedig a Park Tool SBK-1.
A két szett kb 300 ezer ft.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz J.C.G. #183317 üzenetére
Igen, pont ezt mondtam, hogy egyéni felhasználásra felesleges luxus. Esetleg nézd meg az aliexpress-es készleteket, töredéke az ár. Persze fogalmam sincs, hogy mennyire tartós, egyáltalán mennyire lehet vele dolgozni. Úgy gondolom, hogy saját használatra talán elég lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #183685 üzenetére
Egyelőre én meg vagyok elégedve a 8100-al. A gyári shimano bovdent kiszedtem és kapott egy normálisabb minőséget, ezzel egész pontos és gyors lett a váltás. Meglátjuk meddig marad így.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #183715 üzenetére
Sokat nem tudtam vele menni, inkább csak a váltó beállítás miatt. Illetve még nincs kész a fóliázás, mert túl kevés a fóliám hozzá, úgy emlékeztem több van. Rendelnem kell, de még azt nem döntöttem el, hogy honnan és mit, legesélyesebb az Invisiframe, vagy ha találok értelmes áron négyzetméterre valami prémium fóliát, akkor azt.
Jagwire LEX SL brutálisan jó bovdenház, talán a legjobb amivel eddig találkoztam. Volt olyan bringa nálam szervizen, ahol olyan kacifántosan ment a vezeték, hogy csak is kizárólag a Jagwire LEX-SL-el lehetett beállítani a váltót! Elég borsos ára van, gyárilag nem nagyon tesznek ilyet bringákra, inkább a sima LEX-et. Arany színű vagy ezüst színű a felirat a bovdenházon? Csak mert az aranyszínű az a brutális amiről beszélek. Általában az ezüst feliratos LEX verzióval találkozom új bringákon. A bovdenházzal nincs baj, az enyémen is Jagwire LEX. A Shimano bovdeneket nem szeretem, kicsit vastagabb is mint kéne és ez a teflon bevonat rajta teljesen felesleges. Sőt amikor elkezd lekopni, attól szorul meg. Sokkal jobb egy vékonyabb, fényesre köszörült verziót használni, szebben siklik, tovább is tart. Ami még problémás lehet, az a Shimano váltóbovden ház kupak, amiben van egy kis gumi tömítés, ezekben sem siklik szépen a bovden. Sokkal jobb egy sima, tömítés nélküli kupak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #183719 üzenetére
Ez igazán jó fej dolog, hogy a LEX-SL-t tették rá, bár amit én használtam azon arany felirattal volt, de valószínűleg ennek semmi jelentősége nincs. Ez egy brutál jó bovdenház.
f4lcon: Igen használtam ilyet, ez tűrhetőbb minőség, de azért a Jagwire bovdeneket jobban szeretem, főleg az 1.1mm-es verziót. Illetve az XLC-nek van még jóféle váltó bovdene.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest