- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- eBay
- Microsoft Outlook topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #168301 üzenetére
Azért ezeket a lumeneket fenntartással kell kezelni, nem mindegy, hogy márkás vagy valami noname kínai. Egy gagyi lámpa 1000 lumenes névleges teljesítménye 500 sincs. Míg egy prémium valóban tudja, nem véletlenül kerül 3-4 szer annyiba.
Alg: Azért a német Lupine elég brutális! A lámpák rolls royce-a. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #168974 üzenetére
Én is most kerestem valami melóba járós kecskét. Rendeltem egy ilyet: Merida Speeder 100
Ennél kicsit jobb felszereltséget szerettem volna, de az alap modell színe tetszett a legjobban, ez a zöld élőben brutál jól néz ki.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #168986 üzenetére
10,7 kiló, szerintem jó kis gép lesz. Jövő héten érkezik.
Because: Itt nem a felszereltség a lényeg, hanem a váz és a villa! Azért ezt ne egy btwin, neuzer vagy gepida alboinhoz hasonlítsd. Ez a váz és villa prémium kategória! Hát a felszereltség olyan amilyen, de az fejleszthető. Mondjuk 270-et én sem adtam volna érte...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #168993 üzenetére
Silex nekem nem tetszik. Az biztos, hogy most nagyon megcsappantak a bringa készletek.
IMIIKE1998: Igen, ezért is mertem megrendelni az alap verziót, mert ugyan azt a vázat és villát kapta mint az összes többi Speeder.
Minden drágább lesz évről évre, ez alól a kerékpár sem lehet kivétel, kár ezen rágódni.Napi 32km-t kéne mennem melóba oda-vissza, aszfalton. Szóval igen, a sebesség most fontosabb.
benfolds: Szerintem a Speeder abszolút nem papás, pont jó, sportos, de nem túlzottan, hogy már a komfort kárára menjen. A Silex inkább papás, na az nem tetszik.
A Canyonnal nehéz versenyezni ár/értékben. Jól néz ki a roadlite, de túlzottan sportosnak tűnik. Ha ennyire sportos gépet akarnék, akkor inkább egy outit vennék vagy egy CX-et. Nekem a Speeder tökéletes lesz az aszfaltos ingázásra, ennél jobbat most nem találtam.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #169002 üzenetére
Nyilván ízlések és pofonok, mondjuk nekem ez az egész gravel kategória értelmezhetetlen, szerintem gravel helyett több értelme van egy ugyan olyan könnyű XC montinak.
IMIIKE1998: Outit nem vennék, nem csak a koskormány miatt, hanem nagyon korlátozott a használhatósága itthon. Ehhez túl rossz minőségűek az útjaink, és városban sem ideális egy outi.
peterkeT: Ez valóban dühítő dolog, hogy egy maroknyi pénzügyi spekuláns úgy játszadozik árfolyamokkal ahogy épp neki tetszik, sajnos ez mindennek az árára kihatással van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #169358 üzenetére
Szerintem itt nincsenek szent írások, kinek mi jön be, hogy használja a bringát, ez vonatkozik a SAG-re és a csillapításra is. Ráadásul az sem mindegy milyen szintű villát állítgatunk, a jobbakon sokkal pontosabban, több fokozatban állítható ugye, míg egy olcsóbb villán szűkebb a tartomány. Meg ugye az sem árt ha a villa mindig korrektül le van szervizelve és megfelelően működik a csillapítása.
Megjött a seggrakétám!
[kép]
[kép]
[kép]Meglepően komfortos, rosszabbra számítottam ezen a fronton, a karbon villa is jól tompítja a rezgéseket. Még ezzel a kő nehéz, alap hajtással is elég fürge.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #169468 üzenetére
Köszi! Tényleg baromi jól eltalálták, és állandóan kicsit máshogy néz ki, attól függ milyenek a fényviszonyok. Tetszik ez a villa is a rejtett fékkábel vezetéssel.
[kép]
[kép]Sefter: Igen, újonnan! Bár még nem sokat mentem vele, ma kb egy 15km-t, de abszolút a várakozásaimon felül teljesített, kényelmesebb és gyorsabb is mint gondoltam. Kiváló városi, gyors bringa és azért nem kell minden kátyút, repedést kikerülni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #169474 üzenetére
Az országúti szerintem nem egy ideális gép ha mindenesnek akarod használni, tehát városi ingázás is benne van. Ehhez túl sportos.
(#169500)ballazol Azért a komoly felszereltségtől messze van, a hajtása elég alap, de a váz és villa parádés minőség! A kerekek is egész jók.
(#169501)Hasaggymeg Asszony nézi, engem különösebben nem érdekel a tv.
(#169506)koxkids Nem kérdés, hogy a Merida jobb, azt nem mondom, hogy adott esetben egy-egy modell esetében nem lehet érdemes decathlonban vásárolni, de azért ha nem muszáj, inkább ne. A váz-villa a fasorban nincs egy Meridához képest, ebben biztos lehetsz! Alkatrészeket meg mindig lehet fejleszteni, egy bringának a lelke a váz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #169634 üzenetére
Acef, 6030D, inifini, Napfénysüti, Zsohi, f4lcon
Köszönjük!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Laszmen #169706 üzenetére
Szia!
Sajnos az adásvételi kevés! Ha véletlenül bebizonyosodik, hogy bűncselekményből származik a kerékpár, akkor az adásvételit lobogtathatod, el fogják venni tőled, se pénz, se bringa. Kell az eredeti számla és jótállási jegy! Nagy értékű bringát egy sima adásvételivel venni mindig kockázatos. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Studi #169772 üzenetére
Azért a mai internet világában nem olyan lehetetlen, hogy egy nagyobb bringás csoportban vagy apróra feltett bringát külföldiek is nézegetnek. Persze nem azt mondom, hogy olyan könnyen lebukhatsz vele, de 500ezer-1 millió körüli összeget kifizetni egy bizonytalan eredetű bringáért, szerintem nem jó dolog. Persze mindenkinek más a véleménye.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #169828 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170063 üzenetére
A Magyarországi Rock Shox forgalmazó a Biker kft, a concept store-ba semmi értelme bemenni, meg amúgy sincs hozzá semmi közük. A berguson hozzállása már vitatható, mert egy ilyen értékű kerékpárnál akár saját költségre is illene gyorsan orvosolni a problémát, aztán majd ők ráérnek leboxolni a bikerrel. A tagok szervizéhez kevesen értenek, abban semmi rossz nincs ha egy bolt ilyet nem vállal, elküldik szépen a dr.bike-nak megcsinálják és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #170113 üzenetére
De a kerékpárt a Berguson adta el neki, nem a Concept Store. Autónál ez kicsit másképp megy, azért egy ZF automata váltót kiszerelni más kávéház mint egy tagot. A kerékpár gyártóhoz, forgalmazóhoz akkor van értelme fordulni ha a vázzal van baj. A hazai Rock Shox forgalmazó tud ebben érdemben segíteni. Akár közvetlenül is meg lehet keresni a Bikert, bár az is egy érdekes cég, de lehet őket zargatni ha garis probléma van, nincs kizárva, hogy gyorsabb mint a kiskeren keresztül. Persze ettől függetlenül nyugodtan elmehet a Concept Store-ba elpanaszolni a problémát, jó kis csapat van ott, segítőkészek! Furcsa nekem ez a Berguson-os hozzáállás annak fényében, hogy Budapesten az egyik legnevesebb és legnagyobb forgalmú bolt. A legtöbb Merida bringát is ott adják el Magyarországon. Gyakorlatilag minden díjat ők kapnak amikor vevő találkozó van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #170083 üzenetére
Ha a dr.bike sem tudta megoldani, akkor gyanítom, hogy ez a tag javíthatatlan.
Sok előnye van egy merev Enduro-nak, egyik ismerősöm is ilyet akar. Nem csak a tag-al kapcsolatos problémáktól mentesülsz hanem a forgáspontokkal sem lesz baj, mert ugye nincs. De nyilván más azért, jobban észnél kell lenni, mert könnyebben ledob a bringa magáról ha hibázol, de ha ráérzel durván lehet menni egy merev Enduro-val is, mivel a geo nagyjából ugyan az.
Somatom: Abszolút igazad van, ennyi idő alatt ez nem elfogadható, ez biztos! Annyit azért hozzátennék, hogy egy full service egy tagon nem olyan egyszerű, amit belinkeltél videót az csak egy alap karbantartás, gyakorlatilag szét sem szedték rendesen. Az egész országban alig van néhány ember akire azt lehet mondani, hogy rutin szerűen és profi módon szerel tagokat. De olyan nincs, hogy ennyi idő alatt ne lehessen megoldani, akár a forgalmazóval, akár egy külsős szervizzel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #170123 üzenetére
Igen! A Concept Store a bikefun-hoz tartozik! Természetesen igazolnod kell, nyilván, ha nem tudod igazolni, hogy garis, akkor mi alapján intézzék?
A tagnak és a villának is van egy sorozat száma, ezeket fel kell tüntetni a jótállási jegyen, pont azért, hogy ne lehessen ezzel később trükközni.
De ha nem is tüntették fel, egy garilevél és számla elegendő lesz/szokott lenni a garancia érvényesítéséhez. A bikerhez lehet fordulni magán emberként is, ezért ennek több értelmét látom, mint a kiskeren keresztül. A Concept Store/Bikefun ehhez az ügyhöz sokat nem tud hozzátenni és felelőssége sincs benne. Az adott tagnak nem ő a forgalmazója. Igen volt már pár garis ügyintézésem, minden esetben a kerékpárgyártó/forgalmazó az adott alkatrész forgalmazójához irányított, Shimano - Paul Lange, Sram - Biker, Manitou - Bone Shaker, Suntour - Neuzer és stb. A kerékpár forgalmazó a vázzal kapcsolatban tud közvetlenül segíteni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170129 üzenetére
Én tökéletesen értem a problémád, és nyilván neked mint vásárlónak nem kell tudnod, hogy adott alkatrész melyik forgalmazóhoz tartozik. Az átirányítást úgy értettem, hogy engem mint "bringaboltost" irányítottak az adott alkatrész forgalmazójához amikor pl anno kerékpár forgalmazóknál jeleztem egy garis problémát! Téged mint vásárlót nem irányítanak sehova! Te a Bergusontól vetted a komplett kerékpárt, tehát ha bármilyen problémád van a kerékpárral ami garanciális időn belül van és valóban garanciális ügy, azt a Berguson-nak (vagy bármely egyéb boltnak ahol épp a kerékpár vásárlás történt) kötelessége intézni! Az nem a vásárló problémája, hogy majd a bolt hogyan intézi a forgalmazóval! Én csak azért írtam, hogy esetleg érdemes megkeresnek a Rock Shox forgalmazóját, jelen esetben a Biker-t, mert így van esélyed rá, hogy gyorsabb lesz, illetve közvetlenül azokkal tudsz beszélni akik majd intézik a szervizt vagy cserélik az alkatrészt! Persze ez nem muszáj, csak egy lehetőség.
A Sram/Rock shox egy prémium gyártó! Szó nincs itt kínai szarról! De nyilván bármi elromolhat, egy 100 milliós Rolls Royce is elromolhat! Olyan termék a világon nincs amiben 100%-ig biztos lehetsz, hogy nem romlik el, nem foghatsz ki belőle hibásat. A Te problémád az ügyintézés, ebben hibás a Berguson és lehet a Biker is, bár ezt nem tudjuk most pontosan. A Merida ebben azért sem lehet hibás, mert eleve egy prémium alkatrészt épít be, és azért mert mondjuk egy adott országban adott alkatrész forgalmazója nincs a toppon, még nem jelenti azt, hogy globálisan is probléma van az adott alkatrész szerviz hátterével. A Rock shox amúgy is egy felhasználó barát termék, elég sok információ, alkatrész, szerszám elérhető hozzá interneten. Ez nem jelenti azt, hogy bárki megjavítja, de mondjuk egy Fox klasszissal macerásabb. A Merida mögött komoly háttérszolgáltatás van! A hazai Sram forgalmazó viszont kérdőjeles, de ez túl kis porszem a gépezetben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170134 üzenetére
Sajnos a Meridának semmi köze a Sram-hoz. Nincs olyan, hogy ő hogyan engedheti meg, mert ebbe nincs beleszólása, hogy ki forgalmazza a Sram-ot egy adott országban és nemzetközi szinten egy magyar Sram forgalmazó kb egy porszem. Itt maximum annyi történhet, hogyha a magyar Sram forgalmazó nem produkálja a megfelelő számokat és túl sok panasz érkezik be, akkor elveheti a Sram a forgalmazást a Biker-től. Rock Shox helyett meg nem nagyon tud mást beépíteni egy prémium kerékpár gyártó, mert ami van helyette az vagy rosszabb minőségű, vagy drágább. A Rock Shox-ot nem lehet megkerülni.
Én értem, hogy most itt neked adódott egy kellemetlen szituációd, de ez nem a Merida sara. Ha egy lelkiismeretesebb kereskedőtől vásárolod a bringát, valószínűleg el sem jutsz idáig, mert már rég megoldották volna neked ezt a tag problémát. Annyit viszont én is támogatok, hogy ahol lehet panaszold be a Berguson-t, mert viszont a Berguson a hazai Merida legnagyobb kisker partnere és ez valóban negatívan érinti a márkát. Túl jól csinálják a Merida forgalmazását nagykerszinten ahhoz, hogy ilyen magatartás beleférjen kisker szinten!
De mint nagyker a Bikefun/Merida utcahosszal jár a többi hazai kerékpár forgalmazó előtt, ebben biztos lehetsz! Mind mennyiségben, mind márka megjelenésben, támogatásban!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #170163 üzenetére
Én tisztában vagyok vele, hogy működik ez a folyamat. Nyilván a hibás termék megy a gyártóhoz, ez nem a hazai forgalmazó költsége lesz, ezt neki is jóváírják amennyiben jogos.
De mint Te is írtad, a felhasználó érdekében ezeket az ügyeket próbálják helyben, gyorsan orvosolni, legalább is szerencsésebb esetben. Nem véletlenül van egy csomó gyári képzés egy forgalmazónak, amit lehet igyekeznek helyben megoldani. A Sram forgalmazó egy service kit beépítésére nem fogja kiküldeni a gyárba a tagot, csak akkor ha az alkatrész nem javítható, és akkor jóváírják neki, a felhasználó meg kap egy újat.[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170244 üzenetére
Én ilyet nem írtam! Nyilván megvannak a felelősök, de ez pont nem a Concept Store, ennyit írtam! Mindenki érti a problémád, és azt is megértem, hogy egy bizonyos szint után már az ember mindenkit hibáztat, de ezt a Berguson-nak és a Biker-nek kell megoldania! Ha nem akarják, tedd meg a szükséges jogi lépéseket! Ennyit tudsz tenni!
Zsohi: Én mindig csodálkozva olvasom ezeket a kijelentéseket, hogy egy rugós/levegős tag szerviz semmiből sem áll, kb mintha egy belső cseréről beszélgetnénk. Miközben az egyik legösszetettebb művelet egy kerékpár szerelése során. Nem véletlenül nem nyúlnak hozzá sokan, hanem kerékpár boltok is kiadják külsős szervizeknek, amiből nem sok van országszerte. Somatom tagja ereszti a levegőt, ilyen esetben egy full service kit-et kell beépíteni, hogy biztosra menj. A tömítéseken nem látszik szemre, hogy jó vagy rossz, ezért az összeset ki kell cserélni ilyen esetben. Ez azt jelenti, hogy a tagot fullra szét kell szedni, elég sok alkatrész van egy tagban és elég 2 db kis lemezkét felcserélni, már nem fog jól működni. Egy csomó pontja van a műveletnek ahol el lehet szúrni. Kellenek hozzá a megfelelő olajak, telózsír, szerszámok, egy normális műhely. Nyilván nem agysebészet és megtanulható, de távolról sem olyan egyszerű, ha az lenne akkor minden szervizben rutin szerűen csinálnák, és ez valahogy még sincs így. Ahhoz, hogy az ember magabiztosan nyúljon egy taghoz, sok éves gyakorlat kell!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170262 üzenetére
Itt cselekednie a Berguson-nak kell, meg utána a Biker-nek. Nyilván az a forgalmazónak sem jó, hogyha az terjed el, hogy a Merida garanciáztatása macerás épp ezért nekik a Berguson-t kéne seggbe rúgni. De azt nem várhatod el, hogy a Concept Store intézze a tagod javítását, a Concept Store-ban erre eleve nincs lehetőség, mert ott nincs is rendes műhely, ők is csak a dr.bike-ba tudják küldeni vagy a bikernek. Értem, hogy most fel vagy háborodva, de azért nem mindenhol működik ez így, manitou villa garis cseréjét kb 1 hét alatt intéztem el a Bone Shaker-el, az is egy zsír új Merida bringát érintett. Vannak lelkiismeretes boltok Magyarországon is, és vannak kontárok külföldön is, ráadásul ha valami nem úgy sikerül autózhatsz több száz vagy ezer km-t. Erre is láttam már példákat.
bringasisti: Betanított szakmunkások a tesco-ban vannak, azokat hívnám annak. Ismerem én már ezt a na majd én megcsinálom hozzáállást, meg az átlagos szakmai intelligenciára is láttam példákat, aztán az lesz, hogy több kárt csinálnak mint hasznot. Nem mellesleg amikor egy tag ereszt és állandóan rá kell pumpálni, jellemzően átereszti a levegőt a negatív kamrába, ahol akkora nyomás keletkezik az állandó rápumpálástól, hogy szerviz előtt hiába ereszted el a tagot, maga a légkamra alig letekerhető, és ha sikerül, akkor úgy robban szét mint egy kézigránát (8bar-ra fújt gumi szétrobbanása kutya f@sza) ha nem gondoskodsz arról, hogy a légkamra ne tudjon lerepülni. Én óvva intek mindenkit attól, hogy szakmai tudás nélkül nekiálljon tagot szerelni! Van aki megfogadja, belátja, hogy jobban jár ha szakemberhez viszi, van aki meg úgy is mindennek nekiáll, aztán vagy sikerül vagy nem, általában nem.
xy.zsolt: És ez még abszolút nem a legbonyolultabb tag. Ahhoz, hogy valaki ezekhez valóban rutin szerűen értsen, oktatások kellenek, komoly szakemberektől kell tanulni! Aztán persze ha valaki jó műszaki érzékkel rendelkezik meg lehet ezt akár 1-2 év alatt is elég jól tanulni, de mindenképpen kell egy mester aki átadja a tudást és megmutatja. Azt nem mondom, hogy segítség nélkül nem lehet megcsinálni kisebb karbantartásokat, pusztán leírások alapján, de az még csak a jéghegy csúcsa.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bringasisti #170277 üzenetére
Akinek alapvetően műszaki végzettsége van nyilván másképp, bátrabban áll neki szereléseknek, de a láttam már hasonlót itt azért szerintem kevés.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy Somatom esetében a javító garnitúra nem segített volna, mert azt sem lehet tudni, hogy mit csináltak eddig a taggal? Az is lehet, hogy nem lett teljesen szétszedve, csak egy kis szervizt kapott néhány új tömítéssel. Azért amikor egy tag fullra szét van szedve és megkapja a full service kit-et, 90%-ban meggyógyul, de persze az sincs kizárva amit mondasz, hogy javíthatatlan a probléma, de azért nem ez a jellemző.
A szívatás nem azért megy mert nincs passzaméter, hanem mert vannak kereskedők akik nem kifejezetten lelkiismeretesek, alaposak. A Biker meg úgy ahogy van egy vicc! Én azon már évek óta csodálkozom, hogy lehet még mindig annál a kókler cégnél egy ekkora márka mint a Sram! Soha nincs semmijük és kell valami hónapokat várhatsz.
Somatom: A Dr.Bike egy külsős szerviz, nem a Sram-hoz tartoznak! Az egy másik dolog, hogy történetesen ott vannak Csepelen és kb mindenki úgy tekint rájuk mint A szervizre és rengeteg munkát ők végeznek a forgalmazóknak, de ettől még ők külsős szerviz és ha elmennek 2 hétre nyaralni, mert fáradtak, akkor az az ő dolguk! Alapvetően a Te problémádat a Berguson-nak és a Bikernek közösen kéne megoldania! A Dr.Bike meg úgy tudja vállalni ahogy az nekik belefér. Legjobban akkor jártál volna ha közvetlenül a Dr.Bike-ot keresed fel és velük egyeztetsz, azt úgy is mindenki elfogadja garanciális szerviznek. De nyilván nem tudhattad, tudhattuk előre, hogy a Berguson ennyit fog töketlenkedni.
Amúgy tényleg brutálisan leterheltek a szervizek, amióta járvány van, pláne egy olyan szerviz ahol amúgy is nagy forgalom volt. Én is ebben dolgozom, és vért hugyozunk, annyit kell dolgozni, ilyenkor mindenki kicsit fáradtabb, ingerlékenyebb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #170286 üzenetére
Ha már megvan a kellő rutin, gyakorlat, akkor valóban sok minden egyszerű, de azért akkor sem feltétlenül.
Én nagyjából 2009 óta foglalkozom kerékpár szereléssel úgy, hogy munka szinten, nem csak hobbiból. Ez alatt az idő alatt amit lehetett igyekeztem megtanulni, legtöbb esetben magamtól és utána olvasással, de néhány esetben oktatásokból meg tapasztaltabb szakiktól. Elmondhatom, hogy már kb mindent csináltam ami a kerékpárhoz tartozik, ideértve a teleszkópokat is. Viszont a tagok szervize a legutolsó volt a sorban és szerintem legnagyobb szakmai tudást igénylő terület! Tanulom már egy ideje, de még mindig tapasztalatlannak mondanám magam a témában. Sőt azt is mondhatnám, hogy összességében még bőven nem vagyok egy tapasztalt szerelő! Mondom ezt azóta amióta a jelenlegi helyen dolgozom és egy olyan kollégám van aki 25 éve kerékpár szerelő! Ő még a Dr.Bike-os Pistabácsitól tanulta a szakmát, kb 20 éve szerel teleszkópokat (meg persze minden mást is) a kollégám! Látva ahogy Ő dolgozik, van még mit tanulnom. Én elmondhatom, hogy mindent amit tudok a tagokról, azt tőle tudom és amit mond az úgy is van! És a java még hátra van! Mármint a tanulásnak, erre majd inkább télen lesz idő, most szezonban kevésbé. De igyekszem folyamatosan figyelni mit hogy csinál, egy művészet ahogy dolgozik.
És ahhoz képest mekkora tudása van egy igen szerény és alázatos ember! És ezt csak is így lehet csinálni, aki veri a mellét (most ezt ne vedd magadra ) hogy mindenhez is ért, meg így meg úgy, na az általában olyan is, szakmailag nem a legjobb. Aki nem adja meg a kellő tiszteletet a szakmának az egy 0 a szememben szakmailag!Annyiban valóban igazad van, hogy azért mert ereszti valahol a levegőt, az lehet egyszerűbb dolog is, de hibás tagot úgy szétszedni, hogy csak félig, meg csak pár dolgot kicserélni rajta, az általában felesleges munka, mert majdnem mindig más lesz a gond és nem úszod meg a teljes szétszedést. És ez esetben dolgozhatsz kétszer, háromszor stb. Miközben már elsőre is megcsinálhattad volna ha veszed a fáradtságot és fullra szétszeded és mindent cserélsz. Somatom esetében is majdnem biztos, hogy ez volt a gond, csináltak rajta egy kis szervizt, hátha, szar is lett. Ha szétszedik teljesen és megkapja a szerencsétlen full service kit-et, majdnem biztos, hogy már boldogan kerekezne, nem pedig bosszankodna. Egy tag egészen más mint egy villa, a tag sokkal érzékenyebb a szervizre, szakmailag egy magasabb szint mint villát szerelni!
Persze más az amikor Te otthon magadnak a sajátoddal kísérletezel, meg más az amikor egy szervizben dolgozol, szervizben az nem működik rentábilisan, hogy próbálkozunk, vagy megcsinálod vagy nem. És a felhasználót is jobban fogja zavarni az, ha bár olcsóbban kihoztad a szervizt, de utána megint elfossa magát a tag, mintha megcsinálod a full szervizt és bár többet fizet de jó is lesz a tag! Itt a nagy számok törvényéről van szó.A lemezelésre külön felhívta a figyelmet a kollégám, hogy ott elég ha egy lemezke nem a megfelelő sorrendben van, vagy esetleg az egyik kicsit sérült és már hiba fog jelentkezni a tag működésében.
Somatom: Nem a Meridával van a gond, a hazai Sram forgalmazó nincs a toppon és ezek szerint a Berguson sem úgy kezeli a problémát ahogy azt kéne. Ez, hogy ne vegyen senki itthon Meridát, mert nincs megoldva a garanciális ügyintézése, nem igaz, tudom, mert jó néhány gördülékeny garanciális ügyintézésem volt már! A Te esetedben is az RS tagról van szó, ami nem a Meridához tartozik.
Külföldön is be lehet szívni, nehogy azt hidd, hogy ott minden simán megy és akkor viheted 500-1000km-re vissza. -
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170297 üzenetére
Ebben igazad van, és a garancia is a komplett bringára szól, bár a vázra több a gari. Neked valóban nem kéne azzal foglalkozni, hogy melyik alkatrészére ki adja a garanciát, erre van elvileg a kereskedő, hogy neked ezeket intézze! De ez most valamilyen okból kifolyólag nehézkesen megy. Viszont a kerékpár forgalmazónak már ehhez nincs köze, ő csak az illetékeshez tud irányítani. A forgalmazónak a vázhoz van köze! Veled a kereskedő b@szott ki és nem a Merida forgalmazó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170347 üzenetére
Szerintem mindent leírtam a témával kapcsolatban, úgy látom neked sem sikerült megérteni. Nyilván ez nem jó a Meridának se, azt is leírtam, hogy a Biker is érdekes cég, meg lesz a megfelelő számú panasz, elképzelhető, hogy majd valami történik. Én is úgy gondolom, hogy nem jó kézben van a Sram/RS, de a legtöbb bringát RS cuccokkal szerelik és akármennyire is szeretnéd ebbe belehúzni a Merida forgalmazót, itt a ludas a Berguson és a Biker. Azt megértem, hogy a te szempontból teljesen mindegy, hogy ki intézi, csak intézze, de mindennek van egy folyamata. Az adásvétel közted és a Berguson között jött létre. A tanulság ebből az, hogy legközelebb nem náluk vásárolsz. A Meridát kár ezért ekézni, mert ez nem rajtuk múlt. A Bikert meg kb mindenki utálja a bringás szakmában és csak úgy tudod őket megkerülni ha olyan bringát veszel amiben nem RS cuccok vannak, de így igen sok bringa kiesik. Személyes véleményem az, hogy itt a fő köcsög a Berguson, egy normális kereskedő már rég megoldotta volna neked Biker nélkül is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz arcitec #170360 üzenetére
Nyilván úgy tűnhet, hogy elfogult vagyok, mert ebben dolgozom. Nem vagyok jogász, de az egészen biztos, hogy a kerékpár ipar nem úgy működik mint az autóipar! Értem én, hogy most itt én vagyok az akit lehet támadni, mert úgymond a másik oldalon állok, de azt kéne megérteni, hogy itt a balhé a vevő és a kereskedő között van! A hazai Merida forgalmazó egy igen korrekt cég! És a garanciát a tagra a Biker adja, nem a Merida, pont! A jogi lépéseket is ennek fényében lehet megtenni! Még is mit vártál tőlem, milyen megoldást? Egyébként Somatom-al már beszéltem privátban is és mondtam neki, hogy meg tudom javítani a tagját, igaz nem azonnal mert egész jövő héten szabin vagyok, de utána!
És még valami! Kikérem magamnak azt, hogy mellébeszélést, terelést feltételezz rólam! Egyrészt semmi közöm a Meridához, azon kívül, hogy jól ismerem őket, nem nekik dolgozom! Soha nem szokásom mellé beszélni, mindig igyekszem korrektül intézni mindent! ÉRTHETŐ????
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170361 üzenetére
Te azt honnan tudod, hogy a Bikerre még nem volt panasz, akár a Meridától meg máshonnan is? Mint mondtam mindenki utálja őket! Pont azért mert lassúak, nyögve nyelős náluk minden. De a Sram forgalmazását azt csak a Sram tudja elvenni tőlük! És, hogy miért van még mindig a bikernél a Sram? Hát ez számomra is rejtély!
Én tökéletesen értem, hogy inkább gariztatni lenne észszerűbb, abban sajnos nem tudok segíteni, de a javításban igen! Egyébként ha javítható, nem gondolnám, hogy egy korrekt nagy szerviz után bármi baja lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170366 üzenetére
Ehhez szerintem a Merida kevés, de ha már több kerékpár forgalmazó együtt lobbizna ellenük, akkor lehet lenne valami változás. Az biztos, hogy nem jó, hogy egy ekkora márka mint a Sram nincs jó kézben itthon!
A külföldön vásárlásnak is megvannak a buktatói, de nyilván ma már egy tényleges alternatíva, főleg a webshop-ok. Csak akkor legyen a vásárlóban is annyi gerinc, hogy majd ha garanciáztatni kell, nem a hazai kereskedőnél vagy forgalmazónál veri az asztalt, mert erre már láttam nem egy nem két példát! Meg azért arra is jók a hazai kereskedők, hogy mindent megkérdezzenek, kipróbáljanak amit tudnak, akár órákra lefoglalják az alkalmazottakat, aztán szépen megrendelik külföldről pár száz euróval olcsóbban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170368 üzenetére
Ebbe én ilyen szinten nem látok bele, nem tudok neked erre válaszolni. Fogalmam nincs, hogy miért van még mindig a Bikernél a Sram, mert az egészen biztos, hogy panasz már volt rájuk. De azért egy forgalmazást elvenni egy cégtől nem mindig olyan egyszerű! Én arra gondolok, hogy a Biker töketlenkedését a legtöbb hazai, normális kereskedő saját kézbe veszi. Egyrészt az RS egy jó cucc (jó persze Te most nem ezt gondolod a fenti okok miatt), nagyon ritkán van garanciális probléma egy RS taggal, villával. Ha még is adódik, azt saját hatáskörben a kereskedők akár a saját szervizükben, akár a Dr.Bike-nál, belátható határidőn belül megoldják, aztán ráérnek boxolni a Bikerrel, de egy normális kereskedő nem a vásárlóját szívatja, azért mert az adott alkatrész forgalmazója töketlen. Akár saját költségre is belefér egy tag szerviz egy komolyabb boltnak, és a jó viszony megmaradása meg is ér ennyit! Szóval ezért is írtam, hogy egy normális kereskedő már rég megoldotta volna neked Biker nélkül is. Legalább is ahol én dolgozom, ott ez nem így megy, hogy a vásárlókat szívatjuk. Mindent megoldunk a szervizünkben!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170370 üzenetére
Normális szervizben általában ott lapul a fiókban a legtöbb taghoz, villához a javító szett. Nálunk is van két teli dobozzal Fox-hoz és RS-hez. Persze előfordulhat, hogy valami épp nincs. Ugye ilyenkor van szopás a bikerrel, mert itthon tőlük lehet venni RS-hez cuccokat, de külföldről is 1 hét alatt megjön. Ha meg van a bikernél, akkor onnan pár nap. A szervizek átfutása pedig általában 1 hét szokott lenni szezonban, én otthon privátban ennél igyekszem hamarabb is megoldani, csak ugye most jövő héten szabin vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #170372 üzenetére
Hogyan intézné el saját hatáskörben? Nagykerből kb 10 ezer ft a service kit az üzletnek, és egy tapasztalt szerelő nagyjából 1 óra alatt elvégzi a teljes szervizt a tagon. Majd visszaszerelik a bringádba, Te meg tekersz tovább! Ennyi. Persze ehhez nem árt ha dolgozik olyan ember a cégnél aki tudja merre hány méter a tagokat illetően. A Bergusonnal azért megy a szarakodás mert nincs náluk olyan ember aki hozzá merne nyúlni.
Szabadság miatt külföldön is szünetelhet sok minden! Jó párszor volt olyan, még a Bergamont-al, hogy az email-re majdnem 1 hónap múlva reagáltak. Bocsi, szabadság volt. Szóval nehogy azt hidd, hogy azért mert külföld, akkor ott minden rendben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #170511 üzenetére
Az avid/Sram tárcsák amúgy nem rossz minőségűek, sőt, csak a Shimano fékhez nem igazán passzol.
Régebbi SLX féket nem használtam, így erről nem tudok nyilatkozni, de M6000/M7000-et igen, és az M7000 nem kicsit erősebb mint az M6000. Biztos, hogy nem teljesen ugyan az a nyereg, még ha ez ránézésre annak is tűnik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #173039 üzenetére
Ha maxra betekered azt a csavart amivel a felső görgő távolságot állítod, akkor nem csoda ha nem jó a váltásod. Én azt javaslom, hogy addig lazítsd meg amíg nem kezd el darálni amikor a 2-es fogaskerékről váltasz a legnagyobbra hátul. Amikor ez a pont megvan, akkor csak egy kicsit csavard befelé, pont addig amíg a 2-es fogaskerékről váltva a legnagyobbra már nem hallasz daráló hangot. Akkor pont tökéletes lesz a felső görgő távolságod. Természetesen elöl legyen a legkisebb tányéron a lánc, amennyiben nem egytányéros a rendszer.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #173041 üzenetére
Nem, a kettes alatt hátul a legnagyobb fogaskerék alattit értem, tehát amikor a kettesről váltasz hátul a legnagyobbra, akkor hallani lehet egy daráló hangot (a daráló hang csak a váltás pillanatában hallható, nem folyamatos, meg lehet ismerni, mert a normál váltás hangjától eltérő) ha túl közel van a felső görgőd a fogaskerékhez. Ilyenkor egy minimálisat csavarsz befelé az állító csavaron, majd megint megismétled a kettes fogaskerékről a legnagyobbra váltást. Amint megszűnik a daráló hang, elérted azt a pontot ahol már jó a felső görgő távolsága. Ennél jobban már felesleges befelé csavarni, mert az már csak a váltásod minőségén fog rontani. Egyébként a pontos váltás nagyon összetett dolog, ebből a felső görgő távolság csak egy tényező. Egyenesen kell állni a váltónak és tökéletesen kell csúszni a bovdennek is a házban. Illetve az sem árt ha nem lenyúlt a láncod és nem kopott a sorod. Illetve a váltókarod is legyen megfelelő állapotban, mert az pozicionálja a váltódat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #173376 üzenetére
Nem hiszem, hogy költséghatékony lenne perselyeket gyártatni, főleg gyári minőségben. Meg honnan tudod pontosan mekkora méret lesz a jó? Meg ha már elkezdett tágulni az anyag, akkor a nagyobb persely sem sokáig lenne jó. Lábcserével jobban jársz, a tapasztalat azt mutatja.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #173396 üzenetére
Országútival hasonlítani egy elektromos montit amúgy eléggé zsákutca, már csak azért is, mert montihoz nagyon jól passzol egy modern pedelec rendszer. Outihoz meg egyáltalán nem. Tehát értelem szerűen aki outiban gondolkodik ha akarna se találna kifejezetten jó pedelec megoldásokat outihoz, montihoz viszont igen. Lehetne itt regényeket írni a témában pro kontra, de talán a lényege annyi, hogy nem a bringán fog múlni, hogy ki mennyire tökös, sportos stb. Attól mert veszek egy nagyon pöpec analóg outit még nem leszek atléta ha azt nem annak megfelelően használom, de ugyanakkor az sem feltétlen igaz, hogy csak lusta és gyenge emberek vesznek pl egy E-Enduro-t. A felhasználón fog múlni minden, mindkét gép ugyan úgy kemény sportszer ha annak is használják.
sepyi: Szerintem a trekking nem az a kategória amit alapvetően sport célokra vesznek az emberek és nem is kifejezetten erre lett kitalálva. Általában közlekedési eszköz a-ból b-be, ami nyilván együtt jár némi sportolással, esetenként akár komolyabb terheléssel is, de általánosságban nem olyan embereknek szoktak trekkinget ajánlani aki intenzívebb sportolásra szeretne kerékpárt venni. Eleve az üléspozíciója sem a sportosságot hangsúlyozza, meg a súlya is viszonylag nagy. Nincs baj ezzel a kategóriával, de helyén kell kezelni. Én amúgy a Fitness-t tartom egy jó kompromisszumnak, gyakorlatilag ugyan úgy felszerelhető mint egy trekking ha szükséges, de sokkal inkább alkalmas sportolásra. Gumiválasztástól függően lehet kifejezetten aszfaltos gép de akár gravel, Cx felhasználásra is okés lehet. Főleg egy tárcsafékes változat. Nemrég vettem a Merida Speeder-t, de nagyon nem bántam meg, egy igazán univerzális gép, nagyon szerethető.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #173439 üzenetére
Valamire biztos jó, rövidebb távokra, de az outit normálisan használó embereknek szerintem nem alternatíva. Sajnos a jelenlegi akku technológia nincs azon a fejlettségi szinten, hogy egy országúti felhasználást kibírjon hosszabb távon. Ha meg rá akarjuk tenni a szükséges kapacitást, akkor a súly fog annyira elszállni, hogy egy belépő trekkinggel lesz pariban a full karbon 10 ezer euros-s outi. A kinézetről meg ne is beszéljünk. Tehát zsákutca az egész. Vannak próbálkozások, talán a Speci jár a legközelebb a használhatóhoz a Creo SL-el, de az a gép is egy vagyon és nem vagyok benne biztos, hogy ez egy sikersztori lesz. MTB-nál azért más a szitu, mert jóval kisebb az átlag sebesség, nem merül olyan szinten az aksi, a nagyobb súly is jobban eloszlik a robosztus felépítés miatt. Ugyan ez outin esztétkusan és használható formában nem kivitelezhető. Az összes megoldás ami eddig volt, mind nagyon réteg termék és nagyon szűk igényeket tud csak kielégíteni, nem úgy mint pl egy E-Enduro vagy Trail bike, ami kb majdnem mindenkinek jó aki ilyen stílusban bringázik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #173444 üzenetére
Szerintem meg sokra nem mész vele, egyrészt maga a motor is jóval gyengébb mint egy Shimano vagy Bosch, illetve a 250Wh akku sem sokra elég. Utána meg cipelheted a 3-4 kilós ballasztot. Outiban engem nem győzött meg, pedig engem azzal nem lehet megvádolni, hogy a pedelec rendszer ellen lennék.
trialboj: Kérdés, hogyan rakták be az új szimmeringet? Szárazon kell bepréselni a helyére, ráadásul egy célszerszámmal, hogy ne sérüljön. Azt a hibát szokták elkövetni, hogy beolajozzák, vagy előbb beteszik az olajjal átitatott szivacsgyűrűt. Ha olajos a felület ahol a szimmering ül, kipattanhat. A levegőoldali pálca valóban probléma lehet ha sérülést szenvedett, mert ugye kidolgozza a levegőt a lábba, illetve az ogyűrűt is tönkreteszi, de az csak úgy magától nem karcolódik meg. Tipikus szerelési hiba, amikor a zégergyűrű kipattan és nekiverődik a pálcának. Nagyon könnyen karcolódik és akkor az általában pálcacserét jelent. Esetleg meg lehet próbálni nagyon finom csiszolópapírral megcsiszolni ha nem mély a karc, de ez vagy bejön vagy nem. Ha karcos a pálca akkor az karcolhatta meg aki szerelte.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #173824 üzenetére
Dugókulccsal is lehet, de ez a célszerszám: [link]
A karbantartás elmulasztása sem jó irány, inkább azt tanácsolnám, hogy olyan nyúljon hozzá aki tudja mit csinál. A teleszkóp szerviz normális műhelyt igényel és megfelelő műszaki felkészültséget. Akinél ez nem adott, az bízza szervizre és inkább legyen drágább az a szerviz, de minőségi, mint olcsó, de kókány.A pálcát megkarcolni amúgy nem nagy mutatvány, akinek nincs benne gyakorlata és nem ismeri azokat a trükköket amivel elkerülhető a baj, ott könnyen előfordul.
Hát ott tényleg ne vegyél pedelec gépet, de mást se ha jót akarsz!
Nyilván a megfelelő kereskedő kiválasztása fontos amikor sok pénzt szeretnél elkölteni bringára. Sajnos valóban vannak sokan akik árulják, de nem értenek hozzá.
Ha pl Bosch rendszerrel ellátott gépet vennél, azt csak olyan helyen tedd ahol meg tudják neked mutatni a Bosch kereskedői zertifikat-ot. Ennek az alap tanfolyamnak az elvégzése és a Bosch-nál történő regisztráció (Bosch pedelec szerviz szoftver, hardverkulcs beszerzése) alap feltétele annak, hogy bármilyen garis ügyet tudjanak neked intézni a Bosch-al kapcsolatban. Shimano-nál is ajánlott a tanfolyam elvégzése, de nem feltétele a garanciális ügyintézésnek és tudtommal a Brose-nál és Yamahánál sem kell tanfolyam, de nyilván erősen ajánlott. Persze ettől még nagyon körültekintőnek kell lenni, hogy hol veszed meg a gépet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #174446 üzenetére
Látom ismét nagyon elszabadultak az indulatok a témában, de ez már csak ilyen, van ami nem változik!
A fő probléma mindig a tapasztalat hiánya, legalább is az adott témakörben. Épp ezért nem értette Somatom sem, hogy miért jobb egy outi egy aszfaltos lefelében mint pl egy monti. Az igaz, hogy az outi irányításához kell a tapasztalat, de ha ez megvan, akkor ez a leggyorsabb járgány a bringák közül ha aszfaltozásról van szó, akár sík akár lejtmenet. Persze ezt csak az érti aki outizott is és fordítva is igaz a pedelec-re vetítve.
Ami a pedelec-et, sportértéket és társait illeti, ez felhasználó függő. Nem a bringa határozza meg a sportolás minőségét, mennyiségét hanem a felhasználó! Ezt valahogy mindig elfelejtjük.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- eBay
- PlayStation 5
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Politika
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen