-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48525824
törölt tag
válasz zoli03 #31120 üzenetére
Nekem '13-as royalom van, egyszer telibekapott oldalrol egy auto, annak a szine rajtamaradt de lejott aztan egy rendorauto is elutott, a kocsi fenyezese jobban megsinylette, kavicsfelverodeseknel latni, hogy kiskoromnyi feluleten lejott a festek, de azokon a helyeken mar a vaz is serult. Egy lepes tavolsagrol egyaltalan nem latni ezeket. Most masfel eves a vaz.
Because: remelem azert tudod, hogy a coffeerideos sracok joresze is fixizett... Meg ugye ottvannak azok a franya palyakerekparosok is, na meg a szerinted unfunkcionalis fiximmel 32-es atlagot megyek varosban. De biztos csak divatcikk.
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #31344 üzenetére
Igen, egy , azaz 1, azaz EGY szettet. De egy bringán 2 van, nem? Kettőt lecserélnek 18-ért. Én így értem, hogy jó ár. Elöl is és hátul is, arról nem volt szó, hogy csak elöl vagy csak hátul. 104ezer Tektroval, 122ezer Aviddal. Az 18ezer különbség. 2 fék. Ennél jobban nem tudom elmagyarázni....
Árak, valóban kb. 18 EGY darab BB7 fék tárcsával, attól függ, milyen méretű tárcsával kéred. De itt a Mali bringán kettő fékről van szó.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
imyourfriend
őstag
válasz zoli03 #31348 üzenetére
Majd rájönnek idehaza hogy csökkenteni kellene az árakat mert a kutya nem veszi meg a terméket lassan. Az emberek meg rájönnek hogy külföldről megrendelik megjön és használja, örül neki 2/3-ad pénzért megkapja ugyanazt. Saját példán okulva a polar cad cs500 46500 forint, itthon egy vaterás linken láttam ugyanezt a csomagot 76900 forintért. Már ne haragudjon az ember, de nem érdekel kiküldöm háromszor garanciába és még így is jobban megéri minthogy itthon kiadjak +30ezret, sőt még többet mert azt el kell postáznia hozzám a boltnak.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32327 üzenetére
Igen, és ott mi tartja meg? Hallgatlak, illetve olvaslak... Persze, azokkal kell egy síkba esni, felső illetve alsó állásban, de a váltónak kell "odavinnie", nem a határoló csavarnak. Ha már a válót odavitte, és nem tudod feljebb illetve lejjebb tenni, akkor hozzáállítod a határolócsavart és ennyi. Amiről itt vitázunk, az egy szakembernek fél perces rutinmunka, csak igyekeztem úgy leírni, hogy egy kezdő is értse.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32331 üzenetére
Aha, a váltó rugója, oké. Szerintem hagyjuk...
Majd keresek én is egy videót, meg is van, ez való Neked... Késő van, aludj egyet, addig sem kell a láncot hurcibáló rugókról olvasnom...
Amúgy a hátsó váltó beállításáról is írtam, és nem csak a határoló csavarok beállításáról. Ez elkerülte pár ember figyelmét. De azért jókat lehet egyeseken nevetni, amikor megpróbálnak okosnak látszani. Na jó éjt...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32335 üzenetére
Milyen az a normál rugóállású váltó???
Ki mondta, hogy nincs bekötve bovden?
Ki mondta, hogy csak az én módszerem működik?Te melyik tévét nézed, ember...?
Tudod miért megy el innen minden segítőkész ember? Az ilyenek miatt, mint Ti. Mert megfigyeltem, ide bárki beír bármit, jön egy-két nagyokos, aki rohadtul nem ért hozzá, de úgy csinál, mintha mégis, nekiáll mindenféle interneten összeolvasott szart belinkelni, meg videókat mutogatni, aztán csodálkozik, ha jól leoltják. Aki meg megpróbál segíteni, annak elmegy a kedve az egésztől.
Te is itt olyanokat fröcsögsz, amikről szó sem volt, mire jó ez?
Én nem az internetről tanultam az életet kis komám, hanem az életben. Vettem szerszámokat, fogtam a biciklimet, darabokra szedtem, aztán addig kínlódtam, míg újra kerékpár nem lett belőle. Könyveket olvastam, szakikat kérdeztem, és nem az interneten keresgéltem a hülyeséget. És tudod miért? Azért mert nem volt internet. Nem nekem nem volt, hanem senkinek sem volt. Te meg idejössz, aztán belinkelgetsz ilyen szarokat. Ne a más tudásával akarj itt vitézkedni, pajtás, copy/paste huszárkodásból nem lesz kerékpárszerelő. Azt egy 10 éves is tudja, amit Te itt művelsz. Írd le, ahogy én, hogy szerinted hogyan kell egy váltót beállítani, aztán beszélgetünk, de nekem ne linkelgess, én az ilyesmit semmire nem tartom. Szánalmas."Az, hogy 20 éve szerelsz biciklit, nem jelent semmit. " Nem mi? Na ja, de az, hogy Te itt X éve linkeket copyzol be, az maga a mennyország, mi? Lúzer...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
TripleB
senior tag
válasz zoli03 #32335 üzenetére
A segítségnyújtásra csak annyit írnék - a Te hsz-edre írva, de általánosságban írom -, hogy sokan várják a sült galambot, mintsem venné a fáradtságot arra, hogy maga keressen rá megoldást. Megköszönni a segítséget az meg lassan ritkább, mint a fehér holló, tisztelet a kivételnek. Én általában olvasás módra vagyok kapcsolva a fórumokon.
#32337 asuspc96
Keress egy boltot, ahol tartanak Specialized nyeregszélesség tesztert, egy zselés valami, amire ráülve megmutatja, hogy milyen széles nyereg kell neked.[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
tatabike
őstag
válasz zoli03 #32352 üzenetére
Nincs semmi gond.
Még annyit fűznék hozzá, hogy a 20 év kerékpárszerelést és építést úgy értsd, hogy én ezekért soha egy fillért el nem fogadtam senkitől, mert nem volt ez soha a pénzkeresetem, szívességből csináltam illetve csinálom ismerősöknek, rokonoknak szomszédoknak. Olyan volt, hogy vettem lerobbant bringákat, amiket felújítottam, aztán eladtam, de sosem nyerészkedtem rajtuk pofátlanul, a belefektetett munkámat meg főleg nem érvényesítettem az árban.
Mikor több időm volt, jártam árvákhoz a gyerekotthonokba, és rászántam egy-két hétvégét havonta, hogy együtt megszereljük a bringáikat, mert ott tényleg nem volt senki, aki segített volna Nekik. Volt, hogy széthordták a szerszámaimat, amiknek aztán egy része sosem lett meg, mert mindenki szerelni akart, de bőven kárpótolt az öröm a szemükben, amikor a reggel még reménytelen állapotú bicikli két óra múlva már gurult alattuk...
Nagyjából ez az én szervizes pályafutásom, és ezt nem is akarom feladni. Ha van időm, segítek bárkinek, akár úgy is, hogy elhozza a kerékpárját, és együtt megcsináljuk, aztán mindenki boldog. Csak hightech "űrbiciklikkel" ne zaklasson senki, az nem az én asztalom...Ja, ma vettem jó áron (10ezer) egy komplett Deore XT V-fék szettet, bovdennel, bovdenházzal, minden kis bizbasszal. A hétvégén beszerzett Magellan trekkingre szánom.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
fpeter07
veterán
válasz zoli03 #32806 üzenetére
Nem véletlenül. Kellett egy új iránya, amerre a kerékpárfejlesztés haladhat. Gondolom észrevették a mérnökök/más dolgozók, hogy sokkal több kerékpárt is értékesíthetnének. A közönség meg kapott rajta, hiszen egész más stílust képviselnek ezek az új bringák. (a feles méretről nem tudok mit mondani, de annyira nem is hoz lázba) A 26 vs 29 esetén nagyon jól leírták egy angol fórumon, hogy mi is valójában a különbség köztük: előbbi esetén a legkönnyebb útvonalat keresi az ember, 29er-nél gyakorlatilag mindegy, úgyis átmegy mindenen.
-
D.Orion
veterán
válasz zoli03 #32806 üzenetére
Szerény hozzá nem értő véleményem:
Teljesen kezdő, tapasztalatlan bringás esetében a 29"-es MTB egy dimbes-dombos, kanyargós természetjárás során csak a hátrányait fogja megmutatni. Ha nincs meg se az erőnlét se a tudás a normál sebességű (~20km/h) haladáshoz, akkor könnyebben idegessé, labilissá válhat a gép, mint a 26"-os kerékméret esetében.Még egyszer leszögezném, hogy ez az én véleményem amely minden szakmai tudást nélkülöz. Pusztán csak megérzés és némi fizika.
Érdekes számomra az is, hogy vannak olyan gyártók akik (mint a cikk is írja) mind a két kerékmérettel árulják ugyanazt a típust. DE, míg 27,5"-nél van 21"-os váz is, addig 29er-nél max 19"-es váz érhető el. Miért? Nagyobb keréknél hosszabb a felső cső?
-
-
Maximum1
őstag
válasz zoli03 #32975 üzenetére
Itt a trükk:
"És mivel a modern montik döntő része ma már 650b vagy 29-er „nagykerekű”, így az áttételtartományt is ennek függvényében alakították a tervezők: az új Alivio hajtómű 40-30-22 fogszámú első lánctányérokat kapott, az MTB-specifikus első átdobó is ezekre optimalizált"
Forrás -
D.Orion
veterán
válasz zoli03 #33948 üzenetére
Néztem az SJ4000-et, és a doboz tartalma nagyon meggyőző. Szinte mindent adnak hozzá ami kellhet. De szerintem annak a kamerának az előnyei a víz alatti felvételeknél jönnek ki igazán. Az árnyékos, gyors mozgásos részek, mint pl. egy erdei ösvény nem mindig sikerül tökéletesen rögzítenie. Egyelőre csak azért dobálom be így a topikba ha találok valamit, hogy tavasszal ha aktuális lesz, akkor könnyebben ráakadjak. Plusz hátha másnak is segít a választásban.
-
Thome
addikt
válasz zoli03 #34722 üzenetére
Golyósokkal sok bajom volt, szétment a kosár, ilyesmi
Bár lehet ez a használat miatt volt, illetve a monoblokkos dolog régi truvatives tapasztalatok miatt. Zárt csapágyra gondolok nyilván, de mindenegyes alkaommal hosszú lett volna leírni, ipari csapágyként meg úgy is tudjátok mire gondolok.Szerk félintegrált szettet találtam, 10db ezres.
Maummamut: Köszi, akkor egész olcsón meglesz úszva a dolog, használt alkatrészekhez jó szaglóm van, bár középrészt újat teszek neki bele, azzal nem lehet baj.
[ Szerkesztve ]
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz zoli03 #34808 üzenetére
SR Négyszöges,ha jól gondolom,de itt találsz képet.
Azért,mert fejleszteni/cserélni akarom,és érdekel,hogy mennyi lenne.AeroCool Hexform, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED DDR4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6600 8GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz zoli03 #34836 üzenetére
Éppen ezért kérdeztem,hogy akkor milyenre váltsak. 3x8-as sort akarok,mert a mostani 3x7-es...
AeroCool Hexform, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED DDR4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6600 8GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #35025 üzenetére
Nem értek egyet. Míg nem próbáltál egy maximum 500g körüli tömeggel rendelkező Carbon villát egy min. amatőr versenyre szánt 29er MTB vázzal, addig nem tudod mi értelme. Nem hiába használják light XC versenyeken. Egész nyáron-ősszel használgattam egy 32:18-as, majd 42:18-as áttétellel, egy merev Carbon villával szerelt gépet, és nem igazán volt olyan helyzet ahol nagyon szükségem lett volna teleszkópra, cserébe, hihetetlenül könnyű géppel tekerhettem.
#35026 fpeter07: Erős csukló a titok.
#35028 Teasüti: Gravitáció + testsúly. CX géppel nem mész nagy sárban, agyagban, stb.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
313313
addikt
válasz zoli03 #35095 üzenetére
Shimanonak is műanyag szokott lenni a bal oldali csészéje az olcsóbb daraboknál biztos.
Szerk.: mondjuk én is használtam Shimano műanyag csészéset, nem volt vele gondom. Igaz csak aszfalton tekertem, vagy túráztam csomagokkal, semmi vadulás nem volt...
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
cynric
tag
válasz zoli03 #35303 üzenetére
Jelenleg 28-as Puch Stone-t nyúzok, de összevissza dobál a rossz utak miatt + eszi a szervízdíjat. Nekem ez a vázméret is kényelmes, telóba több hitet fektetek, mint amennyi egészséges lenne. Sárvédőre viszont tényleg szükségem lesz, ha azt nem tudnék rárakni, akkor para van, holnap kiderül. Csomagtartó nem kell, van nagy hátizsákom. Mindig ilyesfajta bicajokkal nyomultam, ezt szeretem. Mindenkinek köszönöm a segítséget, holnap írok mi történt.
7lövetű konyhakés
-
cynric
tag
válasz zoli03 #35307 üzenetére
Köszi, hogy megnézted. 183, tudom ahhoz ez nagyon kicsi. 13-as Shred-del tekerek otthon (Szegeden csak tanulok), szóval ez nekem tényleg nem para. Sárvédőből van valami bevált típus?
Itt egy másik kép a telóról: [link] Hátha így jobban látszik. Szerintem rá lehet rakni valamilyet.
[ Szerkesztve ]
7lövetű konyhakés
-
LonGleY
veterán
válasz zoli03 #35404 üzenetére
Jó, a lányok külön kategória mondjuk. Ott, ha már kimozog egy patkát, és csak félig törik le a keze, juhejj van. Tipikusan a teleszkópot sem éri akkora behatás, mint az ürgék esetén. Az viszont bármikor ciki, ha hidegben meg sem moccan a cucc, vagy hogy a tárcsafékkel keringőzik fékezés helyett.
És ezt nem azért írom, mert FOX-om van, hanem mert ugyanitt kezdtem. Pótoltam az alapvillát, de ugyanolyan gyűlölettel szabadultam meg az újabb darabtól is. A Suntour után rituálisan vertem szét az RST-met is a betonon, kettétörve a lábait, kiszórva belőle a rozsdát és homokot. Ezek még a WD-40-et sem érdemlik.
Teleszkópban vagy fejlődés (+ pénzgyűjtögetés), vagy pedig merevvilla (ami jó a későbbiekben is ideiglenes villaként). Szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz zoli03 #35406 üzenetére
Persze, el nem vitatnám a teleszkópok előnyét. Hisz az az ilyen jellegű bicaj lelke! De pont ezért mondtam, hogy akkor már lépjen egy szintet, megérné. Ugyanazt a szintű fost igazán kár megint megvenni, ami már egyszer tönkrement alatta (ha pedig nem megy, akkor ideiglenesen lehet egy merevvillában gondolkozni - bár arra jó a félhalott teleszkóp is, míg az nem válik veszélyesen kotyogóssá).
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz zoli03 #36655 üzenetére
Megjött csütörtökön, de csak tegnap végeztünk az átnézéssel (teleszkópokat még nem néztük meg, telópumpa csak jövő héten lesz véve). A csavarok nagy része agyon volt tépve, a rugóstag felső szemében levő meg is volt szakadva, a menetrögzítő tartotta csak a helyén. Ahelyett új lett esztergálva, de volt jópár, ami annyira meg volt húzva, hogy attól féltünk, kiszedéskor fog megszakadni. A legnagyobb csapágyú forgáspontban levő csavar ki is szedte a menetet a vázból, de még van 8-10 menet benne, az bőven elég. A középcsapágyat is alig bírtuk kiszedni. Amúgy kinézetre meglepően szép, meg tökéletesen működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Raspberry Pi
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen