- Windows 11
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Milyen routert?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mozilla Firefox
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator kérdések
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gubisadam #75713 üzenetére
Kilazult a konuszod, azert lotyog a csapagy. Ha szerencsed van akkor tengelycsere konusszal, uj golyok bele es megint jo. Ha sokat hasznaltad igy akkor lehet mar az agy belso felulete is kopott, ez esetben egy uj hatso agyra lesz szukseged. De az elmondottak alapjan az agy mar kuka lesz szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gubisadam #75716 üzenetére
Jól látod, az bizony egyáltalán nem komoly cucc. Maga az agy filléres tétel, ha ugyan olyat szeretnél: [link]
Csak ugye ezt át is kell fűzni, amit 4000ft körül csinálnak meg. A másik lehetőség a komplett hátsó kerék, mert 6000ft körül az is van, ez ugyan annyi mintha agyat cseréltetnél a régi kerékben. Az én tanácsom az lenne, hogy vegyél egy ilyen alap kazettás aggyal szerelt kereket: [link]
Tapasztalat azt mutatja, hogy a menetes agyakkal sokkal több a probléma mint a kazettással. A csapágyak szélesebben helyezkednek el a kazettásba, sokkal tovább bírja ha rendesen be van állítva a kónusz. Viszont ehhez kell venned egy új fogaskeréksort, ami kazettás aggyal kompatibilis: [link]
És egy új láncot is tennék akkor már rá: [link]
Szóval összegezve, ha elég a kónuszcsere, csináltasd meg, az kb munkadíjjal együtt 3000ft-ból megvan, de ha agy csere kell, akkor én fejleszteném kazettásra a fent említett módon. -
Runner_fxr
Ármester
Ja persze, felszerelem a kis bütyökre. El is törné a vázat, meg elhajlítaná a villát. Persze ha lenne tárcsafék rögzítő szem.
Hasaggymeg: Már régóta szemezek vele, Saint szetten gondolkodtam, de ez sem sokkal drágább, és a Hope fékek az abszolút csúcsot képviselik, gyárilag fémhálós Goodridge fékcsövekkel. Ha már féket cserélek akkor nem akarok kompromisszumot. Súlyra nem könnyűek, de örök darab, elmebeteg fékerővel.
És kinézetre is ez tetszik a legjobban.
Egyébként eladó lesz egy Magura MT4 szett, tárcsákkal együtt, ha valakit érdekel.Már rég meglenne az új, csak a szállítás akadozik.
Ha már így szóba jött, elmesélem a sztorit, okuljon más is belőle, nehogy ezzel a céggel bármit is szállíttasson!
A Hamburgi Bergamont gyárból kellett elhozni a bringákat, már lassan 3 hete ennek semmi akadálya nem is lett volna egy normális futárcéggel. Csakhogy valami oknál fogva a Trans o flex nevű csürhe ezt másképp gondolta. Bő 2 héttel ez előtt lett leadva a megbízás 5db kerékpár leszállítására. A futárcég 1 hétig össze vissza hazudozott, hogy épp miért nem tudta felvenni az árut a megadott helyen, azt állították nem volt ott a német raktárban senki, a német raktáros meg azt mondta, hogy semmilyen futár nem jött a bringákért (én inkább a németnek hiszek). Ez így ment 1 hétig, majd amikor kegyeskedtek odamenni, felvenni az árut, akkor meg nem fért be az autóba. Még egy nap csúszás, nagy nehezen sikerült felvenni a bringákat négy ötszöri nekifutásra, bíztam is benne, ó már minden sínen van, jönnek. Hát nem, pár nap múlva érdeklődünk, hogy ha már felvették ugyan merre vannak a bringák? Még Németországban vannak, a futárcég raktárában, kb 1 hét eltelik, Közben mennek az email-ek, mi a büdös franc van. Most egy Ausztriai raktárban pihennek pihennek a bringák, és elvileg jövő héten kiszállítják őket. Egyébként napok teltek úgy el, hogy nem reagáltak az email-re, telefont nem vették fel, csomagkövetési szám nem volt. Gyakorlatilag fogalmunk nem volt, hogy merre jár 8000 euró összértékű kerékpár, és arról sem volt fogalmunk, hogy mikor érkezik meg. Sajnos nem én intéztem a szállítást, hanem ez egyik főnök, ha rajtam múlik, már megtettem volna egy rendőrségi feljelentést, mert már annyira felháborított ez a viselkedés. Szóval elvileg hétfőn kiszállítják a központi raktárunkba, és akkor kedden el tudjuk hozni a Budapesti üzletünkbe. Ha hétfőig nem szállítják le sértetlenül, menni fog a rendőrségi feljelentés a futárcég ellen, de nagyon remélem erre már nem lesz szükség, bár már így is megérdemelnék.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #75822 üzenetére
Lehetőleg egyben adnám el, érdemes egyébként mindig a gyártó tárcsáit használni, tárcsákkal együtt 50K-ért odaadom.
Tothgera30: A montis távok sokkal többet kivesznek az emberből. Nehezebb terepen mászni. A legtöbbet meg a szintemelkedés vesz ki, a táv mellékes. 30-40km-es terepezésen, sok szinttel, jobban el lehet fáradni mint egy 120km-es aszfaltos körön. Persze nyilván aszfaltos körön sem mindegy mennyi a szint, de az ilyen Balton körhöz hasonló tekerések nem összehasonlíthatóak egy montis edzéssel. Az egyik haverom montival körbetekerte egy szuszra a balcsit most nyáron, de a keszthelyi montis túrán jobban elfáradt 60km alatt. Mondjuk volt is 1500m szint elég nehéz terepen.
A barátnőmmel augusztusban tekertünk 110km-t a Balaton körül, simán lenyomta, pedig ritkán bringázik, mondhatni 0 a kerékpáros kondija.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #75837 üzenetére
Persze az átlag sebesség is sokat számít, 38 feletti átlagok már komolyak azért. Ettől függetlenül a terepezős körökön maga az útminőség, meredekebb mászások sokat tudnak nehezíteni. Barátnőm 10km terep után már nyavajog, ha pl feltekerünk normafára. Csak akkor nem volt probléma ha elektromos montival mentünk. A balatoni 110-es kör után nem volt különösebb baja, mondjuk nyilván kényelmes 20 körüli tempóban, de megcsinálta egy átlagos cross trekkinggel.
Tothgera30: Hozzá kell szokni, sajnos megfelelő terep hiányában problémás a felkészülés. És a meredek mászásokat terepen más fajta edzéssel nem tudod kiváltani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz r.levente75 #75836 üzenetére
Minden külsőn fel szokták tüntetni a maximum nyomást, jobbakon a minimumot is. Ezeket kell betartani. Minél szélesebb a külső, annál alacsonyabb nyomáson tudod használni. Aszfalton felfújhatod akár maximumig is, de terepen érdemes a minimumtól nem nagyon feljebb fújni, ha azt akarod, hogy jó tapadásod legyen. 3 bar körül terepen már szinte alig lesz tapadásod. Én 2,5 fölé semmiképp nem mennék. 2,25 széles külsővel nyugodtan mehetsz 2-2,2 bar körül ha rendes tapadást akarsz a kanyarokban és nem akarod, hogy lecsússzon, elpattogjon az ívről. Belső nélküli rendszernél lemehetsz a minimum értékig is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75844 üzenetére
Montinál nagyon sokat ki tud venni az emberből az is amikor technikás pályákon lefelé jössz.
Kerékpár kezelés szempontjából sokkal többet kell dolgozni a montin, mint az outin. Persze nyilván az outinak is megvan a maga nehézsége, de ha csak táv alapján hasonlítom össze őket, akkor azonos táv mellett a montizás sokkal nehezebb műfaj. Ahhoz, hogy kiegyenlítődjön az outival jóval nagyobb távokat kell menni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #75933 üzenetére
Ez így van, mert 3,5 bar terepen már kb a használhatatlan kategória. Még a 3 bar is nagyon sok egy 2,25 körüli külsőnek, nemhogy ennél több.
Szerintem a 2.0 bar elöl és 2,2 hátul az optimális nyomás, belsős rendszerű monti guminál. Belső nélkül meg mehet az 1,6-1,8 is. -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #75951 üzenetére
Mind a kettő érték lényeges, nem véletlenül van feltüntetve. Minél keskenyebb a gumi annál magasabb a minimum nyomás. Ha 2,5 a minimum nyomás akkor gondolom az ilyen 1,75-1.9 körüli cross külső lehet, ez pedig terepezésre alkalmatlan. 2.1-es szélesség a minimum ajánlás terepezéshez. Egy ilyen gumit már simán használhatsz 2 bar-on.
maximilian4: Igazán nem akarom elvenni a kedved előre, de egy merev farú monti, szar térddel, durvább terepen nem igazán okos dolog. nekem is volt gond a térdemmel amit a merev seggű montim csak tovább rontott. Amint áttértem össztelósra rengeteget javult a térdem. Merev seggű gépen tulajdonképpen a térded a hátsó teló, a térdeddel mozogsz ki minden ütést amit a hátsó kereked kap. És egy minőségi merev seggű merevebb is mint az átlag, ami mg inkább igénybe veszi a térded terepezéskor.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75963 üzenetére
Érdekes, nekem a doki nem ajánlotta ezeket a térd szorítókat. Azt mondta, hogy ez hosszútávon inkább csak gyengíti a térd körüli kis izmokat, ami nem tesz jót. Hideg ellen meg szerintem azért nem jó mert ezt átfújja szél. Arra neoprén térdmelegítő kell.
-
Runner_fxr
Ármester
Azért az élsport szerintem elég keményen orosz rulett, már ami az egészséget illeti. Nyilván nagyon alapos és rendszeres orvosi vizsgálat mellett az esetleges egészségügyi problémákat megpróbálják a minimumra csökkenteni, de azért akkor is 200%-on pörgetik magukat. Ennek pedig ára van. Olyan mennyiségű gyógyszert szednek ezek a sportolók, hogy átlag ember el se hinné. Nyilván aki nem bírja az kihullik ideje korán, de én nem irigylem egyiknek sem a szervezetét.
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt a kérdést alaposan körbe kell járni, érdemes jó pár orvoshoz elmenni, mert bizony sok esetben meg lehet úszni műtét nélkül. És vannak dokik akik szeretnek műteni, akkor is ha nem teljesen indokolt. A lényeg, hogy egy nagy tapasztalattal rendelkező ortopéd sebész vizsgáljon, akinek a véleményére lehet adni. Ha azt mondja műtét akkor műtét. Az én térdemnek is nekiestek volna a fúróval, ha hagyom az első dokinak. Aztán csak rendbe jött műtét nélkül. Sőt azt is megtudtam utólag, hogy baromi kockázatos műtétre akartak rábeszélni, nem rutinbeavatkozásra. Akár simán ronthattak volna az állapotomon. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindig kerülni kell a műtétet, és nyilván figyelni kell a testünk jeleire is. De a lényeg a jó orvos, aztán amit mond azt be kell tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Attól függ milyen felhasználásra kéne. A 100mm-es hátsó rugózás azért nem egy nagy was ist das. Persze ha XC-re kell kizárólag, és teljesítmény orientált vagy, akkor jó lehet, de jelen esetben ez sem annyira igaz, mivel 14,1kg-ot írnak tömegre. Ez azért XC géphez mérten elég sok. Inkább vennék egy alap AM fully-t, mert az is hasonló súlyban van, a hátsó telót ott is le tudod zárni, sokkal rosszabbul nem fog mászni, lefelé meg ég és föld lesz az XC fullyhoz képest.
Giant Trance 27,5" 4 2016
Giant Trance 27,5" 3 2016
Giant Trance 4 2017 -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
100mm-es rugóúttal a Lapierre x-control egyértelműen XC kategória. Mivel 120mm-es villa van benne, így felfogható egy agresszívebb geometriás XC vagy Trail bringának, de az AM-től azért messze van.
Sajnos sok kereskedő gondban van a rendelésekkel, és a webshop nem sok esetben tükrözi a valós készletet.
Simán el tudom képzelni, hogy már nem tudnak 2016-os bringát neked rendelni, viszont 2017-es biztos, hogy lesz, legkésőbb jövő év elején.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #76073 üzenetére
Ha időben cseréled a láncot, akkor 3 láncot biztos el tudsz rajta használni. Hogy most ez km-ben mit jelent, azt nyilván felhasználás függő is. 5-6 ezret ki kell bírnia egy sornak minimum. Persze ez még mindig nagyon kevés, figyelembe véve az árát, de ez verseny cucc. Itt a teljesítmény az elsődleges szempont. Meg azért azt ne felejtsük el, hogy egy sor az ugyan olyan kopó eszköz mint egy fékbetét vagy külső gumi.
Idáig maximum 10-es rendszert hajtottam, most állok át 11-re, majd megírom a tapasztalatokat.Strezi: Az is szép darab lesz az biztos. Nem jellemző, hogy ilyen cuccokat jelentősebb mennyiségben vásárolnak idehaza, ez tény.
Az enyémen 10-42-es lesz. Holnap rakom össze a gépet. Már várom. Vasárnap lesz az első teszt tekerés.Néha ezek a pöcs alkatrészeket nagyon nehéz beszerezni a gyártótól, nekünk is volt olyan, hogy fél év múlva tudott a Bergamont csapágyat küldeni egy forgásponthoz.
joysefke: Akkor ehhez mit szólsz? Sram Eagle 12 speed 10-50
Valóban irdatlan ár egy fogaskoszorúért, de még amikor az első 11-es sort dobták piacra a Sram-nál, akkor olvastam valahol egy tesztet, hogy mennyi ideig dolgozik a CNC gép egy soron. Valami 1 vagy 1,5 órát. Ez is jelentősen megdobja az árat. Meg aztán ezek top cuccok, ilyenekkel világkupákon szoktak menni és a szponzor adja. De ha valakinek saját kontóra kell, az zsebbenyúlós. Lehet venni 10-es sort 25 euróért is: [link]
Mindenki megtalálja az igényeinek és a pénztárcájának megfelelőt.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Egy 8-9-10-es sor, általános felhasználás mellett, kibírhat 10 ezret is ha időben cserélve van rajta a lánc.
Persze ehhez rendszeresen ellenőrizni kell és nyúláshatáron lecserélni a láncot.joysefke: Attól függ mi az az értelmes ár? Ilyen gépeket inkább újonnan tudsz venni, még alig van belőlük a használt piacon. A szélesebb gumiból adódóan szerintem használható merev villával, de, hogy ez neked mennyire lesz megfelelő az nagyon egyéni dolog. Én már ódzkodok terepen még a merev váztól is, nemhogy a merev villától, de nyilván ahány ember annyiféle igény.
Because: Az árakat már sokszor kiveséztük, én erre továbbra is annyit tudok mondani, hogy magyar fizetéshez mérten minden drága.
fpeter07: Nagyon jók a Giant bicók, kiváló geoval rendelkeznek. 140mm rugóút már elég jó buli valóban.
6030D: Vasárnapra szervezett egy ismerősöm tekerést, eddig 3-an megyünk, ha van kedved csatlakozhatsz.
1 hónap múlva már Svédországban leszek, most nagyon úgy néz ki, szóval még ebben a hónapban tudunk összehozni tekeréseket, a november már kérdéses. -
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #76085 üzenetére
Bárki csatlakozhat innen a fórumból, mindenkit szívesen látunk. Nagy kopasz-hegy, HHH és Nagykovácsi környéke van betervezve. 50-60 km körül lesz a táv és 1000-1200m körüli szint.
A tempó kényelmes lesz. Reggel 9 kor találkoztunk, általában a Szépvölgyi út elején szoktunk, és onnan tekerünk fel a HHH-ra.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #76087 üzenetére
Azért a fatbike picit más tészta mint a 27,5+, arra tényleg nem kell teló, és simán hozza egy 120mm-es fully kényelmét.
Visszatérve a túrára. Jó kis tekerések szoktak ezek lenni. Általában kényelmes a felfelé menet, de a lefelé zúzós.
Illetve mindig vannak szakaszok ahol fölfelé is megnyomjuk, de ha úgy rendesen odalépek a csodabringának fölfelé, abból nem 5 perc várakozás lesz, hanem jóval több.Az időpont az biztos, a találkozási hely még változhat, de ezt pontosan megírom a napokban.
Strezi: Oké, megbeszéljük, szerintem nincs akadálya.
fpeter07: Akkor az valószínűleg az Anthem volt, nem a Trance.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #76147 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz K_Gabor #76170 üzenetére
Persze, nem csak kávét főz, hanem reggelente gazdámnak szólít.
Köszi!
Tudtommal, a Bosch nem gyárt kerékpárt, csak a pedelec rendszert. Ez a német Bergamont kerékpárgyár terméke. A Bosch csak az elektromos rendszert szállítja, de amúgy valóban nagyon nagy élmény a bringa.
Nem csak az elektromos rendszere miatt, hanem úgy az egész.kk831228: Ha igazán pontosan akarok fogalmazni akkor nem ebike, hanem pedelec. Az ebike gázkaros, pedál nélküli elektromos motor. A pedelec meg kerékpár, amit tekerni kell, és a motor csak a pedálozást segíti, ha nem tekered a motor lekapcsol. Természetesen a rásegítést ki is kapcsolhatod, illetve 4 fokozatban állíthatod, ahogy szükséged van rá. Ezzel tudod saját igényeidhez, erőnlétedhez szabni.
És hogy ez miért jó? Hát erről sokat írtam már itt és tudnék is írni. Érdemes adni neki egy esélyt, és ha lehetőséged van rá, akkor kipróbálni, mert leírva ez nem biztos, hogy egyértelmű lesz, érezni kell. Sokféle felhasználása lehet, a lényeg talán az, hogy abszolút az edzettségedhez és igényeidhez tudod szabni, a sport értéke ugyan úgy meg tud maradni, ha erre vagy kíváncsi. De tudsz vele izzadtság nélkül is menni rövidebb távokat.VIPowER: Nos igen, pedelec tulajdonosoknak megmosolyogtató az ilyen vélemény. Részben érthető is, tapasztalatlanságon alapszik. Röviden annyit tudnék a véleményedhez hozzáfűzni, hogy ez így egyáltalán nem igaz! Az első tévedésed ott van, hogy érdemes külön választani a városi pedelecet és a pedelec montit. A városi pedelec már talán közelebb van ahhoz amit mondtál, de még igazán arra sem lehet ráhúzni ezt így, mert ott is bele tudsz vinni sport teljesítményt ha épp úgy akarsz menni. Nem tudom mennyire szoktál montizni, de gondolom tapasztaltad már, hogy a montival nem csak fölfelé kell dolgozni, hanem a meredek lefeléken is. Nézz meg egy olyan DH videót, ahol van pulzusmérő a bringáson, vannak ilyenek fent youtube-on, 170-180-ig fel tud menni a pulzus, ugyan úgy mint egy komolyabb mászáskor. Itt már eleve megdől az elméleted, mert aki komolyabban terepezik azt lefelé is éri nagyobb terhelés.
Ebből a szempontból meg pont mindegy, hogy pedelec montival csapatod lefelé vagy hagyományossal. Mind a kettővel dolgozni kell, hogy rajta maradj. Az is hülyeség, hogy egy pedelec használó nem szeret elfáradni, meg a testi adottsága nem teszik lehetővé a hagyományos bringát. A saját példámat tudom felhozni, kb 20 éve montizok, 2 éve tértem át pedelec montira, mivel sokkal kevesebbet jutok el a hegyre mint régebben és ezáltal a bringás kondim már nem annyira jó mint régebben, de gondolhatod, hogy nem azért mert 20 év után már nem akarok sportolni. Szeretek most is ugyan olyan távokat menni, de jelenleg ez csak nagyon szenvedősen menne. A keringési rendszert túlterhelni sem okos dolog egyébként. Volt már ilyenben részem, nem egészséges dolog. Régebben heti 4-5 ször is felmentem az erdőbe tekerni, ez alkalmanként 40-60km-t jelentett, és kb heti 4-5000m szintemelkedést. Most meg kb 2 hetente hétvégén megyek hegyre. Lenyomok most is 70-80km-t meg 1500m szintet egy hagyományos montival, de a közepétől már nem esik jól. Elfáradok. Pedelec montival meg pont ezt úszom meg, hogy túlhajtsam magam a végére. A pulzusom így is felviszem 160-170-re ugyan úgy. És az akkunak is van határa, ha csak úgy akarnék menni a hegyen, hogy egy csepp izzadság ne legyen rajtam fölfelé, akkor igen hamar tolhatnám fölfelé a 21 kilós vasat, mert lemerülne a túra közepén. Ennek meg nem sok értelme lenne. Egyébként napi rendszerességgel bringázom most is, hagyományossal, csak ez leszűkült a melóba járásra. Ez pedig édeskevés ahhoz, hogy visszaszerezzem a régi kondim. Bele lehet ebbe a pedelecbe látni minden rosszat, meg összeesküvés elméleteket gyártani, de szerintem semmi értelme. Sokan zsigerből utálják ezeket a bringákat, főleg idehaza egyébként, mert alig ismerik. Talán abból fakadhat, hogy attól félnek sokan, hogy majd a pedeleccel lenyomják pedig ő sokkal többet edz és ez micsoda csúnya dolog, vagy nem tudom. A valóság az, hogy a pedelec használó pont leszarja a starvát, meg az összes ilyen méregetős programot, ez az egész versengés nem érdekli, csak élvezetből teker. Ellenben sok más bringással, akinél már inkább a versengésről szól. Ezt sem tartom egyébként annyira jó iránynak, mert az élvezet kezd háttérbe szorulni, nagyon sokan csak a teljesítményekhez ragaszkodnak görcsösen, mintha az életük múlna azon, hogy javul e az átlaguk 5km/h-t vagy sem. Meg a Kom-ok és társai. Amikor a 90-es évek elején elkezdtem még mindenki szórakozásból tekert.6030D: A spitzing más tészta, kipróbáltam egyébként, még az eurobike-on. Jó buli az kétségtelen, és azzal is lehet úgy menni hogy elfáradj. Viszont ott az a baj, hogy már túl erős ahhoz, hogy hagyományos kerékpárosokkal tekerj együtt. Az csak úgy buli ha mindenki olyannal megy. Kétszer olyan erős mint egy Bosch vagy Shimano steps. A Bosch rendszerű még nem annyira erős, hogy unalmassá váljon normál kerékpárosokkal együtt menni.
CaNNa3IS: Igen, 25Km/h korlátozás van benne, e fölött lekapcsol a rásegítés. Az igazat megvallva hegyen ez elég is, mert fölfelé gyorsabban úgy sem mennél, lefelé meg kikapcsolom a rásegítést. Főként városban van értelme a korlátozás feloldásának. Vettem egyébként egy ilyet: [link] Ezt még az előző bringámban használtam. A motorba kell beépíteni, utána 45-ig megy a rásegítés.
Hasaggymeg: Köszi! Ez az új Pike villa olyan érzékeny, hogy egy cigicsikket kimozog az aszfalton. Nem véletlen neveztem repülőszőnyegnek.
Because: Megmutatod, hogy tudsz az autóval vagy motorral hegyi kerékpározni az erdőben? Ha sikerül esküszöm lecserélem.
-=RelakS=-: Igen, egyébként ez nagyon igaz, hogy nagyon nagy motiváló erő a pedelec. Ezzel mindig lesz kedved menni. Megtartja a folyamatos motivációt, edzettségtől függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #76183 üzenetére
Sőt, mivel kb olyan teljesítményre lehetsz képes a rásegítéssel mint egy top versenyző, folyamatosan azon kapod magad, hogy hajtod mint egy őrült, pláne az elején amíg újdonság.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz K_Gabor #76187 üzenetére
Ez is egy német bringa, elég jók a Haibike-ok pedelec fronton. Egyébként ez szerintem a második generációs Bosch rendszer. Az első generációson a váz alján volt a motor, és elég könnyen oda lehetett verni. [link]
Az új montis Shimnao steps E8000 is elég jó lett. A motorja 3 kiló alatt van.
Tesztek alapján kevésbé erőteljes mint a Bosch CX, de annál könnyebb, kompaktabb, így sok kerékpárgyártó elkezdte ezt is alkalmazni. [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Elég egyszerű az akkucsere, 2 féle rögzítésű akku van a Bosch-hoz. Az egyik a csomagtartóra rögzíthető, a másik meg a vázcsöves rögzítésű. Mind a kettő szabványos kialakítású, és bármelyik Bosch rendszerű kerékpárhoz jó. A vázcsövesben van különbség, hogy ebből volt előző generációs is, az értelemszerűen a régebbi motorokkal kompatibilis.
Kapacitásban van különbség, 300, 400, 500Wh-ban elérhetőek.K_Gabor: A motor elhelyezésén kívül még azért nőtt a teljesítmény is. Régebben egyébként nem annyira kedveltem a Haibike-ot, de amióta ennyire erősek pedelec fronton, megtetszett. Mivel kétségtelenül gyönyörű gépeket csinálnak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #76194 üzenetére
Mondjuk az országútizás pont az ahol nem sok értelmét látom ennek a rásegítésnek. A jelenlegi akku kapacitások azokhoz a távokhoz és sebességekhez kevesek.
Igen, a középmotorosnak van egy kis hangja, de nem vészes. Az agymotor viszont teljesen hangtalan.
TayRol: Ha figyelembe veszem azt, hogy milyen felszereltségű trekkingeket árulnak 1 milla felett, akkor azt kell mondjam, hogy ez a top felszereltségű monti jobban megéri 1,6-ért.
Azért azt hozzátartozik az igazsághoz, hogy én netto gyári áron vettem, az pedig jelentősen kedvezőbb mint az 1,6-os brutto kiskerár.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #76198 üzenetére
Létezik még egyszerűbb megoldás is a Bosch-hoz: [link]
Ezt csak a sebesség jeladóra kell ráhúzni, és onnantól becsapja a rendszert. Csak ezzel az a baj, hogy nem a valós sebességet írja ki, hanem harmadolja. Amikor 25-öt ír akkor valójában 75-el megyünk.
Viszont az a kábel, amit fentebb linkeltem már ezt is megoldja, ott a valós sebességet mutatja, csak van egy kicsi késése. Annyi veszélye van a kábeles megoldásnak, hogy ha nem pontosan oda dugod a csatlakozókat ahova való, tönkreteszi a motort. Szóval igényel némi hozzáértést a beszerelése, de nem bonyolult, meg videók is vannak róla. Egyébként vannak olyan rendszerek ahol egy gomb kombinációval is fel lehet oldani a korlátozást. Ezek többnyire olcsóbb átalakítószetteknél jellemzőek. A Bosch-nál erre jobban figyelnek, mert betartják a szabályozásokat. Elvileg ami 25km/h-nál gyorsabban tud menni motoros segítséggel az már nem kerékpár, hanem segédmotornak számítana, és jogsi, meg biztosítás kell hozzá. Külföldön rendszámozzák is a 45-ös pedelec bringákat. A Bionx rendszerűt fel lehet oldani szoftveresen, de ahhoz is kell egy speciális eszköz ami ezt el tudja végezni.Azért ha egy komoly emelkedőn 25-el mész, az is olyan sebesség, hogy állva maradnak a többiek. Még sok esetben annyival sem szoktam menni. Inkább lefelé száguldozok.
Egyébként lefelé egyáltalán nem kell kímélni őket, ugyan olyan masszív mint egy normál AM vagy Enduro monti. A középmotoros súlyelosztása is nagyon jó, baromi stabil a nagyobb tömegközéppont miatt. Esésnél olyan persze előfordulhat, hogy betörik a kijelző, vagy az aksi burkolata megsérül.
Láncleesés az nem jellemző, pláne nem az olyan megoldások mellett, mint ami az enyémen is van, hogy még egy felső plusz görgő is van a láncvezetésre. A láncnak a hangját sem hallod terepen, szó szerint 0 a lánccsapkodás.Azért a használt piaconon már fellelhetőek, sokszor elég kedvező áron, alaposan át kell nézetni, illetve kell egy számítógépes diagnosztikát csinálni róla, az mindent kiír. Azt, hogy hányszor töltötték fel az aksit és mennyi az össz megtett km. De ezt a kijelző is kiírja, amit nem tudsz kitörölni, mert a motor jegyzi meg. Illetve ha bármilyen elektromos baja van, kiírja a hibakódokat. Ebikeshop megcsinálja 3000ft-ért szoftverfrissítéssel együtt.
Strezi: Én is indultam még anno pár Cross country futamon a 90-es években, rajtszámok még mindig megvannak, érmek viszont nincsenek. Nem ment rosszul a versenyzés, de nekem nem tetszett. Jobban szerettem szórakozásból tekeregni a hegyen.
De azért úgy már elég jó lesz a géped. Én is tervezek még egy Hope fékszettet, az 200K lesz tárcsákkal együtt. Mást nem hiszem, hogy lecserélek rajta a közeljövőben.
zoli03: Úgy emlékszem, hogy 2012-2013 körül voltak olyan szériás Fox villák amiknél gond volt a csillapítással, azóta nincs velük gond.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #76207 üzenetére
Ja az úgy más. Egyébként ha nem hajtod nagyon, hanem benyomsz egy eco-t síkon, és tourt az emelkedőn, akkor 100km felett tud hatótávban 1db 500-as akku. Azért már ez is nagy segítség tud lenni, mert tour fokozaton is nagyon keményen mászik a gép.
joysefke: A Gepida is ugyan azokat a Bosch cuccokat használja mint a nevesebb gyártók, így ezen a területen nyilván nincs különbség. Viszont itt is a vázakkal van a gond, valahogy nem találják el azokat a geometriákat. Persze jó gépek, de amikor ráülsz egy tényleg jóra, akkor érzed a különbségeket. És annyival nem olcsóbb. Persze trekkingnél majdnem mindegy, de montit biztos nem vennék gepidától.
A két gyermekbetegséggel kapcsolatban azt tudom mondani, hogy az azonnali gázreakció akkor van meg ha ideális fokozatban vagy. Ha pl megállsz vagy lelassítasz és nem váltasz előtte vissza, akkor elképzelhető, hogy a motor egy kis késéssel kapcsol amikor újra elindulsz. Ha optimális a fokozat akkor azonnal reagál. Ez megszokást igényel valóban, de ha elkezded használni hamar ráérzel, hogy nagyjából hova válts, hogy az a nyomaték meglegyen ahonnan azonnal reagál.
A 25km/h korlátozás sík úton tényleg baromi zavaró tud lenni, mivel a motor kb kétszer ennyit tudna, és ezt érzed is rajta. Olyan mintha falba ütköznél, kb úgy veszi el a nyomatékot 25-nél. Sík úton tulajdonképpen majdnem mindegy milyen rásegítésbe kapcsolsz, húz. Én sík úton legtöbb esetben rásegítés nélkül hajtom, ezzel is kímélem az aksit a túrán. Emelkedőn már nagyon érzed, hogy hol mennyit tesz hozzá, és akkor már lehet feljebb kapcsolgatni, bár a sportra vagy turbóra emelkedőn is ritkán van szükség.
Mint feljebb írtam, erre a korlátozásra van megoldás, mert ki lehet iktatni. Illetve gyárilag is van olyan verzió ami 45-ig engedi a rásegítést, bár nem kevés felárral. Jobban jársz ha inkább adsz érte utólag 150 eurót mint ha vennél egy gyárilag 45-öst. Bár itt garanciánál lehetnek gondok, mert ha gyárilag 25-öst veszel és kiütöd a korlátozást, akkor azt bizonyos esetekben meg tudják nézni. Ha kiderül, nem lesz garancia a Bosch rendszerre. Ez csak azért gáz, mert a gyárilag 45-ösbe is ugyan az a motor csak korlátozás nélkül, tehát elvileg attól nem lehet baja, hogy kiveszed a korlátozást. Egyébként én továbbra is azt mondom, hogy hegyen a 25-el is elég jól el lehet lenni, lefelé úgy is kikapcsolod, felfelé meg elég a 25. Egyenesen haladva kicsit kevés lehet, de ez is megszokható.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #76222 üzenetére
Terepviszonyoktól is függ, amerre szoktunk tekerni ott ez a 25-ös korlát nem annyira érzékelhető, mert vagy mászunk, ahol több mint elég, utána meg lefelé guruluk 40-el. Kevés az a szakasz ahol ez engem zavar.
De úgy gondolom, hogy egy 3000-5000 eurós pedelec monti megvásárlása mellett az a 150 euro kiadás a tuning modulra már igazán nem tétel.Ma be is építettem a "chiptuningot" Ennyi az egész művelet. [link] Utána 50km/h-val jöttem haza a városból.
Erre tényleg jó, de erdőben ritkán használom a 25 feletti rásegítést.Azért a folyamatos 25km/h haladás nem az anyuka a nehéz trekkingel kategória, maximum rövidebb távon. Meg ugye ez mindenhol 25, ha szembe szél van, ha emelkedő, teljesen mindegy, úgy már azért nem olyan lassú az. Szerintem a 45-50-es tempó sok bringásnak már veszélyesen gyors. Nem véletlenül adják ki ezeket többnyire 25-ös korláttal. A 45-öt is elég hamar eléri. Az más kérdés, hogy mi szeretjük ha gyors és tudjuk is kezelni, de ezzel sokan nem így vannak. A barátnőm például még soha nem panaszkodott a 25 miatt, pedig jó párszor túráztunk pedelec montival.
Egyébként azok a gepida pedelec fullyk csak 120mm-es rugóúttal rendelkeznek. Az még nem is olyan sok.
Már most is ki lehet fogni jó áron. [link]
Mondjuk ennek az aksija nem túl nagy.Csináltam még pár képet a varacskos disznóról
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #76235 üzenetére
Hajrá!
Doki-HUN1978: Most komolyan kérdezem, ha ránézel erre a bringára, úgy néz ki mint egy 70 éves papinak készített bringa?
Ne haragudj, de nem kezdem el előröl ezt a témát. Sokszor kiveséztük, ha visszaolvasod a hozzászólásaim, megtudod a miértjét.joysefke: Majd cserélünk egy kicsit, aztán kipróbálod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #76255 üzenetére
Olyan nagyon sokat azért nem kellett volna visszaolvasni, ezt tegnap írtam, parancsolj. [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #76260 üzenetére
Értem amit mondasz, és ez még logikusnak is tűnne, ha nem ismerném ezeket a bringákat.
Kérdezek valamit, szerinted mi a különbség a sportteljesítmény szempontjából aközött, hogy megy valaki hegyen mondjuk 30Km-t 800m szinttel saját erőből, vagy megy pedelec bringával 60km-t 1600m szinttel 50%-ban rásegítéssel? Csak mert szerintem ez ugyan az a sportteljesítmény, csak az egyik esetben kétszer akkora távot mentem segítséggel. Vagy rosszul gondolom? Mi ezzel a baj?Mentem én régebben saját erőből 2500m szintet és 80-100km-t nehéz terepen, de már nincs annyi időm bringázni, hogy ezt most is prezentáljam ilyen edzettséggel. Ezért segítségül hívom a modern kor technikáját. Én szerintem ezzel semmi baj nincsen. Nem csalás ugye, mert nem verseny. A másik meg az, hogy sokan úgy állítják be ezeket a rásegítéses bicókat mintha egyenesen káros lenne az egészségre, maga az ördög szekere. Azért gondoljuk már végig, mozgok, kint vagyok a természetben a jó levegőn, nem szennyezem a környezetem a járművel, mégis mi lehet ezzel a baj? Az, hogy az erőnlétemhez képest jóval többet tudok menni ilyen géppel, hát istenem. Akit ez zavar az vegyen ilyen bringát, vagy tekerjen annyit, hogy utolérje az ilyen bicókat kizárólag saját erőből.
Én ezzel a részével egyáltalán nem foglalkozom, nem versengek senkivel. Akkor sem tettem ezt amikor hagyományost hajtottam. Anno azért kezdtem el hegyi kerékpározni, mert eszméletlen szabadságérzetet nyújtott és tetszett a kerékpártechnika ezen ágazata. Mindig figyeltem a mtb fejlesztéseket.
A mtb-ban mindig a kompromisszumok nélküli szórakozást és szabadságérzetet kerestem, meg persze jól esett az edzés része is. Anno amikor először átültem első telós mtb-ra újra hatalmas lökést adott, mert nem szorított olyan korlátok közé mint a merev villás. Utána jött a fully mtb, az megint egy új színt vitt a montizásba. Aztán ahogy egyre kevesebb időm lett tekerni, kezdett alábbhagyni a motiváció. Régóta figyeltem a pedelec gépeket, de eleinte nagyon rossz konstrukciónak tartottam őket, nagyon rövid hatótávjuk volt, és bugyuta kinézetük a hatalmas agymotorral. Meg ebből adódóan irányításbeli problémák.
Aztán ahogy elterjedtek a modernebb középmotoros rendszerek, kellemes hatótávval, már felcsillant a szemem. Újra visszaadta azt az élményt amiért anno elkezdtem ezt az egész sportot. Szerintem nincs ezzel baj.Persze öregeknek, és valós egészségügyi problémákkal rendelkező embereknek is jó egy ilyen gép, de azért ne gondoljuk már azt, hogy az ilyen gépek, mint amit én is vettem, papiknak való. Olyan terepen megyek vele ahol szerintem egy öregúr sem szeretne menni még gyalog se. A hegyre nem csak felmenni kell tudni, hanem le is kell tudni jönni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #76285 üzenetére
Azért egy olyan bringa, mint amit vettem, rásegítés nélkül is bő 1 milla. Ezen a szinten a rásegítés plusz költsége már nem annyira számottevő szerintem.
Tekerem a pedált, elfáradok a hegyen, akkor miért nem kerékpározás amit csináltam?
Ez már az a szitu, amikor elbeszélünk egymás mellett, mert nem ismered a rendszert.dbala: Fél 10-re gyere a Szépvölgyi út elején a hévmegálló melletti parkolóba, ott lesz a tali.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #76309 üzenetére
"Félre ne értsd, tőlem annyit tekersz, amennyit akarsz (egészségedre) és az se zavar, ha egy 250 ccm-es motor van a kerékpárvázon, csak azt már ne nevezzük kerékpározásnak."
Talán az ilyen kijelentések miatt. Ez úgy hülyeség ahogy van és nem sok köze van egy modern pedelec montihoz.
Tothgera30: Ez most meg is marad szerintem sokáig. A mai kör után azt mondom, hogy ez sokkal nagyobb buli mint a 29"-es. Nyilván mindenkinek más az igénye, de nekem a 27.5"-ös kerék és a nagyobb rugóút sokkal jobban bejön. Vaskosabb a becsúszó is, merevebb az egész szerkezet, ahova teszed ott van. Ez a gép sokkal jobb.
Továbbra is azt mondom, hogy a 29" merev vázban király, de fully-ban nem az igazi.Annyi negatívumot vettem észre, hogy a nagyobb rugóút miatt és a kisebb kerék miatt, a pedál alsó pozícióban könnyebben elakad, mert kicsit lejjebb kerülhet, de ha ezt megszokod akkor sokkal magabiztosabb lefelé mint a 29"-es fullym.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #76399 üzenetére
Ez még csak egy kis ismerkedős kör volt, első terep próba ezzel a bringával.
StLui: Azért a youtube butít a minőségen, ennél még jobb a nyers felvétel. Gopro 3 silver kamera, sajnos ebben sincs képstabilizátor. Sok múlik azon, hogy milyen jól van rögzítve. Ez egy Gopro chesty mellkaspánton van, jól meg kell húzni a pántot és akkor kevésbé rezeg.
Illetve mint említette Crytec is, a kerékpáron is sok múlik, mert ha jók a telók értelemszerűen nem ráz úgy téged sem, meg a kamerát sem.Strezi: Igen, elég fasza idő volt. Az erdő is jól felszáradt, egy két helyen volt csak egy kis sár, de nem vészes. Majd legközelebb eljössz.
Ez a gép iszonyat durva. Gondoltam, hogy jó lesz, de sokkal jobb mint az előző bringám a 29"-es fully. Iszonyat merev, ahova teszed ott marad, kinézel egy ösvényt, megmarkolod a kormányt, aztán ráereszted. A Pike RCT3 villa egy álom, nagyon magabiztos marad az irányítás nagyobb sebességnél is, nagyon érzékeny a csillapítása. Mondjuk erre számítottam, Enduro versenyek egyik legkedveltebb villája ez a típus. A lejtőző képességeim sokszorosa van ebben a bringában az biztos. És a 27,5"-ös méret is sokkal jobban tetszik mint a nagyobb kerék. A Magura MT4 fékektől féltem kicsit, de elég jól vizsgáztak. Nem melegedtek el, végig megmaradt a fékereje. Nekem sokkal jobban tetszett mint a Deore, pedig kb egy árkategória. A telók beállításával még játszani kell, mert sok mindent lehet rajtuk állítani, és lehet rajtuk még finomítani, de már így is egy tökély az egész cucc. Ami kicsit fura volt, úgy éreztem hogy a kisebb kerék és a nagyobb rugóút miatt néha kicsit közelebb került a pedál a földhöz alsó pozícióba, ezért beleverhet egy egy kiálló szikla ha nem figyel az ember, de ez csak megszokás kérdése.
maximilian4: 1 hónap múlva megyek Svédországba, összejött egy bringás meló. Szóval már nem sokáig leszek itthon, de remélem rendbe jön a térded és mihamarabb nyeregbe pattansz.
Egy kép a túráról:[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Házimozi belépő szinten
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Anime filmek és sorozatok
- Építő/felújító topik
- Autós kamerák
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest