-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #74410 üzenetére
27,5"-ös bringához kéne. Röhej, hogy Magyarországon szinte senki nem tart ilyet, pedig egy elég hasznos kiegészítő.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #74420 üzenetére
Jobb híján, lehet berendelem ezt. Köszi!
Régen abszolút a mtb volt a divat, de azóta változtak a dolgok, most már sokan rájöttek, hogy jobban járnak ha a felhasználási területhez veszik a kerékpárt. Attól függ hol szeretsz bicajozni, ha aszfaltozni szeretsz, nincs kizárva, hogy megkedvelnél egy jó minőségű országútit. Rájönnél hamar, hogy idáig a monti csak kolonc volt a nyakadon. Hasonló dolog ez mint a 2000-es éveke elején a DH őrület, kb mindenki DH és FR bringát akart. Teljesen mindegy volt, hogy van e rá szüksége vagy nincs, mindenki a duplavállas villáktól, hatalmas rugóutaktól volt elájulva, aztán képesek voltak az emberek még akkor is egy sár nehéz DH gépet venni, ha alapvetően túrázgatni szeretnek. Szép lassan rájöttek, hogy jobban járnak egy kisebb rugóutas, de jelentősen könnyebb bringával, amivel fel is tudnak tekerni a hegyre. Ma már csak az megy DH géppel aki valóban arra használja.
6030D: Valóban hibás abban, hogy nem fogadta meg a tanácsokat, eleve azért jön egy ember egy ilyen fórumra, hogy informálódjon. Viszont ha belegondolsz, egy vásárlónak nem kötelessége tudni, hogy neki milyen méret kell, azért van ott egy eladó, hogy segítsen, nem pedig azért, hogy a pultot támassza vagy hülyeségeket beszéljen. Teljesen jogos ha visszamegy és reklamál, hogy nem jó a méret amit eladtak neki. Abban az esetben nincs oka, ha ő maga kérte azt a méretet és az eladó elmondta, hogy szerinte az kicsi lesz, de ennek ellenére neki az kellett. Ilyennel már én is találkoztam, természetesen nem is vettem vissza a bringát.
Még azért is reklamálhat egy vásárló ha nem az igényeinek megfelelő bringát adják el neki. Ha mondjuk valaki versenyezni akar, de egy erre alkalmatlan olcsóbb gépet adnak el neki, esetleg más kategóriából, mint amire szüksége van. Persze ehhez a vásárlónak is pontosan meg kell határoznia az igényeket.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tapasztalatom szerint egy multinál nagyobb esélye van az ilyen cserére mint kisebb boltoknál, csak hívatni kell a felettest és kicsit balhézni. A decathlonba ha valami kerékpáros műszaki hiba, garanciális reklamáció volt, először ugye a műhelybe irányították a vásárlót, ott voltam én. Ha úgy mértem fel, hogy nem jogos a követelés, mivel felhasználói hiba okozta a kárt, akkor is páran értetlenkedtek és követelték a garanciális cserét. Olyan is volt aki saját bevallása szerint nekiment egy kukának és ezért elgörbült a villa, de követelte a garis cserét. Hívatta a felettest, én odahívtam azt a bohócot, az meg kicserélte neki gariba, rám meg gúnyosan nézett a vásárló, hogy na ugye megmondtam nekem volt igazam arckifejezéssel. Ezek a multik szépségei. Szóval simán van esély a cserére, csak ne hagyja magát lerázni.
Olyat is láttam jó párszor, hogy valaki a hibátlan bringákat hozta vissza a decathlonba, hogy neki ezek nem tetszenek és vegyük vissza. Vitt 3db alap montit, gondolom kellett valami túrára, aztán volt bőr a képén visszahozni, hogy ez neki nem tetszik, adjuk vissza a pénzt. Számtalanszor vissza is vették ha balhézott. A magyar vásárlók eszméletlenül elszemtelenedtek, mivel a multik sok esetben túlzottan elkényeztették őket.
pc360: Sokszor felmerül a kérdés, hogy valami olyan gép kéne ami mindenre jó. Ilyen sajnos még ma sincs. Elmondásod alapján valóban semmi szükséged egy fully-ra. De ha annyira mozgatja a fantáziád, hogy vajon milyen lenne, akkor gyere el szeptember 24-én a kamara erdei kerékpáros tesztnapra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #74400 üzenetére
3 X 8 szerintem elég lenne egy régebbi gépre és olcsóbb is. Illetve a 9-es rendszer sokkal érzékenyebb a komponensekre.
Amikor hajtóművet cserélsz simán elképzelhető, hogy a monoblokkot is cserélned kell majd, mert az új hajtóművön máshogy helyezkednek el a lánctányérok. Láncon kívül leírtál mindent. Igen, ezeket kell cserélni amiket felsoroltál, mindenből azonos fokozat támogatással. -
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74472 üzenetére
Nyilván próbálnak lerázni első körben. A gumi kopása teljesen mellékes, ez nem a Te problémád, ők b@szták el, ez az ő saruk, nem a tiéd! Nyugodtan mond meg, hogy ez az egész szituáció nem a Te hibádból következett be, mivel nem neked kell érteni a bringához hanem az eladónak, azért van ott.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74477 üzenetére
Ráültettek egyel nagyobbra is? Mondták, hogy próbálj ki több méretet, hogy melyiket érzed kényelmesebbnek?
Mert ha igen és te a kisebbet választottad akkor ők nem hibáztak, de ha nem csak azt mondták vedd a 16,5"-est és jó lesz akkor már hibáztak.
A mérettáblázat csak egy ajánlás, neccesen még beleférhetsz a 16,5"-es vázba a 173 centiddel, de ugye ez határon van erősen, amikor valaki 2 méret között van, akkor mindig a próba dönti el. A méret ajánlások, csak ajánlások, nem szentírások. Ezt figyelembe kell venni, mert nem egyforma adottságokkal rendelkezünk azonos testmagasság mellett. Meg ugye ott vannak a geometriai eltérések is, nem minden 16,5"-es vagy 18"-as váz ugyan olyan hosszú, azt is figyelembe kell venni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74481 üzenetére
Most már világos, ők hibáztak, mert nagy baromságokat hordtak itt össze a kerékméretek kapcsán is. Az, hogy 29"-et vagy 27,5"-öt választasz nem igazán testmagasság függő. Jó nyilván 160 centis embernek nem mondanék 29"-et, de nagy általánosságban nem a testmagasság dönti el, hanem a felhasználási terület, kerékpározási stílus. Mondjuk én eleve inkább a 29"-et ajánlottam volna merev vázasba, de ez még nem feltétlenül baj, hogy 27,5"-öst vettél. 26" és 27,5" közti különbséget egyáltalán nem kell beleszámolni semmibe, miről beszél ez a jóember? Esetleg a 26" és 29" köztit. S-es vázat kaptál, holott egy M-es lett volna az ideális. Ennyi.
29"-ből lehet, hogy az S-es lett volna a kényelmesebb, de ezt is egy próbának kéne megelőznie. Tapasztalatom szerint aszfalton használva inkább a nagyobb méret a kényelmesebb, terepen nem feltétlenül baj ha a kisebbet választja az ember, bár ezek nagyon egyéni dolgok.A 29"-es zöld Bergamont revox-om is M-es vázas volt, 47 centis pontosan. Egyébként pont egy 173 centi magas ember vette meg, és nagy megelégedettséggel használja azóta is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74483 üzenetére
Mondjuk az igaz, hogy nem a talpad közepével kéne tekerni a pedált.
Egyébként merev vázasban jobban szeretem az L-es vázakat, fully-ban inkább a kisebb M-es jön be. 178centi magas vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74492 üzenetére
Könnyen feladtad ezt.
Vázakat elég nehéz szerezni, mivel főként komplett bicajokat árulnak. Kb 20k bukóval tudnád eladni a bringát, de akkor most le is kéne tenned, mert minél többet használod annál nehezebben fogod tudni rámondani, hogy szinte új. Meg aztán szezon vége van, mindenki akciózik, nem a legideálisabb időpont kerékpár eladására.
Ha eladod akkor a komplett bringát add el, ne csak a vázat és úgy kompletten vegyél másikat.
27,5" vázak: [link]
Az a fehér Cube 80 ójróért elég jó vétel, pont a te méreted, már legalább is ha átépítenél.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74494 üzenetére
Mert valószínűleg gyorsabban megvagy egy komplett bringacserével, és lehetnek esetleges kompatibilitási problémák, más méretű nyeregcső, monoblokk, esetleg rövid a villa nyaka az új vázad fejcsövéhez. De persze a vázcsere is járható út, csak rendesen utána kell nézni mit veszel meg. És azt is számold hozzá, hogy ha nem te csinálod, 10 ezer alatt egy szerviz nem fog neked vázcserét csinálni, plusz bovdenezés is lesz.
Más amikor egy komolyabb gépről van szó, de ebben az árkategóriában lehet jobban jársz a komplett bringacserével.Hát talán nem elfogadni azt amit mondanak, hanem felvázolni azt, hogy hol hibáztak, és követelni a cserét. És a fogyasztóvédelmet is meg lehet említeni, arra is sokszor beszarnak. Itt gyakorlatilag nem te vagy a hibás, hanem ők adtak el neked rossz méretű terméket, az ő eladójuk nem volt szakmailag felkészülve, tehát az ő hibájuk. Multinál dolgoztam, tudom hogy mennek ezek, ennél cifrább dolgokat is el lehet intézni egy kicsit erőteljesebb hangvétellel. Ráadásul itt neked van igazad. Mondjuk lehet az intersport kevésbé rugalmas mint a decathlon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74499 üzenetére
Hát hallod ha egy ilyen eset után nekem így benyögné, hogy zárjuk rövidre, miközben az ő balf@szsága miatt kerültem ebbe a szituba, úgy leüvölteném a fejét, hogy a lábán nem állna meg az a paprika jancsi, az biztos. Azonnal követelném a pénzt vissza, nemhogy cserét.
De ha nem akarsz vitatkozni, és elfogadod a helyzetet, akkor ok, fogadd el, tanulópénznek jó volt. Ennél nagyobbat is lehet bukni, azért nem a világ vége ez a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74501 üzenetére
Azért valamennyire te is hibás vagy benne, mert itt a fórumban is sok infot kaptál, de valóban az áruház is hibás volt. A bringádat nem lopták el, megvan, csak a mérete nem jó. Nem buktad el az egészet, csak egy kis részét.
Azt a pénzt egy szombat alatt simán el lehet inni, még többet is, ez vigasztaljon.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #74514 üzenetére
Változó, sört és whisky-t általában. Épp most jöttem haza a főzde fesztről, csajommal ketten 20k-nak a seggére vertünk. És még csak be sem vagyok rúgva, nem olcsó mulatság. Ettünk, ittunk és taxiztunk hazafelé.
geotigris9: Spitzing-et próbáltam tavaly, van egy a családban is. Egyik rokonom is nem rég vett egyet.
Én nem vagyok tőle elájulva, persze baromi jól megy, de mint bringa teljesen abszurd. Egy bosch vagy yamaha még fasza, de ezek? Egyébként nem is éri meg az árát, mert akkor már azért a pénzért inkább ezt venném: [link] ez legalább valódi cross motor technológia. -
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74533 üzenetére
Talán annyi előnye van az elektromos cross motornak, hogy ha bemész vele egy erdőbe, nem akarnak azonnal lelőni az erdészek. Mivel a hangja nem sok, így nem is figyelnek fel rá annyira, több helyen tudod használni mint a benzinest. Teljesítményre meg ez is elég brutál:
[link]
[link]Se Spitzing, se M55, se Stealth boomber nem veheti itt fel a versenyt, ez más kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz K_Gabor #74538 üzenetére
Fitness vagy Fully? Hát van egy nüansznyi különbség.
SSJmeszes: Ma már eléggé fejlett az alu váz gyártás, így repedésre, törésre igen kicsi az esély, még az alsó kategóriás alu vázaknál is. Persze nem lehetetlen tönkretenni.
Fáradása van, tehát ha nagyon sokat használod előbb utóbb el fog repedni. Általában 30, de max 50 ezer km után már érdemes elgondolkodni egy alu váz cserén, még akkor is ha nem repedt el.
Ami még gond lehet az egy félresikerült ugratás, pl csőröst ugrasz, azaz előrebillensz a levegőbe és az első kerékkel érkezel nagy sebességgel. Ilyenkor előfordulhat, hogy meghajlik a váz és kuka. Esésnél általában horpadás lehet, de ez legtöbbször csak esztétika. Illetve a túlzottan kihúzott nyeregcső is elrepesztheti a nyeregvázcsőnél, meglepően sokan követnek el ilyen hibát.Köszi, megnézem a componentsen a sárvédőt, ha van akkor lehet arra betársulnék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz K_Gabor #74546 üzenetére
Mindennek megvan a varázsa. Az outi sem rossz dolog ha egy jó géped van és az útviszonyok, közlekedési morál is adott egy jó bringázáshoz. Az outin nekem az tetszett, hogy úgy elkapott a versenyszellem. Egyből a nagy versenyeket juttatja eszembe és úgy jó érzés megnyomni, suhansz is rendesen. Szóval lehet ezt is szeretni. Viszont a monti más, ott valahogy nem kap el ez a versenyszellem hanem csak a kalandozás az úttalan utakon érzése kerít hatalmába. Ott inkább a lefelé csapatások adják az adrenalint, de az sokkal jobban mint bármi más. És ebből következik számomra az, hogy nehezen tudom elviselni ha a gép valami miatt lekorlátoz. Márpedig pont a lefelé csapatás, durvább terepen az, ahol aztán az első 2 méter után érzed ha a bringa miatt nem tudsz úgy haladni ahogy igazából szeretnél. Merev géppel már el sem tudnám képzelni a montizást, egyszerűen nem adja azt az érzést amit elvárok egy hegyikerékpáros bringázástól. És még a fully-n belül is legalább a 140-150mm-es tartomány az ahol már azt érzem nem én tudok többet lefelé, hanem a bringa. És erről nem tudok lemondani. Még a 29"-es fully-n 120mm-es rugóúttal is kicsit hiányérzetem volt.
Valamennyire visszafogott. Persze ez nem azt jelenti, hogy csak fullyval lehet élvezni a montizást, ez nagyon egyéni dolog, kinek milyen a kerékpározási stílusa.
Komolyabb összeg elköltése előtt mindenképp érdemes egy tesztet csinálni. Volt egy vásárlónk aki először egy Trail/AM fully-t akart, aztán rábeszélte magát egy komolyabb merev gépre. A bringa maga hibátlan volt, egy jó felszerelt merev Cube, de hamar rájött, hogy igazából nem ezt keresi. Aztán bukóval eladhatta és vehetett egy másikat, ami az eredeti elképzelése volt.dokee78: Én inkább ezt ajánlanám infiniből ha csak a jól látszódás a fontos: [link]
És ezt, ha látni is szeretnél vele: [link]SSJmeszes: Rendben, köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz K_Gabor #74555 üzenetére
Most lesz nemsokára a tesztnap, nézd meg.
zoli03: Milyen alapon vegyék vissza? Olyan alapon, hogy ők hibáztak. És jelen esetben nem is kicsit. Hogy most ez nekik buktával jár, az nem jó dolog, de vállalják a következményeket, vagy oktassák az eladóikat és vizsgáztassák is őket. Vagy adjanak annyi fizetést, hogy esetleg olyan is odamenjen aki konyít valamit a témához. Nyilván nem voltunk ott, nem hallottuk a párbeszédeket az eladó és a vevő között, de ha úgy történt ahogy itt olvashattuk a fórumon, akkor ott bizony az áruház adott rossz tanácsot és ezáltal történt egy téves vásárlás. Nyilván mindenki hibázhat, nálunk is volt olyan, hogy elnéztük és a 35-ös külső helyett 32-es került fel az egyik bringára. Elvitte a tulaj, majd pár nap múlva jött vissza, hogy ez nem az amit kért és cseréljük ki. Nyilván egy pár napot használt külsőt már nem adsz el mint új, benyeltük és kapott egy új 35-öst. De ilyen baklövést még nem követtünk el, hogy túl kicsi méretű bringát adtunk el. De ha így is lett volna, biztos, hogy kerestünk volna rá megoldást, nem pedig lerázzuk az ügyfelet. Az egy másik kérdés, hogy érdemes mindig mindennek jól utána nézni vásárlás előtt, de az eladó egy kerékpárosztályon azért van ott, hogy segítsen. Ha ő miatta veszel nem neked való terméket az elég alap arra, hogy cserét kérj. Ez kb ugyan az mint egy garis csere, nem tudja rendesen használni a kerékpárt és ez nem az ő hibája volt. Persze az övé is volt, de ezzel egy áruház nem igazán takarózhat amikor ilyen alap kérdésben sem tudnak tanácsot adni.
A pénzes kérdéshez. Szerintem attól is függ, hogy milyen értékű a bringa. 300-400 ezres vagy még drágább gépnél mi van akkor ha mondjuk elesik és kárt tesz benne? Ha nincs nálad a pénz letétbe, simán elkezdhet akadékoskodni, hogy az a sérülés rajta volt stb. Ha nálad a pénz akkor ez van. Elesett vele, viheti a bringát, megvette. Ez szerinte teljesen alap dolog nagyobb értékű bringánál, de akár motornál autónál is így van.
Amikor például eladtam az elektromos montim, nekem aztán mondhatott volna akármit a kedves vevő, hogy ha tetszik így fizeti meg úgy fizeti azonnal, ha nincs a kezemben a megjelölt össze, arra a bringára maximum ráülhet álló helyzetben, de menni 1 métert sem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kw3v865 #74636 üzenetére
Tapasztalatom szerint a 27,5"-nek merev vázas bringában nem sok értelme van egy 29"-el szemben. Én inkább a 29"-et javasolnám. A gepida rugát kihagynám, próbáltam egy ilyen gépet 29"-es kerékkel, nem győzött meg a geometria, eléggé parasztbringa fílingje volt. Inkább egy nevesebb gyártótól válassz.
Méret szempontjából lehet inkább egy 23"-at választanék, de mindig érdemes a geometria táblázatot átböngészni, mert nem egyformák a csőhosszok. Elképzelhető, hogy lesz olyan amiből a 21"-es lesz a kényelmes. -
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ez nagyon nem jó ötlet. Pláne nem komolyabb hajtásnál ahol 30- nál indul egy sor. A hajtóművön a lánctányérjaid is sokkal hamarabb elkopnak egy lenyúlt lánctól. Én ezt a megoldást senkinek sem ajánlom. Láncot cseréljünk időben, mint fékbetétet vagy külső gumit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz makoss #74709 üzenetére
A görgőket és a lánctányérokat igen. Viszont a kerékpár takarítása nem a szervizes dolga, hanem a tulajdonosé.
A másik kedvencem amikor számonkérik a rozsdás kormányt, esetleg vázat, egyéb alkatrészeket. Sokan összekeverik a kerékpárszerviz és a restauráló műhely fogalmát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #74712 üzenetére
Ha kisszervizre van behozva akkor illik teljesen letakaritani a váltókat is. És át fújni olajjal. De csak egy lánc, sorcsere miatt, csak a legdzükségesebbeket. Én mondjuk mindig takaritom és olajozom, de elvileg nem lenne kotelezo.
Egyébként a saint pedáloddal mi volt a baj?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #74721 üzenetére
Shimano ragaszkodik ezekhez a kónuszos csapágyazásokhoz, pedig én is szívesebben látnék benne egy ipari csapágyat, ami könnyen cserélhető ha baj van vele. A kónusznál az a lényeg, hogy tökéletesen be legyen állítva, akkor hosszú életű is lehet. Mielőtt használatba veszem, kilazítom a csapágyat és megnézem mi az a legutolsó pont ahol még épp nem kottyan, hogy a lehető legkisebb terhelés érje. Így remélhetőleg nem egy hamar lesz vele gond.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz makoss #74727 üzenetére
Ha tiszta olajsár volt a görgőd és arra rakta az új láncot, az valóban igénytelen munka. Mint már írtam a görgőket és lánctányérokat mindenképp tisztítani kell csere előtt. A többi koszt már nem a szerelő feladata eltávolítani. Ha kisebb vagy nagyobb szerviz van akkor természetesen alaposan áttisztítom a váltókat és olajozom is, vagy szét is szedem ha szükséges. De ha belegondolsz, valaki fizet egy fogaskoszorú cserét, meg egy lánccserét, ami nálunk konkrétan 1600ft munkadíjat jelent, az nem kötelez szerintem arra, hogy patyolatra pucoljam a váltód is a görgőkön kívül.
-=RelakS=-: Forgáspontokat nyomatékkulcs nélkül nem érdemes elkezdeni szerelni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az a kiforgácsolódás szerintem nem a menet, hanem ha nem raksz alá pedál alátétet és belemar a hajtókarba a pedál csavarja. De amúgy valóban jól rá kell húzni, bár meg is lehet szakítani, szóval azért nem tanácsos ész nélkül. Ez tipikusan olyan dolog ami benne van az ember kezében ha már jó párat betekert. Akárcsak a kormányszárnál. Ezekhez nem is kell nyomatékkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem kell minden hajtókarhoz, viszont a jobb hajtókaroknál direkt van az alátétnek süllyesztés, oda érdemes tenni alátétet. De ezt egyébként csomagolják is a minőségi hajtókarok mellé. Sőt, új bringa mellé is szoktak adni, ha olyan hajtómű van rajta. Csak sokan eldobják, mert nem tudják mihez kéne használni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Persze, amikor kérnek egy nagy szervizt, ez természetes, de nem egy lánc és sorcserénél.
De nagy szerviznél is csak a váltókat, hajtást mossák át. Meg ugye a csapágyakat belülről tisztítják és zsírozzák. Az, hogy ezen kívül még tiszta retek a bringa, azt nem éppen a szervizes feladata letakarítani.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74816 üzenetére
Én nem vagyok elájulva tőle. Középszerű gyártó, vagy még az se. Még a gepidának is szebbek a vázai, pedig az a márka se álmaim netovábbja. Ránézésre is elcseszett a geo.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74836 üzenetére
Szerintem elsősorban a váz állapotára kíváncsiak. A gumival csinálhatsz akármit, abból olyat úgy sem csinálsz mintha új lenne, szerintem azzal ne is foglalkozz. Majd tesznek rá egy újat. Lehet csak a vázat cserélik neked ki, legalább is én a helyükbe azt tenném. Akkor lehet, hogy bukó nélkül megússzák a bringa cserét. Első váltón, hajtáson, markolaton, nyergen nagyon hamar meglátszódnak a használat nyomai, nehéz lenne ezt újként eladni. De ha a vázat nem karcoltad össze és átépítik a te vázadra az új alkatrészeket, még simán eladják újként. Te meg örülhetsz, mert kaptál egy nagyobb vázat. És a szempontodból mindegy is, hogy az egészet cserélik vagy átépítik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #74841 üzenetére
Hát szívesebben próbálnék egy ilyet, de talán ez se lesz rossz.
IMIIKE1998: Mi baja lenne a víztől meg a szappantól? Nyugodtan, vödör és szivacs, ess neki. Ettől nem lesz baja, inkább a magas nyomású mosótól.
Nincs jelentősége, hogy a nyeregcsöved karcos, ha nem tetszik nekik majd cserélik. Szerintem váz átépítést csinálnak, bár ki tudja. lehet nem szaroznak és kapsz egy kompletten újat, a régit meg bezúzzák. Nem vicc, a decathlonban a szemem láttára vertek szét kalapáccsal egy RS reba-t, mert eresztette az olajat. Hiába mondtam, hogy csak szimeringet kéne cserélni. Gariba cserélték inkább az egész villát, és, hogy a "rossz" villát nehogy valaki hazavigye, szétverték egy samu kalapáccsal. Mert ott mindent selejteznek ha cserélik, ez a szabály. Mondom oké, meghajolok a hatalmas tudásuk előtt. Ez is azért mutatja a nagyáruházi "szakértelmet".korcsillio: A linken megtalálsz mindent, de siess, mert már nagyon fogynak az időpontok. fatbike-ot már nem is tudtam foglalni.
De majd még jön a specialized meg a cannondale.joysefke: LTD alu, GTC karbon, bár én inkább az elite c68 SL-t próbálnám ki. De ahogy nézem, már nem sok mindenre van időpont. Szóval örülj ha valamit megkaparintasz egy körre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #74852 üzenetére
A pontos méret kiválasztásához kell a belső lábhossz és az adott bringa gometria táblázatát is át kell nézni.
Outiból úgy gondolom olyan 50-52 centi körül találnál egy kényelmes gépet. Esetleg 53, de ez is gyártó függvénye.
27,5"-ös nél sem érdemes 17" fölé menni, 170centis magasság mellett. Bár mint írtam, gyártónként lehetnek eltérések.Egyébként ha már nincs időpont akkor is van értelme kilátogatni, mert szerintem egy csomó időpont fel fog szabadulni, most mindenki foglalja ész nélkül, de biztos lesz aki nem megy oda időben. És akkor mehetsz vele te. Én is így mentem 2 évvel ez előtt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74859 üzenetére
Szerintem a 47-est válaszd. Megnéztem a geometriát, ez a Genesis indokolatlanul rövid. Ezek miatt a dolgok miatt nem is szeretem egyébként az ilyen nagyáruházi márkákat, mert váz geometria terén sokszor csinálnak logikátlan dolgokat. A 47-es vázuk vízszintes felső cső hossza 575mm, egy normálisabb gyártó 27,5"-ös mtb váza 47 centis méretben már legalább 590mm hosszú vízszintesen mérve. Reménykedj, hogy jó lesz a 47-es, mert ez is csak 1 centivel hosszabb mint a 42-es. Tanulság, legközelebb ne a nagyáruházakba vegyél bringát, hanem egy minőségibb gyártótól, még akkor is ha esetleg 20k val többet fizetsz egy azonos felszereltségű modellért.
StLui: Úgy tudom, hogy 2 pálya van, egy egyszerűbb és egy technikásabb. Ettől függetlenül nem aggódnék, annyira azért nem szokott ez durva lenni. Ami csillebércen is volt, azon gyerekek is végigmentek.
Egyébként pont azt a stereo-t viszem el én is egy körre, csak 15-től.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74866 üzenetére
Na ez kezd egyre cifrább lenni. Itt azt írják, hogy 37, 42 és 47 van. Egyébként kísértetiesen hasonlít ez a fényezés a tiédre, ami viszont a női változat. Így már érthető az is, hogy miért rövidebb a váz. Véletlenül nem pont ilyened van? Mert akkor nőit kaptál.
Bár itt meg nem írja, hogy női lenne, de a hossz ugyan az.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74870 üzenetére
Persze, hogy baj. A nőknek tervezett vázak rövidebbek, keskenyebb a kormány is és kisebb a nyereg. Egy női testalkat más mint egy férfi.
Ez a férfi változat: [link]
És ha megnézed itt nincs is 42-es méret, hanem a 43-as van, ami már 585 hosszú. Tehát 1 centivel hosszabb minta női. És itt van a 48-as, ami már 605 hosszú, és ami lehet már túl hosszú is lenne neked, de azért érdemes erre is felülni. Ha neked 42-es méreted van akkor nincs kizárva, hogy ezek a tökkelütöttek eladtak neked egy női vázat.smkb: Valóban rég nem jártam arra, de emlékezetem szerint annyira nem durva, persze kinek mi a durva. Ez is változó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Egyébként azt írják, hogy 2 féle pálya lesz montiknak, itt írja. Van egy 5km-es technikásabb lefelével, és van egy 2km-es egyszerűbb. A technikásabb jobb lesz mint az előző csillebérci. Tehát aki bátortalan annak érdemes a kisebb kört választani. Bár szerintem annyira nem lehet durva a nagyobb se, azért itt nem cél, hogy a bringások összetörjék magukat. DH pálya szintű dolgokat el lehet felejteni. Gondolom egy átlagos montis tapasztalattal bevállalható, maximum lassabban lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez most más lesz mint az előző csillebérci. Előzőleg rövid körök voltak, az olyan 15-20 perc volt mire mindenki visszaért. Nem hiszem, hogy másfelé vezetne a túra. Nem véletlenül vannak a kijelölt pályák. A 45 percet gondolom azért írják, mert mindenkinek beállítják a bringát (pedál, nyereg), sokan itt találkoznak életükbe először komolyabb bringával, azt sem tudják melyik kar mit működtet, pl az útállítós nyeregcső, lock, stb. Pedelec bringákról nem is beszélve. Ezeket elmagyarázzák, meg a szabályokat, aztán elindultok és bevárnak mindenkit. Tapasztaltaknak kicsit szájbarágós és unalmas is lehet az eleje, épp ezért volt akit előre engedtek. Bár most nem tudom hogy lesz. Ha ennyire nem vagy biztos magadban akkor menj a kisebb körön, illetve kérd ki a tesztcentereknél a túravezetők tanácsát, hogy melyik pályát javasolják.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #74872 üzenetére
Nézd a jó oldalát, ez már tényleg nyomós ok egy cserére. Itt már a vázcserét sem fogadnám el, csak a komplett bringa cseréjét, sűrű bocsánatkérések közepette. Legközelebb majd egy női felsőt adnak el neked ha bringás mezt keresel?
CaNNa3IS: Nagyon jó kis bringa. Ára is jó. Talán az 1 X 11-es hajtás kevés lehet fölfelé ha nem vagy kifejezetten jó erőben, más negatívumot nem nagyon tudnék felhozni. Talán még annyit, hogy a Magura fék légtelenítése elég macerás, meg kevésbé elterjed mint egy Shimano. És általában kevesebben szeretik mint egy jóféle Shimano féket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #74884 üzenetére
Azért még ezt is megnézném: Canyon Strive AL 6.0
Vagy ezt: YT Capra ALMost egyáltalán nincs montim, de volt már mindenféle kategóriából. Illetve érkezőben van most egy ilyen a napokban: [link]
Inkább AM mint Enduro, bár a 150mm-es Pike Rc3-as villával és a 66,5 fok-os fejcsőszöggel már azért belenyal az Enduro kategóriába is.Hát ha jár is hozzá pedál, maximum valami kis gagyi, pedált az venni kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #74895 üzenetére
Nem lesz azzal a Stereo-val semmi gond, ezen a szinten itt már csak az dönt melyik tetszik jobban, mindegyik kiváló bringa. Mind német. Ha meg kevés az 1 X 11, majd lecseréled egy 2 tányéros hajtóműre, meg kap egy első váltót.
Igen, nekem is Saint lesz az új bicón, remélem bírni fogja a csapágyazása.
Az spd-s pedálokat nem tudom elviselni montin, nálam az csak aszfalton játszik.
Amúgy jók ezek is amiket linkeltél.
Nekem még ezek tetszenek:
DMR
Hope
Funn[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz truefx #74907 üzenetére
Viszonylag hamar tönkre tud menni ezekben a fényre sötétedős funkció, ezek a lencsék nem túl hosszú életűek. Minőségibb gyártótól vegyél ilyen szemüveget, pl Uvex. 30-40 között elérhetőek ezek a szemüvegek.
hegyimorc: Ha jól láttam 75körül van egy ilyen Rudy? Akkor már inkább egy Variotronic az Uvex-től, a 2 technológiát meg nem lehet egy lapon említeni.
geotigris9: Régen én is imádtam a Konákat, volt bennük valami különleges. Jó pár Kona bringám volt. De mára ez valahogy eltűnt, sőt mintha inkább csak kapaszkodnának a többi után. Nem érzem már azt a különlegességet ami anno körüllengte a Konát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Milyen széket vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xbox Series X|S
- A négyszeres áron kínált noname okosóra története
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Dragon Age: Origins
- NBA és kosárlabda topic
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen