- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
- Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- OpenWRT topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Max
- Banggood
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Facebook és Messenger
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pittlaren
csendes tag
válasz jjeahh #130255 üzenetére
Látom, lassan elül a téma, de mit tegyek, csak most olvasom: nekem van merev XC, és trail egyaránt, igaz mindkettő kb. az értelmesen megvehető kategória alja. Idővel mindkettőn kellett fejlesztéseket eszközölni, hogy vállalható kompromisszumokkal, de maradéktalan élvezet legyen a tekerés. És...nem akarlak rábeszélni a fullyra, szerintem a maga módján, mindkettővel tökre élvezetes a bringázás, való igaz, lefele az utóbbi tényleg jobb, de erdészeti feltáró utakon, erdei ösvényeken a hardail bicajjal is megvan a fun faktor, nem beszélve arról, hogy oda is kell érni, addig pedig aszfalton kell tekerni. (Mondjuk, én igyekszem a környékbeli célpontokat mindjobban feltérképezni úgy, hogy a lehető legkevesebb legyen az aszfalt. A városhatártól már kb. úgy el tudok tekerni a környékbeli izgalmasabb helyekre, hogy aszfaltot nem ér a gumi, és ez tök jó.)
7végi tekerés:
Ezt a lápos/mocsaras részt, az évek során még sohasem láttam kiszáradva, remélem a globális-felmelegedés szkeptikus Trump is olvassa a fórumot
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130263 üzenetére
A sisak szerintem a legrosszabb látószöget bringán. Magasan van messze az úttól, nem érezni se a sebességet, se a teret. A kép minden aránya és látószög is torz. Sisak kamera autóban poén, meg ha épp valami POV ninja vagy, de bringához nem való.
Sose értettem azokat a felvételeket, akármilyen ügyes a rider a felvétel tök lassúnak tűnik, az ugrók meg apró puplinak. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #130344 üzenetére
32/50 az már nagyon durva,én a 22/36-ot sem használom igazán,a max az a 22/32 ami még kell a mondjuk ~1km körüli >10 % terepen...aztán ha lenne mondjuk 5-10 km ilyen terep,talán elkelne,de szerintem ott már amúgy sem bírnám egyhuzamban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #130344 üzenetére
kell csinálnom egy rendes összehasonlító táblázatot magamnak, amivel lebeszélem magam a 12-es GX-ről. A leghúzósabb tétel a fogsor, azt nem veszi be a májam. legalábbis XD felfogatásúból, de az régi Shimanóra is drága. Csak a tartományok miatt írom, 500% azért már nem kevés.. 11-esben is van e13-ból 511 %-os átfogású, de az meg végképp drága, annyiból valaki két biciklit vesz :/
ja, vagy szinte megvehető belőle az egész GX 12-es upgrade kit, ami a hajtókaron kívül mindent tartalmaz.
(ez utóbbit 270EUR körül láttam. az is sok, de utána kopás miatt kifizetni a 145 ajrót a kazettára, az főleg húzósnak tűnik.)
A Shimano dobra építkezni visszalépésnek tűnik, a 11-es kis lánckerék miatt, meg egyebek miatt.. az tetszene, ha a két bicón egyforma lenne.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #130347 üzenetére
Igen,kábé ugyanaz.0,64 vs. 0,65 a gear ratio. Én azt tapasztaltam,hogy egyenes,döngölt,vagy aszfaltos,hosszú 20+%-os emelkedőn,ahol tudod tartani a tempót és nem kell kavirnyálni,meg tenni a kereket,ott jó lehet az ilyen mókuskerék,de változatos terepen olyan lassú,hogy már külön energia egyensúlyban tartani a kerékpárt,könnyen kipörög és nehéz tartani a lendületet amivel venni tudod a mindenféle akadályokat.Nagyon rövid,nagyon meredeken (pár méter) ott jó ha van egy nagyon pörgetős,hogy felmehess,de amúgy nekem kevés (vagy sok,attól függ honnan nézzük) a 22/36 a 0,61-es arányával,mely 2.2/29" kerékkel+90-es csapásszámmal is csak 7,5km/h-t jelent...hát 90-es csapásszámmal nem sokáig bírom felfele,terepen.
Amúgy ezt használom telefonomon.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #130439 üzenetére
Szerintem te is tudod, de azzal hogy apránként cserélgeted az amúgy nem tönkrement alkatrészeidet vadi újra, legalább másfélszer annyit költesz a bringádra mint amennyit amúgy megér.
Persze tudom hogy nem opció mindenkinek újat venni ha "kinőtte" az aktuálist, de azért azt megkérdezném hogy nem lenne több értelme azt a pénzt amit pl most első kerék cserére akarsz költeni, eltenni, és nyáron egy túrába fektetni ahol jól szórakozol, és ezen se nem javít se nem ront a géped súlya ami vagy 13,7 vagy 12.9 kg.
Illetve a hátadon amúgy is ott a táska benne egy lazán 1 kilós fényképező
Amúgy a vázad milyen évjárat? is is valami hydro formed modell? Mert mint súlyban mint kényelemben az jelentené szerintem a legnagyobb előrelépést. Egy első kerék cserét szerintem nem sokan vesznek észre, ha nem saját maguknak cserélnék ki, aztán lehet tévedek.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #130461 üzenetére
Az utolsó amúgy remek ötlet, főleg hogy ott nem 2 hét a tél.
De ha az egy 12es váz, és te azért olvasol erről eleget, akkor azt pl nem értem hogyhogy nem azt cseréled le legelsőnek, mikor egyértelművé vált még nekem is akit nem érdekel a tech része annyira, hogy egy 18as geó odaveri még az én 15ben kiadott vázamat is, pedig ott csak 3 év a difi.
Nem gondolod hogy sokkal de sokkal jobban éreznéd magad a nyeregben, ha szereznél pl bikediscountról egy akciós vázat 2-300 euróért?
Én szeretem a bringámat és elégedett is vagyok vele, de az mondjuk kicsit zavar, hogy egy modernebb váz, lehet annyival kényelmesebb lenne, felfele vagy lefele, hogy megérné a váltást. Másra valahogy fáj költeni, nem érezném magam jobban ha xtr felirat lenne a váltón, mert a mostani sem határol be. Persze arcoskodni lehet vele, de abból azért már kinőttünk. (lehet nem a legjobb példa, nem tudom milyen váltód van, de gondolom xt, szinte minden bringán az van, ami nem a hyperből jön ki)
És akkor itt kérdeznék is egyet hogy alátámasszam v megcáfoljam magam, nekem a régi XT váltóm van, amiben nincs clutch, ha lecserélném egy m7000-es slx-re, az jelentene bármi előnyt, váltás vagy használtat tekintetében, azon kívül, hogy a clutch miatt kevésbé csörögne a lánc... illetve ha elöl is van váltóm, akkor talán még ez sem igaz?
(#130457) deny330
Én mindenképp javaslom, hogy csap alatt folyó víznél dörzsöld össze a két fékpofát valami zsíroldő szerrel a pofákon, és figyeld mennyi koszt kimos a szemcsék közül.
Ha ez megvan, az első hosszabb ereszkedésnél ahol féket használ felhevül, és kiszárad szépen, onnantól rendben kell legyen, hacsak nem szennyeződött nagyon."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #130468 üzenetére
Ha jól számolom az 300e forint körül van,ami nem is rossz feltéve az a frünö simáno legalább Deore,és a sajámárkás hajtómű is hozza azt a szintet.Azért röhej úgy jellemezni egy féket,hogy hidraulikus Shimano.
PeachMan...nem kapsz választ időben,így magad kényszerülsz rájönni dolgokra. ...a betéteket nem lehet állítani,kivéve az egyik betétet mozgató mechanikus tárcsafékeket,hidraulikusnál ha a dúgattyúk jól mozognak és a kerék is rendesen helyén,akkor a féktestet kell ráállítani a tárcsára.
GT...én sem szeretem azt a triple triangle frame design-t,ami tulajdonképp a GT névjegye.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130344 üzenetére
A súly, sérülékenység és plusz akksik kezelését kikerülve döntöttem úgy, hogy megspórolom a gimball árát, és inkább lecseréltem a hero 4-et (eladtam) egy hero 7 black-re. Nem bántam meg.
Áttétel:
A 32:50 az valóban elég durván könnyű fokozat. Ha nagyon spórolni akarok az erőmmel csak akkor használom, egyébként lényegében fölösleges.
Ellenben nem kell annyira félni az 1x rendszerektől. A 32:10 áttétellel még 40 km/h fölötti sebességnél is bele lehet tekerni. Többet számít az az egy fog különbség a korábbi legkisebb 11-hez képest, hogy van 10.
Aki erősebb és tényleg fölösleges neki a 32:50 áttétel, az meg simán használhat elől 34T tányért.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz jjeahh #130188 üzenetére
Pont egy fullyt vennék,attól függetlenül,hogy nincs nehéz terep a közelben. Nekem kín szenvedés egy xc is murvás,hepe-hupás úton is. Töltés ereszkedni ezzel is tudok,de ez sem vmi húdefasza. Lehet túl kényes a seggem,nem tudom. Ha olyan helyen laknék,mint te,biztosan fullyt vennék. Persze ez függ a money-tól is.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130497 üzenetére
Dehogy vagy te gyenge. 2 óránál hosszabb útnál bírnám a 32:36-ot, akkor már rég 1x rendszert használnék, de pont az általános használhatósághoz jó, hogy van hátul még a 42 és az 50. Ritkán, de akkor nagyon kell.
Igazán erős én se vagyok inkább kitartó. Előző években sokat másztam, majd 2018-ban más célt tűztem ki magam elé egy bakancslistást tudtam le. Lefutottam a maratont, és persze a felkészülésnek a bringázás teljesen az áldozatául esett. Na ezért már akkor elhatároztam, hogy 2019 az MTB éve lesz.
Ezért élvezem ennyire a "csapatást"!
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #130497 üzenetére
Én is úgy gondolom, hogy te ott teljesen más szemszögből látod a világot, illetve van pár haverod aki elég edzett és ezért gondolod hogy sehol sem vagy az itteni bringásokhoz képest. Te a kapun kiérve már mászod a hegyet más örül ha dombot talál 5-10km uncsi aszfalt után, és 26x meg kell mássza hogy egy 1000-es összejöjjön.
---
Mivel nincs a tag a bringán, gondoltam ideje átnézni a forgáspontokat, mi a helyzet a csapágyakkal. Több helyen is láttam hogy évente többször kell szervizelni hogy sokáig tartson.
Az enyém kb 1 éve volt átnézve, azóta porban sárban és hóban is járt, arra számítottam hogy tiszta kosz lesz, de elég kevés dzsuva volt a csapágyház tetején, és minden csapágy szépen mozgott, egyet ki is bontottam, de tele volt zsírral. A többit nem piszkáltam.
Ez most akkor csak valami marketing maszlag, hogy hordja mindenki szervizbe a gépet? Persze esőben nem mentem, de tavaly azért saraztam rendesen, a havas lé is biztos belefolyt, mégsem volt semmi rozsda benne.Amúgy nem lenne nagy gond a szerviz, de rühellem mikor a vázba van fúrva a menet, és szuper óvatosnak kell lenni, becsavaráskor, és itt sajnos a támvilla felső részénél, pont a vázba megy a csavar, ami puha aluminium, szépen kipucoltam a menetet, de mégis elég nehéz volt becsavarni, és tolt is magával sorját. Biztos hogy nem ment ferdén bele, egyenes a feje, és szintben van a vázzal, csak úgy érzem, hogy minden egyes szerviznél, sérül a váz, és 4-5 alkalom után baj lesz.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #130543 üzenetére
Valami jó kis technikás mászást vártam,erre te meg csak ereszkedsz a mezőn,majd a végén kicsit mászol a házak közt. ...arról nem is beszélve,hogy lassú,izzasztó mászáshoz még ennyi stabilizátort igénylő rázkódás sem társult volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #130570 üzenetére
Ok, ez igaz, figyelmetlen voltam.
Akkor más kérdés.
Van egy deore hátsó agyam, ami 10 sebességes... az vajon belepasszol a jelenlegi 7 sebességes agy helyére, ami még csak nem is kazettás?És ami még érdekel, hogy ezen lehetséges lenne egy 7 sebességes sor használata, valami hézagolókkal?
Ez amúgy egy korrekt ár, használt piacon is drágábbak a hajtókarok.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #130606 üzenetére
Én most érkeztem haza,99km/1150m szint.Reggel 9 körül mikor indultam É-nak északi szél volt,3 óra múlva mikor jöttem haza D-nek déli szél. ...a hazaérkezés valami ilyesmire sikerült.[link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz jjeahh #130606 üzenetére
most értem haza, 82 km, szint nem tudom, valamennyi biztos volt itt a dimbes-dombos Zalában. aszfalton. szél annál inkább, szerencsére (véletlenül?) most bejött, hogy odafelé szenvedek a szembeszélben, hazafelé meg segít kicsit a félig-meddig hátszél (Hasaggymeg )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #130617 üzenetére
Majd berajzolom és elküldöm mert nincs sztráva,de úgy néz ez ki,hogy ~30 km egyenes aszfalt,majd ~10 km ~2% aszfalt,majd 3,6 km ~5%,aztán 7,5 km ~6,5%-os murva és földút....aztán vissza haza ~20 km ereszkedő (bár most kevesebb volt 2-3 km-el,mert a gyalogösvényen rövidítettem) ,majd ~30 km egyenes aszfalt.Az átlag eget-rengető 20,5 km/h lett. Az a baj,hogy sok az a majd 5 óra (~félóra pihenéssel) nyeregben...legalábbis nekem.
(#130618) PeachMan...tavalyi.Itt februárt írtunk.
(#130622) rétisün...valamikor délelőtt megfordult,így aki utána indult,legalább félúton szerencsés volt.,,legalábbis itt Pest körül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #130606 üzenetére
Ebből a szögből egészen biciklinek néz ki!
Én 5-kor végeztem a melóval, utána átvillant az agyamon, hogy még épp nekimehetnék a nagy emelkedőnek a világos végéig, de nem tettem. Majd hamarosan már olyan hosszúak lesznek a nappalok, hogy ez is bele fog majd férni, ma este meg még egy görgőt nyomokBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #130606 üzenetére
Mi voltunk egy laza körön (Strava), mert Kalnica sajnos meghiúsult. Az új Speci Purgatory gumi kriminálisan gyenge eresztés. Kb. 3 helyen fújt ki az oldalfalon(!), bár végül megfogta, nem kellett ráfújni, de elég szar érzés volt úgy elindulni, hogy egy padkán áthajtás után vagy egy egyszerű megállást követően úgy fújt ki, mint a dezodor.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #130660 üzenetére
Igen, engem bármikor felismertek, ha jártok keltek a budai részen, mert én mindig valami tapadósban leszek A nagy hústoronnyal a suliban cimboráltunk össze, kiderült bicajozgat ő is, aztán vettük neki a Cube-ot. A Meridás srác szerintem nem fórumozik, ő csinálta a képet, ezért nincs rajta.
https://barbieripnk.hu/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #130587 üzenetére
Azért XC-ben a többség SPD-t használ, ez tény, kivételek persze vannak mindig.
Viszont például az Enduro kategóriában maximum fele fele, de talán inkább több a platformos.Némi kompromisszummal jár a bringázás, persze nyilván komfortosabb egy utcai cipő, de nekem kifejezetten tetszik, hogy a bringás cipőm ilyen masszív. Nagyon jól jön a felpattanó kövek, fadarabok ellen, illetve ha belerúgnál valamibe. Bringáztam eleget utcai sportcipőbe is, soha többet.
Toobee: Jó kis nap volt! Nekem még volt plusz 300m szint vissza normafára. Na majd legközelebb megkeressük azt a brohill-t is.
-
pc360
addikt
válasz jjeahh #130587 üzenetére
Ez nem vita kérdése, tényleg zsír alap, hogyha valaki előre akar lépni, akkor patentezik. Pár kategória van csak (BMX, trial, DH), ahol nincs létjogosultsága. Soha nem leszel olyan jó platformmal, a térded is jobban szétküldöd az egyirányú feszítéssel, és a talpadnak se teszel jót. Nem kis különbségekről beszélünk.
Téli-nyári? Soha nem volt rá szükségem. Dupla zokni / kamásli télen és viszlát.
Esztétikum? Van sok normális patentes MTB cipő. Ezek csak kifogások.
Ár? Azzal valóban nehéz mit kezdeni. Ez az egyetlen valódi indok ellene.Azóta megbeszéltük, hogy mit érdemes, hogy érdemes; szerintem elég jól ki lett fejtve a téma. Nincs itt semmiféle vita.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz jjeahh #130686 üzenetére
Tény, hogy az SPD jobb, mint a platform. Az más kérdés, ha egyeseknek kényelmetlenségeket okoz. Ebben így kiegyezhetünk.
A lábletevős-mászkálós téma is teljesen elfogadható indok, én teljesítmény és egészség / kényelem szempontjából rangsoroltam. Vagyis foglaltam össze azt, amiről az utóbbi napokban dumáltunk. Nyilván vannak kivételek, de azért kevesebb, mint a patent mellett szóló érvek.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130543 üzenetére
Ez most nagy ziccer!
Stabilabb kép csillapított alátámasztással is elérhető. Visszautalva az előző hetek vitáira, most viccesen bedobhatom, hogy ha végre vennél egy fully-t (akár xc-t), akkor már te is stabilabban ülnél és a kamera se lenne ilyen ideges.Komolyabbra fordítva a kérdés, hogy mennyit szánsz rá a dologra, mert amíg nem veszel vagy gimball-t vagy hero7 black-et, addig mindegyik kamera rázkódni fog és csak fölöslegesen teszed bele az újabb és újabb összegeket, amivel a végén eléred, hogy még mindig nincs jó megoldás, de legalább már összességében drága.
Az utólagos szoftveres megoldás milyen eredményt hoz? Mekkora látószögcsökkenést okoz, vagy az állítható, hogy pl 10 vagy 20%?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #130703 üzenetére
Tudtommal a gopro 5-től van a kamerában szoftveres stabilizálás. Ezek már annyira nem rázkódnak gimbal nélkül se. Tehát 5-től már akár használtan is érdemes lehet venni, ezeket egész baráti áron megkapod. A 7-es nagy ugrás a stabilizációban, az igaz, de ha azt nézem, hogy majdhogynem kivált egy Gimbalt, akkor már mindjárt barátságosabb az ára. Pláne annak fényében, hogy a csúcs gopro mindig 500 dollár/euro volt. A Gimbal nyilván a legstabilabb megoldás, azzal még akkor is stabil lesz a felvételed ha a kamera felfogatásod is szar. Mindent kiszed. Azért a gopro 7 is érzékeny arra, hogy a kamera jól legyen rögzítve. A mellkaspántom pántja ki van már nyúlva és túlzottan rázkódik rajta a kamera, így már a gopro 7 sem tud kiszedni mindent.
Kell is vennem egy új pántot hozzá.
A kínai mindenféle utánzat kamerákat én kihagynám, akkor már inkább egy használt gopro, 5-től fölfelé.
Én is sokat agyaltam, hogy mi legyen, mert tulajdonképpen a hero 3+ kamerámnak is szép képminősége volt. Full HD 60FPS, nekem elég volt, csak hát úgy rázkódott, hogy szétesett a kép, de ha nem rázkódott akkor gyönyörű felvételeket készített. Tehát egy Gimbal-al megtámogatva hibátlan lett volna.
Viszont a Gimbal nekem baromira nem jött be, engem nagyon zavart az a kinyúló robotkar. Rengeteget ront a szabadság érzeten. Állandóan figyelni kell rá, hogy nehogy beakadjon valahova, nehogy letörjön. Ha elesel, akkor kb kuka egyből. Ezért én ezt a megoldást elvetettem. A 7 Black volt az első olyan kamera, amire azt tudtam mondani, hogy Gimbal nélkül is hibátlan. Persze az 5-6 sem olyan szar, de azért azok még erősen kompromisszumosak. Mondjuk a Sony-nak is van profi akciókamerája, amiben szintén elég durva optikai stabilizáció van, de az még húzósabb árban mint a gopro 7, és a kamera kialakítása annyira nem jön be.jjeahh: Gyere el egyszer velünk bringázni, aztán akkor meglátod, hogy néz ki errefelé egy terepezés. Nem csak az számít, hogy mennyire durva a terep, hanem, hogy mekkora a sebesség. Videóról nehéz megítélni, pláne ilyen rázkódás mellett. De átlagban úgy másfél kétszer gyorsabban szoktam ereszkedni, de nyilván más egy 140-160-as rugóút. A kamerából megítélni nem annyira lehet, mert még a komolyabb kamerák sem adják jól vissza a meredekséget, stb. A gopro 7 black mondjuk a sebességet nagyjából jól vissza adja, de azért nyilván más a valóságban. Mi is megyünk hasonló utakon mint te, de durvábbakon is. Gondolom arrafelé is vannak durvább terepek.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130703 üzenetére
A fully az csak nagyon adta magát amikor a topicban ezzel húztak téged.
Nem kell ezt túlgondolni, vagy épp túl igényeskedni. Ha a másik két megoldásra nem akarsz áldozni, akkor viszont szerintem nem igazán éri meg további pénzt belefektetni ebbe a felállásba, amíg el nem döntöd egyáltalán akarsz-e és milyen gyakran videózni. Csak 1-2 alkalom és szép felvétel nem éri meg a befektetést.
Ha nagyon akarsz kamerát, akkor lehet használtakat nézni, akár stabiból is. Illetve még megfontolandó, hogy a kormányra tedd a kamerát, mert elől csak van telód, ami némileg csillapít és az máshogy rázkódik. Igaz az a perspektíva nem olyan jó, de a táj látszik. -
Massmurderer
őstag
válasz jjeahh #130757 üzenetére
Szappanos vizzel kend körbe a gumi peremnél és a felninél.Elötte enged le.Fujj bele picit,de úgy hogy a kerék nincs a bicobva,és párszor pattogtasd meg a kereket körbe,6-7x.Amúgy ha a szelepnél nem ugrik rá rendesen,enged le,és félig nyomd be a szelepet.Úgye a szelepnél van egy vastagabb kör alakú rész a gumin.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #130757 üzenetére
Látszik a gumin a felnijelző csík vagy nem? Ereszd le a gumit, told beljebb a szelepet a felnibe, nyomd ott a külsőt a helyére és fújd vissza. A szelepnél keményebb a belső, az szokott ilyet csinálni, főleg ha az elején rászorítod a szorítóanyát a szelepre.
Egyszerre írtuk a választ.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Massmurderer
őstag
válasz jjeahh #130761 üzenetére
Nekem nem is menetes végig a szelep.Csak a szelepsapkánál van menet.A szelepnél az anyát soha nem szabad ép ezért az elején teljesen felcsavarni.Szelep belsö része nincs bent,mikor felteszed a külsöt is.Megfogod a szelepet,és picit,úgy feléig benyomod a szeleplyukon.Akkor úgye a belsö elmozdul befelé.Kivéve ha a külsö gumi pereme és a felni közé becsipödöt a belsö.Ha végig menetes a szelep,tekerd rá,de csak annyit hogy be ne csússzon a lyukon a szelep.Én ezért is a szelepnél szoktam elöször feltenni a külsöt,igy elkerülhetö hogy a végén pl. becsipödik a felni meg a külsö gumi pereme közé a belsö.De azt is lehet csinálni,hogy a belsö bentvan,elkezded feltenni a külsöt,és pumpával nyomsz bele egy kis levegöt,és akkor nem a peremnél van a belsö.Én csakis,kizárólag müanyag cuccal pakolom fel a gumit,még véletlen se csesszem össze a felnit.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs