-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pc360
addikt
Üdv! BikeLine-osok (nagyker) telszámát át tudná nekem valaki dobni PM-ben? Vagy bármelyikét a trióból. Mindig elhagyom ezt a tetves névjegyet... Egy Infini lámpám már jó ideje garizzák, és nem hívtak még, külön meg nem akarok egy kérdésért odagurulni. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Because #66396 üzenetére
+1
Hozzátenném, hogy halkan is gáz, ha közúton tekersz. Egyszerűen nem vagy képben olyankor a körülötted zajló dolgokkal. Én kifejezetten rosszul érzem magam, ha nincsenek a körülöttem mozgó járművel betájolva 3D-ben, hang alapján. Tudom, mikor érnek mellém stb., és erre elég már a gumi hangja is (ha motorhang nincs is).
És egy érdekesség, hogy a szertornászok is veszítenek az egyensúlyérzékükből, ha nem szól valami körülöttük. A környezetet teljesen kiszűrve egyszerűen nincs és nem is lehet meg a teljes biztonságod.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz gergo5991 #66399 üzenetére
Ez nem rejtély. Mindenképpen blokkolod a külső hangokat. Ha zárt a füles, akkor már eleve azzal, és onnantól fogva a hangerő növelésével egyre inkább. A gumihangokat biztosan kizárod, pedig fontos tényező abban, hogy a környezeteddel teljesen képben legyél. Monom ezt tizensok év bp-i közlekedés után.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Expendable #66411 üzenetére
A bigottkodást hagyjuk. Én is átmegyek minden piroson, de olyankor, amikor nagyon is biztos vagyok benne, hogy se autót, se mást nem zavarok meg ezzel a tevékenységemmel. Magamat meg nyilván nem üttetném el.
A normálisabb városokban eleve engedélyezett ez a bringásoknak bizonyos körülmények között a piroson áthajtás. És egészen más dolog, mint autóval. Az autóba be vagy zárva, nem hallod, hogy mi újság, holtterekkel vagy tele. Kocsival soha nem mennék át piroson.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Expendable #66425 üzenetére
Barmok mindenhol és minden oldalon vannak. Ez nem piroslámpa-függő...
Én a lámpa nélkül közlekedő bringásokra szoktam rászólni sötétedés környékén/után. Múltkor még elkezdett magyarázni, hogy dehát ott van, be van kapcsolva. Akkor, közel hajolva vettem észre a legkisebb kis gumis hátsó villogót, ami oldalirányba fordítva (!) épphogy pislákolt...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz mustang08 #66450 üzenetére
Érdemes a patentes cipővel, vagy normális fém platformpedállal (nem pedig fémkeretessel) kezdeni, nyeregmagasság- és dőlésszög-állítással, illetve új nyereggel (a régi, domború felületűt lecserélni valami rendes "szigetesre", ami középen ki van luggatva).
Illetve nem árt tisztában lenni azzal, hogy milyen állapotban vannak a csapágyai, ha ilyen lomis cuccról van szó. Nem a legjobb, ha az egyszerű tesztek után az első kanyarban kifacsarodik az első kerék alólad, vagy a rég szétszáradt fékpofa csak karcolja a felnit, de nem állítja meg azt...
Csak viszonyításképp: egy normálisan rendben lévő országútiért min. 50-et elkérnek, 70-ért pedig már egész szép klasszikus darabokat is ki lehet fogni, de általában 90-100 ezer egy minden szempontból jó darab, egy kicsivel is jobb szettel. Ha ennek egy töredékéért vetted, akkor valószínűleg lesz mit rá költeni, de a biztonságod fontosabb. És most nem a sisakra gondolok, mert az itt sokadlagos szerintem, ha azt sem tudod, hogy ugrik/szakad-e alattad a lánc, vagy kiesik-e a négyszöges hajtókar az első kiálláskor.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Amúgy ja, egy olyan géphez, amire most gondolok az elmondottak alapján, mindenképp patentes cipellő illik, a platformra ne költs sokat! Ez utóbbival nem fogod tudni kihasználni a gépet, és a térded is jobban megsínyli, ha hajlamos rá. De hosszútávon is jobb kímélni, 30 fölött meg fogod köszönni. :> A porc sajnos alattomos dolog, mert fogja magát és elfogy egyszercsak.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz mustang08 #66459 üzenetére
Ha úgyis most tanulod kvázi újra, akkor már az a legkevesebb, hogy patentezz is. Nekem is mondták, hogy hú meg há, majd biztos eldőlök pirosnál. Francokat. Mióta felkerült, egyszer nem léptem ki belőle normálisan az elején, azon kívül nem volt gond vele sosem (esésekkel együtt sem).
Van egyébként egy érdekes videó fordított kormányzásról és a bringázás újratanulásáról, a mozdulatok berögzüléséről, pont ide illik:
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Attól még, mert a karjaiddal máshogy kormányzol, a súlypontodat tudod helyezgetni. Látható, hogy idővel belejön az ürge (8 hónap alatt, a fia 2 hét alatt). Nyilván nincs értelme, ez egy kísérlet volt. Ha végignézted, akkor a csattanója az, hogy 8 hónap után a normál bringával gyűlt meg a baja, de ott már viszonylag hamar visszakattant az agya a megfelelő kezelésre.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz -=RelakS=- #66490 üzenetére
2? Szórakozol? 4-5-öt megyek egy évben mostanság, egy szettel nyomom (XTR).
A Sramok sehol nem bírnak ennyit, a 951-es is rendszeresen szakadt.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Travelos #66530 üzenetére
Valóban műhelypumpának hívják. Persze, hogy alkalmas. Csak a nagyon olcsó darabokon nincs nyomásmérő. A tized pontosság mindegyiken megvan. A lényeg, hogy fémvázas legyen, de 10 ezerbe az bőven belefér.
Megbízhatóság szempontjából a legtöbbel az szokott lenni a gond, hogy a nyomásmérő feladja. Arra, hogy melyik lehet megbízhatóbb a tipikusan kapható darabok közül, nem tudok ajánlást adni. Egy Specialized gondolom csak nem szar, én ezek közül választanék.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Jester01 #66924 üzenetére
Nálunk ugyanez a jelenség széttört csapágyat jelentett.
---
Egyébként ti mit tudtok javasolni csoportként, ha már felmerült? Szívesen bandáznék néha valakikkel, nekem egy összvér montim van vékony gumikkal, 28-30 az átlagom városban (persze nem feltétlen kell a leggyorsabb csoport). Az sem baj, ha 1-2 lány megfordulna, jól esne a társaság. NightRide Budapest?
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz pc-user #66942 üzenetére
Érdemes, ha már középkorú a lánc. Max ha pár hetes, én akkor nem cserélném. Máskülönben esélyes, hogy ugrani fog, vagy az új fogsort koptatod durvábban így. Egy dolog, hogy összecsiszolódik esetleg (nem biztos), de az élettartamának biztosan nem teszel jót a használt lánccal. A nagytányérok azok, amik jobban tűrik az alkatrész-változást, de ha már valamennyire kihegyezted a fogait, azt a cserét is számításba veheted (ha új lánc mellett döntesz).
Egyébként ha jó állapotban van a hátsó fogassor, nem egyszerűbb új golyókkal megcsináltatni valakivel?
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Zyrius #66951 üzenetére
Könyökfájdalomra 1-2 tipp a hozzászokáson kívül: nem tudom, a telód hogy van beállítva, de ha az finoman mozog és nem túl merev alattad, sokat segít (karbantartásként egy kis szilikonspray vagy célszer a lábak elindulását könnyíti). A másik, látom, a tenyértámaszos markolat megvan. Mindig elszórakozok azzal pár percet, hogy beforgassam őket a megfelelő pozícióba, ha netán le kell szedni valamiért. Sokat számít az a pár fok is, ahogy a fékkarok dőlésszögénél is.
Egyébként, ha erősödsz, egy idő után mindinkább a lábadra (és derekadra) fog helyeződni a testsúlyod, azokkal mozgatod magad, így a könyököd már nem annyira támaszt, hanem húz is sokszor.
Nekem egyébként az egyik könyökömön volt/van ínhüvely-gyulladásom egy országúti kormány alsó fogása miatt. Ott kapaszkodtam rendesen az életemért nagy tempók mellett. Elég szar dolog.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz maximilian4 #67256 üzenetére
+1
Amúgy a bike-discount.de még szállítással együtt sem drága, nekem legalábbis ez a tippem.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Roni2011 #67310 üzenetére
Kivitelezhető, de a kérdésed alapján szerintem szervizbe vidd, nagyjából 12-15 ezerért vállalnak ilyet. Az, hogy mennyire sűrűn kell, leginkább a felhasználási szokásaidtól függ, kilométereket nem tudok írni. Ha sárban tekersz vele és kapja rendesen az áldást, már aznap illik tisztítani. Ha nem kap annyi mocskot, és lazábban tekergélsz vele, simán jó az 1 év is, hogy olajat kelljen benne cserélni - addig elég elszilikonozgatni a becsúszót. Másfél évnél tovább viszont egyik villánál sem érdemes húzni a dolgot.
A már egy másik kérdés, hogy én egy Torára sokat nem költenék. Az egy elég egyszerű, nehéz (acél becsúszók), darabos villa (legalábbis a régebbi évjáratokat ilyennek tapasztaltam). Az a lényeg, hogy mozogjon, aztán majd jöhet egy rendes utód (a Recon vagy Reba már szépen járnak és normális visszaút-csillapításuk van).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
A Neuzer-ből az utolsó értelmes Time pedált én használtam az utóbbi fél évben (már nem forgalmazzák), mire minden előjel nélkül szétdurrant az egyik oldali csapágy (előtte évekig használtam egy nagyon hasonló típust, semmi baja nem volt). Azt mondták, cserés, de náluk lófasz nincs, úgyhogy a pénzem fogom visszakérni.
Ha nem találok Time-ot, akkor milyen pedált tudtok javasolni, ami az ATAC MX vagy DH szériához hasonlóan strapabíróbb, all-mountain felhasználásra alkalmas? 120 kilót és rendes megküldést kell kibírnia pár ugrással vegyítve. Nekem bejön a keret is, mert nem mindig tudom hozzávaló cipellővel használni, és 100 g ide vagy oda nekem nem számít. 20-25 mehet rá, a mostani is annyi volt nagykeráron.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Szerintem simán látszik, amit mutatni akart. Az egyik küllő rossz helyen van "megtörve", azaz hót laza lehet az egész.
A pedálos kérdésemre alkalomadtán remélem, valaki tud tippet adni.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Nemtom. Mennyire all-mountionos az? Az XT-ket bírom váltóban meg hajtásban, de nem tudom, mennyire strapabíró lenne alattam pedálként.
Csak azért nem szeretnék egy SPD rendszerre sokat költeni, mert az menyire könnyű és finoman jár. A Time-ra azért költöttem annyit, mert atomerős, jó darab, és mert ott nem egy csavar állítókán múlik, hogy mikor old, hanem érzed a rugó feszességén, amibe kapcsolódik a stopli. Progresszív, kiváló darab, amit nem tépek ki hajtáskor, ezért szeretem a Time-okat. Ellenben sosem SPD-rajongó. Van még valami más rendszer, ami adja? Crankbrothers vagy ilyesmi...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Runner_fxr #67498 üzenetére
Nekem csak a súlyom miatt kell "taposósabb", all mountain kategória, egyébként csak aszfalton küldöm a kis hibris, haladós montimmal. De hát jó, akkor rápróbálok valami normálisabb SPD-re.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Runner_fxr #67498 üzenetére
Vagy rámegyek a Crankbrothers-re, aztán ha csapágyas, akkor vagy cserélem, vagy gariztatok. Nálam igen hamar előjönnek úgyis ezek a hibák, egy időben párhavonta ettem a Novatec agyakat.
bocs a dupláért
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Kitekerni is (az 50-et), ha nem slim vagy futófelületes a gumi, és nincs patentpedál.
Integrale: Ha te hátszél nélkül, síkon montival kitekered az 50-et (vagy egyáltalán lehagysz), akkor megajándékozlak egy új kilométerórával. Pf.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz szjoci #67676 üzenetére
Nekem van egy rekordom montival egyébként, 70 környékét értem el síkon (az akkori km-órám szerint 72 volt). Gyári Kelly's Salamanderrel, 48/11-ben. A 6-os úton, postaautó mögött... Ott már volt pörgés. :] Meg pár évvel fiatalabb voltam...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Valkűr #67678 üzenetére
Ja-ja. Amúgy ilyen 50-65-öket azóta is csinálok megfelelő jármű mögött (azóta is montizok). Meg 36-os átlagot némi hátszéllel (15 km-es szakaszon), 28-ast meg amúgy (Bp. > Alsóörs). Szóval sokminden lehetséges, csak van, amihez kell a megfelelő szellő/szélárnyék segítsége...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Ne hagyd ott sehol... Ezen kívül szerinted mi az, ami megvédené? Tele is tömheted GPS-szel, akkor is elviszik, és jó eséllyel nem látod többet. És akkor marad a kérdés, hogy a biztosító vajon tényleg fizet-e...
Az egyetlen értelmes, amit tehetsz, hogy erre az otthagyós célra vegyél egy ócska, 25 ezres gépet, és ugyanennyiért egy lakatot rá (minimum egy Evolution - az alatta lévők kisollóval nyisszanthatók).
Az olyan suli / melóhely amúgy bekaphatja, amelyik nem engedi fel a gépedet napközben. Gondolom, annyira hülye meg nem vagy, hogy a saját lakásba nem viszed föl a gépet, és az utcán tárolnád éjjel.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Tothgera30 #67855 üzenetére
Hihagyta a bevezetőből, hogy elég alapos volt-e a kipróbálással.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz krisz4b70 #68030 üzenetére
Ez nem úgy működik, hogy rábökök egy gyártóra, és azt mondom, hogy az jobb, mint egy másik. Mindkét márkának van szar és profi kategóriája, max a Sram nem merészkedik olyan mélységekbe, mint a Shimano...
Shimano Acera = fos. Tekro fék = fos. A teleszkópot egy ilyen árú bringában inkább nem is feszegetem... ezek azok, amik fél év elteltével meg sem moccannak, miközben 3 kiló.
Bármilyen normális új monti legalább 130-150 ezerről kezdődik. De ilyet minek megvenni? Gyűjts inkább hozzá! Egy ilyen gépben semmi az égvilágon nem lesz jó. Tartósnak tartós. Tartósan nehéz és fos.
A másik megoldás a használtpiac, ha nem nagyon van rá több pénzed. Egy kőnehéz, minden finomságtól megfosztott gépért kár kiadni... Helyette még egész jót is kifoghatnál 100-ból.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
+ A monti ott kezdődik, hogy legalább Shimano Deore cuccok vannak rajta (hajtókar, váltók, váltókarok, lánc, fogaskoszorú), országútin pedig Shimano 105-ös szett (akár régebbi, akár újabb). Ez alatt van az a kategória, amire előbb költesz, így meg sem térül a spórolásod. Egy Acera-szettet pillanatok alatt leamortizálsz, és minden más is ugyanez lesz rajta. Konkrétan egy belépőszintű tárcsaféknél rosszabbat el sem tudok képzelni. Ugyanaz, mint V-fékben a Tektro.
bunddog jól megírta, csak én kevésbé tudom visszafogni magam, mert: 1. tapasztalat - már végigmentem minden kategórián a belépőtől a felsőkategóriág, 2. több ismerős is elbaltázta ezt a vásárlás dolgot ugyanígy, hogy ráment az olcsó újra, és utólag bánják a dolgot.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Ilyen külsővel aszfalton nem csodálkozom. Nem arra való. Ha feldobsz egy slicket, már holnap ugyanezt a távot röhögve tekernéd újra.
Egyszer visszaraktam egy alap külsőt télvíz idején, és full erőből nem voltam képes 30 fölé vinni, miközben ugyanígy hajtva egy Schwalbe Hurricane külsővel (ez nem slick, hanem futófelületes) 40-ig simán elmegyek. Iszonyat szenvedés a röcskös alapgumi városban. Nem értem, ez hogy nem tűnik fel az embereknek.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
-
pc360
addikt
válasz krisz4b70 #68041 üzenetére
Ó, dehogynem. A 4 ezer km ebben az esetben rohadt kevésnek számít - ha igaz (bár inkább 10-nek néz ki). XT / SLX cuccok, ami újként a 250-es kategóriából indulna, és ez pl. már egy rohadt jó teleszkóp, ha karban volt tartva (olajat lehet cserélni kell, és szimmeringeket - ha azok még nem voltak). Kár, hogy a vázat összebaszta a lánccal, szóval a hajtás környékén kellhet még csere, ha ugrik a rendszer. De ez csak egy példa volt...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Mi az istenért költenél erre a kifogásolható izére ennyit kezdésnek? 120-ból tudsz venni fasza, használt országútit hasonló kategóriában, és akkor marad pénzed kilométerórára, pedálra, cipőre, lámpákra, kulacstartóra, szemüvegre, kesztyűkre, mezre. Ott leszel a 220-nál, csak lesz is mivel tekerni a gépet. És akkor mondjuk egy Bianchival feszítesz, nem egy ilyen kényszermárkával.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Metal topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- LEGO klub
- Suzuki topik
- Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz