-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
A honvédkórházból jó visszajelzések vannak, amit hallottam róla az nem rossz. És Te konkrétan érzel valami rendellenességet magadon, van panasz? Nem lehet, hogy nem annyira súlyos csak ráparázol? Ha komolyabb gond lenne a szíveddel biztos kaptál volna már egyértelmű választ, azért ahol eddig is voltál ott vannak jó dokik.
-
Runner_fxr
Ármester
Azért ez így kemény az biztos. Szerintem 100-ból 99 ember összefossa magát ha meghallja a halálos ítéletét egy doki szájából. Én is beszarnék, az tuti, de egy közepes intenzitású mozgás csak nem fog ártani. 150-160 fölé nem vinném a pulzust. Az még annyira nem durva, de már azért edzésnek jó. Remélem találsz egy olyan dokit aki tapasztaltabb ebben a betegségben, de nyilván nehéz erre mit mondani ha nincs tapasztalat.
6030D: Ja, én nem a Te bringádra gondoltam, hanem a Stereo-ra. Az a Manitou mattoc villa nekem sehogy sem illik a képbe.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #67268 üzenetére
Ár/értékben a canyonnál jobbat újonnan nem találsz, tehát ez a része eldőlt ha újban gondolkozol. A szállítással kapcsolatos negatívumokra nem tudok mit mondani, mert még nem rendeltem tőlük. Bár szerintem a magyar piacra mostohábban tekint minden kerékpár gyártó.
Egyébként ha 120mm és fully, akkor én nem zárnám ki a 29"-et, mert ebben a tartományban még szerintem több értelme van a 29"-nek. 120mm felett már én is a 27,5"-öt venném.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #67315 üzenetére
Az a baj, hogy a magyar használt piac kerékpár téren iszonyat nyomott. Sokszor kerülnek fel kétes származású gépek, szinte újonnan, az eredeti ár töredékéért. Tuti, hogy valami simli van benne, külföldről durrantott bicajok. A magyar ember amúgy is megszokta, hogy a mennyit engedsz a feléből elv van érvényben, látva a használt piac nyomott árait, még inkább így gondolkodik. Külföldön sokkal jobb ára van az újszerű gépeknek. Drágább bicajok szinte eladhatatlanok idehaza, vagy csak röhejes áron. De azt valóban nem érdemes elfelejteni, hogy a használt egy csomó buktatót tartogat, pláne a komolyabb fully gépek.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #67406 üzenetére
Sajnos rengeteg hidraulikus fék gyárilag nincs megfelelően feltöltve, légtelenítve. Esetleg a tárolás során fellevegősödik. Egy 0km-es beállítás során ez nem mindig észrevehető, meg ha sok a meló, nincs idő arra, hogy minden féket légtelenítsenek ami egy kicsit beljebb fog. Ha visszaviszed a bicót, biztos megcsinálják neked ingyen. Legalább is mi ezért nem szoktunk pénzt kérni a vásárlást követő rövidebb időn belül, illetve ha visszahozzák az ingyenes 100km-es szervizre, akkor az estleges légtelenítési problémákat is orvosoljuk kérés nélkül. Nyilván egy fél év múlva már nem tudok ilyet ingyen bevállalni.
Kerékpár szerelő tanfolyam? Ami létezik, az olyan színvonalú, hogy egy rollert nem bíznék az ott végzett nebulóra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Vasárnapi program. [link]
-
Runner_fxr
Ármester
Én is azon gondolkozom, hogy mit vigyek a keszthelyi túrára. Az ok, hogy az elektromos montival megyek, de azért 60km, melegben, terepen, 1200m feletti szinttel, sokat ki tud venni. Ismerem már jól ezeket az alpinbike-os túrákat , mindig vannak olyan részek ahova fel kell cipelni a bringát.
-
Runner_fxr
Ármester
Viszek 2 Bigmac menüt.
Általában mindig úgy szerveztem a bringázásokat, hogy megállok kajálni is valahol. De most nem én szervezem, kajálda nem lesz túra közben. Még víz töltés is kevés helyen.
Egész napra fel kell készülnöm.
Viszek zselét, meg fehérje turmixot, meg szendvicseket.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem önmagában az SPD nem annyira All mountain-os. Az már egy csapatósabb kategória, én jobban szeretem a taposókat ilyen felhasználásra. Bár ez nyilván mindenkinél más, ki mit szokott meg, biztonságosabbnak érzem a taposót komolyabb terepezésnél.
Az XT még Enduro kategóriában is bőven megállja a helyét, a felől ne legyenek kétségeid.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #67528 üzenetére
Nem rossz, jól jönne a gopro kamerámhoz.
-
Runner_fxr
Ármester
Megállíthatatlanul tör előre a PEDELEC! Egy friss bikemag-os cikk.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #67582 üzenetére
Mi nem sikerült egy váltó bovdenezésen? Ha elhozod megcsinálom.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #67588 üzenetére
Nyugodtan hozzad, előtte dobj egy privátot, hogy mikor jönnél.
-
Runner_fxr
Ármester
Specialized Turbo Levo
Komoly gép lehet. -
Runner_fxr
Ármester
Elég jó kis Keszthelyi túrán voltam vasárnap az alpinbike-al.
Nagyon élvezetes terep, volt néhány olyan szakasz, hogy alig tudtam megfogni a bringát.
Az előttem haladó kereke felkapott egy jókora fadarabot, az meg úgy lábfejen vágott, hogy a túra végeztével menni alig tudtam, de azért összességében elég jó volt.
Olyan brutál, köves emelkedők voltak, hogy még itt a Budai-hegységben sem sűrűn találkozni vele.
Pár kép:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Túravezetőnk gépe, elég betyár. [link]
[link]
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #67765 üzenetére
29"-ek csak így fértek fel a tartóra.
TayRol: Az nem egy Nerve, hanem Spectral AL 7.0 EX Ez 140mm-t rugózik hátul és 150mm-es villa van benne. AM gép, ami már kicsit az Enduro felé is kacsingat. Kb 60% lefelé 40% fel.
Ha van egy jó combod, meg technikai tudás terepen, brutál helyeken fel lehet vele azért menni, a tulajdonosa úgy ment fel, hogy nem hittem a szememnek. Még az elektromossal is alig bírtam követni bizonyos részeken. Bár ehhez hozzájárult az is, hogy nekem egy taposó van rajta, abból se a legjobb és sokszor lecsúszott a lábam. Neki meg spd.dokee78: Canyon Spectral AL
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz KillBorn #67798 üzenetére
Szia!
Megfelelő lenne, de felesleges kétszer annyit költeni láncra. Egy Shimano hg40-es lánc is bőven elég arra a hajtásra.
Egyébként mennyire van megnyúlva a lánc? Ha nagyon megnyúlt akkor a tz31-et is cserélned kell, különben táncolni fog az új lánc. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bandus #67882 üzenetére
Santa cruz régi nagy név, komoly gépek. Amit linkeltél az egy trail bicaj. Rugóút szerint szokták besorolni őket. Santa cruz-ban is van mindenféle kategóriából. 100mm XC, 110-130mm Trail, 140-150mm AM, 160-170mm Enduro, 180-200+mm Downhill. XC fully kb 90% fel 10% le, Trail 70% fel 30% le, AM 50% fel 50% le, Enduro 30% fel 70% le, Downhill 0% fel 100% le. Úgy kb iránymutatásnak, de sokféle szempont van még, pl a súly is döntő tényező a használhatóság terén. Kerékméretek, vázgeometriák is árnyalják a képet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tényleg nagyon fasza volt. Elég kemény útvonalon mentünk. Az alpinbike-os srácok ki tudják választani, hogy hol a legnehezebb. Olyan köves, gyökeres, meredek részek voltak, hogy itt a Budai-hegységben is keresni kell. Lefelé is voltak nagyon sunyi részek, elcsesztem, mert kicsit túlfújtam a telókat, kevésbé csillapított. Mentem a 2 leggyorsabb ember után, csak ők 150mm rugóúttal gazdálkodhattak, míg én 120-al. Jó 40-es tempó lefelé, egy kanyar, majd még meredekebb lesz, keresztbe gyökerek, kövek, árkok én meg b@szom neki 40-el. Fékezés, de a deore fékek egy pillanat alatt túlmelegedtek a 21 kilós ebike alatt. Inkább csak lassított egy kicsit, hajszálon múlt, hogy nem estem egy hatalmasat, valahogy lejöttem, de meleg volt. Ilyen sunyi szakaszokból elég sok volt. Volt egy rész ahol épített ugratók is voltak, az baromi jó volt. 65 km volt a táv és kb 1300m szint volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
Nem szeretem a Kellys bicókat, de a Swag nem tűnik rossznak. Ez az egyetlen fully gépük, aminek már ránézésre is értelmes geometriája van. 340-ben teljesen jó vétel. Itt inkább az a kérdés, hogy pontosan mire szeretnéd használni? Gondolok itt arra, hogy milyen terepen, milyen távokat mennél vele, milyen szintekkel? Egyedül mennél vagy esetleg nálad erősebbekkel? Ez egy Enduro gép, ebben a kategóriában alapnak számító felszereltséggel, közel 15kg-os súllyal. Mászni ezzel azért melós lesz a lock ellenére is. Egyébként jó kis bicaj. Amit kb azonnal cserélni kell rajta az a fékszett, egy tektro auriga egy rossz vicc egy enduro gépen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Túrázgatni hazai terepre nem egy Enduro az ideális választás. Kevés olyan szakasz van ahol érdemben kihasználod a 160mm rugóutat. Többnyire csak kolonc lesz a nyakadon. Még ha egy komolyabb felszereltségű lenne, 12-13kg körüli súllyal akkor okés, de közel 15kg-al ez inkább csak lefelé lesz élmény. maga az Enduro kategória amúgy is inkább lefelé van elemében. Még szép, hogy átütős, nem gyorszáras, 160mm rugóút mellett. Manapság ez már egy komolyabb XC géptől is elvárható, AM, Enduro-ban nem is kérdés. Szerintem AM kategória fölé menni hazai terepen csak akkor van értelme ha egy top gépet veszel pehely súlyban, vagy elektromos rásegítés is van rajta. Amúgy Trail, AM maximum. Ezek 14 kiló alatt maradnak, és bőven elég 95%-ban mindenhova.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LordAxwell #67954 üzenetére
Persze. Az alpinbike oldalán tudsz jelentkezni a túrákra.
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem nem csak azt kell nézni, hogy hányszor megy az ember tekerni, én pl 2 hetente megyek kb hétvégente terepre, de akkor kap rendesen. Egy alap gép nem bírná az tuti. Illetve szerintem az sem lényeg, hogy kihasználod e a gép képességeit teljesen vagy nem. Egy komoly bringa képességeit csak egy profi versenyző tudja kihasználni, bármely kategóriában, mindenki más hagy benne bőven tartalékokat.
Ettől még sokkal nagyobb élmény a jobb gép. Hiába nem esik szét alattad mondjuk a 60 ezres dekás monti, ha felülsz egy XT szettes XC/Trail/AM Fullyra, más dimenzióba kerülsz. Sokkal biztonságosabban fogod magad érezni terepen, a sebességed is nagyobb lesz, minden sokkal jobb és ezt bárki megérzi. Minden szempontból nyersz vele, akkor is ha full kezdő vagy, akkor is ha tapasztalt. Ebből a szempontból teljesen mindegy. Kezdőnek csak azért nincs értelme túl drága gépet ajánlani, mert ha megunja, rájön, hogy ez őt annyira nem érdekli akkor ott van egy valag pénz a bringába. Ha ez nem érdekli, és megteheti, csak profitál, mert sokkal jobban fogja élvezni a bicajozást az erdőben, teljesen mindegy mennyire kezdő. van egy szint ami felé nem érdemes menni, de egy XT bőven meghálálja bárkinek, ha belefér. Az mondjuk igaz, hogy aki csak aszfaltozik, rövidebb távokat annak tényleg nem kell, de oda monti sem kell.A shimano fékek ma kb a legjobb ár/értékűek, csak ki kell tudni választani a bicajodhoz és felhasználási területhez megfelelő modellt, tárcsát, betétet. XT féket persze, hogy meg lehet főzni egy kis tárcsával ha súlyosabb vagy és csapatod is. Kell előre legalább 180-as tárcsa. Ice tech betétek, Ice tech tárcsával, fémes betéttel, nem lesz ott túlmelegedés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dokee78 #68128 üzenetére
TayRol: Ha elmondanám nekem mennyibe van... Egy csodálatos árat mondtak rá a gyárban, így ma be is lett rendelve, elvileg 2 hét múlva érkezik. Egyébkén figyelembe véve a konkurenciát, más gyártó sem ad olcsóbban ilyen felszereltségű gépet.
A cube stereo jobb lett volna, de talán ezzel is kibékülök.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Csalás akkor lenne ha sunyiban egy versenyen indulnék vele, a normál bicajok között.
(válaszoltam)dokee78: Köszi.
6030D: A stereo nekem is jobban tetszett, főleg azért mert az egy enduro 160-as rugóúttal. Azért ez sem lesz sokkal rosszabb, 140mm hátul, 150mm elöl, hasonló villaszöggel. A kuszaság azért túlzás, gondolom arra a plusz görgőre gondolsz. Haibike is alkalmazza, szerintem nem hülyeség, lánccsapkodás gyakorlatilag teljesen megszűnik. A contrail-en is ilyen volt. Viszont azért felszereltségben ez a trailster sokkal jobb mint a stereo. Reverb, Pike RCT3, Monarch RT3, Sram X1 stb. Ráadásul 300k-val kevesebbe lesz nekem ez a Bergamont mint a Cube lett volna.
maximilian4: Melóba nem használom, ez kizárólag csak hegyi kerékpár. De ha gondolod szervezhetünk közös tekerést.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #68140 üzenetére
Teljesen más a karaktere a két bringának. Minőségileg kb azonos szint. A Focus egy teljesítmény orientált gép. Kiválóan alkalmas hosszabb távok legyűrésére, remekül mászik. Lefelé viszont a 100mm rugóút nem egy nagy kaland. Egy kicsit kényelmesebb XC gép. A Ghost 130mm rugóúttal már egy sokkal csapatósabb gép. Mászásban kevésbé jó, de azért még a bőven vállalható kategória. Itt nem is igazán a kerékméret beli különbség a lényeg és nem is a felszereltség, hanem a rugóút és geometria. Ha egy élvezetes fully-t szeretnél, ami kb mindenhol megállja a helyét, akkor 120mm alá semmikép ne menj, és 140mm fölé se.
maximilian4: Ok, szólj előtte ha jönnél.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #68159 üzenetére
Köszi, már várom is az első próbát. Valóban nem piskóta az a stereo, de az konkrétan úgy 650k-val került volna nekem többe, magyar nagykerből beszerezve. Talán majd jövőre. De ehhez le kell adnom a rendelésem már idén október, november körül. Talán akkor jut belőle Magyarországra is. Lehet aztán, hogy annyira megszeretem a Trailstert, nem is kell más. Egy ilyet már kipróbáltam, elég komoly gép, nem igen van olyan terep idehaza ahol ezt zavarba hozod.
TayRol: Mekkora váz méretűek amiket kinéztél? Az elmondásod alapján, a merev vázas is elegendő lehet, azzal leszel a leggyorsabb ha nem durva a terep. Az is lehet, hogy a mostani gépednek nem jó a geometriája, ezért nem kedvelted. Technikásabb pályán már jól jön az összteló. Ha számít az élmény, akkor én a 100mm-től nagyobb rugóutat néznék. Persze az sem rossz 29"-es kerékkel, de 120mm-től lehet már inkább érezni, hogy dolgozik alattad egy fully. Gondold azért meg, próbáld ki.
dokee78: Én még az életben nem húztam nyomaték kulccsal stucnit, soha nem volt gond. Kivéve ha karbon cuccról van szó. Idővel benne lesz az ember kezébe az optimális nyomaték.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LordAxwell #68186 üzenetére
Ez túl rövid. A Gerecsei zeg zugok-ra megyek majd, még nincs kiírva, de az is szokott lenni minden nyáron. 80km, 2000m szint.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LordAxwell #68190 üzenetére
Kösd fel a liberót, kemények a srácok. Elég technikás terepre is szoktak vinni.
Jött pár 2016-os Bergamont az olcsóbb kategóriából. Most rakom össze őket. [kép]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #68203 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #68207 üzenetére
Azokból nem kértünk. Sajnos a kereslet 250k-nál bezárul. Fel van írva pár rendelés egy két komolyabbra, azok még érkeznek. De a boltba csak az olcsóbbakból kértünk. Rendelésre érkezik Sweep MGN szíjhajtásos, illetve1-2db elektromos trekking.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz belaazallat #68256 üzenetére
Szerintem ez egy fél integrált 1 1/8 kormánycsapágy. A sercegést csak úgy tudod megszüntetni, ha szétszeded azt a zárt csapágyat, kimosod wd40-el például, utána megkened csapágy zsírral. Azt a kis kék műanyag porvédőt kell kiszedned, utána szétjön a csapágy.
-
Runner_fxr
Ármester
Az átütő tengely egy vastagabb tengelyt jelent az agyban. A sima gyors záras agyakban 9mm-es a tengely. Az átütőtengelyes agyakban elöl 15mm-es és 20mm-es verzió létezik. Hátul 12mm-es. Ez sokkal nagyobb merevséget ad a villának és a váz hátuljának is. Sok szempontból hasznos. Precízebb az irányítás, hatékonyabb a hajtás. Kanyarokban kevésbé hajlamos a tárcsaféked ciceregni. A kinézett bicajban az ég világon semmi kifogásolni való nincs ezen az áron. Jobbat nem találsz újonnan. A villa gyors záras, de a váz az 12mm-es átütős. Később tudod cserélni benne a villát átütősre.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cashback #68309 üzenetére
A fékkar távolságát viszont lehet állítani, úgy emlékszem, hogy 2,5-ös imbuszal. Nézd meg hogy egyforma e a két féken, mert az is be tud zavarni. Amúgy sanszos, hogy légteleníteni kell. Elég sok ilyen fékkel szerelt bringát adtunk el, és sok fékben gyárilag kevés az olaj.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen