- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zanik
addikt
válasz trialboj #244292 üzenetére
+1 a Rudy Projectre tőlem is.
Nem olcsó ez sem. 2 éve van meg, sehol egy karc a lencsén. (Mondjuk használat után tisztítom, és tokban tartom, nincs bedobálva sehova). Azóta vettem egy másik lencsét is bele (leárazva), de azt majd nyáron akarom használni.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
addikt
válasz trialboj #244303 üzenetére
Ebben az a rossz, hogy mindenhova megy belőle, oda is, ahova nem kéne. Hiába véded le a kereket, ahogy pörgeted a hajtókart, fröcsköl mindenhova az anyag a láncról. Ha az ember átáll waxolásra, onnantól kezdve felesleges ilyen durva zsíroldók használata.
Smoove használatával gyakorlatilag slagozás is elég, még újra sem kell kenni. Makacsabb dzsuvánál mosogatószer vagy autósampon, abban láncmosóval átpörgetem a láncot, aztán kész.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #244485 üzenetére
Még dupla km-től sem szabadna hangosodnia, semmilyen waxxal.
Vagy keveset raktál, vagy elötte nem lett fémtisztára mosva a hajtás.
Esetleg úgy jártál mint én a Sunrace alap 11-es lánccal. Félár alatt volt az XT-nek, azt nem lehetett kapni, így lett ez ... kb 400 km után brutál hangos lett, és 0.6-ra nyúlt.
Le is szereltem mindent, már megvolt az új XT+ Connex. 2x11-ről 1x11-re barkácsoltam át... gyakorlatilag ki sem tudtam próbálni rendesen, lecsapott rá egy vevő.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz trialboj #244485 üzenetére
200-250 km-t bír a Smoove, és még utána is csak azért kenem, mert bűntudatom van, de hangja még mindig nincs
Muc-Off Dry Creamicot használtam én is, meg van is még. Az is bírná, csak a legkisebb eső kimossa, és akkor bizony csörög a lánc.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #247376 üzenetére
Ű, ki a mester? A második mondat alapján én . Beletrafáltál amúgy, mert pont most vettem új gumit hátra . Nekem nyáron száraz, poros terepen nagyon tetszik a nyílszerű mintázat, sokkal jobb, mint a Nobby féle, de csak nyáron, télen nem az igazi. A Forekastert most "elcseszték", mert nehéz lett, de azért nézz rá... ha van türelmed megvárni, amíg a boltok polcaitra kerül, az új Severe fasza gumi lehet, valszeg az az igazi Forekaster utód, hátra meg mehet pl. egy Rekon. Én most hátra Kenda Boostert vetten Bikeinn-ről, egyelőre két kört mentem vele, de marha jó guminak érzem, olyasmi, mint a Rekon, de 2mm-vel keskenyebb (a 2,2"), fékezés közben jobban tapad és képlékenyebb anyag, jobban csillapít. Hátra te is megfontolhatod, előre meg mondjuk egy Karma 2? Más tippem nem nagyon van, esetleg Specialized gumik, pl Fast Trak, abban nincs oldalfal védelem, de olcsó, könnyű, Hassagymeg elégedett vele és kétféle anyagkeverékből lehet választani, pl. előre mehet puha T7, hátra keményebb kopásállóbb T5. Vagy Specinek is van agresszívebb gumija előre, most nem jut eszembe a neve, asszem Ground Control.
Más, kezdett látszani a Somlyó körök és a fogyókúra eredménye, ma kb. ajtótól ajtóig terepen 19.3km/h átlag jött össze és (egyelőre csak) egy KOM.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #247440 üzenetére
Schwalbe úgy érzem inkább tavaszi-őszi-téli nedves saras havas gumi. "Szezonban" nyáron nem igazán váltak be, pl. poros nyomvájúkon többször estem is velük.
Contit nem próbáltam, de a Mountain King, Trail Kingekkel volt valami gondom, talán a súlyuk nem tetszett, a Cross King jó lenne előre nyári guminak, de a mintázata és vélemények alapján arra tippelnék, hogy az is inkább vizes terepen remekel, porban csúszik . Na meg a Conti black chilit ugyanaz a fószer keverte ki, aki a Schwalbe Addix keveréket, így gyanítom, hogy hasonlóan viselkednek... Majd egyszer így is kipróbálom őket, ha találok valami brutál akciót.
Maxxis: szeretem, kedvenc nyári gumijaim, poros száraz terepen atom, viszont eddig is nagyon drága volt, mostanában meg még drágább, a Rekon bike24-en asszem 50 euró . Na nemár basszus, amikor hátul 1500km után már a bütykök élei lekopnak, úgy érzem egy rakás pénzt kidobtam az ablakon . Ez az oka annak, hogy elkezdtem nézelődni más olcsóbb márkáknál. A Chaoyang Phantom Dry és Phantom Wet volt a másik opció, de apróbb mintás és az olcsóbb verzió csak 60 TPI, így inkább akciós Kenda lett. Ami egyelőre baromira tetszik, de valszeg gyorsan fog kopni, mert a Maxxisnál puhább anyagkeveréknek tűnik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #248370 üzenetére
A szelep berakásakor körbe kented tejjel?
- A "húzok még a szelepen, mer kicsit ereszt a felninél" megelőzésére jó.NN-ből van ami csak belsővel használható. Lehet véletlenül olyan kaptál.
https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/nobby-nic
Itt ha kikattintgatod; "Seal: Tube"【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz trialboj #248375 üzenetére
Ha tehetem, én is inkább az úton megyek, de nézz körül az interneten, tele van minden azzal, hogy a fasznak nem takarodnak a bringások a bicikliútra, és tartják fel a forgalmat. Amúgy erdőbe se menj, mert zavarod a vasdászokat, kirándulókat, az állatokat, meg tönkreteszed a talajt.
Én ott tartok a dologgal, hogy ha edzeni akarok, akkor görgő, ha meg kimegyek, akkor belekalkulálom, hogy hányszor kell megállni, lassítani, illetve folyamatosan figyelni mindenkire. Meg szoktam tudni oldani. Gyalogosban amúgy sem bízok, de a többi kerékpáros nagy része is potenciális veszélyforrás. A legfélelmetesebbek meg a nordic walking botos nyuggerek. Amikor megáll, és kifújja az orrát, vagy akár menet közben megnézi az óráját, és mindkét bot kilendül oldalra vízszintbe...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
peetie1
aktív tag
válasz trialboj #248375 üzenetére
Városon kívül belül mindegy, a kutyás a legrosszabb az összes közül ezt sose fogom megerteni hogy miért pont a bringa útra kell vinni a kutyát sétálni... Én meg pont az ellenkezője vagyok, országútival is inkább megyek a bringauton és majd én kerulgetem az ott lévőket, mint a gyökér autósok közé menni. Persze én is megyek alacsonyabb forgalmú utakon, meg a városban is elkerülhetetlen az autosokkal való találkozás. Sajnos ez van ezt kell szeretni
-
mauimagic
aktív tag
válasz trialboj #254326 üzenetére
Összegányoltam közben:
Gorilla tape hogy ne essen ki + maszkoló szalag, hogy ne zörögjön
De ez így nagyon Mekk Elek Bt...Egy Oneup EDC lite a villanyakba+a kormányvégbe egy láncbontó szerszám szerintem jobb megoldás.
Mondjuk ez meg 140g körül van, az nem rossz, megyek ma egy hosszút veretős lefelékkel, ha nem hagyom el, maradhat
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #258992 üzenetére
Derailleur Hanger Alignment Tool
- Ez a spéci szerszám a fül korrigáláshoz. Gondolom a bringásszervízeknek van. Nézz róla videót, szemmel nem látható hibákat egyszerűen javít.Itt a jó van az úgy, meg nem is igaz, h ez kell hozzá vallás dívik. Nincs ilyenük. Akik vettek, azok az ellenkezőjét mondják. Elvileg a Shimi 12-es különösen érzékeny a fülhajlásra. Én modjuk nem tapasztaltam, igaz nem is használom keményen a montim.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #258992 üzenetére
A B csavar befolyasolja a valtas sebesseget, szoval azzal lehet probalkozni. (Alapbol az allit lancfeszesseget es valto sor tavolsagot egyben). Plusz a lanc hozza is fontos, ha nem megfelelo az is okozhat ilyesmit.
Ha az nem eleg (#258993) andrisbandi hozzaszolasa is jogos, erdemes megnezni egyenes-e a cucc. Getto modszer Fontos: gyorszaras shimano kerek kell, vagy hasonlo. A campa peldaul tuti mas, de egyaltalan nem standard az a menet a shimano 100%, hogy jo.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #261557 üzenetére
Ki kell cserélni a villalábat, gariban simán cserélik. Nekem is kotyogott a Marzocchi (FOX). Ezt újonnan nem fogod érezni, akkor még jó szokott lenni, aztán a selejtesebb darabok az első 500-1500km között elkezdenek lógni. Eleinte csak akkor érzed ha a féket behúzod és megmozgatod, aztán később már menet közben is.
Sok a melóm, családi dolgok, sajnos nincs nagyon időm fórumozni, ennyi az oka. Most valóban nincs e-bike-om, csak egy analóg fitness, de tervben van egy új gép, nemsokára jön az új eone sixty, arra kíváncsi vagyok, aztán meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #261883 üzenetére
Szerintem fújj kis nagyon híg kenősprayt (WD40(PTFE), TF2 stb.) a gyanítható részekhez (kormányszár rögzítések, kormánycsapágy házak, első kerék rögzítés) és figyeld beszivárgás után változik-e valahol a hang...persze egyenként, sorban, mindegyik után kellő időt várva kiderüljön melyik is a ludas. (tárcsákra, betétekre vigyázz!)
#261882fulton...könnyű kerékpárra ülve az az első benyomás, hogy könnyebben indul, kvázi emelkedik az eleje és zsizseg, serceg a hátsó gumi ha odalépsz neki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #261883 üzenetére
fork csu creak yt
A teló alu koronájában hallani a nyak és a szárak press fit-es zaját.
Minden márka nagyobb utas telója érintett idővel, soknál már újonan hallani kicsit, ami fokozódik.Biztos módszer a beazonosításra;
- fejre állított bicóból kivenni az első kereket, majd a teló szárait megpróbálni szét és össze feszíteni.
Az alu koronából levált (a normál működési elv részeként) mikro darabkák kemény oxiddá válnak, homokként recsegnek a pressfitezett becsúszókon és nyakon.Magyarban a Boostworx 16 ropi körül javítja. + az olajcsere szokásos ára, típusfüggő, kb az is ennyi.
(Pl postán elküldöd. Az is plusz pénz, kb 4e.)
A ki és benyomásnak lesz egy kis nyoma (festés sérülés; villanyak alja, szárak teteje), nem vészes.
A hangzavar megszűnik, és sokkal nehezebben jön elő újra elvileg, mert a keletkezett réseket feltöltik menetrögzítő szerű ragasztóval.Szerintem nagyon megéri a javítás.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #262127 üzenetére
Két módja van a viaszolásnak:
Főzés:
Megolvasztod a viaszt, belerakod a tiszta láncot, főzöd még egy ideig, hogy a lánc is forró legyen, és mindenhova eljusson a viasz, majd kiveszed, lehűtöd, voila, kész a kenésed egy ... mennyire is? 500-1000km-re?
Csepegtetés:
Vannak viaszok vizes emulziós keverékben, esetleg még viaszon kívül más kenőanyaggal is. Ezt csak felcsepegteted a láncra, és pár óra múlva mehetsz is. Cserébe 100-200km-nél nem bír többet, és könnyebben lehozza a víz.
Ez utóbbinak az is az előnye, hogy nem kell tisztogatni a láncot. Csepegtetés előtt kicsit átkeféled (vagy ha saras, azt azért csak lemosod róla ), aztán már mehet is fel az új adag, míg olajnál nem árt kimosni a poros dzsuvát mielőtt újra olajozod a láncot, különben jó kis csiszoló paszta lesz a görgők között.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #262127 üzenetére
Már én is csak akkor főzöm, ha hosszú kört tekerek, mert sokkal tovább bírja. Most a diy Squirt wax-ra vagyok rákapva, itthon fillérekért megcsinálom magamnak . A főzés amúgy nem olyan nagy dolog, ha van 3-4 láncod, egyszerre mind beledobod, aztán hosszú ideig le van tudva, csak cserélgetni kell, ha már kéri a kenést. Ennek az öregnek sok videója van a témában.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #262165 üzenetére
99%-ban terepezek, az aszfalt nem vonz annyira, így nem prioritás az outi.
Forró wax: főzéssel sokkal tovább bírja a lánc, sokkal tisztább.
Diy csepegtetős wax: a Squirt 60Ron (12 eur), a diy wax kb. 6Ron (1.2 eur). Meg tudnám venni a Squirt waxot is, lehet kapni a helyi boltban is, de amikor 10x drágább, valahogy nem visz rá a lélek.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #269398 üzenetére
Szerintem nem most vagy nagy bajban, hanem eddig volt rohadt nagy szerencséd, hogy pumpával simán fel tudtad rakni a gumikat . Nekem ilyen van, írtam haveroknak egy körüzenetet, hogy valakinek van-e lejárt régi tűzoltó palackja? Két haverom is válaszolt, hogy neki van, szívesen nekem adja. Ha jól rémlik valami 4 lejbe és fél napomba került a beszerzés és átalakítás, csak azt a tömlő adapter csavart kellett megvennem, kicsavartam a tartályból, vittem magammal és addig kerestem a helyi barkács áruházakban, amíg találtam pont akkora menetest. Itthon tömlő akadt, kínai használt szelep szintén, pumpa fejet én nem is tettem rá, a tömlőt simán rányomom a szelepre. Azóta csak egy felnire ment fel nehezen a tubeless gumi, de az 19mm volt, ami manapság már nagyon sovány.
szerk: ha újan veszed meg a tartályt is megéri szerintem, csak ne 6 litreseket vegyél, hanem kisebb, 1-2 litrest max. Enyém asszem 750ml, lehetne nagyobb, de így is okés, csak nehéz belenyomni 7-9 bar levegőt és néha második próbálkozásra megy fel a gumi.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz trialboj #269398 üzenetére
A benzinkutas kompresszornak mondjuk rá kellett volna tennie, kivéve, ha eltömítetted a szelepet. Cserélj szelepmagot vagy anélkül próbáld meg a pumpálást úgy, hogy előtte a gumi peremét bekened szappanos vízzel. Az is segíthet, ha gumileszedővel megpróbálod a helyére tenni a külsőt, ahol lennie kéne, de elég nagy szívás tud lenni.
Többen küzdöttünk már amúgy ezzel. Új külső viszonylag könnyebb feltenni, mert nincs kitágulva. Ahogy egyszer leszeded, és raknád vissza, jön a szopóroller. Én vettem olyan pumpát, ami nem a szelepmagra ül, hanem a szelepházra, hogy szelepmag nélkül is lehessen fújni. Meg csináltam is tűzoltópalackból boostert, az a legtutibb. Bár ez rajtad most nem segít, ha ma kell a bringa, de próbálkozz a fent említettekkel.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #269398 üzenetére
Hát megtakarítva és elölről kezdve talán annyival jobb, hogy nem tejes, csúszós minden és ha egyszer felpattant gumi nem csúszik már vissza. Én megpróbálnám egy gumileszedővel kézzel feljátszani a peremre a lecsúszott gumi legalább egy részét (több videó is van erről), utána talán már átbillen a megszökő vs. bent maradó levegő aránya az utóbbi javára és fent marad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #269538 üzenetére
Ha boosterrel nem sikerült, szerintem a szelep mellett a peremnél elengedte a levegőt, egy kis igazítgatás lehet helyrehozta volna. Macky módszere csak laza peremű gumival és széles felnivel működik szerintem, ami gondolom nálad adott volt. A Conti tej szerintem sz*r, nem mindíg tömít, hajlamos beleszáradni a gumiba és alcsony hőmérsékleten nem működik. A legtöbb tejet bele lehet szelepen keresztül is fecskendezni amúgy, csak emiatt nem nyergelnék ár Contira. Nálunk az egyik helyi bringabolt Continental forgalmazó és még ők sem ajánlják a onti tejet, ami elég vicces . A Wolfpack meg szerintem nem low end, ugyan nem próbáltam, de a lowend gumik nem ilyenek, a Wolfpack kizárólag felső kategóriában van jelen. Persze ettől még lehet sz*r, de ha könnyen felmegy a felnire a gumi, az még nem jelent semmit. A Kenda Booster Pro-m is könnyen felment, ezt leszámítva mégis baromira elégedett vagyok vele, szerintem jobb, mint bármelyik hasonló mintázatú Maxxis.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #280542 üzenetére
A nagyobb offset = rövidebb trail = slower steering + rosszabb mászóképesség...azt ne kérdezd, hogy az a +2mm valóban releváns változást jelent-e végül a mászóképességben, de a tények a fentiek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #282112 üzenetére
Csak benzinben szoktam láncot mosni.
Jó régiben, mert mindig leülepítem benne a retket.
Kár, hogy szörnyen büdös. Holnap veszek át másik láncpucolót, kíváncsi leszek rá, majd regélek róla.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287033 üzenetére
elbaszták a láncvonalát ennek a modellnek...ezt nem veszi be a gyomrom. Kellene egy pontosabb leírás a jelenségről mint pl. fel, la lefelé, a kisebb lánckerekek felé vált lassabban, vagy kikapcsolt kanálfékkel is rossz a váltás (egyáltalán 12 sebességes?), stb.
#287035Friczy...30-as csapásszámmal nem ér oda a kar csak 40 méter alatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287058 üzenetére
Hát persze, vannak itt 9,10 és 11 sebességesek is, sőt 2tányérosak is. Amikor valahol középen rossz akkor általában váltófül a ludas, görbe, vagy csavarodott. Ha feszítesz a bowdenen nem lesz jobb ott fent?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287065 üzenetére
Ahhoz legtöbbször új fül sem kell, keress vissza hogyan szoktam én helyre húzni ha kell a csálé váltófület ami ugye 2021 óta legalább 5x már megtörtént, így nálam továbbra is ott figyel a fiókban az új váltófül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #287152 üzenetére
Nincs bajom vele, de még jobb lenne ha az sincs...a multi release funkció (2 sebesség lefelé váltás) nekem is hiányzik mióta letörtem az XT váltókar nagyobb fülét és SLX-el nyomom, de azért azt is szívesen dobnám egy teljes kábelmentes váltóért melynek egyszerűsége lenyűgöző és ha a kábeleshez hasonló váltásteljesítményt hozza akkor számomra nem kérdés melyik a jobb.
#287156mauimagic...jól néznék ki 50, de még 100 órás kisszervizzel is az évi 400+ óra kerékpározással. Évente nagy szerviz és közben egyetlen kicsi, amit ugye én csinálok, az ami számomra még elfogadható...persze nem is ugrálok a kerékpárral és azért inkább óvatos duhajnak illek be mint vaddisznónak.
#287149jjeahh...ilyen a Deore/SLX/XT 10-51: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51, vagyis fentebb nagyobbak az ugrások így gondolom itt sem tudtak mást csinálni mint oda tenni a nagyobb ugrásokat ahhoz, hogy 45 legyen a vége. A mugliknak úgy is 39-41 lesznek a lánctányérok melyekre nem nagyon kerül majd a lánc, így szinte mindegy.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szabop27
csendes tag
válasz trialboj #287264 üzenetére
Itt még nem voltam, de Ausztriában és Svájcban több bike parkban is.
Akkoriban egy 130/130-as trail bringát használtam, NobbyNic gumikkal, és sehol se éreztem a gumit kevésnek, cserébe tekerve is lehetett haladni a bringával.
Az, hogy mi élvezhető, szerintem egyéni preferencia és képességek kérdése. Láttam én merev bringával helyi srácokat úgy jönni a legkeményebb pályákon, ahogy én egy DH géppel se tudnék.
Kezd a napot flow trailekkel, aztán ahogy bemelegszel, menj az egyre keményebbekre, aztán majd meglátod, hogy hol van számodra az élvezeti küszöb.
Have fun! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #289617 üzenetére
Valami Enduró-Trailnek nevezett cipő kell mint enyém.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz trialboj #289617 üzenetére
Csak 3 kritérium van, lehessen benne rendesen járni, tehát az spd része legyen süllyesztett, legyen lapos talpa hogy sima pedálon is tudjak vele tekerni mikor olyan terepen megyek ahol nem szeretem az spd-t és a legfontosabb hogy minél jobban szellőzzön. A bónusz kérés pedig hogy 100+ euróért ne legyen sima cipőfűző / de ezt elengedem ha a többi rendben van /
spd szandál ftw! minden kívánságodat teljesíti!
ez vált be, meg télire a lake mzx120 (remélem a később vásárolt ultravastag mund zoknikkal se lesz szűk, mert kurvadrága volt)
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #289617 üzenetére
Nekem van túra-bringa cipőm (SH-MT701) és trail-enduro orientált Giro Berm is, sőt, van egy ládányi zsír új Vinteden meghirdetett Five Ten Kestrel Lace cipőm, amiből egyet szintén megtartottam magamnak. Szal ezek nem xc orientált cipők, mégsem jók platform pedálon és szerintem azok sem lesznek jók, amiket kinéztél. Egyszerűen az spd cipők talpa túl kemény anyagú, nem tapad rendesen és nem hajlik annyit, hogy normálisan felfeküdjön a platformpedálra, szerintem terepen nem biztonságos. Az igényedre valszeg három megoldás van:
1. hagyod az spd-t és addig terepezel vele, amíg annyira megszokod, hogy nem lesz rosszabb a biztonságérzeted vele, mint platformpedállal. Én pl. kb mostmár itt tartok, évek kellettek hozzá.
2. kipróbálsz egy Magped szerű mágneses pedált
3. veszel egy féloldalas pedált, aminek egyik oldala platform, másik spd... ezzel az a gond, hogy a platform oldala általában egyiknek sem olyan fasza, mint egy rendes platformpedál, de egy próbát megérhet rákeresniszerk: ha a szellőzés a cél, abban van egy kis tapasztalatom, mert nekem is mindíg ez az egyik fő kritérium. Eddig úgy gondolom, hogy a legtöbb jól szellőző modellje a Gironak van, a Berm nem olyan, de a Gauge pl marha szellős, a Ranger, Rincon, Sector sem rossz kánikulába, a Rumble VR is nagyon szellőzős fajta. Más márkáknál az ilyeneket általában "knitted" stílusban kell keresd.
#289623 Ringman: ha elmegy bikeparkozni spd szandálban, ő lesz a nap celebje
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Khelben
nagyúr
válasz trialboj #289617 üzenetére
A sima decathlonos Rockrider cipőt használom montin, teljesen jól lehet benne járni, puha a talpa és nyáron se meleg. Hogy lapos pedállal mennyire működik azt nem tudom, de miért ne működne?
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz trialboj #289617 üzenetére
Nekem ilyen spiderem van, gyalogolni jó, spd-nél puhább a talpa mint egy mtb cipőnek/nyomáspont/, szelőzés nem olyan rossz mint ahogy kinéz, cserébe védve van a lábad szinte mindentől.
Boltok:
Berguson: itt is főleg NW, de akad más is, van kínálat.
Merida Concept store: itt csak NW van./tippre ők a forgalmazók/[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- ZIDOO médialejátszók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- GTA V
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Vigneau interaktív lokálblogja
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen