-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
G@ben
addikt
válasz jjeahh #128603 üzenetére
Mindenképp szétnézek alaposan, ahol eddig néztem, inkább 300 volt ez a kategória.
sebgutkopf: nem vagyok magas, az én vázméretemmel hülyén néz ki a 29-es, illetve szeretek robbanósan gyorsítani, meg szeretem a merevebb cuccokat.
Giot: őszintén a 100-at sem használom ki, eddigi tapasztalat alapján a 80 is elég lenne, csak legyen elég erős a villa, és finom mozgású.
És honnan tudom, hogy megbízható az eladó? Jobban szeretném helyi boltban, ha gond van, akkor nem kell visszaküldeni, meg semmi ilyesmi.[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128652 üzenetére
Ott én is megdöntöttem volna a csúcsomat,ha ismerem az útat...de nem isnertem,így nem is mertem engedni neki.Ugyanakkor a végén hirtelen vége lett az aszfaltnak (2017-et írtunk),így közel ötvennel mentem rá a murvára,ott vigyázni kell ha még mindig ugyanolyan.
StLui...azon a hosszú lejtőn tényleg csak a vakmerőséged szab határt sebességednek,a térképen is látszik mennyire NEM szerpentines,nem is értettem.
Jakab66...úgy látom montifertőzés kerülget,mert a reggeli "terepezni nem szeretnék"ből mostanra már 20% terep lett. Amúgy nem baj az,sőt!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #128710 üzenetére
Nem nálad áll fent a probléma, hogy a hátsó gumid nem lehet túl ballonos / széles, különben beleér a vázba? Nem tudom milyen széles a mostani felnid, de ha keskenyebb akkor számolj azzal, hogy a 25-ösön jobban fognak terülni a gumik valószínű.
Ha ez segít: az én felnim belső szélessége ha jól tudom 28mm (27,8) , ezen a 2.4-es Maxxis Ardent ~59mm-es szélességet ad ki, 2.4-es Continental Trail King 58mm.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128713 üzenetére
25 még szerintem simán játszik XC-re, mint ahogy a kormányok is megszélesedtek mondjuk a Minion attól még a minta miatt nemigen fog előfordulni ebben a szakágban..
De valóban, számolj a külső szélesedésével is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ákkk
addikt
válasz jjeahh #128713 üzenetére
Ha átutős lenne a bringád váza még lenne értelme ezen gondolkodni de így szerintem felesleges nem sokat nyernél vele max a szélesebb gumiköppenyeket nagyobb felületen fogná de jobban gyötörné a vázad és gyorsszárakat is.
Néhány xco-ra készült fully-n láttam már...A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128710 üzenetére
Nem sokat olvastam erről,így hozzászólásod kapcsán most picit bepótóltam.Van itt egy átfogóbb cikk erről [link],ahol a fickó kipróbálja 25,30,35 és 40mm-esben ugyanazokat a felniket és arra jut,hogy a 30-35 jobb mint a 25,vagy a 40mm.Azt írja,hogy mint spécizés aligha éri meg,de ha cseréled 30mm alá ne menj...legalábbis ő már sosem menne.Mert...nő a gumi térfogata,tapadó felülete és javul a gumi profilja a felnin.Szerinte 40 már sok,onnan romlik a helyzet mert a gumi olyan lapos szöget zár a felnivel,hogy az már a szélei tapadásának rovására megy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128720 üzenetére
ha úgy egyszerűsítünk, hogy a felni szélesség nagyjából a gumiköpeny keresztmetszetének (ami ~kör ) kerületéhez adódik hozzá, akkor vehetjük úgy, hogy ~3 mm szélesedés kb. 1mm-rel szélesebb gumit okoz.
hmm... ez alapján nem tudom, menniyvel kellene szélesebb, hogy egyáltalán észre lehessen venni, de ha egyben venném, én is szélesebbet néznék a mostaninál, ami nem is tudom, hogy 19-es vagy 21-es belül..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #128710 üzenetére
Ha elfér a vázban akkor mehet nyugodtan. Elvileg jobb lesz kanyarokban, végülis jobban fog terülni a gumi, lehet igazságalapja. Én is gondolkodom a Crest MK2-t átfűzni MK3-ra, aztán hogy lesz-e érdemi különbség vagy sem, majd kiderül, ugyanis ez csak 2mm váltás lenne.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #128745 üzenetére
Mondjuk én a moziban sem vagyok kíváncsi a zöld lepedőre a háttérben, vagy a bénázásokra film közben, arra ott a baki parádé a végén, ahogy Danny MacAscill videóiról is van ilyen, meg több másik bringástól is.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128745 üzenetére
Persze,ez egy reklámfilm,ügyesen megvágva.kvázi patikamérlegen kimért és adagolt valóság,de a kerékpár összeszerelése így is érdekes és jó nézni. ...na meg a mászás az uncsi,gyötrelmes és izzadós,arra nem kíváncsi senki,ezért minden ilyen videóban másznak 10 másodpercet és ereszkednek félórát.
StLui...elég bonyolult a közepe.(nem működnek a linkek ebben a szar PH-ban! )
https://thumb.grindnetworks.com/1hxBI_kFhE0z-Ec8gepji2ps2HY=/1920x1080/filters:format(jpg):quality(80):max_bytes(500000):sharpen(0.2%2C1%2Cfalse):strip_exif():strip_icc()/aHR0cHM6Ly9jZG4uYmlrZW1hZy5jb20vdXBsb2Fkcy8yMDE4LzA5LzIwMTgwNzMwX3lldGljeWNsZXNsYXVuY2gtMDkwLWUxNTM2NTg1NTg1MjIzLmpwZw==[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128750 üzenetére
Most már elég egy drón.
StLui...itt látszik miről van szó és a következő videóban beszél is róla.Lényegében azt mondják,hogy ezzel soha nem kell kizárni a rugózást,a hajtás hatékonyságát javítja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #128750 üzenetére
Nézd meg a többi videóját, van még ott bőven szerelős. Tényleg jó mozi volt így estére!
Asszony a háttérből: Mi ez? Valami horrorfilm előzetes? (villanyak vágás) Most darabol... Következő videó, villanyak vágás: ...megint darabol valakit?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #128905 üzenetére
Ha csak felnit vennél, és újrafűzetnéd?
A kerekekről a legjobb lekapni az extra tömeget. Még akkor is könnyebb lesz tekerni a gépet, ha például a vázon vized tovább a belsőidet. Nekem 1 db van a nyeregnyő, váz csatlakozásánál, meg egy darab a váz első háromszögében. Vettem kisebb kabátot, könnyű Maxxis belsőt, így a korábbi 1 kabát helyére elfért az egész.
Nem emlékszem pontosan, hogy mikor alakította át Runner tubelessre a gépemet, de április-május környéke rémlik nekem. Azóta nem nyúltam hozzá, köszi szépen jól van. Most is csak azért piszkáljuk, mert felrakjuk az új gumiszettet. Szóval nálam guminként kell cserélni a tejet is, nálam minden Stans.
Műhelypumpát én a Lidl-ben vettem 2.500 Ft-ért, ez szerintem jó ha van. Én minden tekerés előtt felfújom 2,5 barra a betonos szakasz miatt, amikor meg a dombhoz érek, akkor megy le 1,6-1,7-re. Utálnám ezt minipumpával csinálni.
Szerintem a dropper után a tubeless a másik olyan dolog, ami nélkül nem bringáznék szívesen. Nekem elég sok defektem volt előtte, gondolom mondanom sem kell, hogy azóta nem kellett a bringához nyúlni emiatt. Volt olyan is, hogy hárman ereszkedtünk le egy nagyon durván köves lefelén, utána két bringán egyből cseréltük is a kicsípett belsőket.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128905 üzenetére
Én megcsinálnám gettó-tubelessre kipróbálni, aztán ha beválik, vennék rendes TLR kerekeket, de olyat, ami minőségben (súlyban) is előrelépés.
Amúgy bevallom, nem teljesen tudom, a TLR és a nem TLR között hol húzódik a határ, és amit én szalaggal meg löttyel átalakítottam, az tulajdonképpen milyen volt, mert működött..Amúgy tegnap sok időt
elb**tamtöltöttem bicikliszereléssel, és arra jutottam, hogy a kerekek súlya azért valszeg igen komoly tényező az összsúlyt tekintve.
Abba most nem kezdenék bele, hogy a súly egyáltalán mennyire fontos, vegyük úgy, hogy fontos, tehát igyekszem kordában tartani. A lányom új biciklijét is szerelgettem, a régi acél 29-esemet is alakítottam trekkinggé, és meglepődve tapasztaltam, hogy bizony a kis V-fékes 26-os kerék nehezebb, mint a 29-esem tárcsával, és ugyanez igaz a másik, olcsóbb 29er szettemre is. Utóbbit most nem mértem, de arra számítottam, a 40-es trekking gumival majd javul a dolog, de ezek a grammok nagyon alattomosak.
És a vége ugye az, hogy odébb kell tenni a bicót, és a friss aluvázas MTB után a "mindig ilyen nehéz volt ez?" érzés fog el. A válasz egyébként NEM, csak az "iparis" könnyebb kerekek is átköltöztek az ünneplős masinába.
2-300 grammok papíron még nem tűnnek soknak, csak pár ilyen, aztán bőven érezhető a különbség.Ja, hátrányokhoz: a két belső meg a patron az minek? egy belső még oké, vagy jó, az elején legyen kettő. Vagy legalábbis ha már működik, akkor azért kevés esélye van szerintem, hogy mindkét kerékre egyszerre szerzel olyan sérülést, ami gond lehet. De vegyük úgy, hogy a gettó-tubelessel hordod a két belsőt, a rendessel meg szerintem le lehet szokni róla. Viszont pumpából elég a kicsi, ha belsőt kell beraknod, ott úgysem kell a helyére pattintani, ha meg már fent van, akkor mindegy, mivel fújod. (nemrég írta valaki, hogy kilőtte a szelepmagot, mert óvatlanul tekerte ki, olyankor is fel lehet fújni kézipumpával, mert a perem a helyén marad szerintem)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #128905 üzenetére
Én egy belsőt viszek csak, meg a minipumpát, meg defektjavító kukacot. Nem tudom melyik bírja 3-4 hónapot, ami az enyémben van Joe's, az 8 hónapig bírja, szóval elég szezononként cserélni. Amúgy a gördülési ellenállása is kisebb egy tubeless keréknek. Az sem tiszta, hogy miért kerül kétszer annyiba. Egy normális kerékszett alapból tubeless ready .
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #128911 üzenetére
Tubeless
Ja, lehet vele szopórollerezni amíg az ember ki nem tapsztalja. Utána jó tud lenni nagyon. Az eleje szívás volt, de utána már működik ahogyan kell. Kisebb a gördülési ellenállása, kényelmesebb, nincs belső, emiatt a felütéses defekt is megszűnik. Defekt esetén ha nem fogja meg a folyadék, ott a helyszinen nagyon nagy eséllyel javítható. Amenyiben mégsem, még mindig mehet bele egy belső.
Amivel szívtam.
1. Szelepen keresztül próbáltam felfújni a boosterrel. Nem ment. Szelepmagot kivéve elsőre jó lett.
2. A folyadék valamit megfog, valamit nem. Ez a különböző folyadékokkal oda-vissza volt nálam. Egyik fajta megfogta amit a másik nem stb.
3. Én úgy tapasztaltam, hogy a Finish Line nem tömíti el a pórusokat a Mitas X-Field külsőn. Latex kell bele legalább egy pár napig amíg eltömíti. Utána már mehet bele. Később szétszedve a csoda folyadék sokat vesztett a víztartalmából, emiatt kis galacsinná ált össze a belsőben. Le is cseréltem. Ment vissza a Mitas saját latexes folyadéka. Következőre a Muc-off új cuccát fogom kipróbálni. Latexes, kis szálakkal és egyéb csodákkal a hatékonyabb tömítés érdekében.
4. Nem vittem tubeless javító készletet magammal csak belsőt. Kell a készlet. Megkíméli az embert a semmi közepén a mindent összekenő folyadéktól és a belső berakástól.
5. Patron kell a felfújáshoz nekem.
6. Felniszalag. Volt, hogy egyszrűen átszakadt a küllőfuratnál. Emiatt lassú defekt. Azóta duplán rakom fel. Ez egy kényszermegoldás. UST jobb.
Ezek után probléma mentesnek tekintem a rendszert.Mavic Aksium Disc kerekeim vannak most a bringában. Nem TLR és mégis működik. Korábban volt benne DT R24 db Spline is. Az TLR, de ezzel a gumival jobb a Mavic. DT tubeless szalagot használtam. Egész jó, de volt, hogy egy rétegben felrakva nem volt elég a küllőfuratokonál. Tesa szalagot is kipróbálom majd előtte. Későbbiekben lehet UST kereket fogok venni.
Nekem nagy előny már csak az, hogy a defekt esélye kisebb mint sima belsős megoldással. Természetesen lehet belsőt is használni folyadékkal, de ha az beleszárad, akkor ott már nem lehet kitakartani.
Tubeless jó dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #128913 üzenetére
Ha nem kapsz defektet, az azért lehet, mert olyan keményre fújod a kereket, hogy már nem ideális . Na de komolyra véve: én nemrég tértem át TL-re sima bringán és a faten is. A simán (27,5-ös merevfarú) nem annyira érzem a különbséget. Elég könnyű vagyok, alapvetően vigyázni is szoktam, szóval korábban is csak ritkán volt felütéses defektem, az akkor 30-33 psi-re fújt kerékkel. Most 25-28 körül használom, marginálisan komfortosabb és kevésbé pattog el a lefeléken. Ennél jobban úgysem engedném le, mert oké, hogy nem lehet felütni, de attól még a felnit tönkrevághatom. A gép eredetileg is 11 kg alatt volt pedállal, nem állítom, hogy a kisebb tömegtől megtáltosodtam volna. A kerékszett egyébként eleve TL, a gumik is TL, szóval az egész átszerelés 10 perc volt per kerék, és került 240 ml-nyi tej + a felniszalag árába. De kellett hozzá a műhelypumpa .
A faten óriási viszont a különbség: még simán vízszintes kanyarban is érződik az a kerekenként kábé 400 gramm forgó tömegen mérhető súlycsökkenés (650 gramm a belső, de 200 ml tej kell). Ráadásul itt 8 psi körül megyek, ahol azért nagyobb a becsípődés vagy szimplán egy tüske belefúródásának a veszélye. De az átszerelés elsőre megaszopás volt, most már tudom a trükköket, szóval a második keréknél elég volt 20 perc rá , pedig a felni itt is TL, de tartályos pumpa nélkül esélyem sem lett volna, ami nem volt olcsó.
Mivel én eddig is hordoztam magammal egy darab pótbelsőt a 27,5-ös géphez + minipumpát, így itt nincs változás, ez most is velem van. A fathez eddig csak foltjavítót hurcoltam, most már viszek egy pótbelsőt és egy kukackészletet, ha nagy lenne a gond. Patronom nincs, ha a perem nem válik le, akkor minipumpával is felfújom a fatet, legfeljebb 10 perc alatt, és a végén úgy nézek ki, mint Popeye jobb napjaiban . Ha meg leválik, akkor már úgyis kell a belső .
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #128913 üzenetére
Patronhoz láttam olyan kulacstartó alá berakható konzolt, szerintem azt nézd meg.
Szerk.: meg is van, de lehet kapni több verziót is, pl Topeak.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128922 üzenetére
Ha már gumi: visszatérő agymenésem a 27+ téma, vagy minek is nevezzük... keresgéltem, méregettem, számolgattam, és az jött ki -bár a papír nincs most nálam- , hogy hiába vennék/lopnék/nyernék/faragnék/bérelnék 27,5-ös felnit, a 2,6" széles gumma lenne a nagyon maximum ebben a vázban. (bezzeg elöl a 29+ is szépen megférne...) De a 2,6 is lehet,hogy súrolná... ahhoz meg túl sok pénz
Felni még lenne elviselhető árban, de gumik inkább a szokásos 2,8-as méretben vannak "olcsón", ami alatta van, az vagy ultra-DH-holdjáró-exkavátor-sárgumi, vagy mégjobban alatta jönnek a 2,2-2,3-as szokásos méretek, ami most is fent van (volt). Meg aztán 3 bicikli tényleg annyira túlzás nekem, hogy elmondani sem tudom, főleg ahhoz képest ahonnan indultunk decemberben, hogy le kéne redukálni a gépparkot egyre, aztán max két kerékszettel megoldok mindent. Szóval inkább lebeszéltem magam megint.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128916 üzenetére
Neked 1értelmű,hogy semmi sem indokolja.Beszélhetünk itt három gramm és két watt előnyről amit hoz,mert alapvetően a versenyek alatti defekt,és +tapadás érdekében alacsonyabb nyomásnál gyakoribb felütés kiküszöbölése miatt találták ki.Aki sem defektet,sem felütést nem produkál 1-2 darabnál többet évente,és nem is versenyezik,hogy egy váratlan defekt esetleg több hónap felkészülését tegye hiábavalóvá,nnak szerintem igazán meggondolandó egy xc-n erre költeni.
ZolkoW...nálam ennél lényegesen 1szerűbb a helyzet,az autós kerékpártartóm nem fogad 2,3-nál szélesebb gumit,így automatán be is korlátozza a trend miatti,de már amúgy is indokolatlan gumiszélességnövelő hajlamimat. 100+ km-es aszfaltos,zasszonyos,tájbámulós túrákon még az immár leszerelt kormányszarv is hiányozni fog,nemhogy még ráadásul egy 2,5" terepgumival zümmögjem végig az ő 5 barra fújt 35-ös gumival szerelt xc-je mellett...még a végén szégyenszemre tényleg lenyomna mint a sz@rt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128929 üzenetére
Egyszer-kétszer én is nekifutottam ennek a kerékcserés dolognak,de ha mélybbre ásol rájössz végül nem is olyan rossz a tied.Szinte mindegyikről írnak rosszat,nincs olyan,hogy feltétlenül ajánlott márka,inkább olyan van,hogy bevált típus,széria egy márkán belül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128932 üzenetére
M-785 ...amint írtam,alaposan körbenézve az a benyomásom lett,hogy rágás ide,állítás oda immár 32500 km-t mentek egy,a hátsó kereket érintő agygenerállal.Na persze ott volt a kazetta mizériám,meg a hátsó sorom tartóbakjának repedése,mind-mind xt,de azok más tál tészták...bár talán a kazettatest is ide tartozik,hisz az a kerék része.Az első széthullott olyan...15-20e km után,aztán az új amit rendeltem még 300km-t sem tartott,de nem tudtam gariztatni,mert kellett a kerékpár,és szétszedtem összerakni a régi darabjaival kiegészítve.A második rendelt darab immár úgy 10e km óta teszi a dolgát...egyelőre.Tehát volt itt minden,sz@r xt-től,türelmetlenség miatti szerencsétlen garivesztésig.Ugyanakkor nejem Fulcrumja beázott...az esőtől. Amúgy az új,ipari csapágyas kerekeknél akár Fulcrum,akár más,az agy szervizelése kábé a csapágyak cseréjéből áll,amit ha te akarsz csinálni kellenek a csapágykiütő és behúzó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128936 üzenetére
Itt van né! ...amúgy Runner majd megmondja mi az ami feltétlenül kell az ipari csapágyas kerékagyak szervizeléséhez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128941 üzenetére
Gondolom fele sem kell,mert van néhány sztenderd méret,nem hiszem olyan sokféle csapágyméret lenne a kerékagyakban...de hát ezek még csak a prések,kell valami kiütő-kihúzó szerszám is a cseréhez.Feleségem Fulcrumját szedtem szét,de olyan kurv@ módon van megoldva,hogy a csapágy kiütéséhez le kell szereld a kazettatestet is,meg egyik csapágy kiütéséhez ki kell szedni a másikat is és ilyenek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128943 üzenetére
Amint azt már írtam,iparinál a karbantartás a csapágyak cseréjében merül ki,még akkor is ha akad egy-két vállalkozókedvű buherátor is itt,aki végtelen türelemmel sérülésmentesen ki képes szedni,majd visszatenni egy ipari csapágy,amúgy nem kiszerelhető porvédőit,és tisztítani,újrazsírozni tudja.Az iparinak pont az az előnye,hogy nem vacakolsz hézagállítással,kenéssel,tisztítással,hanem kidobod és újat préselsz be,így a kónuszosokra jellemző,az agy részét képező golyópálya sérülése nem eredményezi az agy,egyben az egész kerék kukázását.A csapágy azonban egyben az is ahol a kutya el van ásva,mert ha az sz@r azzal nincs mit kezdeni,amint kottyan,beázik,vagy rág máris kuka,nem tudod tisztítani,kenni és csökkenteni a hézagolást.Minden macerája ellenére nekem is még mindig szimpatikusabb a kihalófélben levő kónuszos rendszer,ugyanakkor látni kell,hogy újan már ritka mint a fehér holló.Állítólag le kell mérni pontosan és keresni kell a gyári,gyakran filléres helyett faxa,minőségi csapágyat,mert azt bepréselve a csereintervallumot számottevően nyújtani lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128943 üzenetére
még nem kellett piszkálnom az enyémet, de azt elmondhatom, hogy nem fogok hozzá többszáz euróért szerszámot venni ;-)
Legrosszabb-legextrémebb esetben is elviszem a szervizes cimborához, aztán megoldja, én meg megrendelem a csapágyakat.Egyébként csak a vicc miatt, tudod, mi kellett eddig az iparis agyaimhoz? KÓNUSZKULCS!
De tényleg, a 142-es kupak az egyik oldalon menettel rögzül, az ellentartáshoz van egy keskeny lapolás a tengelyen, oda csak az megy be.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Because
őstag
válasz jjeahh #128948 üzenetére
igazából ahogy írták az egészet cserélném. ehhez simán lehet gyártani házilag szerszámokat amik ahhoz pont elegek, hogy 1-2-3 évente hozzányúlj
pl. kormánycsapágyat is menetes szárral alátéttel és közvetlen érintkezésnél puhafával húzom be. helyi bicósboltban gumikalapáccsal ütötték be, ennél szerintem még így is precízebb vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128948 üzenetére
Az már elég blamázs ha egy kerékpárszerviznek nincs szerszámja hozzá,hisz amint te is láthatod már a legtöbb agy ipari csapágyas,és akkor még nem is beszéltem a préselt közép részről és kormánycsapágyról .Amúgy bár értem az ipari csapágyak előnyeit,ezt a bepréselős dolgot én sem szeretem sehol,valami menetes megoldás sokkal jobban tetszene,mint ez a fémbe beleerőltetős sz@rság. Máshol is használják (pl.autóipar) ezt a megoldást,sőt olyanról is hallottam ahol a csapágy csak erősen lehűtve fér be a helyére.
(#128949) Because...ütögetéshez is érzék kell,ha srégen beszorítod akkor újra ki kell ütni,és a kiütése,például a már említett Fucrum racing 7 agyaknál,a kialakítás miatt csakis a csapágy belsejét kopácsolva/húzóval húzva lehetséges.Na ezt én meg is kérdeztem a szervizben (Bringaland),tehát ha a csapágyház kialakítása miatt a külső gyűrűt nem,csak a belsőt éred el,akkor hogyan lehet egy csapágyat úgy kiütni a közepétől,hogy az ne sérüljön és még visszapréselhető legyen...válasz az volt,hogy nehezen.Azok a kis sz@rok nem oldalirányú terhelésre vannak tervezve,így egy szoros házból közepétől ki,vagy beütve nagy valószínűséggel megrongálod őket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128951 üzenetére
gyakorlati tapasztalattal MÉG nem tudok segíteni, de ha ránézel a Youtube-ra, hogy mit tud DT/Fulcrum/Novatec/akármi DIY szervizről, szerintem biztos találsz ezt-azt, aztán majd írd meg, melyik az, amelyiket legkönnyebben meg lehet oldani az asztal sarkán egy törölközővel
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128951 üzenetére
Nem ismerem a DT miben egyedi,de tény,hogy ha kerékszettet vásárolsz nem árt keresni egy robbantott ábrát az agyról,csak a miheztartás végett.Amúgy jó esetben egyféle ki és beütő kell,ha jól választasz és nem barmolod szét,abban jó ideig csereberélheted a csapágyakat.Tudtommal a Shimano az egyik a kevesek közül aki még mindig ragaszkodik a kónuszos megoldásokhoz,azok az agyak kónuszosok.Ahogy azt már írtam,utánaolvasva kissé változott a véleményem a sajátjaimról is,mert bár tényleg viszonylag hamar éreztem a berágódást,főleg a hátsó keréknél,ma is elfogadhatóan forognak...pedig volt közben 4 év és 30+e km télen/nyáron 80+kg terheléssel. Meglehet kissé sokat vártam tőlük,de hát úgy voltam vele,hogy az XTR alatt a második,tehát annak valami naggyon jó kell lenni...hát naggyon jónak azért nem mondanám.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #128954 üzenetére
Igazából egy közepesen ügyes esztergályos 5 perc méricskélés után fillérekből képes gyártani csapágy ki- és beszerelő szerszámot bármilyen nem direkt túlbonyolított agyhoz, ha jóban vagytok, és/vagy kap egy kocka sört. Én legalábbis hőskoromban egy csomó mindenhez készítettem ilyet.
Az a lényeg, hogy befelé mindig azon a gyűrűn kell nyomni vagy ütni, amelyiknél a szoros illesztés is van, különben kuka lesz. Kifelé meg mindegy, hogy tönkremegy-e a csapágy, hiszen kivenni azért veszed, mert már csereérett. Nem is a csapágyra kell vigyázni, hanem az agytestre, mert az nem sérülhet. De, mint Topikgazda úr is mondta, az ipari nagy előnye, hogy nem kell ragaszkodni a gyárilag kitalált csapágyhoz, mert úgyis minden gyártó off the shelf szabványos csapágyakat használ, bármelyik csapágymárka katalógusában találsz helyettesítő terméket, sokszor olcsóbban és néha még jobbat is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128966 üzenetére
Az rossz? Mert én ránézésre nem látom annak. Ami a kerekeket illeti,általában írja,hogy sealed bearings a ipari csapágyasnál,a linkelt 8010-esben pedig a robbantott ábrán látszik,hogy nem csapágy,hanem golyós kosár és kónusz van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
X2N
senior tag
válasz jjeahh #128969 üzenetére
Reach, Stack értékeket kell nézni nem a felsőcső hosszát, ez kb megmutatja milyen lesz ha ráülsz, mennyire kell előre hajolni, mennyire lesz magas a bringa. Menettulajdonságokat meg a kerekek távolsága, a fejcsőszög és a láncvilla fogja meghatározni. Most ez a hosszabb, laposabb, alacsonyabb építés a menő az enduro-knál, nézd meg pl YT Jeffsy-értékeit, az egy mostani "modern geo" amit sokan dicsérnek.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz jjeahh #128997 üzenetére
Ha nagyon zavarna a felsőcső hossz akkor lehet előrébb tolni a nyerget, stucnit rövidebbre cserélni, kormányt cserélni. Én anno 1 évig használtam egy L-es montit(Haibike Edition), csak annyit változtattam hogy rövidebbre cseréltem a stucnit, mert szeretek felegyenesedve tekerni, nem görnyedve. Nem volt gondom az irányítással, nem volt ideges nagy sebességnél. Egy évvel később építettem egy S-es Dartmoor Hornet vázra új bicót (S-es a méretem), na az durván más világ. 65 fokos fejcső, igazi csapatós enduro geo, máshogy kanyarodott, kis megszokást igényelt, de ezzel soha nem volt kormányon átesős érzésem. Érdemes kipróbálni annyi kerékpárt amennyit tudsz. Nyilván más a felhasználás, és kerékpározási stílus, valaki szereti ha hosszú a kerék bázistávolság és stabil nagy sebességnél a bringa, másnak meg fordulékony kerékpár kell.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #128997 üzenetére
A geometria adatok sajnos addig nem mondanak sokat amíg nincs tapasztalat, viszonyítási alap. Tudnod kell, hogy neked, a te saját bringázási stílusodhoz, milyen geo a megfelelő, utána már elég jól be lehet lőni akár egy geo táblázat alapján is, hogy neked az kb mennyire lesz jó, de ehhez nagyon sok bringával kell menni.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #129039 üzenetére
ki leszek téve a csomportból, ha megtudjátok, hogy most szombaton vágtam le egy oversized egyenes kormányt 58 centisre
Ez van a korábban linkelt trekkingesített 29eren.
Ja, és azt hitem, jobban meg tudom közelíteni az országútik 40-44 centijét, de ennél lejjebb nemigen tudok menni, mert nem fér el a váltókar a kormány görbületétől illetve vastagodásától.
(mondjuk nem is tűnt jó ötletnek tovább keskenyíteni)Még a geó témához: a láncvillahossz is többször előkerült, nos én nem tudok összehasonlítással szolgálni, csak annyit figyeltem meg, hogy minden biciklinek otthon 44 centi körül mértem. Pedig a 26-osok bőven lehettek volna rövidebbek, de valamiért úgy gondolhatták, hogy ez egy jó középút a fordulékonyság és a bicikli orrának emelgetése között. Azon meglepődtem, hogy az említett Trek ducigumis ennek aláment, de ez összefügghet azzal, hogy ha többet mennek vele lejtőn lefelé, akkor nincs hátrány belőle (meg a hosszabb elejét is talán kompenzálni akarták, hogy ne nőjön óriásira a tengelytáv)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #129065 üzenetére
Pizzavágó. ...minap vásároltam foltokat,belsőket,és futottam egy kört,hátha elhagyhatom a ragasztót.Újra arra a következtetésre jutottam,hogy nem,mert az öntapadós folt nem versenyezhet a vulkanizáló ragasztóval.Olvasgattam nyugati fórumokon és bár tényleg van melyik bírja évekig,egy réndesen felragasztott folt után a gumi többszörös levétel/felrakás után is teljes értékű,ami nem csoda,hisz az a ragasztó szó szerint felodja a gumi egy rétegét,nem véletlenül fungál még mindig.
Még egy szó erejéig megemlékeznék erről a királydinnyéről,mely Erdélyben ismeretlen (mikor először hallottam róla,azt hittem valami ehető gyümölcs ) és mely itt gumidfektjeim 95%-áért felelős.Ezek nélkül szinte nem lenne defektem (mint ahogy neked sincs),mintha csak a belső (vagy azok a tjúblesztejtermelők) gyártók termesztették volna direkt ki.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- BestBuy topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Diablo IV
- Synology NAS
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen