- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- DIGI kábel TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Synology NAS
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
Alapvetően ebben az esetben egy nem kompakt outi hajtást érdemes felrakni, de az első váltót tartsd meg sok vizet nem zavar és azért lehet hasznos lefelé ha mégis hegyre tévednél. Ne ilyen noname újat, rakj rá valami használt campát kb. ugyan ennyi és ezerszer jobb, a régi campa meg 135BCD amiben a kistányér 42, a nagy meg 53
-
ivana
Ármester
válasz sza.sa #90824 üzenetére
Mondjuk az S és M az aztán nagyon informatív Alapból a felsőcső hossz számít, ha ejtett akkor az effektív. Klasszikusan azért a nyeregvázcsövet márik mert az ugyan akkora klasszik geonál kb. mint a felső cső.
Szerintem 173 cetnivel ez első ránézésre kicsi lesz neked.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz CptAdamica #90880 üzenetére
A szegecs is rezeghet ha szegecselt, ha nem megy el, vagyis nem lesz benne 8-as akkor nem para.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #90939 üzenetére
Az a fajta kazetta szimplán nem alkalmas erre. Az olcsó shimanok is csak akkor ha elreszeled a szegecs fejét. De ez elég fura megoldás, és max. alu 126mm-es papucs távú outinál van értelme.
-
ivana
Ármester
válasz Thunderzolee #90959 üzenetére
Cserélni lehet ha más nincs, konkrétan egy 10-es imbusszal lecsavarható a shimano (fontos ez shimano agyra igaz) kazetta test, és ebikeon pl lehet kapni
-
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #91016 üzenetére
A három tányéros rendszerek eleve kicsit furák. Régen outin létezett triple ami egy normál kéttányéros outi hajtás + egy 30 fog körüli tányér az oldalán. Amikor kitalálták a montit akkor alapból ezt kezdték használni, mert szélesebb tartományt adott, aztán persze egyre kisebbek lettek a tányérok. Mai kazetták mellett a triple montin is tök felesleges, az egy tányéros rendszernek viszont azért bőven vannak hátrányai, így ott is elkezdett terjedni a double. Amúgy se lehet a trimmelést normálisan megoldani 3 tányérral, max. a campa féle verzió tudja rendesen, vagy frikciós kar.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #91034 üzenetére
Szó nem volt ugyan azon kazetta használatáról egy másik rendszerben. Megfelelő kazettával kell párosítani... De nem véletlenül haltak ki pl. az outi triplek teljesen, az új kompakt hajtásokkal és széles kazettákkal. Nem éri meg, ezerszer könnyebben mászik el a triple első váltó mint a double, és a trimmelés se működik normálisan. Plusz az első váltás viszonylag sok idő, nem feltétlen kellemes ha gyakran kell azzal váltani.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #91085 üzenetére
"nekem 1/4 100% almalé,1/4 kóla,1/2 Balfi ásványvíz és egy pici só a kedvencem. " Ez így elég furának hangzik Én maradok a víznél vagy esetleg a sörnél
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #91194 üzenetére
Tudtommal MTB shimano 10-es váltóból több féle van, van olyan is ami nem 1.7-es. Ha viszont 1.7-es akkor bármilyen régebbi shimano rendszerrel megy
-
ivana
Ármester
válasz J.Pinkman #91217 üzenetére
Hülye ötlet 84kg-vel teljesen jó egy 28-as gumi főleg egy neuzeren, inkább feljebb váltásban gondolkozz mondjuk 32-es és fújd fel rendesen. Ma már 23-assal max. nagyon jó aszfalton mennek időfutamon.
A CST compressor mondjuk jó gumi nekem pl. az van, de az közelebb van a valóságban ahhoz amit 28-asnak adnak el mások, mert elég ballonos.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #91219 üzenetére
Szingó más kérdés, de sima peremes gumival szerintem a 23-as kifejezetten hátrány, sokkal jobban felfújni úgyse tudod és jobban pattog meg csúszik.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #91221 üzenetére
15C felnire kb. 32-ig bármi simán felmegy azok a táblázatok elég furák. Ökölszabály: a gumi legyen szélesebb mint a felni. Peremes az alap, én is azzal megyek, a szingót csak azért mondtam mert egy 20-as szingó kényelmesebb mint a 28-as peremes...
-
ivana
Ármester
válasz WunderKinder #91229 üzenetére
Nem egy olcsóság az biztos. Trekkingre minek 10k+-ba kerülő gumi? Főleg, hogy 800km alatt elkopik.
-
ivana
Ármester
válasz WunderKinder #91232 üzenetére
10k-s gumi az nálam a mocsok drága kategória, főleg cross trekkingre, tök felesleges. 4-5 ezerért van olyan ami bőven elég oda ha defektvédőset akarsz, de 2-3-ért is van ami teljesen használható. Hajtogatós, meg tubeless, meg ilyen hasonló buzzwordök nem kellenek trekkingre.
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #91241 üzenetére
A defektvédelem lehet hasznos, de pl. nekem egyik gumimban sincs és félévente kapok egy defektet kb. Pedig napi szinten bringázom.
Az a súly, hogy acél vagy kevlár a drót az tök mindegy egy 15kg-os trekkingnél.
Ja igen a divat fixiseket tanyabikeal szoktam előzgetni
Továbbra is szerintem egy 100-150 ezres trekkingre a 10k-s gumi baromi nagy overkill.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #91250 üzenetére
A defekttel úgy vagyok, hogy azt öcsém gyártja, én sose kapok, ő meg elviszi valamelyik gépet akkor 30%, hogy összeszed egyet.
440 és majd 900 grammos gumi között nagyon is érzed a különbséget Ez igaz, de a hajtogatós olyan 100g kb. max. Defektvédelem meg pont nehezebbé teszi a gumit.
30k-ból inkább veszek még egy bringát
-
ivana
Ármester
válasz bunddog #91254 üzenetére
Annyival könnyebb a hajtogatós kimaradt egy szó.
A Marathon supremere láttam ilyen 15k-s árat ebikeon...
Pinkman: ha kenda akkor érdemes lehet cserélni, a kenda elég gagyi. A CST compressort tudom ajánlani egész jól gurul, de nézhetsz szélesebbet is szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Gravity1234 #91258 üzenetére
Sok dolog lehet...
- Egyenes kormány?
- Milyen markolatod van?
- Milyen nyerged?
- Pls csinálj egy fotót a jelenlegi beállításról hajtásoldalról abból látszik ha valami nagyon nem oké
Alapvetően két dolog lehet 1. Túlságosan ránehezedsz a kezedre mert hibás a beállítás 2. A markolat rossz esetleg 3. simán nem bírja a kezed ami megeshet de ritka és akkor is megoldás szokott lenni egy másik kormány markolat -
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #91262 üzenetére
Outira érthető a drága külső trekkingre számomra nem annyira. Számomra a trekking jellegű bicikli közlekedésre valók, nem pedig arra, hogy szórjam rá a pénzt. Outin simán bejátszok olyat, hogy lecserélem a hajtást mert nem jön be, tanyabikeon nem max. ha tönkre megy. Pedig egy combosabb tanyabike még értékesebb is egy átlag trekkingnél és akad belőle néhány. Most pl. azon filózok, hogy 4500Ft-os vagy 2200Ft-os külsőt vegyek de szerintem az olcsóbb lesz valószínűleg. Mert inkább ledes dinamós lámpát veszek
Ezekkel a német webshopokkal az a bajom, hogy a városi bringás cuccok amikkel mostanában foglalkozom sokkal drágábbak náluk.Gravity1234: jelenleg ez semmiképp nem jó, és nem szabad félválról venni az ilyeneket ha fáj akkor valami nem okés. Nyereg jó helyen van és vízszintes?
-
ivana
Ármester
válasz Gravity1234 #91270 üzenetére
Ha runner állította be akkor azzal tuti nincs gond. Esetleg egy markolat csere játszhat, vagy kormány rövidítés.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #91339 üzenetére
Én féket és váltót is úgy állítok, hogy betekerem teljesen az állítót, annyira nem húzom meg amikor rögzítem a bowdent utána meg növelem a húzást ameddig kell.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #91529 üzenetére
Én mindig olajos rongyokat gyártok, csapágyakat is csak eltörölni szoktam, gyorsabb mint elmosni és az eredmény is jobb.
A kezemet meg ultradermmel megmosom. -
ivana
Ármester
válasz zoli03 #91575 üzenetére
Ilyet össze lehetne dobni az összefoglalóba, hogy mi mivel érintkezik és mi kell oda:
Alu - acél -> nagyon sok zsír (ha összerohad sósav )
karbon ... (ehhez nem értek)
Acél - acél -> zsír vagy loctite, ha szorul idővel akkor zsír (pl. racsni menet, pedál menet), ha lazul (pl. csomagtartó, sárvédő csavar) akkor loctite (ha nem jön ki melegítés)
Elektromos kapcsolat -> vazelin
Acél - réz (küllő anya) -> olaj
Rozsdára acélon -> zsír
Lánc -> sokféle olaj szerűség, zsír, motorolaj tilos, mosás vitatott
Agyba -> vékony zsír
Kontrába -> csapágyaknak hőállózsír, amúgy olaj
Agyváltóba -> zsír + olaj
Kormány markolat -> hajlakk
Kormánycsapágy, klasszik középrész -> vastag zsír
Bowden -> lehetőleg semmi, ha gázos olaj
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs