- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Windows 11
- Milyen routert?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Facebook és Messenger
- YouTube
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #276878 üzenetére
Lehet kovid nekem is, nem érzek szagokat, tegnap lázam is volt (kb 4 éve nem voltam lázas...)
Mindegy, kezdek kifogyni a népi gyógymódokból, úgyhogy most bevetettem a nehéztüzérséget (Single malt)[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #276878 üzenetére
Kollégámnak ugyan ilyen vándorfájdalmai voltak ősszel, ő azt mondja az postcovid. Amúgy tök mindegy hogy hívják, az idei influenza szerintem rosszabb, mint az elmúlt 5 évben, gyakorlatilag nincs olyan ismerősöm, aki november óta ne lett volna beteg (és jár közösségbe, tehát nem gyesen van, nyugger, homeofficeos bringás kocka
).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zsola32
őstag
válasz
Hasaggymeg #276888 üzenetére
Köszi szépen
Más:
írta valaki az 1napos lázat, meg szaglás/íz elvesztését...
Tipikus Covid tünetek, nálam is ezek jelentkeztek kb.
Amikor már azt hiszed jól, vagy akkor még jöhet valami turpisság, nálam a fülem.
Nem is mertem magam terhelni majdnem 3 hétig, a bringa bánta.
Ami a lényeg jobbulást kívánok 👍 -
Tin
veterán
válasz
Hasaggymeg #276888 üzenetére
A szomszéd épít bringákat, de csak hobbiból, szóval ő azért ért hozzá. A felesége meg nyilván "rajong" ezért a hobbijáért. Ma is a pincében futottunk össze, mondom átjössz 5 percre megnézni? 1 óra lett belőle.
Amúgy elmondta, amit te is, hogy a trim pont arra való, hogy még a teljesen keresztbe váltott láncnál is elférjen az átdobóban a lánc, de a trim mértéke is függ a bovdenfeszességtől, meg persze a határoló csavaroktól is, hiszen lehet, hogy trimmelne még, de már nincs hova a határoló csavar miatt. Szóval kell vele játszani rendesen.
Nekem most jól be van állítva, egyedül a nagy-nagy végeknél karistol kicsit, de ott inkább karistoljon is. Az alsó tányérról mindkét vége jó. Viszont ez állványon van, ráülve úgyis kell még állítgatni. Viszont az átdobó most már jól áll, és láttam az állítgatás közben, hogy mindenhol van hely még a bővítgetésre, szóval be lesz majd rendesen állítva.
Ja, és amúgy teljesen kenetlen lánccal állítottuk be, szóval a franc tudja, mi és honnan csörgött. Most Smoove-ozom, holnap sokkal finomabb hangja lesz.
#276890 szimpláncsak: párszor kell csak szívni vele, hogy az ember aztán már jól csinálja. Csak pöcsölős. Szerintem parandroidnál is szimplán csak nem akart szórakozni vele a szervizes.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Hasaggymeg #276873 üzenetére
engem inkább az érdekel, hogy a drogos élményeket hol szerezte.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Seep
senior tag
válasz
Hasaggymeg #276878 üzenetére
Na ok, kettot er. Megbocsatjuk a mulkori sunyulosat.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #276873 üzenetére
Nem, eredetileg gépész vagyok, és mindig is érdekelt a tribológia. Is.
Az, hogy miből van a freehub grease az engem is igen érdekelne, mert akkor jól lekoppintanám.
Vagy jobbat tennék a racsniba.
De sajnos csak képen meg videón láttam még, élőben sosem.A szag az nem mond semmit, a legtöbb tisztességes kenőzsír, még az élelmiszeripariak is, büdös, mint az ördöghányás, csak mindegyik máshogy.
A színe megint nem jelent semmit, a kenőzsírok alaphelyzetben színtelenek, sárgásak vagy barnásak a sűrítőanyagtól, a felhasznált alapolajtól és az adalékoktól függően plusz általában színezni szokták, hogy jól meg lehessen különböztetni őket, illetve ahogy használódik a zsír, úgy veszíti el a színét, tehát látni hogy mennyire friss. Ez a zsír egyszerűen nincs szinezve, valami színtelen alapolaj van benne, és vagy nincs adalékolva, vagy színtelen adalékokkal.
Láttam olyan ( nem shimano ) freehub grease-t videón, amire a színe és az állaga alaján erős tippem lenne, hogy eredetileg Mobil Mobilith SHC zsír, persze abból is létezik többféle viszkozitású olajat tartalmazó, szóval nagyon sokkal beljebb ezzel sem lennénk, de legalább le lehetne szűkíteni a merítést úgy 3 típusra.Az olajszeparáció többé-kevésbé minden zsírnál előfordul, a "valami olaj" amit látsz, az az a kenőolaj, ami a zsír lelke, a zsírok ~70..96%-át az alapolaj teszi ki. Ez végzi a kenést.
Menet közben a sűrítőanyag kiengedi az olajat, de csak annyit, amennyi a megfelelő olajfilm kialakulásához kell, aztán mikor megszűnik a mozgás, szépen visszaszívja, hogy ne folyjon el.
Álló helyzetben minden zsír szivárog egy picit ( jól teszed, hogy összekevered ), olyan ez, mint mikor a nedves szivacsot leteszed, és az aljában összegyűlik a nedvesség, csak itt a tetejére száll fel.A vékonyságot látni kéne élőben, videó alapján NLGI1, 1.5 vagy 2 konzisztenciát mondanék. A marha vékony inkább NLGI1, de nagyon erősen függ mind az alkalmazott sűrítőanyagtól, mind az alapolajtól, hogy az egyes, azonos konzisztenciaosztályú zsírok mennyire érződnek vékonynak vagy vastagnak ha mondjuk csavarhúzóval belenyúlsz, kiveszel egy borsónyi adagot, és elkened. Műszaki szempontból a vékonyabb zsír ( NLGI1 ) alkalmasabb a szabadonfutóba, de pl. az én Deore szabadonfutómban azt a neonzöld zsírt találtam, mikor szétszedtem, amit a kerék- és középcsapágyaiba tesz a Shimano, és ami biztosan NLGI2, tehát keményebb, illetve egy gyakorlatilag méz sűrűségű alapolajat tartalmaz.
Mondjuk az is igaz, hogy éppcsak egy leheletnyi volt a kalapácsok alatt, a szabadonfutó pályán, és a tömítésen, hogy ne teljesen szárazon fussanak. Ha többet tettek volna bele, úgy megfogja, hogy télen nem lehet vele gurulni.Így jobban belegondolva, akár azt is elképzelhetőnek tartom, hogy ez a spéci, aranyárban mért csodazsír egy sima petróleumzselé ( vazelin ).
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #276941 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #276892 üzenetére
Most hogy írod.
Igazság szerint nem használtam még, mert idő közben autoszelepes Conti belsőket vettem. Az igaz, ha beesne belülre, akkor ezért szét kéne az egészet szedni, és a válla meg gondolom fogja a felniben annyira talán. Na meg van menetes Presta szelep, így rá lehet szorítani a felnire.
Because: Tényleg igaz, belülről nem tud átmenni az adapter, csak kívülről lehet.
Eredetileg vettem két Freedom belsőt, ami Prestas, meg mellé a két adaptert a BikeProtól. Közeben egyik hazai webshopban sem találtam nekem megfelelő 27,5-ös külsőt, így elmentem ismerős boltjába, ahol megvettem a két Conti külsőt és akkor már a belsőket is. Még aznap össze akartam rakni a kerekeket, de a BikeProtól nem jöttek meg az adapterek, így maradt az autószelep. Nem baj, mert ha egyszer kell belsőket cserélni, akkor lehet egyből Presta is.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz
Hasaggymeg #277014 üzenetére
Szerintem meg egy kerékpárt nagyon nehéz kinyírni. Ha csak körbenézek, milyen állapotú városi cirkálókkal nyomják általában az emberek - a karbantartás maximum annyi, hogy néha fújnak az abroncsokba.
Mégis működnek.
Ez a topik egy nagy buborék, olyan sportársakkal, akik eléggé technikai szempontból közelítik meg a sportágat. A legtöbb hobbi kerékpáros fele annyit se törődik a technikájával, mint itt a leghanyagabb fórumozó.
Ha van kenés, hajtáson rendszeresen vannak cserélve a kopó alkatrészek és nincs nagynyomásúval mosva a bringa, akkor a világból ki lehet tekerni.
-
mauimagic
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #277003 üzenetére
Próbáltál valamit bepréselni és megmakkant?
Egy sima hátsó agy csapágy, talán 6902 volt próbaképpen a használaton kívüli agyamba (nem röhög), félúton szakadt a menet az alu behajtóba.
Egyébként sima menetes szárral is működik, a fontos része a szettnek úgyis a méretre CNC-zett pogácsát.
Még a kormánycsapágyhoz kell ilyeneket találnom külön, azt se szívesen püfölném be deszkával. -
chubby2o6
senior tag
válasz
Hasaggymeg #277035 üzenetére
Tényleg nem akarsz vágni abból a villanyakból?
Egy max. 5mm-es hézagoló a stucni fölött még csak-csak ( bár nekem az is bántotta szemem az enyémen, inkább vágtam még a nyakból ), de az a torony... -
zolnagy
őstag
válasz
Hasaggymeg #277011 üzenetére
Ez a Decathlonos márka amúgy inkább ajánlott ennyiért, vagy a Kross Evado 1.0?
Ahogy nézem, ezen csak hátsó váltó van, ami nem baj a felhasználást figyelembe véve, viszont nem tudom mennyire megbízható a "Btwin" váltó a Shimano Tourney-vel szemben.
Igaz, ezen a Riverside-on tárcsafék van, a Krosson meg csak V fék, de a felhasználásra meg szintén nem szükséges a tárcsafék.
Szóval melyik ajánlott inkább?@MC Pite, megnéztem a Neuzer Courier-t, de csak férfit találok belőle. Van ebből egyáltalán női?
-
MC Pite
veterán
válasz
Hasaggymeg #277011 üzenetére
zolnagy: Riverside 120on nincs teló és szívásesélyes tárcsafék.
40-60kgbalatt azok a telók úgyse csinálnak semmit, de hamar kotyogni, kopni szokott a becsúszó.Bár tapasztalatom szerint hogy tetszen a csajoknak a gép, szebb, értsd színesebb esetleg sportosabb is lehetne, mert anélkül annyira fogják szeretni mint a buszt, fogkefét, stb. Márha szempont hogy a mozgást, bringát is megszeressék, akkor ezt is figyelembe érdemes venni.
Romet Mistralt is figyelném, hátha valahol belefér a keretbe, vagy van a nőiből is nem agyváltós (hanem az olcsóbb).
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #277075 üzenetére
Lehet hogy jók a zárt csapágyasak nem tudom de nekem ezek egyszerűbbek a gyári felnit megszeretném tartani így csak újra fűzetném. Egyszerűen herótom van a full fekete kerekektől.
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #277141 üzenetére
Szerintem max. a karbon felni beszerzésével lehet probléma a későbbiekben. Szóval most kell megvenni még egy szettet és akkor pár évig nem kell aggódni
-
.LnB
titán
válasz
Hasaggymeg #277149 üzenetére
Lassan lesz egy jó kis eladó Csepel nem?
(Bár az lehet, hogy múzeumban fog kikötni, és nem lesz sose eladó.)
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #277141 üzenetére
Nem, 2Kg -t jelent.
Most fele annyiert nezem a felnifekest, mint a tarcsasat. Es e mellett marginalis a kulonbseg minden teren, nem csak a hajtas, de ott van az alu vs karbon kerek. Kezdesnek meguszom egy bagazel osszeggel, amihez kapok egy bringat, amit jo hajtani.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ixion77
őstag
válasz
Hasaggymeg #277196 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy a biciklisek szórakoztatása végett, élményelemként vezették arra?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #277199 üzenetére
Tavaly kipipáltam a Balaton-t 1 nap alatt, nekem innen Miskolcról elég is volt
Budapestiként lehet megcsinálnám a "teljesítmény" miatt évente, de igen a Buba nekem ezerszer élvezetesebb volt, csak azokat a fránya táblákat kéne pótolni.
Jester01: Természetesen vizes aszfalt között is van különbség, sokszor maga az aszfalt anyaga miatt is. Egyik jobban átengedi a nedvességet, a másik meg nem. De elhiszem, hogy a felnire kevésbé megy rá, a tárcsának azért szokott a nedvesség miatt hangja lenni ilyenkor
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #277213 üzenetére
Ha a másik irányból nézed kiderül, hogy családi vállalkozás
3 generáció közül lehet választani
-
.LnB
titán
válasz
Hasaggymeg #277213 üzenetére
Pont ezért vagyok "szakembör", én rendesen feltérképeztem a környéket.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Maximum1
őstag
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #277239 üzenetére
Nem. Nekem fagyott már meg a dobozban kevéske es kuka. Nem olvadt ki még ha kályhába dobod sem
annak annyi
Szal tenyleg be kell tartani.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
Hasaggymeg #277239 üzenetére
víz + emulgeálószer + viasz
Ugye a viasz nem nagyon folyik, ezért kell a víz, viszont nem szeret benne oldódni, ezért kell az emulgeálószer.Tin
Egyszer már volt hozzá szerencsém, hogy egy bazinagy tömb volt a Squirtes flakonban, azt felvizeztem[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277264 üzenetére
Jó illatú (ízlés kérdése, én nem szeretem az öblítő illatokat), amíg nyáron bele nem izzadsz és nekem úgy tűnik, hogy a ruhák szellőzése is romlik. Szal ha már nagyon kell az öblítő, miért ne inkább Sanytolt? Tudom, ez is olyan dolog, mint a guminyomás, váltó, fék stb, van, aki érzékeny rá, van, aki nem. Ha már erről témázunk, a DM-es Fresh Sensation sport mosószer nekem is bevált, asszem Toobee ajánlotta.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg #277283 üzenetére
-
.LnB
titán
válasz
Hasaggymeg #277286 üzenetére
Mondjuk engem eddig sem érdekelt, hogy illatozzon a bringás ruhám. Sportolás közben izzadok, az meg nem rózsaillatú, ezt én el tudom fogadni.
Ja amúgy felénk, van valami furcsa divat. Mert marha sok futó, meg bringás mellett amikor elmegyek, másodpercekig érzem a parfüm illatát. Olyan felhő van körülöttük, hogy hihetetlen. Mint ha Elixir Eau de Parfum-öt magukra fújva indulnának el sportolni. Szerintem az ilyen, az futás/bringázás előtt le is fürdik.
Amúgy jó illatuk van, nem zavar. Csak a logikát nem érzem magaménak.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277280 üzenetére
"Nehéz lesz Zasszonyt leszoktatni"
Vegyél helyette Sanytolt. Nem drága, nem teszi tönkre a sport ruházatot és fertőtlenít, sőt, szerintem az illata is jobb. Mondjad neki ez ilyen újfajta öblítő, ami megöli a covidot. A ruháidnak meg valszeg már annyi, esetleg sok-sok mosással talán nyárig helyrejöhetnek, mert elvileg a bevonatot, amit az öblítő képez, a mosószerek sem tudják feloldani róla, vagy csak nehezen, sok mosással.
#277287 6030D: ez nem tipikus öblítő, inkább olyasmi lehet, mint a Sanytol. Viszont ennél nem írják, hogy sport ruházattal kompatibilis-e, a Sanytolnál igen.
#277316 RexpecT: "Egyébként inkább parfümre hasonlító illatva van, és nem öblítőre"
Az jó, akkor kipróbálom majd utcai pamut ruhákkal, bár inkább a család tagjai hordanak ilyesmit, én utcán is már régóta technikai ruházatot hordok.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #277323 üzenetére
és ha esetleg nem otthon lesz vége a körnek.
Mentő, meg haveri kocsi, mi??.... Zasszony reméljük nem olvassa a fórumot.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
.LnB
titán
válasz
Hasaggymeg #277323 üzenetére
Mentősök, doktorok, haver kocsija... Enyje-enyje: [link]
Én csak bringázni járok, mindenféle "körítés" nélkül.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #277329 üzenetére
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277329 üzenetére
nekem mindenben sajnos, talán a vadász-zokni eddig a legjobb.
-
Jester01
veterán
válasz
Hasaggymeg #277280 üzenetére
EKG gél kell, nem ultrahang bár véletlenül az is működhet.
"Mérési eredményekkel igazoljuk, hogy a gél vezetőképessége lényegesen kedvezőbb az ultrahang gélhez képest!!"Jester
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277334 üzenetére
az ujjaim + lábujjaim nagyon fázósak (dokihoz is megyek majd miattuk), de eddig ami nagyjából jó:
deca: [link] és [link] (csak drágább vagy 2ezerrel, mint amennyiért vettem)
woolville: [link] (ez lazább fazon, alá tudok venni még 1 vékony gyapjú zoknit)
bergfreunde - Alpacasocks&Co, de amit rendeltem modellt, már nem kapható -
parandroid
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277323 üzenetére
Ha meghalok, ne kérdezzék, miért büdös a lábam… Vagy hideg, ahogy eredetileg van, az is téma itt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277391 üzenetére
Ebbe azért belezavarhat a hajtókar hossz, a nyereg magassága a nyeregpálcától az ülő felületig, de még a cipő talpának a vastagsága is
.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277406 üzenetére
Szégyenszemre vissza kell fordítsd a menő negatív stucnit MAMIL stílusú pozitívba
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277422 üzenetére
Annyi helyről rendeltem már, de az r2-ről még soha, csak súlyadatok csekkolására használom. Ha nagyobb lenne a kínálatuk, talán... de a bike24, bike-discount, bike-components és hibike.com is megbízhatóak és ott sokkal nagyobb a választék, általában olcsóbbak is, így mindíg náluk kötök ki. Hibike hírlevélre amúgy érdemes feliratkozni, mert nagyon jó akcióik vannak. Kínálatban a bikeinn is bajnok, de precíznek nem nevezném őket
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #277422 üzenetére
Köszi.
Tegnap átnéztem a bringát csak itt ott. Az első kerék kicsit szorul (csapágy) nem szépen forog.., hátsó keréknek van kotyogása. Kormány balra fordításnál nyekereg a kábel a vázcsőben. Ezeket orvosolni kell. Ahogy nézem ezeket a kerekeket már nem lehet kiszedni kézzel(út szélen kulcs nélkül) De ha jól tudom lehet kapni ilyen gyorszár féle átütő tengelyeket is amit kézzel ki be lehet csavarni..
Nyeregcső beszorító csavar alu..ezt is cserelni kell valami erosebbre. Ezekről több embertől olvastam egy pár állítás után megadta magát pedig nem nagy nyomatékkal dolgoztak
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277475 üzenetére
[link]
kerékszett
Newmen Performance SL R.32
pedig ez nem is alexrims + joytech agyalu csavart én sem hagynék a biciklin (furcsa választás amúgy)
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277481 üzenetére
a rejtett rögzítésű nyeregcsőnél (2 pici csavar feszít) én is elnyaltam egyet, az acél, de puha és 3-as imbusz kell hozzá (vagy 2,5-ös, nem emlékszem)
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #277475 üzenetére
Igen alu, kérdeztem a szervizest is a boltban, meg tapintásra/hangra érezni hogy valóban alu + fórumban is írták.. nem egy ember járt úgy hogy az előírt nyomaték alatt húzva is pár alkalom után leszakadt a fej, bentmaradt a test a menetben..szar ügy. Fel nem fogom miért nem cserélik acélra vagy titánra. Valaki azt írta még a 4Nm sem érte el már letört.
Egyébként 4-6 Nm van ráírva.Multitool-t veszek, szép így a kerék, nem kell az a kallantyú rá...
Nem lehet átrakni. Meg szerintem beállítás kérdése ez a kotyogás, szorulás (nem a betét miatt szorul). A csepelen a dt szebben forog. Arra az állítóra gondolok amit a multkor kérdezgettem, amivel a szorosságot kell beállítani a csapágyaknak vagy tengelynek..nem vágom még annyira..
Jó ez a kerék szerintem csak be kell állítani, + a szabadon futója rém csendes(ebb mint vártam). Olyan mint a csepelem, szóval ennek nagyon örülök, hangját nem lehet hallani menet közben semmit. Tolva is fülelni kell rá..tök jóAzt a kábelt megpróbálom, bár most szépen esztétikusan fest a kábel.. nem kéne lógjon ott elől..na meglátom. Egyébként akkor rosszul szabták le (emiatt épp nem fogok neki esni, mert akkor olaj stb..) köszi a tippet.
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz
Hasaggymeg #277485 üzenetére
A Merida is Fulcrum (Racing 700DB) kerekekkel jött, filózok a lecserélésén, még "null" kilóméteres. Egy DT 1800P kerékszett szerinted előrelépés lenne? (A DT-t legalább ismerem
)
(Nem tudom a Fulcrum kerékhez milyen speckó szerszámok kellenek, pl. egy féktárcsa leszedéshez...? a Shimi kazetta az sima ügy a keréken, hozzá megvan a leszedőm)[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #277501 üzenetére
Van aki a Fulcrum kerekekre esküszik, de szerintem azok csak a felső kategóriában jók
ott meg mindegyik kónuszos, nem? -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #277506 üzenetére
Írok nekik. Bár már biztos megtették, egyik agree tulaj kicserélte a csavarokat, aztán volt szervizben a bringa és ott meg vissza rakták a gyári alukat. Megint ki kellett cserélnie..
Többeknek a feje szakadt le, cube szerviz nem tudott mit kezdeni vele, a vázat is "összekaristolták neki" miközben próbálták kiszedni. NEm sikerült nekik elküldték hogy: lakatossal kéne próbálkozni.Már megrendeltem a csavart, én alin nem láttam M5x7mm nem találok alin ami hatlap vagy torx fejű lenne, de lehet nem voltam alapos. Mindegy, megrendeltem a sram M5x7mm est torx25 (majd a menetrögzítőt leszedem róla), ennek a feje is elvileg jó lesz szélességben..a többi csavart okénak látom, nincsennek nagy nyomaték igények így sztem rendben lesz. lesz munka vele így elsőre, ez a kábel kihúzgálás nem jött be.
Nyereg + külső+belső csere lesz a többi marad egyelőre. Majd talán valamikor kap egy felnit új agyakkal.
Am nagyon kényelmes a kormány fogása, jó a bandázs anyaga is, finom érzet. Karbon kormány...jó ezkopkopkop
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz
Hasaggymeg #277506 üzenetére
#277502
balintbaba...
A majdnem 2 millas Speci Tarmac SL7 (105Di2) is pl. az alap DT Swiss R470 alufelnis (no name agyas) kerekszettet kapja (ugyanazt mint a feleannyiba fajo Speci modellek, amelyek azert meg igy is suroljak alulrol az 1 millat). Szoval a legtobb gyarto nagyot sporol az OEM kerekein, ha igazan jo kereket szeretnel, iszonyatosat kell felfele ugrani arban.
Eppen ezert erdemes egy jobb kerekbe beruhazni elso upgrade-kent. Akar alu is, nem muszaj a karbon, csak ha aero kerekre gyur valaki. DT Swiss 1400-as szeria vagy Fulcrum R3/R0 (Campa Zonda/Shamal) pl. megvan 4-600 euro korul, es sokkal tobbet hoz ar-ertek aranyban mint egy 105>Ultegra ugras pl.Nekem pl. maszashoz sokat segit egy konnyebb kerek, de nyilvan sikon mas a helyzet, ott kellhet egy magas profilu karbonkerek ami dragabb.
-
balintbaba
tag
válasz
Hasaggymeg #277506 üzenetére
+Tin
Én alapvetően parandroid felvetésére reagáltam, ott az 500-2000 eurós kerekeken volt a fókusz, nem az olcsó OEM-eken. Azt megértem, ha valaki jobban szervizelhető, megbízhatóbb kerékszettet akar, de az bőven van 500 euróért és alatta is.
SteveAd: egyetértünk. Nagy ugrás az groupseteknél csak akkor van, ha valaki elektronyost vesz bovdenes helyett. Di2-val vagy AXS-sel szerelt bringához nem nagyon jár jó kerékszett, vagy akkor már a 2 milliós kategóriában nézelődünk. Kivéve persze a jó öreg Decathlont.
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz
Hasaggymeg #277501 üzenetére
Köszi az infókat
Éreztem hogy jó a DT vonal... lehet hogy megválok a Fulcrum kerekektől.
Igazából nem kristályosodott még ki a történet, hogy milyen gumit pakolok a "másodlagos" kerékszettre. Alapból 28-as gumik lesznek a Scultura-n, a Speederen 28-as és 32-es gumik vannak. Meg van egy 25-ös gumiszettem, lehet hogy az menne a Fulcrumra, talán az fog kevesebbet menni. Nem vagyok elég okos a témában, de jó ha van egy pót kerékszett, ha bármi történne a DT kerekekkel a Sculturában.Vagy van egy "B" opció, ebben már adtatok tanácsot korábban.
A Fulcrum átütőst átalakaítom QR-re, és megy a Speederre, a gyári "noname" mellé, és lesz két DT kerékszettem a Sculturához. (ER1600 és E180)0 lehet hogy ez lenne a legjobb megoldás. -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #277485 üzenetére
Teljesen minőségi benyomást tesz rám a csapágyazása, a hátsó kerék tuti iparis... A lényeg hogy állítottam rajta, teljesen finom cucc. Szerintem minőségi, van olyan mint a dt350 érzésre ahogy forgatom a tengelyt, meg ahogy forog a kerék mostmár. Majd az idő megmondja milyen tartós cucc.
Új hozzászólás Aktív témák
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- DJI Spark Drón + kiegészítők
- DJI Air 3 Fly more Combo FMC drón +Garancia +Care Refresh biztosítás 2025.09.03-ig