Új hozzászólás Aktív témák

  • HollyBoni

    veterán

    válasz rétisün #99699 üzenetére

    A váltó kanál forgáspontjánál van egy nagyon egyszerű kuplung szerűség ami a forgáspontnál megnöveli a súrlódást, ezáltal maga a kanál sokkal nehezebben mozog előrefele. Viszont van benne egy csak egy irányba forgó csapágy, szóval hátrafele ugyanolyan könnyen mozog. Ez azt eredményezi hogy rossz úton vagy terepen sokkal több feszesség marad a láncban, nem csapkodja a láncvillát, és sokkal nehezebben esik le az első tányérról. Jobban nem tudom elmagyarázni. :D

    Shimano "chain stabilizer"-nek hívja, marketing néven Shadow Plus-nak. SRAM meg Box Components simán csak clutch-nak ami kuplungot jelent magyarul szóval ha ezekre rákeresel több infót találsz.

    Szvsz fantasztikus cucc, én az összes bicóra ráraknám. Magyar utakon még országútikra is, csak ugye 10s után Shimano-nál nem lehet mixelni az outi és MTB váltókat csak adapterrel.

    Egy tányéros rendszereknél azért van rá szükség mert könnyebben leesik a lánc de én mindenek felett azért imádom mert kussban marad a bringa. Egy ilyen hátsó váltó + narrow wide tányér az kb. atombiztos kemény terepen is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák