- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- Mobilinternet
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
-
StLui
veterán
Meg vagyok nyugodva, semmiről nem maradtam még le így 50 után, még DH-zhatok is, hozzá képest van 15 év előnyöm, ő 65 évesen kezdte
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #99102 üzenetére
Mert nekem fontosabb a tartósság,strapabírás mint az a -1 kg,vagy állítólagos +merevség...ez a szalonképes verzió.Valójában félek mert kényesnek tartom,vagy esetleg elkezd nekem recsegni és a kétségbeesésbe kerget.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #99101 üzenetére
Valahol a két setup közötti megoldás kellene. XT fék, 2x10 (most is Deore van, még 1-2 évet elmegyek olyannal), a kereket meg nem tudom, mert nem sokat találok arról az XR 2.0-ról. Pl súlyhatáros-e? Meg fórumok szerint kb 2 kg. A gyári Bontrager sem lehet sokkal több.
Meg a váz is hosszabb/nagyobb, mint a mostani (ami nem feltétlen baj), meg nem is a szomszéd faluban árulják, meg..meg...meg... ... pénzem sincs.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...és ha lenne is rá pénz,ennyiért nekem már tényleg tökéletes kellene legyen...bár ez "csak" 400,nekem meg 500 körül lenne a maximum amit kerékpárért kifizetnék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz eddie1978 #99092 üzenetére
hogy érted, hogy kell vagy sem? a 'hagyományos' rózsát (vagy mifenét) nem szerencsés beleütni, mert alighanem simán szétrepeszti a villanyakat.
a kialakítás alatt mire gondolsz?
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
eddie1978
aktív tag
válasz rétisün #99109 üzenetére
A kérdésem arra irányult, hogy milyen hossz az ajánlott. A stucni teljes hossza alatt alá legyen támasztva vagy sem.
Két eszme van:
1. Teljes hosszban alá kell támasztani
Luescher Technik link2. Nem kell. Egyetlen szerepe a csapágyfeszesség beállítása.
Polytube cycles válasza
"Hi Laszlo, yes, you do need one if the shaft is made of carbon. It doesn't matter if it is short. Even one that is 25 mm will be fine. It's job is to tension the steering system before you tighten the stem. Once the stem is tight, you can, in theory, remove it. Under no circumstances use a star-nut. it will cut the tube off over time."Én az egyest látom jónak.
A rózsa aluba kell.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz eddie1978 #99110 üzenetére
Nem tudom, országútinál hozzáférhető-e egyáltalán a lyuk alulról, de MTB-nél játszik általában az átmenő is, ami alulról húz hosszú csavarral, és utána tényleg ki lehet venni az egészet. igazából akkor szívás, ha nincs a gépben az összehúzó szerkezet, ha buksz, és elfordul a kormány ..
Ezt arra írom, hogy mivel az egész feladata csak a csapágyfeszesség beállítása, ezért szerintem lényegtelen, milyen hosszú, csak ne sértse a villanyakat.más: mindig jönnek a Lidl-ös ajánlások, főleg bringás öltözetre... nos, holnaptól, ha minden igaz, lesz Becherovka ajándék pohárral, fél éve erre várok!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #99106 üzenetére
Pedig egyre inkább azt lehet olvasni hogy igen tartós. Akkor van gond ha mondjuk egy bukásnál összetöröd de az más anyagnál se épp jó dolog.
Én speciel a kényelmi plusz miatt szeretnék aluról karbonra váltani.Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #99115 üzenetére
Én is azt olvasom/hallom mindenhol,valahogy mégsem annyira fontos nekem a súly,hogy legyőzzem félelmem,és ennyit ráfizessek,ugyebár.Minap írtam,hogy a középső tányér felhozta a láncot a láncvilla mellett és mivel a mezőn voltam,muszáj volt visszaerőltetnem valahogy.A festék az alumíniumig lement,sőt még annak anyagába is belemart...aztán ott rétisün kollégánk elszabadult váltó által elnyírt támvillája,mely állítólag egy alu támvillát is eltört volna,ugyanakkor olyannal még nem találkoztam.Ezek,meg a nyomatékra húzások mind-mind olyan macera melyet fölöslegesnek érzek.Ugyanakkor persze ha országútival nyomnám,ahol a sebességen és így a kerékpár súlyán nagy a hangsúly,a terhelés meg nem akkora mint terepen,én is elgondolkodnék egy karbonon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #99116 üzenetére
Engem nem kérdeztek, de hasonlóan gondolkodom a karbon cuccosokról. Brutál drága, ha megvetted sokkal jobban kel féltened a bringát, nem mintha amúgy nem vigyáznék rá de akkor is. És az átlagos csapatáshoz semmit sem ad hozzá, legalább is én nem hiszem hogy észrevenném hogy merevebb-e.
Az 1 tányéros eagle rendszert viszont mindenképp érdekesnek találom, sosem próbáltam még, de szerintem sokat javíthat az élményen, főleg mikor teljesen ismeretlen helyeken mész, és sokat kell váltani hogy mindenhol megfelelő legyen az áttét. (a 2x rendszerre való váltást kicsit értelmetlennek tartom) A gond ezzel is az hogy egy olcsóbb bringa árába kerül, és még nem hallottam hogy mennyire tartós, hány 1000est lehet belepakolni mielőtt cserélni kellene.
Nem tudom hogy a jelenlegi bringám geoja megengedi-e hogy ilyen rendszerre váltsak, de mivel nagyon tetszik a bringa, és nem szeretném lecserélni, halogatom ennek felderítését
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #99120 üzenetére
nemrég linkelték a Bikemagon, hogy az egyik német boltban 250 EUR az Eagle szett... már nem emlékszem pontosan, mit tartalmazott, upgrade kit rémlik, tehát a régi hajtókarod marad, meg XD dobos agy kell, stb, de ez már nem olyan elérhetetlen ár. személy szerint a 11-es rendszer szimpibb, mert úgy látom, kevésbé van kihegyezve (láncszélesség...), igaz, vagy a tartomány van meg, vagy a finom ugrások, de nekem már az 1x9 is tetszett, még ha nem is tökéletes.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Because
őstag
válasz ZolkoW #99121 üzenetére
nekem a városi bringám 1x4, 8 sebi lenne hátul, de az alsó és felső 2-2 sebességnél már dobná a láncot, mert elöl csak sima lánckerék van váltó nélkül így is tökéletes a célra. outim 1x7 sebesség. montin van 2x10, de ott nem tudok kompromisszumot kötni vagy túl lassú vagy nem tudok dombot mászni 11-36-os sorral elöl váltogatva a 32-34-36-38-as narrow wide lánckerekeket.
-
ZolkoW
őstag
válasz Because #99123 üzenetére
nem tudom, pontosan mi a baj, de előre 3 ezresért vettem legutóbb ebayről lánckereket, narrow-wide-ot. arról szinte garantáltan nem esik le, mint ahogy nekem a 32-es (nem N-W, de egysebességeshez való) hosszú fogú lánckerékkel sem esett le soha, ezzel használtam 1x9-esként a gépem.
ha hátul van a gond, azon persze valszeg nem segít, de akkor lehet, hogy csak hosszú a láncod.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #99120 üzenetére
Hát pedig egy jó karbon az bizony más érzés mint az alu. Még egy össztelós montin is érezni, hogy jobb a rezgés elnyelő képessége. És brutál merev ott ahol kell. Az tény, hogy kényesebb a sérülésekre. Könnyebben le lehet nullázni a karbont egy esésnél, mint egy alut. Viszont, hogy egész más, jobb érzés rajta bringázni, az biztos. Mindegy milyen kerékpár kategóriát nézünk.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
A mai kör után asszem ráfér a cangára egy mosás
Az 1 dolláros kínai lámpa is egész jól bírja Ma estem is egy jót, vicces volt, mert a hóban végig szépen elvoltam, egyszer sem csúsztam meg, aztán jött egy saras rész és bumm . Én hülye ahelyett, hogy végigcsapattam volna rajta lazán, inkább behúztam a féket és persze keresztbeállt a bringa .
Amúgy lassan 1000km terepes használat után kijelenthetem, hogy a ez a műanyag pedál b*romi jól bírja, féltem tőle az anyaga miatt, de szvsz abszolút pariban van a fém pedálokkal és legalább ez nem kopik, meg gondolom könnyebb is mint a fém társai. Nagy, kényelmes, lapos, jól tapad és egyelőre nem akar tönkremenni, nem kotyog és nem törött-repedt meg sehol, pedig párszor odavertem rendesen... szal a műanyagtól szvsz nem kell félni, ha jól meg van csinálva, akkor bírja azFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
eddie1978
aktív tag
Létezik 70mm hosszú kivitel is.
Colnago fork expander -
ZolkoW
őstag
válasz Because #99125 üzenetére
ja, a váltóshoz való tányéroknak nagyon rövidek a fogai (kivéve kistányér, annak nem kell felkapnia a láncot alulról), így azokról könnyen leesik a lánc. 44-es fogszámmal azért már drágábbak, de 7-8 körül már találtam: [link]
gondolom anyagában elmarad egy márkásabb cucctól, de az enyém (Snail, vagy Deckas, most nem tudom, mert mindegyiket néztem, az egyik Snail, az biztos) megmunkálásra kifogástalan, csak még nincs benne sok Km, hogy tartósságról beszélhetnék.szerk.: 104-es lyukkörhöz kerestem, értelemszerűen a sajátodhoz kell venni, arra figyelj. meg persze lehet itthonról is, csak általában kicsit többért.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
etrop01
tag
Nem tudom volt-e már de ha úgyis téma éppen: Hogyan csinálják - karbonkerékpár
Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #99126 üzenetére
Ugyan ezt tudom írni, szinte minden téren jobb a szénszálas váz. Nem hiába vannak már trekking Carbon vázak is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
smkb
őstag
Na megjött a ménes új tagja a Rutlandtól. Egy ilyen Marin Pine Mountain 1 2017-es tank . 610 fontba fájt a nagy készletkisöprős akcióban, ami az utóbbi hetekben ment. 1100 helyett.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szép! Jól látom,hogy a kúpos homlokcső külső csapággyal van kivitelezve? ...de Joytech agyak?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
smkb
őstag
válasz Hasaggymeg #99135 üzenetére
Mivel nem taperes a fejcső, hanem túlméretes 1 1/5 -ös mint a Cannondalek, így igen, ahogy írod úgy van megoldva. Az egy dolog, attól még lehet jó is lehet az agy hogy Joytech, sok márkának gyárt oem agyakat. USA bringákban nem ritka. Az igazán izgi a hátsó 141x9 boost qr Egy remek újdonság 2017-től, csakhogy legyen mivel szivatni a vásárlókat, ha esetleg egy 29-es XC kerékszettet akarna berakni másodlagosnak. Na ilyen hátsóagy nincs a kisker piacon, pedig jópár gyártó átvette a plusos bringáknál. Többek közt Cannondale, GT. Egy megoldás van, 148 as boostos átütős 11-es agy, és 142/12 ból135/9 qr átalakító végkupakok, amikkel le kell cserélni 148 ason lévőket. Így tud kijönni a 141/9 qr
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #99135 üzenetére
Tapered... külső. Még 2014-ben volt ilyen k.csapággyal szerelt cangám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #99137 üzenetére
Akkor még "kicsi" voltál. ...legalábbis a vázméret szerint.17"-os?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
-
nagyúr
válasz Napfénysüti #99096 üzenetére
Tavasszal majd ha rendesen tudom tesztelni írok egy kis személyes tapasztalati beszámolót a sisakról, addig itt van pár kép. Két dologra leszek majd kíváncsi: komfortra hosszabb tekerések alatt és a szellőzésre.
Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #99133 üzenetére
Kötekedő rendőrök ellen
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #99139 üzenetére
Kisebbnek tűnik.
(#99140) Napfénysüti...tetszik jellegzetes formája/szellőzőnyílásai.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #99142 üzenetére
A forma engem is megfogott. Ez a sisak vagy tetszik az embernek vagy nagyon nem.
Állítólag nagyon jó a szellőzése ennek a kevesebb de nagyobb nyílásokkal ellátott konstrukciónak. A tömege amúgy 195 gramm (gyári adat) ami döbbenetesen kevés.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #99142 üzenetére
Teleszkóp talán 120mm-re volt belőve, és ebben a nyeregcső még 30.9mm-es, lehet azért tűnik kisebbnek. Azóta 100mm-es rugóút és hosszabb negatív stucnit használok, ahogy fejlődött a kerékpározási tudásom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #99140 üzenetére
A szellőzést ilyen időben is lehet tesztelni, jobban érzed.
Jól nézki egy rágcsálóetetőhöz képest... (pocoktál)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #99144 üzenetére
Akkor ez már egy tíz danos mesteré lehet?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Sleek
senior tag
Sziasztok találtam ill teszteltem két jó terméket.
Nagyon alkalmasak bringa lánc kenésre.
Árban sem vészes.
zsírsprayKb olyan ragadós mint a gyári cucc. De mégis szilárd
Az első anyag inkább melegebb időben használható.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
-
jjeahh
nagyúr
No, miután elfaragtam egy tucat öblítős üveget, sablonokkal kínlódtam, kutattam egy adagot megfelelő alapanyag után, végül felidegeltem magam és rendeltem egy ilyent. Régebben csak a Marsh Guard verziót lehetett kapni, ami kissé drága volt, annyi pénzt sajnáltam egy műanyag darabért... de ez ennyiért teljesen oké, filléres tétel és b*romi jó anyag, ráadásul 11 nap alatt kínából megérkezett, én nem tudom hogy csinálták, máskor UK-ból ennyi idő alatt nem érkeznek meg a csomagjaim. Szal ajánlott cucc, sőt ennyiért montira alap . Picit fura az az írás rajta, de ennyi baj legyen, max lefele fordítom.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG