- SQL kérdések
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- PHP programozás
- Mikrotik routerek
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #94817 üzenetére
A töltést azért nem tartom akkora problémának pedelec bringánál, mert egy mai modern gép viszonylag elég kellemes hatótávval rendelkezik. Egy 500-as akkuval bőven lehet menni 1500-1800m szintet és egy olyan 70-80km-t komolyabb terepen. Illetve ha szükséges, tartalék akkut is tudsz magaddal vinni egy nagyobb túrára, akkor meg ezt a távot és szintet szorozd meg kettővel. Az ilyen kapacitású lithium akkuk 2,5kg súlyúak, nem olyan veszélyes magaddal vinni, egy minőségi táskában. Ha meg ez a hatótáv kevés, akkor inkább normál hajtásban kell gondolkodni, mert ez esetben nincs rá feltétlen szükség.
A legolcsóbb kínai vackok élettartama olyan amilyen, ott sajnos a hibakeresés is hajtépős szokott lenni. Én elsősorban a már népszerű, nevesebb gyártókra gondoltam (Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, Bionx).
Ezek a rendszerek nagyon ritkán romlanak el, nagyon strapabíróak, és ha még is probléma lenne velük, a számítógép kiírja a hibakódot, azonnal lehet cserélni a hibás alkatrészt. Vidéki helyzetet nem ismerem ezen a téren, de Budapesten már több helyen is szervizelik ezeket a gépeket, megbízhatóan. (ebikeshop, AMbringa, Evobike)
De egyébként én is szereltem már ki a motort, nem olyan nagyon bonyolult művelet egy fő alkatrész cseréje.
Pár szó az élettartamról. Az akkuk kb 500-1000 ciklus körül halnak meg. Ha csak 500-al számolsz, bár akkor még általában csak csökken a teljesítménye, az 50km távval beszorozva, 25 ezer km! Ez azért nem kevés, és ez a leg óvatosabb számítás. A motorok pedig általában 3 akkut kibírnak. Az meg a legóvatosabban számolva is 75 ezer, de szerintem inkább 100 ezer km. Ez kerékpár mércével azért baromi sok.
Ennél több km-t nem csak a motor, de nagy eséllyel egy váz sem fog kibírni.Természetesen pedelec-ben is van jó és kevésbé jó ár/érték arányú. De azért elég jó vételek vannak most is az aprón, többek közt a sajátom is: Bergamont E-Line Trailster C 9.0
De akár ez sem rossz ennyiért: Ghost Kato FS4
A villany hajtás nélküli új bringák is horror áron mennek ha valami felsőbb kategória, használtan meg kb azonos lesz az ára, az azonos felszereltségű pedelec-nek is. Tehát én ezért sem akadnék fent a pedelec árakon. Amennyivel drágább, általában annyival több pluszt is nyújt. Én tapasztalatból tudom mondani, hogy ha egyszer megszoksz egy komoly pedelec montit, utána dög unalom lesz a normál hajtású, de még akkor is ha egy másfél millás felső kategóriás gép. Maximum a fanatikus bringásoknak, akik az életük nagy részét a bringán töltik, ezeknek lehet kevés a hatótáv, meg úgy általában véve szükségtelen az elektromos hajtás.
Egyébként pont a hardtail pedelec montinak nem látom semmi értelmét. Iszonyú merev váza van, és a hatótávja nem lesz sokkal nagyobb mint egy komolyabb fully-nak. Sokkal több értelme van egy össztelós pedelec-nek, lehetőleg legalább 130-140mm rugóúttal. Semmit nem nyersz a merev vázas pedelec-el, még súlyban sem lesz sokkal könnyebb. Én személy szerint úgy látom, hogy a pedelec rendszer egyszerűen le fogja tarolni a monti piacot, közép kategóriától fölfelé, AM, Enduro kategóriában. Itt egyszerűen ez hatékonyabb mint a sima, élvezetesebb vele bringázni. Az országútiknak, XC montiknak meg megmarad a normál hajtás, abból én sem látom értelmét a rásegítősnek.
Egyébként Nyugat-Európában irdatlan nagy rá a kereslet, sőt már Magyarországon sem kicsi. Külföldön a pedelec monti már kb jobban fogy mint a sima. Szóval ezt a kérdést már a piac rég eldöntötte.
Milán13: Szerintem ez attól is függ, hogy milyen papírok vannak hozzá (azért itt észnél kell lenni, hogy mit veszünk meg), de az tény, hogy a magyar piac rendkívül árérzékeny, aki ma használtan akar venni pedelec vagy akár normál hajtású komolyabb gépet, az valóban elég jól tud járni. Külföldön magasabbak a használt árak. Az új bringa nem jó befektetés, ez sajnos így van, ez független a hajtástól, hogy sima vagy villany.
Hasaggymeg: Szerintem ha el tudunk vonatkoztatni a felől, hogy érzelmi alapon nézzük ezt a kérdést, és csak a tényekre koncentrálunk, illetve arra, hogy mi, hogy érzetük, mit tapasztaltunk, akkor az emberek jelentős részélnek a pedelec monti, pláne ugye AM/Enduro kategóriában, sokkal jobban fog tetszeni. És több értelme is van. A piac erre felé halad, aztán majd előbb utóbb egyre több kételkedő is belátja. Persze ehhez szükséges lenne egy kiadós tekerés a hegyekben egy ilyen géppel. Mert addig sok olyan dolgot is bele látunk, ami valójában nem is létező dolog.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest