- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Halkow. #69591 üzenetére
+1 a rövidebb vázra. Én kétszer is vettem hosszú vázat, hidd el kínszenvedés. Beállíthatatlan kényelmesre, rövid stucnival meg vezethetetlen. Inkább legyen picit rövid váz hosszabb stucnival és még stabilabb is lesz az eleje.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
imyourfriend
őstag
válasz JackFeryll #69597 üzenetére
Köszönöm az ötletet, EFOTT után kipróbálom. Amúgy gondolkozom a váltáson most jó áron van az új 105-ös szett, csak sajnálom eladni az Ultegra soraim meg a kmc láncom melyek 10-eshez vannak.. mellesleg 12-25-ös meg egy 11-23-as sor van, plusz külön egy 18 fogaskerék.
-
Zola007
veterán
Van egy Hayes Sole hidrós IS fékszettem 160-as tárcsákka
►
Az elsőt le szeretném cserélni ásványis PM-ra, Shimano preferált.
Tárcsát tudom majd használni vele?Shimano tárcsafékjei közül mi az amit már érdemes megvenni és honnan? (ebay, bike-components, bike-discount, rose, stb)
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ghost364
senior tag
[link] Én ilyennel jártam egy ideig SS-ként, bár ez azért már komolyabbnak néz ki. Persze az oprszágútimhoz képest hajlott, mint a kolbász (Pina FP2). Most egy ilyenem van, ez már sokkal jobb merevségre meg geóra is. Így néz ki jelen állapotában. De hamár fixi, akkor szvsz tényleg legyenek rajt arra tervezett alkatrészek, kevesebb szopás van vele.
maummamut: Szerintem ez alap, meg ilyen 5k-s kontrás tanyabájkra való vackokat sem szabad használni, könnyen szétszakad. Meg a Joytech agyról is mindig féltem, hogy leszakad a cog Az meg no comment, amikor ilyen rozsdás túravázat, meg ékes hajtóművet használnak fék nélkül -
Zola007
veterán
válasz Valkűr #69605 üzenetére
nem igazán megyek olyan helyen, ahol kellene az XT, jó lesz a Deore.
ha egyelőre csak elsőt akarok venni, akkor hol érdemes?
valamelyik külföldi webshop szállít ingyen?
ebayről vett már valaki ilyesmit?Esetleg ha van a fórumon valakinek eladó jó állapotú tárcsafék szettje, keressen meg legyen szíves
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
alex89
senior tag
Sziasztok!
Nemrég beszerzett lepukkant országúti gépemen mindkét agyat cserélni kellene (jelenleg 105-ös mindkettő). Nem mondhatni, hogy komoly bringás lennék, keveset is megyek, ezért szerintem nem feltétlen érné meg ilyen szintű, vagy még komolyabb alkatrészebe beruháznom. Ti mit ajánlanátok? Elég egy Claris, Sora szint vagy vagy jobb lenne egy drágább Tiagra vagy iparis Novatec
''A bolygó működése során kritikus hiba lépett fel. Az ember.exe file súlyosan sérült. A rendszer leáll. Próbáljon meg egy újabb evolúciót.''
-
Vanir
veterán
válasz alex89 #69608 üzenetére
Miért kell őket cserélni? Zsírzás/újracsapágyazás nem elég?
ghost364: Volt két Joytech agyas szettem is, egyikről sem nyalódott le a cog, pedig kapta az ívet rendesen. Menetrögzítő, és mocskosul meg kell húzni. Az már más tészta, hogy minden más tekintetben kuka az egész.
[ Szerkesztve ]
-
alex89
senior tag
Nem csak a kónusz meg a golyók hanem a csapágypálya is rossz sajna (már így vettem), semmi zsír nem volt benne. Hobbi tekerésre fűzött kerékből mi az amit már érdemes megvenni és nem túl drága?
[ Szerkesztve ]
''A bolygó működése során kritikus hiba lépett fel. Az ember.exe file súlyosan sérült. A rendszer leáll. Próbáljon meg egy újabb evolúciót.''
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #69612 üzenetére
Lassan már ideje lenne megfogalmazni egy karbantartási útmutatót úgy érzem.
-
fpeter07
veterán
válasz imyourfriend #69588 üzenetére
Nekem a nyugalmi és a max pulzust kellene lemérnem újra. (201 (vagy 204) és 54 volt valamikor)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz imyourfriend #69614 üzenetére
Keresünk egyet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deicide
veterán
válasz Hasaggymeg #69612 üzenetére
Bringás WD40-el tisztítom, áttörlöm és szintén Rosebikes-ról rendelt láncolajjal csepegtetek egyesével minden szembe, aztán letörlöm a felesleget. Ezt kb 500 kilométerenként, azaz jelenleg kb hetente.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #69616 üzenetére
[link] Ez már a ló másik oldalán van, de általában ennyire tiszta a bringa.
[ Szerkesztve ]
-
Laox
aktív tag
Az új bicajomon lötyög a fék (BR-M396 ). Nem a fék, hanem benne valami. A vázhoz két imbuszcsavarral van rögzítve, viszont látok két torx csavart, ami látszólag a testet fogják össze, azokat kellene meghúznom, vagy inkább vigyem szerelőhöz, ha nem értek hozzá?
-
rétisün
veterán
válasz deicide #69600 üzenetére
én börzöncén tavalyelőtt, meg korábban is felmentem 42/28-al mindkét irányból (fújtattam is, mint thomas a gőzmozdony ) tavaly sajna nem jutottam el odáig, még jó, hogy rá tudom fogni az audis-incidensre
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ZTE_luky
aktív tag
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Elhatároztam magam hogy építsek egy egyszerű cangát, suliba járáshoz. Kb éjjel nappal kint kell hogy legyen mert kolis vagyok, és persze azt is szem előtt tartottam hogy ne legyen drága ha ellopnák. Ezért is döntöttem régi volt alkatrészek összeszerelésénél. A kerékpár alapból egy túrakerékpár krossz jellegű vázra épült, 28" kerekekkel. eddig minden rendben is volt hajtóművet kiszedtem kitakarítottam új csapágyak kosár, minden tökéletes volt. hajtókar fel pedálok minden ok, kerekek fékkel szórakoztam sokat ert bowdenezés is pofák is újak voltak, sőt az abroncs rozsdás volt szóval mindennek kopnia ellett/kel még kopnia, de látom hogy egyre jobb lesz. kormány bele van rohadva a villába, azt még csavarlazítózom, aztán majd talán az is alakul. viszont a hatalmas már hetek óta megoldhatatlan problémám a váltókkal és a lánccal sőt a váltókarral van. eleve a lánctányér az első 3-om fokozató a hátsó pedig 6-os, ahogyan a két váltó is, azonban a hátsó váltókarom 7-es sebességű, de ez nem okozott problémát, csak annyi hogy van egy üres fokozat, tehát ez nem probléma. a váltóbeállításnál is volt egy kis problémám, mivel a felső határértéket nem tudtam valamiért beállítani, ezért be is küldtem szervizbe. elkértek 2500 forintot, és kb semmit nem csináltak. azt mondták nagyon sokat állítgatták a féket is váltót is, a váltón valóban észrevettem hogy a hátsóval valamit csináltak mert az már nem dobja le a láncot legnagyobb sebesség után, ott azt tényleg megoldották, mert nekem nem sikerült beállítanom, azonban az első váltónál még mindig ledobja a láncot ha kicsit tovább húzom a kart. de ez még nem lenne probléma, mivel kb tudom meddig húzhatom a kart stb.. a legnagyobb baj hogy a láncot én raktam a kerékpárra és igazat megvallva nem tudtam mekkorának kell lenni a a hossznak, és szerintem azzal van a legfőbb probléma, mivel akár hova váltok a lánc nyúlik fogazza le a lánctányérakat, ugrik csúszik a fogakon, kattog recseg, egyszerűen használhatatlan a kerékpár. Fogalmam sincs mi lehet a probléma ha valaki tudna segíteni nagyon hálás lennék. szívesen küldök képeket is, ha az segít. Igen tudom hogy eleve hülyén hangzik hogy váltó nem kompatibilis a vázzal és hogy a váltókar fokozatszáma se stimmel ,de szervízbe is mondták hogy ez nem probléma, csak ott ugye nem mentek vele, és nem próbálták ki hogy a lánc össze vissza ugrál. mi lehet a gond túl hosszú a lánc?
Előre is köszönöm szépen a segítséget, és bocsi a regényért
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Sziasztok! Telefonra milyen applikációt érdemes felrakni ami mutatja mennyi volt az átlagsebességem, mennyi km tettem stb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #69493 üzenetére
250k-ig bezárólag annyira talán nem kell ettől tartani. Ilyen értékű bringát nem fognak külföldről lopni, inkább a nagy értékűeket. Ha meg itthonról durrantott, azt nem hinném, hogy fel merik tenni egy bikemag apróra vagy testbike apróra. Rengetegen nézik ezeket az oldalakat. Létezik ilyen rendőrségi adatbázis is, ha oda regisztrált az eladó, akkor az is elegendő. Vagy kérd el az előző adásvételit. Bár azt is meg lehet hamisítani.
Laox: Esetleg nem a fékbetétek mozognak benne? Kis játéka lehet a betéteknek, az még normális.
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz imyourfriend #69618 üzenetére
"de általában ennyire tiszta a bringa."
Nem a használattól, hanem a sok tisztítástól fog elkopni
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
fpeter07
veterán
válasz imyourfriend #69618 üzenetére
Az XT hátsó váltóm szerintem a gyárból kijövet koszosabb lett, mint ez.
-
rétisün
veterán
van egy 105-ös sorom, amit amúgy is hirdetek, abban megvan 11-15 között egyesével minden fogszám, viszont a 14-est ki tudod hagyni, a12-est nem nagyon, mert azt kell a legkisebb után raknod.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
gondolom azért, mert outi soroknál (legalábbis az 'alján') egyesével emelkedik a fogszám, mtb-nél (ami sokkal nagyobb áttételekkel van) 2-3-as különbségek vannak.
hogy a fogal kialakítása különböző-e, azt nem tudom....war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #69628 üzenetére
De, valószínűleg azok, mert ha erősen bedőlök, akkor hozzáér a tárcsához. Egyenes menetben csak a kisebb, hirtelen egyenetlenségeken remeg be. Ha kicsit behúzom a féket, akkor nem remeg, így szinte biztosan a betétek azok.
-
Jeffjn
tag
Amatőr kérdés tudom de lánc takarításához ti milyen folyadékot szoktatok használni, ami leoldja az olajat meg a koszt?
Azért kérdezem mert vettem egy ilyet [link] és jó lenne hozzá valamilyen oldószer, amit "beleönthetek".
-
Zola007
veterán
válasz Jeffjn #69637 üzenetére
petróleum
festékboltban, vegyiáruban literes ~800 Fttesóm bringáján meg gázolajjal, de ott a vidéki telken nem számít, ha büdös van 20 méteres körben
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Jeffjn #69640 üzenetére
Cappys flakonban egy mosáshoz kell úgy 1-1,5dl
mosás után öntsd be egy 7 decis befőttesüvegbe, másnapra eülepszik belőle a kosz és a folyadék 70%-a óvatosan leöntve újrahasználható.
1 liter petróleumból kimosod a láncot legalább 30xMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
szjoci
őstag
válasz imyourfriend #69618 üzenetére
És ezek a tisztítás előtt vagy után készült képek? Mert a láncszemeknél van egy kis olajsár...
-
Zola007
veterán
-
anorche1
őstag
válasz Zola007 #69644 üzenetére
Nem, a láncot egy capys flakonba rakom, annyi brigeciollal, amennyi elfedi, rázogatom, mg addig benne hagyom amíg a hajtás többi részét brigeciolba aztatott fogkefével meg egy ronggyal megtisztítom.
A láncot egy erős, hajlított végű dróttal kipiszkálom a csap alatt a flakonból, majd vízzel átmosom. Áttörölgettem, hagyom picit még száradni, majd szemenként adok neki egy kis decathlonos teflonos olajat.
A bicót a szabdgörgőmön tisztítom, ami alatt egy fitnes szőnyeg van, ami nem engdi h a parketta felszívja a lecsöpögő folyadékot.
A capyben lévő brigiéciolt a következő tisztitasig benne hagyom, majd előtte átöntöm, hogy a kosz jó része a flakonban maradjon, majd vízzel kiöblíttem, majd vissza öntöm a brigéciolt."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Zola007
veterán
-
Lacces
őstag
Üdv. Az első hsz-ben és az ott lévő kresz-es link tartalmon sem láttam az átkelőkre vonatkozó jogszabályt.
Azt tudom, hogy zebrán gyalogos átkelő helyen tolni kell a kerékpárt, de a zebra mellett lévő kerékpár sávon is? A rendőrok sokszor szólnak érte, de bűntetést nem kaptam, én úgy tudom egy régebbi kresz szabály szerint, hogy ott nem szabad tolni, hanem hajtani kell a kerékpárt. A zebra melletti sárga csíkos részre gondolok, mint kerékpár átkelő hely. Csak az a baj, hogy az úton az mindig kopott festésű, de kressz tábla nem jelzi, most meg hiába kerestem rá google-ben nem találtam hogy lenne-e ilyen átkelést biztosító kresz-tábla, csak akkor tolom az olyan sárgacsíkós kerékpár átkelőn ha direkt magyar feliratú tiltó táblát látok ott. Pozsonyban a rendőrök nem szóltak érte. (Ligetfalu részében - nem szlovákiai magyar vagyok, csak néha kimegyek munka miatt
-
Runner_fxr
Ármester
Sajnos ezzel nem nagyon tudsz mit kezdeni, mint ahogy zoli is írta, tekeredik. Tárcsaféknél amúgy is normális jelenség ha néha cicereg, kanyarokba beleér. Masszív átütős villáknál, vázaknál kevésbé van ilyen jelenség, de még néha ott is előfordul. Azon is múlik mennyire nyomja ki a dugattyú a betéteidet. Ha nagyon kicsi a rés akkor gyakrabban csilingel a tárcsafék. Ha jól le van légtelenítve, elegendő a rés a betétek és a tárcsa között, akkor be lehet úgy állítani, hogy szinte alig érjen bele.
[ Szerkesztve ]
-
kstcsk
tag
Sziasztok!
Engedjétek meg hogy teljesen laikusként némi tanácsot kérjek. Amióta kipróbáltam egy ismerősöm országúti/fixi kerékpárját azóta elkapott az érzés hogy kis városunkba nekem is tökéletes lenne ide-oda elugrani vele. Nézegetem a lehetőségeket, de ettől nem lettem szakértő. Kb. 60 ezer forintot szánnék rá maximum, ahogy olvasgattam ennyiből már ki lehet hozni olyat ami a célra megfelelne. Az biztos, hogy fék kell rá.
Kinéztem őt: [link]
A kérdésem nem túl bonyolult, megéri e az ennyit, szabad e ilyet venni, ha megnézem élőben mi az amire oda kell figyelni, stb.Előre is köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Gaming notebook topik
- Építő/felújító topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Proxmox VE
- További aktív témák...