Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz FIREBLADE78 #36313 üzenetére

    Nyilván boltja válogatja, hogy mit csinálnak meg garancia címén, vannak nagyon szemét helyek, ahol tényleg csak addig vagy fontos amíg elköltöd a pénzed (nagyáruházak tipikusan ilyenek), meg vannak nagyon jóindulatú boltok, ahol akár olyan dolgokat is megcsinálnak neked "garanciába" ami amúgy nem tartozik bele.
    Meg azért az se mindegy milyen értékű kerékpárt vásárol az ember. A legolcsóbb akciós bringára ne nagyon várj extra szolgáltatásokat, de aki ott hagy 500 ezer-1 millió forinton egy boltban, ott azért többnyire másképp kezelik az ügyfelet.

    Ettől függetlenül a karbantartás sehol nem garanciális! Az új autók kötelező szervize sem szokott ingyenes lenni. Ingyenes egy 0km-es beállítás amikor megveszed a kerékpárt, majd egy 100km-es vagy 1 hónapos után állítás szokott még ingyenes lenni a normálisabb üzletekben. Sőt ezt mi nyomatékosan el is szoktuk mondani, hogy mindenképpen hozza vissza 100-200km vagy 1 hónap után. Bovdenek nyúlhatnak, ezáltal elállítódhat a váltó, de a fontosabb talán a pedál illetve hajtómű lelazulása, ami néha új bringánál előfordul, és ha nem húznak ilyenkor utána, akkor kitekeredhet a pedál a hajtókarból ami kitépi a menetet. Vagy a hajtómű lazul le, tipikusan négyszög tengelyes hatóműveknél, ami szintén 1 hajtókarba kerülhet. Ezek persze ritkán fordulnak elő, de ha előfordul nem garanciális! Épp ezért érdemes visszahozni.
    Teló karbantartás meg sehol nem garanciális. Ezek üzemórás dolgok, ha elérte a karbantartási periódust, akkor szét kell szedni kipucolni. Az olcsó rugós suntournál ilyennel nem nagyon kell foglalkozni, mármint annak sem árt, de az egyszerű mint egy faék és nem olyan kényes rá, hogy annyira sűrűn ki legyen pucolva.

Új hozzászólás Aktív témák