- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen routert?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- VoIP telefonálás
- ASUS routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Teasüti #2800 üzenetére
Most komolyan azzal próbálod bizonyítani a könnyebb-nehezebb külső elméletét, hogy 2 bringát hozol fel példának amik között 5(!) kg különbség van?
---
A továbbiakban ne jelentkezzen senki a bikewagon-os rendelésre. Így is lecsúsztam 2 jó ajánlatról is míg vártam a fórumtársak válaszára.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #2801 üzenetére
Ki beszél itt a külsőkről? Az csak az egyik fele és már túltárgyaltuk. Már a bringáknál tartunk a súly kérdésben, meg az amatőrségnél.
Kitértem külön a külsőkre is: CST vs Maxxis, amik kéznél vannak. Arra is, hogy ez miként hat ki a bringa kezelésére.
Figyelsz te egyáltalán, vagy write only módban vagy?
Konklúziót olvastad?Egy kérdésben foglalnám össze az egészet neked: ha nagy különbség érezhető, akkor kicsi vajon nem?
Hint: főként arra akartam utalni, h nem kell profinak lenni ahhoz, hogy számítson az a fél kiló. Nyilván nem egyesével grammozgatok én se, de 100 grammok már igenis számítanak.
(Igen, azzal is tisztában vagyok, hogy a bringás maga tízszer is többet nyom a latban, de ez ugye egy technikai sport, vagy mi.)
[ Szerkesztve ]
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Teasüti #2802 üzenetére
Ok, komplett bringa tömegről van szó. De kiemeled pl hogy a CST-k darabja kg körüli, míg a Maxxis-ek a fél kilót sem érik el.
Alapvetően nem az a lényeg, hogy ekkora különbségnél és különböző adottságú bringáknál van-e különbség. Ez teljesen nyilvánvaló.
Azt kellene tesztelni azonos körülmények között, hogy mondjuk két azonos bringa esetén, amik csak kerékszettben térnek el mondjuk 500g-mal, mennyire érezhető?
Nem kell egyből harapni.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Teasüti
nagyúr
válasz fi:zi'k #2804 üzenetére
Idézem:
"Utóbbin 1 kg-os CST külsők vannak. De poénból felrakhatnánk a Mistral-ra is a CST-ket a 430 grammos Maxxis-ok után. Meg a Neuzer-re a Maxxis-okat (arra én is kíváncsi lennék, mennyivel lenne kényelmesebb a rugózása). Aztán nyilatkozhatsz."Ezért lettem kicsit ideges, mert könyörgöm, ezt is számításba vettem.
Előrebocsájtom, hogy qrva nagy a különbség.
De ha megjönnek majd a Rubenák, akkor gumicserénél előveszem majd a Neuzert is a CST-kkel és írok majd egy szubjektív beszámolót.(#2805) Cathfaern
Meg még a tehetetlen tömegbe is 3x-osan számít bele. Egyenletes és egyenes vonalú mozgásnál valóban nem játszik, de a gyakorlatban egyenes vonalú mozgás nem létezik. A kerék mozgásának agilitásába nem csak a gyorsítás és a lassítás számít bele, hanem az út és kerék kapcsolata is, ezen belül is a fellépő erők és reakció erők, amik a váz irányába adódnak át. Konkrétan az ütések és csillapítás esete.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #2800 üzenetére
Akkor én a laikusnál is laikusabb vagyok, nekem nincs különbség, ha üres kulaccsal megyek, ha telivel, ha 5kg hátizsákkal megyek, vagy anélkül. Tehát a bringa súlya is irreleváns nekem. Jó példa erre a két bringám, amik közt szintén van pár kg eltérés (Kelly's Quartz és Merida Speeder T3D), de mindkettővel tudok 32-33-as átlagot, persze a meridával 34-35 körülit is, de azt a nagyobb, vékonyabb keréknek tudom be leginkább. A jelenlegi 93-94kg-om mellett 3-4-5kg ide vagy oda számomra nem érezhető.
Nyilván van különbség, mert a nehezebb bringát ugyanolyan átlaggal hajtani több energiát igényel, ergo a könnyebbel nagyobb átlagot tudsz hosszú távon. Azért egyszer kipróbálnám a 18kg bringádat, azzal is tudok-e 32-33-as átlagotLive fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #2800 üzenetére
Jelen esetben pontosan tudom miről is beszélünk.
Van egy abus bordom a vázon,ami nagyjából 1kg-ot nyom.Ezt edzésnél sosem veszem le. Versenyen viszont mindig anélkül megyek. Nem érzem a különbséget.
A műanyag-fém kombinációjú tartóját -ami 10dkg körül lehet- még versenyre sem szoktam levenni. Nem gondolom, hogy számítana...Sokkal többet számít pl. a gumi kopottságának mértéke, a helyes nyomvonal vagy féktáv megválasztása, vagy a hőmérséklet eltérése a kb. 20-22 fokos optimálishoz képest, nem beszélve a jól megválasztott étkezéstől és folyadékbeviteltől.
Ezeket pl. egyenként fontosabbnak érzem, mint 10-20 dekát, vagy akár fél kilót ide, vagy oda."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #2806 üzenetére
Hát bizony, átestél a túloldalra. Nem baj, mindenkivel megtörténik, Ludsimon is kezdi kinőni
Ezeknek az adatoknak, csak pszichikai ereje van, a gyakorlat mást mutat, mert egy idő után a kopás következményen gyönyörűen megváltozik minden tulajdonsága. Egyszerűen az emberi szervezet ennyire rugalmas, hogy onnantól, hogy megszoktad, nem fogod érezni a különbséget, csak akkor, mikor frissen váltasz egyik alkatrészről a másikra.
Ha a sokadik ilyen-olyan könnyített, számítások alapján nagyon is előnyös gumit próbálgatod, egy idő után úgyis ott kötsz ki, hogy a defektek elkezdenek zavarni, és kínodban teletömöd defektgátló folyadékkal a belsőt, vagy teszel bele még egy plusz szalagot, felfújod még jobban, hogy ne üssed fel, vagy váltasz tubelessre, vagy szingó, és a bokrok mellett varrod a kiszakadt oldalfalat.
Ugrik a kényelem, ezt kompenzálod másik nyereggel, másik markolattal, elkezdesz játszadozni a telóban az olajak viszkozitásával, és a végén elveszik a bringázás szeretete, mert ki lesz a micsodád azzal, hogy ráz, kemény, kopik, defektet kapsz, meg különben is, minden autósnak a könnyű erkölcsű mesterségű anyukáját.
(#2805) Cathfaern: Azért ez nem igaz, mert felfele, pláne minél meredekebbre, nem egyenletes sebességgel mész. Minél könnyebb a kerék, annál többet veszít a lendületéből, mikor nem hajtod, és emelkedőn, bizony nem sokan tudnak teljes köríven azonos erőt leadni, spd pedálban, ergo, negyed-negyed fordulatnyi, összesen fél fordulaton adod le impulzus szerűen a nyomatékot, ami az alkatrészek életkorának sem tesz jót.
Felfele sokszor én emiatt érzem előnynek a 29-es kereket, a 26-os ellenében a felfeléken, pláne terepen, mert ott hatványozottan érződik az, hogy az akadályokba nem akad bele, nem veszt a lendületéből akkorát, mint a kisebb, könnyebb kerék.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
amargo
addikt
Sziasztok!
Valakinek van elfekvőben jó állapotú FH-M775 agya?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
ludsimon
veterán
Kedves Fórumozók!
Ha éppen keres valaki valami hasonlót!
undefined
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Xantomas #2810 üzenetére
Sorry, én mindig outis fejjel gondolkozok, ebben igazad van Országúton azért elég jól megvalósítható az egyenletes sebesség, illetve ott annyira lejtő dőlésszöge sem változik.
Hsz többi részére meg: Nagyon egyetértek. Illetve annyit tennék még hozzá, hogy akin van akár csak 1kg súlyfelesleg, az többre megy annak az eltüntetésével, mint a biciklin 100-200g lefaragásával. Főleg, hogy ez ingyen is van
-
Zebu
addikt
válasz hoffman_ #2783 üzenetére
Küldtem nekik képeket is ,hogy igazoljam magam és ez volt a válasz:
"
Thanks for sending us the pictures. Although the tire is marked with a maximum pressure of about 110psi a Lugano in size 23-622 is approved for a maximum pressure of 130psi (9.0 bar). The values have been adjusted recently.Hope this answer could help you. Please let us know, if you have any further question.
Best regards
Johannes Binner
Marketing
"Valami a gyárban elment
Most hogy megvolt a váltóállításom most minden frankü, ami furcsa, hogy felváltok az első nagy lánctányérra, és minden szuper. Leváltáshoz viszont 2-t kell keváltanom ahhoz, hogy lejjebb tegye. Mármint 1 kicsit mozdítani nem elég, nagyot kell húznom hozzá. Ez így ok? -
Syd69
aktív tag
-
Doki-HUN1978
senior tag
Valószínűleg meg van kicsit nyúlva a bowdened és ez okozza a jelenséget.
Nálam is hasonló a helyzet jelenleg, csak nálam már 3 kattra valósul meg a felfelé váltás.Be kéne már vigyem bowden cserére, de minden nap használom a bicajt, nem tudom letenni, ennek a
javításábakontárkodásába meg nem fogok bele.(#2818) evilskati: Amennyiben 180cm fölött van a testmagasságod, igen. Ellenkező esetben úgy fogsz kinézni rajta mint majom a ....
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
evilskati
aktív tag
Hobbi MTB-zés esetén érdemes egy bicikliből a 29er verziót választani ha egy árban van a 26"-ossal?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #2813 üzenetére
Rajtam semmi súlyfelesleg nincs, legyek alultáplált?
(#2810) Xantomas
Akkor még nem vagyok teljesen reménytelen.
Sztem az még belefér, ha 100 grammos nagyságrendű különbségeknél a könnyebb alternatívákat választom pl. egy gumi esetében azonos árkategóriában.
Bár látod pedálból van 520-asom is, és mégis az 530-ast használom a nagyobb biztonság miatt.(#2807) deicide
Mert te valószínűleg olyan bika vagy, h egyszerűen nem számít már.
Én azért néhány száz km után nem szoktam még úgy össze a bringámmal, hogy mindegy legyen az üres, egy teli, vagy két teli kulacs terepen felfelé. De még lefelé is érzem, h kevésbé tudok leülni a nyeregre két teli kulaccsal a valagam alatt.
SPD-zés óta szeretek pl hop-ozgatni, néha összejön már egy-egy elcseszett bunnyhop is.
Na mikor felrántom a gépet, akkor is egyértelműen kijön, hogy azok a kulacsok üresek-e.Teljesítménytúrán előzni akartam a vonatozókat, lementem a nyomról és jött velem szembe egy jókora tócsa. Na mondom ezt bizony átugrom. Nos csak szerettem volna, a hátsó kereket úgy bele vertem a tócsába, hogy 5 méteres körzetben mindenkit beterítettem. Hát, az biztos hogy nem felejtenek el a versenytársak egy darabig.
Üres kulacsokkal talán feljebb tudtam volna rántani a gépet.[ Szerkesztve ]
-
jackbacsi87
senior tag
Sziasztok!
Országúti vásárlásra adnám a fejem. Határ 80.000ft lenne. 85-ért lenne Schwinn tour újonnan, de használtan sztem jobbat is ki lehet fogni, szóval nem biztos hogy megéri.
Mire érdemes figyelni? pl szingó macera, viszont fékváltó már van ebben az árkategóriában.
Nézegettem a mali ironmant, pl vaterán most ment el egy 60-ért, csak 56-os vázzal. 183cm vagyok, elvileg 58-as váz kéne, de láttam valahol, hogy triatlon váznál elég az 56-os is. Ez az?
Pl mali aluvázas, kb 5-6 éves. Mennyire tartósak? Keressek inkább acélvázast?
(1.hszt átolvastam)Előre is köszi!
-
Xantomas
őstag
válasz evilskati #2818 üzenetére
biciklizni 26-oson kell megtanulni rendesen, utana johet a 29, de vigyazz, elluatulaz rajta. Csak mesz, lesz@rod az akadalyt, ugyis atmegy rajta, ha jo a gumi, jo a fek, mivel jobban tapad, a fektavra se kell gondolni, ugyis megall, stb
csaloka egy szemet joszag tud lenni a 29er.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
SOAD19
addikt
válasz venember83 #2827 üzenetére
Nekem sikerült dekódolnom szerintem: a=s Igaz, nekem se egyből esett le, hogy mi is akart volna lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
válasz venember83 #2827 üzenetére
ma is megismertem egy új szót!
-
Tomi_Sci
őstag
Nem lehet hogy a két lánctányér közötti köztes kanálállást érzed? Ugye ha fölfele vált az ember, akkor általában már a köztesben van, mert hátul is kisebb fogaskeréken van a lánc. Innen egy katt, és nagy lánctányéron van. Lefele viszont hogy lerakja a láncot a kisebbre át kell menni a köztesen is, ezért kell két katt.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
SOAD19
addikt
válasz TESCO-Zsömle #2833 üzenetére
Tudom, nagyon bonyolult feladványt sikerült megoldanom! (hagyhattad volna nyugodtan a smileyt )
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jackbacsi87 #2823 üzenetére
183 cm magasságra nem biztos, hogy tényleg kell az 58-as váz. Én 182 cm vagyok, de az 57-es váz már akkora, hogy csak rövidített stucnival kényelmes a kormány elérése és a nyereg sincs addig kihúzva ameddig szokás, pedig nem aránytalan a végtagjaim hossza (persze ettől még eltérhetek a sablontól minimálisan, ami pont elég a másik vázmérethez).
Érdemes inkább kipróbálni ezeket a vázméreteket, mert belefuthatsz abba, hogy nem megfelelőt vásárolsz, mert a táblázat csak nagyjából tud betájolni, de a kerékpár kialakításától és a saját tested arányaitól is nagyban függ, hogy mi a kényelmes.
[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
válasz Stauffenberg #2835 üzenetére
Jah a vázméret full gyártó függő. Nekem a 183cm-es magassághoz az 56-os felsőcső hossz lett kényelmes.
Ez a felsőcső hossz különböző gyártóknál különböző vázméretnél található meg. 54-től 58-ig bármi lehet -
fpeter07
veterán
válasz evilskati #2818 üzenetére
Általában két hasonló monti között drágább a nagyobb kerekű. Nekem is majdnem az lett, de olcsóbban sikerült jobb felszereltségűt vennem.
szerk: (#2825) Xantomas: A fully alfaj tud csalóka lenni. Igaz, a rossz beállítás miatt csak 4-5 centit mozgott, de így is kamikaze voltam lejtőn. Kicsit rá is világított, miért jó a kiskerék, jobban szeretem az akadályokat kerülgetni.
Mi a bajotok az elluatulaz (ellustulhatsz) szóval? Frissítsétek magatokat, mert nem lesztek naprakészek.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
"Leváltáshoz viszont 2-t kell keváltanom ahhoz, hogy lejjebb tegye"
erről beszéltem, most hadd ne keressem vissza...... van egy 'köztes' állás. amikor még nem vált le, csak a terelőlemezt teszi kicsit beljebb, ami olyankor jöhet jól, ha beleérne a lánc egy-két fokozatban.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pengemetal
aktív tag
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
BDave
őstag
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
- Egy Tourney első-hátsó váltót ugye nem lehet használni Alivio váltókarokkal a fokozatok eltérése miatt?
- Egy Toureny első váltóhoz fel lehet tenni egy nagyobb fokozatú hátsót? -
Zebu
addikt
válasz rétisün #2838 üzenetére
Igen erre emlÉkszem, viszont szerintem csak kattan és nem mozdít a terelőn. Feltételezem, hogy túl feszes a bovden és ezért ez a "fél állás" nem működik.
Ha az alsó tányéron vagyok, akkor kell az alsó "fél állást" használnom ahhoz, hogy kb a teljes tartományt végig tudjam zongorázni.
-
Vasinger!
nagyúr
Nem, és nem is fogják letakarítani, tudtam meg Vácról, voltam Memééknél. Az új boltban. Nem lehet rajta járni több okból se. Egyrészt fertőző mert a csatorna víz is odament, nem részletezem, másrészt tiszta sár az egész. Főúton járok most, nem nagyon kedvelem, sok a barom autós ebben a melegben. Esetleg Sződ felé lehetne menni, Göd háta mögött terepen.
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #2827 üzenetére
mobil, sype féle kiegészítés... Ez nem olyan mint az Apple féle, hogy értelmes, csak nem oda illő szavakat rak be, hanem totál értelmetleneket
elluatulaz -> eltunyulsz akart lenni, aztán azt ellustulsz lett kiválasztva. A vége ez lett.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
jackbacsi87
senior tag
válasz Stauffenberg #2835 üzenetére
Ok, köszi!
Kipróbálok majd pár méretet. A szokásos mérettáblából indultam ki, meg abból, hogy a montimon is fekszem. -
jaris
csendes tag
válasz jackbacsi87 #2823 üzenetére
én is most gondolkodok outin, és nekem is 80 lenne plafon. viszont én használtakat nézek.
[link]
itt szerintem találsz
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!