Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Xantomas

    őstag

    válasz Teasüti #2806 üzenetére

    Hát bizony, átestél a túloldalra. Nem baj, mindenkivel megtörténik, Ludsimon is kezdi kinőni :)

    Ezeknek az adatoknak, csak pszichikai ereje van, a gyakorlat mást mutat, mert egy idő után a kopás következményen gyönyörűen megváltozik minden tulajdonsága. Egyszerűen az emberi szervezet ennyire rugalmas, hogy onnantól, hogy megszoktad, nem fogod érezni a különbséget, csak akkor, mikor frissen váltasz egyik alkatrészről a másikra.

    Ha a sokadik ilyen-olyan könnyített, számítások alapján nagyon is előnyös gumit próbálgatod, egy idő után úgyis ott kötsz ki, hogy a defektek elkezdenek zavarni, és kínodban teletömöd defektgátló folyadékkal a belsőt, vagy teszel bele még egy plusz szalagot, felfújod még jobban, hogy ne üssed fel, vagy váltasz tubelessre, vagy szingó, és a bokrok mellett varrod a kiszakadt oldalfalat.

    Ugrik a kényelem, ezt kompenzálod másik nyereggel, másik markolattal, elkezdesz játszadozni a telóban az olajak viszkozitásával, és a végén elveszik a bringázás szeretete, mert ki lesz a micsodád azzal, hogy ráz, kemény, kopik, defektet kapsz, meg különben is, minden autósnak a könnyű erkölcsű mesterségű anyukáját.

    (#2805) Cathfaern: Azért ez nem igaz, mert felfele, pláne minél meredekebbre, nem egyenletes sebességgel mész. Minél könnyebb a kerék, annál többet veszít a lendületéből, mikor nem hajtod, és emelkedőn, bizony nem sokan tudnak teljes köríven azonos erőt leadni, spd pedálban, ergo, negyed-negyed fordulatnyi, összesen fél fordulaton adod le impulzus szerűen a nyomatékot, ami az alkatrészek életkorának sem tesz jót.

    Felfele sokszor én emiatt érzem előnynek a 29-es kereket, a 26-os ellenében a felfeléken, pláne terepen, mert ott hatványozottan érződik az, hogy az akadályokba nem akad bele, nem veszt a lendületéből akkorát, mint a kisebb, könnyebb kerék.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Új hozzászólás Aktív témák