- HBO Max & OD topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Stauffenberg #2347 üzenetére
Okés, ezzel egyetértek. Legyen igazad, és javítsa ez a döntés a természthez való általános hozzáállást!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
sssent
senior tag
Én is tartok ettől a módosítástól egy kicsit, a természetvédelemtől függtlenül is. Az, hogy kicsit(!) talán kevesebb helyen kényszerítik illegalitásba a bringásokat, az végülis pozitív. Viszont szerintem azokat, akik ésszel, a környezetre és a gyalogosokra tekintettel kerekeztek az erdőben, azokat eddig sem nagyon molesztálták. Attól tartok, hogy egy ilyen szabálymódosítás majd megint úgy megy át a köztudatba, mint az egyirányú utcába forgalommal szembeni behajtás. A nyakamat rá, hogy lesz majd olyan gyökér, aki beszól a szerencsétlen gyalogbékának, aki miatt 30 alá kellett lassítania a túristaösvényen, mert neki ott minden joga megvan a kerékpározásra. A gyalogbringa utakról is egyeseknek az az elképzelésük, hogy az már egy kerékpáros-autópálya, sebességkorlátozás nélkül, csak nekik fenntartva. Tegnap pl. szemből megint majdnem elkapott (nem rajta múlt) valami kamikáze legalább 30-cal. Az egy dolog, hogy épp egy szabálytalan gyalogost került, na de akkor is. Nekem bringautakon szerintem több gondom van a bringásokkal, mint a gyalogosokkal. És ezzel most nem a gyalogosok közlekedési kultúráját akarom dícsérni, de azok legalább többnyire lassabban mozognak.
Ha valaki a Fehérvár - Velencei-tó vonalon járna, érdemes kerülni a Kisfalud-Dinnyés közötti átkötő bringautat, az autópálya alatt megint jó kis dagonya van. Ha nem zavar a sár, akkor végülis át lehet evickélni rajta, de szerintem ezt az utat pont nem a hegyre tartók használják.
-
Zebu
addikt
Ma hozzák a bringámat! Remélem lesz időm még este összerakni... várom már nagyon
-
nagyúr
válasz honyike #2355 üzenetére
SSV-s, ha 2004-es. Külső előfeszítés állító van rajta, azzal tudjátok belőni a súlya alá a kívánt SAG-ot, aztán annyi. Esetleg rugócsere, ha nagyon nem jó. Az egyszerűsített csillapítóegység miatt (mindkét lábban SSV van) csillapítást nem lehet rajta állítani, csak az olaj sűrűbbre/hígabbra történő cseréjével.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
fi:zi'k
nagyúr
Vki nem akar esetleg a bikewagontól rendelni?
Ezt néztem ki.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
attiati
veterán
Kint ül egy lebilincselt, nem napbarnított egyén a társasházunk előtt rendőrök társaságában.
Pár perccel ezelőtt akarta feltörni a kulcsra zárt biciklitárolót, biztonsági kamerás, portaszolgálatos házban.
Csúcsidőben, mikor mindenki megy haza munkából.Még sok ilyet, aztán egyszer elfogynak talán...
Legszívesebben lefényképezném, de szájmaszkot adtak rá a rendőrök.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #2357 üzenetére
Az én koromban? Á, dehogy. Régen indultam pár versenyen hobbiban, de sosem volt komoly. Funbiker vagyok csupán, megyek amit és ahogy jólesik (meg persze amit időm enged)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Mewryck
tag
válasz zoo8800 #2326 üzenetére
a satut használja présként,egy hosszabb csavart tesz bele, jobbról,balról egy távtartót,lényegében egy megtámasztás,hogy a vastagabb tengely kitudjon jönni...az illesztés miatt ilyen szoros
csapágycserénél figyelj a csapágy visszahelyezésreszerk:akkor jó barkácsolást
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Ati3120
tag
http://mobilarena.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_2334-2334.html
Erre valaki ? -
zoo8800
veterán
válasz Mewryck #2364 üzenetére
Pont így csináltam. Most tartok ott, hogy kiszedtem a tengelyt, és hátrahúztam a lengőkart.
Egyelőre csak áttakarítom, és újrazsírozom, hátha segít. Nem kotyog vagy lötyög, de az elmúlt hetekben 3x sikerült teletömni sárral, azóta néha nyikorog, amit elviselni nem lehet.rip and tear, until it is done
-
Tomi_Sci
őstag
DI2 intelligens váltás: [link]
Nászút rekuval: http://360fokbringa.hu/hu/
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Jarod1
addikt
ehez a bringához mit szóltok?
-
pengemetal
aktív tag
válasz Tomi_Sci #2368 üzenetére
Jómagam is nászúton vagyok/voltam (sajna nem bicajjal) : olasz-francia-spanyol körút
Pár tapasztalat: az összes nagyvárosban amiben jártam, mindenhol jó minőségű bicikli utak+bérelhető és. varos több pontján lerakható city bike-ok. Ha nincs bicikli út az autósok nagy ívben kerülik akár a 2 egymás mellett tekerőt is, nincs dudálás, anyazás, leszorítás.
Garda tó: itt minden a bringásért van (meg a szörfösert ! Mennyország... :-) sajnos a bérlés német tárcához van igazítva: 50 euro egy fully 1 napra! Itt még a 60as korosztály is speci, cannondale, cube 2013as modellekkel gurulgat a tó parton...
Szóval szomorúan meg kell mondjam, hogy mentalitásban és életszinvonalban is fényévekkel le vagyunk maradva :-("Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
ludsimon
veterán
-
fpeter07
veterán
Hihetetlen, hogy valakik ilyen pályákon versenyeznek. [link]
-
fpeter07
veterán
Nekem nem a tempóval van gondom, hanem a tereppel. Egyes részeken nem is lehet lassan menni. Én az XCO közvetítéseket bírom egyébként. Olyan szépen mennek felfele/lefele, hogy úgy érzem én is meg tudnám így csinálni.
Kiszámoltam, hogy az egyik élvonalbeli DH-s srác 35 km/h átlagot ment 4 km-en, ~550 m szintvesztéssel. (idei első világkupán)
-
Tomi_Sci
őstag
válasz pengemetal #2370 üzenetére
Gratulálok
Igen, nyugatra más az átlagkerékpáros anyagi helyzete, a legtöbben simán kigazdálkodnak (ki tudnának) egy új vasat egy-két évente. Nekem csak a sógoroknál van bringás tapasztalatom, és teljes mértékben pozitív. Az utak.. hát az valami álom Nálunk már autóútként adnák el, nagyon széles, és jól karbantartott, gyakori vízvételi lehetőséggel és esőbeállókkal. Sőt még ingyenes kompresszorok is vannak kirakva több helyen.
A bringások pedig nagyon vendégszeretőek és segítőkészek, mondanom sem kell, hogy mindig mindenki int/köszön. Ha megálltam defektet javítani kb. hatan álltak meg felajánlani a segítségüket. (ez egyébként itthon vidéken is előfordul szerencsére) Az autóval közelekedők is rendesek, sok helyet hagynak, sőt, inkább nem előznek meg, hanem jó távolról követnek, ha nem nyílegyenes az út. Illetve nem dudálják le a tétován forgolódó fejemet amikor éppen eltévedni készülökHirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
lsebestyen
addikt
Nagyon para verseny közben zenét hallgatni fülesen?
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz lsebestyen #2377 üzenetére
Nem, csak nem éppen szerencsés. Úgy is mondhatnám, hogy balesetveszélyes.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Mr.Csizmás
félisten
ha mar kulfold, kozel van es gyonyoru, a szloven-olasz-osztrak haromszogben: [link]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
zoo8800
veterán
-
Zebu
addikt
Sziasztok!
Összeraktam a gépet. Majd teszek fel képet.
Azt vettem észre mintha a villán helyenként matt máshol fényes lenne a festés. Mintha mefolyt volna vagy nemtom.
Lefotózni nem tudom, mert nem látszik minden szögből.Ez mi lehet? Karbon villánál ez ok?
-
Solad
őstag
Most festés van rajta, vagy a kompozitmintáról beszélünk?
Egyébként lehetséges, hogy hogy azon a bizonyos ponton vékonyabb a külső gyantaréteg, kvázi a karbonszövet közelebb van a felszínhez, így matt a dolog. Van olyan karboneszközöm, ami eleve nem fényes, hanem teljesen kirajzolódik rajta a szövet domborzata.
Nem hiszem hogy befolyásolná a villa tulajdonságait, bár tény hogy csak korik terén vagyok képben a kompozitokkal, bringánál nem igazán.(lehet nem jól értelmeztem a kérdést és elbeszéltem a levegőbe )
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Ismertek 500 g alatti XC külsőket?
1.95/2.00 széles kellene.
És max 6-7k/db áron.Most találtam egy jónak ígérkező sűrű mintázatút (ami jó aszfalton is, vagyis 50-50%-ra), de beszerezhetetlen itthon.
Ilyen nincs, csak a mesében.[ Szerkesztve ]
-
-HajTömeg-
őstag
Sziasztok.
Holnap viszem a bringát beolajoztatni stb. teljesen átnézetni.
Arra gondoltam,hogy előtte lemosnám.
A kutaknál lévő magas nyomásuval átmoshatom mindenhol? Lánc stb.?Alias: Júzer error
-
dqdb
nagyúr
válasz -HajTömeg- #2390 üzenetére
Ha nem ipari csapágyas az összes forgó alkatrészed (agyak, hajtómű, pedál), akkor kizárólag felülről szabad mosni a tengelyekre merőlegesen, oldalról nem, nehogy belemenjen a víz ezen alkatrészekbe, és kimossa a kenést belőlük.
Engem a bringán nem izgat a kosz, a hajtás legyen tiszta, aztán kész. Nézd meg az árlistájukat, és ha nem drágállod, akkor szerintem az átnézés mellett kérjél egy komplett hajtástisztítást is. Ekkor leszerelik és megfelelő szerrel lemossák az érintett alkatrészeket, a kritikus pontokon alaposabbak lesznek, mint te lennél a nagynyomásúval.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
válasz -HajTömeg- #2390 üzenetére
A kényes részeket kínos gonddal illik kerülni, mert kimosod a csapágyakból is a kenőanyagot.
Bár ha utána viszed generálozni, akkor ez nem feltétlenül probléma.
De azért ha vannak a bringán jó minőségű tömítések, akkor azokban kárt tudsz tenni.
A közönséges budget alkatrészek meg nem tartalmaznak általában ilyen alkatrészeket, azoknak lehet adni.
Pl. Joytek agyak és noname acél társaik kategória nem szenved kárt, míg egy drága Shimano agynál mondjuk egy parallax tömítés nem köszöni meg.
Így kerülni kell az agyak/tengely találkozásokat (az agytestet lehet óvatosan, a küllők között), a tömített középcsapágyat (hajtókar alatt - ha tömítetlen hagyományos középcsapágyad van, akkor ennek is lehet adni ), kormány csapágyat, valamint a rugós villáknál a szimmeringeket messze kerüld el!
Szóval csak ésszel! -
fpeter07
veterán
válasz Doki-HUN1978 #2383 üzenetére
Az xce szakag is kemeny gyakorlatilag vegig sprintelni kell az elsosegert. Nem veletlen irtak egyik regebbi konyvembe hogy az xco soknak kirobbano
.formaban kell lenniuk -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2393 üzenetére
Szted mennyit tart egy szigszalag egy 5-10-15-stb. baros víznyomás ellen?
Ha direktbe tolja egy tömítésnek közvetlen közelről, akkor úgy szakítja át azt, hogy öröm nézni. -
Doki-HUN1978
senior tag
Ezt a metál bunkót...
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
superecneB
őstag
válasz Teasüti #2395 üzenetére
Bár még nem próbáltam ki soha sem, hogy 10-15 bar hogyan mit hogyan szakít át, de én arra gondoltam, hogy középcsapágyat, agyakat körbetekerni fóliával, elszigetelni akármivel, és a bringát lecsapatni, kétlem hogy bármi bemenne. Aki telibe akarja lőni a csapágyakat nagy nyomásúval azt nyilván nem tartja vissza ez a dolog, de én nem ezt írtam. Egyébként semmi értelmét nem látom, hogy elszigeteljek valamit, majd a szigetelésemet terheljem 10-15barral.
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2398 üzenetére
Mi értelme szigetelni akkor? Amire szánod, arra pont nem jó. Ha meg nem így érted, akkor annyira de annyira fölösleges ilyenekkel szarakodni. Kb annyit ér, mint szarnak a pofon. Ha balfasz módon csinálod, akkor teljesen mindegy neki. Ha meg körültekintően csinálod, akkor meg nem indokolt.
10-15 bar fejben megsaccolva is 10-15 dkg súlyt jelent négyzetmilliméterenként a használandó anyagra. Ha ezt maga az anyag ki is bírja átszakadás nélkül, az öntapadó ragasztás már erősen gyanús, hogy nem.
Ha kitartasz az ötlet mellett, akkor nagyon max az jöhet szóba, ha úgy betekered, mint egy múmiát.
De akkor is kétlem, hogy vízzáró lenne és ne menne alá. Jah és elhasználtál egy tekercs szigszalagot egy mosásra, meg még a mosás költsége.
Szerény véleményem szerint ez hülyeség.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #2398 üzenetére
Na és hogy szándékozod betekerni?
Mondjuk a hajtómű mögött? A fogsor mögött, alatt? (Tárcsafék alatt?)
Inkább hagyjuk...Magasnyomású csak "nagyolásra" alkalmas, lekapni a retek nagyját a bringa vázáról. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Horgász topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fűnyíró topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...