- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
A kiállva tekerést szerintem bírnia kéne, inkább a terhelés alatt váltással lennél gondba, mint ahogy említették már előttem. Normál minőségű, erdei turista utakra szerintem simán be lehet vele menni. Elég masszív szerkezet, a tengely is erős. Viszont nyilván XC monti szintű lefelé menetek már kárt okozhatnak benne. Ezt neked kell tudni, hogy milyen helyekre szeretnél menni vele. Könnyű terepre, túrista utakra úgy gondolom, hogy alkalmas, nem fog attól tönkre menni, hogy néha elhagyod az aszfaltot, de a gödrösebb, köves, gyökeres terepen már ne akarj lemenni vele. Mert tényleg nem oda való. Az erdővel az a "baj", hogy nagyon változatos, és a barátságos utak bármikor durvára tudnak váltani. Ha jól ismert útvonalakon mennél, ahol tudod, hogy jó a minőség, akkor nincs gond, de kalandozni az erdőben biztos nem tudnál, mert sokszor kéne tolni a bringát, vagy kockáztatsz.
Terep szempontjából biztos, hogy a pinion lenne a tuti egy szíjjal, de az más árkategória.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #236100 üzenetére
Valahol meg kell találni az egyensúlyt a felhasználási szokások, gumik mérete és mintázata (vagyis tapadása), fékezendő összsúly és a fékek, illetve tárcsák biztosította fékezés között. Ha egy könnyű kerékpárra, könnyű terepen, nem túl durva gumikkal nyomulva szerelsz mondjuk Saint 4 dugattyús DH fékeket fémes betéttel, az verébre lövés lesz ágyúval és csak rontani fogja a biztonságos fékezést a túlzott erő...végül még a gumik tapadása fog hamarabb elfogyni mint a fékerő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236101 üzenetére
A terhelés alatt váltás mellőzése kis odafigyeléssel azt gondolom menne. A legjobb láncváltó amit valaha használtam az Alivio, tudtommal azt sem a féktelen őrjöngésre tervezték. Az a baj, hogy rendszeresen kalandozok olyan helyeken, ahol még nem jártam, közben meg próbálom kerülni a forgalmasabb utakat. Így aztán besikerül minden, vállig érő bozót, rázókővé száradt traktornyom 2 km-en keresztül, 45-ös tempóval érkezés aszfaltról murvára (ezek ugranak be az őszről nagy hirtelen). Ezek a megtett táv 1%-a, ami nekem durvulás, a topik lakók nagyrészének meg autópálya. Ettől függetlenül attól félek, hogy ez is kivégezné az agyváltót.
-
szimpláncsak
tag
válasz andrisbandi #236087 üzenetére
Merevfarú, gyorszàras bringára megy, Rock Shox recon silver solo air telóval. Szerintem erre felesleges lett volna a 4 dugattyús fék. Akosbike-èktól mindennel együtt 46ezer, az mt520 postával lenne 64ezer. Nekem ez a 46ezer is már sok,de idén nem tervezek mást a két bicajra költeni, csak kopó alkatrészeket. Országútira irreálisan sok lenne a hidrós fékre váltás sajnos.
Amúgy ma baromi jó idő volt, de ígyis tiszta víz volt az aszfalt. 11-12 fok, napsütés, csak a szélnek nem kellett volna fújnia .
-
szimpláncsak
tag
válasz zsocy #236063 üzenetére
Azért Pistàn és Csikóson kívül akik léptek máshol nem nagyon csináltak autósújsàgírói karriert, még Winkler sem. Én Pistàt amúgy sem bírtam, Bollàt sajnáltam, hogy elment, neki szerettem a videóit, cikkeit. Gajdàn Mikitől meg jóval többet vártam, azt hittem ő lesz Csikós 2.0.
[ Szerkesztve ]
-
planbmokus
senior tag
válasz stickermajom #236100 üzenetére
A Manitou Six-emen is 203-as tárcsa volt, acél becsúszó/alu váll/acél nyak mellett. Aztán a Judy Sl-emen is, azt be is kormányozta....
[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #236109 üzenetére
Szerinted ez így működik? ...vagyis működhet, hogy fent töltöd befelé és a tér-idő görbület megoldja a többit, majd csak várni kell míg alul ki nem folyik az egész trutymó? 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
Én a helyedben kipróbálnám, mit veszíthetsz? Legalább végre valaki leteszteli.
Viszont Alivio vagy bármilyen más láncváltóval nem érdemes összehasonlítani. A régi montimon Alivio volt (van), elpusztíthatatlan, igénytelen.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
arcitec
addikt
válasz szimpláncsak #236107 üzenetére
Azért még azt látni, hogy működik az oldal. Ennyi cikk olvasnivaló máshol nem nagyon akad.
És igen Anti valóban jó cikkeket ad. Ott valami belső politikai/hangulat probléma lehet ha mind elmennek. A Speedzone messze közelében sincs a sok középszer se videóiban, - a sok hablattyal - (csak a műhelyt említve ami egy vicc, bujtatott reklám semmi több) no meg ott a stílus is ami nagyon nem jön be.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
-
őstag
válasz Runner_fxr #236101 üzenetére
nekem egyébként 8-as Alfine-om van egy trekking bringában (egy merev ebike-ban) és azt használom mindenhová, van rajta remek 42-es Smart Sam, amitől nem lesz ugyan monti, de döngölt dózerúton nem félek vele menni
mivel a Steps rendszer elveszi a nyomatékot váltásnál, és mivel automata váltás opció van rajta, így "csak" attól kell tartanom, hogy a belsejében valami mechanikailag nem bírja a terhelést, de eddig erre nem volt még példa
persze súly elosztás szempontból nem ideális a hátsó agyban az a plusz extra tömeg, így azért konkrét montinak nehezen lehetne használni, de egy kis terepezéstől azért nem ijedek meg
szóval megerősítem: addig, amíg nem sziklás gyökeres rázós a terep, hanem jól letaposott "singletrail" vagy erdei utak, Római part, stb addig nincs gond az agyváltóval terepen“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #236111 üzenetére
Nekem volt 8 sebis alfine, ahogy írják, városba való.
De írtam ide 3-4 éve róla, oké a 8-as zsírral megy a 11-es olajjal, de terepen egy sz@r. -
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #236110 üzenetére
Na akkor ezt nézd meg, ha még nem láttad: [link]
Santa Cruz DH team szerelője is kb így csinálja, annyi különbséggel, hogy a féktesten lévő záró szelepet teljesen kiveszi, nem használja, pláne nem alulról töltésre, mert az is piszkos lehet... illetve az olajat egyenesen a féktestre és a dugattyúkra engedi rá, ezzel adva nekik kenés. A végén mindent letöröl, itt nekem mondjuk még egy kis féktisztító hiányzik, de akkor lehet pont a dugattyú kenés veszne el... Persze itt nem 1-2 éves retkes olajat enged ki, max 1 verseny lehet benne, de akkor is.
Csináltam már így én is, a dugattyúknak tényleg jót tesz a kenés, ha kicsit már meg vannak szorulva és nem egyenletesen járnak. Én amúgy csak egy sima fülpiszkálót szoktam olajjal átitatni és azzal megkenni, úgy hogy előtte kinyomom majd megjáratom őket párszor ki-be. Utána sokkal könnyebben és egyenletesen járnak, bár ez nem 5 perces művelet. -
fulton
addikt
válasz f4lcon #236114 üzenetére
Ha már váltás, nekem a deore váltóval hátul, azon a fogon amin jóformán 90% ban közlekedek, alsó 2. és 3.ik. Közti váltásnál sokat gondolkodik leginkább elsőre mire sikerül felváltani a 3-ikra. De ezt már nem lehet beállítással orvosolni, engem különösebben nem zavar. Max váltok 2 szer oda vissza és megjavul. Az összes többi fokozat szépen vált.
Tegnap csináltam egy komplett nagy tisztítást, a hajtást is szét szedtem, agy genereál minden volt. (ha már szarrá áztam és saras is lett a bringa, meg recsegett a homok a hajtáson) Csillog villog most a bringa, nincs recsegő homok hang sem, patyolat, így szeretemNem érdekel valakit" Muc-Off Bio Chain Cleaner " ?
2 dobozzal van potyán, ha igen írjon rám priváton. -
fulton
addikt
válasz Csokicsibesz #236118 üzenetére
igen erre gondolok, bár arra nem emlékszem kezdetben is gond volt e ott.
Viszont nem ugrik a lánc még. Ennyi szépség hiba van, de van hogy jól működik patent elsőre, teljesen random. Az is érdekes hogy általában csak első váltáskor csinálja, utána már vált rögtön..nem foglalkozok különösebben vele egyelőre. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #236110 üzenetére
Elméletileg működnie kell, írtam is már többször, hogy a Shimano esetében néha csak ez hoz jó eredményt, hiába tolod át rajta az olajat lentről felfelé, maradhat benne levegő. Ilyenkor a második lépés ez, hogy fentről folyatod lefelé. Viszont, az is tény, hogy az esetek többségében tökéletes eredményt hoz az is, ha csak áttolod az olajat lentről fel. Ez az alapértelmezett shimano légtelenítés. Sokkal gyorsabban megvan, sokkal kevesebb olajjal. Illetve szerintem ha már a legtökéletesebb légtelenítésre törekszünk, akkor is célszerű mindkét technikát alkalmazni, és úgy vettem észre, hogy ha nagyon koszos a rendszer, akkor jobban ki lehet tisztítani nyomás alatt mintha csak a gravitációra bízod.
Ami a santa cruz szerelőt illetni, szerintem ez így összeolajozza a fékbetétet, ha megúsztatod a féknyerget az olajban, nagyon alaposan kell tisztítani. Egy csomó ideig nyomja még ki az olajat a dugattyú mellett. Én jobban szeretem ha csak fültisztítóval van kenve a dugattyú. Különben tovább tart a takarítás mint a légtelenítés.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz arcitec #236112 üzenetére
Totalcar működik, de hogy... Ok, tudom és elismerem hogy boomer vagyok, de régen ilyen cikk kiment főoldalon hogy "rendőrségi Merci csinálta meg az análpápát"? Meg az a rohadt autótolvajos sorozat, na attól tényleg kivagyok, arra nagyon megharagudtam. Szerintem nem kellene a főszerkesztőnek a gyerekkori élményeiről írni
A Speedzone meg nem csinál írott anyagot, ők videóznak. Csikóst és Göbit én bármeddig el tudom hallgatni, Pistával meg a többiekkel megbékéltem cserébe.
Na de hagyjuk is a Totalcart, mindenki azt néz és olvas amit csak akar, engem nem fog megbántani vele.Vallas, ez melyik Castelli gatyó? Az enyémnek még nem ilyen a betétje, de az is egy nagyon nagyon jó gatya. Ja, és a Vittoria felirat olyan menő hogy önmagában hozzáad 5W-ot minden tekerésedhez. Ha Pirellit vettél volna az +10W lenne
Amúgy fél kiló a keréken már akár érezhető is lehet, az nem olyan kevés ott.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #236116 üzenetére
Hát ez nem xarozik! ...ugyanakkor versenykörülmények között, látszólag hidegben nincs idő pepecselni, ott a gyors megoldások kellenek melyek egy ilyen profinak aki hetente 10x csinálja gyerekjáték, de nekünk nagyon oda kellene figyelni ne szennyezd a betétet, tárcsát miután folyik az olaj az egész féktesten.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #236109 üzenetére
Köszi, elengedtem. Csak pillanatnyi fellángolás volt.
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #236102 üzenetére
Fiatalság, bolondság. Nem az egyensúly számított tizenévesen.
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #236116 üzenetére
Ezzel a légtelenítős videóval sok k.anyázást megspórolhattam volna anno
- Amiket láttam, azokban lelazítják a fékkart, én csak sokadjára jöttem rá a bringa elejének megemelésére..
- Magura MT5, azt csak ezzel a féknyereg leszerelős, billegtetős módszerrel lehet lelégteleníten... mire ezt kitaláltam...
- A fékpofák tisztítása új trükk nekem.A megáztatott féknyereg ronggyal tisztára törlését viszont nem tudom elhinni.
Lehet másodjára már nem sima rongy volt az, hanem alkoholos.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
senior tag
válasz zsocy #236121 üzenetére
Ezt vettem... [link] Ez Progetto x2 betétes, van még a Kiss Air2 betétes, de ez a jobb, így erre utaztam....
Még filózok, hogy l vagy csere xl-re de az egyik értékelő is 176/82 cm/kg -l azt írta az xl-re hogy hosszú a lába...
ÉS tényleg az L-s is hosszabb mint a több gatyám, de nem zavaró...
Legalább lesz ok , hogy fogyjak, mert igen drága a gatya................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
m72
tag
válasz Dark Archon #236111 üzenetére
Köszi a lehetőséget, egyenlőre kihagynám a tesztet. Így is eggyel több bringám van, mint kellene.
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #236125 üzenetére
Ha már egy haverom is linkelte nekem ezt a videót, meg itt is, belenéztem. Lehet valakinek ez működik, de amikor folyik ki a féknyeregre szabadon az olaj mindenfele, azt hittem valami rossz vicc . Legalább a légtelenítő kitből a csövet rajta hagyhatta volna, hogy ne a nyeregre follyon az olaj. Utánna a törölgetés-zsírtalanításból sem csinál nagy ügyet. Letörli egy ronggyal, majd ugyanazzal az olajas ronggyal törölgeti át az új betéteket? . Ha ezek után normálisan, hangtalanul működnek a fékek, az valami varázslat lehet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #236125 üzenetére
A gyári videókban, leírásokban minden olyan könnyen megy, de a gyakorlat az sokszor más.
Ezt a videót évekkel ez előtt láttam, akkor is kikerekedett szemmel néztem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vallas #236127 üzenetére
Elég későn jött, már arról cikkeznek, hogy annyi a havas lejtőknek a melegedés miatt.
Runner...a fickó látszólag olyan fáradt (és éhes ) azt sem tudja ki kivel van...lehet valami endurance verseny harmadik napján van talpon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
senior tag
válasz peetie1 #236132 üzenetére
175/88 de ma megmutattam a bicóboltos haveromnak, azt mondta szerinte jó nem kell nagyobb...
meg az asszony kivágta a cetlit belőle mosáshoz, szóval marad...
majd lehet nagy BP-n próbálok egyszer egy XL-st ha arra járok..
meg legalább össze tart................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #236133 üzenetére
Jópofa a fickó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #236135 üzenetére
Azért hoztam
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Black Smile
csendes tag
Sziasztok!
Megint jövök amatőr kérdésekkel.
Új bringánál a láncról a gyári zsírt szeretném eltávolítani. Elég, ha a láncmosót és ezt a folyadékot [link] használom?
Vagy mindenképp benzin, Brigéciol és denaturált szesz-kombó ajánlott? Ha nem muszáj, nem szeretném levenni a láncot és beáztatni, elég ha ezeket + a láncmosót használom? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #236136 üzenetére
Érdekesen alakul ez a mediatizált világ, ha ott akarsz lenni a virtuális térben (ami lassan követelmény) kell egy olyan szakember is a csapatba aki médiaszemélyiségként is működik.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Black Smile #236137 üzenetére
Wax előkészítéshez a lánc belsejét kellene (főleg) fémtisztára mosni.
Éjszakára benzinbe áztatni, utána alkohollal átmosni.Ha olajozod, akkor nem árt ez a zsír sokat. Kicsit jobban fogja a port...
Én csak kívűlről letörölném, amennyire gyorsan le lehet, és használnám olaj helyett amíg kicsit hangosabb lesz a futása.
Utána le lehetne títsztítani, majd olajozni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #236117 üzenetére
Pedig beállítás hiba. Nekem Altus van és tökéletesen pakolja a fokozatokat. Deore meg egy szinttel komolyabb elvileg, biztos be lehet állítani. Néha szinte millimétereket kell csavarni itt - ott és tökéletes lesz. Nekem Tourneyt is sikerült jól beállítani, pedig az egy alap vacak.
Legfontosabb, hogy milyen a bowdenezés? Ha régi és vagy alap akkor érdemes lenne cserélni (azért feltételes mód, mert úgyis le akarod cserélni az egész biciklit). Teflonos bowdenház és teflonos, köszörült rozsdamentes bowdenhuzal az alap.
-
jackbacsi87
senior tag
Sziasztok!
Van egy wheeler 4900zx bringám 1 1/8" Ahead RST Gila telóval. Szeretném lecserélni olyan merev villára ami tárcsaféket is fogad. Megoldható a dolog, tudnátok ajánlani valamit? -
fulton
addikt
válasz Fall-N #236142 üzenetére
Ma majdnem megint szarrá áztam ez az eső jár rám, hogy havazódna be.
1 orás etáp, 27.6 átlag út fele olyan jó volt menni visszafele kemény szembeszél ijesztgetős esővel már kezdtem dicsérni az időjárást, megúsztam.Állítgattam de ennyit lehetett kihozni, vagy ott lesz jó És felfelé zajosodik néhol vagy hangtalan minden fokozaton de alulról a hármast a kettőről nehezebben veszi. Így hagytam (max elsőre nem ugrik fel csak másodjára ..de utána nincs gond többnyire..ez sem mindig) mivel engem nem zavar. A többi fokazat az tökéletes és ami a legfontosabb nincs hang egyik fokozaton sem. De jó volt ma tekerni a zsír új megtisztított hajtással olyan csendes, annyira szeretem.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz jackbacsi87 #236144 üzenetére
Két lehetőséged van szerintem.
1. AliExpressen nézel valamit ami olcsóbb lesz,de a minőség lutri. De itt szoktak írni pár márkát amik nem rosszak kínai mércével nézve.
2. Valamelyik nagyobb külföldi áruházban nézelődsz ami nyilván jóval drágább lesz. Pl bike-components.
Esetleg még planet-x, de ez sem olcsó[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jackbacsi87 #236144 üzenetére
Aluból Mosso (itthon is kapni, pl. BikePro), karbonból sajnos itthon nem kapni MTB-hez, így AliExpress, eBay, Amazon marad. Márkában Toseek, BXT és Trifox (ez utóbbi drágább) amiket szoktak ajánlani. Arra vigyázz, hogy nagyon sok tapered, ami neked nem lesz jó! Csak "straight" 1 1/8"-as A-Head lesz jó.
Beépítési magasságra figyelj, mérd meg előtte (villanyak tövétől a keréktengely középpontjáig). Ezek átlag 470-475 mm magasságúak (ne lepődj meg ha papíron 29"-os, jó illetve kell az 27,5 vagy 26-hoz is a magasság miatt). Pár centi eltérés még nem gáz, mert úgysincs magasabb. Nekem például a Suntour 515 mm beépítési magasságú, de olyat nem találni, mert nem létezik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)