-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
STC Speed
őstag
Hello lenne kérdésem
Láncolajozás után szoktam várni kicsit és tiszta ronggyal oldalt és külső részen letörlöm a felesleget, de a kérdésem, hogy a belső felét is érdemes így megtörölni? Láttam egy videót ahol a srác teljesen közrefogta a láncot és letörölte a felesleget a belső oldalon is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sherlock82 #221698 üzenetére
Én már megfogadtam, nejem minden egyes nyári noszogatása ellenére is...korábban volt 3x egynapos de mindig inkább seggem, nyakam bánta mintsem lábaim, tüdőm, úgy éreztem sokkal inkább kitartás és fájdalomtűrés kérdése mint erőnlété... a déli partot tűző napon számtalan üdülők közti végtelennek tűnő utcákkal meg kizárólag mazochistáknak ajánlom, azok után nekem mindig megváltás volt végre mászni/ereszkedni is kicsit az északin. (mind3x északi partról, Káli medence, Badacsonytomaj stb. indultunk) Egyedül persze más lenne, ott legalább kihajthatja magát az ember és nem 15km/h-val kínozza saját hátsóját.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #221688 üzenetére
A Strava már rég megoldotta, csak nem tud a user helyett cselekedni. Gondolom be lehet állítani, hogy alapból e-ride legyen, de ha utólag állítják, akkor nyilván feldob dolgokat szinkron után. Ez ilyen. Van aki a Dunában montizik, aztán két perc múlva kajak. Mert az autosync elindul otthon, és a monti a fő sport. Haver múltkor elnyomkodott valamit, még a kocsiban utazást is mérte neki. A városban kocsival 3. lett egy szegmenesen 55-ös átlaggal.
jjeahh: ahol sweetspoton kom van, ott nem az ember erős, hanem a lista rövid. Azért a kemény legények is maxon a leggyorsabbak. Meg a Strava kicsit becsapás, mert mindenki máskor, máshogyan van ott. Outis hátszeles, csoportos vérthugyozós szegmenset senki nem fog megdönteni, csak ugyanolyan körülményekkel. Terepen meg havonta változhatnak a feltételek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
MPowerPH
félisten
válasz arcitec #221705 üzenetére
Magadat is! De amig vannak a listan nalad jobb idok, addig azokat hajtod, hajtanad. Aztan vagy sikerul, vagy nem, ez mar csak rajtad mulik. Nezd meg jjeah -t. Nem szuperdraga urtechnikaval vereti, megis brutal szegmenseket produkal.
6030D: Igaz, MTB -n nagyon sok tenyezo jatszik, foleg DH szakaszokon. Par honapja meg tervben volt a KOM hajszolasa egy reszen, ami most lehetetlen lenne, mert a vizmosas tonkretette, veszelyesse tette az osvenyt.
Folfele azert nincs annyi tenyezo, levego homerseklete, oxigentartalma. Meleg, paras kornyezetben senki nem fog csucsokat donteni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #221702 üzenetére
Nem várni kell egy kicsit, hanem forgatni a legkisebb kerekeken a láncot hadd tűrje a váltó minden irányba, belemozgtava a kenőanyagot oda, ahonnan majd kitörölni nem lehet. Majd mindenhonnan letörölni, mert amit le tudsz, azt le is kell, ott csakis a port szedi, oldallapokon nem kell kenés. Én így teszek mindig, ha végeztem pedig végig húzom ujjam 10 cm láncon és nem, vagy alig hagy nyomot rajta a frissen kent lánc.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #221706 üzenetére
"ahol sweetspoton kom van, ott nem az ember erős, hanem a lista rövid"
Vagy a szegmens rövid, mert ha maxon megnyomod is az elején még alacsony a pulzus, kell egy kis idő neki, mire felugrik, így az átlag pulzus gyakran sweet spot, pedig valójában maxon nyomtad . Én le kéne amúgy cseréljem elöl a középső tányért, mert elkopott és ha azon próbálok csőmaxolni, újabban akkorát ugrik a lánc, hogy esek orra . Minden más kb. új, gondoltam a középső tányér még maradhat, mert ritkán használtam, de ezek szerint nem...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cooi11
senior tag
Sziasztok!
Ritkán van defektem de szenvedés a az új pumpám,
a régi feje jól zárta a szingó szelepet.
28X1,75 és 5 bár trekking hez.
Egy jó pumpát keresek!
Segitsetek! -
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #221709 üzenetére
Miert nem 1x esitesz? Fura, hogy pont en irom, mert en 3x10 -rol jottem at, de reszemrol soha tobbet elso valto.
Microshift -el eleg olcso mutatvany az atalakitas, es jol mukodik, a hatso legnagyobb 49T is eleg mindenre. Sot, jobb is, mint nalam az 52T. Az mar tul lassu. Az azt megelozo ketto fogaskerek meg 36, aztan 42, szoval oriasi a kulonbseg. Lehet, kiprobalok majd elol egy 34 -es tanyert.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
STC Speed
őstag
válasz Hasaggymeg #221708 üzenetére
Mindig kapok választ tőled
Akkor átforgatom, és a végén átfogom a láncot ronggyal és letörlöm, köszi -
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #221712 üzenetére
Régi bringa, valamikor majd leváltom, ha lesz rá keret, ezért nem költenék már túl sokat rá és a jelenlegi hajtásra a kopó alkatrészek filléres tételek. Ennek ellenére már kétszer berendeltem volna egy 5100-as Deore groupset-et, de sosem volt raktáron. A másik amitől tartok, hogy 1x-en nagyon keveset tart majd a lánc és a fogaskoszorú, az ára meg többszörös a jelenleginek. Majd ha lesz új bringa, akkor a jelenlegi marad sarazós, téli, aszfaltos alapozós gépnek, az új ilyenekre nem lesz használva, ezért lassabban fog a hajtás is elkopni. Egyszer amúgy a Microshiftet is be akartam rendelni, de nem találtam sehol raktáron, amire lett volna, arra már lemondtam róla .
szerk: ha aszfaltozok is lehet kevés lenne az 1x, szal egyetlen bringára valszeg kompromisszumos nekem.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #221703 üzenetére
Miért nem? Csak a láncot felépitő szemek lapjainak belsejére kell olaj, külső oldalán felesleges, mert csak a koszt szedi össze. Így nagyon helyesen törölték le az egész láncot a videón. Csepegtetni tényleg csak a csapokhoz érdemes, de letörölni a felesleget akkor sem árt. Én momdjuk egy ideje WD40 teflonos lánckenő sprét használok, de ott is letörlöm, pedig ott jóval precízebben lehet adagolni. Kicsit sűrűbben kell kenni a láncot, de jóval tisztább a hajtás vele és a koszt sem szedi. Persze a viaszos alapú cuccok biztos jobbak.
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #221715 üzenetére
Azert, mert rohadtul hangos lesz tole a hajtas, es sokkal gyorsabban elfogy a kenes. Szaraz olajnal. Ezt utaltam a C3 Dry -ban. Iszonyat hangos volt. Szemenkent racsepegtetve, hagytam megszaradni, es mentem. Ugy tovabb birta, es nem volt annyira hangos, egy darabig.
Leirasban persze az van, hogy torold at. Igen, aztan a fem a femen surlodasanak a hangja nem mindenkinek kellemes, es a hajtas is sokkal jobban kopik tole.Ha tudod, hogy sarban tekesz, akkor meg ra kell onteni az olajat, es nem szabad hozzanyulni, mert az a lenyege, hogy a vizet kint tartsa. C3 Wet ebben verhetetlen, azzal lehetett sarazni meg tocsazni. Utkozben egyszer megszortad, es mehettel tovabb. A vegen ugyis mosni kell az egeszet.
Wax -nal meg csak ra kell aplikalni, megszarad, es lehet menni. A folosleg a kosszal lepereg. Soha tobbet olajat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
sherlock82
senior tag
válasz Hasaggymeg #221704 üzenetére
Igen, mindenképpen a kitartásról szól.
Siófok nagyon hosszú tud lenni és a déli parti belső utcák is.
Déli partról legalább szép az északi part látványa. : )Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
se4ever2
aktív tag
Sziasztok!
Ehhez a bringához keresnék első féktárcsát (MT-200). Az lenne a terv, hogy első körben veszek egy jobb, 200 mm-es tárcsát a gyári helyett (olyat, amit majd lehet használni fémes betéttel is), aztán később a komplett féket lecserélném. Ti milyen tárcsát és féket ajánlanátok?
Illetve a 200 mm-es tárcsához jól gondolom hogy szükség van egy új konzolra?Köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #221714 üzenetére
Szerintem nem lenne kevés aszfaltozni sem az 1/11, legalábbis montin 2+ gumikkal, mifajtánk félmugliknak... meg tudod nézni az áttételeket használsz-e most nagyobbat is mint 11/32-34,és ha igen mennyit, nélkülözhető-e neked kis csapásszámnöveléssel. Én elég sokat aszfaltozok is (Zasszony miatt illetve kényszerből a terepig) de ritkán van a lánc a 10/32-áttételeken,akkor is lejtőn és/vagy durva hátszélben.
2,2 gumikkal és a nem túl combos 80 csapásszámmal még a második, 32/13 is ~28km/h körül van, ami egyedül, stréherezés nélkül, egyenesben, szélcsendben is combos órákig tartani, és akinek ez megy annak talán nem is itt a helye hanem valahol versenyeken.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ReFleXx
addikt
válasz Hasaggymeg #221722 üzenetére
filoztam mar az 1x10-11-es vagy 2x10-11esen setupon, de mennyire van ertelme annak cross/tura bringa eseten? vagy ez csak mtb/terepezes eseten elheto, mert ott nincs akkora tempo mint aszfalton?
Nekem 48-38-28 van elol, hatul 12es a legkisebb es azert neha elofordul hogy felcsapom a lancot a 48as tanyerra, de pl 28ost kb soha nem hasznaltam meg.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
John Rose
aktív tag
Huszas éveim elején egyszer fogadtam egy barátnőmmel, hogy lemegyek hozzájuk Budapestről Nagygörbőre (Sümegtől kb. 10km) 8 óra alatt egy 26-os montival. Megterveztem az utat, 7-es és 8-as főuton elmentem Devecserig és onnan Sümeg felől betekertem. A vége 8.5 óra volt. Persze nem hitték, hogy végighajtottam. 2 nap múlva hazafelé is végigtekertem. Most közel az 50-hez azért már nem vállalok ilyeneket, de a 27.5-es montimmal még most is szívesen bejárom a Pilis környékét.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz ReFleXx #221724 üzenetére
én simán elvagyok outin is az 1x10 1x11-es váltással. nincs akkora emelkedő elérhető közelben, amin ne tudnék feltekerni 46/28-al (ami van, azt meg kihagyom )
szóval ha nem tervezel nagyon emelkedős túrákat, elég lehet elől egy lánctányér.
(#221725) John Rose: "elmentem Devecserig és onnan Sümeg felől betekertem" ez volt múlt vasárnap pontosabban Sümegről Zeg felé jöttem továb, de Kisgörbőn is többször voltam már.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #221724 üzenetére
Sok netes és egyéb számlálón ki lehet számolni elég lessz-e neked.
Because... +1, a lefele a gravitáció dolga, nekem legyen elég feltekerni. 🤭... amúgy lefele csakis azért tekerek néha bele, hogy lássam milyen az 50hm/h a kijelzőn.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
John Rose
aktív tag
válasz rétisün #221726 üzenetére
Gyönyörű arra a táj, Sümeg egy ékszer. Elmentünk a Zalaszántói béke sztupához is, onnan Keszthely Festetics kastélyhoz és a mólóhoz. Nagy élmény volt. Most utoljára, Visegrád Kaán forrás volt a cél Esztergom felől és Papréten át Szentendrére legurulva a Budapest Déli pu. volt a túra vége.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #221733 üzenetére
Havernak pénteken jött meg a Garbaruk 11 speed 10-50 sor + XX1 gold 11 speed lánc. Azt mondja álom. Az ára is. Viszont így mehet előre a nagy tányér.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz ReFleXx #221724 üzenetére
Most értem haza a próbamenetről az 1x (elöl 32 fog) cross trekkinggel, mert megkapta a 32-es Conti Contact Speedeket az eddigi 37-esek helyett. Fazit: fasza lesz ez, bár nem 16 kmph-s szembeszélben kellett volna próbálni. Így pont jó a váltás,
szépen ki lehet használni. Ha szélcsend lett volna, vagy van annyi eszem, hogy a másik irányban megyek, akkor necces, a 11/32, főleg ezzel a gumival már aszfalton nagyon hamar el tud fogyni. Kb 34-35 kmph-ig tudsz beletekerni, de akkor már 90 fölötti a csapásszám. Nem arra való, na. Gondolkoztam én is, hogy minek nekem a crosser, aztán rászaladtam egy graveles szakaszra, meg átpattogtam a gyökerektől feltúrt részeken, persze előtte gondosan kioldott telóval, és mindjárt egyértelmű lett a válasz. Városban közlekedve ugyancsak. Jelenleg ezzel a bringával kb 75-80%-ban le van zárva nekem a teló elöl, a maradék időszakban viszont igen jól tud jönni. Kicsit fura persze, mert az utóbbi időben elég sokat országútiztam, de ez az 5 barra fújt, aszfaltos 32-es szerintem jó lesz rajta, még ha a terepképességei erősen a nullához is konvergálnak. Direkt bementem ma erdőbe is vele, kioldott telóval, 25 körüli tempóval még ok. Valszeg 1-1,5 barral alacsonyabb nyomáson elég használható lenne még, de az meg aszfalton kevés.Ja, 30 fokban indultam 10-kor, 36,5-ben értem haza délben, most ülök egy kád hideg vízben, 2 liter folyadék után, és csendben gőzölgök.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
chubby2o6
senior tag
Nehogymá' csak a Főnöknek lehessen vitrinhajtása [link]
-
sherlock82
senior tag
válasz parandroid #221737 üzenetére
Ez egy nagyon szép rész amit választottál.
Látnivaló van bőven, nagyon szép kis falvak vannak azon a környéken.
Mondjuk elég dimbes dombos, így van is benne kihívás.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
válasz sherlock82 #221739 üzenetére
Zala-Vas-Veszprém 3-as határa mellett lakok (laktam), szóval hazai pálya, csak bicajjal lenne újdonság. Szinttől nem tartok, tippre olyan 1000 m körül lenne benne, az fogható, ráadásul az északi part max a délihez képest dombos…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #221736 üzenetére
én teljesen síkon elégnek érzem a 38/11-et gravel gumikkal (szinte mindig 3 bar alatt mennek), kb 43 km/h-es átlagsebességet tudtam belerakni 1 km-es szakaszon (és jó szar ehhez a kondim, na most törés után még rosszabb lesz), ehhez kb 95-ös pedálfordulat tartozott. nyilván egy conti gp5000-essel ez pár km/h-val nagyobb érték lett volna.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #221735 üzenetére
A kínaiak reagálnak a válságra. 🤭... már csak az a kérdés mennyit tart.
Zasszony R7000 105 váltója reggelire kajálja a 36-os tányérját a Sunrace sornak, a graveleseknek meg írok a Vredestein Aventura 38-as gumikról hamarosan, egyelőre tetszenek neki... mindjárt megyünk be az erdőbe velük.😎... meg a Speci Fast Trakkel, mely gördülési ellenállásból aszfalton eddig ötös. 😏
Mindeközben...csendélet egy templom udvarán. 🙏😇😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz parandroid #221737 üzenetére
ha tényleg megvalósul, szívesen beszállok, bár a múltkor is, amint tervezgetni kezdtünk, megjelent hétvégére egy hidegfront
ja, meg a múltkor volt itt Vallas, egyből lekezdett csöpögni az eső..... szóvell lehet nem túl szerencsés velem bringázást tervezni, lásd szki-vel balaton-kör, Zánka 24 órásra bringázás, stb.
(#221738) chubby2o6: lassan érik a lánc+fogaskoszorú csere (vagy már rég cserélni kéne, csak béna vagyok normálisan megmérni a láncnyúlást ) akkor majd én is csinálok képet.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
chubby2o6
senior tag
-
cooi11
senior tag
Sziasztok!
Egy megbízható pumpát szeretnék útra valónak !
tudnátok ajánlani?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #221743 üzenetére
Hogyan nélkülözhet valaki aki annyit teker mint te lánycnyúlásmérőt?
cooi11... eddigi legjobb, pedig nekem aztán volt néhány. [link]... bár itt azt látom minden szeleptípusra, miközben enyém csak prestat tud.
[link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz stickermajom #221723 üzenetére
Nekem is. Ráadásul a nyomásmérő is rettenet pontatlan (+2 bar volt az enyém).
Jester
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #221746 üzenetére
van, 3 is, csak gyanúsan sok km van a láncban, nem szokott ennyit bírni egy láncom se
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
gördülési ellenállás:
CX/Gravel Inner Tubes Vs Tubelessteszt tanulsága: jobban gurul a belső nélküli kerék:
When we look at the averaged results of the 8 gravel bike tires, we see similar results to what we've seen in our other inner tube vs tubeless tests. The tubeless set up is superior when it comes to rolling resistance, and the tubeless advantage gets bigger at lower air pressures.
What's become 100% clear from our tests is that going tubeless with gravel bike tires will give an excellent gain in (free) speed as it can save more than 10 watts of rolling resistance for a pair of tires over standard butyl inner tubes.
-
cooi11
senior tag
válasz Hasaggymeg #221746 üzenetére
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dji mini 4 pro FMC RC-2 tàv garanciás
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest