- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #213296 üzenetére
Innen meg mar gyanus az is, hogy valamit a szerviz cseszett el a lanccal.
Most erzem, hogy be kell szerezzek egy olyan kulcsot, ami kepes 54Nm -re, es feltudom tenni es letudom szedni vele a hajtomuvet. Mert az meg nem megy.
A pressfit dilamma is itt van, mert feltenni oke, hogy megveszem a szerszamot, de leszedesre csak 'kokorszaki' modszer van, amihez nem art, ha van egy kis tapasztalat, vagy legalabb megfelelo iranymutatas.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
evilskati
aktív tag
Sziasztok!
Szétszedtem (volna) az agyakat egy régi bringán karbantartás gyanánt, de sajnos annyira elgörbült a tengely, hogy már a kónuszokat sem tudtam lecsavarni. Menetes tengelyről van szó. Szerintetek kuka az egész agy, vagy elég csak a tengelyt cserélnem?
Előre is köszönöm!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213301 üzenetére
Nem véletlenül annyi amennyi a Magura MT8 és csak a felső polcos kerékpárok kapják meg, még ha valóban macerásabb is lehet szervizelése a többieknél.
#213302evilskati...szerintem nem feltétlenül, ha a golyópálya benne nem sérült akkor jó lehet, az agyat szétcseszni nem egyszerű művelet.
#213303ZolkoW...hát hacsak a kép nem egy montázs akkor ez egy vakmerő (értsd zakkant) fickó lehet. ... több száz kibiztosított fegyverrel parádézó szerencsétlen idegbajossal az utcán erősen romolhatnak hosszú távú kilátásaid, elég egy frusztráltabb fegyveres aki lő mindenre ami mozog, vagy éppen kilőtt bajtársát bosszulja így meg és neked sz@rral meszeltek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #213175 üzenetére
Minap írtam, hogy végül otthagytam a félfémes betéteket a tízpróbában...hát nem, sőt, pont egy ilyen csomagom van onnan, vagyis egy 11sebességes lánc Zasszonynak (ebben 50% biztos voltam ) és egy csomag fékbetét, ez utóbbiról teljesen elfeledkeztem, azt hittem végül otthagytam ...hiába na, korral jön a felejtés. 🤭
Tegnap mosás után szépen beállítottam a hátsó féknyerget középre, aztán ma valahányszor jobban terheltem a hajtást, bele-belesúrolt a tárcsa a betétbe...csak akkor, mert leszállva szépen a közepén futott. (kerék, vagy a váz nyeklik annyit ) Annyira idegesített, hogy már az úton beállítottam, itthon csak nyomatékra húztam a féknyereg csavarjait, egyúttal megnéztem a betéteket és bár az első még elment volna pár 100 km-t, kicseréltem mindkettőt. Ekkor derült ki van egy csomag Decas félfémes, így be is tettem őket előre lássuk milyenek...egyelőre szép kékek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #213305 üzenetére
MT8 -at eladtam par nap alatt. Ez a Sram meg a kutyanak nem kell.(most mar nem leszek rost, felteszem eBayre)
A tobbseg sajnos irtozik tole, mar csak a DOT olaj hasznalata miatt is. Gondolom arra vezetheto vissza az is, hogy gyorsan tonkremennek. Ott kell cserelni az olajat, mert szepen felhigul, foleg, ha rossz idoben hasznalod.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #213307 üzenetére
Nem ismerem egyiket sem, eddig Shimano (BR-M315,615 és 8100) továbbá Hayes Stroker Trail volt csak amit eddig használtam. Elsőt inkább lelkes (nem túl súlyos) amatőrnek, többit meg teljes értékű XC-zésre ajánlom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #213308 üzenetére
Nem is ez a lenyeg. Hanem az, hogy nincs egy tenyleg megbizhato hely, ahova elvidd a bringadat, es tudod, hogy rendesen megcsinaljak.
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #213295 üzenetére
Ha olajat kapott a betét, akkor azzal hiába kísérletezel, jó sosem lesz. Bár a kiégetős módszer működhet, de tökéletes már az sem lesz, ha olajat kapott betét csere.
Engem soha nem érdekelt, hogy ki mit mond (ebike-al is mindig így voltam), a saját álláspontom a saját tapasztalatom alapján hozom meg. Nem azért nem szívlelem a magurát, mert xy azt mondja, hogy szar, hanem mert tapasztaltam, hogy sokkal több a hibás, nem vagy csak nagyjából beállítható darab mint pl egy Shimano esetében. Nyilván nem mind szar, nekem is volt magura fékem és az pl szintén jól működött. Soha sem szerettem magam fényezni, mert úgy gondolom mindenki hibázhat és élete végéig tanul, de talán annyit mondhatok, hogy elég alaposan beleástam magam a fékek légtelenítésének, beállításának a világába, és tényleg igyekszem mindent megtenni az ügy érdekébe, nem adom fel könnyen. Ha lukra futok egy fékkel kapcsolatban, akkor az nem véletlenül szokott megtörténni.
Amúgy azzal egyetértek, hogy sok a kontár szerviz (mondjuk amit az építőiparban tapasztaltam az szerintem sokkal rosszabb), bár a mai internet világában azért lehet informálódni, véleményeket olvasni, de kétségtelen, hogy nem mindenkinek a lakókörnyezetében van jó szerviz. Én egyébként azért is döntöttem úgy, hogy inkább magán vállalkozóként folytatom a szakmát, mert így én döntöm el, hogy mennyi időt szentelek egy-egy munkára, nem az adott vállalkozás főnöke mondja meg, hogy mi az a tempó, mi az a termelési mennyiség ami elégséges, rentábilis és azért így stabilabb minőségben is lehet dolgozni. A probléma összetett, bár egyre többen bringáznak, nem olyan egyszerű egy kerékpár szervizt/boltot jól jövedelmezővé tenni, mivel azért a munkadíjak még mindig messze elmaradnak egyéb szakmunkák munkadíjaihoz képest. Növekedtek a bérek is, ma már egy árufeltöltőnek odalöknek akár 300 netto-t, teljes egészében bejelentve, ami brutto 400 ezer felett van! Ezzel egy kerékpárszerviz, kisvállalkozó nehezen tud lépést tartani. Jó szervizes, aki tényleg precíz, nagy tudású, ugyanakkor jól terhelhető, gyors és intelligensen kommunikál is, azért viszonylag korlátozott számban van. Akik vannak, azok érthető módon szar fizetésért nem mennek. Így sok esetben a szervizek tapasztalatlan vagy kisebb-közepes tapasztalattal rendelkező embereket alkalmaznak. Terhelés alatt pedig sok ember megrogyik és kb azt is elfelejti amit tud. Ez eredményez rengeteg problémát, felületesen leszervizelt bringákat, sokkal több hibát. Ma egy tényleg jó szervizesnek 350-500 netto-t ki kell tenni, ezt pedig viszonylag kevesen adják meg. Így marad a többségében kezdő, hobbi szerelő, akiknél szerintem itt a fórum kemény magja is tízszer többet tud. Bár hozzáteszem, más azért magunknak szerelni, meg más napi 10-15 bringát megcsinálni a legkülönfélébb problémákkal. Szóval én egy cseppet sem csodálkozom azon, hogy sok a rossz tapasztalat, mert rengeteg a munka, viszont kevés a szerelő, nagyon nagy a terhelés és sokszor még a tapasztaltabbak is hibáznak emiatt. Nem egy leányálom ez a szakma, tényleg csak annak való aki imádja, mert ha csak munkaként tekint valaki rá, nagyon hamar bedobja a törölközőt.
[ Szerkesztve ]
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #213311 üzenetére
Tisztaban vagyok vele. Jon a csere, de addig is ra kellett probaljak a regi betettel, nem e elnyirtak a menetet, tuleroltettek a csavart, stb. Ennek sem orulok, mert a szerviz miatt kellett cserelni, es azert egy gyari betet ebbe 9k, mig ideer. Nyarig biztosan eleg lett volna a garnitura, ami benne volt. Na mindegy, most mar jo lesz, tanultam belole.
A fizetesekrol annyit, hogy ez mindenhova igaz, nem csak egy kerekparmuhelyre. Ellenben amig a kerekparmuhely elker 42k -t uzembehelyezesre ugy, hogy csak 2 kerekre valo tubeless lotyi van benne, mint anyag ktg., addig szerintem nincs mirol beszelni, es nem kell takarozni azzal, hogy keves a dolgozo bere. Nekem is vannak embereim, ha elrontanak valamit, akkor addig nem engedem ki a kezeim kozul azt a folyamatot, amig nem lesz jo. Ez lenne a muhelyvezeto, avagy a boltvezeto/tulaj feladata. Foleg, hogy itt a tulajdonos is bent dolgozik, es szervizel is.
Ezzel most azt ertek el, hogy irok egy szep review -t a neten, es tobbet nem megyek hozzajuk. Nem tul jo uzletpolitika.Btw, 42k -bol mar kijott volna egy akcios nagy nyomatekkulcs.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
itouchfan
senior tag
Szeretnék kérni egy kis segítséget. Van egy ilyen Merida bringám: [link] , [link] , aminek az első tengelye átütős, és az én eddigi információimmal ellentétben nem az elterjedt 12x100as, hanem 15x100as. A hátsó kerék viszont gyorszáras (bár van olyan leírás ahol nem ezt írják, de a képeken jól látható), tehát ha jól gondolom 9x135 mm-es. Na ebbe a bringába szeretnék én egy új, kicsit könnyebb kerekszettet a gyári helyett, amit eddig néztem az a Fulcrum Racing 5 vagy 6 DB modell az adapterezhezoseg miatt (a hátsó simán átalakítható gyorszárassá). De az 12*100-as, ami ha jól gondolom nekem mégsem lesz jó, szóval a kérdés, hogy mivel szettben ilyet nem fogok találni, tud e valaki egyáltalán ajánlani 15*100-as tengely mérettel rendelkező első kereket és hozzá hasonló kinézetű (kb egy modell) megjelenésű hátsó kereket gyorszárral?
Tárcsafékes (6 csavaros a legjobb, de a CL-t is megoldom), súlyban 1600-1700g környéke és árban is max 120-130k vagy 300-320 euró a pár.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #213306 üzenetére
+1 javaslat
Milyen agyak vannak a bringán? A problémádat egy nagyon enyhén kotyogó, lelazult hátsó agy is okozhatja pont terhelés alatt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #213311 üzenetére
Mikor 2009-ben megszűnt maszeknél csőszerelői állásom úgy voltam vele, hogy hagyom az egész (építkezéssel kapcsolatos szutykos) szakmát a francba és felmerült mint lehetőség a kerékpárszerelés is...végül aztán nem úgy alakult, de ma is 3 fő oka van annak, hogy inkább magamnak szerelem, egyik amit te is mondasz, vagyis mert a szakma (mint amúgy minden másik szakma is) tele van hozzá nem értő, igénytelen pancserekkel akikben nem bízok meg, másik meg a kerékpár elhordozása a szervizbe, nélkülözése napokig majd esetleg visszavivése mert nem lett valami jó ami akár napokat jelent kerékpár nélkül.Végül a harmadik, hogy (többnyire) szeretem is csinálni, javítgatni, szerelgetni, állítgatni, nekem ez már hozzátartozik a "kerékpározásnak" nevezett hobbimhoz...vagyis talán már inkább szenvedélyemhez.
Még van itt 2 dolog ami eszembe jut, egyik az, hogy el kell fogadni üzleti körülmények között sosem lesz egy szerelőnek sem annyi ideje és türelme foglalkozni kerékpároddal mint amennyit te aki szereted is csinálni elpepecselsz vele szabadidődben, másik meg úgy vettem észre a forgalomban levő, szervizbe hordott kerékpárok döntő többsége igénytelen tulajdonosok által birtokolt elhanyagolt és többnyire gagyi termék, melyek szerelése nem lehet egy leányálom és csak a szerelő agyi leépülését sietteti...de cáfold meg ha nem így van.#213314itouchfan...tudtommal legtöbb átütős ilyen, vagyis míg elől 15, hátul 12 mm a tengely...enyém biztos az. Vagyis bármilyen nem boostos adapterezhető kereket vásárolhatsz, hátsót adapterezed, alső marad átütősen. Nejemnek DT P1800 23DB vettünk, adaptereket (talán? ) adták vele, ajánlom.
#213315sebgutkopf...Mavic Crossmax kerék(kerekek), ipari csapágyas és nem kottyan semerre.Tegnap, amint azt írtam, ott az úton (Naszály, régi bánya út) beállítottam zsebszerszámommal, míg utána akárhogy terheltem nem súrolt be...a fura nekem az volt, hogy szemre nem pont középre kell állítani ahhoz, hogy terhelés alatt se halljam a tárcsához érni, vagyis ha nagyon nyomom neki, mikor éppen taposom a pedált kissé módosulhat a kerék, vagy váz pozíciója, így hozzá tudja nyomni. Az említett utat meg ajánlom minden vesekövesnek, mert ha ott sem porlad és megy el a vesekő akkor már tényleg csak az ultrahang marad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #213307 üzenetére
Ennyire azért nem fekete fehér a dolog, hogy a DOT folyadékot temetni kéne. Nem véletlen, hogy autókban csak és kizárólag dot fékfolyadékot használnak.
Vajon miért?
Az ok rendkívül egyszerű. Olyan, hogy teljesen zárt fékrendszer nem létezik, különben nem lenne tágulási tartály se ahova a melegedő fékfolyadék ki tud tágulni és a tágulási tartály pedig közvetlen kapcsolatban van az atmoszférával (magura szerint is minden mai fék ilyen gyártótól függetlenül). Ha nem lenne tágulási tartály, akkor pedig a fékfolyadék melegedésével és tágulásával a dugattyúk nem tudnának visszahúzódni, tehát melegedő fékbe szépen egyre jobban beragad és megszorul a tárcsa.
Visszatérve a folyadékokra. Mivel levegővel találkozik mindkét rendszer, ezért az abban lévő párával is. A különbség abban van melyik folyadék mit csinál a vízzel. A dot felveszi és eloszlik benne teljes terjedelmében, ezért idővel csökken a forráspont.
Az ásványi olaj nem veszi fel, tehát víz buborékok alakulhatnak ki a renszerben. Ez addig nem gond, míg egy lejtőn nem hevíted fel rendesen a féket. Ekkor ugyanis az egy helyen összegyűlt víz (alacsonyabb a forráspontja mint a fékfolyadéknak) szépen gáznemű lesz és a rendszer tetszőleges pontján ott lesz egy hatalmas légbuborék. Ilyenkor szokott jönni az ismert jelenség, hogy amikor hirtelen kéne a fékerő, akkor szépen markolatig beesik a fékkar. Erre mondják sokan Maguránál, hogy jók kell légteleníteni, ami részben igaz, de valójában ott is ha intenzív a terhelés, rendszeresen kell cserélni a folyadékot és akkor semmi gond nem lesz vele.Na autóban ezért nincs ásványi fékfolyadék. Bringán meg kisebb a terhelés, illetve a versenyzők szerelőit nem érdekli a gyári élettartam megnevezés, minden egyes versenyre, akár hetente vadonat új fékfolyadékot adnk a verseny paripáknak.
Ettől még nem lesz rossz az ásvány olajos megoldás bringkon és az azzal működő fékjeik se lesznek rosszabbak, szimplán kétféle elgondolás van a piacon.
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #213314 üzenetére
az első keréknél ez monti méret, ilyet simán találsz, és a 15x100-as is adapterezhető 12x100-r vagy gyorszárasra, akár univerzális adapterrel is, nem muszáj, hogy gyári kupak legyen hozzá.
(A hátsónál kell a gyári, asszem)
Nekem pl. volt Fulcrum szettem, ami remek lett volna gravelbe, hivatalosan MTB kerekek voltak, a súly valahol 1760g körül rémlik, biztos találsz könnyebbet is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
evilskati
aktív tag
válasz Hasaggymeg #213305 üzenetére
Szuper hír, köszi! Tegnap már nem volt kedvem szórakozni vele, de ma akkor leflexelem és megnézem mit mutat.
Hülye kérdések: Ha mégis kereket kellene cserélni, akkor tehetek gyorszárast a menetes helyére? Illetve, 27,5-ös készre szerelt kerékből szinte csak tárcsafékes van, emiatt valószínűleg fűzetnem kellene, viszont a tárcsafékes agyakból jóval nagyobb a választék. Párosíthatok tárcsafékes agyat felnifékes felnivel?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz evilskati #213319 üzenetére
Gyorszáras tengely pont olyan mint a menetes, csak nincs menet rajta és hosszában lyukas, vagyis egy cső, melyben ott figyel a gyorszár...vagyis igen tehetsz. Ami a tárcsás agy felnifékes perembe fűzését illeti, szerintem lehet, hisz ha papucs szélesség jó akkor csak a felni számít, melynek kell legyen fékezhető felülete...ugyanakkor jó hülyén néz majd ki, de hát egy menetes aggyal szerelt bringán talán ez a legkevesebb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
evilskati
aktív tag
válasz Hasaggymeg #213320 üzenetére
Hálás köszönet
Ami az esztétikát illeti, ha elfér, rádobok egy tárcsát, hadd csillogjon-villogjon. Maximum a hiszékenyebbeknek azt mondom, hogy olyan gyorsan megyek, hogy nekem hátra két fék kell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz evilskati #213321 üzenetére
rádobok egy tárcsát, hadd csillogjon-villogjon....na aztán akkor fog igazán hülyén mutatni, de hát ha lúd akkor legyen kövér, nem?! ...felszigszallagozhatnál már egy kamu féktestet is hadd szóljon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #213316 üzenetére
Na jó, de mit tehet, aki csak használni szeretné, mert szerelni utálja, viszont az általad is említett okok miatt kénytelen? Persze, alap dolgokat megtanultam, nagyjából be tudom állítani a váltót, serélek gumit, egyszerűbb dolgokat lecserélek, kenem, takarítom (ezt sem szívesen), de csapágyakhoz, teleszkóphoz, vagy tárcsafékhez semmiképpen nem lennék hajlandó nyúlni. Őszintén szólva hajtáshoz, és bovdenezéshez sem. Inkább viszem szervízbe, és fizetek. Szerencsére a helyi szaki elég jó, cserébe állandóan el van havazva (asszem egy alkalmazottal dolgozik, plusz a neje csinálja a boltot).
Sajnos az nem úgy van, hogy aki nem tudja szerelni, az ne biciklizzen… Mindig irigyeltem, akiknek bármilyen területen a barkácsolás a hobbija, engem ez sosem érdekelt, bármikor, bármit szerelni kell, az nekem iszonyatos nyűg, és gyűlölöm csinálni (ehhez képest elég sok mindenre rákényszerültem életem során a komplett konyhabútor építéstől a laminált padlózáson át a glettelés/festésig, pfujjj).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz parandroid #213323 üzenetére
https://www.mmbike.hu/kerekpar-szerviz-15
Hozzák-viszik.
Tavaly csináltak megelőző karbantartást fully-n, + 1 triál bringa átnézése.
(Telók teljes szervízére átvitték a bringát a hivatalos fox szervízbe.)
Szétkapták, műszaki tisztítás, amit kellet apróságokat cseréltek; pár csapágy, lánc... menetrőgzítőztek, ilyesmi.
Össz 70 ropi volt.
Elégedett voltam mindennel.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #213323 üzenetére
Nem a "bringaszerelő" bringás típust akartam szembeállítani a "szerelőhöz hordja" típussal, egy ideális szerelővel, aki közel lakik hozzám (és olcsó is ) meglehet én sem szerettem volna bele soha a szerelésbe, hisz sosem voltam az a szerelő, bütykölő típus. Most is kizárólag a kerékpárt szerelem, mást semmit, még a lakásom átgurításos tisztasági festését is másra bízom, pedig az aztán tényleg nem agysebészet, anno még megboldogult anyám is maga csinálta.
Megszerettem és részévé vált ennek a hobbinak, mint ahogy az autóbuzi javítgatja, simogatja, fényezgeti kedvenc old-timer-ét.
Van annak valami varázsa mikor kicserélsz, felszerelsz, beállítasz, feljavítasz, vagy csak éppen karbantartasz valamit rajta és utána felnyergesz majd figyeled hogyan teljesít élesben...főleg ha szépen is működik, mert ellenkező esetben marhára idegesítő. Nem is tudom milyen lenne csak odavinni szerelőhöz majd ha esetleg vacakol és nem 100%-os, agyalni esetleg mit nem csináltak jól mert mondjuk nem érted még a működési elvet sem."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #213325 üzenetére
"Van annak valami varázsa mikor kicserélsz, felszerelsz, beállítasz, feljavítasz, vagy csak éppen karbantartasz valamit rajta és utána felnyergesz majd figyeled hogyan teljesít élesben...főleg ha szépen is működik, mert ellenkező esetben marhára idegesítő. "
100%-osan egyetértek
és ez sajnos(?) azt is hozza magával (nálam legalábbis), hogy elég gyakran kattog az agyam, mit
kellenelehetne másikra/másmilyenre cserélni, mert miért ne?
(ebből a szempontból lehet nem is baj, hogy alkatrészhiány van )[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
itouchfan
senior tag
válasz ZolkoW #213318 üzenetére
Köszi, néztem két kereket külön külön, az elsőt ugye nem kéne adapterezni, a hátsót viszont igen, 12x142-ről sima gyorszárasra, de nem találtam hozzávaló adaptert, ebben tudna valaki még segíteni?
A kinézett darabok:
[link] - első DT swiss
[link] - hátsó DT swiss, és ehhez kéne egy adapter, ami átalakítja a 12x142-t. A hagyományos QR 9x135 mm ugye? Tehát arra kéne. Amúgy 10 sebességes Shimano kazetta van a bringán.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
itouchfan
senior tag
válasz Ringman #213328 üzenetére
Nem tudtam, hogy jár hozzá adapter (bár egyébként itt azt írja, hogy: "Scope of delivery1 x DT Swiss X 1900 Spline 29" Rearwheel1 x Tubeless Ready Tape1 x Tubeless Valve MTB 32mm1 x IS 6-bolt adapter MTB"), azt hittem, hogy annyira különböző a két tengely és ezáltal az agy, hogy jobban megéri külön külön keresgetnem.
De azt nem értem, hogy ha egy kerék gyárilag 12x142 tengelyű, abból hogy lesz 15x100 egy adapterrel? Mert kisebb átmérőből tudok nagyobbat csinálni de fordítva? Vagy ez csak a kerékagy végződését változtatja meg? Ebben nem vagyok otthon egyáltalán, úgyhogy sorry a hülye kérdésekért
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
válasz rétisün #213326 üzenetére
100%-osan nem értek egyet. Semmi öröm nincs benne. Kurvaanyázás van, 4 óra guglizás, meg szarabbnál szarabb jutub videók nézése, bütykök leverése, a kezemnek napokig olaj-, és gépzsír szaga van, összegenyázom az udvart, a lakást, a ruhámat, elköltök egy rakás pénzt szerszámokra, amire semmi szükségem, meg alapanyagokra, alkatrészekre, amiket elbaszok szerelés közben, és elmegy vele egy (jó esetben csak fél) nap, amit akár bringázással is tölthettem volna. Arról nem is beszélve, amikor mennék bringázni, de már legutóbb is darált valahol a váltó, tisztítani kéne, újrakenni, utánaállítani, aztán vagy jobb lesz, vagy rosszabb, á, inkább hagyom a faszba, ma se tekerek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz itouchfan #213329 üzenetére
Vagy ez csak a kerékagy végződését változtatja meg
igen, gyak. a kupakot cseréled le.
hátsó keréknél 12×142 -> 9×135, elsőnél 12×100 -> 9×100 vagy 15×100 lehet a módosításazért nézd meg a hivatalos honlapon, hogy mtb szettekhez is járnak-e ezek, vagy csak az országútihoz.
-
itouchfan
senior tag
-
andrisbandi
őstag
válasz itouchfan #213329 üzenetére
nem jár adapter
DT Swiss E 1900
29" és 27" szettem volt tavaly a bd-ről és a b24-ről.
Csak a terméklapon lévő tárcsafelfogató-t adták a dobozos szettekhez.Megéri akciósan. Nekem csak próbáképpen volt, nagyon tetszettek. Olcsó és jó.
1 nap alatt el tudtam adni árában. (I9 hydra lett helyette)【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #213334 üzenetére
köszi a pontosítást, akkor csak az outihoz adnak mindent alapból?
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #213336 üzenetére
az, főleg hogy 12->15 átalakító is volt a csomagban, pedig az nem nagyon szokott lenni outi/cx/gravel villán
DT Swiss CR 1600 Spline DB Laufradsatz
1 x Tubeless Felgenband 25mm
1 x Tubeless Ventil road 32mm
IS 6-Bolt Adapter
5mm Endkappen Kit
15mm Endkappen Kit -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #213325 üzenetére
Mindennel egyetértek, én is ha lehet itthon csinálom. Ami viszont a normálisabb szervizekben fasza, hogy egy centírozás vagy váltó állítás gyakorlatilag nekük a rutin miatt pár másodperc és mehetsz a dolgodra, az ilyenekkel én több időt elt*kölök.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
Gombos Edina LAKÓAUTÓS élet és utazás! RV-PARK, USA-körút
Nem a bringázásra van kihegyezve, csak normál emberek utazgatnak, néha tekerésznek.
Állat, h ilyen (családi) élet is létezhet.
Árakat is mernek mondani【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
ha már szerviz, van arra valami trükk a szemmel mérésen kívül, hogy a koskormányra a 2 fékváltókart pontosan ugyanolyan magasra/ugyanolyan szögben csavarozzam fel?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #213313 üzenetére
Szerintem félreértettél valamit, én miért takaróznék bármivel is? Mi közöm hozzájuk? Én melletted állok, csak próbáltam megvilágítani a helyzetet belülről, hogy nem könnyű a kerékpárboltokba jó szerelelőt találni, mert amennyit fizetnek azért nincs, kitermelni meg nem mindig olyan könnyű a magasabb bért. Én ugyan azt a hozzáállást képviselem amit Te is, ha valamit elcseszek, mert nyilván ilyen bárkivel lehet, vállalom a felelősséget és addig csinálom amíg jó nem lesz. Persze előfordulhatnak utánállítások ami nem jön ki mindig egy állványon, de ezek apróságok. És nem, nem mindenhol van így, hogy ennyire alacsonak a bérek, mert egyéb szakmunkások 5 ször annyit elkérnek mint egy kerékpárszerelő, azonos időtartam alatt, ennek ellenére ugyan úgy tróger munkákat csinálnak. Komplett ház, műhely felújítás után, tudnék mesélni, miket trógerkedtek, milliókért. Mondjuk az a 42k durva, azt nem teljesen értem, hogy mire számolták, én konkrétan 6000-8000 ft-ot kérek egy 0-ás beállításért, a lötyiért a 2 kerékbe meg mondjuk kérnék még 3000 ft-ot. Szóval ennek tényleg baromi lehúzás szaga van, de még egy viszonylag drága műhely sem szokott elkérni 10-12 ezernél többet egy 0km-es beállításért.
-
Toobee
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #213316 üzenetére
Ha őszinte akarok lenni, márpedig miért ne lennék az, én is azt javaslom minden kerékpárosnak, hogy amit tud, szereljen meg maga, mert így jár a legjobban, elsősorban anyagilag és hamarabb meg is lesz a bringa mint mondjuk szezonban akár heteket várva. Nyilván az ésszerű határokon belül maradva, tapasztalat, műszaki érzék nélkül azért ne kezdjünk el féket, teleszkópokat, forgáspontokat szerelni, és azért a komolyabb szerelésekhez épkézláb műhelyke sem árt, szóval felelőtlenül sem érdemes mindenkit bíztatni a komolyabb szerelésekre, de rengeteg mindent meg lehet házilag oldani, nem is kell hozzá rengeteg szerszám. És abban is egyetértek, hogy annyi ideje a legtöbb szerelőnek nem lesz, hogy annyit pepecseljen egy bringával mint a tulajdonos. Persze ez nem azt jelenti, hogy törvényszerűen mindenhol szarul dolgoznak, de az biztos, hogy több a trehány műhely mint a jó. Jól látod a kérdést, a legtöbb szervizbe többnyire lomokat hoznak javíttatni, nagyon sok szerviznek nincs is komolyabb tapasztalata a prémium termékekkel, mert kb alig találkozik vele és ez tényleg gond, ha befut egy komoly gép. Itt meg az a tanácsom, hogy ha prémium gépet viszünk szervizbe, informálódjunk kicsit a cég weboldalán, vagy akár telefonon is, hogy pl a teleszkóp szervizeket maguk végzik e vagy elküldik másnak? Itt sokminden eldől, mert a szerviz aki teljes körű teleszkóp szerviz nyújt, többnyire tapasztaltabb, feltehetően máshoz is jobban ért. Illetve nézzük meg a bolt műhelyét, persze nem mindenhol látszik, de ahol látjuk, a rendezettség, felszereltség azért látszik, ha igényes, akkor valószínűleg a munka is az lesz.
Egyébként azzal sincs semmi baj ha valaki nem hajlandó szerelni és rábízza szerelőre, nem mindenkinek van ideje, helye, bármije ehhez. Meg nem is mindenkinek való, csak legyünk körültekintőek, hogy kire bízzuk a járgányt.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
Nagyon jó volt úgy tekerni, hogy felfelé kezdett el esni a hó, a KFKI-nál azért már csúszott. Lejöttem, majd újra visszamásztam, mert addigra már szakadt. Kíváncsi voltam, hogy mennyit változnak a körülmények 10 perc alatt. Volt csúszka rendesen a második lefelében, azért ezt nem biztos, hogy bevállaltam volna, mikor megvettem ezt a bicajt. Szerintem nagyon jól fejleszti azokat a skilleket is, amikre montinál óriási szükség van, de ritkábban lehet gyakorkolni. Lehetne az évszaknak megfelelő gumi is a bringán, akkor egy picit komfortosabb lenne, de egyébként egész kiszámíthatóak ezek a Panaracer Gravelking SK-k.
https://barbieripnk.hu/
-
andrisbandi
őstag
válasz Runner_fxr #213344 üzenetére
pl a teleszkóp szervizeket maguk végzik e vagy elküldik másnak
Tavaly nem találtam ilyen szervízt ahol a tagot is karbantartották volna, csak az első telót.Pl a speedway-t agyon dícsérik.
Boltként 10/10 valóban.
Csak ők vállalták a Levo szoftveres frissítését, és akkor már a karbantartást is náluk csináltattam.Állítólag a nagy versenyzők gépeit is ők csinálják, annyira felkészültek, és olyan műhelyük van.
A telók szervizét átvitték máshová (az tökéletes lett) a többit ők csinálták (sor-lánc csere, átnézés.)
70 ropi volt.
A csavarokat nekem kellett utánhúzni, a festéket több helyen leverték/megkarcolták a csavaroknál. Nyilván először és utoljára hagytam ott a gépet. Max az ingyenes/megvárós szoftver frissitésre megyek még oda, vagy vásárolni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #213330 üzenetére
Felsoroltál mindent amiért jó magadnak szerelni...no pain no gain.
#213346 Toobee...Zasszonynak ilyent várunk éppen, kíváncsi leszek milyen, számolásaim szerint ez a maximum (38) ami szerintem még biztonságosan elfér a támvillái között...hátul, mert elől van hely mint a tenger.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #213348 üzenetére
Pedig róluk tényleg inkáb jót hallani. Az a baj, hogy bármikor bárhova felvehetenek egy rutintalan, trehány embert szerelni, és ha pont hozzá kerül a géped, nem lesz szerencséd. Azért én úgy gondolom az egy jó szűrő ha maguk végzik a teló szervizt és igényes a műhely. Talán a Dr.Bike, meg a Mesterbike azok a helyek, ahol biztosan jó szerelők dolgoznak és tényleg igényesek a munkájukra. Meg persze a Bikemen! Peti kollégámért vállalom a felelősséget! Nagyon jó szerelő! Több mint 20 éves tapasztalattal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen