- Windows 11
- Google Chrome
- Weboldal - Webdesign készítés
- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Sweet.tv - internetes TV
- Amazon
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
-
-
imyourfriend
őstag
válasz Gizmo94 #17197 üzenetére
6000 forint? Atya ég.. Kedvenc szevizembe 2500 forintért befűzik a kereket, jut eszembe 6000ért mi a f*szt képzelnek magukba? Lesz*rom mennyire profi valaki de ez már pofátlanság azt hiszem. Ennyiért eltökölök vele én is, sőt mi több 3-ért is bőven, mondtam már haveroknak.
(#17205) ludsimon: Bontrager R2-t használok, arra 8.6 van írva De általában 8-at ha fújok bele.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Vigyázz azzal a 10-11 barral!!
Nem véletlen írják a gumira, hogy MAX 8,5 bar!!
Nekem az elmúlt 2 hónapban 3 ismerősömnek robbant fel a felnije! Pontosabban lerobbant a peremük. Ez csak akkor fordulhat elő, ha tényleg csutkára lekoptatta a fékfelületet vagy túlfújta!
Volt olyan is egyik ismerősömnél mikor a 0 km-es carbon kereket nyírta ki, felfújta 10 barra és BUMMMMMMM hatalmas robbanással KO a felninek! 8,5-bar a max általában.undefined
-
syberia
veterán
válasz imyourfriend #17204 üzenetére
Két kerék befűzése centírozással 6k-ért nem vészes szvsz.
https://howbad.info/
-
Gizmo94
veterán
válasz imyourfriend #17204 üzenetére
Mivel még sosem fűzettem kereket, így nem tudom, hogy sok-e ez az ár. Ha azt nézem, hogy ha elbaszom akkor az egészből szemét lesz, akkor semmiképpen sem sok.
Mivel relatíve jól sikerült megvennem a felniket és az agyakat is, (minden alkatrész új, illetve a felnik futottak talán max. 10 km-t, mielőtt a volt tulaj szétbontotta a kereket és eladta darabokban) így azt hiszem rááldozom ezt az összeget, mivel még a gyári DT competition küllőkkel+ anyákkal együtt sem lesz az egész kerékszett az új árának a felében sem, tehát belefér. Csak először jó nagy önbizalommal úgy képzeltem, hogy majd fogom és befűzöm én, ezért is kértem tanácsot, csak itt igen hamar lebeszéltek erről és alighanem igen jól tették. Sosem csináltam még ilyet, úgy döntöttem, jobb, ha hallgatok az itteni tapasztalt emberekre.Mindenesetre, ha elkészül, ilyennek kéne lennie elvileg, jó erős kerék.. Bírnia kell a 85 kilómat..
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Gizmo94 #17207 üzenetére
Ha teheted figyeld meg hogyan kell befűzni, én tavaly előtti nyáron elmentem egy idősebb szerelőhöz aki hobbiból szerel, aztán vagy 10 alkalommal megnéztem hogy hogyan fűzi meg centírozza a kereket. Aztán most már ott vagyok hogy betudom fűzni meg kicentírozom a sajátomat ha úgy van. [link] Alapvetően vannak fent fűzési technikák youtube-on is.
-
syberia
veterán
válasz imyourfriend #17208 üzenetére
Ennek a videónak a segítségével fűztem egy trekking hátsó kereket, elsőre nagyon ugribugri lett a végeredmény nem figyeltem a küllőhosszra (hogy a hajtás oldalán rövidebbek legyenek) Második próbálkozásra közel tökéletes lett, de elég sokat próbálkoztam mire összejött.
https://howbad.info/
-
Gizmo94
veterán
válasz imyourfriend #17208 üzenetére
Köszi, ez a videó valóban tényleg hülyebiztosan bemutatja a küllőfűzés menetét, csak pl. a centrírozást nem, meg már elvették az önbizalmamat. De valószínűleg azt fogom tenni amit te, majd figyelgetem mások hogyan csinálják, meg esetleg majd az egyik régi kerekemet szétkapom és azokon gyakorolok. Ha nem leszek csonthülye hozzá, akkor a későbbiekben már talán majd nem kell fizetnem érte.
-
fireproof
őstag
Amikor új belsőt tesztek a kerékbe ti beszoktátok hintőporozni? Olvastam valahol hogy akkor jobban elhelyezkedik vagy mi.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #17174 üzenetére
Két profi szervizes tanított meg rá (egyikük Lasali).
Nem nagy was ist das, a csavarral annyira kell előfeszíteni, amíg a kar éppen a tengellyel párhuzamosan - fél állásban - keményedik fel, majd behajtani. Ennyi. Az előfeszítésen áll vagy bukik a dolog.
Így közel azonos mértékben lehet meghúzni minden egyes alkalommal.
Persze beavatott abba is miként állítsam be a csapágyhézagot a gyorszárhoz a lehető legszakszerűbben, de ez szakmai titok. -
error(HUN)
tag
Sziasztok. Igaz, hogy kicsit késő van, de hátha valaki megszán :-) Olyan embert/szervízt keresek, akik meg tudják javítani a kerékpár hajtókarjában megszakadt pedáltengely menetét. Már két ilyen pedálom is van, és vagy az alu nem bírja a vas tengelyt, vagy én vagyok súlyos ehhez, de ma tönkrement megint egy...Elég drága dolog ismét venni (Truvativ Firex), hát olyan megoldást keresek, amivel/akivel ez javítható. Tudom, hogy perselyezik (hol?) de az vajon megoldás-e erre?
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17218 üzenetére
Meg tudjuk csinálni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17221 üzenetére
Nem húzod túl a pedálokat?
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17220 üzenetére
Hát az nem rossz, mert ugye ha már acél van benne akkor az azért tartósabb. Kérdés: hol, mennyiért?
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17222 üzenetére
Nem hiszem. Az egyik gyárilag benne volt a Focusomban (Truvativ), aztán cseréltem egy Simano XT-re, 4 hónapig semmi. Majd egyszer csak azt vettem észre, hogy lötyög a menetben, és már meghúzni sem lehet, megszakadt a menet.
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17223 üzenetére
Ezen a linken megtalálod a válaszokat, hívd a számot az ár miatt, de én most nem vagyok bent még pár hónapig. a petrokerékpár
Igen, de az az acél menet ami belekerül, az kívül ugyan úgy az aluba van betekerve, mondjuk ott már nagyobb átmérőről van szó az kétségtelen. Egyébként ki kéne bírnia a 94 kilót ezeknek a hajtóműveknek. Lehet a pedál tengelyén a menet is problémás, vagy egyszerűen túlhúzod.[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz error(HUN) #17221 üzenetére
Pedig az nem is vészes...
(#17224) error(HUN) Viszont ha meg nem húzod meg rendesen akkor meg kilazul és amikor már lötyögést érzel akkor régen rossz, mert a menetnek már annyi.
(#17225) pengemetal Kösz hogy figyelmeztettél, mert holnap hülyét csináltam volna magamból.
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz Szakbarbár #17195 üzenetére
köszi az infókat
de kár..mondjuk elég olcsó is..csodák nincsenek
és a szerszámok? menynire erős anyagúak ?
kb. enyni dolgot tennék bele,d e az rögzítése sokkal aggasztóbb még a végén elhagyom, nem szeretnék állandóan erre fiygelni -
Szakbarbár
aktív tag
válasz lorcsi #17228 üzenetére
Ránézésre nem túl bizalomgerjesztőek a szerszámok, de húztam már meg vele kormánystucnit, azt bírta. Elhagyni nem fogod a táskát, oldalra nem tud kicsúszni, csak ha eltörik a műanyag. Illetve van egy tépőzáras része amivel a nyeregcsőhöz is rögzítheted.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17226 üzenetére
Oké, köszönöm a linket, utánanézek és majd meglátjuk. Új pedálok kerültek az XT-be, nem húztam túl.Nem is értem egyébként, hogy miért nem gyártják eleve nagyobb átmérőjű menettel, vagy a túloldalon csavarbiztosítással/vékony anyával, vagy nagyobb menetmélységgel... Na majd holnap többet tudunk már :-)
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #17226 üzenetére
Ember legyen a talpán az aki egy pedált túlhúz. Mármint normál szerszámmal, nem úgy, hogy egy méteres erőkar van. Izomból meg kell azt húzni, én azt tapasztaltam, hogy a gond inkább az, hogy nincs meghúzva rendesen és ezért szakad ki a menet.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #17231 üzenetére
Én már láttam olyan elkövetőt aki túlhúzta. Shimano hollowtech hajtóművekbe egy időbe imádták megszakítani a menetet.
Nem beszélve a félre kapatókról, meg a fordítva betekerő specialistákról.(#17232) error(HUN)
Itt mi folyik? Kónuszos agyból iparis készítése?[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Ma egy élmény volt Budapesten: déli pályaudvartól egészen Fóti út/megyeri út találkozásáig, majd visszafelé Váci úton egészen déli pályaudvar terror háza, ezt követően blaha. Váci úton lefelé volt egy kis hátszelem, meg is nyomtam 38-40km/h-s átlagra, szerencsére a rendőrök mind elhajtottak mellettem sőt mi több voltak betanítandó fiatalok is, egy csoporttal találkoztam a keletinél. Mondanom se kell ülök a gépen a tömegbe, megyünk át a zebrán azok meg ott jönnek. Megúsztam a kirándulást rendőri elbeszélgetés nélkül, pedig mikor pályaudvaron kerekeztem azt mondta az egyik őr hogy szálljon le ott jönnek és megbüntetik 50ezerre.
-
error(HUN)
tag
válasz Runner_fxr #17231 üzenetére
Durva lépés lesz, de holnap veszek speciális ragasztót és egyszerűen bele fogom ragasztani a pedáltengelyt. Beszámolok majd róla, de valahogy meg kell oldanom. Mondjuk másik ötletem, hogy az átmenő pedáltengely túloldalára menetes szárat hegesztek és vékony anyával rögzítem. Esetleg még belefúrok a túloldalról szintén a tengelybe (mivel?mert hogy kemény...?)és süllyesztett imbuszcsavarral rögzítem. Aztán meg lehet hogy nem is ér ennyit ez az egész és veszek/szerzek egy másikat/újat...
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
error(HUN)
tag
válasz ---Lasali--- #17233 üzenetére
Ja, most ezzel megyek (a másik ugye hajtókarhibás), első-hátsó agy így átalakítva, plusz csapágy a hátsó teleszkópos lengővillában :-))
Na alszok rá egyet, majd holnap meglátjuk ezt a hajtókart...[ Szerkesztve ]
20-négy23-ötvenkilenc-24
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17236 üzenetére
Tengelyre lennék kíváncsi hogy oldottad meg. Jól látom a csapágyak közé nem került táv tartó?
-
Solad
őstag
Iparis agyakban szabvány méretű csapágy van, vagy ez lehet agyanként eltérő?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
imyourfriend
őstag
Úgy szokás szerintem, hogy kiszereled és elviszed a csapágyboltba aztán adnak 2 ugyanolyant (persze ha ez a módszer megoldható). Amúgy szabványos csapágy kell hogy legyen, csak kérdés hogy miféle van egyáltalán benne. Nem hinném hogy az összes gyártó ugyanazt használja, ezért vidd be a sajátod ha tudod
-
Solad
őstag
válasz imyourfriend #17239 üzenetére
Elvi kérdés volt
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
---Lasali---
Közösségépítő
Előfordulnak nem szabványos csapágyak, nem is ritkán!!!
Csapágyboltos két szeme érdekes szögeket szokott bezárni mikor meglátja a bringákból kihalászott mély hornyú golyóscsapágyakat olyan méretekkel amikkel előtte 20 évig nem találkozott.
Ezek OEM gyártmányok, direkt nem kerülnek ki a csapágyboltokba, a csapágy gyárak kimondottan rendelésre gyártják őket az alkatrész gyártóknak.
Valamint léteznek hibrid csapágyak, sok felső kategóriás gyártó használ ma már ilyeneket, ezekbe silicone nitride golyó van, általában a méretük se szabványos, csapágy bolt abszolút kapufa.
Én is pont most várok egy készlet csapágyra Kínából, egy ultra könnyű hátsó agyhoz.
Enyémhez meg pont ma jött meg a kerámia golyós szett.[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz ---Lasali--- #17241 üzenetére
Értem. Elsősorban a méretezésre voltam kíváncsi, de ezek szerint ahány ház annyi szokás.
Hibrid kerámiacsapágyakat én is használok, illetve többen a csapatban, valóban ég és föld nagyon sok akár felső kategóriás acél csapágyakhoz képest (nem beszélve a kisebb karbantartásigényről, és hogy van olyan szett amit kenés nélkül használok).
A full kerámiákat még nem is vették elő a gyártók? Ez számomra kissé meglepő. Vagy lehet csak azabszolót elit kategóriában, a földi halandók meg nem annyira értesülnek róla.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
---Lasali---
Közösségépítő
Van olyan amiben az van, de fejből nem nagyon tudok mondani. Talán american classicnak a magnesium kerekében volt annó. De csomó méretben lehet rendelni full kerámiát, aztán bele tudod rakni az olcsóbb kerekekbe is. Csak azt nem értem, hogy amiket láttam ilyen csapágyakat, legtöbbnek nincs tömítése..
Egyébként a legnyerőbb legszebben futó csapágyazása szerintem a fulcrum, vagy campagnolo gyári kerekeknek van, azok közül is azoknak, amelyik nem mélyhornyú golyós, hanem ferde hatásvonalú. És a felső közép kategóriától már ezek is silicon nitride golyósak. Nagy gonddal ezeket be lehet olyanra állítani hogy nem tudod majd mitől gurul a bicikli annyira..[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz ---Lasali--- #17243 üzenetére
A tömítés hiányát azzal magyarázom, hogy a víz ezeknek nem árt, illetve annyira kemény anyag, hogy a por is alig. Az már más kérdés, hogy az esetlegesen bekerült szennyeződés rontja a futásteljesítményt (és valamilyen szinten a golyók futófelületét így az élettartamot)
Az esőkerekeimben használt hibrideket én is porvédő nélkül használom, így elég csak a csap alá tartani használat után és megpörgetni
A saját bringám kerekeinél nem is sikerült eljutnom a csapágyakig, szóval megy be a szervizbe, úgyis van több dolog amit csinálni kell rajta, essenek neki a csapágyaknak is, mert elég cserésnek érzem.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
TripleB
senior tag
válasz ---Lasali--- #17241 üzenetére
Ilyenkor áldom a Specialized és a Mavic neveket. Nálam mind a 16 csapágy szabványos (váz + kerekek) .
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
rootkiller
őstag
válasz pengemetal #17246 üzenetére
Hát igen, szerszámból nem veszünk "gagyit", ez tipikusan az a terület ahol nem lehet olcsóért minőséget csinálni. Egy pólón nyilván a többszöröse haszon van így jó bringás cuccot lehet olcsóért adni a lidl-ben.
Artengo TR 990 Pro
-
pengemetal
aktív tag
válasz rootkiller #17247 üzenetére
Gondoltam tartaléknak jó lesz ennyiért...
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
rootkiller
őstag
válasz pengemetal #17248 üzenetére
Szerencséd volt hogy most ment tönkre és nem félúton otthonról haza (mármint a túra felénél legmesszebbre otthonról) hagyott cserben...
Artengo TR 990 Pro
-
pengemetal
aktív tag
válasz rootkiller #17249 üzenetére
Jaja, de aztán az is lehet, hogy csak egy selejt darabot fogtam ki.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest