Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #106631 üzenetére

    Attól függ, hogy milyen felhasználáshoz? Rövid távon nem nagy súly, de mondjuk egy egész napos túrán, pláne hegyen, sok emelkedővel, már nem kevés. Nagyon nem mindegy, hogy mondjuk 12kg az a bringa vagy 14-15. Meg egy Enduro geometria, nagy rugóutak még pluszba nehezítik a hegyre feltekerést. Egy 110-120mm rugóút bőven elég az élvezetes, komfortos montizáshoz. Aki túrázósba nyomja, annak teljesen felesleges e fölött gondolkodni, csak a tekerhetőséget rontja, de gyakorlati haszna nem lesz számára. Nagy rugóút annak kell, akinek a lejtőzés legalább annyira fontos, ha nem fontosabb mint a fölfelé haladás. Ott meg lehet hozni ezeket a kompromisszumokat és nem lesz csalódás.
    Radon Skeen Trail 8.0 130/120mm úttal, ez elég sok mindenre elég, pláne Magyarországon. 12,45kg. Maximum egy dropper kell még bele.

    StLui: Jó gép az, nyilván sok örömet okoz, de az elmondottak alapján neked arra a bringára semmi szükséged. Kicsit olyan, mintha pl azért vennék egy időfutam gépet, hogy néha körbe tekerjem a velencei tavat. :) Vagy, hogy a motorozásnál maradjunk, minek venni egy 1000-es gyorsasági gépet, ha 120-nál nem mer valaki gyorsabban menni? :) Ne vedd sértésnek, nem annak szánom. Csak képletesen mondom, hogy ha te túrázósba bringázol, akkor kb ágyúval lősz verébre az Enduro-val. Azt is írtad, hogy a régi merev XC-vel is ugyan úgy elmentél mindenhol, mint az Enduro-val. Ebből egyértelműen következik az, hogy se komolyabb, Endurósnak mondható terepen, se olyan tempóval nem használod ahogy kellene. Máskülönben fizikai képtelenség lenne az amit állítasz.

    Jópofák ezek az oktató videók, bár én soha nem néztem ilyeneket, persze nem is vagyok profi. Úgy gondolom mindenkinek meg kell találnia a saját stílusát. Nem mindenki bringázik egyformán. A lényeget abban látom, hogy a megfelelő bringázási stílushoz a megfelelő bringát párosítsuk. Ez az alap. Sokan már itt gondban vannak, és így olyat gyakorolnak amihez a bringájuk nem alkalmas. Ha ez megvan, akkor a második fontos szabály, hogy legyünk tisztában a képességeinkkel, ne akarjunk túl gyorsan fejlődni. A fokozatosság elvét kell követni. Itt sokan azt a hibát követik el, hogy amikor ráülnek egy sokkal komolyabb gépre mint a régi bringájuk, akkor azt hiszik, ezzel bringázási technikai tudáshoz is jutottak. Hamis lehet az érzés, mivel a gép sok mindent meg tud oldani, kimozog, hamarabb megáll, jobban tapad stb. Viszont gyorsan megvan a baj, ha elérjük a határainkat (nem a bringa határait). Az időt nem lehet pénzen megvenni, márpedig ahhoz, hogy legyen egy jónak mondható, montis technikai tudás, idő kell, sok gyakorlás. És persze kell egy jó adag bátorság, ez nyilván mindenkinél mást jelent.

    zserrbo: Hegyen, terepen is használt montinál, szerintem kb ez a minimum szint. Grand Canyon AL 4.0
    Persze lehet venni olcsóbban, de az eléggé kompromisszumos lesz.

    Mivel általában dobozban küldik a bringákat, így valamennyire szét vannak szedve, a 0km-es beállítás, leginkább bolti átvétellel működik. Egyébként még ha be is állítják, kb 1 hónapon, vagy pár száz km-en belül, mindenképp át kell nézni az új bringákat! ezt is ingyenesen el szokták végezni a normálisabb boltok, de nyilván ez is csak személyesen működik. Azért fontos ez, mert ha lelazul a pedálod, vagy a hajtókarod, és úgy használod, akkor ott alkatrészek fognak tönkremenni, és ere nem lesz garanciád. Mert elhárítják azzal, hogy felhasználói hiba történt!

    cozmo: Mindennek megvan a maga előnye és hátránya. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák