-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tacto
aktív tag
Volt / van esetleg valakinek Exustar cipöje? Rendeltem egy Exustar SM324 - et, elsö körben bizom benne, hogy jo lesz a meret. Föleg varosi mindenes cipönek, a merevebb, dragabbat több okbol sem hordanam ennyit es igy mostanaban. Igen olcson csiptem el.
A neten nem irtak rosszat, de pl. a meretezesröl szokas szerint mindenki eleg szubjektiven. -
TomMusic
őstag
válasz ivana #107150 üzenetére
Hát nem tudom Te hogy vagy vele, de én megyek vegyesen aszfalton és terepen is.
Jó, mondjuk nyilván csacskaság mindig ereszteni meg fújkálni a gumit, csak mint észrevétel írtam. Ugyanis hétfőn mikor jöttem le a János hegyről, aszfalton jöttem, és egy részen eléggé szét van mállva az út, rücskös, stb. Sajnos a teleszkópom (csak elöl van) túl kemény, hogy ezeket a kisebb vackokat felfogja, szóval kemény(ebb) gumival nagyon zavaró átmenni rajta. Viszont kiengedtem kicsit a gumit (a 2 bart csak saccoltam), és mintha varázslat történt volna, átsiklottam a göcsörtös úton.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Bati0501
őstag
válasz zoli03 #107125 üzenetére
Felhívtam az eladót, akkor derült ki, a hirdetésben sem látszik, illetve nem szerepel.
Azt mondta, hogy ő is csak a képek elkészítése után vette észre (kereskedésről van szó)...
Illetve pont utazunk, és útba esik a hely.De akkor esetleg van vkinek bármilyen tanácsa, hogy ilyen esetben és úgy általában mit kell nézni?
-
emiki6
veterán
válasz TomMusic #107152 üzenetére
Viccből is, meg nem is. Tudom hogy létező kifejezés, de hamis, mert nincs olyan, hogy valami tapad és súrlódik ez ilyen bullshit kategória. Tapadó, de forgó keréknél is csak gördülés van és gördülési ellenállás, egymáson elmozduló (nem gördülő vagy ilyesmi) felületeknél van csúszás, siklás, stb és ezekhez tartozik a súrlódás.Ami tapad az meg annyira tapad, hogyegyáltalán nem súrlódik, mert ha súrlódna nem tapadna... A tapadási súrlódás akkora nonszensz, hogy hasonlóan nevetséges szópárt nem is tudok hirtelen kitalálni. Ez a tipikus esete annak, mikor valaki hibázott (de lehet hogy trollkodott vagy viccelődött) és a hibája (/gag-je) bekerült a köztudatba, mert mindenki gondolkodás nélkül átvette (és komolyan vette) a kifejezést. (ezt nem neked írom, hanem mondjuk a linkelt oldalnak vagy aki így tette be a fizika tananyagba...)
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
Bati0501
őstag
válasz zoli03 #107157 üzenetére
Használt bringa, ezért lehet rajta. : /
De azt jól tudom, hogy azt kell nézni, hogy nem puha-e a váz, mert ha igen, akkor már történt vele vmi?
/itt olvastam, hogy sérülés esetén a karbon az alumíniumnál sérülés javíthatóság szempontjából jobb, de persze karbon esetében, ha már javítva volt, akkor se lesz az igazi gondolom, illetve persze én se szeretnék törött bringát/ -
Benir8
senior tag
Milyen kenőzsírt használjátok kormányra, monoblokkra, fogaskerékre(belső szerkezete), kerék agyakra stb...?
Lehet egy fajta?[ Szerkesztve ]
-
Benir8
senior tag
válasz Benir8 #107159 üzenetére
Mi a különbség 2 között?
MOTOREX BIKE WHITE GREASE ZSÍR FEHÉR -- MOTOREX BIKE GREASE 2000 ZSÍR ZÖLD
Egyformának tűnik. -
TomMusic
őstag
Hát jó, ezen kiégtem
[RENDŐRSÉG feliratú pólóban, a biciklijére szerelt szirénával próbált bírságolni].Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #107080 üzenetére
Tehát az aerodinamika ennyire számít. Csak az is baj, hogy amikor nagyon összehúzod magad, akkor nehezebb tekerni, mert összehúzod a tüdődet, nehezebb "lihegni". Bár kíváncsi vagyok, ha ennyi megy a régi 26-os bicóval, vajon ugyanezt tudnám csinálni egy mai 14.5 kilós montival?
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #107164 üzenetére
Országúti témában a gyártók most legjobban az aerodinamikára vannak ráfeküdve. Bár a legnagyobb ellenállást maga a bringás képezi.
Més que un club!
-
Sleek
senior tag
válasz Benir8 #107162 üzenetére
Szia a zöld kálcium bázisú, sokkal jobban taszítja a vizet . Általában max 60 fok üzemi hőfokra tervezték, egyes zsírok tudják a 120 fokot is
A lítium bázisút inkább a gépipar használja.
120 fokos maximális üzemi hőmérsékleten valamint itt is egy kettő tudja a 150 fokot .
Nlgi osztályról meg az adalékokról nem írnék mert hosszú lenne
Lényeg ha venni szeretnél a bringához, akkor mindenképpen kálcium bázisú legyen.
Viszont ennyi pénzért kegyetlen drága
Tessék
zsír[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
nagyúr
Més que un club!
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Valaki segítsen gyerekűlés kérdésben.
MTB-re, hátra szeretnék venni valamit. A probléma ott kezdődik, hogy az első váltó bowden a nyeregcsőnél megy le, ezért sok gyerekülés kiesik, mert nincs kialakítva a konzolon hely a bowdennek.
Szempont még hogy dönthető legyen.
Eddig csak a Hamax Sleepy / Siesta amiről biztosan tudom, hogy felszerelhető. Ti tudtok másik ülést ami jó lehet?"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
-
inifini
tag
válasz IMIIKE1998 #107164 üzenetére
Próbáld ki, hogy lehajolsz a kormányra és úgy tekered ki a maxot magadból, vagy kiegyenesedve megpróbálod ugyanazt. És ha lehajolsz, attól még tudsz lihegni. A súly pedig számít szerintem lefele és felfele is, lefele visz, felfelé visszahúz.
-
zoli03
őstag
Magura MT5 fék van az össztelósomon (130/120 mm rugóút), elöl-hátul 180 mm-es tárcsával. Le akarom cserélni, nem igazán vagyok vele megelégedve. Ami nem tetszik benne:
- gyárilag levegős volt, majdnem kormányig be lehetett húzni a fékkart kb 100 km után
- le lett légtelenítve, sokkal jobb lett a nyomáspont, de 10-20 km után megint beljebb került és kevésbé határozott (még így sokkal jobb, mint légtelenítés előtt)
- a nyomáspont nem olyan határozott, mint egy Shimanonál, felkeményedik a fékkar, de még simán lehet beljebb húzni
- a fékkar alu, de a fék műanyagból van (legalábbis az összes külső felülete az, nem hiszem, hogy csak borítás lenne)
- hiába négy dugattyús, nem érzem azt az óriási fékerőt, egy ujjal elég erősen kell húzni, hogy első kerékre álljon a bicikli
- a legnagyobb gondom: nagyon kicsi a hézag a betét és a tárcsa között, iszonyat nehéz beállítani, olyan kicsi a rés, hogy alig látni át, egy Shimanot lényegesen könnyebb beállítani. Elöl Pike RC van, kanyarban mégis sokszor beleér a tárcsa a betétbe. Shimanonál gyengébb teleszkóppal sosem volt ilyen gondom. Kerékkivétel után hiába van átütőtengely, 99%, hogy féket kell állítani.
- nem igazán tetszik a fékkar formája, elég hosszúSLX BR-M7000-et néztem ki, ismerősömnek ilyen van, fogásra tetszik, nyomáspontra is. 203/180-as tárcsával elég lenne egyujjas használathoz (90 kg vagyok kb)?
XT-ről (BR-M8000) sok rosszat olvastam (elmászó nyomáspont), a súly miatt nem éri meg nekem a többletár, maximum ha nagyobb fékerőt tud. Még a ZEE-t (BR-M640) néztem, de erről nem sok mindent találtam. -
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #107149 üzenetére
Hát először kerekedett a szemem, hogy 45 perc alatt megvolt a kilátó, de aztán megnyitottam a képet és megnyugodtam. Merre mentél, van valami track mint a múltkor?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cozmo #107140 üzenetére
Hát igen,hiába jó,ha a hányástól nem látsz ki belőle.
(#107167) Napfénysüti...le kellene tesztelni őket egy negatív hozzászólással,lássuk kitörlik?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #107149 üzenetére
A kormányszarv mire jó?
(Nem esik le a szatyor a kormányról? )Más: aszittem magura mtc fékem van, mert a staigernek az a gyária, de xt az is, szóval megnyugodtam. Jót tesz a lelkemnek ha egy alkatrész xt.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz emiki6 #107176 üzenetére
Elég sokat túrázok aszfalton nejemmel,ott bizony meg jól fog,mikor órákig csak mész a Káli medencében,Őrségben,vagy éppen Mátrában.Megszoktam,már hiányozna.
(#107174) 6030D...csak így tudom megosztani.
[kép]...és itt a szokásos kavarás,amiért levontam az 5 percet.[kép]. Újra beereszkedtem,majd visszamásztam,mert nekem valamiért sosem sikerül elsőre odamenni."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #107179 üzenetére
Ha kinyomod a kék lakatot és megadod a linket, úgysem lehet?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #107179 üzenetére
Bocs, miről beszélünk? Mi fog jól?
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #107180 üzenetére
Kábé harmadszor vagyok honlapon,nem is látom a lakatot. Még egy próbálkozás. [link] vagy [link] Public-ra tettem.
emiki6...kormányszarv
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #107182 üzenetére
Akkor már csak azt nem értem mit fog jól és az miért segít bármiben?
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #107182 üzenetére
Zsír! Adnék kudost, de nem lehet.
Ha érdekel, akkor az utolsó kereszteződében ha nem mész el balra, hanem tovább mész egyenesen, akkor be lehet menni a bányába. Sorompó van, utána meg út. Csak serényen figyeld a security-s Peugeot-t.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bunddog
tag
válasz zoli03 #107173 üzenetére
M7000-em van bár terepet ritkán lát de csak ajánlani tudom (785 vagy 8000-em még nem volt) viszont szerintem a 675 az határozottabb, legalábbis én úgy érzem hogy sokkal jobban harap mint a 7000-es így én azt vennék a helyedben ha van még belőle fellelhető valamilyen shopban.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz gergo5991 #107067 üzenetére
Uramisten, van baj. Méghogy a fatbike gazdagoknak való?! Magamnak raktam össze a fatbikeomat. A vázat zsír újonnan vettem Planet-x-ről 89fontért(kb: 33.000Ft), a Salsa(!) merev villát újonnan vettem szintén Britanniából 22.000Ft-ért szállítással(igaz, akcióban). A kerekeket potom pénzért vettem gumival együtt. Igaz azok használtak, de megkíméltek. Na jó, az integrált Sram hajtóművet közel 30.000-ért vettem, azóta már vehettem volna olcsóbban is. Az összes többi alkatrész ugyanaz, mint más kerékpáron(MTB) tehát ugyanannyiba kerül. Mivel a fatbikera nem szükséges teleszkóp, így itt kapásból nyertem(jófajta, új teló esetén) 100-150ezret. Mivel hátsó tag sem kell, ott mondjuk egy 50ezret. Nyilván árnyalja a képet, hogy fatbikera márkás, jó minőségű gumi duplája mint montira, meg ahogy írtam a hajtómű is némileg drágább. Fullyhoz képest viszont jóval olcsóbban ki lehet jönni, merevhez képest meg sokkal komfortosabb, tankszerűbb, sok mindent kivasal. Szóval én pont azért választottam, mert nem vagyok tehetős, viszont a merevfarú nekem túl rázós, komoly fullyra meg nem volt pénzem(na meg kipróbáltam egy alap fatet és már az is tetszett). Nyilván mindegyik más kategória nem lehet egy az egyben összehasonlítani, de igazából a "gazdag" részre reflektáltam.
Kollégám szerint az Auchanban most van belépő szintű fatbike 99.900Ft-ért(persze az azért kompromisszumos). Ennyit a gazdagságról. Nyilván lehet venni karbon vázzal, karbon kerékkel is milliókért, de az más kategóriából is annyiba fog kerülni.
A hsz-em nem támadás akart lenni, csak a sok előítéletet szeretném foszlatni. Átlagos fatbike, nem drága, nem lassú, nem nehéz(amit veszítesz a gumi tömegén, megspórolod a telón és a tag súlyán).
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #107184 üzenetére
Mondta a kollégám,hogy néha ők is átrongyoltak a bányán és elsuhantak még mielőtt a portán reagálni tudtak volna. ...amúgy még akartam írni,hogy a balra feltérés után vagy 200m-en rettenetes az út,ott még nagyon erősnek kell érkezned,hogy legyen lendületed tenni a kereket,mert folyton keresni kell a járhatatlan úton a járható részeket,vagy megakadsz,vagy elkapar.Aztán ha leálltál rengeteget kivesz belőled az újraindulás,azzal az erővel legalább újabb 50m-t tudnád nyomni felfele.
emiki6...hát pl.lehetővé tesz egy másik,kezünk természetes tartásához közelebbi kormányfogást,vagy kényelmesebb fogást,erősebb húzóerőt mikor kiállsz a meredeken.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #107188 üzenetére
Értem!
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #107173 üzenetére
Nekem MT4-es volt. Annyira nem volt szar fék, pedig az csak 2 dugattyús, bár elájulva sem voltam tőle, kb Deore szint, talán kicsit erősebb. Egyszer kellett légtelenítenem. Elég macera egyébként, nem egy átgondolt folyamat. Arra nem emlékszem, hogy túl közel lettek volna a betétek a tárcsához. Neked valószínűleg levegős maradt. A Shimano sokkal jobb, ebben egyetértek. MT4-es nekem is sokat cicergett elöl, szintén Pike villával. A legnagyobb bajom az volt vele, hogy egy komolyabb fékezésnél elmozdult a nyereg és utána durván beleért a betét a tárcsába. Menetrögzítő sem oldotta meg a problémát. 2db körmös alátéttel tudtam végül fixálni úgy ahogy a féknyerget. Shimano féket sokkal könnyebben és tökéletesen le lehet légteleníteni, bár ott is előfordul, hogy a gyári új fékben kevés az olaj vagy levegős,de a Shimano légtelenítése egy átgondolt folyamat, a Magurát kb lehetetlen tökéletesre megcsinálni. A Deore/SLX ereje elég harmatos, annak ellenére, hogy egy jó fék, sokan meg vannak vele elégedve. Nekem, pláne egy össztelós pedelec-re elég kevés. XT már egész jó. Most Zee-t rendeltem, előre 203-as SLX tárcsát, hátra 180-ast. Saint-et is próbáltam, több ismerősömnek is van, na az egy hibátlan fék, brutális fékerővel. A Zee gyakorlatilag egy Saint, kicsit más dizájnnal, meg kicsit más fékkarral, fékerőben ugyan az. Még nem raktam össze a bringát az új fékkel, de ismerősi körben van Zee, próbáltam azt is. Szerintem ár/értékben nem találsz jobbat, az biztos. Bike-discount-on 200 euró egy Zee szett. Én ezt ajánlom. A Saint nem éri meg a felárat, XT meg nem lesz olyan nagy előrelépés.
A legjobb egy Hope Tech 3 V4 szett lenne, de az 500 euro tárcsákkal együtt. Ilyet szerettem volna, de már sajnos nem fért bele a költségvetésbe. Már 400K-t elköltöttem a bringára, amióta megvettem.[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz emiki6 #107176 üzenetére
Én gyerekkoromban előrefordítottam a 20-24-es bringám kormányát (tanyabájk szerű, hagyományos kormány) és az előre álló szarvval ahogy tekertem, és üvöltöttem hogy vigyázat ezerrel jövök, kikaptam egy nő kezéből a szatyrot, úgy kiabáltak utánam, hogy vigyem vissza
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #107188 üzenetére
Jó kis technikás rész. Oda egyébként nagyon jó a tubeless, mondani is akartam neked. Utána a kilátó felé van még egy ilyen meredek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #107197 üzenetére
Utána a kilátó felé van még egy ilyen meredek....na ott még nem tartunk,nekem éppen elég szép a kilátás a Látó hegyről is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wheex
csendes tag
válasz zoli03 #107173 üzenetére
az XT -nek is van már 4 dugattyús változata, én ezt raktam az e-bikeomra könnyű volt méretre vágni a fékcsöveket és légteleníteni, 500km mentem eddig és nem volt semmi gond vele, a fogáspont stabil a fékkar kézre áll vaj puha, és nagyon jól adagolható. SM-RT81M tárcsával használom esőbe is hangtalan, nem cicereg.
-
Szoles
senior tag
válasz jjeahh #107132 üzenetére
Nem fogod elhinni,de én ilyenben tekerek.
Kiváncsiságból rendeltem mondván flexelni jó lesz. Erre kiderült, hogy gyakorlatilag hibátlan, nem torzít, így ebben tekerek. Enyém sárga, én ezt szeretem,elsősorban erdőbe kell az ágak és bogarak miatt. A sárga szépen emeli a kontrasztokat,meg tényleg uv álló,megmértem. És ezt lehet nyugodt szívvel összekarcolni, leejteni, ottfelejteni valahol.Van pár napszemcsim, nayg részük szar, torzít, egy Intersportos csodában például úgy szédülök, mintha pár sör lenne bennem, szörnyű. Komoly márkák persze mások,bár fene tudja előre,hogy melyik fog bejönni használatban.
[ Szerkesztve ]