-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47349 üzenetére
Kitámasztó előtt jár egyel az utálom mint a sz@rt kategóriában hogy őszinte legyek.
Egyrészt amiket lehet kapni váltóvédőket, azok olyan ormótlanul vannak "megtervezve".. nem idomulnak a bringa és a váltó formájához, csak robusztusan kiállnak a bringától és iszonyat rondák. Ha szűken kanyarodsz akkor a váltóvédőben fogsz fent akadni, nem a hátsó váltón első sorban.. emlékszem egy barátomra, aki egy olimpia olcsó montival járt suliba, aztán fennakad a váltóvédőjével egy csövön vagy útpadkán, aztán lepattant a bringáról, és idegből letépte a váltóvédőt, elszakadt a hegesztésnél az anyag, aztán eldobta egy bokorba.
Szóval szerintem inkább útban van mint védene valamit. Plusz bajlódni kell a kerék kiszedés berakásnál, van amelyiket ha rosszul állítod be akkor hozzá ér a váltó, aztán nem működik tőle rendesen, plusz amelyiket a gyors zár fogja oda, az meg befolyásolja a gyors zár működését is..
Bukáskor is ritkán sérül a váltó, maximum megkarcolódik, ha le volt váltva a fogsoron, mert akkor ugye kijjebb áll..
Amitől le szokták szakítani az emberek a váltót, az az amikor bekap egy ágat a hajtás, és tovább tekernek, és felcsavarják a váltót, vagy mikor beváltanak a küllők közé, mert elferdült a papucs, vagy elve nem volt jól beállítva a váltó. De ezek ellen nem véd a váltóvédő..
Valamint megjelentek már olyan váltók, amik nem állnak el a bringa vázától (Shimano Shadow) ezerekre meg szerintem tényleg teljesen fölösleges, főleg hogy ezeknél a sima kapható védők, olyan laza 5< centit elállnak.. szóval rémálom.. múltkor hoztak be egy ilyet..Eddig egy szép váltóvédőt láttam: [link]
(#47355) Teasüti
Az oldal lapot kell levenni a lánc szemekről hogy össze tudd vele rakni, mert azt helyettesíti.. ahhoz kell láncbontó, de az eleve patent szemmel árult láncokat így szokták árulni, hogy oldal lap nélküli a két vége, tehát azt össze tudod rakni bontó nélkül, csak szinte kizárt hogy jó lesz gyárilag a mérete.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #47364 üzenetére
Eldönteni is csak óvatosan tudom a hajtás felőli oldalra, hogy ne karcolódjon semmi össze.
Rossz választás, mert pont a hátsó váltóra döntöd úgyG@ben: olyan elavult a szabályozás, hogy garantáltan meg tudnak büntetni az alapján, ha meg akarnak (lámpamagasság, nem egyszerre kapcsolható, villogó, lámpák száma). Legyen csengőd, első lámpa, hátsó lámpa, hátsó prizma, első keréken kerékprizma, fogjon a fék, és ha városon kívülre mész, akkor legyen nálad talonban fényvisszaverő mellény (rossz körülmények között kell csak felvenni). Bármi, amit hasznosnak ítélsz (sisak, kesztyű, szemüveg, fényvisszaverő ruházat), hátulra két lámpa (egyik világít folyamatosan, a másik villog) csak a te biztonságodat növeli.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47364 üzenetére
Szerintem a kitámasztó olyan mint a sörnyitó, hogy minden az. Útpadkának nekitámasztod pedállal hajtásirányba, falnak kormánnyal vagy hátsó kerékkel, oszlopnak hátsó kerékkel, kerékkel pedállal kormánnyal esetleg nyereggel bárminek oda lehet dönteni. Csak úgy a semmi közepén meg nem minek letámasztani, ha olyan helyen vagy, akkor valószínűsíthető hogy még nem értél el a célodhoz, ahol ugye valami van, (ami ugye már kitámasztó ).
Jah tárcsa oldalra jobb dönteni, nem nagyon tud leérni a tárcsa.[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47392 üzenetére
menettulajdonságbeli különbség főként csak a mintából, és a súlyából adódik a guminak. A szövetsűrűség a defektállóságával, és a nyomásálloságával kapcsolatos.
Nagyobb sűrűség esetén nagyobb nyomást bír, nem púposodik ki, jóval tartósabb lesz.
(#47387) Baltoafarkas
Ötödik éve használok 26-os Conti Travel Contactot, a könnyítet, vékony oldalfalú, hajtogatós verziót.
1.75-ös szélesség, ha 15000km nincs benne, akkor egy se, és szinte nulla kopás látszódik rajta. Jobban megviselték a futófelületbe ágyazott üvegszilánkok nyomai.
Anyagából adódóan a gördülési ellenállása szinte nulla, tapadása aszfalton nagyon jó, defektet, jó ha kettőt kapott, annyira vastag a gumi réteg, hogy nem megy át rajta csak a durva szög, azt meg úgyis kikerüli az ember. Döngölt földúton, murván is egész jó, de laza talajon csak halál.Igazából aszfaltozós bringára csak ilyet vennék újra városba.
Az ára már húzósabb, de ha ügyes az ember 3-4E ft-ért be tudja szerezni darabját, ha van egy boltban, még B szériás, raktáron maradt modell.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47397 üzenetére
Persze, könnyebb, mert a sűrű szövés miatt erősebb, kevesebb gumi kell rá az oldalfalra, azzal is baromi sokat lehet spórolni súlyban.
Maxxis Ignitor? A drágább, kétkomponensű fajta? Középen keményebb kopásálló keverék, a szélén puhább, jobban tapadó.
Mondjuk szerintem hülye az anyaga, mert ahogy öregszik el, egyre kevésbé tűri az idegen anyagokat, és kilyukad. Tegnap reggelre leeresztett a belsőm. Kiszedtem, felfújtam, a szmötyi szépen tömített, de a friss lyukkal együtt 27 kis zöld pöttyöt számoltam. Ennyi defektem volt vele, ami azért elég sok, és mindegyik a puha keveréknél."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #47408 üzenetére
Suntour Raidon, Epicon vonalon nézelődtél már?
Epicon is néha felkerül 35 környékén, az levegős, könnyű, míg a Raidon rugós, de Rock Shox Tora szinten van.
legfeljebb tárcsásítod az első kereket egy Shimano BR-M495-tel. a BB5 szintjén van, minimálisan jobb is a fékereje mert nagyobb a betét.Raidon: [link] 25e Ft, ebből sztem alkudható.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #47459 üzenetére
40 körül szoktak fent lenni Reba -k, csak nagy kérdés hogy milyen állapotnak örvendenek. Gyárilag a legtöbb rockshoxban kenő anyag zéró, rosszabb esetben még egy kis fémforgácsot hagynak benne ajándéknak.. ha valaki úgy használta évekig hogy nem volt karban tartva igényesen, akkor az kuka..
V fékkel mondjuk meg van lőve az illető... oda valami régi Psylo vagy Duke kéne, csak azok meg már kihalóban vannak.[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz Teasüti #47491 üzenetére
Egy jó darabig semmit nem érzel belőle. Aztán hirtelen csökken a fékhatás, és lesz egy lila árnyalata a tárcsának. Lesz némi égett szag is.
---Lasali---
Szerintem a könnyebb villákat a 100 kilós bringás bármilyen fékkel képes jól meghajlítgatni Alapból nem való ekkora embernek könnyű villa.
Régen egy 2002-es Marzo Junior T-m volt, a nem átütős fajta. Kis tárcsával vettem a bringát (használtan), amikor nagy tárcsára váltottam, nem tűnt fel, hogy sokkal jobban csavarná, pedig az a széria nem a merevségéről híres.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
madmike
őstag
válasz Teasüti #47498 üzenetére
Úgy tudtam eddig, h gyorszárat annyira kell megszorítani, hogy a kar félig behajtva kezdjen csak el megfeszülni.
Én sokkal jobban meg szoktam tépni, általában alig tudom kioldani. Főleg a hátsóval bánok keményen,mert már sikerült elinduláskor, teljes erővel a pedálnak feszülve keresztbe vágnom a hátsó kereket.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
_seth_
veterán
válasz Teasüti #48215 üzenetére
Már használtam a komplett lidls ruházatot és bevált A nadrág sem csúszkált rajtam és a betét is végig tökéletesen a helyén volt. Inkább az lehet a gond nálad, hogy a nyereg nincs jól beállítva. Drágább nadrágom is van és csapatmez is, nagy eltérést nem éreztem a lidlsben, a kantáros nadrág persze kényelmesebb egy kicsivel de igazából ha elindultam már észre sem veszem az eltérést montin
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #48215 üzenetére
Nálam hasonló a helyzet, bár amikor én próbáltam, akkor vettem rá egy hosszúnadrágot, mert még hideg volt. Ma nem volt kedvem felvenni, így a 100-as sima rövidnadrágban tekertem.
De szerintem nekem azért sem tökéletes a nadrág, mert sikerült L-es méretet venni, pedig elég lett volna az M-es.
Szerk: A póló viszont tökéletes.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
salieri.
őstag
-
_seth_
veterán
válasz Teasüti #48227 üzenetére
Max annyiban, hogy ha le-fel csúszkálsz elcsúszhat a nadrág is rajtad, ez pedig attól függ, hogy mennyire a méreted
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
lsebestyen
addikt
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #48265 üzenetére
Erre az U lakatra milyen értékű biciklit mernétek rábízni? 12 mm az átmérője. A munkahelyen hagyom ezzel a biciklimet, őrzött, kamerás tárolóban. Biciklit még nem loptak 10 év alatt, remélem nem az enyém lesz az első.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #48282 üzenetére
Egyetértek a 300 mm-es már túl nagy, ha nem tudod lezárni egy 230 mm-essel, akkor nem a lakattal, hanem a helyszínnel vagy veled van a probléma Minél nagyobb egy lakat, annál nehezebb és annál macerásabb szállítani (a 300 mm-es nem biztos, hogy vázra rögzíthető tartóval befér az első háromszögbe).
[link]
Korábbi hozzászólásom és pár méret a témában.pengemetal: a Citadel az Abus budget márkája. Egy kicsit spórolnak az "U" betűn, többet a záron, de megfizethető árú alternatíva.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #48282 üzenetére
Ha kicserélem majd a hajtókart a biciklin, akkor egy régi acélvázas outival fogok melóba járni, de most még a drágább bicajomat használom aminek kb 80k az értéke. Ahhoz viszont lehet hogy kevés az egy zár. Viszont a sportolás közbeni szünetekkel vagyok gondba mert u lakatot nem tudok vinni magammal csak egy spirálzáram van, azt meg gyorsabb levágni, mint lezárni vele a biciklit.
Szerintem nincs jól lezárva, mert az U-lakat nem a vázon megy keresztül, hanem csak a keréken és a sárvédőn.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #48300 üzenetére
Igazad van, első ránézésre nem láttam, hogy a mögötte levő oszlophoz van rögzítve a bicikli.
dqdb
Nem szoktam hátizsákkal biciklizni csak melóba, így nem tudnám hová tenni a lakatot. Esetleg a nyakamba tudnám akasztani[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
nagyúr
válasz Teasüti #48596 üzenetére
Milyen gépről van szó, milyen kiépítésben (milyen villa, milyen hajtókar, milyen kerekek, gumik, stb.)? Outiknak 270 mm körül van a monoblokkház magassága, merevseggű montiknak 300 körül, össztelósoknak feljebb, de ott összetettebb a dolog. Elsősorban a technikádon lenne célszerű csiszolni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
SOAD19
addikt
-
nagyúr
válasz Teasüti #48631 üzenetére
Valszeg a villa nem a te tömeged alá lett beállítva; illetve, ha nem állítható az előfeszítése, úgy nem a te tömeged alá való rugózó közeg van benne (puha a rugó, kevés a levgő - fajtától függően). Milyen a villa típusa? Gyárilag ezzel szerelték a vázat? Lehet, cserélve volt, és az új villa beépítési magassága kisebb, mint a tervezett, ezért csökkent a monoblokkház magassága.
Ha ráülsz a gépre, mekkora a teló beülése? (Húzózárral ellenőrizheted pl.)[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Teasüti #48633 üzenetére
Kicsit többet kellene ráfújnod előfeszítésre, ha kiállva kvázi le tudod ütni.
Ugyanakkor minden gép pedálját oda lehet verni, ha nem figyel rá az ember. Gyakorlás kérdése a dolog, célszerű fejleszteni a technikát, az ösvényeken előre gondolkodni 8-10 méterrel pl., és akkor nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy leakad a pedál.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
313313
addikt
válasz Teasüti #48655 üzenetére
Ha szétnézel ebike-on látni fogod, hogy vannak olcsóbban is görgők. 11 fogas kell neked és 9 vagy 10 sebességgel legyen kompatibilis (nyilván neked kell tudnod milyen a mostani)
Elnézegetve 2-3k-ért alu ipari csapágyasak is vannak.Szerk: szerintem bármelyik bringa boltba kapsz bele görgőt
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
nagyúr
válasz Teasüti #48876 üzenetére
"Viszont az normális, hogy az egyik oldali pedál enged némi forgatást a lábfejen, míg a másik oldal fixen egyenesben tartja a cipőt? Mindkét oldalon minimálisra van húzva a rugóerő, ütközés előtti negyed fordulatban a csavar." Nem, elvileg mindkettőnek egyformán kellene működnie. Persze van, aki szereti a preferált lába esetében kisebbre venni a rugóerőt eleinte, amíg megszokja, de azonos beállításnál azonos ellentartást kellene érezned.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
zack
nagyúr
válasz Teasüti #48882 üzenetére
Nincs kézikönyv, és a neten se találok. Már a youtube-ot is néztem, de semmi.
Mennyiért adod az 520-ast? Pü-ben ha lehet...Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
csabi94
őstag
válasz Teasüti #48908 üzenetére
Igen, a múltkor én is azon filóztam, hogy most vegyek új pedált, amihez adják a gyári stoplit, vagy csak stoplit. Nevetséges, hogy a kis vasdarab a pedálhoz képest mennyibe kerül... Én most raktam fel gyárikat, remélem 2 szezont kibír.
(#48910) beci: Szerintem csak az ár.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Kiváló ár! Fujitsu S751 laptop (i5/4GB/160GB) - 1 év garancia
- DDR5 GAMER: RYZEN 7 7700X / 32GB 6000MHz RGB DDR5 kit / SSD / akár VGA is! GAR+SZÁMLA (a Te nevedre)
- Gamer pc
- Kiváló ár! ASUS X551M laptop (Intel/8GB/256SSD) - 1 év garancia
- AKCIÓ !! Macbook Air Retina 15" M3 - 8C CPU - 10C GPU - 8GB - 512 SSD - Magyar - Bontatlan
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs