- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Illustrator kérdések
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Windows 10
- Linux - haladóknak
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Uni partner zéróra, hogy lehet ingyen kp feltenni? Megyünk nyaralni és kp szeretném feltenni a számlára onnan megy rev-re és azzal fizetnénk a szállást és az ottani költőpénzt? Van még otp-s kártyája a feleségemnek, ha unira nem ingyenes.
-
VeryByte
őstag
válasz INGJOKE #24355 üzenetére
Igen, ingyenes. Bankfiókot nem tudom, én azért használtam automatát (Campona), mert az esett útba, fiók nem volt, illetve általában nincs a közelemben.
Az automatás dolgok általában azért ingyenesek, mert nem kell hozzá humán munkaerő - illetve kevesebb -, véleményem szerint.
Működés egyszerű, odamész, beteszed a kártyád, kiválasztod a megfelelő menűpontot, kinyit egy nyílást, beteszed a pénzt, leszámolja, jóváírja a számládon, kiveszed a kártyád, távozol.
Viszont ez nem számít beutalásnak, tehát ettől még ha aktív zérós vagy, akkor kell a havi minimum 75.000 beutalás."What is the most important thing in a woman?" - "The soul."
-
axioma
veterán
válasz axioma #24350 üzenetére
Kikerestem, a kartyadij 3330,5 Ft + 0.03 USD -re (kamatmaradek volt rajta) jott ki tavaly novemberben, de nincs sajna letoltve az akkori hirdetmeny hogy mennyinek volt forintban megadva (ha nem lenne az inflaval noveles miatt minden osszevissza vegzodesu, en a 3250-re tippelnek, de igy korantsem biztos). Nyilvan ha szarul is valtjak se lesz forintalisan annyival tobb, hogy ezen barmi muljon.
-
nubreed
veterán
Egy olyan kérdésem van, ami 50/50% -ban tartozik a Wise és ebbe a topicba. Szóval sehol sincs a legjobb helyen, de először itt próbálom meg. A Wise -os számlámról utaltam eurót (nem sokat, csak teszteltem az egészet, kb 15 eurót) a CIB -es euró alapú deviza számlámra. A CIB levont ezért a tranzakcióért 2 euró valami nostro díjat. Ez mi lehet, nem tudjátok? Én úgy tudtam, hogy ilyenkor semmilyen levonásnak nem kéne lennie.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
-
TrollBalint
addikt
válasz nubreed #24359 üzenetére
Ha jól tudom a deviza utalásnak van díja, amit az fizet (ha nem is mindig) aki kapja. Ezt nézd meg a deviza számlához tartozó kondíciós listában. Ha ott az van, hogy ingyenes, akkor én megkérdezném a CIB-et.
szerk. Közben megválaszolták, és nem is teljesen jót mondtam
[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
veterán
-
cocka
veterán
Nem enged be ez a trágya Gránit. Más be tud lépni a netbankba?
Az Ön banki kapcsolata bezáródott, kérjük, lépjen be újra!
Megszakadt a kapcsolat a bank központi számítógépével, az átmenetileg nem elérhető. Kérjük, kis idő múlva jelentkezzen be újra!Nehogy már megnézhesd az egyenleged.
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Más is járt úgy gránit bankal, hogy a kártyár be tettem gpay alá, fizettem telefonnal és a vásárlásról sms-t kaptam, nem pedig push üzenetet. Természetesen isms van beállitva. Nincs kedvem megint vitázni majd a jogosulatlan sms terhelés miatt -
sifarr
senior tag
válasz Peter.70 #24366 üzenetére
... fizettem telefonnal és a vásárlásról sms-t kaptam, nem pedig push üzenetet.
Lehet, hogy ennek nem a GPay-hez van köze.
Ha a beállításoknál azt választottad, iSMS vagy SMS (már nem emlékszem a pontos elnevezésre), akkor megtörténhet a következő.
A boltban nem volt jó a térerő. Megpróbálták az üzenetet iSMS-ben kiküldeni, de ez internet híján nem sikerült. Ilyenkor kis várakozás után sima sms-t küldenek. Ez elkerülhető úgy, hogy az üzenetbeállításoknál csak az iSMS-t engedélyezed. -
sifarr
senior tag
válasz Peter.70 #24368 üzenetére
Csak isms van engedélyezve
Hát .. akkor jöhet a találgatás.Lehet, hogy az appban mutatott beállítás nem egyezik a szerveren levő beállítással. Pl. Az appban átállítottad, és - megint az internetes kapcsolat hibája miatt - nem ment át a szerverre, de az appban a módosított jelzés maradt.
Megpróbálhatod átállítani az appban valami másra, pl. letiltod az üzeneteket. Vársz valamannyit (5-10 perc), mobilt indítsd újra, és utána állítsd be a csak iSMS-t.Kipróbálhatod, hogy GPay nélkül, a fizikai kártyával vásárolsz. Kiderül, hogy ilyenkor is megjelenik-e a hiba.
Másrészt mindig ezt tapasztalod, vagy csak egyszer történt, vagy vegyesen a vásárlások során?Ha semmi sem segít, akkor telefon a Gránit ügyfélszolgálatnak. De lehet, hogy ez a leggyorsabb.
-
agszabv
csendes tag
A probléma az hogy van egy cég ahol 5-10 váltakozó ember jogosult a cég nevében vásárolni. A készpénz problémás, mindenkinek nem csináltathatok bankkártyát.
Van 5 bankkártyánk azt szeretném valahogy többfelhasználóssá tenni....- Szeretném kérdezni, hogy létezik olyan banki applikáció amihez hozzá lehet rendelni egy bankkártya adatait és telefonnal érintéssel lehet fizetni (és a bankkártyához tartozó számláról vonja le a pénzt) ?
- Céges kártya, a revolut nem megoldás.
- Mondjuk egy tankolást fizetek ki telefonnal és számlát kérek fontos, hogy a céges bankkártyához tartozó számláról vonja a pénzt....Ötlet ?
-
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #24370 üzenetére
nekem most legutóbb kétszer kellett elküldenem a panaszkodós emailemet, és ...
Nekem korábban, amíg ügyfél voltam, nem voltak rossz tapasztalataim. Úgy látszik, hogy az utóbbi időben romlik az "ügyfélélmény".
De te is hibás vagy! A levél tárgyába azt kellett volna beírnod, hogy "Tiborc panasza". Azonnal elintézték volna.Más, de szintén banki ügyfélélmény.
Egyesült az MKB és a BB. De a jelekből nekem az jön le, hogy informatikailag maradt a két rendszer. Biztos nem mertek belevágni.
Minden korábbi ügyfél maradt a korábbi rendszerben, de az új ügyfelek közül a nagyvállatiak és a prémium/privát ügyfelek az MKB rendszerébe kerülnek, a kicsik és a sima lakosságiak a BB-be.
A BB appja a legjobb volt az értékelések szerint. Viszont a prémium ügyfelek megkapták az MKB appját, ami viszont a legrosszabb (1,6), messze alulmúlja a CIB-ét is.
Nesze neked prémium ügyfél, prémium kiszolgálás. Mehetnek mindnért a fiókba ...
Ehhez képest a Gránit nem is rossz! Még ... -
vargazoli007
újonc
Gránit: Per pillanat semmi sem működik: netes vásárlás kártyával > smst akar küldeni isms helyett, de sem isms, sem sms nem jön. Netbankba nem lehet belépni. Ügyfélszolit nagy nehezen elértem, a kártyás vásárlás nem egyedi probléma, javaslat: távolítsam el az app-ot és akkor megjön az sms. Eltávolítottam, akkor sem jön jóváhagyó sms. Cserébe a vissza/újratelepített appba sem tudok már belépni, ott felhasználónév + jelszó megadása után jön a végtelenített homokóra. Röven: kártyás vásárlás kuka, netbank kuka, nekem most már app is kuka. Előre megyünk, nem hátra, na!
-
cocka
veterán
válasz vargazoli007 #24374 üzenetére
Nálam meg:
Webes belépés kakukk... wtf kategória..
App: megy és műxik
Kártyás fizetés bankkártyával fizikailag létező boltban: műxiktávolítsam el az app-ot és akkor megjön az sms.
Ez egy hülyeség, ugyanis akkor is jöhet SMS, ha Digitális csomagban vagy és fel van telepítve az app. Nálam mindig így van, mivel butafonra nyilván nem jön iSMS, az SMS-ükre meg 40-50 másodperceket kell várni. Szerintem csak azt vizsgálja, hogy az ügyfél banki appja épp online van-e. Vagy nem tudom, talán azt, hogy megnyitotta-e az iSMS-t, mert a fos iSMS-eiket így is leküldik, de ha nem fut a program, akkor nyilvánvalóan nem látom az iSMS-eket, hiába küldik le. A SIM pedig butafonban van, tehát oda 100%, hogy megérkezik az SMS. (legalábbis normál körülmények közt)
Illetve azért is baromság ez az iSMS-es jóváhagyás, mert túlnyomó részt azért nyitom meg, hogy az egyenlegemet megnézzem, de ha az iSMS megtekintéséhez is app kell már, akkor egyszerűbb magába az appba belépni és akkor már okafogyottá is válik az iSMS küldözgetés.
-
vargazoli007
újonc
Az sms okfejtésedet értem, de én csak azt követtem, amit az ügyintéző nekem mondott, pláne hogy logikusnak is tűnt. A pár órával ezelőtti állapot nálam változott: az újratelepítés andoidon sikeres lett most, Gránit netbank azonosítóval és jelszóval be tudtam lépni, illetve a kártyás online tranzakciókat jóvá tudtam hagyni az újjáéledt appon belül megérkező isms-sel. Netbankot most (újra) nem teszteltem, azt alapvetően nagyon ritkán használom.
-
cocka
veterán
válasz vargazoli007 #24376 üzenetére
Már a webes is működik SMS-sel is.
-
cocka
veterán
Augusztus 1-től valami újfajta okosságot vezet be a CIB, amit annyira nem értek egyelőre, de majd valaki biztos felhomályosít.
A Bankszámlán történt terhelésről vagy jóváírásról a Bank írásban, vagy külön megállapodás, illetve a Szerződés alapján elektronikus úton Bankszámlakivonatot készít és küld - a Bank és az Üzletfél eltérő megállapodásának hiányában - minden olyan Banki Napon, amikor a hivatkozott Bankszámlán terhelés vagy jóváírás történt (azaz a Bankszámlán végrehajtott „mozgásonként”). Ezen felül – ellenkező megállapodás vagy rendelkezés hiányában – a Bank által végzett havi zárást követően, havi rendszerességgel is Bankszámlakivonatot ad át vagy bocsát az Üzletfél rendelkezésére Tartós Adathordozón. A Bank által végzett havi zárás időpontja az elszámolási időszak utolsó Banki Napján történik. A tájékoztatás kézhezvételétől számított tizenhárom hónapon belül az Üzletfél írásban köteles értesíteni a Bankot az esetleges igényéről és eltérésről. Az értesítés Üzletfél általi elmulasztását úgy kell tekinteni, hogy az Üzletfél a tájékoztatás tartalmával egyetért.
Akkor ez dióhéjban annyi, hogy minden tranzakcióról számlakivonatot küld a bank? Minek? Remélem ennek gyakoriságát lehet majd változtatni, mert ennek sok értelmét nem látom.
(3.3.7. (a) Amennyiben az Üzletfél az eseti (egyszeri) Átutalási megbízást, a rendszeres (állandó) Átutalási megbízást) (v) CIB Internet Bankon, CIB TPP csatornán keresztül nyújtja be, akkor a Bank nyomtatott levél útján értesíti a fentiekről az Üzletfelet. CIB Bank Mobilalkalmazáson vagy CIB Bank Online-on benyújtott megbízás esetén a Bank a megbízás rögzítéséül szolgáló elektronikus csatornán keresztül értesíti a fentiekről az Üzletfelet.
Remélem nem minden átutalásnál küldenek egy nyomtatott levelet, mert akkor megőrülök.
Egyáltalán minek ez? Ott a számlatörténet és a számlakivonat, tudtommal mindkettő lementhető, akkor minek tranzakciónként küldözgetni nyomtatott leveleket?
-
sifarr
senior tag
Remélem nem minden átutalásnál küldenek egy nyomtatott levelet, mert akkor megőrülök.
Nem kell ettől félned, a kivonatok kiküldésében minden marad a régiben, semmit sem kell tenned. Ugyanis ezt az 1.6.3.2. és az 1.6.3.3. pontok rendelkezik, és azok nem változtak.
A lényeg az 1.6.3.1. változásánál (amit idéztél) az utolsó két mondatban van.
Eszerint megkapod a kivonatot (nem a pushra, sms-re vonatkozik a tájékoztatás), és 13 hónapod van, hogy reklamálj. Pl., hogy nem értesz egyet egy díjterheléssel, vagy pl. 1 bankkártyás vásárlást, utalást nem te végeztél.
Ezt megerősíti az 1.3.6.4. pont.
A tájékoztatás kézhezvételétől számítottan haladéktalanul, de legkésőbb tizenhárom hónapon belül az Üzletfél írásban köteles értesíteni a Bankot az esetleges igényéről és eltérésről. Az értesítés Üzletfél általi elmulasztását úgy kell tekinteni, hogy az Üzletfél a tájékoztatás tartalmával egyetért.
Magyarul 13 hónap után már nem reklamálhatsz.[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz sifarr #24381 üzenetére
Aha OK, tehát akkor nem tranzakciónként kapok egy kivonatot, mert az első idézett egy-két mondat az előző hsz.-emben mintha erre utalna.
Bankszámlakivonatot készít és küld - a Bank és az Üzletfél eltérő megállapodásának hiányában - minden olyan Banki Napon, amikor a hivatkozott Bankszámlán terhelés vagy jóváírás történt
Ez mire vonatkozik akkor? OK nem tranzakciónként, hanem szinte naponta. Hát ez se sokkal jobb. Remélem az eltérő megállapodást egyszerű lesz lebonyolítani.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Ez mire vonatkozik akkor? OK nem tranzakciónként, hanem szinte naponta.
A hirdetmény szövegét a vonatkozó üzletszabályon belül, kontextusában kell értelmezni.Amit most idéztél az 1.6.3.1-ből, ott is fontos a mondat folytatása:
... elektronikus úton Bankszámlakivonatot készít és küld - a Bank és az Üzletfél eltérő megállapodásának hiányában - minden olyan Banki Napon, amikor a hivatkozott Bankszámlán terhelés vagy jóváírás történt (azaz a Bankszámlán végrehajtott „mozgásonként”).
Erről a megállapodásról szól az 1.6.3.2.:
A Bank – az Üzletféllel történt megállapodás szerint – az Üzletfélnek postai úton küldi meg a számlakivonatokat, illetve Elektronikus Szolgáltatás útján rendelkezésére bocsátja.
Amikor eredetileg szerződtél, akkor "megállapodtatok" a havi kivonatban. Akkor vagy később abban is, hogy a kivonatot elektronikus formában (pdf-ben) kapod. Ezt a megállapodást a mostani módosítás nem érinti. Ezért fogsz fogyasztóként mindent ugyanúgy kapni, mint eddig.
Fontos még (bár ez nem módosul) az 1.6.3.3-at is figyelembe venni, mert ez is indokolja a korábbiak pontosítását.
Az Üzletfél és a Bank között fennálló elektronikus kapcsolat esetén, az elektronikus úton szolgáltatott adat (a fentiek szerint is) a Bankszámlakivonatot helyettesíti, de az Üzletfél kérésére a Bank a nyomtatott Bankszámlakivonatot az Üzletfél rendelkezésére bocsátja.
Ez azért lényeges, mert a CIB-nél (pl. Rafinál sem) az elektronikus kivonat nem hiteles. Ezért szerepel a pdf-kivonatban is ez a tájékoztatás:
Ez a számlakivonat és a kapcsolódó számla - amennyiben a kivonaton szereplő díjakról számla kiállítására sor kerül - számítógépes úton, zárt rendszerben, a Bank informatikai rendszere által tartalmazott adatok alapján, emberi beavatkozás nélkül készült, ekként az ellenkező bizonyításáig aláírás nélkül is a Banktól származónak tekintendő.
"Származó", de nem hiteles.
A szabályzat szerint az elektronikus kivonattal tehát megtörténik a tájékoztatás, ez nem hiteles, de helyettesíti a hiteles kivonatot. Az ügyfélnek pedig joga van hiteles kivonatot (nyomtatva) kérnie utólag is. A hiteles kivonat a hivatalos tájékoztatás, de erről lemondhatsz. Ebben az esetben viszont elfogadod, hogy a "nem hiteles", elektronikus tájékoztatás elkészültétvel, eljuttatásával (app, internet és online bank) elkezd leketyegni a 13 hónapos reklamációs időszak. -
Simulacrum
senior tag
válasz stingy2 #24337 üzenetére
Amit más is írt már, havi 100 forintért nyithatsz egy megtakarítási számlát, amin -2% alapkamat jóváírást kapsz, így az már 1000 forint havonta. Nem nagy pénz, de ez is valami.
Nyilván az államkincstárban jobb kamatokat lehet kapni, de azt mindig elfelejtik hozzátenni, hogy az nem azonnali. Bár pár gombnyomás eladni a papírt, de azért a kiutalásnak van egy pár órás ideje, ha jól tudom. Nem tudom hétvégén is van kiutalás vajon? A megtakarítási számláról meg azonnal át tudom rakni az összeget, ha kell bármikor.
Véletlenül se akarok rábeszélni senkit a Gránitra, mert nekem is volt rossz tapasztalatom az appal, az állandó sms küldéssel isms helyett. Plusz az egy teljesen jogos indok, hogy a vő miatt nem megy oda valaki. -
axioma
veterán
válasz Simulacrum #24385 üzenetére
Fiatalok de el vagytok kenyeztetve... akar idoben akar terben mozdulsz, nem kapsz 5 masodpercen beluli utalast. Az meg egy masik kerdes hogy mennyi ideig tudsz meglenni ugy, hoyg nem jutsz hozza plusz penzhez (es most nem az akciorol lemaradast hanem az eleted megoldasat ertem). Bankcsod eseten 2 het, ennyire fel kell keszulve lenned vagy masodik bank, vagy alternativ penzforras (nem csak kp: benned megbizo ismerosok sot munkaltato is adhat adomentesen fizueloleget, vagy pl. adott esetben felesleges targyak eddig halogatott eladasaval stb.). Kicist tobb turelmet/kreativitast.
Amugy befele utaltam mar kincstarba, es mukodott hetvegen is csak nem 5 masodperc hanem 5-20 perc volt. Kifele nem tudom fejbol, nem szokott ra szukseg lenni. -
pictigjis
senior tag
válasz Simulacrum #24388 üzenetére
ha engem kérdezel, a jó beszálló (=padló) még messze van
-
axioma
veterán
válasz Ereshkigal #24387 üzenetére
Koszi, akkor csak munkanapokon lehet tenyleg hozzajutni.
@Simulacrum: Bocs az altalanositasert, en a fiatalokon latom akiknek mar a tarcsazos telefon a tortenelem es a papir az elavult, hogy mindent azonnal akarnak.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #24390 üzenetére
Koszi, akkor csak munkanapokon lehet tenyleg hozzajutni.
Még akkor is időben csak korlátozottan.
Egy du. 4 után indított utalás csak másnap reggel kerül a bankszámlára.
4-kor már a másnapi árfolyamot mutatja a MÁK számla, ilyenkor aznapra már "zárás" van, egy visszaváltott kötvényt a másnapi árfolyamon a másnapi nyitáskor teljesítik.
Tudomásul kell venni, hogy a kincstárszámla nem bankszámla, hanem értékpapírszámla ennek minden korlátjával. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #24392 üzenetére
Mennyit kell visszamenni az idoben, hogy _minden_ utalas masnap volt?
Nem tudom, de ilyen (minden) szerintem nem is volt. A legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a kincstár fiókjainak nyitvatartása volt kezdetektől a kiindulópont. Azok jellemzően du. 4-ig tartanak nyitva, pénztári műveletek lehetőségével is. (Ha valamely napon tovább, akkor meglehet, hogy pénztár viszont csak 4-ig.)
Így az informatikai rendszer 4-kor már nyugodtan átárazhatta a kötvényállományt. Ezekkel pedig minden művelet elvégezhető volt - ahogy ma is - elektronikusan, de - ahogy a fiók is másnap nyitott csak - a művelet csak másnap teljesült.En nem a mai viszonyokon edzodtem...
Én pedig biztos, hogy még korábban.En nem erzem ezt korlatozo tenyezonek, ymmv.
Én sem. Csak azért írtam, mert a kiinduló felvetés a Gránit Takarékszámlájának és a kincstárszámla hozzáférési összehasonlítása volt. A különbség pedig ebben nem csak a hétvége.[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!