Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Kernel #60778 üzenetére

    Nem mondom, hogy teljesen értem amit írsz, mert hazudnék.
    De a lényege, hogy külön tápról kéne mennie a vezérlésnek.
    Esetleg az megoldható, hogy az áramgenerátorra csak a led-ek menjenek és a vezérlés meg a generátor elé kerül bekötésre a jármű elektromos hálózatára. Mondjuk szerettem volna stabilizált fesz.-t adni a vezérlésre, de szerintem nem sértődik meg egyik IC se ha 12-14,4V között ingadozik. Ha így van, akkor miért probléma ha a led-ek szaggatják az áramot, amíg az határértéken belül van?
    Az igazat megvallva egyáltalán nem értem miért okoz ez gondot. A primer oldalon nem probléma, hogy ha a szekunder oldalon meg igen?

    Ha már témánál vagyunk, akkor idevágó kérdés még - ami már régóta piszkálja a fantáziám -, hogy az ilyen CV moduloknál (és a mikrokontrollerek fesz. stabilizátoránál) kell gondoskodni a GND közösítéséről, vagy az amúgy is ugyanaz tekintve, hogy minden rendszert egy generátor/akkumulátor táplál?

    Ami az 555-ös meghajtót illeti, nagyon tetszik és elég egyszerűnek is tűnik megépíteni.
    Viszont láttad a rajzom mennyi ág van ott? :C
    19 ágra külön meghajtót építeni... Nincs annyi helyem.
    Még ha step-up konvertert használok is... Jó ötlet egy járműn egyáltalán a nagyobb feszültség? Mert akkor már 48V körül gondolkodnék, de az meg overkill ha vmi rosszul sül el.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák