-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
DDL
őstag
válasz python1 #12797 üzenetére
Jó front és egy jobb házimozi erősítő a megoldás. De ez igencsak zsebbenyúlós téma.
Azért írtam azt, hogy "indulásnak", mert innen irány a csillagos ég. Ez alá meg nem érdemes menni.
Üdv: DDL
[ Szerkesztve ]
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
"Ennio Morricone: Chi Mai"
Ez az, köszi! Ezt játssza reggelenként a fickó a ferenc körúton. Mióta keresem! Már csak arra kell rájönnöm, hogy amúgy honnan ismerősA Profi című film zenéje...
Üdv: DDL
[ Szerkesztve ]
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
Szóval elvtársak azért nem kellene dobálózni általánosságokkal, mint pl. az, hogy a hifisták elutasítják zenére a szubot. Utasítja el a fene. Csak sz@r kompromisszum. Persze meg lehet csinálni jól is, csak az meg piacilag lesz sz@r
Vagy a másik: elméletileg jó csak a .1. Ez így általánosan nem igaz. Passzív fősugárzóhoz aktív szubot tenni ez már elméletileg sem lehet jó. 2.1 rendszert kell tervezni. Nem pedig összevásárolgatni mindent. Ezt pedig csak aktív váltóval lehet megcsinálni, minimum 4 végfokkal. Igen a szub is szterejó (bár lehet 1 dobozban a 2)! Próbálkoztak ilyesmivel a '80-as évek elején olyan nevenincs cégek, mint a Rogers, Spendor, Mission, KEF, BBC stb. Lett is frankó rendszer minden cégnél. Csak eladhatatlan lett a nagyközönség számára. Ezért többnyire a stúdiók vásárolgatták (vagy feladták a harcot).
Szóval lehet jót csinálni ésszel. De zsebbenyúlós a téma nagyon. És nincs általános megoldás. Bárki bármit állít. (Csak a jó mélysugárzó önmagában nem olcsó )
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
Ezen jót röhögtem. Megette a fene az egész tesztet ha ezen az összeállításon nem hallották a különbséget. A másik gondom ezzel a tesztel a teszt anyag. STATIKUS jellel akarnak bármit is kimutatni????
Bár nem tudom mi volt a célja az egész tesztnek. Az biztos, hogy nem a különbségek kimutatása...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz #56474624 #13108 üzenetére
Ehhez csak ennyit: Jujj
Végig impedanciáról kellene beszélnie a cikknek (és arról is beszél), de hogy miért nem nevezi így az nem tudom (fordítási hiba?). A végén pedig kiemeli ebből az impedanciából annak egy elemét a lengőcséve soros ellenállását amit pluszban hozzáad. Minek???? Amikor az impedancia tartalmazza ezt....
Bár jót nevettem az erősítők hangjának különbözőségét taglaló irományon is...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
Nem ezzel van bajom. Bár megette a fene azt a kábelt amelynek jelentős az impedanciája (bár ezzel remekül hangolható a rendszer ) Hanem azzal, hogy a cikk végén behozza a hangszóró imp. 1 elemét a lengőcséve soros ellenállását, amivel külön még számolni kell. Holott ezt tartalmazza a henszóró imp..
Az megint mellékes, hogy a DF mérése/számítása 1kHz frekvencián történik a szabvány szerint. Ha ettől eltérnek akkor az jelezni kell. Lsd. Parasound elektronikák adatlapjai (néhol). A nagy DF-nek igazán csak a mély szekcióban van jelentősége, mert itt a legnagyobb a mozgó tömeg és a csillapítatlansága is itt a legnagyobb a hangdoboznak (jó esetben).
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
Ha mérni akarod akkor nem szabad hosszú kábellel bekötni. Ha mégis akkor meg a kábel hozzátartozik a hangszórórendszerhez. De továbbra is tartom, hogyha a kábel lényeges impedanciát képvisel egy rendszerben, akkor vagy a kábel sz@r, vagy az elrendezés a ratyi.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz Calogero #14691 üzenetére
Az első két hiba oka ugyanaz: nem működik a hangszóróvédő áramkör.
Recsegés, elhallgatás: ha ilyen öreg masinát indít újra az ember akkor a kontakthiba "jó barátja" lesz.A műszer ugrálása valószínűleg meghalt (kiszáradt) elkó miatt van.
Anyagköltség kevesebb mint egy ezres. Munkadiy: havernál egy-két sör, szervizben egy huszas. Gyakorlott embernek is 4-5 óra meló. Persze, ha tuninggal együtt csinálja akkor 2-3 óra csak....
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
-
DDL
őstag
válasz #56474624 #14738 üzenetére
Hahaj de mennyire! Legújabb szerzeményem a novemberi 50k-s HEYBROOK HB3 után egy MONITOR AUDIO Ma4mkII 55k-ért. Most tervezem hozzá az állványt és a hétvégén legyártom. A doboz önmagában 30kg
Igaz ezek nem polcsugárzók....
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz #16939776 #14749 üzenetére
87l-es ládában ha megfeszültél volna akkor sem szólt volna jól az a kombó.
Amúgy nem merevnek kell lennie a doboznak, hanem csillapítottnak. A kettő erősen nem ugyanaz. Vagy jól hangoltnak.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz #16939776 #14741 üzenetére
(#14733) Ba cy lus: azt is írd le ilyenkor hogy az otthoni cuccod is szól "úgy" hogy az ÚJ 500-800K-s hangfalak tudják azt a szintet hozni ami neked valamekkora előrelépést jelentene, meg azt is hogy ezt mennyiből raktad össze
Ha szerencséje van akkor 60-70k-ból meg kb. 5-6 óra barkács (doboz felújtás). Mint ahogy én csinálom most az Ma4mkII-vel.
Hogy mire idáig eljutottam mennyit költöttem? Ezt inkább ne feszegessük
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz eclipse006 #14771 üzenetére
Ha nincs szétnyagdulva akkor nem.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
-
DDL
őstag
válasz #92251648 #16667 üzenetére
"Az egyszerűbb lejátszó berendezések nem képesek elegendő dinamikát megjeleníteni, ezért a zenészeknek, zeneszerzőknek el kellett dönteniük, hogy mindent felhangosítanak, vagy néhány részlet sok helyen elveszik majd a muzsikájukból, de minimum másként fog szólni, mint szeretnék."
Jujuj! Ne keverjük a dinamikát a hangerővel össze. Mert lehet igen-igen nagy dinamikájú a zene kis hangerőn is, de igen-igen szűk dinamikájú zene is lehet nagy hengerejű is...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
-
DDL
őstag
válasz #92251648 #16679 üzenetére
"Az említett témában szoros kapcsolat van a hangerő és a dinamika között, mivel ha zajos környezetben hallgatsz zenét, a zajszint alatti részleteket nem hallod (elfedési jelenség). Kereskedelmi rádiót meg jellemzően nem egy csendes szobában fotelből szoktak hallgatni az emberkék."
A dinamika attól nem változik, hogy a hangerőt növeled. Ha kis hangerőn pl. 90dB átlagos hangnyomás esetén a dinamika 40dB, akkor ha feljebb tekered a kivezérlést, azaz az átlagos hagnyomás szintet emeled, (a zaj miatt ugye) a dinamika akkor is csak 40dB marad. Nem lesz sem több sem kevesebb. A rádiók ugye nem ezt csinálják sajnos, mert ezt miért tennék, hiszen ez egyenértékű lenne a lejátszó oldalon a hangerőpoti feljebb tekerésével. Ugyanis ebben az esetben seperc alatt túlvezérlődne a stúdiótól az adón át a vevőig minden. A rádiók (is) a dinamika limitert alkalmazzák aminek a hatására az átlagos hangnyomás úgy növelhető, hogy a dinamika csúcsokban sem vezérlődik túl semmi. Igaz a dinamika tartomány lecsökken a fenti példánál maradva mondjuk 34dB-re, de az átlagos hangnyomás 90dB-ről felmehet akár 94dB-re is (jelfolyamtól függően). Ez pedig majdnem dupla akusztikus teljesíményt jelent...
Na kérem szépen ezért ne keverjük a dinamikát a hangerővel.
Üdv: DDL
[ Szerkesztve ]
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz Shufny #16683 üzenetére
Visszaolvastam egy kicsit és a vitatott eljárás nem csak a dinamikát módosítja, hanem a spektrumba is bele nyúl rendesen (ezáltal meghamisítva a hangszerek hangját is). Régen ezt kézzel csinálták. Ma már szoftver csinálja online módban a rádióknál (is). Emiatt nem szólnak ma a ezek a módosított felvételek annyira sz@rul, mint régen az egyszerű limiteres/kompresszált anyagok. Ezét olyan fostalicska szinte minden rádió...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
" Ha a felvételen több dinamika lenne, de a zaj elnyomja az "alját", akkor bizony a hangerő növelésével nő a dinamika."
Ha csak "lenne" a felvételen több a dinamika, akkor az a hangerő növelésével sem fog emelkedni. A felvétel zaja is ugyanannyira hangosodik....
Jelen esetben itt a zaj a környezeti zajt jelenti. Nem pedig a felvétel zaját.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
-
DDL
őstag
válasz #92251648 #16702 üzenetére
"Hangszerarányok alatt én végig erről beszéltem, nem a hangfelvétel kivezérléséről"
Eddig dinamikáról beszéltél. Ha hangszerek arányairól tetted volna akkor nem szóltam volna semmit. De ez nem dinamika. ill az, ha leegyszerűsítjük a dinamika fogalmát két szélső érték közötti különbségre. Egyébként ha csak ennyit csinálnának akkor ezzel nem lenne akkora baj, de a hangszerek saját megszólaló dinamika tartományát is változtatják. Na ettől lesz igazán fos a megszólaló hang...
" Minden készüléknek van némi komprimáló hatása, a hangsugárzóknak még több,... "
Igen van. De ez torzítás. Amennyiben ez jelentősen befolyásolja a végeredményt akkor azt az eszközt ki kell kukázni. A hangszórók is csak akkor működnek limiterként ha túl vannak hajtva.
" Továbbá a zenehallgatási közegnek (pl. lakószoba) van egy alapzaja (ami általában jóval magasabb, mint a felvétel alapzaja)."
Már megint keveredés van a dologban. Egy felvétel alapzaját hogyan lehet összehasonlítani egy lehallgató közeg saját zajával???
"Ahogy emeled a hallgatási hangerőt, úgy nő az érzékelhető dinamika tartomány"
Ez így megint ok. De ha a környezeti zajküszöböt meghaladja a megszólaló legkisebb hangerejű hang, akkor a további hangerő növekedés nem hoz "érzékelhető dinamika tartomány" növekedést (fizikailag lehetetlen). Sőt egy bizonyos hangnyomás szint felett az emberi fül lesz az ami már kompresszorként fog működni. Azaz erősítő teljesítményben követel lényegesen többet a rendszer...
"Elég nagy baj lenne, ha néhány dB szintemeléstől túlvezérlődne egy broadcast átjátszó lánc."
Nem is ha analóg lenne a cucc. De nem az....
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
-
DDL
őstag
válasz Jimmy8 #21206 üzenetére
Ezen a "cikken" jókat derültem több esetben. Méghogy a digitális felvételek azért szóltak pocsékul, mert "LP-re kevertek" voltak. Igen a sz@r igénytelen felvételek esetében. De ezek LP-ről is gázok voltak. Persze a csoda fejhallgató az megmutatta az igaz utat (talán normális LP láncot is kellett volna szerezni).
Ha létezik a morfogenetikus mező akkor az csak a digitális technika estében hoz pozitívumot az analógnál nem?
stb.....
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz bajnokpityu #21251 üzenetére
Itt sem most kezdem. Csak ritkán érek rá írogatni.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz Tristis #21258 üzenetére
Én nem emléxem ilyen tesztre a HFM-ben, de ez nem jelent semmit. A HS280-ban nincs jelentős potenciál. Legalábbis a HS400-as hangszórókészletéhez képest ha már tuningról van szó. Bár helyesebb lenne a hangdoboz tervezés...
A HS400-ról a HS280-ra váltani legfeljebb oldalra lépés de semmiképpen nem feljebb. Pláne, ha a fehér membránú hangszóró változatról van szó (első két széria). Pláne amennyit kérnek mostanában 1 pár HS280-ért.
A HS400-ról egyértelműen feljebb lépni magyar hangdobozzal csak a Preludiummal lehetne (B31!). Egyébként JPW Sonata, JPW AP1, AP2, Heybrook HB1 stb. 25-45k max. Figyelni kell a hírdetéseket, mert fel-fel bukkan ékszer. Pl. Monitor Audio R452MD 42k-ért, Monitor audio MA6 50k körül, B&W DM5 50k (egy kicsit sok). Vagy nem régen Monitor Audio MA1 (ezt meg vettem én) stb. De semmi esetre sem a HSxxx...
Üdv: DDL
P.s.: mondom mindezt úgy, hogy a HS400 és a HS280 doboz párhuzamosan volt/van a birtokomban. A többivel meg hosszabb-rövidebb ideig együtt éltem/élek. Jelenleg MA1-et hallgatom
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz Tristis #21263 üzenetére
Ne keverjük ide az újratervezett HS280-as hangszórókészletéből készült dobozt egy gyári HS400-hoz. Az egyik egy diy a másik nem. Tessék a HS400 hangszórókészletével is foglalkozni annyit.
Kizárt dolognak tartom, hogy a gyári állapotú HS280 bármilyen szempontból agyonverje, de akárcsak megszorítsa a Preludiumot. A gyári HS280 10-12kHz felett megszűnik cserébe 5-8kHz között produkál vagy 6-8dB kiemelést előte meg hossza egy beszakadást. Az ért ha ez a felső-közép kiemelés valahol előnyös lehet hát ott igen nagy a gáz...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
Hangszórókábel ha jót akartok és olcsón. Készre szerelve. Eltérő méretben is rendelhető.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz bajnokpityu #21342 üzenetére
Én már belefáradtam a fonásba, tekergetésbe. Most Kimber 8TC-t használok egy jó ideje. Elégedett vagyok vele jó kompromisszum. Pláne mióta megszólalt a csöves végfokom (4 éve készül).
Az fentebb általam említett szintén jó kompromisszum az adott árért. Egyenletesen jó hang.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz #71562240 #21598 üzenetére
Ez így, ebben a formában nettó hülyeség. Az elképzelhető sőt valószínű is, hogy ha az erősítő teljesítménye 2x-ese a hangdoboz terhelhetőségének akkor a hangszórók leéghetnek. De arra én még nem láttam példát, hogy egy 10W-os erősítőt az tegyen tönkre, mert rákötöttek egy 100W-os terhelhetőségű hangdobozt.
Az meg különösen tetszik, hogy összekevered a terhelhetőséget (x watt) a hajthatósággal (impedancia menet + érzékenység). Nincs egyenes összefüggés a kettő között.
Ha igazad lenne, akkor az a sok barom inyenc (közöttük én is) aki barkácsolja magának a 10-15W-os erősítőket és (minő eretnek borzalom) rákötnek egy 2-300W terhelhetőségű hangdobozt, mind elavult ismeretek birtokában van és hülyeséget csinál veszélyeztetve az esetenként méregdrága dobozokat is...
Szóval azért az elgondolásodnál egy kicsit bonyolultabb a dolog. Én itt ezen a fórumon (is) már sokszor írtam erről hosszabb-rövidebb formában. Keresd vissza. Persze ha érdekel.
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz #71562240 #21599 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő, ezért utólag teszem hozzá a félreértések elkerülése végett: szinte mindegyik, bármilyen teljesítményarányú erősítő-hangsugárzó rendszerre igaz, hogy nem szabad őket a maximális hangerő környékén hallgatni!
??? Mikor maximális a hangerő??????? Honnan tudod, hogy már megközelítetted?????
Erről is sokat pofáztam már.
Elsősorban azért nem, mert a látványosabb teljesítményadatok kimutatása érdekében szinte minden erősítőnél túl nagy kimenő teljesítményt, ergo túl nagy torzítást engedélyeznek a tervezők, amire még rájátszanak a hangsugárzó visszahatásából és a frekvencia függvényében óriási amplitúdókkal hullámzó impedanciamenetéből adódó torzítások, amelyeket a maximális teljesítmény környékén már nem szoktak elbírni ezek a rendszerek, akkor sem, ha optimális a teljesítményaránya az erősítőnek és a hangdoboznak
Egy kacifántosabb hajthatóságú doboz a ratyi 100W-os erősítőket 10W átlagos teljesítmény igény esetén is hazavágja, de a normális 30W-osat nem...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt