Új hozzászólás Aktív témák

  • K Norbi

    addikt

    válasz Oracle #7958 üzenetére

    Valami normális gumisoknak érdemes lenne megmutatni a biztonság kedvéért.
    mutasd meg több szerelőnek lessenek rá, sok a koca szerelő akiknek minden mindegy! mert lehet az egyik rálegyint! míg a másik kitépi a haját! hogy ez veszélyes ;]

    Gumiabroncs károsodásai

    Egy útakadályon (pl. kátyú, vagy padka) nagy sebességgel való keresztülhajtáskor a gumiabroncs vázszerkezete megsérülhet. Egy ilyen külső behatás következményei nem mindig észlelhetők, nem mindig fedezhetők fel látható nyomok. A gumi - mely lényegesen rugalmasabb a vázszerkezetet alkotó kordszálaknál - sokszor sérülés nélkül megússza az esetet, viszont az ütközés következtében többnyire csak lokálisan, néhány kordszál sérül anélkül, hogy kívülről bármilyen nyoma lenne. A gumiabroncs forgása közbeni állandó berugózás idővel a sérülés kiterjedéséhez vezethet. A gumiköpeny oldalán deformáció léphet fel vagy dudorok keletkezhetnek, amelyek a szálszakadás egyértelmű jelei. Az ilyen abroncs használata durrdefekt veszélyét rejti magában! Az oldalfalon a kitüremkedés, dudor attól keletkezik, hogy a belső levegőnyomást már csak a belső légzáró, ill. a külső burkoló réteg tartja bent, a vázszerkezet visszafordíthatatlanul megsérült. Az ilyen abroncsot haladéktalanul ki kell cserélni.
    A szálszakadás nyomán keletkező dudor nem szépséghiba, szakszerű javítása nem lehetséges!
    Sajnos vannak akik vállalják, hogy vulkanizálással a dudort eltüntetik, de az elszakadt kordszövetet már nem lehet "összevarrni". Az ilyen "szakemberek" az Önök életét kockáztatják!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák