- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- CentOS Linux
- Debian GNU/Linux
- Facebook és Messenger
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DDaniel
tag
Köszi mindkettőtöknek!
Acél akkor kizárva? laikusként kérdezem, hogy miért, túl nehéz lenne?Még úton van az autó, úgyhogy nincs kézikönyvem sem
Gondolom nyárival érkezik, viszont lehet még mennék vele Ausztriába a hegyekbe, úgyhogy ezért gondolkodom most a téliben...Az is jó kérdés, hogy maradjon-e a nyári R19... oké, hogy ha veszek R17-es felnit, akkor bukom a gumit, de a magyar utakon az R19 vajon mennyire árt a futóműnek... Vagy halasszam el ezt a kérdést a következő nyári szett vásárlásáig?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DDaniel #61101 üzenetére
Gratula, szep vas lesz.
Nem, pont hogy konnyebb egy lemezfelni. Csak csunya, en mar csak tudom nekem is az van.
Elso korben vennek egy 19-es telit, aztan raersz donteni. Foleg ha aktiv TPMS van benne akkor egy plusz szett felni draga moka.
Ezeken a remek utakon nem lesz leany alom de jol rugozik, annyira nem lesz veszes. Persz ha vmi harmadrendu uton haszbalod ahol 2 katyu kozott van egy kis ut az mas...
#nincsbennetarcsi
-
DDaniel
tag
Köszi! Első saját autó, amit nem a családon belül öröklök
A csak gumival az a baj, hogy akkor marad 19... Igen, elvileg aktív TPMS (plusz szett 76e), a gyári 17 colos alut 330e-ért mérik újonnan...A 17 mellett szólna, hogy jobb télen (bár amennyi tél mostanában van...), meg olcsóbb a gumi, és ha felnivel van, akkor talán nem kell féltenem a gumisnál... Meg legalább akkor a téli szett kevésbé terhelné a rugózást...
Lehet off, de kerékőrt azért érdemes venni ugye? Van abból ajánlott típus? Látom, abból is van gyári, kérdés az annyit ér-e mint a gyári riasztók...
-
DDaniel
tag
"nem kell féltenem a gumisnál..." - mármint a TPMS-t.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #61094 üzenetére
Most én is a felni témakörön törpölök, ami most fent van 18" (225/40R18) kimondottan jól csillapítja a vacakabb utakat is, a 19"-os gyári felniken levö nyáriaknak az 1 szezon elég határeset, elgondolkodtam, hogy elpattintom öket, és nyárra is valami 18"-os szettet nézek.
Nem vagyok biztos benne, hogy a (látványon kívül) szükségem van egy 19-es diszkós hordóra alá.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Szezon előtt mennyire jellemző (jellemző egyáltalán?) az akciózás?
Prémiumcontact 6-ot akarok venni, elcseszett méret ez a 205/60 R16. 50e Ft felett indul hozzá ez a gumi.
Prémiumcontact 7 csak 205/55 méretben van. Gondolom mert nagyon új még. Hamar szokott bővülni a méret? (Bár gondolom a pc7 még drágább lesz, kicsit overkill már ennyit szánni gumira egy Scross esetén).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Qtya123 #61107 üzenetére
Remek méret (többek között), ezt uncsitesóm is beszívta a Mazdájával. Mondjuk én sem panaszkodhatok a 205/50R17-es mérettel de legalább 205/55r16 is jó rá.
Akció nem igen, főleg most a gyengülő Ft árfolyam mellett. PC7 méret bővülés lassan fut fel és mivel inkább a nagyobb méretben kezdik a méret kiterjesztést mert oda van pozícionálva a termékük.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #61111 üzenetére
Az autó "gyári-gyári" nyári szettje ilyen, 19"-os:
Ami nagyon bejön(ne) 19"-nál maradva az a FL Leon Cupra "Performance-csomagos felnije":
Most téli szettnek ez a MAM RS4 felni van 18"-ban:Ami 18"-ban "kalapban van", az esetleg egy Borbet Y:
Vagy egy BBS SR014 szintén 18"-ban:Mindkettö hasonlít a Cupra "Copper Edition" bronzos felnijének dizájnjára, ami ilyen:
-
Qtya123
őstag
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Végül Vredestein Quatrac 195/65R15 91H lett. Ma szerelték, tetszik. Viszont az hogyan lehetséges, hogy a DOT száma 5323? Ezt mondták és látom is a 2db jobb oldali gumin. Az érdekes az, hogy 52 hétből áll a 2023-as naptár. Vasárnap volt 31 az 52. héten.
Üdv: Fishor
-
veterán
Érdeklődnék, hogy lenne optimális a tervezett gumicsere ütemezése:
Jelenleg fent van 2db 2015-ös és 2db 2018-as Wintercontact, előbbi egyértelműen utolsó szezonos, pótkeréknek jó lehet, utóbbi talán eladható még valamennyiért. A profilmélység jó, csak már az évek.
A nyári szett 2021-es Premiumcontact6. 5,5-6mm profilmélység alapján 1-másfél-2 szezon van még benne.Jövő télre akarok venni majd 4 évszakost.
A lehetőségek:
- Most felmegy a nyári, ősszel kukázom és/vagy eladom a télit és veszek 4 évszakost.
Utána már vagy lesz a nyáriban, vagy nem, nem biztos, hogy érdemes lesz fölrakni még egy nyárra hamár rajta a 4S.
- Eladom most a nyárit, még ér valamit, elhasználom nyáron a télit, ősszel veszek 4S-t
- Eladom most a nyárit, kukázom/eladom a télit, és veszek most 4S-t.
Melyikkel járnék a legjobban, melyik éri meg anyagilag?
A felni maradna, de a méret nőne, mindkettő gyári méret. Erre is kíváncsi vagyok milyen rá a nagyobb gumi, ez talán inkább arra terel, hogy egyelőre csek télre újítsam be a 4S-t.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #61130 üzenetére
Már most 5 éves az autó, mire eladom lesz vagy 8(-10?).
De amúgy érthetö pont persze, gondolkoztam ezen is, bár ha lefelé váltok 18-ra, akkor évekig tárolni egy garnitúrát csak emiatt nem feltétlen szeretnék, legrosszabb esetben az egyik 18"-os szettet eladás elött el lehet adni, és beszerezni egy gyári garnitúrát valami dobós gumival is pici pénzért.Egyelöre csak a libikóka megy, mert bár látványra kellemes a 19", meg az a gyári méret is, de a hétköznapi használhatóság, a romló útminöség inkább a 18" felé billentene.
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #61136 üzenetére
Nyilván ettöl még mindig összehasonlíthatatlan az otthoni és a német utak állapota, de (szvsz) itt is érzékelhetö, hogy az utóbbi idöben a becsordogáló pénzek jelentös részét a németek sem feltétlen azokra költötték, mint korábban, és ebbe beletartoznak a közutak állapota is.
Nem mondom, hogy nem élhetö, a 3 év alatt az elözö Cupra 19" felnijeit sem csorbítottam ki otthon, de sokkal több figyelmet igényelt azért, mint pl. a téli 18-asokkal közlekedve, én csak ennyit mondok.
Focvissal beszéltük, hogy mondjuk a felniszett az pont az, amit (idekint) relatív pörgösen el lehet pattintani, emiatt lehet az lesz a vonal, hogy lövök egy 18-at idénre, és ha nagyon gányul áll, akkor még mindig lesz mód késöbb visszaugrani a hardcore vonatra. -
polonic
félisten
Dilemmáztam itt, hogy legyen-e kerékcsere. Az az igazság ebben a 11 fokos taknyos időben a téli gumi katasztrófa.
A bridgestone bízzák lm005. 65-ről gyorsítva, nem padlógázzal, csak egy kicsit kövérebbel, úgy elkapart a kérek, hogy csak na. -
KillerKollar
senior tag
Sziasztok!
Autócsere előtt állok, kinéztem egy fiatal használt autót jó áron, de nyilván téli kerék nem jár mellé és a gyári szettek nagyon húzós áron vannak. Arra gondoltam, hogy rátennék egy 4 évszakos gumit, mostanság ezek mennyire vállalhatóak? Főleg városi használatra, rövid utak, viszont az autónak elég nagy (245/45 R20) kerekei vannak, az előző tulaj a legnagyobbal vette az autót.
Opció még, hogy venni egy téli gumit felni nélkül és azt cserélgetni, de úgy meg sérülhet meg hamarabb elhasználódhat.
Vagy ha más nem behúzok használtan jófogásról 2 kisebb felnit télre (17es a legkisebb ami rámegy ha jól tudom) és akkor arra menne a téli gumi. Melyik a legjobb megoldás szerintetek?Köszi!
-
veterán
válasz raziel01 #61145 üzenetére
Tesztekben az utolsó helyekért küzd. Két néven fut ugyanaz a gumi, Westlake Elite Z-401 és Goodride Elite Z-401. Nekem a Goodride jutott.
4 db használt gyári felnit szerettem volna venni, a felni árában is vettem őket 2023. októberben, 2022-es DOT, kettő újszerű, kettő tán 5 mm-es, plusz 4 db TPMS szenzor (nem szükséges az én autómhoz). Úgy voltam vele, felteszem az autóra, ezen parkoljon míg a téli álmát alussza (hobbi jármű). Ehhez képest elég sűrűn, kb. 10 naponta elővettem, szerencsére sokszor volt szép idő.Hóban, vagy sózott úton egyszer sem próbáltam. Októbertől január végéig csak szép időben használtam, mostanában becsúszott 1-2 esős alkalom, vagy nedves úttest. Tökéletes erre a célra. Nagyon olcsó, különösen a hülye méretekben - 19 ezer Ft, egy prémium téli / 4S abroncs ebben a méretben 45 - 75 ezer (!!!) Ft.
Ma hazafelé jövet a nedves aszfalton azért sikerült szándékosan megriszáltatnom a fenekét. Teljesen elégedett vagyok vele eddig.
Nem tudom, miként viselkedik hóban, melegben, ill. milyen gyorsan öregszik, ez idén lesz 2 éves. A kopásról sem tudok beszámolni, tippre nem lehet vmi tartós (vagy ledriftelték az egyik párat).
Magamnak ilyen célra, mint amire használom, simán megvenném újra, mert bagóért vállalható teljesítményt nyújt.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz KillerKollar #61146 üzenetére
Ha veszel kisebb felnit, 4 db-ot vegyél, veszélyes ha csak előre teszel télit és hátul marad a nyári.
-
grizlisandor
addikt
válasz KillerKollar #61146 üzenetére
Milyen autóról lenne szó?
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen